Ik blijf het zeggen (en geloven): de NL beleggers zijn domweg realistischer dan de dromers in NY.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 08:53 schreef pberends het volgende:
AEX op 223 punten futures... valt dat weer even tegen. Moet Wall Street +20% op 1 dag krijgen wil de AEX een keer een beetje hoger gaan?
Och, beetje maarquote:Op maandag 23 maart 2009 21:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
De parallelen met de 1929-1932 crisis zijn sowieso frappant. Even erg in het kort en gesimplificeerd:
In 1929 startte het met het knappen van een bubble (in dit geval aandelen), als gevolg daarvan een bankencrisis omdat mensen massaal met geleend geld hadden gekocht, daardoor een verslechtering van de reele econonomie, toen nog een bankencrisis, en de laatste golf naar beneden ten gevolge van een vlucht uit de dollar, omdat die niet meer werd vertrouwd vanwege al het geld bijdrukken voor stimuleringsplannen (in die tijd had men officieel nog een goudstandaard en buitenlandse beleggers gingen massaal hun dollars inwisselen tegen goud, dus Fort Knox raakte in een rap tempo leeg).
Deja vu?![]()
En enkel op een plan dat zo goed als een 1 op 1 kopie is van het TARP fiasco...quote:
haha, dit is de enige zekerheid door alle topics heen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:12 schreef Lemans24 het volgende:
Ja, ze zijn vast weer nieuwe servers aan het installeren.
oe, HPQ en IBM kopenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:12 schreef Lemans24 het volgende:
Ja, ze zijn vast weer nieuwe servers aan het installeren.
Sorrie, ik zie deze post nu pas.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
vind je? Als ik op aandelen zoals Unilever een dividendrendement van bijna 6% behaal, dan is het verschil met 8% aandelenrendement toch erg klein. Daarnaast houden ze winst in, en ik geloof niet echt dat ze nou te maken gaan hebben met extreme winstval (sterker nog, hooguit komt er een shake out van van concurrenten). Alles wat vrij stabiele kasstromen heeft en een dividendrendement van tegen de 6% vind ik toch aardig aantrekkelijk geworden. Ze zullen niet de extreme koerswinsten opleveren, maar is toch wel een alternatief voor sparen, lijikt me.
Het is allemaal sentiment. Toen de toestand van ING slechter was dan nu (met die onzekere Alt-A portefeuille en nog geen reddingsplan) stond ING op 8 euro. Puur op basis van sentiment is de koers toen door vieren gegaan. Er kan gemakkelijk nog 3 euro bij.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:17 schreef capricia het volgende:
Wie had dat nou gedacht dat de ING zo zou ontploffen. Iedereen riep dat je uit de financials moest blijven, maar tot nu toe leggen ze me geen windeieren.
ik knabbel alvast een beetje (dus houdt een deel van mijn kruit droog), zolangquote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sorrie, ik zie deze post nu pas.
Het klopt dat je zeker een heel mooi rendement kunt halen als je nu instapt. Punt is dat je dan wel je kruit hebt verschoten. De geschiedenis suggereert dat er tijdens langdurige crises doorgaans aanzienlijk betere niveaus worden bereikt dan we nu hebben. Natuurlijk bestaat er een zeker risico om 'de boot te missen', maar aangezien de beurs de afgelopen 100 jaar ongeveer 50% van de tijd op het huidige niveau of lager heeft gestaan maak ik me daar niet zo heel veel zorgen over. Pas als we op een meer 'zeldzame' waardering staan ga ik urgentie voelen om te kopen.
of 3 euro eraf, als de overheid tot zinnen komt en zegt: geef jij maar een aandelen uit in plaats van je handje bij de NL belastingbetaler op te houden....quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is allemaal sentiment. Toen de toestand van ING slechter was dan nu (met die onzekere Alt-A portefeuille en nog geen reddingsplan) stond ING op 8 euro. Puur op basis van sentiment is de koers toen door vieren gegaan. Er kan gemakkelijk nog 3 euro bij.
Je wilt zeggen dat ING er beter voor staat dan toen? Hoeveel zekerheid is er nu bijgekomen dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is allemaal sentiment. Toen de toestand van ING slechter was dan nu (met die onzekere Alt-A portefeuille en nog geen reddingsplan) stond ING op 8 euro. Puur op basis van sentiment is de koers toen door vieren gegaan. Er kan gemakkelijk nog 3 euro bij.
1) Alt-A overgenomen door Bos (tijdens de cc, met een koers van 8, hadden ze die nog + onzekerheid)quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:22 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat ING er beter voor staat dan toen? Hoeveel zekerheid is er nu bijgekomen dan?
Voor zover ik weet; is het nog steeds niet bekend wat ING allemaal op de balans heeft staan aan dit soort rommel. Ook heeft Bos een beperkte garantie afgegeven.
Daar kun je bij optellen dat Moody's de rating voor de gehele NL hypo markt heeft verlaagd.
Dan is het wel heel snel gegaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:25 schreef Maanvis het volgende:
Al 2,5 week geen drama's meer op de beurs. Zou het dan toch voorbij zijn?
Het verschil is dat jij stockpicking doet en ik me baseer op de hele markt (uiteindelijk koop ik een portfolio min of meer in lijn met MSCI Europe). Evengoed zullen ook defensieve fondsen waarschijnlijk nog lager gaan als de totale markt lager gaat.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik knabbel alvast een beetje (dus houdt een deel van mijn kruit droog), zolang
- het een goede en stabiele kasstroom heeft
- weinig schuld
- niet afhankelijk van de grillen van een overheid
- unieke producten of sterke merken
Bos heeft toch niets overgenomen, enkel garanties afgegeven voor een X bedrag?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
1) Alt-A overgenomen door Bos (tijdens de cc, met een koers van 8, hadden ze die nog + onzekerheid)
2) Nog geen reddingsplan 1000G$ voor de US-financiele sector.
Fundamenteel gezien is de situatie dus verbeterd.
Een bepaald valutapaar staat echter nog steeds op 1,36quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:31 schreef pberends het volgende:
Goh, AEX weet er nog 225 uit te persen. Eigenlijk had de index op 240 moeten staan, maar goed. Nederlandse beleggers lijken inderdaad meer realistisch te zijn.
MT heeft net als Bernanke de drukpers ontdektquote:ArcelorMittal geeft converteerbare obligatie uit
24 maart 2009, 8:21 | ANP
LUXEMBURG (AFN) - ArcelorMittal geeft een converteerbare obligatielening uit ter waarde van 750 miljoen euro. Met de opbrengsten wil het staalconcern een deel van de schuldenlast herfinancieren. Dat heeft ArcelorMittal dinsdag bekendgemaakt.
De lening heeft een looptijd tot 3 april 2014 en kent een rente van 7,25 tot 7,75 procent, die halfjaarlijks wordt uitgekeerd. ArcelorMittal bevestigde bij de uitgifte de doelstelling in het lopende kwartaal een bedrijfsresultaat (ebitda) te halen van 1 miljard dollar.
De omvang van de lening kan overigens hoger uitvallen. ArcelorMittal heeft een optie om voor nog eens 120 miljoen euro aan obligaties uit te geven. Daarnaast kan de 750 miljoen euro met 15 procent toenemen wanneer de zogeheten 'greenshoe' optie wordt uitgeoefend door de begeleidende banken.
Wishfull thinking of waarheid?quote:Beursgoeroe Mobius: bullmarkt-rally is begonnen
De volgende 'bull-markt rally is begonnen en na de recorddaling van de aandelenkoersen zijn er zijn koopjes in elke opkomende markt.
Te terughoudend
Dat zegt Marc Mobius, beheerder bij Franklin Templeton van beleggingsfondsen in opkomende markten. Beleggers moeten oppassen dat ze deze kans niet missen, aldus Mobius. Met al het negatieve nieuws dat er is, is er volgens hem een tendens tot terughoudendheid.
Contanten
Opkomende markten zijn in een betere vorm dan ontwikkelde landen, aldus Mobius. De beleggingsfondsen die hij beheerd kijken naar bedrijven met een goede kaspositie, een lage schuld en hoge dividendrendementen, of bedrijven die kunnen investeren in toekomstige groei en toch contanten over hebben om aandeelhouders te betalen.
Bodem
We krijgen veel aandelen die stuiteren op de bodem, omdat er veel onzekerheid is in de markt, aldus Mobius. Volgens hem zitten we echter op de bodem en is de markt een basis voor toekomstige bull-markt aan het opbouwen.
BRON
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:10 schreef Lemans24 het volgende:
Shorten op Mittal, inderdaad een goed idee.
Denk jij serieus dat ING 3,00 euro er in gaat zitten binnen 2/3 maanden?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:58 schreef Lemans24 het volgende:
Tot voor kort was iedereen bodems aan het inschatten, uiteenlopend van 190 tot 90 voor de AEX, maar nu zouden we ineens de bodem al bereikt hebben?
Zodra je tijdens een stijging geluiden hoort dat je de boot gaat missen, moet je oppassen.
(en hoor je de daling al aankomen uit de verte)
Het is niet onmogelijk ofzo. Citigroup is ook 2x over de kop gegaan binnen een kortere periode. En dat naar aanleiding van een intern mailtje.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk jij serieus dat ING 3,00 euro er in gaat zitten binnen 2/3 maanden?
Kijk eens naar het beroep van die man...quote:
Precies, dit is elke keer de cycle. Eerst loop iedereen elkaar bang te maken, maar als het aardig stijgt gilt iedereen dat ie de boot niet wil missen. HET moment om te verkopen mocht je nog long zitten. En het moment om misschien short te gaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:58 schreef Lemans24 het volgende:
Tot voor kort was iedereen bodems aan het inschatten, uiteenlopend van 190 tot 90 voor de AEX, maar nu zouden we ineens de bodem al bereikt hebben?
Zodra je tijdens een stijging geluiden hoort dat je de boot gaat missen, moet je oppassen.
(en hoor je de daling al aankomen uit de verte)
Nu nog ? komt heus wel een dip waarop je veel goedkoper kunt kopen....quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:38 schreef Oizno het volgende:
Hmm alsnog maar ING gekocht. Hopen dat ie nog wat doorstijgt.
En ik hoor Koopman vrijdag nog zeggen dat de volatiliteit weg wasquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:19 schreef M.Melandri het volgende:
zozo, ING binnen 15min 12% kwijt. Wat een dagen zijn dit zeg!
Tegenwoordig kun je zelfs met een klein bedrag aan daghandel doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:26 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
En ik hoor Koopman vrijdag nog zeggen dat de volatiliteit weg was.
Wat een mongool inderdaad, die presentatoren moeten echt ontslaan als beurscommentatoren.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:26 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
En ik hoor Koopman vrijdag nog zeggen dat de volatiliteit weg was.
Kunnen ze jou niet gewoon aannemen bij RTL-Z?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat een mongool inderdaad, die presentatoren moeten echt ontslaan als beurscommentatoren.
Is een goed idee... Maar Willem moet gewoon terugkomen. Hij was meester.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kunnen ze jou niet gewoon aannemen bij RTL-Z?
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kunnen ze jou niet gewoon aannemen bij RTL-Z?
quote:NG Groep heeft in de periode van 19 tot en met 23 maart 2009 7,26 miljoen eigen aandelen gekocht om haar hedge positie voor personeelsopties aan te passen.
De gemiddelde prijs per aandeel bedroeg EUR4,24, zo heeft ING dinsdag bekendgemaakt.
Het financiële concern geeft geen nieuwe aandelen uit om personeelsopties te dekken. Personeelsleden ontvangen aandelen uit het delta hedge boek dat ING aanhoudt om marktrisico en prijsschommelingen te minimaliseren. ING past deze hedge positie elk kwartaal aan gedurende een zogenoemde open periode.
ING houdt momenteel 41,1 miljoen eigen aandelen in het boek, 2,0% van het uitstaand aandelenkapitaal van 2.063 miljoen.
Ik ookquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:26 schreef lammegiraf het volgende:
vanmorgen meteen Mittal verkocht en shorts Mittal genomen....hopen dat ze weer teruggaan naar 13
Ik vind dat moeilijk om te zeggen met de AEX boven de 220. Kan alle kanten op. Kan er geen peil op trekken. Had verwacht dat de AEX allang naar beneden zou zijn gegaan...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:36 schreef Oizno het volgende:
ING staat weer op 2 procent. Wat denken jullie dat de kans is dat hij vandaag weer terug komt op 12%?
Ik heb me sprinters de deur uit gedaan iig...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:36 schreef Oizno het volgende:
ING staat weer op 2 procent. Wat denken jullie dat de kans is dat hij vandaag weer terug komt op 12%?
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:55 schreef Oizno het volgende:
Ik heb Aegon maar even gekocht 500 stuks. Verwacht dat deze vanmiddag wel weer zal stijgen naar ongeveer +10
Not yet...quote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:55 schreef Oizno het volgende:
Ik heb Aegon maar even gekocht 500 stuks. Verwacht dat deze vanmiddag wel weer zal stijgen naar ongeveer +10
Je belegt echt zonder enkele visie. Nu nog Aegon kopen, na een stijging van bijna 100% is echt onverantwoord en loop je achter de feiten aan. Tuurlijk kan Aegon naar de 5 euro, maar het risico dat dat niet gebeurd is veel groter.quote:
De verklaring is dat Wall Street (tijdelijk?) veel te ver is doorgeschoten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:07 schreef Maanvis het volgende:
Volgens mij zijn er bij RTL-Z een aantal mensen naarstig ende in paniek op zoek naar een verklaring.
ik wil niemand adviseren maar dat lijkt me geen heel slecht ideequote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:23 schreef BlaZ het volgende:
dagje later als wat anderen hier ga ik short s&p.
Ik denk dat de meeste hier met turbo's en sprinters handelen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:58 schreef edikt het volgende:
Als ik short wil gaan in indices wat is dan het beste? turbo's, speeders (commerzbank), speeders (citigroup) of sprinters??
En als ik bijvoorbeeld short ga in amerikaanse beurzen met bijvoorbeeld turbo's, kan ik dan blijven handelen daarin totdat de amerikaanse beurzen sluiten of totdat de europese beurzen sluiten?
Hmm okee dus in principe kan je in dat geval dan maar een paar uurtjes effectief handelen? En hoe zit het met commissie kosten?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:05 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste hier met turbo's en sprinters handelen.
Je kan inderdaad alleen maar handelen op de europese beurs (met turbo's, sprinters). Als er dus savonds iets raars op WS gebeurd, kan je de volgende ochtend pas je positie aanpassen.
Sprinters zijn volgens mij ook nog 'transactiekosten-vrij' bij Bink.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:05 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste hier met turbo's en sprinters handelen.
Je kan inderdaad alleen maar handelen op de europese beurs (met turbo's, sprinters). Als er dus savonds iets raars op WS gebeurd, kan je de volgende ochtend pas je positie aanpassen.
bij alex ook momenteel dacht ikquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:15 schreef NatteKrant het volgende:
[..]
Sprinters zijn volgens mij ook nog 'transactiekosten-vrij' bij Bink.
Zou inderdaad wel kunnen aangezien Alex een dochter is van Binck... Het is trouwens tot 1 mei 2009 gratis om in sprinters te handelen.quote:
Ik wel, als verkoop orderquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:28 schreef edikt het volgende:
gelukkig heb ik me order aegon toch maar niet naar de beurs gestuurd
Wat doen de futures van DJ?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:34 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Denk niet dat we het droog gaan houden vandaag. Helemaal niet als WS weg zakt
omdat de AEX naar de 218 gaat vandaag? Ze heten nl niet voor niets "futures"...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:22 schreef pberends het volgende:
Waarom staan de futures eigenlijk op 218, terwijl de AEX op 220 staat?
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:36 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
omdat de AEX naar de 218 gaat vandaag? Ze heten nl niet voor niets "futures"...
quote:Marc Faber, managing director of Marc Faber Ltd., said Geithner is doing the “right thing” from a short-term perspective by implementing his plan for the economy. He also said he thinks the rally “may have some more legs” and the S&P 500 could reach the level of 880. Faber spoke today in an interview with Bloomberg Television.
Er gaat nog dividend af voordat de futures expireren.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:22 schreef pberends het volgende:
Waarom staan de futures eigenlijk op 218, terwijl de AEX op 220 staat?
Wist niet dat Greenpeace beursgenoteerd was...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:50 schreef SeLang het volgende:
Linkse beleggers zijn hun aandelen aan het verkopen
Ik zie vandaag een paar dwazen aan de gang op de beurs toen dacht ik dat zullen dan wel linkse beleggers zijnquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:51 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Wist niet dat Greenpeace beursgenoteerd was...
Maaruh, wat bedoel je?
Hij heeft meerdere malen eind april gezegd, maar dit wil niet zeggen dat we tussentijds een gezonde correctie kunnen krijgen. S&P op 880 is maar 8 procent verder vanaf het huidige niveau.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:54 schreef Oizno het volgende:
Zei faber iets over de tijdsperiode waarin hij dacht dat de 880 bereikt zou worden?
Als dat gaat gebeuren dan betekent het dat er nog een rally aankomt voor de AEX toch?
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zie vandaag een paar dwazen aan de gang op de beurs toen dacht ik dat zullen dan wel linkse beleggers zijn
Ik heb ooit een rechtzaak willen aanspannen tegen Greenpeace omdat door een lastercampagne van hun met aantoonbaar valse informatie (later ook door henzelf toegegeven) mijn opties Koninklijke Olie waardeloos afliepen. Heeft me een paar duizend gulden gekost.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:51 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Wist niet dat Greenpeace beursgenoteerd was...
[..]
Ik zie vandaag een paar dwazen aan de gang op de beurs toen dacht ik dat zullen dan wel linkse beleggers zijn
[..]
zo heel frapant is dat natuurlijk nietquote:
explain...ik kom doorgaans niet verder dan de AEX sprinters die wel als een gek fluctueren.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
zo heel frapant is dat natuurlijk niet
Aegon doet het inderdaad lekker met -10%.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:55 schreef Oizno het volgende:
Nee idioot. Aegon is ING zijn al verdubbeld, dus waarom uberhaupt nog kopen?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:47 schreef UncleSam het volgende:
Durft iemand het aan om nu weer ING of Aegon te kopen, of gaat dit nog wel even downhill?
Haha. De glazenbol was te wazig. Maar gelukkig had ik de order gecancelledquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Aegon doet het inderdaad lekker met -10%.
Oh wacht, je zei +10%.
Ik verwacht dat het downhill gaat, ik heb ze vanmorgen verkocht en mn winst gepakt. Zodra ze weer flink gezakt zijn stap ik weer in.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:47 schreef UncleSam het volgende:
Durft iemand het aan om nu weer ING of Aegon te kopen, of gaat dit nog wel even downhill?
quote:I Showed Peter Schiff's Speech to my MBA Class
Posted by Bill Anderson at March 24, 2009 06:59 AM
Last night, I did something a bit different in my MBA class. First, I continued with my planned lesson, a discussion of the second chapter of Mises' Bureaucracy, which deals with economic calculation and profit management.
Second, I played Peter Schiff's speech at the Austrian Scholars Conference, all 73 minutes of it. No one left, even though they were free to leave early.
quote:Ik verwacht dat het downhill gaat, ik heb ze vanmorgen verkocht en mn winst gepakt. Zodra ze weer flink gezakt zijn stap ik weer in.
Het zal wel iemand zijn met een Binck acccountjequote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:03 schreef Xtreem het volgende:
Welk cijfer is er bekend geworden, dat het zo explodeert?
Verdienen met dalende koersen, Verliezen bij stijgende.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:10 schreef One_conundrum het volgende:
Kan iemand dat short gaan iets toelichten. Begrijp het net niet helemaal
Is er ook ergens een goede uitgebreide uitleg hierover te vinden?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:21 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Verdienen met dalende koersen, Verliezen bij stijgende.
Hier:quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:23 schreef Charizma het volgende:
[..]
Is er ook ergens een goede uitgebreide uitleg hierover te vinden?
zover was ik ook alquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:21 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Verdienen met dalende koersen, Verliezen bij stijgende.
Shorten is aandelen verkopen die je niet hebt. Die worden dan van iemand anders geleend via je broker. Op een gegeven moment wil degene die ze uitgeleend heeft ze natuurlijk weer terug, en jij moet dan verplicht weer aandelen inkopen. Dat doe je dan tegen een lagere prijs. Zo heb jij je winst, en is iedereen tevreden.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:10 schreef One_conundrum het volgende:
Kan iemand dat short gaan iets toelichten. Begrijp het net niet helemaal
http://www.ingsprinters.nl/download/SprinterBrochure.pdfquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:34 schreef iank het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt met die sprinters. Je leent een gedeelte van de 'aandelen' waar je rente over betaald toch? Hoe hoog is die rente..
Thanks! Maar dan vind ik dus dit: "De rente die u over het financieringsniveau betaalt is gelijk aan de daggeld rente in de valuta van de onderliggende waarde plus een opslag van momenteel 2,0%"quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:36 schreef capricia het volgende:
[..]
http://www.ingsprinters.nl/download/SprinterBrochure.pdf
Als je in Euros leent, betaal je de geldmarkt rente +2%quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:55 schreef iank het volgende:
[..]
Thanks! Maar dan vind ik dus dit: "De rente die u over het financieringsniveau betaalt is gelijk aan de daggeld rente in de valuta van de onderliggende waarde plus een opslag van momenteel 2,0%"
Wat houd wil dit nou precies zeggen in duidelijke taal..
is dat rente per dag of per jaar?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:59 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Als je in Euros leent, betaal je de geldmarkt rente +2%
Als je in USD leent, betaal je de geldmarkt rente in USD +2%
Wanneer had je m gekocht?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:45 schreef UncleSam het volgende:
Hoppa MT de deur uit gedaan, 188 euro winst.
rente wordt altijd uitgedrukt in procenten per jaarquote:
Netjes!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:45 schreef UncleSam het volgende:
Hoppa MT de deur uit gedaan, 188 euro winst.
17 euro bedoel je?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Netjes!
Op termijn kan Mittal wel naar de 7 euro denk ik.
Ook. Maar op termijn moet 7 euro haalbaar zijn.quote:
Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Ook. Maar op termijn moet 7 euro haalbaar zijn.
AM deed lang veel overnames, dus die hebben eigenlijk wel krediet nodig. Aandelenemissie uiteindelijk sluit ik niet uit. Verder denk ik dat ze het dividend uiteindelijk tijdelijk gaan schrappen, en als de S&P naar 500 punten gaat, gaat AM gewoon mooi mee.quote:
Ze hebben vandaag nog 1,1 mrd middels een convertible opgehaald. Nettoschuld positie neemt daardoor dus niet toe. Waarom zouden ze een emissie gaan doen dan volgens jou?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:51 schreef pberends het volgende:
[..]
AM deed lang veel overnames, dus die hebben eigenlijk wel krediet nodig. Aandelenemissie uiteindelijk sluit ik niet uit. Verder denk ik dat ze het dividend uiteindelijk tijdelijk gaan schrappen, en als de S&P naar 500 punten gaat, gaat AM gewoon mooi mee.
quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX sluit licht hoger, blijft boven 220
24-03-2009 17:59:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is dinsdag verdeeld gesloten, ondanks winstnemingen, waarbij de AEX licht won. De AEX volgde in de eindsessie de bewegingen op Wall Street, met name van de S&P 500-index, nauwgezet.
De AEX-index sloot dinsdag 0,3% hoger op 221,47 punten, de Midkap verloor 1,2% op een slot van 289,82 punten en de Smallcap eindigde 0,7% hoger op 307,28 punten.
Wall Street noteerde rond het slot van de handel in Amsterdam licht lager. De Dow Jones Industrial Average noteerde een verlies van 0,7%, de S&P 500-index zakte 0,9%.
Handelaar Geoffrey Leloux van Keijser Capital stelt vast dat de AEX dinsdag in de loop van de handel de S&P 500-index nauwgezet volgde. "Wat positief is dat de 220 lijkt te houden en dat biedt een mogelijkheid voor de index voor meer. Mocht de S&P 500-index in de loop van de avond nog wat verder omhoog komen dan sluit ik niet uit dat de AEX woensdag de 227 punten in het vizier kan krijgen", aldus Leloux.
Op dat niveau is de AEX begin december 2 keer afgeketst en vandaar af weer opgeveerd. In januari van dit jaar herhaalde zich dit. Een kleine weerstand ligt rond 223,50 punten.
Hij wijst op het plan van de Amerikaanse minister van financien Timothy Geithner "dat waarschijnlijk maanden nodig heeft om zich te bewijzen", aldus de handelaar. Dinsdag verantwoordde Geithner zich samen met de voorzitter van de Amerikaanse Federal Reserve voor het Congress.
Leloux kijkt terug op een dag waarop de AEX te maken kreeg met winstnemingen, maar desondanks bewoog binnen een relatief smalle bandbreedte.
Opvallend was wat Leloux betreft de enorme belangstelling voor de converteerbare obligatie van ArcelorMittal. "Die was stevig overtekend. Beleggers hebben veel belangstelling voor bedrijfsobligaties en kijken vooral naar kwaliteit." Het aandeel ArcelorMittal sloot dinsdag met 7,6% winst op EUR15,85.
Unilever leek dinsdag te profiteren van sectorrotatie en sloot met een koerswinst van 4,0% op EUR14,50 bij hoge omzetten.
ING en Aegon, maandag nog grote winnaars, leverden dinsdag in als gevolg van winstnemingen. ING zakte 6,8%, Aegon verloor hetzelfde percentage.
Midkap-fonds Crucell leed dinsdag een koersverlies van 4,1% nu het gerucht gaat dat het bedrijf moeite zou hebben en koper te vinden.
De omzetten lagen lager dan maandag, maar waren hoog bij ArcelorMittal, ING, Aegon en Unilever.
De macro-economische agenda van woensdag bevat voor de VS de aanvragen voor een hypotheek voor de week die eindigt op 20 maart. Deze aanvragen komen om 12.00 uur naar buiten. Er zijn hiervoor geen prognoses beschikbaar.
Om 13.30 uur komen de orders voor duurzame goederen over februari naar buiten. Die zijn naar verwachting met 2% gedaald.
Om 15.00 uur is het de beurt aan de verkopen van nieuwe huizen, die een omvang van tussen de 10% en 20% van de totale huizenverkoop hebben. Het cijfer heeft betrekking op februari en is naar verwachting gedaald met 2,9% tegen een daling met 10,2% een maand eerder.
Om 15.30 uur maken de wekelijkse voorraden olie, benzine en distillaten als stookolie en diesel hun opwachting. Alleen voor benzine wordt een daling verwacht.
Staatsobligaties sloten dinsdag overwegend lager.
De euro noteerde dinsdag rond 18.00 uur $1,3543 tegen $1,3646 rond 8.15 uur in de ochtend.
sprinters kan je beter op AEX fondsen en de AEX zelf doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:49 schreef edikt het volgende:
Wel gaar hoor die sprinters amper volumes bij S&P 500 itt aex. Zal komen doordat S&P maar paar uurtjes op valt te anticiperen bij euronext zekerz?
En toch is de handel in putopties bij bijvoorbeeld ING enorm. Mag dit dan welquote:Maatregelen tegen 'short selling' verlengd tot 1 juni 2009 6-10-2008
Door de aanhoudende uitzonderlijke marktomstandigheden heeft de AFM maatregelen genomen op het gebied van 'short selling' in financiële ondernemingen. Onder short selling wordt verstaan het innemen van een positie waarmee u speculeert op een koersdaling. Samenvattend komen de maatregelen neer op het volgende:
- U mag geen nieuwe positie innemen waarmee u speculeert op een koersdaling in de aandelen Aegon, ING Groep, Fortis, BinckBank, Kas Bank, SNS Reaal, Van der Moolen en Van Lanschot en de Belgische aandelen Dexia en KBC Group.
- Als u per vrijdag 3 oktober 2008 een positie had in bovenstaande aandelen waarmee u speculeert op een koersdaling, mag u deze positie aanhouden. Het vergroten van deze shortpositie is niet toegestaan.
- Deze maatregel geldt niet alleen voor de aandelen van deze financiële ondernemingen, maar ook voor geschreven call- en gekochte putopties, short-turbo's en andere derivaten op aandelen Aegon, ING Groep, Fortis, BinckBank, Kas Bank, SNS Reaal, Van der Moolen, Van Lanschot, Dexia en KBC Group.
- Deze beperkende maatregel wordt door ons systeemtechnisch niet afgedwongen. Bij het inleggen van orders dient u te handelen conform de nieuwe richtlijn van de AFM. Voor het volledige bericht verwijzen wij u naar de website van de AFM, www.afm.nl.
- Deze maatregel geldt tot 1 juni 2009.
Misschien shorten ze via de VSquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:57 schreef pberends het volgende:
[..]
En toch is de handel in putopties bij bijvoorbeeld ING enorm. Mag dit dan wel?
ja blijkbaarquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:52 schreef edwinh het volgende:
[..]
sprinters kan je beter op AEX fondsen en de AEX zelf doen.
Ik merk het. Had nooit eerder sprinters S&P gehad. Maar werkt niet echt....quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:52 schreef edwinh het volgende:
[..]
sprinters kan je beter op AEX fondsen en de AEX zelf doen.
Hier nog een...gelukkig zijn ze gratis. Morgen gaan ze weer de deur uit.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik merk het. Had nooit eerder sprinters S&P gehad. Maar werkt niet echt....
idem dito ben ik bangquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier nog een...gelukkig zijn ze gratis. Morgen gaan ze weer de deur uit.
is "er heel ver van weg blijven" ook een optie voor je?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:23 schreef abovenalles het volgende:
even een vraagje,
ik wil aandelen en callopties van Aegon kopen.
Wat moet ik precies doen, eerst aandelen en vervolgens opties, of allebei tegelijk, of andersom?
mee eens, maar doe dat dan niet met de financialsquote:
of genoeg traden en daytrader binck gratis krijgen inclusief stream nysequote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:03 schreef edikt het volgende:
[..]
ja blijkbaarje kan beter koersabbonement NYSE afsluiten en dan opties kopen op die indexen lijkt mij
Dat zou ik ook wel graag willen weten!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:57 schreef pberends het volgende:
[..]
En toch is de handel in putopties bij bijvoorbeeld ING enorm. Mag dit dan wel?
Als je per se aandelen aegon wilt kopen nu, zou ik het risico zo veel mogelijk proberen af te dekken met putopties.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:23 schreef abovenalles het volgende:
even een vraagje,
ik wil aandelen en callopties van Aegon kopen.
Wat moet ik precies doen, eerst aandelen en vervolgens opties, of allebei tegelijk, of andersom?
True maarja ik zit bij alex daar krijg je dat niet gratis tenzij je iedere maand 2,50¤ betaald. Is er ook een bepaald nieuwskanaal wat jullie gebruiken bij beleggen en zo ja welke?? Ik vind rtl-Z veelal waardeloos en dat loopt altijd achter.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:30 schreef edwinh het volgende:
[..]
of genoeg traden en daytrader binck gratis krijgen inclusief stream nyse
Puts kan je gewoon kopen hoor. Het is momenteel alleen niet toegestaan om aan het zgn ' naked short selling ' te doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:35 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel graag willen weten!
Ik doe zelf nog niet traden, maar heb je al een rekening bij Alex of Binck?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:27 schreef abovenalles het volgende:
is goed, kan je met het bijvoorbeeld uitleggen voor randstad?
Bij het shorten leen je de aandelen die je vervolgens verkoopt. Die aandelen zal je met provisie terug moeten betalen. Indien de koers voldoende daalt kan je die aandelen later terugkopen op de markt en teruggeven aan de uitlener. Het verschil tussen aan en verkoopkoers minus provisie is dan je winst.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:35 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel graag willen weten!
CZB ING GROEP NV 5,00 Put 16.12.2009quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:46 schreef veekeend het volgende:
[..]
Puts kan je gewoon kopen hoor. Het is momenteel alleen niet toegestaan om aan het zgn ' naked short selling ' te doen.
Dat is niet wat er in dat bericht van pberends staat.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:46 schreef veekeend het volgende:
[..]
Puts kan je gewoon kopen hoor. Het is momenteel alleen niet toegestaan om aan het zgn ' naked short selling ' te doen.
quote:- Deze maatregel geldt niet alleen voor de aandelen van deze financiële ondernemingen, maar ook voor geschreven call- en gekochte putopties, short-turbo's en andere derivaten op aandelen Aegon, ING Groep, Fortis, BinckBank, Kas Bank, SNS Reaal, Van der Moolen, Van Lanschot, Dexia en KBC Group.
.87 (-12.20%) euro/dollar komt er idd nog bijquote:
Er is een verschil tussen shorten en put opties schrijvenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:08 schreef pberends het volgende:
Precies, naked short selling is verboden wist ik, maar het bericht van Binck doet vermoeden dat alle posities gebaseerd op een koersdaling niet is toegestaan. Toch is de handel hierin enorm.
Het punt is niet dat we niet weten wat het verschil is tussen shorten en put opties schrijven, maar dat het bericht dat pberends quote stelt dat het schrijven van call opties (ook gedekt?) en kopen van put opties (waarmee je dus speculeert dat een aandeel zal dalen) ook onder het verbod vallen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:15 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen shorten en put opties schrijven
Bij het shorten leen je de aandelen die je vervolgens verkoopt. Die aandelen zal je met provisie terug moeten betalen. Indien de koers voldoende daalt kan je die aandelen later terugkopen op de markt en teruggeven aan de uitlener. Het verschil tussen aan en verkoopkoers minus provisie is dan je winst.
Door grote verkoop orders kan de koers naar beneden gemanipuleerd worden.
Bij een put optie:
De verkoper van een put-optie verplicht zich een onderliggende waarde af te nemen tegen een van tevoren afgesproken prijs. Als vergoeding ontvangt de schrijver van de koper het premiebedrag.
Dit is dus een directe verzekering het is een ander mechanisme en legt eigenlijk bodems in de markt doordat de schrijver zich verplicht af te nemen tegen een afgesproken prijs.
quote:- Deze maatregel geldt niet alleen voor de aandelen van deze financiële ondernemingen, maar ook voor geschreven call- en gekochte putopties, short-turbo's en andere derivaten op aandelen Aegon, ING Groep, Fortis, BinckBank, Kas Bank, SNS Reaal, Van der Moolen, Van Lanschot, Dexia en KBC Group.
"en andere derivaten"...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:34 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Het punt is niet dat we niet weten wat het verschil is tussen shorten en put opties schrijven, maar dat het bericht dat pberends quote stelt dat het schrijven van call opties (ook gedekt?) en kopen van put opties (waarmee je dus speculeert dat een aandeel zal dalen) ook onder het verbod vallen.
Nogmaals...
[..]
Het effect hiervan zal zijn scherpere koersdalingen en een lagere koers.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
"en andere derivaten"...
Erg onduidelijk dus...tenzij ze gewoon alles bedoelen wat speculeert op een koersdaling.
nog 10min.. lijkt me duidelijk dus..quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:49 schreef capricia het volgende:
Gaat de S&P in het rood eindigen of houden ze het nog droog?
Bij mij is ie inmiddels rood geworden...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:53 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
nog 10min.. lijkt me duidelijk dus..
Alberto van Samson en Gert?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:53 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik zie opeens Alberto Stegeman voor me in een muffig zaaltje vol met beeldschermen en sjonnies.
*vervormde stem*:"Ja als je wil kan ik zo aan 1000 puts komen voor je, kan ook zo 5000 calls voor je schrijven hoor, je hoeft me alleen maar even te bellen".
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!
Met verbazing kijk ik ernaar...ben benieuwd of dit morgen nog invloed heeft op mijn sprinters S&P short...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:58 schreef pberends het volgende:
Wat een heerlijke afstort op Wall Straat.
Dollar 1,3% sterker, en S&P weer aardig bijgetrokken... hopelijk staan ze nu weer op de aankoopprijs.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Met verbazing kijk ik ernaar...ben benieuwd of dit morgen nog invloed heeft op mijn sprinters S&P short...
Tja, met de dollarkoers had ik eigenlijk niet eens rekening gehouden...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Dollar 1,3% sterker, en S&P weer aardig bijgetrokken... hopelijk staan ze nu weer op de aankoopprijs.
Bij een afstort wordt de dollar meestal sterker; dus long gaan op Amerikaanse indices is relatief minder aantrekkelijk en short gaan juist lucratiever.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja, met de dollarkoers had ik eigenlijk niet eens rekening gehouden...
Je moet wel onderscheid maken tussen gedekte short gaan en ongedekt short gaan. Bij gedekt short gaan zijn de aandelen al geleend op het moment van verkoop, de levering van de aandelen vind direct plaats. Bij ongedekt short gaan zijn de aandelen op het moment van verkoop nog niet geleend, de levering van de aandelen vind dus op een ander moment plaats dan de verkoop er van. Volgens mij is alleen ongedekt short gaan momenteel verboden.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:15 schreef digitaLL het volgende:
Bij het shorten leen je de aandelen die je vervolgens verkoopt. Die aandelen zal je met provisie terug moeten betalen. Indien de koers voldoende daalt kan je die aandelen later terugkopen op de markt en teruggeven aan de uitlener. Het verschil tussen aan en verkoopkoers minus provisie is dan je winst.
Door grote verkoop orders kan de koers naar beneden gemanipuleerd worden.
Wat ik net al zei, alleen naked short selling is op dit moment niet toegestaan. Short selling wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:00 schreef pberends het volgende:
Het AFM kan m'n reet roesten, ik ga binnenkort ook weer short op Aegon. Er wordt volop gehandeld in putopties Aegon en ING. Ik neem gewoon aan dat ze naked short selling bedoelen; en dat is volgens mij alleen weggelegd voor professionele partijen.
Binck loopt dus gewoon weer uit hun nek te zwammen. Wat een slordige broker is dit tochquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:10 schreef veekeend het volgende:
[..]
Wat ik net al zei, alleen naked short selling is op dit moment niet toegestaan. Short selling wel.
Dat is idd een goeie aanvulling. Ik kan me voorstellen dat er korte tijd een naked short positie kan bestaan tijdens het afwikkelen van de transacties. Maar langdurige posities wijzen op marktmanipulatie en zijn in mijn ogen immoreel en verwerpelijk. Makkelijk te voorkomen lijkt me door alleen verkoop mogelijk te maken van daadwerkelijk geleverde aandelen en geen fictieve.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je moet wel onderscheid maken tussen gedekte short gaan en ongedekt short gaan. Bij gedekt short gaan zijn de aandelen al geleend op het moment van verkoop, de levering van de aandelen vind direct plaats. Bij ongedekt short gaan zijn de aandelen op het moment van verkoop nog niet geleend, de levering van de aandelen vind dus op een ander moment plaats dan de verkoop er van. Volgens mij is alleen ongedekt short gaan momenteel verboden.
Volgens mij hanteren de meeste beurzen sowieso al een maximumgrens van 3 dagen tussen verkoop en levering van aandelen, met de maatregel om ongedekt short gaan te verbieden is deze grens praktisch gezien gewoon tot 0 dagen opgetrokken. Voor een langere periode ongedekt short gaan was dus sowieso al onmogelijk, dus ik heb ook altijd mijn vraagtekens gehad bij het nut van de maatregel om de leveringstermijn op nul dagen te zetten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:19 schreef digitaLL het volgende:
Maar langdurige posities wijzen op marktmanipulatie en zijn in mijn ogen immoreel en verwerpelijk. Makkelijk te voorkomen lijkt me door alleen verkoop mogelijk te maken van daadwerkelijk geleverde aandelen en geen fictieve.
Tja, hier zal het wel meevallen. Maar Jim Puplava heeft het vaker gehad over dit fenomeen waarbij markten overspoeld werden met fictieve aandelen en er enorme naked short posities waren die soms langer dan een week bestonden. Vooral Canada is berucht. Slachtoffers zijn vaak kleinere beursgenoteerde bedrijven. De investeringsbanken die deze bedrijven financieren spelen zelfs onder een hoedje met de naked shortsellersquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij hanteren de meeste beurzen sowieso al een maximumgrens van 3 dagen tussen verkoop en levering van aandelen, met de maatregel om ongedekt short gaan te verbieden is deze grens praktisch gezien gewoon tot 0 dagen opgetrokken. Voor een langere periode ongedekt short gaan was dus sowieso al onmogelijk, dus ik heb ook altijd mijn vraagtekens gehad bij het nut van de maatregel om de leveringstermijn op nul dagen te zetten.
Lijkt me duidelijk dat hier anticiperen op een koersdaling in het algemeen wordt bedoelt ongeacht of het nou naked short gaan of niet betreft.quote:Maatregelen 'short selling' verlengd tot 1 juni 2009
Door de aanhoudende uitzonderlijke marktomstandigheden heeft de AFM verdergaande maatregelen genomen op het gebied van 'short selling' in financiële ondernemingen. Onder short selling wordt verstaan het innemen van een positie waarmee u speculeert op een koersdaling. Samenvattend komen de nieuwe maatregelen neer op het volgende:
U mag geen nieuwe positie innemen waarmee u speculeert op een koersdaling in de aandelen Aegon, ING Groep, Fortis, BinckBank, Kas Bank, SNS Reaal, Van der Moolen en Van Lanschot.
Als u per vrijdag 3 oktober 2008 een positie had in bovenstaande aandelen waarmee u speculeert op een koersdaling, mag u deze positie aanhouden. Het vergroten van deze shortpositie is niet toegestaan.
Deze maatregel geldt niet alleen voor de aandelen van deze financiële ondernemingen, maar ook voor call- en putopties, short-turbo's en andere derivaten op aandelen Aegon, ING Groep, Fortis, BinckBank, Kas Bank, SNS Reaal, Van der Moolen en Van Lanschot.
Deze beperkende maatregel wordt door ons systeemtechnisch niet afgedwongen. Bij het inleggen van orders dient u te handelen conform de nieuwe richtlijn van de AFM. Voor het volledige bericht verwijzen wij u naar de website van de AFM, www.afm.nl.
Deze maatregel geldt vooralsnog tot 1 juni 2009.
Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met de Servicedesk via 020-5218180. U kunt ook een e-mail sturen naar info@alex.nl.
Volgens mij staat er nergens dat je geen putopties mag kopen? NSS mag niet, vanwege het speculatievere element...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:13 schreef edikt het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat hier anticiperen op een koersdaling in het algemeen wordt bedoelt ongeacht of het nou naked short gaan of niet betreft.
Bij alex kan je sowieso alleen maar intraday short op aandelen dus zoveel zal het niet uitmaken voor de meesten hier denk ik. Ik vind het wel heel vreemd dat je geen putopties mag kopen![]()
Ben trouwens ook benieuwd naar die S&P500 short sprinters.
Obama is een stroman van de babyboomers en de oude Clinton kliek die de hoofdschuldigen zijn van deze crisis, dus dat is geen verrassing. Dat was al duidelijk voordat hij president was.quote:
gelukkig zijn er nog een paar mensen negatief over obamaquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Obama is een stroman van de babyboomers en de oude Clinton kliek die de hoofdschuldigen zijn van deze crisis, dus dat is geen verrassing. Dat was al duidelijk voordat hij president was.
Change we can believe in.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Obama is een stroman van de babyboomers en de oude Clinton kliek die de hoofdschuldigen zijn van deze crisis, dus dat is geen verrassing. Dat was al duidelijk voordat hij president was.
Peter Schiff noemt Obama Bush on steroidsquote:
quote:Wall Street: indexen zetten stap terug
24-03-2009 21:50:24
Brussel (tijd) - Op Wall Street zijn de belangrijkste indexen met verliezen gesloten, nadat maandag winsten van bijna 7 procent op de borden werden gezet. Toen reageerden beleggers euforisch op het plan van het Amerikaanse ministerie van Financiën om de financiële sector in de VS van een deel van zijn rommelkredieten te verlossen.
Al van bij de openingsbel kozen beleggers ervoor om wat van de winsten veilig te stellen. Sinds het dieptepunt van begin maart koersten de Dow en de S&P500 bijna 20 procent hoger, maandag wonnen de indexen net geen 7 procent. ‘De dolle euforie voor het plan-Geithner maakt plaats voor wat meer realisme’, liet een handelaar optekenen. ‘Verder is het logisch dat er wat winst van de tafel wordt genomen.’ De Dow sloot 1,5 procent lager op 7.660,37 punten. De brede S&P500 zakte 2 procent en de Nasdaq moest 2,4 procent inleveren.
De financiële sector, die maandag bijna 20 procent steeg, was gisteren de grootste daler met een sectorverlies van ruim 6 procent. In de Dow zakten JPMorgan, Bank of America en American Express meer dan 5 procent. De banksector breidde zijn verliezen verder uit, nadat econoom en Nobelprijswinnaar Paul Krugman op Bloomberg -televisie zei dat de VS de noodlijdende banken sowieso zullen moeten nationaliseren, omdat de financiële crisis nog zal uitdiepen. Krugman ziet de Amerikaanse economie pas laat in 2009 stabiliseren.
Ook Richard Bernstein, de invloedrijke beursstrateeg van Bank of America die in het midden van april de bank verlaat, liet zich pessimistisch uit over de banken. ‘Beleggers zouden bankaandelen beter verkopen, omdat het plan van het Amerikaanse ministerie van Financiën de spiraal van dalende winsten niet zal kunnen stoppen.’
Schaarse lichtpunten in de Dow waren DuPont en Boeing, beide aandelen wonnen bijna 2 procent. Ook General Electric deed het lange tijd erg goed. Volgens een analist van Deutsche bank zal het conglomeraat geen nieuwe aandelen meer moeten uitgeven om vers kapitaal op te halen.
Op de brede markt maakte International Paper (+12% tot 9,15 dollar) het mooie weer. ‘s Werelds grootste producent van kartonnen dozen liet weten dat het 71,6 miljoen dollar had gekregen van de Amerikaanse overheid, als beloning voor zijn gebruik van alternatieve brandstoffen. ‘Als je dat bedrag extrapoleert naar een volledig boekjaar, dan kan dat opbrengste na belastingen opleveren tussen 1 en 1,1 miljard dollar’, zei een analist gespecialiseerd in de papiersector. ‘Dat is een enorm bedrag.’ PDG
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:41 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Peter Schiff noemt Obama Bush on steroids
Bloomberg is mijn bron hierquote:Op woensdag 25 maart 2009 08:37 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
bron?
Laat maar, heb al het artikel op RTL site gevonden
de kabinetsplannen stuwen de AEX in no time naar +10quote:Op woensdag 25 maart 2009 08:35 schreef veekeend het volgende:
Opening rond 218.34...
maybe the futsquote:Op woensdag 25 maart 2009 09:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Vanwaar de plus?WS was gisteren rood en niet zo'n beetje ook... De cijfers zijn nog immer niet goed. Het kabinet heeft nog steeds geen enkel idee of plan...
Rare jongens die beleggers...
nee ING is niet koop waardig momenteel, MT zou ik nog wel een sprinter long kunnen gokken.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:18 schreef Oizno het volgende:
Verwachten jullie dat de financials vandaag verder omhoog schieten?
Er is een akkoord hoorquote:Op woensdag 25 maart 2009 09:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Het kabinet heeft nog steeds geen enkel idee of plan...
MT is natuurlijk niet bepaald een fin.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:20 schreef edwinh het volgende:
[..]
nee ING is niet koop waardig momenteel, MT zou ik nog wel een sprinter long kunnen gokken.
nee maar als je kijk naar de indicatoren dan heb je met long meer kans , mjah het blijft gokkenquote:Op woensdag 25 maart 2009 09:30 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
MT is natuurlijk niet bepaald een fin.
Long op MT? sja...denk dat je dan ongeveer evenveel kans hebt op wins als short op MT...is niet te zeggen welke kant het opgaat.
Zie jij een van onze politieke leiders het hierover hebben? Ze lijken me behoorlijk vergroeid met het oude, falende, model.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:59 schreef dramatiek het volgende:
Nou, zo te zien heeft Robert ook een open deur gevonden
Nee dat niet.Maar voor elke persoonlijke werkelijkheid zijn er natuurlijk andere open deuren.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zie jij een van onze politieke leiders het hierover hebben? Ze lijken me behoorlijk vergroeid met het oude, falende, model.
De AEX heeft nog steeds een hoop goed te maken. Zolang we boven de 220 blijven is er een goede kans dat we de 230 gaan zien binnenkort (met als doel zelfs de 237)quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:08 schreef NatteKrant het volgende:
AEX pakt weer ruim een procent en gister is de AEX boven de 218-220 gebleven. Weg omhoog weer even gevonden of gaat er nog een (hevige) correctie volgen de komende dagen?
quote:Nog nooit daalde de verkoop van bedrijfsvoertuigen zo snel.
Zware vrachtwagens
In februari zijn in de hele Europese Unie bijna 40% minder bedrijfsauto's verkocht. In alle landen was sprake van een afname. Vooral zware vrachtwagens van meer dan 16 ton worden nauwelijks meer verkocht. De transportsector wordt hard getroffen door de economische crisis. Alleen de verkoop van bussen groeide nog in enkele landen.
DAF
Gisteren bleek al dat DAF verwachtte dat de verkoop van zware vrachtwagens dit jaar tot 40% en mogelijk meer daalt.
quote:Het aantal zelfstandige ondernemers onder de armoedegrens is sinds 1990 verdubbeld van 52.500 tot ruim 100.000. Armlastige zelfstandigen zijn vaak actief in de landbouw, de detailhandel en de horeca.
Dit blijkt uit de nieuwe Monitor Inkomens Ondernemers van onderzoeksinstituut EIM die woensdag verschijnt. De onderzoekers leggen de armoedegrens bij een netto besteedbaar inkomen van 11.000 euro op jaarbasis.
Verlies van klanten is een van de redenen dat zelfstandige ondernemers onder de armoedegrens terechtkomen. Ook prijsfluctuaties van producten of concurrentie uit lagelonenlanden kunnen leiden tot een armoedesituatie.
Allochtonen, vrouwen en starters
De onderzoekers schrijven de verdubbeling van het aantal zelfstandigen onder de armoedegrens toe aan de toetreding van nieuwe groepen ondernemers, onder wie allochtonen, vrouwen en starters. Deze groepen drukken het gemiddelde inkomen. Dat geldt ook voor nieuwe vormen van ondernemerschap die niet per definitie gericht zijn op groei (zzp’ers).
Circa 7% van de zelfstandige ondernemers blijkt structureel te weinig inkomen uit de onderneming te halen.
quote:Ondernemen is risico nemen. Een van die risico’s is vervallen in armoede. Voor één op de zeven zelfstandige ondernemers is dit realiteit. Het aantal van hen onder de armoedegrens — circa 11.000 netto per jaar — is sinds 1990 verdubbeld tot ruim 100.000. Zeg het aantal inwoners van Zwolle.
Volgens onderzoeksinstituut EIM zitten alleenstaanden, allochtonen en starters in de gevarenzone. ‘Het armoederisico onder deze groepen is anderhalf tot twee keer zo hoog als gemiddeld’, zegt onderzoeker Mickey Folkeringa. Het totale aantal zelfstandigen is sinds 1990 toegenomen met twee derde.
De Monitor Inkomens Ondernemers, die vandaag voor het eerst verschijnt, laat zien dat huishoudens met een zelfstandige als kostwinner vaker onder de armoedegrens zitten dan het gemiddelde Nederlandse huishouden: 12,4% versus 9,3%.
Concurrentie uit lagelonenlanden
Ondernemers met lage inkomens zijn vooral te vinden in de agrarische sector, de detailhandel en de horeca. Ze zitten veelal in landelijke provincies als Friesland, Drenthe, Zeeland of in steden als Amsterdam, Den Haag, Rotterdam.
Volgens Folkeringa hebben ondernemers in de agrarische sector vaak te maken met prijsfluctuaties van grondstoffen en landbouwproducten. Tevens zet de concurrentie uit lagelonenlanden een toenemede druk op hun inkomsten. En in de detailhandel en de horeca heerst moordende concurrentie door lage toetredingsdrempels. Daarnaast is er de zuigkracht vanuit het grootbedrijf.
De onderzoeker plaatst enkele kanttekeningen. ‘Soms hebben ondernemers de beschikking over vermogensposten waarachter ‘verkapte consumptie’ schuilgaat: privé-gebruik van een bedrijfsauto of een woning die tevens wordt gebruikt als bedrijfsruimte.
Overlevingskansen van zelfstandigen
Niettemin kan een armoedesituatie voor zelfstandigen grote gevolgen hebben voor de continuïteit van een onderneming. ‘De overlevingskansen van zelfstandigen die in een bepaald jaar met een laag inkomen worden geconfronteerd, zijn consequent lager dan die van ondernemers met een hoger inkomen.’
Een van de opmerkelijke uitkomsten van het EIM-onderzoek is dat 7% van het aantal zelfstandigen structureel te weinig inkomsten haalt uit de eigen onderneming. Nog opmerkelijker is dat deze groep van 48.000 zich nauwelijks roert.
Zestig uur per week werken
Onderzoeker Folkeringa zegt dat hij schrok van dit forse aantal. ‘Je hoort vaak dat ondernemers zestig uur per week werken. Als dit dan is wat het oplevert?’ Het roept de vraag op waarom de omvang van deze groep vrij constant blijft.
Hoewel dit volgens Folkeringa meer onderzoek vergt, heeft hij op voorhand enkele suggesties: ‘Ondernemers kunnen er fiscaal belang bij hebben om hun winst zo laag mogelijk te houden. Een andere mogelijkheid is zwart geld.’
Ondernemers zelf lijken niet met dat lage inkomen te zitten? ‘Nee, ik heb over het algemeen niet de indruk dat het hier gaat om een zielige groep. Ze klagen niet.’ Hij wijst erop dat ze andere dingen kennelijk belangrijker vinden: zelf de inhoud en de tijden van het werk bepalen,bijvoorbeeld.
Kleinschalig ondernemerschap
Het EIM heeft de inkomens ontwikkeling van zelfstandigen sinds 1990 in kaart gebracht. Wat domineert is het beeld van een neerwaartse trend. Folkeringa schrijft dit toe aan de opkomst van kleinschalig ondernemerschap. Nieuwe groepen zoals allochtonen, vrouwen en starters drukken het gemiddelde inkomen. Daarnaast kwamen nieuwe vormen van ondernemerschap in zwang — denk aan zelfstandige zonder personeel. Dergelijke vormen zijn niet per definitie gericht op groei.
Het jaar 2004 vormt echter een omslagpunt, dankzij een opgaande conjunctuur. Volgens Folkeringa zet de stijgende lijn zich vanaf 2004 enkele jaren voort.
In 2007 is er zelfs sprake van een toename van het gemiddeld besteedbaar inkomen met 6%. Deze stijging is deels toe te schrijven aan de in dat jaar ingevoerde 10% fiscale winstvrijstelling in het midden- en kleinbedrijf. Maar in 2008 voorziet het EIM een afvlakking van de groei van de inkomensontwikkeling van zelfstandigen door een hoge inflatie en een neergaande conjunctuur. Dit cijfer wordt pas later dit voorjaar bekendgemaakt.
Op voorhand is wel duidelijk dat de gevolgen van de kredietcrisis er in het jaar 2009 niet om zullen liegen. MKB Nederland verwacht dat het aantal faillissementen dit jaar met 60% stijgen tot 11.000.
Nu had ik al geen hoge pet op van de analisten van de ING, maar dit slaat alles imo...quote:Het is voor beleggers momenteel aantrekkelijk om een mix van vroegcyclische aandelen aan te schaffen, aangevuld met enkele defensieve aandelen uit de Benelux. Dat stellen de analisten van ING Wholesale Banking woensdag in een rapport.
"Het is niet verstandig om te wachten op de absolute bodem, dat is een zinloze exercitie in markttiming. Het laagste punt is mogelijk al gepasseerd, en is al ingeprijsd in de markt", zegt Jan Hein de Vroe, hoofd Nederlandse Aandelenresearch bij ING Wholesale Banking.
In het eerste kwartaal ging de voorkeur van de ING-analisten uit naar defensieve fondsen. Nu is het tijd vroegcyclische aandelen te kopen zoals technologiefondsen, uitzenders, consumentgerelateerde bedrijven.
Voor het tweede kwartaal van 2009 gaat de voorkeur van de ING-analisten dan ook uit naar bedrijven als ASML, Unit 4 Agresso, Nutreco, Vopak, Philips en Randstad.
Volgens de ING-analisten blijft de eurozone dit jaar nog in recessie verkeren, de economie krimpt met 3,2% en de economische groei zal in 2010 zwak zijn met 0,2%.
De Vroe verwacht dat het dieptepunt van de bedrijfswinsten in het eerste of tweede kwartaal van 2010 zal liggen. "De traditionele vuistregel gaat ervan uit dat de aandelenmarkt zo'n drie kwartalen voor dat moment een bodem bereikt. Als deze regel nog steeds opgaat, is het tweede of derde kwartaal van 2009 het meest waarschijnlijke moment voor het begin van een duurzame rally", aldus de Vroe in het rapport.
Nee. Hij zegt gewoon dat niemand kan timen (muv geluk) wanneer de absolute bodem bereikt is. Dat is gewoon zo. Misschien gaan we nog een keer omlaag, misschien ook niet. De markt is efficient.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:16 schreef Oizno het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Eerst zegt ie:
"Het is niet verstandig om te wachten op de absolute bodem, dat is een zinloze exercitie in markttiming. Het laagste punt is mogelijk al gepasseerd, en is al ingeprijsd in de markt"
En later:
"De traditionele vuistregel gaat ervan uit dat de aandelenmarkt zo'n drie kwartalen voor dat moment een bodem bereikt. Als deze regel nog steeds opgaat, is het tweede of derde kwartaal van 2009 het meest waarschijnlijke moment voor het begin van een duurzame rally"
Spreekt dit niet elkaar een beetje tegen?
quote:Vandals smashed windows and damaged a car on Wednesday at the home of former RBS chief Sir Fred Goodwin, who sparked public anger when he refused to give up his big pension after the government rescued his bank. Three ground floor windows were smashed as well as the back window and passenger window of a Mercedes S600 parked in the driveway, according to a BBC report.
Goodwin left the bank with a 693,000 pound annual pension last October after the government bailed it out. His decision not to repay the pension, despite leading RBS into Britain's biggest ever banking failure, triggered a public and political backlash. Prime Minister Gordon Brown described the payment as "unacceptable."
Ach joh, dat is maar tijdelijk. Komt omdat het crisisplan rond is...als dat nieuwtje voorbij is, gaat de winst er weer af.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:46 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
AEX als enige in Europa in de plus... En ik maar denken dat de beleggers hier realistischer waren...
Zijn ze in A'dam trager van begrip dan in de rest van Europa dan?quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach joh, dat is maar tijdelijk. Komt omdat het crisisplan rond is...als dat nieuwtje voorbij is, gaat de winst er weer af.
Dat plan geldt natuurlijk ook alleen voor NL...heeft de rest in Europa minder mee te maken.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:54 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Zijn ze in A'dam trager van begrip dan in de rest van Europa dan?
O, je bedoelde de "plannen" van Balkenende cs. Die hij zometeen bekend gaat maken en waar vele commentatoren op BNR en RTL-Z al gehakt van hebben gemaakt?quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat plan geldt natuurlijk ook alleen voor NL...heeft de rest in Europa minder mee te maken.
Dat is de enige verklaring die ik kan vinden voor het positivisme op het Damrak...quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:59 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
O, je bedoelde de "plannen" van Balkenende cs. Die hij zometeen bekend gaat maken en waar vele commentatoren op BNR en RTL-Z al gehakt van hebben gemaakt?
Balkie gaat pas om 15:15 toelichten... Na ja... we wachten al weken, kan die paar uur er ook wel bij... Toch?quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is de enige verklaring die ik kan vinden voor het positivisme op het Damrak...
Ja vind ik ook, die paar uurtjesquote:Op woensdag 25 maart 2009 12:04 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Balkie gaat pas om 15:15 toelichten... Na ja... we wachten al weken, kan die paar uur er ook wel bij... Toch?
Ik zou het hilarisch vinden als er in de tussentijd desastreus economisch nieuws komt en de AEX met 20% naar beneden flikkert...quote:
quote:Roemenië krijgt een reddingsboei van 20 miljard euro toegeworpen door het Internationaal Monetair Fonds (IMF), de Europese Unie en de Wereldbank.
Recessie
De noodkredieten moeten het land helpen de internationale recessie te doorstaan en de economie te hervormen. Het IMF maakte woensdag bekend bijna 13 miljard euro vrij te willen maken voor leningen aan Roemenië. De EU komt naar verwachting met 5 miljard euro over de brug, de Wereldbank stelt 1 miljard euro beschikbaar. Een extra miljard komt van de Europese ontwikkelingsbank EBRD en andere internationale instellingen.
Hervormingen
De kredieten moeten de gevolgen van de recessie verzachten. Door de internationale economische achteruitgang stroomt er veel minder geld Roemenië in dan voorheen. De hervormingen die aan de leningen zijn verbonden, moeten de Roemeense economie stabieler maken, zodat het land op termijn kan toetreden tot de eurozone.
Zware schuldenlast
Ondanks de hulp zal Roemenië naar verwachting niet ontkomen aan een forse economische recessie. Het land zucht onder een zware schuldenlast en zal pijnlijke maatregelen moeten nemen om financieel orde op zaken te stellen. 'Met internationale hulp hopen we het ergste te voorkomen en de pijn van de aanpassingen te verzachten', stelde IMF-econoom Jeffrey Franks, die de onderhandelingsmissie in Boekarest leidde.
IMF
Volgens IMF-topman Dominique Strauss-Kahn bevat het hervormingsprogramma expliciete eisen voor hogere uitgaven aan sociale voorzieningen en bescherming voor gepensioneerden en ambtenaren met een laag salaris.
Nummer 6
Roemenië is het zesde Europese land dat bij het IMF aanklopt voor hulp om de economische crisis te doorstaan. Eerder werden Hongarije, Servië, Letland, Oekraïne en IJsland al van noodkredieten voorzien
quote:The following is a letter sent on Tuesday by Jake DeSantis, an executive vice president of the American International Group’s financial products unit, to Edward M. Liddy, the chief executive of A.I.G.
DEAR Mr. Liddy,
It is with deep regret that I submit my notice of resignation from A.I.G. Financial Products. I hope you take the time to read this entire letter. Before describing the details of my decision, I want to offer some context:
I am proud of everything I have done for the commodity and equity divisions of A.I.G.-F.P. I was in no way involved in — or responsible for — the credit default swap transactions that have hamstrung A.I.G. Nor were more than a handful of the 400 current employees of A.I.G.-F.P. Most of those responsible have left the company and have conspicuously escaped the public outrage.
After 12 months of hard work dismantling the company — during which A.I.G. reassured us many times we would be rewarded in March 2009 — we in the financial products unit have been betrayed by A.I.G. and are being unfairly persecuted by elected officials. In response to this, I will now leave the company and donate my entire post-tax retention payment to those suffering from the global economic downturn. My intent is to keep none of the money myself.
I take this action after 11 years of dedicated, honorable service to A.I.G. I can no longer effectively perform my duties in this dysfunctional environment, nor am I being paid to do so. Like you, I was asked to work for an annual salary of $1, and I agreed out of a sense of duty to the company and to the public officials who have come to its aid. Having now been let down by both, I can no longer justify spending 10, 12, 14 hours a day away from my family for the benefit of those who have let me down.
Gisteren stonden ze boven de 5,70. Je bent dus eigenlijk net een dag te laat.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:20 schreef ruben3123 het volgende:
Vandaag mooi gecasht bij ING. Op 12 maart gekocht voor 3,10 euro en nu verkocht voor 4,86 euro. Meer dan 50% rendement..
lol, ik heb vorige week aegon op 2,50 verkochtquote:Op woensdag 25 maart 2009 12:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Gisteren stonden ze boven de 5,70. Je bent dus eigenlijk net een dag te laat.
Maar toch een mooie winst, toch!
Mijn timing is ronduit slecht te noemen...maar ja, dan heb ik iets om te verbeteren!quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:05 schreef Oizno het volgende:
Ach ja, als je alles vantevoren weet dan had je op 5/6 maart volop ING gekocht en gistermorgen weer verkocht.
5euquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:10 schreef Oizno het volgende:
Even een vraagje mbt een stoploss order.
Stel dat aandeel x 6 euro waard is. Ik heb een stoploss aangegeven van 5,50. Aan het eind van de dag staat aandeel x nog op 6 euro. De volgende dag opent de beurs echter lager en aandeel x is ineens 5 euro waard. Zijn mijn aandelen dan wel voor 5,50 verkocht of krijg ik er dan maar 5 euro voor?
dat is het risico van overnight he....quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:10 schreef Oizno het volgende:
Even een vraagje mbt een stoploss order.
Stel dat aandeel x 6 euro waard is. Ik heb een stoploss aangegeven van 5,50. Aan het eind van de dag staat aandeel x nog op 6 euro. De volgende dag opent de beurs echter lager en aandeel x is ineens 5 euro waard. Zijn mijn aandelen dan wel voor 5,50 verkocht of krijg ik er dan maar 5 euro voor?
Zeker niet tot we wat normalere uitslagen krijgen op de beurzen. >+/-1% is niet normaal. Duidt op hoge volatiliteit en/of lage volumes.quote:
niet heijmans ?:Pquote:Op woensdag 25 maart 2009 15:04 schreef Oizno het volgende:
Hmm. Vanmorgen toch maar Aegon moeten kopen :\
je bent de sjaak als laat een x verschuift naar 0,06 of lagerquote:Op woensdag 25 maart 2009 15:31 schreef UncleSam het volgende:
Kan iemand mij het volgende uitleggen:
Antonov is best wel stabiel, zit elke dag tussen de 6 en 7 cent in.
Als je nou zeg, 10.000 aandelen koopt voor daylow 6 ct (600 eur), en ze weer verkoopt op dayhigh 7 ct (700 eur), heb je dus 100 euro verdient in één dag. Wat transactiekosten eraf, nou je houdt 75 euro over.
Denk ik nou te simpel? Mis ik iets?
Je raakt ze niet kwijt in 1 dag het volume bij 6ct is ~6.000.000 en bij 7ct ~6.000.000 je kan kopen voor 6ct maar bij verkoop wordt je weer achteraan in de rij gezet dus je zal nu wel een week of meer moeten wachten totdat je order helemaal is uitgevoerd. Ik heb dit zelf ook gehad en omdat mijn order deels was uitgevoerd op dag 1 moest ik dag 2 opnieuw transactiekosten betalen voor de rest van de orderquote:Op woensdag 25 maart 2009 15:31 schreef UncleSam het volgende:
Kan iemand mij het volgende uitleggen:
Antonov is best wel stabiel, zit elke dag tussen de 6 en 7 cent in.
Als je nou zeg, 10.000 aandelen koopt voor daylow 6 ct (600 eur), en ze weer verkoopt op dayhigh 7 ct (700 eur), heb je dus 100 euro verdient in één dag. Wat transactiekosten eraf, nou je houdt 75 euro over.
Denk ik nou te simpel? Mis ik iets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |