abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:07:41 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_67431652
Fok! Dieetclub #278 Met goed passende kleding

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

Uit het vorige topic:

Hebben de andere moeders dat ook trouwens, dat je krampachtig probeert om je kind niet dezelfde weg te laten bewandelen als jij?
Ik ben (heel erg volgens mijn moeder) best streng voor Ruben met wat hij wel en niet mag hebben en heb soms zelf ook wel het gevoel dat ik misschien te streng ben en dat ik hem best wel eens een pleziertje mag gunnen. Maar toch ben ik ook bang dat hij uiteindelijk het figuur van zijn moeder krijgt zeg maar

Ruben is trouwens helemaal niet heel erg een zoetekauw, hij is net zo blij met zure dingen zoals yoghurt en karnemelk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67431856
Troel... ik ben dan geen moeder, maar ik denk dat ik het zelfde zou hebben. Kind heel weinig suiker geven enzo. Inderdaad de angst dat het kind met het zelfde probleem te maken zal krijgen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_67431999
Hoi!
pi_67432104
gods, had ik hele reactie getikt klik ik op 't verkeerde knopje

korte samenvatting:

als kroost, dan gewoon met mij en vriend meeleven.
mijn ouders kookten volvet
ik nu niet meer
zelf regelmatig ' zondigen ' omdat het kan inmiddels
kroost verplicht op een sport

zoiets
Ja doei.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:33:03 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_67432472
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
gods, had ik hele reactie getikt klik ik op 't verkeerde knopje

korte samenvatting:

als kroost, dan gewoon met mij en vriend meeleven.
mijn ouders kookten volvet
ik nu niet meer
zelf regelmatig ' zondigen ' omdat het kan inmiddels
kroost verplicht op een sport

zoiets
Dat is hier dus ook wel zo. Maar Bert eet van tijd tot tijd best nog wel een verpakking koekjes leeg. Ruben mag dat dus echt niet van mij. Een enkele uitzondering maak ik bij mijn schoonouders, daar mag hij vaak nog wel een tweede koekje (maar dat is ook omdat ik daarmee kan voorkomen dat hij dingen krijgt waarvan ik het echt niet goed vindt en ergens moet hij toch wel een keer verwend kunnen worden door opa en oma )
(Hier is het dus zo dat als wij een avond patat eten, Ruben dus nog extra fruit geven vanwege de vitamines, terwijl wij dat dus echt voor onszelf niet doen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67432659
niets mis met discipline en regels, maar je kunt ook doorslaan.

Wij waren het ene uiterste (volle snoepkast, konden altijd pakken) en vriendjes en vriendinnetjes waar ik thuis kwam (meestal de rijkeluiskindjes, opvallend genoeg) die mochten echt NIETS en alleen in het weekend 1 koekje ofzo. Dat waren dan ook wel sprieten, maar kommop, een balans moet wel te vinden zijn denk ik dan. Het moet dan geen obsessie gaan worden als je 'later op jezelf woont' en ineens alles mag en kan en dan ineens ontzettend aankomt

Zal als er kroost komt (kleine kans ) wel aandringen/aanleren om alle groentes te leren eten, muv dingen die ze ECHT niet lekker vinden (houd zelf niet van gekookte witlof bijv.) want die kinderen die niets lusten, daar word ik ook kriegel van.

Maar mensen die kinderen met ' lekkers ' belonen, dus als ze braaf zijn een koekje en dat soort zaken, beloon ze dan liever met een avondje zwemmen ofzo, iets sportiefs en gezelligs belonen met eten moet je overigens volgens mij ook sowieso niet doen. Zelf niet en bij je kinderen niet.
Ja doei.
pi_67432813
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:13 schreef Levitation het volgende:
Troel... ik ben dan geen moeder, maar ik denk dat ik het zelfde zou hebben. Kind heel weinig suiker geven enzo. Inderdaad de angst dat het kind met het zelfde probleem te maken zal krijgen.
Inderdaad, ik zou zeker ook wel opletten.
En gelukkig snoept mijn vriend ook niet als het niet in huis is (en haalt het zelf nooit in huis)

Verder maakt MoBlo ook een goed punt met het belonen met eten, dat is wel iets dat ik nooit wil gaan doen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:43:01 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_67432823
Ruben is gelukkig heel erg makkelijk in het eten van alles en nog wat, hij is makkelijk dan zijn ouders daarin
Hij vond onlangs de doperwtjes en sperzieboontjes lekkerder dan de karbonade die op zijn bord lag (terwijl normaal gesproken vlees ook erg lekker gevonden wordt (en vis ook ) ) Hij is ook wel een goede dief, want hij jat regelmatig wat van een ander. Zo at hij onlangs een evergreen van mij op (hij was al halverwege ik het door had), kreeg hij het voor elkaar om een suikerklontje op te eten en heeft hij gisteren een zelfgemaakt ham/prei/champignonbladerdeegtaartje zitten verorberen nadat hij het niet wilde teruggeven na zijn ene hap (het was voor mij mijn tussendoortje rond een uur of vier en ik wilde hem een hapje laten proeven, hij vond het zo geslaagd dat hij het dus helemaal op heeft zitten eten )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67433651
Kinderen en voeding heb ik nog niet over nagedacht. Maar laatst was er wel iets in het nieuws over dat als kinderen niet leren om zoet en vet te associeren met energie (bijv. door lightproducten en vetvervangers) ze later grotere kans hadden om dik en ongezond te worden.
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:02 schreef Levitation het volgende:

[..]

Jij ook succes!
Ik zou best graag zoetigheid gewoon vies willen vinden. Ken best wat mensen die dat hebben, lijkt me ideaal.
Dat zou ook wel handig zijn, net zoals dat ik alcohol vies vind.
pi_67434199
Ik ben daar ook wel mee bezig, bijvoorbeeld dat ik zelf altijd verplicht mijn bord leeg moest eten. Als ik nu (nog steeds, zoveel jaar later) spruitje zie/eet, voel ik me weer als toen, kokhalsend boven een bord met iets dat ik echt niet lekker vond. Ze moet alles proeven, maar zoals ik me toen voelde, dat wil ik niet voor haar.
Ook krijg ze nooit een 'snoepje' erop als ze pijn heeft. Het is wel lastig, bijvoorbeeld met opa's en oma's die het anders zien, die vinden dat ze best veel chocolade mag, die d'r met 5 maanden aan de potjes wilden of die kindercola kopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67434276
Troel, niet doorslaan hoor Maar ik denk eigenlijk dat het wel meevalt bij jou als ik lees dat hij best een koekje mag, alleen geen pak (lijkt me reuze normaal ) En wie weet heeft hij je man's genen wat gewicht betreft. Tijdje terug was er nog een bericht dat sommige kinderen te weinig vetoplosbare vitamines binnen kregen omdat de ouders dan alleen magere produkten gaven. Dat is dus ook niet goed.

En mijn nichtje mocht thuis helemaal niets, moeder was streng bezig met haar gewicht. Inmiddels wil ze graag een maagbandje... (ze is nu ook 30, maar al vanaf haar 6e (!!) op dieet)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_67434344
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:19 schreef YPPY het volgende:
Ik ben daar ook wel mee bezig, bijvoorbeeld dat ik zelf altijd verplicht mijn bord leeg moest eten. Als ik nu (nog steeds, zoveel jaar later) spruitje zie/eet, voel ik me weer als toen, kokhalsend boven een bord met iets dat ik echt niet lekker vond. Ze moet alles proeven, maar zoals ik me toen voelde, dat wil ik niet voor haar.
Ook krijg ze nooit een 'snoepje' erop als ze pijn heeft. Het is wel lastig, bijvoorbeeld met opa's en oma's die het anders zien, die vinden dat ze best veel chocolade mag, die d'r met 5 maanden aan de potjes wilden of die kindercola kopen.
Je kan het als ouders nog zo goed willen: de omgeving bepaalt ook voor een groot deel wat voor kind je krijgt. Dat geldt overigens met alles natuurlijk, niet alleen eten. Als je niet wilt dat ze geweld op de tv kijken zal je net zien dat het bij de buurjongen wel mag etc. Lijkt me moeilijk hoor, opvoeden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_67434409
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:21 schreef Isabeau het volgende:

En mijn nichtje mocht thuis helemaal niets, moeder was streng bezig met haar gewicht. Inmiddels wil ze graag een maagbandje... (ze is nu ook 30, maar al vanaf haar 6e (!!) op dieet)
Denk inderdaad dat je met lijnen ook moet oppassen bij kinderen. Ken iemand die daardoor anorexia heeft gekregen, omdat moeders (dik) altijd aan het lijnen was en kind (heel tenger) daardoor een afschuw van eten ontwikkelde.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:27:19 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_67434486
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:21 schreef Isabeau het volgende:
Troel, niet doorslaan hoor Maar ik denk eigenlijk dat het wel meevalt bij jou als ik lees dat hij best een koekje mag, alleen geen pak (lijkt me reuze normaal ) En wie weet heeft hij je man's genen wat gewicht betreft. Tijdje terug was er nog een bericht dat sommige kinderen te weinig vetoplosbare vitamines binnen kregen omdat de ouders dan alleen magere produkten gaven. Dat is dus ook niet goed.

Ik doe nu juist voor Ruben altijd wel vettigheid in de pan als ik vlees aanbak enzo Omdat ik eigenlijk de helft van de tijd op zijn brood vergeet halvarinedingen te smeren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67434507
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:25 schreef Levitation het volgende:

Denk inderdaad dat je met lijnen ook moet oppassen bij kinderen. Ken iemand die daardoor anorexia heeft gekregen, omdat moeders (dik) altijd aan het lijnen was en kind (heel tenger) daardoor een afschuw van eten ontwikkelde.
Ik ben overigens ook elke keer weer verbaast dat het net lijkt of kinderen steeds jonger met hun gewicht bezig zijn. Bij mij kwam de realisatie dat ik niet zo slank als de rest was pas op de middelbare school toen ik ruzie met een meisje kreeg. Ze riep dat ik een dikke kont had...en daar had ik nog nooit bij stil gestaan. Zo fijn om in je kindertijd niet met je gewicht bezig te zijn
pi_67434539
Wat zou het trouwens fijn zijn om je nooit druk te maken over je gewicht
pi_67434623
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:29 schreef Isabeau het volgende:
second that

....Sprak ze terwijl ze een komkommer at, maar eigenlijk zin heeft in iets anders....
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:32:18 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_67434671
quote:

Ik weet nog wel dat ik dat een van de voordelen vond van die operatie. Me er niet meer druk over hoeven maken. Volgens mij maak ik me er nu drukker om dan dat ik ooit over mijn overgewicht gedaan heb Gelukkig maar van tijdelijke aard, maar toch.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67434688
quote:
Echt wel..........maar denk niet dat dat er voor ons/mij in zit.
Maar het gezonder leven gaat me op het moment wel erg goed af het hardlopen begint ook steeds lekkerder te gaan (zou dat komen omdat het niet meer zo koud is? )
pi_67434761
Hey, loop je buiten tegenwoordig?
Ik vind koud juist wel fijn altijd met lopen
pi_67434817
Bij jou heeft dat druk maken nu een totaaaal andere reden, Troel (waarschijnlijk niet minder stressend...)

En nee, Miss S, ik maak me niet de illusie dat er ooit een dag komt dat het me niets kan schelen hoeveel ik weeg of hoe ik er uit zie. Daar heeft onze maatschappij wel goed genoeg voor gezorgd
pi_67434846
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:34 schreef freecell het volgende:
Ik vind regen fijn Dat je heerlijk afkoelt terwijl je hardloopt (nu lijkt het of er altijd stoom van me af komt tijdens het lopen)
pi_67434884
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:34 schreef freecell het volgende:
Nee nog steeds niet, voel ik me nog steeds te lomp voor
Maar in mijn sportschooltje wordt het ook echt ijskoud

Maar is dat alleen maar slecht Isa? Tot een bepaalde hoogte is het volgens mij ook wel goed voor je.
pi_67434931
Hmm, een gezond gewicht willen hebben is natuurlijk niet slecht. Maar dat je je minderwaardig als mens voelt omdat de maatschappij neer kijkt op dikke mensen, nee, dat kan je nooit goed praten.
pi_67435009
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:40 schreef Isabeau het volgende:
Hmm, een gezond gewicht willen hebben is natuurlijk niet slecht. Maar dat je je minderwaardig als mens voelt omdat de maatschappij neer kijkt op dikke mensen, nee, dat kan je nooit goed praten.
Dat is waar......
Hoe gaat het op het moment met je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')