3 kilo is inderdaad niet heel veel in 2 maanden, maar als je het blijvend wil verliezen is het op zich een goed tempo.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:34 schreef Ritmo het volgende:
Wat is nou een normaal aantal kilo's om per maand af te vallen wanneer je van totaal geen beweging en redelijk slecht (= veel chocolade etc. en vet) eten naar 3 keer per week fitness (en dan vooral cardio) en letten op je eten (snoep etc halveren en mager vlees als broodbeleg ipv pindakaas en hagelslag)?
Dit bovenste geldt dus voor mij, maar ik ben in ruim 2 maanden slechts 3 kilo afgevallen. Ik wil er in totaal 15 af dus dat schiet niet op.
Hoe kan dat eigenlijk?quote:Op donderdag 2 april 2009 14:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
3 kilo is inderdaad niet heel veel in 2 maanden, maar als je het blijvend wil verliezen is het op zich een goed tempo.
Ik heb in die 2 maanden wel eens 2 weken echt totaal geen chipje, stukje chocolade of wat dan ook aangeraakt. In die weken ging er geen onsje meer af dan in de weken dat ik op zaterdag eens een klein bakje chips of een stukje chocolade at. Niet echt motiverend dus om maandenlang te gaan zitten vechten.quote:Als je sneller wil afvallen kan je misschien helemaal stoppen met snoepen?
Hoe je blijvend gewicht verliest? Dat is een van de moeilijkste dingen, ik zou zeggen een gezond ritme vinden dat je voor altijd vol kan blijven houden.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:40 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hoe kan dat eigenlijk?![]()
[..]
Ik heb in die 2 maanden wel eens 2 weken echt totaal geen chipje, stukje chocolade of wat dan ook aangeraakt. In die weken ging er geen onsje meer af dan in de weken dat ik op zaterdag eens een klein bakje chips of een stukje chocolade at. Niet echt motiverend dus om maandenlang te gaan zitten vechten.
Ik bedoelde meer waarom je altijd hoort dat bij langzaam gewicht verliezen het er ook langzamer (of helemaal niet meerquote:Op donderdag 2 april 2009 14:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hoe je blijvend gewicht verliest? Dat is een van de moeilijkste dingen, ik zou zeggen een gezond ritme vinden dat je voor altijd vol kan blijven houden.
Jaren?quote:En motivatie is inderdaad moeilijk als het zo langzaam gaat, maar het komt er toch niet bij? Daar moet je al blij mee zijnals je zo door gaat gaat er vanzelf wel weer een beetje af.
Ik heb over mijn 25 kilo ook jaren gedaan. Maar ze zijn er nu ook al weer 2 jaar af.
Bij langzaam gewichtsverlies is er meestal geen echt (crash) dieet aan de pas gekomen. Dus ook iets dat je langer vol kan houden en dus ook blijvend is.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:45 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer waarom je altijd hoort dat bij langzaam gewicht verliezen het er ook langzamer (of helemaal niet meer) bijkomt.
[..]
Jaren?Dus bij jou ging het al even langzaam als bij mij?
Ja dat klopt, soms val ik opeens zonder reden in 3 dagen een kilo af en soms gebeurt er anderhalve week niets. Ik heb toen m'n eet- en sportpartoon in die weken eens 'geevalueerd' en vergeleken maar ik kan echt geen aanwijsbare reden vinden.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Bij langzaam gewichtsverlies is er meestal geen echt (crash) dieet aan de pas gekomen. Dus ook iets dat je langer vol kan houden en dus ook blijvend is.
En bij mij ging het zeker langzaam, maar afentoe had ik ook wel dat er opeens 5 kilo af was. En dan bleef ik weer heel lang hangen.
Dus je zou eens in de zoveel tijd een koolhydraat-vrije week moeten houden als ik je goed begrijp? Hoeveel kilo per maand viel je af?quote:Op donderdag 2 april 2009 16:06 schreef Take_A_Picture het volgende:
Bij mij knalden de kilo's er even vanaf toen ik 1 week lang zo min mogelijk koolhydraten ging eten.
Nu eet ik heel afwisselend, bijv brood te vervangen voor Wasa vezelrijk crackers, en af en toe gewoon geen aardappels te eten ofzo.
Soms is je lichaam in een piek qua koolhydraten en is je stofwisseling traag. Dat is wat mij werd verteld, tenminste.
Nu val ik gewoon af zonder alles te moeten laten staan, eigenlijk, ik let alleen goed op wat ik eet en drink genoeg water op een dag.
Mm interessant. Ik eet veel brood omdat ik dacht dat dit geen kwaad kon. Maar ik heb wel precies hetzelfde als jij: ik blijf steeds een beetje schommelen tussen 2 punten. Wat voor beleg doe je op de crackers?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:15 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou, ik ben begin februari echt begonnen en woog toen 98 kg. Tot 3 weken terug bleef mijn gewicht echter tussen de 95 en de 97 steken. Terwijl ik toch 3 keer per week sportte en op mijn eetpatroon lette.
Mijn begeleidster bij de sportschool heeft me toen aangeraden een week lang zo min mogelijk koolhydraten te eten, omdat er dus waarschijnlijk een piek in zat waardoor mijn stofwisseling erg langzaam was.
Na 4 dagen woog ik ineens 93,8 ipv 96,7!
Nu eet ik sowieso vrijwel geen brood meer, die heb ik omgeruild voor crackers, en verder eet ik gewoon wat ik altijd al at. En ik zit nu op de 91 kg, vanochtend zelfs 90,6.
Ik heb geen idee of het voor iedereen werkt, maar mijn lichaam had gewoon even die 'opdonder' nodig om mijn stofwisseling eens goed op gang te laen komen.
das voor mij persoonlijk toch echt niet helemaal waar: als ik pasta of aardappelen eet bij mn avond eten of witbrood, dan zwel ik echt op, en ben ik een kilo of 2 zwaarder. of t nou vochtkilo's zijn, of dat mn buik niet goed "leeg wordt" maakt me niet uit, maar ik vind t geen fijn gevoel, dus ik beperk het gebrui (hoe lekker ik het ook vind)...quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:24 schreef Isabeau het volgende:
Even over de 'brood'-discussie, voor afvallen maakt het niet uit waar je je kcal vandaan haalt, maar alleen de kcal tellen of je afvalt of aankomt. Er zijn uiteraard nog veel meer complexe factoren in het spel, maar die uitwerking is marginaal vergeleken met de invloed van de energie-inname. Concentreer je daar op met behulp van een eetpatroon wat je kan volhouden.
Als je ook nog gezond wilt afvallen is brood overigens een geweldig product.
Suzanna, misschien helpt een berichtje (PM) naar Troel hier het besteZij weet vast wel een oplossing voor je wachtwoordprobleem.
quote:Fitness kan je ook dik maken
Uitgegeven: 3 april 2009 11:44
Laatst gewijzigd: 3 april 2009 11:44
SUNDERLAND - Veel mensen storten zich in de sportschool op de loopband, crosstrainer of fiets in de hoop wat af te vallen. Fout! Uit onderzoek blijkt namelijk dat juist dat soort oefeningen je dikker kunnen maken.
Mensen gaan ervan uit dat als je veel zweet, dat je dan ook veel calorieën verbruikt. En daarom gaan ze fanatiek aan de slag op de loopband en crosstrainer. Helaas blijkt dit niet waar en een fitnessblunder, want het aantal calorieën dat je met deze oefeningen verbrandt, is niet al te veel.
Ook zouden deze oefeningen je sneller een hongergevoel geven, zegt David Archer, sportexpert aan de University of Sunderland. En heb je de neiging om meer te gaan eten.
Gewichten
Volgens Archer is het veel beter om oefeningen te doen met gewichten. Hij denkt dat veel mensen, vooral vrouwen, niet zo vaak met gewichten trainen omdat ze bang zijn een bodybuilderslichaam te krijgen.
Toch is regelmatig sporten met gewichten dé manier om af te vallen. Daarmee ontwikkel je namelijk je spieren en die zorgen er juist weer voor dat je meer calorieën zal verbruiken op een dag.
Wat vervelend kwakquote:Op vrijdag 3 april 2009 17:57 schreef kwakveense het volgende:
naja, op zich is er niks onwaars aan dat artikel. als ik een luttle 300kcal verbrand in de sportschool, heb ik weld egelijk veel meer honger... en neig ik naar meer eten.... en spieren kweken is goed, ewant die verbranden de hele dag energie voor je...
ik ben vandaag trouwens niet gaan sporten, want bloedende blaren op beide voeten (hoera zomerschoenen) en het is "die tijd van de maand" geworden, en ik loop bijkans leeg (lage bloeddruk en flauwtes tot gevolg.. ik voel me we rhelemaal 16) dus ik kon het níet opbrengen om me in te spannen vandaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |