abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66250477
Welkom bij deel 12 van het topic 'Studentenkamers'!
Dit topic betreft informatie en foto\'s van voormalige studenten. Studenten variëren nogal qua inrichting van hun eigen studentenkamer. In dit topic wordt een vervolg aangeboden op de vorige delen. Men kan hier goed een beeld krijgen wat een gemiddelde student qua kosten kwijt is en hoe een studentenkamer eruit kan zien.

Enkele voorgaande topics:
Deel 1: Studentenkamers
Deel 2: Studentenkamers #2
Deel 3: Studentenkamers #3
Deel 4: Studentenkamers #4
Deel 5: Studentenkamers #5
Deel 6: Studentenkamers #6
Deel 7: Studentenkamers #7
Deel 8: Studentenkamers #8
Deel 9: Studentenkamers #9
Deel 10: Studentenkamers #10

Enkele foto's uit het vorige deel:

Memento-Mori's appartementje in Casa Confetti

De kamer van Merel1808:

SiETSKE's kamer:

De kamer van Edwinuss:

Ewelina's studio:

[ Bericht 14% gewijzigd door Ewelina op 19-02-2009 20:20:12 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_66250713
Laat de foto's van de creatieve kamers maar komen
pi_66253363
Ik ga geen foto plaatsen van mijn kamer. . Maar goed, ik wil natuurlijk wel de kamers zien van mijn medestudenten.
pi_66253428
Ik blader nu net even door de OP heen, maar ik vind dat SiETSKE's kamer een errug mooie stijl heeft
Complimenten! En dat voor een studentenkamer
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:08:08 #5
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_66255477
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:19 schreef Registratiedienst het volgende:
Ik ga geen foto plaatsen van mijn kamer. . Maar goed, ik wil natuurlijk wel de kamers zien van mijn medestudenten.
Die wil ik best zien van binnen
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_66258656
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:21 schreef Locusta het volgende:
Ik blader nu net even door de OP heen, maar ik vind dat SiETSKE's kamer een errug mooie stijl heeft
Complimenten! En dat voor een studentenkamer
INderdaad, 10 punten voor die versiering boven het bed! Leuk idee
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:10:42 #7
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_66484394
Tvp!

Ik ben druk op zoek (in Leiden)
Primum non nocere
pi_66488116
tvp, binnenkort nieuwe foto's plaatsen, ik heb de boel laatst omgegeooid. Nu lijkt het wat ruimer en heb ik meer bergruimte gekregen (daar had ik wat te kort aan).

Ik wil eigenlijk alleen nog een grote spiegel ophangen, om mn kamer groter te laten lijken. Iemand een tip waar die (uiteraard voor weinig) te krijgen zijn?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_66491411
Ik beloof plechtig dat ik tijdens de duur van dit topic echt eens mijn kot opkuis en een foto plaats.
Echt! (en tevens tvp)
Koekoek!
pi_66587868
Iemand nog goede ideeën hoe ik aan een kamer geraak?
Ben al laaangg aan het zoek naar een kamer in Kralingen, Rotterdam. rond de 350 euro. Ze komen wel voorbij maar ik ben niet de enige die op zoek is..

Sta ingeschreven bij stadswonen (helpt geen fuck geloof ik). En check Kamernet.nl elke dag.
pi_66603331
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:50 schreef Jdijkers het volgende:
Iemand nog goede ideeën hoe ik aan een kamer geraak?
Ben al laaangg aan het zoek naar een kamer in Kralingen, Rotterdam. rond de 350 euro. Ze komen wel voorbij maar ik ben niet de enige die op zoek is..

Sta ingeschreven bij stadswonen (helpt geen fuck geloof ik). En check Kamernet.nl elke dag.
Word lid, dan heb je zo een kamer
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:11:11 #12
222082 japie_krekel
jaaapie krekel, waaaar ben je?
pi_67141954
na een tijdje hier alweer te wonen heb 'k steeds meer zoals ik 't wilde hebben...
dit was destijds, voordat ik de kamer echt had m'n floorplan:

Hoekbank is te ambitieus gebleken en plant vond z'n plekje aan de andere kant :p

moeten nog een aantal dingetjes anders (zoals de billy kast op de eettafel-foto... die moet denk ik weg voor een lagere kast met andere kleur.. zodat er een poster kan hangen nog ofzo :p
de slaapkamer staat niet op de fotos

de fotossssssss

[ Bericht 12% gewijzigd door japie_krekel op 17-03-2009 17:17:20 ]
pi_67144528
Wow, heel erg gaaf, waar is het ergens? Dit is al geen studentenkamer meer, maar gewoon een klein appartement.

Waarom trouwens een hoge tafel/bar en een eettafel? Lijkt me een beetje overkill. En het apartement lijkt wel gestyleerd.
pi_67146580
Ik vind je salontafel (kist) erg mooi Krekeltje, maar het lijkt wel erg op elkaar gepropt.

Verder leuk huisje Krijgen we geen pics van de slaapkamer?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:01:18 #15
222082 japie_krekel
jaaapie krekel, waaaar ben je?
pi_67152193
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:40 schreef PeuRac het volgende:
Wow, heel erg gaaf, waar is het ergens? Dit is al geen studentenkamer meer, maar gewoon een klein appartement.

Waarom trouwens een hoge tafel/bar en een eettafel? Lijkt me een beetje overkill. En het apartement lijkt wel gestyleerd.
Het is in de studentenflat de Bisschoppen op de Uithof in Utrecht (universiteits/hogeschool gebied).

Haha inderdaad ook beetje dubbel, maar ik wilde graag een barretje, en ik heb 'm kado gekregen met stoelen (helaas geen 4e stoel maar dat is qua ruimte misschien ook maar beter) dus vandaar En 't is leuk om afhaal eten aan te eten of biertje aan te drinken, een eettafel is meer voor 't echte diner-werk
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:38 schreef Ewelina het volgende:
Ik vind je salontafel (kist) erg mooi Krekeltje, maar het lijkt wel erg op elkaar gepropt.
Die dekenkist voor een prikkie op marktplaats gekocht zag 'm later nog een keer voor 'n veel hogere prijs dus toen voelde ik me wel een geluks-krekeltje Het is dan ook denk ik wel m'n favo. meubel Doordat de tv nu op een LACK salontafeltje staat is het daar inderdaad wat krap. Binnenkort moet er maar iets minder dieps voor komen... of de tv ophangen natuurlijk
quote:
Verder leuk huisje Krijgen we geen pics van de slaapkamer?
binnenkort, als die ook even op orde is en de was gedroogd is zodat m'n wasrekje weg is Er moet eigenlijk ook nog het een en ander gebeuren op de slaap kamer... (er hangt nog een tijdelijk gordijn e.d.)
pi_67157356
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:01 schreef japie_krekel het volgende:

[..]

Het is in de studentenflat de Bisschoppen op de Uithof in Utrecht (universiteits/hogeschool gebied).

Haha inderdaad ook beetje dubbel, maar ik wilde graag een barretje, en ik heb 'm kado gekregen met stoelen (helaas geen 4e stoel maar dat is qua ruimte misschien ook maar beter) dus vandaar En 't is leuk om afhaal eten aan te eten of biertje aan te drinken, een eettafel is meer voor 't echte diner-werk
[..]

Die dekenkist voor een prikkie op marktplaats gekocht zag 'm later nog een keer voor 'n veel hogere prijs dus toen voelde ik me wel een geluks-krekeltje Het is dan ook denk ik wel m'n favo. meubel Doordat de tv nu op een LACK salontafeltje staat is het daar inderdaad wat krap. Binnenkort moet er maar iets minder dieps voor komen... of de tv ophangen natuurlijk
[..]

binnenkort, als die ook even op orde is en de was gedroogd is zodat m'n wasrekje weg is Er moet eigenlijk ook nog het een en ander gebeuren op de slaap kamer... (er hangt nog een tijdelijk gordijn e.d.)
Ik ken de bisschoppen, woon zelf op t TWC maar wist niet dat er zulke mooie kamers waren. Helaas kom ik niet in aanmerking, ik studeer niet meer. Dus het is wachten tot ik iets kan kopen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:29:43 #17
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_67210500
Wauw Japie vet mooi!
Hoe lang heb je daar voor ingeschreven gestaan?
My mama didn't raise no fool
  zondag 22 maart 2009 @ 17:37:52 #18
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67299230
meelezen
pi_67313849
nicee
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
pi_67522676
Ik ben van plan in Utrecht te gaan studeren en daar ook een kamer te gaan vinden. Nu is het natuurlijk nog lang niet zover, maar ik ben wel vast benieuwd wat ik ongeveer kwijt zou zijn aan inboedel en waar jullie je kasten, stoelen, banken en bedden vandaan getoverd hebben?
  zondag 29 maart 2009 @ 22:20:52 #21
159334 GANZENBORD
Wie doet er mee ?
pi_67531316
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:11 schreef japie_krekel het volgende:
na een tijdje hier alweer te wonen heb 'k steeds meer zoals ik 't wilde hebben...
dit was destijds, voordat ik de kamer echt had m'n floorplan:

[ afbeelding ]

Hoekbank is te ambitieus gebleken en plant vond z'n plekje aan de andere kant :p

moeten nog een aantal dingetjes anders (zoals de billy kast op de eettafel-foto... die moet denk ik weg voor een lagere kast met andere kleur.. zodat er een poster kan hangen nog ofzo :p
de slaapkamer staat niet op de fotos

de fotossssssss

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Met welk programma heb je het model gemaakt van je kamer? Lijkt me wel grappig om daar even wat mee te klooien.
Ofn0h
pi_67531568
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:20 schreef GANZENBORD het volgende:

[..]

Met welk programma heb je het model gemaakt van je kamer? Lijkt me wel grappig om daar even wat mee te klooien.
Floorplanner

Zelf studeer ik nog niet en heb dus ook nog geen eigen kamer. Vind het gewoon leuk om mee te kijken.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_67562636
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:26 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ik ben van plan in Utrecht te gaan studeren en daar ook een kamer te gaan vinden. Nu is het natuurlijk nog lang niet zover, maar ik ben wel vast benieuwd wat ik ongeveer kwijt zou zijn aan inboedel en waar jullie je kasten, stoelen, banken en bedden vandaan getoverd hebben?
Woejj, Utrecht! Sta je al ingeschreven bij de sshu? Zo nee, gelijk doen!

Verder aan inboedel heb ik wat uit mijn "oude" kamer meegenomen, van zolder gepikt, marktplaats en ikea. Maar ik heb 3 verschillende kamers gehad in mijn eerste jaar en ze werden steeds groter dus het is eigenlijk langzaam gegroeid. Wat ik totaal ben kwijt geweest aan inrichting weet ik niet precies, maar ik kijk om me heen en denk aan de "grote" dingen zo'n 300 euro, en dat zijn dan twee kastjes, een bed, burostoel, gordijnen en verf voor buro en kastje. Nouja, dan heb je in ieder geval de grote dingen. De rest van de dingen komen later wel
pi_67564158
Hartstikke leuke huisje
pi_67564823
quote:
Ik had mijn bed al (geërfd), en ik had al 2 stoelen, en een koelkast.
Toen hebben we bij de ikea een bureau, een bureaustoel, een matras (wel een dure, want ik heb een bed zonder lattenbodem), 3 planken, een kledingkast, een douchegordijn, lampen, luxaflex en nog wat van die losse zooi gekocht, en dat kostte 500 euro, maar je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil
pi_67571982
Heel erg leuk topic dit!
TVP om later mijn eigen kamer te posten, eerst foto's maken.
pi_67574412
quote:
Ik was voor zo'n 800/900 euro klaar denk ik. Uiteraard allemaal uit de Ikea.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:23:43 #28
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_67574448
Tvp. Ik ga ook even foto's maken binnenkort. Vorige week verhuisd. Naar mijn 15m2 kamertje.

En ik ben nu 200 euro kwijt aan spullen. Best weinig. Bankje bij de ikea, twee tafeltjes bij de ikea en wat spul voor de keuken etc.

Pannen en borden/bestek van mijn ouders gekregen. Bureau / tv / etc had ik al.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_67575344
quote:
Ik was voor de meubels die nu in mijn kamer staan zo rond de 1300 euro kwijt, maar ik heb dan ook wel veel. Komt allemaal uit de IKEA. De stoelen die bij mijn eettafel staan heb ik gekregen, de rest allemaal gekocht. Maar ik had dan ook echt helemaal NIETS meer. Als ik dingen erbij moet gaan rekenen als keukenzooi, lampen ed kom ik op een flink hoger bedrag uit.

En het is niet in 1 x gekocht.

Bij mijn 1e kamer heb ik een bureau, boekenkast, tv-meubel en tv meegenomen van thuis, bed + matras en een kledingkast gekregen en meer paste er niet in. Toen ben ik naar een gemeubileerde kamer verhuisd en heb ik die spullen achtergelaten... en toen ging ik naar een zelfstandige woning. Dan heb je sowieso al meer dingen nodig (denk aan dingen als een wasmachine, fornuis, koelkast, eventueel vriezer en droger, combimagnetron)

[ Bericht 4% gewijzigd door Ewelina op 31-03-2009 14:09:43 ]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:08:11 #30
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_67577792
Zal binnenkort ook weer eens foto's maken van mijn huisje, veel veranderd ondertussen
an urge to help mankind overcomes me
pi_67842718
tvp..
Ben hard opzoek in Utrecht.
pi_67856799
Beloofd is beloofd, hier is mijn studentenkamer in de Schildersbuurt in Groningen!

pi_67857111
Leuke kamer, hoewel t behang niet echt mijn smaak is, ziet het er wel gezellig uit.

Ook die en-suite is gaaf.
pi_67857176
Sabinee, je suite is echt leuk! Die deuren
pi_67857282
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:16 schreef PeuRac het volgende:
Leuke kamer, hoewel t behang niet echt mijn smaak is, ziet het er wel gezellig uit.

Ook die en-suite is gaaf.
Ik heb geen behang, alles is verf Maar je bedoelt dat goud zeker (messing volgens Flexa ).
En ik vind mijn en suite ook geweldig, tis echt een mini slaapkamertje. Het bed en de kast passen er ook precies in, t mocht geen 10 centimeter groter.
  donderdag 9 april 2009 @ 11:26:10 #36
202348 Susi
Temple of Love
pi_67857430
tvp. Ik moet er komend jaar ook weer aan gaan geloven. Ik ga in principe in Utrecht studeren, maar wil er eigenlijk wat buiten wonen. Momenteel woon ik ook 8 kilometer van de universiteit af en eigenlijk is dat wel prima, want dan fiets ik nog eens
  donderdag 9 april 2009 @ 11:30:56 #37
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_67857614
Ik heb even snel getekend.

Ongeveer 15m2.

Betaal teveel dat is jammer. Het is wel een plus dat ik toffe huisgenoten heb, ruime en netjes opgeknapte badkamer en keuken en een gaaf groot dakterras waar de zon zo'n beetje de hele zomer opstaat.
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:13:17 #38
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_67888115
* zwahiel is ook weer verhuisd.

Dus ook maar 's nieuwe foto's maken, al is dit niet meer je standaard studentenkamer meer. Heb samen met 'n vriend een compleet huis op de kop getikt. Maar wel een huis wat nog niet van rottigheid uit elkaar valt tegen een scherpe prijs
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_67924480
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:05 schreef Sabinee het volgende:
Beloofd is beloofd, hier is mijn studentenkamer in de Schildersbuurt in Groningen!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk zeg
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_67931078
Kzoek een kamer in A'dam voor mijn dochter die momenteel op wereldreis is.Ze gaat wiskunde doen.....is een erg makkelijk tiepje, rookt en drinkt niet en is toch niet saai.

Wie heeft wat voor haar/mij?
pi_67935872
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 19:31 schreef -sabine- het volgende:
Kzoek een kamer in A'dam voor mijn dochter die momenteel op wereldreis is.Ze gaat wiskunde doen.....is een erg makkelijk tiepje, rookt en drinkt niet en is toch niet saai.

Wie heeft wat voor haar/mij?
Inschrijven bij Studentenwoningweb, na een paar maanden kan ze dan wel in een container of in Noord/Uilenstede.
pi_67958846
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 22:06 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Inschrijven bij Studentenwoningweb, na een paar maanden kan ze dan wel in een container of in Noord/Uilenstede.
Top Ewelina............dat ga ik vandaag nog doen.
Danx.
  maandag 13 april 2009 @ 21:42:35 #43
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67987255
Taivaipai... Wil begin volgend jaar ook op kamers gaan in Arnhem(als niet-student )
pi_68052080
Er staan veel te weinig foto's in dit topic.

pi_68116242
Yes, ik ga verhuizen, eindelijk weg uit Diemen.

Vorige week heb ik de huur opgezegd, en nu heb ik het volgende met de post gekregen:
quote:
Datum: 9 april 2009
Onderwerp: Bevestiging huuropzegging kamer

De kamer wordt door ons geïnspecteerd op eventuele gebreken. Onze medewerker komt op zaterdag 21 februari 2009 tussen 10:00 en 12:00 uur bij u langs voor de inspectie.
Juist...
pi_68120346
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:42 schreef Erasmo het volgende:
Taivaipai... Wil begin volgend jaar ook op kamers gaan in Arnhem(als niet-student )
Hoezo dat? Als ik geen student was zou het me totaal niet aantrekken..
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:19:39 #47
165633 eriksd
The grand facade...
pi_68125611
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 22:06 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Containers duren een jaar, Noord 6 maanden en Uilenstede momenteel 14 maanden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:27:39 #48
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68125948
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:30 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb even snel getekend.

[ afbeelding ]

Ongeveer 15m2.

Betaal teveel dat is jammer. Het is wel een plus dat ik toffe huisgenoten heb, ruime en netjes opgeknapte badkamer en keuken en een gaaf groot dakterras waar de zon zo'n beetje de hele zomer opstaat.
Is dat een beetje te doen, 15m2? Ik zoek momenteel naar minimaal 20, aangezien minder me écht te weinig lijkt.
Primum non nocere
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:34:54 #49
202348 Susi
Temple of Love
pi_68126242
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:27 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Is dat een beetje te doen, 15m2? Ik zoek momenteel naar minimaal 20, aangezien minder me écht te weinig lijkt.
Ik heb twee jaar in 16m2 gewoond, dat ging prima. Ik had een groot raam waardoor het sowieso al heel licht leek in mijn kamer. Het ligt er ook aan of je veel thuis zult zijn of niet.
pi_68128514
Nog meer mensen die zijn of haar studentenkamerfoto's/studentenappartementenfoto's willen laten zien?
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:07:51 #51
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68141807
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:22 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Hoezo dat? Als ik geen student was zou het me totaal niet aantrekken..
Ik zit bij de Marine en ben alleen in het weekend thuis, maar soms ook een of meerdere maanden niet.
pi_68143104
Ik studeer al ruim een jaar niet meer, maar woon nog steeds op kamers. Bevalt me prima, waarom zou ik alleen in een huis gaan wonen?

Nu kan ik lekker veel sparen, ik zal nooit meer zo weinig betalen als ik nu doe. Ik woon in een gezellig huis en met mn huidige baan kan ik nog geen huis kopen. Dus ik blijf sowieso nog een half jaar hier zitten, dan kan ik hopenlijk wel een huis kopen.
pi_68143367
Sommige studenten hebben flink wat IBG-geld in hun kamertjes gestoken zie ik.

TVP, mijn 12m2 kamer is niet echt interessant voor de foto.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_68160512
Ik heb een vraagje. Ik heb al een tijdje een kamer, maar vind het contract persoonlijk wat raar. In mijn contract staat namelijk bij bijkomende leveringen en diensten:
-gasstel/oven twv
-koelkast twv
-tv twv
-vloerbedekking twv
-etc.

Mag een verhuurder hier elke maand huur voor vragen? Verder is de huurprijs volgens mij een 20 euro te hoog. Kan ik dit geld terug krijgen als ik de huur zou stoppen?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_68160606
1. ja, dat mag. hoeveel? geen idee.
2. je weet dat je je huurprijs kan berekenen? bijvoorbeeld via http://checkjekamer.nl/
3. nee, je kan dat geld (wettelijk gezien) niet zonder meer terug krijgen. je zou eerst met je huisbaas moeten proberen je huurprijs omlaag te brengen. als dat niet lukt ga je naar de huurcommissie. als je gelijk van hun krijgt, moet je huisbaas de huurprijs aanpassen,maar krijg je eerder teveel betaald geld niet terug. (waarom niet? goeie vraag).
  zondag 19 april 2009 @ 18:18:18 #56
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_68176924
Mijn kamer en huis dan ook maar.

Ingang kamer

Ingang kamer, van de andere kant, met mijn inbouwkast (ruimte gejat uit de kamer van mijn huisgenoot )

De bank

TV (ik kijk geen LHotP ik was foto's aan het maken!)

Detail muursticker

Uitzicht:

Verder staan onder mijn hoogslaper mijn bureau en een kast en er tegenover mijn klerenkast.

Keuken, links staan de wasmachine en afwasmachine, en zijn meer kasten. De douche bevindt zich verderop in de keuken

Douche, met visjes!:

WC
  maandag 20 april 2009 @ 15:57:50 #57
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_68205748
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:27 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Het is prima te doen hoor. Kan gewoon met 5 mensen nog chill zitten en ik heb een groot raam waardoor 't wat minder krap voelt. Ik vind het allemaal prima.
pi_68438361
Yow,

Ik moet m'n nieuwe studentenkamer gaan schilderen, en nou ben ik wel al een beetje uit over de kleuren: bordeaux rood en wit/creme-achtig. Nou is het enige dilemma: welke muren verf je in welke van deze kleuren, en welke kleur doe ik de vloerbedekking?

Goede ideeën met evt. pics zijn welkom.
  maandag 4 mei 2009 @ 23:58:46 #59
164755 Mss
kutHOEr
pi_68677137
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Containers duren een jaar, Noord 6 maanden en Uilenstede momenteel 14 maanden.
Hmm, das wel balen dan, wil in augustus ook die kant op gaan, maar heb me net pas ingeschreven.

Nog meer tips?
Aids.
pi_68677352
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:18 schreef Ofresca het volgende:
Mijn kamer en huis dan ook maar.

Ingang kamer
[ afbeelding ]

Ingang kamer, van de andere kant, met mijn inbouwkast (ruimte gejat uit de kamer van mijn huisgenoot )
[ afbeelding ]

De bank
[ afbeelding ]

TV (ik kijk geen LHotP ik was foto's aan het maken!)
[ afbeelding ]

Detail muursticker
[ afbeelding ]

Uitzicht:
[ afbeelding ]

Verder staan onder mijn hoogslaper mijn bureau en een kast en er tegenover mijn klerenkast.

Keuken, links staan de wasmachine en afwasmachine, en zijn meer kasten. De douche bevindt zich verderop in de keuken
[ afbeelding ]

Douche, met visjes!:
[ afbeelding ]

WC
[ afbeelding ]
Mooie kamer!
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
pi_68677797
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:58 schreef Mss het volgende:

[..]

Hmm, das wel balen dan, wil in augustus ook die kant op gaan, maar heb me net pas ingeschreven.

Nog meer tips?
Krijg je geen voorrang?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 01:21:55 #62
164755 Mss
kutHOEr
pi_68679238
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 00:18 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Krijg je geen voorrang?
Geen idee, ik sta nog niet voor een studie ingeschreven. Heb sowieso adres van mijn ouders opgegeven omdat ik hier nog maar een maand of 2 woon. Eerst maar eens voor de studie inschrijven. Maar sowieso is reizen voor mij niet te doen.
Aids.
pi_68686867
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 01:21 schreef Mss het volgende:

[..]

Geen idee, ik sta nog niet voor een studie ingeschreven. Heb sowieso adres van mijn ouders opgegeven omdat ik hier nog maar een maand of 2 woon. Eerst maar eens voor de studie inschrijven. Maar sowieso is reizen voor mij niet te doen.
Lees even dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_68728725
Ik heb een vraagje bij het berekenen van de maximale huurprijs van mijn kamer kwam ik dit tegen:
Oppervlakte woon- en slaapvertrek kleiner dan 10 m2

Moet je hierbij ook de gemeenschappelijke ruimte optellen of geldt dit alleen voor mijn eigen kamer?
  woensdag 6 mei 2009 @ 14:05:45 #65
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68728754
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 14:04 schreef Waffle het volgende:
Ik heb een vraagje bij het berekenen van de maximale huurprijs van mijn kamer kwam ik dit tegen:

Moet je hierbij ook de gemeenschappelijke ruimte optellen of geldt dit alleen voor mijn eigen kamer?
Eigen kamer
Primum non nocere
pi_68729297
en dat weet je zeker? Ik kan het namelijk nergens echt vinden. Daarnaast gaat het wel over de minpunten, dus het onderste stuk van het formulier. Het is toch een dikke 10 punten en wel een 20 euro verschil per maand voor mij..
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:27:21 #67
164755 Mss
kutHOEr
pi_68737433
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:54 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Lees even dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas kom ik niet van de middelbare school af, en kan ik hier geen aanspraak op maken
Aids.
pi_68739905
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:27 schreef Mss het volgende:

[..]

Helaas kom ik niet van de middelbare school af, en kan ik hier geen aanspraak op maken
Die eis nemen ze niet zo nauw hoor!

Als je maar als eerstejaars begint is het goed, of je nou direct van school komt of niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2009 18:34:00 ]
pi_68790285
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 14:04 schreef Waffle het volgende:

Nog iemand die dit kan bevestigen? Want dan stuur ik een mailtje naar mijn huisbaas.
pi_68809540
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:32 schreef Waffle het volgende:

[..]

Nog iemand die dit kan bevestigen? Want dan stuur ik een mailtje naar mijn huisbaas.
Ik dacht dat het alleen om je eigen kamer ging, maar 100 % zeker weet ik het niet...
People live to learn things, and I learn to live...
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:38:14 #71
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70553551
Tvp, ik wil ook maar eens op kamers dus even kijken hoe jullie het inrichten
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:44:20 #72
164755 Mss
kutHOEr
pi_70563763
Kamer gevonden, de volgende uitdaging wordt om een 1,5 persoons bed, een bank, een bureau, een dressoir, een dubbele kast en een dvd kast op 10m2 te proppen
Aids.
  donderdag 2 juli 2009 @ 04:14:09 #73
67385 ROG
Go on, say it.
pi_70569606
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:11 schreef japie_krekel het volgende:
[ afbeelding ]
Heey, kleine uitvoeringen van Joseph Klibansky, stukje huisvlijt?
pi_71252050
Als het goed is vanaf morgen een kamer in Rotterdam, foto's volgen!
pi_71256922
Tvp!
pi_71267982
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:13 schreef Apfelsaft het volgende:
Als het goed is vanaf morgen een kamer in Rotterdam, foto's volgen!
Mag ik vragen hoe je daaraan bent gekomen en waar die is? (A)
pi_71268194
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:12 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je daaraan bent gekomen en waar die is? (A)
Ik ga de kamer nemen! Maandag contract tekenen.
Is via Stadswonen (ongeveer 4 maanden ingeschreven), in Het Lage Land (wijk naast Kralingse Plas, bij Alexandrium). Niet echt centraal, maar wel in 10 min fietsen op de EUR en ik hoefde er niet voor te hospiteren. Ongeveer 15m² dus ook nog wel te doen.
pi_71268835
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:17 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Ik ga de kamer nemen! Maandag contract tekenen.
Is via Stadswonen (ongeveer 4 maanden ingeschreven), in Het Lage Land (wijk naast Kralingse Plas, bij Alexandrium). Niet echt centraal, maar wel in 10 min fietsen op de EUR en ik hoefde er niet voor te hospiteren. Ongeveer 15m² dus ook nog wel te doen.
Gefeliciteerd!

Je hoefde niet te hospiteren? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :p
pi_71270167
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:32 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Je hoefde niet te hospiteren? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :p
Geen idee, ik kreeg een aanbieding, uiteindelijk kwamen er 4 mensen naar de bezichtiging, en er waren 6 kamers waar we uit konden kiezen
pi_71288948
Toch eens mijn huidige kamer posten waar ik inmiddels alweer 3 jaar woon, heb in totaal 15 huisgenoten. Vond het al lange tijd te klein worden, maar van de 15 huisgenoten heb ik een hele goeie band opgebouwd met een 7tal wat de reden was om toch te blijven hangen. Kamer is 12m2 en lekker vol. Aan de rechterkant nog een wastafel en achter me een koelkast, kast + de deur.

Nu kreeg ik toch een mogelijkheid die ik niet kon laten liggen dus volgende week ga ik verhuizen naar een nieuwe kamer van 26m2. Meer dan 2 keer zo veel ruimte, maar heb totaal geen gevoel voor inrichting Heb even snel een schets gemaakt, iemand nog tips? Dat vakje aan de rechterkant naast de inbouwkast is een inhammetje waar ik een eettafel neer ga zetten. Voor de rest heb ik nog geen flauw idee wat de mooiste inrichting is. Qua kasten staan er een expedit, een aneboda klerenkast, een aneboda garderobekast en nog een dvdkastje. Vergeten aan te geven in de tekening

[ Bericht 4% gewijzigd door The6thgate op 24-07-2009 15:54:12 ]
Too much is never enough!
pi_71290281
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:42 schreef The6thgate het volgende:
Toch eens mijn huidige kamer posten waar ik inmiddels alweer 3 jaar woon, heb in totaal 15 huisgenoten. Vond het al lange tijd te klein worden, maar van de 15 huisgenoten heb ik een hele goeie band opgebouwd met een 7tal wat de reden was om toch te blijven hangen. Kamer is 12m2 en lekker vol. Aan de rechterkant nog een wastafel en achter me een koelkast, kast + de deur.

[ afbeelding ]

Nu kreeg ik toch een mogelijkheid die ik niet kon laten liggen dus volgende week ga ik verhuizen naar een nieuwe kamer van 26m2. Meer dan 2 keer zo veel ruimte, maar heb totaal geen gevoel voor inrichting Heb even snel een schets gemaakt, iemand nog tips? Dat vakje aan de rechterkant naast de inbouwkast is een inhammetje waar ik een eettafel neer ga zetten. Voor de rest heb ik nog geen flauw idee wat de mooiste inrichting is. Qua kasten staan er een expedit, een aneboda klerenkast, een aneboda garderobekast en nog een dvdkastje. Vergeten aan te geven in de tekening

[ afbeelding ]
Kamer inrichten is hip!

Ideetjes van moi:

Zet je bed aan de "donkere" kant van de kamer (in de buurt van de wastafel)
Als je slaapt heb je immers geen ramen/daglicht nodig!
Zet ook je kledingkast daar in de buurt, misschien past ie langs de kort wand en anders tegenover je bed bijvoorbeeld. (bed kan ook gedraaid zijn met de zijkant langs de muur btw)
Op deze manier maak je een soort van aparte slaaphoek, "afgescheiden" van je "zithoek".
Zet je bureau/bank/tafel ed aan de kant bij de ramen/deuren!
Daglicht is relaxed als je zit te chillen of te werken/studeren! En kun je tussendoor een beetje naar buiten kijken
Maak tussen je bed en de zithoek eventueel een afscheiding met een ikea-vakjeskast of een gordijn aan een rails (kun je ook openschuiven)
Zet je tv op een kastje met wieltjes en daarop op zo'n draaiplateautje, dan kun je ook vanuit bed tv kijken als je dat wilt! (tv draaien en evt kastje iets opschuiven)
Je hebt genoeg ruimte denk ik om een extreem relaxete chill bank neer te zetten, of een 2zitsbankje en een tafeltje met 2 of 4 stoeltjes. Net wat je zelf relaxed vindt!
Ergens rondom het bureau kun je ook nog bijv een boekenkast(je) zetten oid.

Nou ja, zijn maar wat ideetjes! Misschien heb je hier iets aan, of krijg je er zelf weer meer ideetjes van!

-oops-
Ik zie net dat de eettafeltje bij de wastafel in een inhammetje zit!
Dat heb ik perongeluk weggehaald op de tekening! Ik ga er nog 1 maken

Ik weet niet hoe breed je inham is, maar je kunt ook je bed erin zitten een stukje!
En dan een eettafeltje ergens anders

Nou ja, ik heb me iig weer even vermaakt haha, ik hoop dat je er iets aan hebt dus!
Succes met verhuizen en inrichten en ben wel benieuwd naar de foto's!
pi_71291278
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:27 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe breed je inham is, maar je kunt ook je bed erin zitten een stukje!
En dan een eettafeltje ergens anders

Nou ja, ik heb me iig weer even vermaakt haha, ik hoop dat je er iets aan hebt dus!
Succes met verhuizen en inrichten en ben wel benieuwd naar de foto's!
Haha tnx voor je uitgebreide reactie Inham zal iets van een kleine 2m breed zijn. Had er ook al aan gedacht om daar het bed neer te zetten, maar als je dan de kamer in komt is het meteen Boem, daar is het bed Even nog over nadenken. Moet misschien ook even kijken hoe het in het echt uitvalt met een bed midden in de kamer, dat kan ik me zo slecht inbeelden.
Waarschijnlijk komt de expedit in de buurt van de wastafel, ik heb eigenlijk 1 van die vakjes nodig voor mn toiletspullen aangezien de wastafel niet zo groot is Ik ga nog even puzzelen
pi_71292107
Met welk programma heb je die schets gemaakt? Ziet er erg handig uit!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:27:26 #84
74276 saaw
pi_71292215
Heb ook even iets geknutseld [heb het goeie programma niet dus is een beetje knip en plak werk]

Het 'muurtje' tussen de woon en slaapkamer kun je van een gordijn maken of een grote kast of kamerscherm. Op die manier wordt het wat vol maar heb je wel een beetje losse ruimtes. En met de tv daar kun je vanaf zowel de bank als eettafel kijken. En heb je een gezellig hoekje rond de bank.

Zo zou ik het iig doen. Succes er mee verder ben benieuwd hoe het word.
pi_71292238
Dat is Floorplanner.

Nog even wat tekeningetjes:
http://i25.tinypic.com/2mq6xwn.jpg
http://i28.tinypic.com/2wdabe0.jpg
Nu met de klerenkast in de inham:
http://i26.tinypic.com/sxhf5t.jpg
http://i31.tinypic.com/651n3s.jpg

Iemand nog betere suggesties? Zie nu al op tegen ooit een huis inrichten

[ Bericht 20% gewijzigd door The6thgate op 25-07-2009 14:12:22 ]
pi_71292268
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:27 schreef saaw het volgende:
Heb ook even iets geknutseld [heb het goeie programma niet dus is een beetje knip en plak werk]
[ afbeelding ]

Het 'muurtje' tussen de woon en slaapkamer kun je van een gordijn maken of een grote kast of kamerscherm. Op die manier wordt het wat vol maar heb je wel een beetje losse ruimtes. En met de tv daar kun je vanaf zowel de bank als eettafel kijken. En heb je een gezellig hoekje rond de bank.

Zo zou ik het iig doen. Succes er mee verder ben benieuwd hoe het word.
Tnx voor je suggestie Ziet er goed uit alleen is het niet een hele leuke plek om op de bank te zitten. Vanaf de eettafel tv kunnen kijken is ook een goeie! Daar had ik nog niet aan gedacht. Zal iig volgende week een foto posten als alles staat
  vrijdag 24 juli 2009 @ 18:18:40 #87
74276 saaw
pi_71293562
Ik weet niet of je vaak mensen over de vloer hebt maar dan is het imho lekker om je slaap en studeer deel een beetje gescheiden te houden van het woon/eet deel.
En idd je bed meteen bij de deur lijkt me niets.
pi_71313556
Nog even 2 probeersels dit keer met bank als afscheiding, zou ook wel kunnen toch?

Zo nu zal ik het niet verder volspammen Zo denk ik nog even een beetje verven en nog een foto maken.
pi_71315746
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:14 schreef The6thgate het volgende:
Nog even 2 probeersels dit keer met bank als afscheiding, zou ook wel kunnen toch?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zo nu zal ik het niet verder volspammen Zo denk ik nog even een beetje verven en nog een foto maken.

Bank als afscheiding kan ook zeker prima!
Als je je bank als afscheiding naast je bed gebruikt, dan staat je bank wel altijd met 1 zijkant helemaal tegen de muur trouwens! Ik weet niet of je dat relaxed vindt?!
Vaak is het relaxter om een kast of gordijn oid te gebruiken!

Ik denk nog steeds dat het het meest relaxed is om je bed in het donkere gedeelte van je kamer te zetten en de bank/bureau/eettafel aan de lichte kant. Daar zit je overdag en daglicht is dan echt relaxed!
Als je slaapt merk je verder niks van het daglicht

Je eettafel en bank aan dezelfde kant en er tegenover je bureau en tv is zeker relaxed als je tv wilt kijken vanaf de eettafel!
Voor je toiletspullen kun je eventueel ook zo'n ondiep kastje ophangen en daar een stukje spiegel tegen plakken of zo'n ondiep kastje kant en klaar met spiegel, boven je wastafel.
Zijn vast wel voor een prikkie (tweedehands?) te vinden!
Of je expedit kast tussen je wastafel en bureau plaatsen zodat je boeken er ook in kunnen!

Kledingkast in de inham is trouwens ook wel een goed idee denk ik! op die manier nemen de kasten verder geen ruimte in je kamer in. Dan je bed naast de wastafel en naast je bed de expedit als afscheiding, en dan daarnaast weer je bureau (kunnen je boeken dus in de expedit) en dan boven je wastafel zo'n spiegelkastje voor je toiletspullen. Of een (verrijdbaar) ladenkastje tussen en het bed en de wastafel (kun je meteen ook als nachtkastje gebruiken + voor je toiletspullen?)

Als je helemaal hip wilt doen, dan kun je ook een schuifdeur maken midden in je kamer! Die je dan helemaal naar de ene of de andere kant kunt schuiven (kun je je bed ook aan de andere muur zetten bijvoorbeeld)
Of zelfs 2 (die langs elkaar schuiven, zodat je het echt helemaal af kunt sluiten) creeeer je een soort "en suite" zeg maar. Maar ik heb geen idee of je dat mooi/relaxed vindt en hoeveel dat zou kosten (volgens mij kun je dat nog best goedkoop maken op 1 of andere manier)

Trouwens, ik verbouw mijn kamer(s) nog altijd vaak genoeg, gewoon afentoe eens met de spullen rondslepen en een nieuwe indeling proberen!
Kledingkasten e.d. zijn vaak lastiger te verplaatsen (iets meer werk) dus misschien is het een idee om daarvoor een strategische plek te kiezen waar ze in principe kunnen staan zonder in de weg te staan.
Dan kun je vervolgens met de overige meubels gewoon zo nu en dan eens rondschuiven!
Dan vind je vanzelf wel de meest relaxte/geschikte indeling voor jou!
misschien is het dan wel relaxed om de kledingkast in de inham te zetten bijvoorbeeld!

Sorry voor het lange verhaal weer
Maar misschien heb je er wederom iets aan!
pi_71316164
Hoe vaak kun je relaxed zeggen
pi_71316263
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:35 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Bank als afscheiding kan ook zeker prima!
Als je je bank als afscheiding naast je bed gebruikt, dan staat je bank wel altijd met 1 zijkant helemaal tegen de muur trouwens! Ik weet niet of je dat relaxed vindt?!
Vaak is het relaxter om een kast of gordijn oid te gebruiken!

Ik denk nog steeds dat het het meest relaxed is om je bed in het donkere gedeelte van je kamer te zetten en de bank/bureau/eettafel aan de lichte kant. Daar zit je overdag en daglicht is dan echt relaxed!
Als je slaapt merk je verder niks van het daglicht

Je eettafel en bank aan dezelfde kant en er tegenover je bureau en tv is zeker relaxed als je tv wilt kijken vanaf de eettafel!

(...)

Als je helemaal hip wilt doen, dan kun je ook een schuifdeur maken midden in je kamer! Die je dan helemaal naar de ene of de andere kant kunt schuiven (kun je je bed ook aan de andere muur zetten bijvoorbeeld)
Of zelfs 2 (die langs elkaar schuiven, zodat je het echt helemaal af kunt sluiten) creeeer je een soort "en suite" zeg maar. Maar ik heb geen idee of je dat mooi/relaxed vindt en hoeveel dat zou kosten (volgens mij kun je dat nog best goedkoop maken op 1 of andere manier)

Trouwens, ik verbouw mijn kamer(s) nog altijd vaak genoeg, gewoon afentoe eens met de spullen rondslepen en een nieuwe indeling proberen!
Kledingkasten e.d. zijn vaak lastiger te verplaatsen (iets meer werk) dus misschien is het een idee om daarvoor een strategische plek te kiezen waar ze in principe kunnen staan zonder in de weg te staan.
Dan kun je vervolgens met de overige meubels gewoon zo nu en dan eens rondschuiven!
Dan vind je vanzelf wel de meest relaxte/geschikte indeling voor jou!
misschien is het dan wel relaxed om de kledingkast in de inham te zetten bijvoorbeeld!

Sorry voor het lange verhaal weer
Maar misschien heb je er wederom iets aan!
pi_71316899
t to the v to the p
Cool story, Hansel.
pi_71318221
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:35 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]
Ik ga denk ik ook volgende week alles maar neer zetten en kijken hoe het uit valt Kan altijd nog schuiven idd. Verder heb ik net even in de kamer zelf gekeken maar ik denk ik het bed bij de wastafel echt niet mooi ga vinden. Vind het altijd mooi als het bed juist achterin de kamer staat om de een of andere reden

Gelijk even de nieuwe kamer nog leeg. Vanaf de deur. Achter de gordijnen 2 openslaande deuren naar een heel klein balkonnetje:

Vanaf het raam, ben ook erg blij met de opbergruimte boven de kast en inham aangezien ik veel losse troep heb:

Dat bruine is nu wit Op de grond ligt nog een wireless router omdat de aansluiting daar binnen komt helaas. Moet die dus wegwerken met de bank, bureau of tv-meubel. Lijkt op de foto eigenlijk kleiner dan in werkelijkheid valt me nu op. Ga waarschijnlijk de lamp bij de deur vervangen voor spots zodat ik 's avonds nog fel licht heb bij het studeren bijv.

[ Bericht 3% gewijzigd door The6thgate op 25-07-2009 16:57:52 ]
pi_71318436
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:51 schreef Breathtaking het volgende:
Hoe vaak kun je relaxed zeggen
Nahhhhh je pest me

potverdrie

@ the6thgate
Je hebt gelijk wb het bed, als ik de foto's zo zie denk ik ook dat het misschien mooier is om je bed toch aan de andere kant te doen..
Maar gewoon even in het rondschuiven dus!

En de inham ziet er ook wel chill uit voor je kledingkast denk ik!
(let op: ik zei geen relaxed! )

Mooie kamer wel!
  maandag 27 juli 2009 @ 00:39:19 #95
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_71354697
Zo, na even lekker rondgekeken te hebben in dit topic heb ikweer helemaal nieuwe inspiratie en zin om terug te gaan naar mn eigen kamer waar ik vanwege werk even een paar weekjes niet heen kan(centrum van leeuwarden, 18m2 en té bruut uitzicht)

in deel 8 van dit topic staan foto's van mijn oude kamer en vanwege de enorme heimwee die ik nu naar mn casa heb ben ik op zoek gegaan naar foto's en heb er helaas maar 1

[ afbeelding ]

niet op de foto:mijn keukenblokje met Blond Amsterdam servies, tv hoekje en eettafel. Student zijn

de foto krijg ik niet normaal in het bericht

Lekker doorposten mensen! Superleuk Zodra ik weer huis ben ga ik de rest ook posten

[ Bericht 5% gewijzigd door lovegrrl op 27-07-2009 01:03:52 ]
pi_71358381
Zo dus:

Je moet de link tussen [ i m g ] www.link.nl [ / i m g ] zetten maar dan zonder de spaties.
Cool story, Hansel.
pi_71370696
Wow, als ik hier een plattegrond van mn kamer post richten jullie hem dan ook helemaal in?
  maandag 27 juli 2009 @ 21:26:04 #98
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_71377499
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:25 schreef wikwakka2 het volgende:
Zo dus:
[ afbeelding ]

Je moet de link tussen [ i m g ] www.link.nl [ / i m g ] zetten maar dan zonder de spaties.
dankje!
pi_71525590
Leuke kamers hier
Hebben jullie nog tips voor het inrichten?
En ik vroeg me af.... Hoe doen jullie dat met bestek enzo? Ik ga in een huis wonen met allemaal nieuwe mensen.. Word dat verdeeld? Ieder neemt iets anders mee? Eentje koelkast, eentje bestek etc?
pi_71555076
Hieronder de plattegrond zoals ik mijn nieuwe kamer in wil richten. Je ziet een tweepersoonsbed, een bureau, bureaustoel, wastafel, klein kastje naast de wastafel en een witte ladekast voor mijn kleding. Iemand nog tips/opmerkingen? De verwarming zit trouwens langs het hele raam vandaar dat mijn bureau wat van het raam afstaat.

pi_71590839
Leuk topic dit! Moet alleen wel erg veel bijlezen om helemaal op de hoogte te zijn haha! Maar dat ga ik zeker doen, de komende tijd. Vind het leuk om te weten hoe andere studenten wonen.

Ik woon zelf in Rotterdam, aan de rand van het centrum. Heb 2 huisgenoten met wie ik naast keuken, badkamer en wc ook een balkon waar je goed op kunt zitten en een bescheiden eetkamertje deel. Ik heb een kamer van een kleine 20 vierkante meter en betaal inclusief inclusief gwl 325, of 315. Geloof dat de prijs van het gwl pas verlaagd is namelijk. Kaal kost de kamer 275 euro, maar die prijs hebben we eigenlijk zelf bedacht. Heb namelijk een heel huis gehuurd samen met een vriendin, en er een student bijgezocht om de prijs betaalbaar te houden. Het nieuwe huisgenootje heeft een kamer van ruim 18 vierkante meter met eigen, bescheiden balkon, en die vriendin heeft een kamer van ruim 16 vierkante meter en nog een kamer van ruim 4 vierkante meter. Bijna 21 vierkante meter dus. In totaal kost het huis 825 per maand, waarvan we dus ieder 275 betalen.

Goed, dit is mijn kamer:

Dit is het eet/studeergedeelte.

Dit is het zitgedeelte met deur naar ons balkon, die voor mijn huisgenoten via de keuken te bereiken is.

Het slaapgedeelte met tegenover het bed een vaste kast.
pi_71591292
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 02:02 schreef ruben3123 het volgende:
Hieronder de plattegrond zoals ik mijn nieuwe kamer in wil richten. Je ziet een tweepersoonsbed, een bureau, bureaustoel, wastafel, klein kastje naast de wastafel en een witte ladekast voor mijn kleding. Iemand nog tips/opmerkingen? De verwarming zit trouwens langs het hele raam vandaar dat mijn bureau wat van het raam afstaat.

[ link | afbeelding ]
@Ruben, waarom een bureau en geen eettafel? Je bent niet de enige student die voor een bureau kiest ipv voor een eettafel hoor, maar persoonlijk begrijp ik dat nooit zo goed. Ik bedoel, een studentenkamer is de kamer waar je echt woont. Je hebt geen heel huis meer tot je beschikking, nee, je moet zo veel mogelijk op de paar vierkante meters proppen die je hebt. Zo te zien heb jij geen ruimte om een bank neer te zetten oid. Dan is het nog fijner om de ruimte die je toch al zou gebruiken om te kunnen leren, ook te kunnen gebruiken als ruimte waar je gewoon eventjes lekker kunt zitten. Want wat als er vrienden langs komen? Dan is het toch veel gezelliger als je een eettafel hebt waar ze aan kunnen zitten? En ook als je alleen bent, zul je het vast wel fijn vinden om niet aan je bureau te hoeven eten elke keer. Ik begrijp ook niet zo goed wat de meerwaarde van een bureau is. Oke, als je gaat leren heb je misschien een groot blad nodig waar je goed aan kunt zitten. Maar een eettafel kan je toch evengoed dat grote blad bieden? Daar heb je toch niet persé een bureau voor nodig? Waar het op neer komt is dat het allebei tafels zijn, alleen is een eettafel functioneler. Je kunt er meer mee. Dus waarom dan toch een bureau?

Is het trouwens niet handiger om 1 wat grotere kast in je kamer te hebben? Nu heb je alleen een klein kaste en een witte ladenkast. Toen ik net op kamers ging, dacht ik ook genoeg te hebben aan mijn grote (!) vaste kast en die witte kast die je op de foto's ziet. Dus niet. Binnenkort ben ik van plan er een vijfde kast bij te kopen. Ik heb alleen wel het geluk dat ik 2 van mijn 5 kasten in de gang kan zetten, zodat mijn kamer niet nog voller word.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dromertje87 op 04-08-2009 13:28:12 ]
pi_71591487
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:12 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Leuke kamers hier
Hebben jullie nog tips voor het inrichten?
En ik vroeg me af.... Hoe doen jullie dat met bestek enzo? Ik ga in een huis wonen met allemaal nieuwe mensen.. Word dat verdeeld? Ieder neemt iets anders mee? Eentje koelkast, eentje bestek etc?
Tips voor het inrichten... Ligt helemaal aan de oppervlakte van je kamer. Een algemene tip die op alle studentenkamers wel van toepassing is, is om het zonlicht dat je hebt optimaal te benutten. Zet daar dus je bank/stoelen ed neer, en dus niet je bed of je kast.

Wij hebben inderdaad alles een beetje verdeeld. Iedereen had nog wel iets uit haar vorige huis wat we mee konden nemen, en over de dingen die we geen van allen nog in huis hadden hebben we afspraken gemaakt wie wat zou kopen. En natuurlijk is het ook een kwestie van reeel zijn. Als anderen al veel ingebracht hebben en je hebt bv een nieuwe prullenbak nodig, kun je zelf ook wel bedenken dat het nu jouw beurt is.

Het is ook handiger om allemaal je eigen spul in te brengen en dus geen kosten te delen voor hetzelfde product. Want wanneer je het huis dan verlaat, weet je wat van jou is en kun je dat gewoon weer meenemen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:08:18 #104
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_71630261
Ik ben bezig mijn kamer in te richten en te kleuren (via google sketchup). Ik heb nogal moeite met een kleurencombinatie.

Dit is me eerste hersenscheet. Gek oranje

Lime green kan natuurlijk ook (niet).

Weet iemand wel een goede kleuren combo voor muren en meubilair?
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_71630762
Op de website van Histor kan je kleurenwielen maken, kan je zelf zien wat ongeveer leuke combinaties zijn.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:28:26 #106
74276 saaw
pi_71630781
ik vind olijfgroen altijd heel mooi fris maar toch rustig
en als je een fel kleurtje wilt misschien zonnebloemgeel? met donkerbruin ofzo
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:22:57 #107
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_71635825
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_71635952
Dan zou ik toch gaan voor een neutrale kleur op de muren en de accessoires een frisse kleur. Ddesnoods nog 1 muur een andere kleur, lekker trendy...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71638487
TVP
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_71639166
Eens met het advies van Nero. 1 muur in een opvallende kleur of met opvallend behang is wel leuk, maar je wordt gek als allevier de muren zo opvallend zijn.

Wat betekent tvp? Ik zie het hier steeds voorbij komen maar heb geen idee wat jullie ermee bedoelen.
pi_71640310
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:10 schreef Dromertje87 het volgende:
Eens met het advies van Nero. 1 muur in een opvallende kleur of met opvallend behang is wel leuk, maar je wordt gek als allevier de muren zo opvallend zijn.

Wat betekent tvp? Ik zie het hier steeds voorbij komen maar heb geen idee wat jullie ermee bedoelen.
Terug Vind Post.

Als je een post maakt zie je die terug in je actieve topics (MyAt). Sommigen hebben niks te melden maar willen het topic wel volgens: TVP.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71684757
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:08 schreef Dromertje87 het volgende:

[..]

@Ruben, waarom een bureau en geen eettafel? Je bent niet de enige student die voor een bureau kiest ipv voor een eettafel hoor, maar persoonlijk begrijp ik dat nooit zo goed. Ik bedoel, een studentenkamer is de kamer waar je echt woont. Je hebt geen heel huis meer tot je beschikking, nee, je moet zo veel mogelijk op de paar vierkante meters proppen die je hebt. Zo te zien heb jij geen ruimte om een bank neer te zetten oid. Dan is het nog fijner om de ruimte die je toch al zou gebruiken om te kunnen leren, ook te kunnen gebruiken als ruimte waar je gewoon eventjes lekker kunt zitten. Want wat als er vrienden langs komen? Dan is het toch veel gezelliger als je een eettafel hebt waar ze aan kunnen zitten? En ook als je alleen bent, zul je het vast wel fijn vinden om niet aan je bureau te hoeven eten elke keer. Ik begrijp ook niet zo goed wat de meerwaarde van een bureau is. Oke, als je gaat leren heb je misschien een groot blad nodig waar je goed aan kunt zitten. Maar een eettafel kan je toch evengoed dat grote blad bieden? Daar heb je toch niet persé een bureau voor nodig? Waar het op neer komt is dat het allebei tafels zijn, alleen is een eettafel functioneler. Je kunt er meer mee. Dus waarom dan toch een bureau?

Is het trouwens niet handiger om 1 wat grotere kast in je kamer te hebben? Nu heb je alleen een klein kaste en een witte ladenkast. Toen ik net op kamers ging, dacht ik ook genoeg te hebben aan mijn grote (!) vaste kast en die witte kast die je op de foto's ziet. Dus niet. Binnenkort ben ik van plan er een vijfde kast bij te kopen. Ik heb alleen wel het geluk dat ik 2 van mijn 5 kasten in de gang kan zetten, zodat mijn kamer niet nog voller word.
Ik moet inderdaad even kijken wat voor tafel/bureau ik neem. Een echt bureau met ladekasten eronder lijkt me inderdaad niet zo handig. Dan zit je toch wat klem en kan je ook niet makkelijk met meerdere mensen aan de tafel zitten. Ik heb het voordeel dat we op de begane grond een grote woonkamer hebben met een eettafel en 2 banken en wat stoelen. Dus gelukkig hoef ik niet de hele dag op mijn kamer saai te zitten.

Kastruimte moet ik ook nog even mee puzzelen. Een ladekast is misschien wel genoeg voor mijn kleding, maar ik heb ook andere dingen als boeken en zo. Ik denk alleen dat een hoge kast van bijvoorbeeld 1,80 m een beetje erg opvalt in mijn kamer, maarja dat is dan maar zo. Ook wil ik een boekenplank aan de muur achter het bed vastmaken.
pi_71691959
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:53 schreef Dromertje87 het volgende:
Leuk topic dit! Moet alleen wel erg veel bijlezen om helemaal op de hoogte te zijn haha! Maar dat ga ik zeker doen, de komende tijd. Vind het leuk om te weten hoe andere studenten wonen.

Ik woon zelf in Rotterdam, aan de rand van het centrum. Heb 2 huisgenoten met wie ik naast keuken, badkamer en wc ook een balkon waar je goed op kunt zitten en een bescheiden eetkamertje deel. Ik heb een kamer van een kleine 20 vierkante meter en betaal inclusief inclusief gwl 325, of 315. Geloof dat de prijs van het gwl pas verlaagd is namelijk. Kaal kost de kamer 275 euro, maar die prijs hebben we eigenlijk zelf bedacht. Heb namelijk een heel huis gehuurd samen met een vriendin, en er een student bijgezocht om de prijs betaalbaar te houden. Het nieuwe huisgenootje heeft een kamer van ruim 18 vierkante meter met eigen, bescheiden balkon, en die vriendin heeft een kamer van ruim 16 vierkante meter en nog een kamer van ruim 4 vierkante meter. Bijna 21 vierkante meter dus. In totaal kost het huis 825 per maand, waarvan we dus ieder 275 betalen.

Goed, dit is mijn kamer:

[ afbeelding ]

Dit is het eet/studeergedeelte.

[ link | afbeelding ]

Dit is het zitgedeelte met deur naar ons balkon, die voor mijn huisgenoten via de keuken te bereiken is.

[ link | afbeelding ]

Het slaapgedeelte met tegenover het bed een vaste kast.
Mooie kamer!
pi_71717001
Nero, bedankt voor je uitleg!

Crystal, bedankt voor het compliment. Ik ben er ook erg blij mee.

Ruben, ow dus je hebt wel nog andere zitruimtes in huis? Dat scheelt! Maar dan nog, stel dat je even samen wilt zijn met je eigen vrienden of wellicht je partner, dan is het fijn als dat ook gewoon kan. Als je daar ook eigen ruimte voor hebt. Maar je was dus toch al niet van plan om een bureau te nemen? Top! Zoals ik eerst ook al zei zijn er genoeg studenten die wel een bureau in hun studentenkamer hebben staan, maar zelf heb ik daar nooit de meerweerde van gezien.

Dat een hoge kast in je kamer opvalt, sja...inderdaad, dat is dan maar zo. Het is wel heel belangrijk om genoeg ruimte te hebben. En zoals je zelf ook al zei, zul je inderdaad niet alleen maar kleding hebben maar ook andere spullen willen opbergen.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:28:59 #115
164755 Mss
kutHOEr
pi_71741583
Zo, ik heb vandaag ook mijn nieuwe kamer ingeruimd. Alles staat erin, en het is nieteens zo krap als ik verwacht had. De meeste spullen zijn uitgepakt, maar ik ga nog een keer die kant op om foto's ed op te hangen voor mijn intro begint. Dan zal ik ook wel even foto's maken van mijn kamer!
Aids.
pi_71743201
Mijn kamer:

Hoge muur en balken:

Details:

Wat nog opgehangen/opgeplakt gaat worden:

Deze moet nog opgehangen worden:

Nu nog een matras, maar donderdag bezorgen ze m'n boxspring:

Ik heb er gisteren nieuwe greepjes op gezet er zaten saaie metalen op.

En m'n fancy klok

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2009 21:24:50 ]
pi_71743326
Mooie kamer! Serene sfeer

Waar is het, en hoe groot ongeveer?
pi_71752963
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:26 schreef Ewelina het volgende:
Mooie kamer! Serene sfeer

Waar is het, en hoe groot ongeveer?
Dankje! Het is in Groningen, en 17 m2. Maar je kunt die ruimte natuurlijk niet allemaal optimaal benutten door de schuine muur.
pi_71753313
Wel tof ingericht hoor! Hoe lang ben jij? Want ik met 1.98 zou daar niet kunnen leven denk ik. Beetje een tent idee
pi_71753319
Waar in Groningen is het trouwens?
pi_71753625
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:08 schreef kikoooooo het volgende:
Wel tof ingericht hoor! Hoe lang ben jij? Want ik met 1.98 zou daar niet kunnen leven denk ik. Beetje een tent idee
1.68 is dus goed te doen. Als je heel lang bent is het inderdaad vervelend ! Ooh & het is in de Hortusbuurt.
pi_71753764
Wow, ziet er netjes uit! Je hebt je kamer toch niet regelrecht uit de IKEA overgenomen he ? Ik denk dat mijn kamer meer een mix van alles qua kleuren en spullen wordt, maar ja, het is dan ook een jongenskamer .
Cool story, Hansel.
pi_71753833
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:30 schreef wikwakka2 het volgende:
Wow, ziet er netjes uit! Je hebt je kamer toch niet regelrecht uit de IKEA overgenomen he ? Ik denk dat mijn kamer meer een mix van alles qua kleuren en spullen wordt, maar ja, het is dan ook een jongenskamer .
Haha nee al zit er wel veel ikea spul bij.. Maar die grote witte kast met die vakken had ik al, het kastje waar ik m'n kleding in heb ook.. En het tv kastje, het bureau en de bank komen nieuw bij de Ikea vandaan !
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:20:23 #124
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71795812
Gaaf BT!

Tip: doe wat planken aan 1 kant van de plafond spanten voor spullen. Kan je mooi benutten voor een doos met bijvoorbeeld oude aantekeningen die je toch nooit gebruikt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_71797521
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:33 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Haha nee al zit er wel veel ikea spul bij.. Maar die grote witte kast met die vakken had ik al, het kastje waar ik m'n kleding in heb ook.. En het tv kastje, het bureau en de bank komen nieuw bij de Ikea vandaan !
Welk tv-kastje?! Hoe diep, hoe breed, hoe hoog?!

Ja, ik ben zelf ook op zoek...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71823213
Ik heb even jullie advies/mening nodig als jullie zo lief zijn om die te geven . Ik woon al een jaar op kamers, maar volgende week gaan we laminaat leggen en dan wil ik daarna meteen de kamer anders indelen. Nu heb ik een aantal opties gemaakt en ik zou graag willen weten welke je zou kiezen.

Dit is hoe het er nu uit ziet.

Wat ik dus niets vind van de huidige opstelling. De tafel past niet in het inhammetje bovenaan, en als je binnen komt loop je als het ware tegen het bureau aan. En als je op de laptop zit, kun je niet naar buiten kijken en beetje naar buiten kijken tijdens het leren is ook leuk .

Het bed staat schuin om dat het bed iets te groot is, maar dat gaat in de toekomst wel veranderen, krijg namelijk een nieuw bed 2 persoons, en als dat niet goed past na enig zaagwerk leg ik gewoon het matras op de grond;). Maargoed, zoals je ziet zijn het dus 2 kamers eigenlijk, 1 kleintje en 1 grotere.

En hier zijn de opties (zijn er nogal veel:P, sommige lijken ook wel veel op elkaar maargoed). Die 2 vierkantjes zijn trouwens een tafel en een poef

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
pi_71823856
Dan zou ik gaan voor 13, met 11 op een tweede plek. Bij 13 kun je ook nog eens wat gasten ontvangen omdat je nu meer ruimte aan tafel hebt. Nummertje 11 is gewoon wat ruimer, en ik denk dat dat ook wel mag.

Plan 6 lijkt wel ruim, maar ik denk dat je dan in de problemen komt met je bureaustoel i.c.m. de bank. Kun je nooit eens lekker wegrollen.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71824118
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:20 schreef Renesite het volgende:
Gaaf BT!

Tip: doe wat planken aan 1 kant van de plafond spanten voor spullen. Kan je mooi benutten voor een doos met bijvoorbeeld oude aantekeningen die je toch nooit gebruikt.
Thanks! Ja dat had ik ook al bedacht ja maar het leek me zo snel rommelig, en ik laat eigenlijk alles dat ik niet nodig heb bij m'n ouders staan.. Ik wil proberen om hier zo min mogelijk overbodige spullen te hebben !
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:24 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Welk tv-kastje?! Hoe diep, hoe breed, hoe hoog?!

Ja, ik ben zelf ook op zoek...
Hij is van LACK moet je maar even opzoeken op ikea.nl! Ik weet de afmetingen niet uit m'n hoofd.
Maar het is best een groot ding hoor, zeker voor een studentenkamer.
pi_71824669
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:34 schreef Breathtaking het volgende:
[..]

Hij is van LACK moet je maar even opzoeken op ikea.nl! Ik weet de afmetingen niet uit m'n hoofd.
Maar het is best een groot ding hoor, zeker voor een studentenkamer.
O, ja, die had ik al eens gezien.

Hij was inderdaad te groot.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71861590
Zo, ik heb geen foto's van m'n kamer, maar wel een plattegrondje gemaakt:

Dat zwarte ding is een dressoir en die dingen met streepjes open kasten. Verder is dat witte dingetje nog een speaker waar je meuk op kunt zetten, da's handig! Mja, 12 m2 (3,5 x 3,5 maar t werkte niet mee..) en het staat lekker vol zoals jullie zien (A) Maarja, dat heb je als je er langer woont en dan denkt, een bank is relaxed (en dat is ook!)

pi_71905026
Ik ben binnenkort klaar met mijn opleiding, maar wil toch nog in Haarlem (of dicht in de buurt) blijven wonen. Het alternatief van de Woonservice hier was een optie nemen op een twee kamerappartement buiten het complex waar ik nu woon, waarin ik ook na het afronden van mijn opleiding nog wel even kan blijven zitten totdat ik daadwerkelijk een reguliere woning toegewezen heb gekregen.

Nu zat ik dus te kijken tussen het aanbod en ik raakte verkocht van één van de complexen, die ook nog eens geen hele lange wachttijd heeft...

Alle kamers zijn voorzien van een eigen badkamer/toilet en eigen keuken, één van de belangrijkste zaken in mijn ogen (slechte ervaringen op dit moment in dit complex). Verder is het complex alleen voor rustige studenten en daar ben ik al helemaal blij mee, geen DJ-achtige taferelen met buren meer. En ik ga er in ruimte al helemaal op vooruit, dat vind ik al helemaal belangrijk.

Het is alleen jammer dat mijn klusplannen dan een beetje de boot in gaan, maar daar kan ik ook wel mee leven . Zijn er toevallig FOK!ers hier bekend met dit pand?
Everything that has a beginning has an end... waarom komt er dan geen einde aan dit document?
pi_71905287
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:22 schreef Breathtaking het volgende:
-
Hey, welke bank is dat en valt dat ding een beetje trappen op te tillen?

Ik ga ook maar voor dat Lack TV-meubel, ziet er wel mooi uit.
Cool story, Hansel.
pi_71905418
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:28 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Hey, welke bank is dat en valt dat ding een beetje trappen op te tillen?

Ik ga ook maar voor dat Lack TV-meubel, ziet er wel mooi uit.
De KLOBO, goedkoopste die ze hebben bij de Ikea en ja wel redelijk. Maar je zou 'm bijna beter eerst in elkaar kunnen zetten voor je 'm op je kamer zet, dat is lichter!

En dat TV meubel zou ik ook doen als ik jou was het is echt een mooi ding.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:38:52 #134
74276 saaw
pi_71905459
saskia_89 ik zou het zo doen als het mijn kamer was:

Kun je lekker aan tafel zitten en heb je een gezellig hoekje voor de bank en als er wat meer mensen zijn kunnen ze overal zitten en nogsteeds met elkaar praten. [bank met rug naar tafel is niet zo gezellig]

[ Bericht 48% gewijzigd door saaw op 15-08-2009 18:53:45 ]
pi_71905723
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:35 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

De KLOBO, goedkoopste die ze hebben bij de Ikea en ja wel redelijk. Maar je zou 'm bijna beter eerst in elkaar kunnen zetten voor je 'm op je kamer zet, dat is lichter!

En dat TV meubel zou ik ook doen als ik jou was het is echt een mooi ding.
Ah tof, en zit hij een beetje lekker?

Ik had trouwens ook al diezelfde stellingkast op het oog , en nee, ik probeer je kamer niet helemaal te kopiëren, maar het is puur toeval .
Cool story, Hansel.
pi_71905822
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:54 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ah tof, en zit hij een beetje lekker?

Ik had trouwens ook al diezelfde stellingkast op het oog , en nee, ik probeer je kamer niet helemaal te kopiëren, maar het is puur toeval .
Ik heb er nog niet lang op gezeten, maar tot nu toe bevalt 'ie prima hoor ! Alleen kun je er als man niet op liggen omdat 'ie te klein is vrees ik, ik pas er dan zelf ook al amper op !

En hahaha achja duizenden mensen hebben die kast hij is ook gewoon handig.
pi_71909813
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:00 schreef saskia_89 het volgende:
Ik heb even jullie advies/mening nodig als jullie zo lief zijn om die te geven . Ik woon al een jaar op kamers, maar volgende week gaan we laminaat leggen en dan wil ik daarna meteen de kamer anders indelen. Nu heb ik een aantal opties gemaakt en ik zou graag willen weten welke je zou kiezen.

[ afbeelding ]

Wat ik dus niets vind van de huidige opstelling. De tafel past niet in het inhammetje bovenaan, en als je binnen komt loop je als het ware tegen het bureau aan. En als je op de laptop zit, kun je niet naar buiten kijken en beetje naar buiten kijken tijdens het leren is ook leuk .

Het bed staat schuin om dat het bed iets te groot is, maar dat gaat in de toekomst wel veranderen, krijg namelijk een nieuw bed 2 persoons, en als dat niet goed past na enig zaagwerk leg ik gewoon het matras op de grond;). Maargoed, zoals je ziet zijn het dus 2 kamers eigenlijk, 1 kleintje en 1 grotere.

En hier zijn de opties (zijn er nogal veel:P, sommige lijken ook wel veel op elkaar maargoed). Die 2 vierkantjes zijn trouwens een tafel en een poef

[ afbeelding ]
1

[ afbeelding ]
2

[ afbeelding ]
3

[ afbeelding ]
4

[ afbeelding ]
5
je kan die stoelen niet zomaar op de gang laten staan hoor
pi_71915157
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:38 schreef saaw het volgende:
saskia_89 ik zou het zo doen als het mijn kamer was:
[ afbeelding ]

Kun je lekker aan tafel zitten en heb je een gezellig hoekje voor de bank en als er wat meer mensen zijn kunnen ze overal zitten en nogsteeds met elkaar praten. [bank met rug naar tafel is niet zo gezellig]
Ja dit zou ook nog een optie zijn! Denk alleen niet dat de bank daar zou passen, want dat stukje muur is 1,45 en de bank is iets van 1,70? Dus dan heb je maar klein stukje over. Maar ik zou het eens proberen of het past! Bedankt voor je reactie
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:16 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

je kan die stoelen niet zomaar op de gang laten staan hoor
Bedoel je de stoelen om die tafel? Dat zijn klapstoeltjes en 1 bureau stoel . Dus die klapstoeltjes kan ik zo achter het bed neerzetten.
  zondag 16 augustus 2009 @ 10:12:32 #139
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_71915178
Wow, wat zijn jullie kamers allemaal groot zeg. Ik ben jaloers.
Ik zal eens foto's posten wanneer ik verhuisd ben. (naar een nog kleiner hok).
Of misschien moet ik niet meer kijken omdat ik anders jaloers word
pi_71916125
Anders teken je even 13 inrichtingen van een kamertje van 15m2 Dat kun je toch ter plekke wel een beetje schuiven, die 4 meubels?
pi_71917644
Ik zit inmiddels weer een week in mn nieuwe kamer.
Zo was het leeg:

En aangezien ik redelijk goed ben in het volbouwen van kamers ziet het er nu zo uit:

Achter me nog een inbouwkast + aneboda klerenkasten
pi_71926397
@The6thgate, mooie ruimte heb je! Hoe groot is het?
pi_73509187
tvp
pi_73512855
Dit weekend ga ik weer verhuizen naar het centrum, het scheelt ongeveer de helft qua reistijd naar de universiteit. Ook gaat de huur met 150 euro omlaag, wat natuurlijk altijd welkom is.

Het enige nadeel? Ik ga van 24m2 naar 18m2 . Nu maar hopen dat alles er gewoon inpast. Waarschijnlijk wel, aangezien ik nu toch wel wat loze ruimte heb, maar toch, het is altijd fijn om jezelf vrij te kunnen bewegen.
Cool story, Hansel.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 01:11:02 #145
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_73902262
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:00 schreef saskia_89 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
1

[ afbeelding ]
2

[ afbeelding ]
3

[ afbeelding ]
4

[ afbeelding ]
5

[ afbeelding ]
6

[ afbeelding ]
7

[ afbeelding ]
8

[ afbeelding ]
9

[ afbeelding ]
10

[ afbeelding ]
11

[ afbeelding ]
12

[ afbeelding ]
13
Ik zou in ieder geval geen banken/bedden of weet ik veel wat scheef zetten, dan krijg je dode hoeken waar je eigenlijk helemaal niets mee kan.
pi_74398662
Ik ben op zoek naar een kamer in Groningen, na twee hospiteerborrels ben ik het reageren via kamernet een beetje zat eigenlijk...

Zijn er mensen die in Groningen op kamers wonen en het emailadres en/of telefoonnummer van hun huisbaas naar me willen PB'en?
  woensdag 4 november 2009 @ 22:21:02 #147
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_74403444
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:38 schreef MatiCe het volgende:
Ik ben op zoek naar een kamer in Groningen, na twee hospiteerborrels ben ik het reageren via kamernet een beetje zat eigenlijk...

Zijn er mensen die in Groningen op kamers wonen en het emailadres en/of telefoonnummer van hun huisbaas naar me willen PB'en?
2 hospiteer borrels is nou niet bijzonder veel, maar ik begrijp het wel. Wat ik zou doen is bij advertenties die door de huisbazen zelf op kamernet zijn gezet, en niet door de bewoners, gewoon direct reageren nadat hij geplaatst is. Het komt regelmatig voor dat de huisbaas gewoon de eerste die reageert direct uitnodigt voor een bezichtiging.
Die advertenties pik je er trouwens direct uit, je ziet zo welke door bewoners en welke door huisbazen geplaatst zijn.

Nu ik hier toch ben:

Iemand tips voor als ik mijn kamer ga herinrichten? Die twee kastjes die je ziet zijn vrij laag, 70 cm denk ik. Verder zie je rechts een boekenkast en links van het bureau staat een lamp. De bank is een slaapbank, dus het liefst zou ik die ruimte ervoor willen bewaren.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_74474441
Nee twee is niet veel, laten we het maar het huren van een kamer in Groningen is volgens mij het gemakkelijkst als je een huisbaas opbelt...
pi_74474732
ik dacht even dat ik voor een photoplay apparaat stond toen ik deze pagina opende, maar er zijn er hier dus een paar die een harde plasser krijgen van met floorplan spelen
pi_74546002

Dit is de mijne, 11m2 in Amsterdam. Overigens zit er over de hele breedte van de kamer nog een groot balkon, dit staat niet op de afbeelding.

Foto's volgen nog wel een keer.
Aids.
pi_74954560
Zijn er geen studentenkamers meer om te showen?
pi_74955925
Het valt mij op dat er ook bij kleine kamertjes gekozen wordt voor én een bed én een bank én een eettafel én een buro. Ik snap wel dat je er veel tijd gaat doorbrengen, maar er moet nog wel ruimte overblijven om te ademen.
Mijn tip: bij een klein kamertje de hoogte ook benutten. Dus hoogslaper met een bankje of burootje of kledingkast eronder, hoge smalle kasten of hoekplankjes achter je gordijnen plaatsen voor je rommel, kleding in verrijdbare bakken onder je bed plaatsen, koelkast meteen gebruiken als tv-meubel enz.
pi_75097304

hier mijn studio! Ideeen voor indeling zijn altijd welkom want deze is naar mijn inziens nog niet optimaal.

zal binnenkort eens wat foto's uploaden
Seal my heart and brake my pride
I've nowhere to stand and now nowhere to hide
Align my heart, my body, my mind
To face what I've done and do my time
  zaterdag 28 november 2009 @ 22:32:41 #154
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_75097405
Is dat aan de bovenkant een deur of een raam? en zitten we verder geen deuren of ramen in?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_75097937

hier een aantal foto's van bovenstaande plattegrond
pi_75097986
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:32 schreef maok het volgende:
Is dat aan de bovenkant een deur of een raam? en zitten we verder geen deuren of ramen in?
dat aan de bovenkant is een deur.

aan de kant van het bed is geheel raam.
pi_75187350
Hier wat foto's van mijn studentenkamer
320 Euro alles inclusief, midden in het centrum van Leeuwarden

Keukentje met mijn Blond Amsterdam servies

Keuken met rommel op de koelkast

Bed met tv en schoenenrek

Mijn heeerlijke bed

Slaapbankje

Eet/laptophoek

Uitzicht in December

Uitzicht bij daglicht

Niet op de foto: Grote kledingkast naast mijn deur, toilet en overloop met opbergruimte, keuken en groot dakterras
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_75188218
waar zijn jullie kasten, waarom hebben jullie geen spullen ?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_75191604
ga vandaag of morgen even grondig opruimen en wat foto's maken
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:23:39 #160
267651 Klaploper
pi_75192748
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:57 schreef princess-a het volgende:
Hier wat foto's van mijn studentenkamer
320 Euro alles inclusief, midden in het centrum van Leeuwarden

Keukentje met mijn Blond Amsterdam servies
[ afbeelding ]

Keuken met rommel op de koelkast
[ afbeelding ]

Bed met tv en schoenenrek
[ afbeelding ]

Mijn heeerlijke bed
[ afbeelding ]

Slaapbankje
[ afbeelding ]

Eet/laptophoek
[ afbeelding ]

Uitzicht in December
[ afbeelding ]

Uitzicht bij daglicht
[ afbeelding ]

Niet op de foto: Grote kledingkast naast mijn deur, toilet en overloop met opbergruimte, keuken en groot dakterras
hah, jou ken ik!
pi_75199405
@ princess-a: Boven de Vliegende Hollander???
Is wel een lekker restaurantje, of er net naast?
Wel een erg mooi stekkie daaro!
pi_75200044
quote:
Sooooo knipper knipper, dat roze doet gewoon pijn aan je ogen
  woensdag 2 december 2009 @ 13:45:48 #163
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_75210350
Even tvp'tje, ik zal ook eens foto's maken. Eerst maar eens opruimen.
pi_75239803
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:19 schreef EricT het volgende:
waar zijn jullie kasten, waarom hebben jullie geen spullen ?
spullen liggen in een kast op het halletje en in die grote zwarte:P
maar dat halletje is oninteressant om te fotograferen
pi_75240763
Die sticker op je raam

Ook een erg vette bank wel!
pi_75268450
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:23 schreef Klaploper het volgende:

[..]

hah, jou ken ik!
Oja? Heb geen idee wie jij bent
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:50 schreef Age_Dijkie het volgende:
@ princess-a: Boven de Vliegende Hollander???
Is wel een lekker restaurantje, of er net naast?
Wel een erg mooi stekkie daaro!
Heeel goed, we wonen er recht boven
quote:
Op woensdag 2 december 2009 01:23 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Sooooo knipper knipper, dat roze doet gewoon pijn aan je ogen
Valt mee hoor Door de camera lijkt het wit witter en het roze hartstikke fel.. En hij kan ook wisselen van kleur!
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  zondag 6 december 2009 @ 13:53:01 #167
236335 neen
schone schijn
pi_75336003
Dat is toch bij de Oosterstraat of wat?
het lijkt niet wat het is
pi_75749155
even wat inspiratie opdoen hier. 1 januari kan ik in mijn studio van 24 vierkante meter.
pi_75770576
Mensen rot ff lekker op met die crappy tekeningen van Floorplanner maar post ff echte foto's...Vooral die Saskia89, wtf wie interesseert zich nu in DERTIEN verschillende bouwtekening-opstellingen van die paar kutstoeltjes die je 1 meter verschuift!??! Bekijk gewoon zelf wat het meest praktisch is.
  vrijdag 18 december 2009 @ 15:13:05 #170
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_75770911
Het is niet zo dat dit een fototopic is, je mag ook best vragen stellen die te maken hebben met studentenkamers en het wonen er in en het klussen er aan.
pi_76371490
tvp, ben op zoek naar een kamer in Haarlem voor volgend schooljaar
  zondag 3 januari 2010 @ 22:19:15 #172
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_76379081
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 15:04 schreef r3gi3boy het volgende:
Mensen rot ff lekker op met die crappy tekeningen van Floorplanner maar post ff echte foto's...Vooral die Saskia89, wtf wie interesseert zich nu in DERTIEN verschillende bouwtekening-opstellingen van die paar kutstoeltjes die je 1 meter verschuift!??! Bekijk gewoon zelf wat het meest praktisch is.
U heeft een probleem inzake de zelfbeheersing?
  zondag 3 januari 2010 @ 22:25:55 #173
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_76379495
Hij heeft wel een punt.
Ik ben ook totaal niet geinteresseerd in de plattegrond, laat maar gewoon eens zien hoe alles er staat, daar kun je wat mee.

De moeite van 13 opstellingen in floorplanner maken kun je ook in nadenken en schuiven steken.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  Moderator zondag 3 januari 2010 @ 22:33:48 #174
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_76379987
quote:
Zullen we even lekker normaal gaan doen
Niemand verplicht je om naar alle post te kijken en/of een ander van interieur advies te voorzien.
Dit topic draait om het wel en wee van het inrichten of laten zien van studentenkamers.

Niemand verplicht je om alles te lezen of om overal op in te gaan.
Als je het niet intereseerd reageer er dan gewoon niet op
  maandag 4 januari 2010 @ 14:38:57 #175
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76398582
quote:
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_76399329
quote:
En waar zijn uw foto's?
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:19 schreef r3gi3boy het volgende:
Jesus christus die kamer staat echt veeels te vol met zooi. Ik zou onmiddellijk wat attributen wegflikkeren, zoals die bank en die salontafel. En waarom heb je de uitgang naarde tuin volledig geblokkeerd door die bank ervoor te zetten!?!
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:40 schreef r3gi3boy het volgende:
wat een teringrommel zeg, had je niet even op kunnen ruimen voordat je de foto's maakte?
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:19 schreef r3gi3boy het volgende:
Jesus christus die kamer staat echt veeels te vol met zooi. Ik zou onmiddellijk wat attributen wegflikkeren, zoals die bank en die salontafel. En waarom heb je de uitgang naarde tuin volledig geblokkeerd door die bank ervoor te zetten!?!
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:20 schreef r3gi3boy het volgende:
bij elkaar geraapt zooitje als je't mij vraagt...maar zeker relaxe ruimte!
Maar het kan ook anders:
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:21 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

moet zeggen dat je wel gruwelijk geluk hebt gehad met het vinden van zo'n grote kamer voor die prijs.
Ik moest voor m'n stage (waar ik nu mee bezig ben) voor 6 maand ene kamer vinden, maar kwam na dagenlang zoeken en bellen uiteindelijk in een k(r)ot in Schaarbeek terecht, ¤ 365 euro voor 17 M²
Ik deel de keuken en de douche met nog 1 ander, maar voor de toilet moet ik vande 3e verdieping naar de begane grond afreizen Om over de verpauperde buurt hier nog maar niet te spreken...

Kortom, gefeliciteerd en wees maar blij met je kamer op zo'n prachtlocatie.
Of toch niet?
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:59 schreef r3gi3boy het volgende:
pfffwhaah die gordijnen;) Te heet gewassen ofzo?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_76720805
Goed topic. Mooi eens inspiratie opdoen voor m'n kamer.
-
pi_77596442
Zo actief is dit topic ook niet ..
pi_77615779
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:00 schreef Nero22 het volgende:

[..]

En waar zijn uw foto's?
[..]

[..]

[..]

[..]

Maar het kan ook anders:
[..]

Of toch niet?
[..]
Dat je de moeite hebt genomen om ál mijn posts van 2 jaar terug nog op te zoeken!!
Jammer dat je 1 opmerking 2 x quote, maar zoals je kunt zien ben ik nogal consistent in mijn beoordelingen wat kamers betreft. Sommigen bakken er totaal geen kut van en dat mag dan ook wel gezegd, naast al die semi-gemeende complimentjes van gasten die nog steeds bij hun moeder wonen en alles wat 1 meubel meer dan hun naar pubertijd-omgebouwde-babykamer maatstaven heeft, fantastisch vinden.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:31:53 #180
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_77949244
http://www.floorplanner.com/projects/19258851-my-first-plan
ik hoop dat jullie m'n plattegrond kunnen zien
Mijn eerste poging om het te mappen.. met wat scheve verhoudingen

Dit is mijn kamer..
Ik mag het 2e bureau niet weghalen van de huisbaas :/ en er was ook een tafel die nu in stukjes aan de zijkant van het bed staat..
Als iemand nog ideeën heeft over hoe het beter in te delen is: graag!
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:46:04 #181
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_77949575
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:31 schreef Niara het volgende:
http://www.floorplanner.com/projects/19258851-my-first-plan
ik hoop dat jullie m'n plattegrond kunnen zien
Mijn eerste poging om het te mappen.. met wat scheve verhoudingen

Dit is mijn kamer..
Ik mag het 2e bureau niet weghalen van de huisbaas :/ en er was ook een tafel die nu in stukjes aan de zijkant van het bed staat..
Als iemand nog ideeën heeft over hoe het beter in te delen is: graag!
Als je foto's hebt wanneer eenmaal ingedeeld graag. Ik vind dat mijn kamer al redelijk druk is maar ga je het niet irritant vinden dat je zo weinig 'lege' ruimte overhoudt? En waarom gebruik je niet gewoon dat bureau wat er al staat? Dan heb je meteen een hele hoop extra ruimte.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:52:53 #182
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_77949749
tja het is ingedeeld.. kheb geen foto's.
Als het aan mij lag ging die kast eruit en dat 2e bureau.. maar tja die "horen bij de kamer" volgens de huisbaas >.>
Terwijl ik van te voren gezegd had dat ik een eigen bureau en boekenkast enzo had. Hij zei dat ze in de kamer moesten blijven.. er stond dus ook een tafel die ik uit elkaar heb gehaald en in een hoekje heb gezet.
En later kwam ik erachter dat andere huisgenoten de spullen uit de kamer die ze niet wilde in de kelder mochten opslaan..
pi_77951647
Beste mensen, welke software heb je om op je computer je kamer in te richten? ik zie die screenshots, maar heb geen zin om het hele topic door te lezen voor de naam van het programma. thx.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:36:03 #184
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_77952331
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:07 schreef alwaysedo het volgende:
Beste mensen, welke software heb je om op je computer je kamer in te richten? ik zie die screenshots, maar heb geen zin om het hele topic door te lezen voor de naam van het programma. thx.
http://www.floorplanner.com
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:42:08 #185
267651 Klaploper
pi_77952499
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:52 schreef Niara het volgende:
tja het is ingedeeld.. kheb geen foto's.
Als het aan mij lag ging die kast eruit en dat 2e bureau.. maar tja die "horen bij de kamer" volgens de huisbaas >.>
Terwijl ik van te voren gezegd had dat ik een eigen bureau en boekenkast enzo had. Hij zei dat ze in de kamer moesten blijven.. er stond dus ook een tafel die ik uit elkaar heb gehaald en in een hoekje heb gezet.
En later kwam ik erachter dat andere huisgenoten de spullen uit de kamer die ze niet wilde in de kelder mochten opslaan..
Zit dat bureau ook vast?
pi_77954482
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:50 schreef kneiterhard het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

hier een aantal foto's van bovenstaande plattegrond
Jij moet wel een vrouw zijn.

Of een homo.
pi_77955984
Ik ben vandaag verhuisd!
zal straks als ik thuis ben eens wat mooie foto's posten
pi_77960499
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 15:57 schreef Merel1808 het volgende:
Ik ben vandaag verhuisd!
zal straks als ik thuis ben eens wat mooie foto's posten
Zet je jezelf er ook leuk op? Ik kijk er naar uit
pi_77982806
Het achterste stuk (inclusief mama), achter de gordijnen zit de deur naar het balkon. Waar rechts al die zooi staat komt nog een bankje.

Het kastje:

Beetje wazige foto, vanaf de balkondeur richting de rest van de kamer:

Keuken:

En vanaf de keuken naar de voordeur (inclusief papa én mama):

Papa komt deze week nog een keertje langs om plankjes en lampjes en schilderijtjes op te hangen en dan is het af
pi_77982935
Een container?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_77983003
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:11 schreef Pritt het volgende:
Een container?
Yes!
  maandag 15 februari 2010 @ 00:20:17 #192
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_78007047
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:42 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Zit dat bureau ook vast?
nope.. maar zou niet weten waar ik hem kan laten..
pi_78009381
quote:
Op maandag 15 februari 2010 00:20 schreef Niara het volgende:

[..]

nope.. maar zou niet weten waar ik hem kan laten..
Ik las net iets over een kelder waar je dingen in mocht opslaan?
  maandag 15 februari 2010 @ 19:53:33 #194
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_78028600
quote:
Op maandag 15 februari 2010 07:07 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik las net iets over een kelder waar je dingen in mocht opslaan?
mja ik denk dat ik het ding leeg ga maken en dan nog eens aan de huisbaas vragen of het daarheen mag..
ik ben alleen boos op hem omdat hij dus zo tegenstrijdig is.
pi_78036477
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:07 schreef Merel1808 het volgende:
Het achterste stuk (inclusief mama), achter de gordijnen zit de deur naar het balkon. Waar rechts al die zooi staat komt nog een bankje.
[ afbeelding ]
Het kastje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Keuken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Papa komt deze week nog een keertje langs om plankjes en lampjes en schilderijtjes op te hangen en dan is het af
is dat een echte granieten keukenblad??? of kunststof?
pi_78036539
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:27 schreef Yoewie het volgende:

[..]

is dat een echte granieten keukenblad??? of kunststof?
Echt Chinees graniet

Nee, kunststof dus, mijn vader was helemaal onder de indruk, prachtspul vond hij het!
pi_78053057
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:28 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Echt Chinees graniet

Nee, kunststof dus, mijn vader was helemaal onder de indruk, prachtspul vond hij het!
het lijkt echt echt zo op de foto
pi_78665330
Terug vind kamer!
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
pi_78947617
TVP, ben op zoek naar een kamer in Groningen ¤300-350!
pi_78951397
tvp'tje, ik ga ook op kamers
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_78956978
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 22:19 schreef loecje het volgende:
http://www.lefier.nl/
Dankjewel! Ken je toevallig nog meer van zulke aanbieders in Groningen?
  woensdag 10 maart 2010 @ 01:31:46 #203
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_78957040
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met het onderverhuren van een kamer incl meubels enzo? Ik ga namelijk een jaar weg en denk erover om hem dan tijdelijk te verhuren. Ik durf het alleen niet zo aan dat een onbekende al mijn spullen heeft... maar niemand die ik ken wil mijn kamer overnemen.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_78957042
tvp
pi_78957161
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:07 schreef Merel1808 het volgende:
[ afbeelding ]
Het kastje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Keuken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

welk blok woon je?
pi_78958346
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 01:26 schreef dery1990 het volgende:

[..]

Dankjewel! Ken je toevallig nog meer van zulke aanbieders in Groningen?
dit is de grootste met studentenkamers.
verder via studentenvereniging, of via via(kennissen, krantjes enzo)
pi_78963449
of ik woon liever niet in een varkensstal
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 15:00 schreef leukvoorlater het volgende:

[..]

Jij moet wel een vrouw zijn.

Of een homo.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:31:53 #208
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78969125
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 01:49 schreef P.F het volgende:

[..]

welk blok woon je?
E
Bis bis bis
pi_78971364
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 07:53 schreef loecje het volgende:

[..]

dit is de grootste met studentenkamers.
verder via studentenvereniging, of via via(kennissen, krantjes enzo)
Aha, oke bedankt!
pi_78973770
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:31 schreef eriksd het volgende:

[..]

E
jij of zij?
  woensdag 10 maart 2010 @ 15:36:56 #211
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78974451
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 15:22 schreef P.F het volgende:

[..]

jij of zij?
Beide als ik mij niet vergis (zie ander topic)
Bis bis bis
pi_79040650
Zijn er hier mensen die in zo'n container wonen? Ervaringen?
pi_79040897
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:11 schreef dery1990 het volgende:
Zijn er hier mensen die in zo'n container wonen? Ervaringen?
Nee, niemand hier, die foto's die ik op de vorige pagina postte, waar bij staat dat het een container is, dat is nep hoor

Wat wil je weten?
pi_79041378
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:17 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Nee, niemand hier, die foto's die ik op de vorige pagina postte, waar bij staat dat het een container is, dat is nep hoor

Wat wil je weten?
Sorry ik lees weleens over dingen heen

Ik wou graag weten hoe het voelt om in een container te wonen . Wil ook wel weten wat de gemiddelde huurprijs van zo'n ding in Groningen is. Ik heb al wat gekeken bij Nijestee maar ik kan er niks vinden
pi_79041493
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:30 schreef dery1990 het volgende:

[..]

Ik wou graag weten hoe het voelt om in een container te wonen . Wil ook wel weten wat de gemiddelde huurprijs van zo'n ding in Groningen is. Ik heb al wat gekeken bij Nijestee maar ik kan er niks vinden
Groningen zou ik niet weten, hier in A'dam kosten ze 410 incl, maar dan krijg je nog wel 110/120 euro huurtoeslag.
Ik vind het prima wonen, ik hoor niet zoveel van de buren (maar ik weet niet of dat komt doordat ik hele stille buren heb) en het is superfijn om alles voor jezelf te hebben
pi_79041903
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:33 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Groningen zou ik niet weten, hier in A'dam kosten ze 410 incl, maar dan krijg je nog wel 110/120 euro huurtoeslag.
Ik vind het prima wonen, ik hoor niet zoveel van de buren (maar ik weet niet of dat komt doordat ik hele stille buren heb) en het is superfijn om alles voor jezelf te hebben
Hmm, ik ben 19 jaar, dus ik val onder een lagere huurgrens. Zonder huurtoeslag wordt het hem helaas niet
pi_79042040
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:43 schreef dery1990 het volgende:

[..]

Hmm, ik ben 19 jaar, dus ik val onder een lagere huurgrens. Zonder huurtoeslag wordt het hem helaas niet
Ik ben 20?
pi_79042945
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:47 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik ben 20?
Ooh! Nou het kan best zijn dat ik het mis heb hoor Ik moet dat ook gewoon een keer goed doorlezen
pi_79043034
Bij gebrek aan andere show-offs: Mijn slaap/studeerkamer:
In de Ikea planner:

In het echt:
Vanuit de deuropening genomen:

Bed-hoofdeinde (Ja, Ikea hoogtij!)

Werkhoekje:

Die kast zo bij de deuropening is heeeel handig! M'n kat slaapt bij mij op bed,
maar de kattenbak staat op het balkon. Mijn deur staat dus altijd op een kier.
Op deze manier kun je dan niet de kamer inkijken als je langsloopt.
Beetje privacy als ik in m'n bedje lig dus
pi_79044501
Die expeditkast

Ik ben begin maart verhuisd naar een studio, zal morgen eens een paar foto's uitzoeken om te plaatsen.

Het is ineens zoveel ruimte, sommige plekken heb ik nog geen idee van wat er kan staan (zoals achter de bank). De schaal klopt niet helemaal, maar het is een oud gebouw met nogal wat hoeken en rare muren
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 12 maart 2010 @ 02:34:22 #221
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_79045261
quote:
Een kat in een studentenhuis?
pi_79046505
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 01:31 schreef Cerbie het volgende:
Die expeditkast

Ik ben begin maart verhuisd naar een studio, zal morgen eens een paar foto's uitzoeken om te plaatsen.

[ afbeelding ]

Het is ineens zoveel ruimte, sommige plekken heb ik nog geen idee van wat er kan staan (zoals achter de bank). De schaal klopt niet helemaal, maar het is een oud gebouw met nogal wat hoeken en rare muren
waarom heb je ervoor gekozen om je bed direct bij de deur te zetten?
je hebt zo te zien achterin zo'n mooi nisje, past daar je bed niet precies in? dan zou je je bed een beetje afgezonderd hebben van de rest.
pi_79053432
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 08:00 schreef loecje het volgende:

[..]

waarom heb je ervoor gekozen om je bed direct bij de deur te zetten?
je hebt zo te zien achterin zo'n mooi nisje, past daar je bed niet precies in? dan zou je je bed een beetje afgezonderd hebben van de rest.
Dat was ook het oorspronkelijke idee, het bed daarzetten met een kamerscherm erbij. Maar die nis is iets meer dan 1,50m, daar past geen bed tussen. Plus dat het heel veel licht wegneemt en dat raam de snelle uitgang naar het grasveld is

--
De foto's zijn van vorige week, maar ik kan geen kabeltje vinden voor de camera Het is nu wel wat opgeruimder.
De badkamer en het toilet zijn compleet gerenoveerd voor de verhuizing, en daar heb ik nog een prachtfoto van. De lichtschakelaar van de douche zat eerst ín het douchegedeelte
Toch maar wat van gezegd, en het antwoord van de elektricien was dat ze het vroeger altijd zo deden. Dan is het toch handig als je de huidige regels weet. Nu zit de lichtschakelaar netjes in de keuken

[ Bericht 22% gewijzigd door Cerbie op 12-03-2010 11:52:13 ]
pi_79058647
quote:
Een kat in een studentenhuis?
Ja, juist!!! De huiskat! (=geen muizen!)
En het is een appartement waar we met 2 personen wonen.
We hebben een gemeenschappelijk woonkamertje:

En verder delen we balkon: (op de achtergond dus de andere kamer)

Keuken: (Ja, daar is m'n kat dan!)

En badkamer:

Even voor de duidelijkheid: Dit hoort dus allemaal bij die kamer met veel groen, waar de kledingkast meteen
naast de deur staat, en waar zo'n werkhoekje is met grote Expeditkast Het is in Amsterdam.
pi_79070571
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:43 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat was ook het oorspronkelijke idee, het bed daarzetten met een kamerscherm erbij. Maar die nis is iets meer dan 1,50m, daar past geen bed tussen. Plus dat het heel veel licht wegneemt en dat raam de snelle uitgang naar het grasveld is

ah dat verklaart een hoop. alst niet past dan past het niet.
maar mooi hoor:) zoiets lijkt mij ook wel wat. hoeveel betaal je voor zoiets?
pi_79070776
Misschien dat iemand hier nog een kamer voor mij in Groningen weet? (vrij vanaf september of later)? studio zou ideaal zijn. ik wil dan zeker een eigen keuken. douche en wc wil k best delen.
maar voordeel van alles eigen(en eigen voordeur) is natuurlijk dat je huursubsidie kan krijgen.

hoe ik nu woon: woon tijdelijk in Brussel voor stage.
heb hier een gemeubileerde kamer, niet veel bijzonders.

in Groningen heb ik een kamer bij een hospita. daar woont nu ff iemand anders in en kan ik na de zomer weer naar terug. maar vanuit daar ga ik toch weer opzoek naar wat anders. wil na 3 jaar bij iemand in huis gewoond te hebben wel iets wat meer voor mezelf.
pi_79093158
Wat een schattige stoelen hebjij eriksd!
pi_79098433
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 00:20 schreef Leonietje83 het volgende:
Bij gebrek aan andere show-offs: Mijn slaap/studeerkamer:
In de Ikea planner:
[ afbeelding ]

In het echt:
Vanuit de deuropening genomen:
[ afbeelding ]

Bed-hoofdeinde (Ja, Ikea hoogtij!)
[ afbeelding ]

Werkhoekje:
[ afbeelding ]

goed idee die kast zo bij de deur, je hebt de ruimte echt optimaal benut
  zaterdag 13 maart 2010 @ 15:52:39 #229
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_79098480
Word je niet druk in je hoofd van al dat spul om je heen Leonietje? Ik zou gek worden van links en rechts zo'n kast. Scheelt wel dat je zo'n mooi groot raam hebt wat een beetje meer ruimtelijk idee geeft maar alsnog.
pi_79100371
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:52 schreef boem-dikkie het volgende:
Word je niet druk in je hoofd van al dat spul om je heen Leonietje? Ik zou gek worden van links en rechts zo'n kast. Scheelt wel dat je zo'n mooi groot raam hebt wat een beetje meer ruimtelijk idee geeft maar alsnog.
Ik kan juist uuuuuuren naar buiten tuuuuuren hier... Dus maar beter dat ik een beetje ingebouwd ben
En links zie ik alleen maar wit... Achterkant van de kast. Rechts is wel wat druk... Sparen voor Expedit-inzet-deurtjes!!!
pi_79100444
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:43 schreef Cerbie het volgende:

[..]

--
De foto's zijn van vorige week, maar ik kan geen kabeltje vinden voor de camera Het is nu wel wat opgeruimder.
De badkamer en het toilet zijn compleet gerenoveerd voor de verhuizing, en daar heb ik nog een prachtfoto van. De lichtschakelaar van de douche zat eerst ín het douchegedeelte
Toch maar wat van gezegd, en het antwoord van de elektricien was dat ze het vroeger altijd zo deden. Dan is het toch handig als je de huidige regels weet. Nu zit de lichtschakelaar netjes in de keuken

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er leuk uit, in welke plaats is het? En hoeveel m2?
pi_79100807
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:22 schreef loecje het volgende:

[..]

ah dat verklaart een hoop. alst niet past dan past het niet.
maar mooi hoor:) zoiets lijkt mij ook wel wat. hoeveel betaal je voor zoiets?
Na aftrek van de huurtoeslag ~360¤, via de studentenverhuurder hier.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:03 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ziet er leuk uit, in welke plaats is het? En hoeveel m2?
In Nijmegen, rond de 45m². Mijn vorige kamer was drie keer zo klein, dus een hele verbetering
pi_79178787
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:30 schreef dery1990 het volgende:

[..]

ik kom net op woningnet.nl een container studio aan de Damsterdiep tegen. ik kan er geen rechtstreekse link van plaatsen dus je moet zelf maar ff op de site zoeken. 21 m² voor ¤ 351,04 (incl.servicekosten).
pi_79184491
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:38 schreef loecje het volgende:

[..]

ik kom net op woningnet.nl een container studio aan de Damsterdiep tegen. ik kan er geen rechtstreekse link van plaatsen dus je moet zelf maar ff op de site zoeken. 21 m² voor ¤ 351,04 (incl.servicekosten).
Hey ja! Bedankt, het lijkt me wel wat!
pi_79970480
Weet iemand hier misschien nog een kamer voor mij in Amsterdam? Ik studeer nu aan de Hogeschool Zeeland, maar ga in september beginnen aan de UVA. Vanuit Zeeland is het wat te ver om iedere dag heen en weer te reizen, dus als iemand nog een kamer weet....???
  maandag 5 april 2010 @ 16:39:08 #236
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_79970500
quote:
Op maandag 5 april 2010 16:38 schreef Eelke1 het volgende:
Weet iemand hier misschien nog een kamer voor mij in Amsterdam? Ik studeer nu aan de Hogeschool Zeeland, maar ga in september beginnen aan de UVA. Vanuit Zeeland is het wat te ver om iedere dag heen en weer te reizen, dus als iemand nog een kamer weet....???
Ik denk dat je op zo'n manier wel een kamer gaat vinden. Sterker: ik snap niet dat die andere 20000 studenten hier niet even posten.
  maandag 5 april 2010 @ 16:39:54 #237
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_79970526
Inschrijven bij studentenwoningweb en dan kun je denk ik wel gebruik maken van de voorrangsregeling.
  maandag 5 april 2010 @ 16:44:15 #238
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_79970680
Hoe maken jullie die plattegrondjes?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  maandag 5 april 2010 @ 16:54:57 #239
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_79971022
quote:
Op maandag 5 april 2010 16:44 schreef Christiaan het volgende:
Hoe maken jullie die plattegrondjes?
met floorplanner waarsch
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 5 april 2010 @ 20:15:05 #240
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_79978133
Niet echt een studentenkamer, maar echt groot is het hier ook niet
Totale oppervlakte: 75M2
Ik heb 2 slaapkamers, mooie lichte woonkamer met open keuken met inbouwapparatuur. en een fatsoenlijke badkamer. Beneden heb ik nog een berging van zo'n 8M2 Staat momenteel alleen maar een fiets in
Ik heb 1 balkon aan de voorzijde, ongeveer 12M2

Voor de beeldvorming nog ff wat foto's
Woonkamer

En de keuken

Slaapkamer van 20M2
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_79978291
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:15 schreef cvboer het volgende:
echt groot is het hier ook niet
quote:
75M2
Your mom is hot, your dad is crazy
  maandag 5 april 2010 @ 20:20:03 #242
236335 neen
schone schijn
pi_79978347
je slaapkamer is groter dan m'n hele kamer
het lijkt niet wat het is
  maandag 5 april 2010 @ 20:20:10 #243
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_79978352
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:18 schreef Metus het volgende:

[..]

[..]

Ik ken grotere appartementen heur
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_79978434
Dit is wel het studentenkamerstopic, niet het appartementen-van-mannen-die-fulltime-werkentopic.
Cool story, Hansel.
  maandag 5 april 2010 @ 20:23:01 #245
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_79978469
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:20 schreef neen het volgende:
je slaapkamer is groter dan m'n hele kamer
Verschil moet er zijn. Ach, die de echte studentenwoning zoals ik ze ken, heeft ook wel wat. lekker knus enzo
pi_79978631
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef wikwakka2 het volgende:
Dit is wel het studentenkamerstopic, niet het appartementen-van-mannen-die-fulltime-werkentopic.
  maandag 5 april 2010 @ 20:28:45 #247
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_79978702
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:27 schreef defibrillator het volgende:

[..]
Oke, duidelijk.
  † In Memoriam † maandag 5 april 2010 @ 21:04:43 #248
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_79980227
quote:
Niet echt een studentenkamer, maar echt groot is het hier ook niet
Ik heb 2 slaapkamers, mooie lichte woonkamer met open keuken met inbouwapparatuur. en een fatsoenlijke badkamer. Beneden heb ik nog een berging van zo'n 8M2 Staat momenteel alleen maar een fiets in

Woonkamer [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de keuken
[ afbeelding ]

Slaapkamer van 20M2
[ afbeelding ]
Dude, mijn huis is 55m2 en dat vind ik voor 1 persoon al groot zat. Jouw huis is echt gigantisch
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 5 april 2010 @ 21:10:27 #249
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_79980500
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:04 schreef Skaai het volgende:

[..]

Dude, mijn huis is 55m2 en dat vind ik voor 1 persoon al groot zat. Jouw huis is echt gigantisch
Valt mee, ik had hiervoor een appartement van 115M2, dat heb ik toen verkocht omdat ik in het dorp wou wonen waar ik geboren was. Maar inderdaad, voor 1 persoon alleen is het het een leuke oppervlakte
Enige kanttekening is wel dat ik nu tussen de bejaarden zit. Dit project was eigenlijk voor 65+ bedoelt, maar omdat ik de projectontwikkelaar vanuit mijn werk wel ken, mocht ik er ook wonen Ach, zo tussen de bejaarden wonen is ook wel rustig anders
  zondag 2 mei 2010 @ 10:33:36 #250
165633 eriksd
The grand facade...
pi_80924239
Voor de mensen die in Amsterdam op kamers willen is dit misschien interessant:

http://www.oga.amsterdam.(...)apportage%202010.pdf
Bis bis bis
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:31:27 #251
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_81348679
Tip voor mensen die komend jaar aan een masterstudie in Leiden beginnen:
http://www.slswonen.nl/ni(...)aars-masterstudenten
(Maandag hadden ze er nog een paar )
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  zondag 23 mei 2010 @ 12:51:38 #252
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_81787107
Hoera voor racisme. Als er een kamer wordt geplaatst waarvan in de omschrijving wordt gezegd dat er Afrikaanse studenten wonen, reageert er bijna niemand op, en kom ik hoger in de ranglijst.
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:36:45 #253
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_81865822
[racismemode]En weet je zeker dat je je kamer 's nachts op slot moet doen. [/racismemode]

Ach, sommige mensen vinden dat onprettig, je woont toch bij elkaar in huis, als jij er geen problemen mee hebt is dat alleen maar fijn natuurlijk: wellicht eerder een kamer. En van tevoren weet je natuurlijk niet wat voor types het precies zijn, maar dat is bij alle mensen zo!
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_81867468
quote:
Op zondag 23 mei 2010 12:51 schreef Mirel het volgende:
Hoera voor racisme. Als er een kamer wordt geplaatst waarvan in de omschrijving wordt gezegd dat er Afrikaanse studenten wonen, reageert er bijna niemand op, en kom ik hoger in de ranglijst.
Ik heb wel horror-verhalen gehoord over gedeelde keukens met Afrikaanse studenten, dus op zich is het niet zo gek dat veel mensen dat niet willen..
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:27:57 #255
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_81867606
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:23 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik heb wel horror-verhalen gehoord over gedeelde keukens met Afrikaanse studenten, dus op zich is het niet zo gek dat veel mensen dat niet willen..
Ik helaas ook
Big mouth strikes again
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:32:48 #256
87680 Mirel
pi_81867765
Wat voor verhalen?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:36:15 #257
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_81867885
Dat het er eerst zo:

en binnen een week zo uitziet:

Cool story, Hansel.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:36:45 #258
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_81867903
Vriendin A. deelde haar kamer met een heel aardig meisje uit Somalie. Ging hartstikke goed en was erg gezellig. Totdat ze een keer terug kwam van vakantie en er overal kakkerlakken zaten. Het meisje was dus terug geweest naar haar familie aldaar.
En ze had de gewoonte om vlees op te hangen in de keuken. Lekker friiiissss
Big mouth strikes again
pi_81868597
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:36 schreef wikwakka2 het volgende:
Dat het er eerst zo:

[ afbeelding ]

en binnen een week zo uitziet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat heb je bij heel veel studentenhuizen hoor

Nadeel van met afrikanen wonen is dat ze vaak smerig eten hebben (vlees koken ipv braden/bakken bijvoorbeeld) en dat ze niet graag andere dingen eten dan afrikaans. Als ieder voor zich kookt/eet is dat geen probleem, maar als je met je huisgenoten samen eet, vind ik dat toch wel een heel groot nadeel.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:38:24 #260
87680 Mirel
pi_81878415
Dan heb ik dus geen problemen met Afrikanen.
pi_81878747
Mijn oud-huisgenootje in Diemen had eerst in Diemen op de gang gewoond met 5 Afrikaanse mannen, en die eisten elke avond vanaf een uur of 6 tot een uur of 10 de keuken op, en dan gingen ze allerlei dingen koken (hele vissen, honderden kilo's rijst en allerlei exotische insecten), dan ruimden ze helemaal niets op, en dan mocht de rest van de gang om 10 uur de keuken in om zelf te koken. Het zegt wel wat als je binnen de Rode Kruislaan verhuisd om je huisgenoten
pi_81885104
hoi wie wonen er nu nog op kamers?
Mis nl best veel leuke foto's
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81885429
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:45 schreef Merel1808 het volgende:
Mijn oud-huisgenootje in Diemen had eerst in Diemen op de gang gewoond met 5 Afrikaanse mannen, en die eisten elke avond vanaf een uur of 6 tot een uur of 10 de keuken op, en dan gingen ze allerlei dingen koken (hele vissen, honderden kilo's rijst en allerlei exotische insecten), dan ruimden ze helemaal niets op, en dan mocht de rest van de gang om 10 uur de keuken in om zelf te koken. Het zegt wel wat als je binnen de Rode Kruislaan verhuisd om je huisgenoten
same shit met chinezen. maar die roggelen er nog te pas en te onpas bij
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_81913810
Ik had in mn vorige huis 2 afrikaanse mannen wonen. Ze hebben wat andere gebruiken af en toe, maar in principe heb je het meeste last van de hoeveelheid vrienden die vaak over de vloer komen.
  zondag 30 mei 2010 @ 21:15:03 #265
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_82117551
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:00 schreef Ml-etje het volgende:
hoi wie wonen er nu nog op kamers?
Mis nl best veel leuke foto's
Ik.

10,9213m2 (denk ik ongeveer precies) te crimineel Eindhoven. Niet bijzonder groot of gezellige kamer eigenlijk, but it works. Goddank ga ik naar een goddelijk grote kamer van de zomer aan de andere kant van Nederland, die wordt in ieder geval veel hipper dan deze.

pi_82117893
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:15 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Ik.

10,9213m2 (denk ik ongeveer precies) te crimineel Eindhoven. Niet bijzonder groot of gezellige kamer eigenlijk, but it works. Goddank ga ik naar een goddelijk grote kamer van de zomer aan de andere kant van Nederland, die wordt in ieder geval veel hipper dan deze.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Leuk! knap dat je in zon kleine ruimte kunt leven maar je hebt het goed ingedeeld, hij lijkt groter

Mijn kamer staat al in dit topic maar na de zomer ga ik naar een kamer van 40m2. Heb vandaag alvast nieuwe meubels ervoor gekocht (Ikea is my best friend) en heb enorm zin om te verhuizen
pi_82138146
40m2, hoe relaxt Ik woon na 3 jaar 12m2, nu 9 maanden in 26m2 en begin wel zin te krijgen in een appartementje eigenlijk. Helaas kan ik dan het dubbele aan huur neer gaan leggen (utrecht) Misschien maar een jaartje uitstellen en tegen die tijd samenwonen, moet bijna wel wil je groter gaan wonen en het betaalbaar houden.
pi_84337586
Schopje, ik ga volgende week m'n huurcontract tekenen voor een kamer in Breda. Even ideeën opdoen hier
pi_85106636
In welke wijk zit je? Ik heb familie in Breda wonen.

Ik hoop binnenkort mijn Leidse kamer te kunnen laten zien!
pi_85225607
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:07 schreef RangeRover het volgende:
In welke wijk zit je? Ik heb familie in Breda wonen.

Ik hoop binnenkort mijn Leidse kamer te kunnen laten zien!
Tuinzigt. Ik moet nog verhuizen :P
pi_85925675
Paar posts hierboven had ik geschreven dat ik naar een grotere kamer ging

en tadaaaa

Bed met nieuwe kledingkast

eettafel met laptop en schoolstuff :')

Links staat nog een kast met mn servies en planken waar ik lekker broodjes kan smeren

Keukenhoekje enzo

tv hoekje

mn banken die niet echt wit maar beige zijn O+

*O* *O*
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:24:16 #272
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_85926709
Leuk, compleet huisje in een kamer. Wel een laag plafond, of lijkt dat maar zo?
pi_85929972
Ziet er mooi uit!
Cool story, Hansel.
pi_85931045
quote:
Niet echt een studentenkamer, maar echt groot is het hier ook niet :D
Ik heb 2 slaapkamers, mooie lichte woonkamer met open keuken met inbouwapparatuur. en een fatsoenlijke badkamer. Beneden heb ik nog een berging van zo'n 8M2 Staat momenteel alleen maar een fiets in :)

Woonkamer [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de keuken
[ afbeelding ]

Slaapkamer van 20M2
[ afbeelding ]
Late reactie, maar ben benieuwd naar je badkamer en balkon :)
pi_85931273
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:00 schreef princess-a het volgende:
Paar posts hierboven had ik geschreven dat ik naar een grotere kamer ging

en tadaaaa

mn banken die niet echt wit maar beige zijn O+
[ afbeelding ]

*O* *O*
Leuk! Wat staat er op je kussen? En het langwerpige bordje boven je bank? :)
pi_85932606
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:24 schreef maok het volgende:
Leuk, compleet huisje in een kamer. Wel een laag plafond, of lijkt dat maar zo?
Redelijk laag indd, maar hoog genoeg hoor. Zo hoog als een normale deur + 15cm

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:51 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Leuk! Wat staat er op je kussen? En het langwerpige bordje boven je bank? :)
Kussen = I wish you were here
Bordje = ... en nog steeds aantrekkelijk!
Op mn deur hangt nog; A man's home is his castle, until his queen arrives. Speciaal voor mn O+
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:32:39 #277
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85933041
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:36 schreef heartwork het volgende:
Vriendin A. deelde haar kamer met een heel aardig meisje uit Somalie. Ging hartstikke goed en was erg gezellig. Totdat ze een keer terug kwam van vakantie en er overal kakkerlakken zaten. Het meisje was dus terug geweest naar haar familie aldaar.
En ze had de gewoonte om vlees op te hangen in de keuken. Lekker friiiissss
Weet er ook een;
Had ie een kip gekocht, inc veren enzo :')
Alles geplukt, daarna moest dat koken dus hij heeft het een aantal dagen in een pan laten gaarkoken, die lucht :{ ;( :r
pi_86611146
Ik heb een heel relaxt kamertje in Utrecht! Tweede keer hospiteren, 120 reacties, twintig hospiteerders, ik kreeg hem :9

Alleen nu wil de vent die er nu inzit me een oude wasmachine, stofzuiger en zijn laminaat laten overnemen voor 125 euro, omdat hij dit er ook voor heeft betaald en 'dit gewoon doorgegeven wordt aan de volgende huurder'. Gaat dus niet gebeuren hè.
pi_86633259
Tsja Borkydude, voor jou tien anderen he.
pi_86638435
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:06 schreef Breathtaking het volgende:
Tsja Borkydude, voor jou tien anderen he.
Je snapt het niet echt of wel.
pi_86638961
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:34 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan of hij iets te zeggen heeft over de volgende huurder en of jij je huurcontract al getekend hebt. Ik zou iig eerst tekenen voor je tegen die gast zegt dat je de spullen niet overneemt.
pi_86639197
Het wordt weer tijd voor nieuwe foto's! nieuw collegejaar dus veel nieuwe kamers lijkt mij?

[ Bericht 1% gewijzigd door dynamiet op 20-09-2010 18:37:02 ]
pi_86650445
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:34 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Je bent uiteraard niet verplicht die spullen over te nemen, maar ik zou persoonlijk niet meteen kwaad bloed willen zetten bij mijn nieuwe huisgenoten. Het is nu eenmaal vrij normaal in de wereld der studentenkamers om spullen over te 'moeten' kopen.
pi_86651222
ik hoopte nu ook een studio te kunnen laten zien. maar mag nog niet zo zijn... ik zit dus weer terug op mn oude plekje bij hospita in huis.
ben weer vollop aan reageren op zelfstandige kamers maar kom steeds niet hoog genoeg(wel top 10 al dus dat is al positief)
als iemand nog een studio/zelfstandige kamer weet in groningen??
pi_86654321
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:41 schreef loecje het volgende:
ik hoopte nu ook een studio te kunnen laten zien. maar mag nog niet zo zijn... ik zit dus weer terug op mn oude plekje bij hospita in huis.
ben weer vollop aan reageren op zelfstandige kamers maar kom steeds niet hoog genoeg(wel top 10 al dus dat is al positief)
als iemand nog een studio/zelfstandige kamer weet in groningen??
Misschien handig om een budget te melden...
  maandag 20 september 2010 @ 21:51:19 #286
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86654698
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:11 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb een heel relaxt kamertje in Utrecht! Tweede keer hospiteren, 120 reacties, twintig hospiteerders, ik kreeg hem :9

Alleen nu wil de vent die er nu inzit me een oude wasmachine, stofzuiger en zijn laminaat laten overnemen voor 125 euro, omdat hij dit er ook voor heeft betaald en 'dit gewoon doorgegeven wordt aan de volgende huurder'. Gaat dus niet gebeuren hè.
Jammer dan. Dit is echt normaal hoor dat je zoiets tegenkomt.

Ik ben nu alweer bijna een half jaar aan het zoeken naar een zelfstandig appartement met mijn vriendin. Liefst wat groter dan 40m2 en 825euro incl. Het wil nog niet echt schorten.
pi_86657379
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:51 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Jammer dan. Dit is echt normaal hoor dat je zoiets tegenkomt.

Ik ben nu alweer bijna een half jaar aan het zoeken naar een zelfstandig appartement met mijn vriendin. Liefst wat groter dan 40m2 en 825euro incl. Het wil nog niet echt schorten.
Groningen?

2 vrienden van mij betalen 765 excl (ongeveer 920-930 incl) voor ongeveer 90m2 op minder dan een km van de grote markt.
pi_86661395
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:38 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Groningen?

2 vrienden van mij betalen 765 excl (ongeveer 920-930 incl) voor ongeveer 90m2 op minder dan een km van de grote markt.
jeses dat is ook niet leuk meer, zo groot wil ik voorlopig helemaal niet :P zit nu ruim zat met mn 15m2 (5 min fietsen grote markt)
pi_86664500
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:44 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Misschien handig om een budget te melden...
alles binnen de huursubsidiegrens. dus ¤375 max

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:33 schreef Mankatans het volgende:

[..]

jeses dat is ook niet leuk meer, zo groot wil ik voorlopig helemaal niet :P zit nu ruim zat met mn 15m2 (5 min fietsen grote markt)
ik zit midden in het centrum (16m2). opzich super plek maar ik woon wel echt bij iemand in huis... en dat ben ik nu na bijna 3 jaar toch echt wel zat. dus dan die mooie plek maar opofferen voor een plekje rondom het centrum maar dan iets met eigen keuken/douche/wc.
pi_86664550
<dubbel>
pi_86702740
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:04 schreef loecje het volgende:

[..]

alles binnen de huursubsidiegrens. dus ¤375 max
[..]

ik zit midden in het centrum (16m2). opzich super plek maar ik woon wel echt bij iemand in huis... en dat ben ik nu na bijna 3 jaar toch echt wel zat. dus dan die mooie plek maar opofferen voor een plekje rondom het centrum maar dan iets met eigen keuken/douche/wc.
¤375 voor een plekje met eigen voordeur/keuken/douche/wc lijkt mij haast onmogelijk ik ken in iedergeval niemand die dit gelukt is.
pi_86713504
quote:
Op woensdag 22 september 2010 10:15 schreef dynamiet het volgende:

[..]

¤375 voor een plekje met eigen voordeur/keuken/douche/wc lijkt mij haast onmogelijk ik ken in iedergeval niemand die dit gelukt is.
In Groningen kan dat prima. Mijn studio is iets van ¤275 kale huur. Maar ik ga nog niet weg.
pi_86726279
quote:

[..]

in Groningen lukt dat nog wel. dan zit je niet midden in het centrum maar dat offer ik er graag voor op.
en die 375 is kale huur he, zonder servicekosten.
  FOK!fotograaf donderdag 23 september 2010 @ 00:34:05 #294
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_86736005
quote:

[..]

Dat kan zelfs in Amsterdam nog wel (kale huur dan, niet incl gas/water/licht maar dat is ook niet bepalend voor huurtoeslag).

Mijn studenten'kamer' (alles zelfstandig) heeft een heel eigen topic zelfs, daarmee zal ik het hier niet vervuilen.
pi_86736291
Ik heb ZOVEEL zin om mijn kamer in te gaan! Nog een week dan krijg ik de sleutel.

Weet iemand of als je een paarse muur hebt en die schilder je wit, wordt het dan gewoon wit of een soort roze?
pi_86736707
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:49 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb ZOVEEL zin om mijn kamer in te gaan! Nog een week dan krijg ik de sleutel.

Weet iemand of als je een paarse muur hebt en die schilder je wit, wordt het dan gewoon wit of een soort roze?
Als je goed dekkende verf koopt wordt het gewoon helemaal wit. Dus niet gelijk het allereerste huismerk kopen wat je tegen komt. Als je dan alsnog 4 lagen moet smeren ben je uiteindelijk duur uit.
pi_86736751
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:49 schreef Borkydude het volgende:

Ik heb een knalrode muur met 1 laagje Hema dubbel/extra dekkende verf wit gekregen.
  † In Memoriam † donderdag 23 september 2010 @ 09:45:16 #298
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_86739906
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:11 schreef Borkydude het volgende:

Teken je voor overname van die spullen? Nee? Klaar 8-).
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_86763607
quote:
Op donderdag 23 september 2010 01:25 schreef princess-a het volgende:

[..]

Ik heb een knalrode muur met 1 laagje Hema dubbel/extra dekkende verf wit gekregen.
En anders bij twijfel eerst grijs, dan wit.
pi_86776978
Dit topic heeft foto's nodig!
pi_86816374
Mijn tijdelijke kamer (bij vrienden) is <4m^2 dus daar valt niet echt een foto van te maken :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')