abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68038219
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:23 schreef omearos het volgende:
Ik heb voor hardlopen nu vooral als doel: sneller gaan op de 5km. Ik heb me nog voor 2 wedstrijden ingeschreven voor de zomer, 5km in Enschede op 26 april en marikenloop in Nijmegen op 17 mei. Na de zomer zie ik wel weer verder.
Netjes! Ben benieuwd wat je tijden zijn!
quote:
Voor de dagelijks fietsende dames: welke afstand fietsen jullie op een dag van en naar werk? Mijn afstudeerbedrijf zit 30km verderop en ik heb geen idee of dat te doen is elke dag.
Ik fiets een km of 20 enkele reis. En dat is best lekker. Doe er ongeveer een uurtje over.
30 km enkele reis lijkt mij erg veel en vooral erg veel tijd kosten. Kun je niet een stuk met OV en een stuk met de fiets?
Owja, ik weet niet hoe zweterig jij bent, maar douchen is ook wel erg prettig na een uurtje fietsen.
pi_68038239
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:23 schreef omearos het volgende:
Voor de dagelijks fietsende dames: welke afstand fietsen jullie op een dag van en naar werk? Mijn afstudeerbedrijf zit 30km verderop en ik heb geen idee of dat te doen is elke dag.
Ik fiets maar 3.5 km naar mijn werk. Dus dat is niet zoveel
30 km lijkt mij een beetje te veel voor een enkele reis. Dan doe je er toch al snel 1,5 uur over als je 20 km/u rijdt (enkele reis).
pi_68039251
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:27 schreef Klonk het volgende:

[..]

60 op een dag, zou ik over gaan twijfelen, ik werk nu op 15 km van huis en doe dat op de fiets, combineer dat met fysiek inspannend bezig zijn (baan in de zorg), als ik thuis ben heb ik meestal zoiets van pffffff....
Ik heb een kantoorbaan dan, dus er komt geen extra beweging bovenop.
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:42 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Netjes! Ben benieuwd wat je tijden zijn!
Ik ook. Vorige was iets meer dan 44 minuten (6,8km/uur)
quote:
[..]

Ik fiets een km of 20 enkele reis. En dat is best lekker. Doe er ongeveer een uurtje over.
30 km enkele reis lijkt mij erg veel en vooral erg veel tijd kosten. Kun je niet een stuk met OV en een stuk met de fiets?
Owja, ik weet niet hoe zweterig jij bent, maar douchen is ook wel erg prettig na een uurtje fietsen.
Douchen is een goed punt

Ik ben op zich wel wat gewend met fietsen, doe ook vaak mee met fietstochten van >60km, maar het is vooral het verschil tussen een tocht en dagelijks verkeer. Ik ga wel even kijken naar hoe duur OV en eigen vervoer is. Eventueel hogere vergoeding vragen
  woensdag 15 april 2009 @ 14:24:28 #279
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_68039320
dan zou ik het gewoon een keer proberen, merk je vanzelf of het leuk is om een of twee keer per week te doen of vaker, hoe dan ook petje af
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_68042244
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:59 schreef freecell het volgende:
Hoe was die andere vetmeting dan? Met zo'n ding waar je op moet staan/vast moet houden? Die zijn namelijk echt onbetrouwbaar Beetje zweetvoeten en je vetpercentage schiet naar beneden

Huidplooimetingen zijn best goed
Thanks voor de reacties

Die eerste meting was op zo'n weegschaal inderdaad. Heb net nog even overlegd met mijn favoriete trainer en zijn verklaring was dat daarmee alleen het vetpercentage van de benen gemeten wordt en dat is bij vrouwen altijd relatief hoog. Daarom is het toch beter om op meerdere plekken de huidplooi te meten. Dat heeft hij dus nogmaals gedaan en dat kwam uit op een vetpercentage van 26,4% waar ik voor nu heel erg blij mee ben Ik ga gewoon over 3 maandjes me weer door hem laten meten en niet meer op die stomme weegschaal voor mijn vetpercentage

Hey en had ik al eens gezegd dat ik jullie hardlopers voor stuk helden vind
Ik ben inmiddels hersteld van een kuitblessure en morgen gaat de fysio bekijken op de loopband hoe mijn techniek is en hopelijk gaan we dan snel een keer samen buiten lopen. Met dit mooie weer heb ik er geweldig veel zin in!
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_68058716
quote:
Overgewicht en serotonine
  • Serotonine heeft een regulerende rol bij eetlust, een vol gevoel en verzadigdheid.
  • Een laag serotonine niveau in de hersenen bevordert overeten en een koolhydraatverslaving.
  • Verschillende studies laten zien dat 5 HTP de behoefte aan inname van calorieën drastisch vermindert en op deze manier overgewicht tegengaat.
  • Lage serotoninespiegels worden gezien bij Boulimia
  • Bovenstaande interesseert jullie wellicht. Ik kwam het tegen in mijn zoektocht naar de oorzaak en samenhang van mijn gezondheidsklachten (stoelgang, pms, somberheid, huid). Zou het niet zo kunnen zijn dat meerderen van ons last hebben van een laag serotoninesyndroom waardoor we last hebben van depressies en overgewicht?
    Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
    pi_68062588
    Lijstje van gisteren is geworden:

O: All-Bran Fruit met magere melk
    T: espreschoc, water, thee, stuk taart
    L: 3x boterham, 2x sandwichspread, 1x kaas
    T: espreschoc, banaan, water, thee
    T: komkommerschijfjes, stukje wortel (snoepen tijdens het koken )
    D: zalm uit de oven, zelfgemaakte pastasalade (o.a. mais, wortelen, paprika, ham), mona-pudding, optimel drink
    T: water

Ik had pastasalade gemaakt als maaltijdsalade, komt vriendlief thuis met zalm voor in de oven Dus toen werd de salade bijgerecht en nu heb ik veel over.

Vandaag:
    O: Al-Bran fruit met magere melk en extra rozijntjes
    T: cappuccino, thee, water
    L: pastasalade van gisteren
    T: water, thee, banaan, soep
    D: varkenshaas, pastasalade, toetje
    T: water

Vanmiddag weer een poging doen tot hardlopen.
    pi_68062680
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 00:11 schreef zesje het volgende:

[..]

Bovenstaande interesseert jullie wellicht. Ik kwam het tegen in mijn zoektocht naar de oorzaak en samenhang van mijn gezondheidsklachten (stoelgang, pms, somberheid, huid). Zou het niet zo kunnen zijn dat meerderen van ons last hebben van een laag serotoninesyndroom waardoor we last hebben van depressies en overgewicht?
    Ziet er interessant uit, maar zijn er nog meer bronnen die dit bevestigen? Ik vertrouw willekeurige internetsites nooit zo erg...
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_68062847
    Lijstje van gisteren:
    O: 2 boterhammen halvajam
    T: 1 cappuccino, 1 banaan, 1 mandarijn
    L: 2 boterhammen kipfilet, 1 boterham kaas
    T: 1 liga, 2 mandarijnen
    D: Vis/Groente/Aardappel prutje met saus, sla en kleine chocomouse als toetje.
    T: 5 (kleine)krakelingen 's avonds lukte het me gewoon niet meer om braaf te zijn.

Planning voor vandaag:
    T: 1 pakje tuc pocket, 2 mandarijnen
    D: Vis/Groente/Aardappel prutje met saus. Optimel yoghurt als toetje.

En beweging:
    Gisteren 25 minuten gewandeld en 1 uur gefietst.
    Vandaag (planning) 25 min wandelen, 1 uur fietsen, 25 min Evy les 8.
    ***Levi was here***
    pi_68063084
    En hier mijn planning voor vandaag :

8.00 uur: glas optimel
    8.30 uur: 2 bruine boterhammen met rookvlees
    12.30 uur: pistolet gekookt ei + 3 crackers met salade
    Wandelen tijdens lunch (30 minuten)
    15.30 uur: bakje druiven
    16.30 uur: bruine boterham met rookvlees + vitalinea
    60 minuten Pilates
    20.00 uur: maaltijdsalade met kip

Dan heb ik ernaast nog fietsen van en naar kantoor als beweging. En zo min mogelijk met de lift gaan.
    pi_68063866
    Oei, zojuist een 2de cappuccino gepakt. Hij is wel lekker.
    ***Levi was here***
    pi_68065214
    Planing!
    7.00 uur: brinta + koffie
    7.15 uur: uur fietsen
    9.30 uur: yoghurt met muesli
    12.00 uur: 2 boterhammen met serranoham en een soepje
    13.00 uur: halve komkommer
    14.00 uur: 2 boterhammen met serranoham
    15.00 uur: paar wortels
    16.00 uur: handje amandelen + 2 plakken roggebrood met kaas
    16.30 uur: uurtje fietsen
    18.00 uur: uurtje kickfit
    19.30 uur: lente ui/kokos soep en een bord pasta met tomaten/courgette/uien/feta saus.

Owja, nieuwe motivatie om te lijnen:
    Geweldig rokje gekocht op Ebay. Alleen is mn kont nog te dik voor het rokje!
    Het rokje valt overigens behoorlijk klein. Even ter verdediging.
    pi_68068844
    quote:
    Op donderdag 16 april 2009 10:24 schreef Levitation het volgende:
    Oei, zojuist een 2de cappuccino gepakt. Hij is wel lekker.
    Ik had vanmorgen ook nog 2 espreschoc gepakt maar was ook erg lekker
    pi_68068935
    Ze hadden geen lekkere soep in de kantine, dus ik heb maar een broodje kroket genomen.
    Ow, en ik heb mijn komkommers al op en ga zo nog maar een boterham eten die ik niet om 12 uur heb gegeten.
    pi_68082280
    ik had vandaag erwtensoep. Verder wel ok gegeten, ik was alleen het fruit vergeten, en heb toch wel suiker in de koffie gehad, en in 1 kop thee, ik was zo flauw op dat moment..

Ik heb nog sportief gedaan ook. Met een aantal collega's gesoftbalt, en volgende week gaan we tegen examenleerlingen spelen... Ik vond het ook heel leuk om weer te doen..
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_68095786
    Gisteren naar de stad geweest. En ze hadden een keer leuke kleren bij de H&M grote maten kant. en daar heb ik wat dingen gekocht en bij miss etam ook 2 dingen aan de NIET grote maten kant. Dus ik ben goed geslaagd gister
    pi_68096359
    Lijstje van gisteren:
    O: Al-Bran fruit met magere melk en extra rozijntjes
    T: cappuccino, thee, water, 2x espreschoc
    L: pastasalade van gisteren, vruchtensap
    T: water, thee, banaan
    T: Soep, cracker met pindakaas, optimel drink
    D: varkenshaas, optimel drink

Gister nog hardgelopen. Les 23, 10-12-12 minuten. In het begin liep ik heerlijk, maar de tweede keer 12 minuten wou ineens echt niet meer Maar wel uitgelopen Ik heb een route gezocht van 5km, die ga ik dit weekend doen om te zien hoe lang ik er over doe.
      vrijdag 17 april 2009 @ 08:47:11 #293
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_68096528
    Lijstje van gisteren:
    T: 1 pakje tuc pocket, 2 mandarijnen
    D: Vis/Groente/Aardappel prutje met saus. Optimel yoghurt als toetje.
    T: 4 (kleine)krakelingen. 's avonds blijft een valkuil.

Planning voor vandaag:
    T: ?
    D: ? (waarschijnlijk frietjes)

En beweging:
    - Gisteren 35 min wandelen, 55 min fietsen, 25 min Evy les 8. Evy in de stromende regen. Was lekker verkoelend, maar was wel tot op mijn ondergoed nat.
    - Vandaag (planning) 1 uur fietsen, en vanmiddag óf zwemmen, óf pilates óf iets van Billy's Bootcamp oid.
    ***Levi was here***
    pi_68096802
    Hallo, ik ben nieuw hier, en heb bewondering voor al die fanatieke sporters. Tegelijkertijd word ik er een beetje moedeloos van. Ik zie het mijzelf nog niet doen. Ik ben in enkele maanden van 96 kg naar 83 gegaan, maar nu schommelt het al maanden tussen de 83 en 85 kg. Ik weet dat veel beweging zou helpen, maar kan de motivatie niet opbrengen.
      vrijdag 17 april 2009 @ 09:06:21 #295
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_68096873
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 09:02 schreef Mejuffrouw het volgende:
    Hallo, ik ben nieuw hier, en heb bewondering voor al die fanatieke sporters. Tegelijkertijd word ik er een beetje moedeloos van. Ik zie het mijzelf nog niet doen. Ik ben in enkele maanden van 96 kg naar 83 gegaan, maar nu schommelt het al maanden tussen de 83 en 85 kg. Ik weet dat veel beweging zou helpen, maar kan de motivatie niet opbrengen.
    Ik ben ook niet zo heel fanatiek, hoor. Maar ik fiets gewoon elke dag naar mijn werk en wandel in mijn pauze met een stel collega's. Eigenlijk hoef je helemaal niets fanatieks te doen om gezond te bewegen, gewoon fietsen en wandelen is al prima.
    ***Levi was here***
    pi_68097271
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 08:47 schreef Levitation het volgende:
    En beweging:
    - Gisteren 35 min wandelen, 55 min fietsen, 25 min Evy les 8. Evy in de stromende regen. Was lekker verkoelend, maar was wel tot op mijn ondergoed nat.
    - Vandaag (planning) 1 uur fietsen, en vanmiddag óf zwemmen, óf pilates óf iets van Billy's Bootcamp oid.
    Dat had ik ook wel gewild, hier was het warm en steeds benauwder. De regen kwam pas 's avonds laat.
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 09:02 schreef Mejuffrouw het volgende:
    goed bezig al.
    Je zou kunnen kijken of je kleine dingen kan doen qua beweging. De trap nemen, fietsen, wandelen, naar collega's lopen ipv mailen of bellen.
      vrijdag 17 april 2009 @ 09:44:34 #297
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_68097794
    Ik heb hele erge honger... denk ik... kan ook maagpijn oid zijn. Maar iig denken mijn hersenen dat ik honger heb en ik weet niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan. Negeren of toch iets eten?
    ***Levi was here***
    pi_68098116
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 09:22 schreef omearos het volgende:
    ... naar collega's lopen ipv mailen of bellen.
    Ai, dan kan ik straks naar Alkmaar even lopen . Da's wel super sportief

Levi: misschien wat water drinken? Dat rare gevoel moet niet ten koste gaan van je werk. Dus mocht water drinken niet helpen, zou ik iets van fruit eten.

Planning voor vandaag:
    8.00 uur: glas optimel
    8.30 uur: 2 bruine boterhammen met rookvlees
    11.30 uur: Lunchwandelen + vitalinea
    13.00 uur: crackers met (huzaren)salade + pistolet met soep
    16.00 uur: bakje druiven
    17.00 uur: banaan + boterham rookvlees
    S: Body-attack
    20.00 uur: hamburgers met broodjes en salade
    's avonds: wat gezonde hapjes (komkommer oid) met wijn
    pi_68098119
    Heb je al wat gedronken Levi? Een glas water kan wel eens helpen.
    En anders zou ik wat eten. Weinig dingen zijn zo'n irritant als een knagend gevoel in je maag.
      vrijdag 17 april 2009 @ 10:16:02 #300
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_68098791
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 09:56 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Ai, dan kan ik straks naar Alkmaar even lopen . Da's wel super sportief

Levi: misschien wat water drinken? Dat rare gevoel moet niet ten koste gaan van je werk. Dus mocht water drinken niet helpen, zou ik iets van fruit eten.

Thanks, ik had al een glaasje water op en heb ook mijn banaan maar opgegeten. Voelt nu wel wat beter.
    ***Levi was here***
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')