abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68100148
FOK! Dieetclub #279

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je 1 keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal 1 update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_68100298
@Mejuffrouw, ik ben van nature ook best een luilak, hoor, maar op het moment ben ik toch best fanatiek aan het sporten. Wat bij mij hielp: niet meer naar de sportschool (is zo demotiverend ), een beetje leuke sporten uitzoeken, en gewoon doen. Klinkt heel flauw, maar die realisatie 'als ik vanavond weer op de bank blijf zitten, raak ik die blubberpens nooit kwijt' heeft bij mij echt geholpen om de knop om te zetten

Bovendien, als het eenmaal in je dagelijks ritme is opgenomen, is het allemaal niet zo moeilijk meer.
pi_68100420
Vanmiddag moet ik pasfoto's laten maken voor mijn nieuwe paspoort. Baal wel een beetje dat ik nu net weer zo zwaar ben, krijg ik een plofkop-foto in mijn paspoort.

Ben overigens wel 1 kg kwijt sinds dinsdag!
Mijn weegschaal deze week:
- dinsdag 97,0
- woensdag 97,3
- donderdag 96,9
- vrijdag 95,7 nog een keer wegen: 95,0 nog een keer: 94,7
Maar aangezien het weer de laatste dagen nogal veranderd is en weegschalen de neiging hebben sterk op luchtvochtigheid/temperatuur te reageren heb ik besloten dat het gewicht van de dag 96,0 is.
Heb mijn lijstje daarmee ge-update en we zien wel wat de weegschaal er volgende week van maakt.

Vrijdag wordt dus vanaf nu mijn update-dag.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:02:47 #4
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_68100456
Ik denk dat ik ook weer eens aansluit. Vorig jaar heb ik een tijdje hier gepost en ben ik ook netjes afgevallen, maar helaas zit alles (en ietsje meer) er weer bij Ik ben een echte emotie-eter en tijdens m'n afstuderen is het helemaal misgegaan... Dus ik kan wel een beetje motivatie gebruiken!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_68100512
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:02 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik denk dat ik ook weer eens aansluit. Vorig jaar heb ik een tijdje hier gepost en ben ik ook netjes afgevallen, maar helaas zit alles (en ietsje meer) er weer bij Ik ben een echte emotie-eter en tijdens m'n afstuderen is het helemaal misgegaan... Dus ik kan wel een beetje motivatie gebruiken!
Welkom terug.
Weer aankomen is altijd super frusterend, ik weet er alles van.
Maar, gewoon: kop op en er weer tegenaan. Het is toen gelukt en gaat nu ook weer lukken.
***Levi was here***
pi_68100535
hoi

balen MarijkeZwolle maar welkom terug
pi_68100946
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:02 schreef Levitation het volgende:
Vanmiddag moet ik pasfoto's laten maken voor mijn nieuwe paspoort. Baal wel een beetje dat ik nu net weer zo zwaar ben, krijg ik een plofkop-foto in mijn paspoort.
Ahw, dat heb ik ook ja En dat je niet mag lachen, is dan ook niet erg bevorderlijk voor het flatteuze effect

Eén troost: als ze je paspoort dan moeten controleren, over een paar maanden of een half jaar, moeten ze twee keer kijken, omdat je er in het echt zoveel slanker uitziet. Da's toch een mini-complimentje
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 april 2009 @ 11:26:51 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_68101437
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:02 schreef Marijkezwolle het volgende:
Zo jammer he... Ben net zo'n emo-eter. Gelukkig nog steeds een redelijk gewicht, maar zou toch echt graag weer terug onder de 80 kilo komen. alleen heb ik op het moment steeds weer andere excuses om niet te sporten enzo

*driftig naar knopje zoekt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:50:07 #9
45621 Suzanna
Mama van...
pi_68102339
Sportknopje? Die kan ik de laatste week ook helemaal niet vinden. Was ik voorheen nog netjes om de dag buikspieroefeningen, en allerlei andere fitness aan het doen, nu heb ik er al dagen geen energie voor. Voel me gelijk ook een stuk dikker ofzo. Geen idee of ik aangekomen ben, maar het 'voelt' zo (stom is dat zeg!)
pi_68103159
Ik ben ook de afgelopen dagen niet aangekomen maar voel me opgeblazen, dik en pafferig. probeer vandaag maar eens een super gezond dagje te houden met heel veel water, kamillethee en alleen maar groente en fruit.
pi_68103260
En misschien toch maar een wandelingetje in de frisse buitenlucht...
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:17:24 #12
1762 YPPY
Yppiaans
pi_68103329
Echt sporten hoeft ook niet meteen. Wandelen of fietsen is ook gezond. Of skeeleren als je dat leuk vindt, of de tuin opknappen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_68105472
Goh, ken jij mijn tuin dan?

Dat zou gewoon zware lichamelijke arbeid zijn.
Ik nodig bij deze iedereen uit om kilo,s kwijt te raken in mijn voortuin.
pi_68106462
tvp
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:43:15 #15
45621 Suzanna
Mama van...
pi_68106575
Oh, hier ook zo'n tuin. Heerlijk he, ik zie er dan al tegenop om een paar plantjes te poten want daar moet je de halve tuin voor omgooien.

Mejuffrouw, een dagje met alleen thee, groente en fruit? Is dat eigenlijk wel echt gezond? Geen idee hoor, misschien wel. Het lijkt mij alleen super moeilijk vol te houden! Doe jij dat wel vaker?
pi_68106949

Ik heb spierpijn in mijn armen vandaag, van het softballen van gisteren.. .Ook in mijn been doet nog een spier pijn, dus ik hoop dat het skaten vanavond een beetje gaat, ik zou er wel van balen als het niet door zou gaan..

Nu bijna weekend, ik vermoed dat ik de rest van de middag bedolven word onder mailtjes van leerlingen die hun verslag niet snappen en er veels te laat mee zijn begonnen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_68107024
nee, eigenlijk doe ik het zelden, maar ik voel me zo opgeblazen dat ik mijn maag even rust wil geven en het gevoel te hebben dat ik even heel gezond doe. Maar de dag is nog niet voorbij hé
pi_68107537
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:17 schreef YPPY het volgende:
Echt sporten hoeft ook niet meteen. Wandelen of fietsen is ook gezond. Of skeeleren als je dat leuk vindt, of de tuin opknappen.
Ja! Of balspelletjes spelen met je dochter ofzo In jouw geval dan.

Suzanna, het zal wel meevallen, met dat dikker worden na een week niet sporten, hoor Maar ik herken wel wat je zegt. Ik denk dat, als je wel hebt gesport, dat je eerder 'aardig' naar jezelf kijkt. Ik wel iig. Dat ik niet meteen ga zitten focussen op mijn be-cellulitis-te bovenbenen, maar dat ik denk 'hé, mijn taille voelt echt wel steviger aan nu'. Ofzo

@Mejuffrouw, als je het lust: venkelthee is ook prettig bij opgeblazen gevoel en dwarse darmen
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:45:34 #19
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_68109148
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:04 schreef Levitation het volgende:

[..]

Welkom terug.
Weer aankomen is altijd super frusterend, ik weet er alles van.
Maar, gewoon: kop op en er weer tegenaan. Het is toen gelukt en gaat nu ook weer lukken.
Balen is dat gewoon... En ja, het is de vorige keer gelukt, maar ik ben zo de motivatie kwijt... Ik wil wel, maar zit zo met m'n hoofd ergens anders zeg maar. En ik schaam me gewoon ontzettend... zou het liefste mezelf de hele dag verstoppen eigenlijk. Dus het wordt echt tijd dat knopje weer te vinden en om te zetten!
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zo jammer he... Ben net zo'n emo-eter. Gelukkig nog steeds een redelijk gewicht, maar zou toch echt graag weer terug onder de 80 kilo komen. alleen heb ik op het moment steeds weer andere excuses om niet te sporten enzo

*driftig naar knopje zoekt...
Ja, stom he? Terwijl ik weet dat ik er niet gelukkiger van wordt... Had al bedacht om gewoon iedere ochtend een stuk te gaan fietsen, m'n vriend moet toch altijd om 6 uur op dus het is dan nog lekker rustig, hoef ik me ook niet te schamen voor gehijg

En Mejeffrouw, over je tuin: wanneer kan ik komen sporten?
pi_68112884
Wanneer je maar wilt!
In tegenstelling tot de sportschool is het gratis en ik wil ook nog wel gezonde hapjes en drankjes verzorgen!
pi_68113606
Kom van de kapper. Kapster was een beetje over ijverig dat ik vermoed ik dat ik het morgen op de weegschaal terug zie.
***Levi was here***
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:42:26 #22
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_68116889
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:25 schreef Mejuffrouw het volgende:
Wanneer je maar wilt!
In tegenstelling tot de sportschool is het gratis en ik wil ook nog wel gezonde hapjes en drankjes verzorgen!
Het ligt er ook even aan waar je woont en uiteraard moet het lekker weer zijn

En Levitation, is het zo kort geworden of was het de bedoeling?
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:18:29 #23
1762 YPPY
Yppiaans
pi_68118097
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:15 schreef Mejuffrouw het volgende:
Goh, ken jij mijn tuin dan?

Dat zou gewoon zware lichamelijke arbeid zijn.
Ik nodig bij deze iedereen uit om kilo,s kwijt te raken in mijn voortuin.
Geen idee hoe de jouwe is, maar ik heb gisteren een volle tummytub gras geknipt en vandaag bijna 3 volle tummytubs aan gesnoeid heggeblad verzameld.

En gevoetbald idd CF. Vindt ze echt prachtig. Zij schoppen en ik erachteraan rennen.

Is het zo kort Levi? Zijn er al foto's van?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:06:20 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_68125036
Ow is DAAR de tummytub voor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68125688
Ik vind mijn haar wel wat korter geworden dan de bedoeling was. Foto's heb ik inderdaad... zal eens kijken of ik van het weekend iets kan laten zien.
***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')