Die wil ik best zien van binnenquote:Op donderdag 19 februari 2009 21:19 schreef Registratiedienst het volgende:
Ik ga geen foto plaatsen van mijn kamer.. Maar goed, ik wil natuurlijk wel de kamers zien van mijn medestudenten.
INderdaad, 10 punten voor die versiering boven het bed! Leuk ideequote:Op donderdag 19 februari 2009 21:21 schreef Locusta het volgende:
Ik blader nu net even door de OP heen, maar ik vind dat SiETSKE's kamer een errug mooie stijl heeft![]()
Complimenten! En dat voor een studentenkamer![]()
Word lid, dan heb je zo een kamerquote:Op zondag 1 maart 2009 17:50 schreef Jdijkers het volgende:
Iemand nog goede ideeën hoe ik aan een kamer geraak?
Ben al laaangg aan het zoek naar een kamer in Kralingen, Rotterdam. rond de 350 euro. Ze komen wel voorbij maar ik ben niet de enige die op zoek is..
Sta ingeschreven bij stadswonen (helpt geen fuck geloof ik). En check Kamernet.nl elke dag.
Het is in de studentenflat de Bisschoppen op de Uithof in Utrechtquote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:40 schreef PeuRac het volgende:
Wow, heel erg gaaf, waar is het ergens? Dit is al geen studentenkamer meer, maar gewoon een klein appartement.
Waarom trouwens een hoge tafel/bar en een eettafel? Lijkt me een beetje overkill. En het apartement lijkt wel gestyleerd.
Die dekenkist voor een prikkie op marktplaats gekochtquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:38 schreef Ewelina het volgende:
Ik vind je salontafel (kist) erg mooi Krekeltje, maar het lijkt wel erg op elkaar gepropt.
binnenkort, als die ook even op orde is en de was gedroogd is zodat m'n wasrekje weg isquote:Verder leuk huisjeKrijgen we geen pics van de slaapkamer?
Ik ken de bisschoppen, woon zelf op t TWCquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:01 schreef japie_krekel het volgende:
[..]
Het is in de studentenflat de Bisschoppen op de Uithof in Utrecht(universiteits/hogeschool gebied).
Haha inderdaad ook beetje dubbel, maar ik wilde graag een barretje, en ik heb 'm kado gekregen met stoelen (helaas geen 4e stoel maar dat is qua ruimte misschien ook maar beter) dus vandaarEn 't is leuk om afhaal eten aan te eten of biertje aan te drinken, een eettafel is meer voor 't echte diner-werk
[..]
Die dekenkist voor een prikkie op marktplaats gekochtzag 'm later nog een keer voor 'n veel hogere prijs dus toen voelde ik me wel een geluks-krekeltje
Het is dan ook denk ik wel m'n favo. meubel
Doordat de tv nu op een LACK salontafeltje staat is het daar inderdaad wat krap. Binnenkort moet er maar iets minder dieps voor komen... of de tv ophangen natuurlijk
[..]
binnenkort, als die ook even op orde is en de was gedroogd is zodat m'n wasrekje weg isEr moet eigenlijk ook nog het een en ander gebeuren op de slaap kamer... (er hangt nog een tijdelijk gordijn e.d.)
Met welk programma heb je het model gemaakt van je kamer? Lijkt me wel grappig om daar even wat mee te klooien.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:11 schreef japie_krekel het volgende:
na een tijdje hier alweer te wonen heb 'k steeds meer zoals ik 't wilde hebben...
dit was destijds, voordat ik de kamer echt had m'n floorplan:
[ afbeelding ]
Hoekbank is te ambitieus gebleken en plant vond z'n plekje aan de andere kant :p
moeten nog een aantal dingetjes anders (zoals de billy kast op de eettafel-foto... die moet denk ik weg voor een lagere kast met andere kleur.. zodat er een poster kan hangen nog ofzo :p
de slaapkamer staat niet op de fotos
de fotossssssss
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Floorplannerquote:Op zondag 29 maart 2009 22:20 schreef GANZENBORD het volgende:
[..]
Met welk programma heb je het model gemaakt van je kamer? Lijkt me wel grappig om daar even wat mee te klooien.
Woejj, Utrecht!quote:Op zondag 29 maart 2009 17:26 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ik ben van plan in Utrecht te gaan studeren en daar ook een kamer te gaan vinden. Nu is het natuurlijk nog lang niet zover, maar ik ben wel vast benieuwd wat ik ongeveer kwijt zou zijn aan inboedel en waar jullie je kasten, stoelen, banken en bedden vandaan getoverd hebben?
Ik had mijn bed al (geërfd), en ik had al 2 stoelen, en een koelkast.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:26 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ik ben van plan in Utrecht te gaan studeren en daar ook een kamer te gaan vinden. Nu is het natuurlijk nog lang niet zover, maar ik ben wel vast benieuwd wat ik ongeveer kwijt zou zijn aan inboedel en waar jullie je kasten, stoelen, banken en bedden vandaan getoverd hebben?
Ik was voor zo'n 800/900 euro klaar denk ik. Uiteraard allemaal uit de Ikea.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:26 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ik was voor de meubels die nu in mijn kamer staan zo rond de 1300 euro kwijt, maar ik heb dan ook wel veel. Komt allemaal uit de IKEA. De stoelen die bij mijn eettafel staan heb ik gekregen, de rest allemaal gekocht. Maar ik had dan ook echt helemaal NIETS meer. Als ik dingen erbij moet gaan rekenen als keukenzooi, lampen ed kom ik op een flink hoger bedrag uit.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:26 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ik heb geen behang, alles is verfquote:Op donderdag 9 april 2009 11:16 schreef PeuRac het volgende:
Leuke kamer, hoewel t behang niet echt mijn smaak is, ziet het er wel gezellig uit.
Ook die en-suite is gaaf.
Leuk zegquote:Op donderdag 9 april 2009 11:05 schreef Sabinee het volgende:
Beloofd is beloofd, hier is mijn studentenkamer in de Schildersbuurt in Groningen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inschrijven bij Studentenwoningweb, na een paar maanden kan ze dan wel in een container of in Noord/Uilenstede.quote:Op zaterdag 11 april 2009 19:31 schreef -sabine- het volgende:
Kzoek een kamer in A'dam voor mijn dochter die momenteel op wereldreis is.Ze gaat wiskunde doen.....is een erg makkelijk tiepje, rookt en drinkt niet en is toch niet saai.
Wie heeft wat voor haar/mij?
Top Ewelina............dat ga ik vandaag nog doen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 22:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Inschrijven bij Studentenwoningweb, na een paar maanden kan ze dan wel in een container of in Noord/Uilenstede.
Juist...quote:Datum: 9 april 2009
Onderwerp: Bevestiging huuropzegging kamer
De kamer wordt door ons geïnspecteerd op eventuele gebreken. Onze medewerker komt op zaterdag 21 februari 2009 tussen 10:00 en 12:00 uur bij u langs voor de inspectie.
Hoezo dat?quote:Op maandag 13 april 2009 21:42 schreef Erasmo het volgende:
Taivaipai... Wil begin volgend jaar ook op kamers gaan in Arnhem(als niet-student)
Containers duren een jaar, Noord 6 maanden en Uilenstede momenteel 14 maanden.quote:Op zaterdag 11 april 2009 22:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Inschrijven bij Studentenwoningweb, na een paar maanden kan ze dan wel in een container of in Noord/Uilenstede.
Is dat een beetje te doen, 15m2? Ik zoek momenteel naar minimaal 20, aangezien minder me écht te weinig lijkt.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:30 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb even snel getekend.
[ afbeelding ]
Ongeveer 15m2.
Betaal teveel dat is jammer. Het is wel een plus dat ik toffe huisgenoten heb, ruime en netjes opgeknapte badkamer en keuken en een gaaf groot dakterras waar de zon zo'n beetje de hele zomer opstaat.
Ik heb twee jaar in 16m2 gewoond, dat ging prima. Ik had een groot raam waardoor het sowieso al heel licht leek in mijn kamer. Het ligt er ook aan of je veel thuis zult zijn of niet.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:27 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Is dat een beetje te doen, 15m2? Ik zoek momenteel naar minimaal 20, aangezien minder me écht te weinig lijkt.
Ik zit bij de Marine en ben alleen in het weekend thuis, maar soms ook een of meerdere maanden niet.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:22 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Hoezo dat?Als ik geen student was zou het me totaal niet aantrekken..
Het is prima te doen hoor. Kan gewoon met 5 mensen nog chill zitten en ik heb een groot raam waardoor 't wat minder krap voelt. Ik vind het allemaal prima.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:27 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Is dat een beetje te doen, 15m2? Ik zoek momenteel naar minimaal 20, aangezien minder me écht te weinig lijkt.
Hmm, das wel balen dan, wil in augustus ook die kant op gaan, maar heb me net pas ingeschreven.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Containers duren een jaar, Noord 6 maanden en Uilenstede momenteel 14 maanden.
Mooie kamer!quote:Op zondag 19 april 2009 18:18 schreef Ofresca het volgende:
Mijn kamer en huis dan ook maar.![]()
Ingang kamer
[ afbeelding ]
Ingang kamer, van de andere kant, met mijn inbouwkast (ruimte gejat uit de kamer van mijn huisgenoot)
[ afbeelding ]
De bank
[ afbeelding ]
TV (ik kijk geen LHotP ik was foto's aan het maken!)
[ afbeelding ]
Detail muursticker![]()
[ afbeelding ]
Uitzicht:
[ afbeelding ]
Verder staan onder mijn hoogslaper mijn bureau en een kast en er tegenover mijn klerenkast.
Keuken, links staan de wasmachine en afwasmachine, en zijn meer kasten. De douche bevindt zich verderop in de keuken
[ afbeelding ]
Douche, met visjes!:
[ afbeelding ]
WC![]()
[ afbeelding ]
Krijg je geen voorrang?quote:Op maandag 4 mei 2009 23:58 schreef Mss het volgende:
[..]
Hmm, das wel balen dan, wil in augustus ook die kant op gaan, maar heb me net pas ingeschreven.![]()
Nog meer tips?
Geen idee, ik sta nog niet voor een studie ingeschreven. Heb sowieso adres van mijn ouders opgegeven omdat ik hier nog maar een maand of 2 woon. Eerst maar eens voor de studie inschrijven. Maar sowieso is reizen voor mij niet te doen.quote:
Lees even dit:quote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:21 schreef Mss het volgende:
[..]
Geen idee, ik sta nog niet voor een studie ingeschreven. Heb sowieso adres van mijn ouders opgegeven omdat ik hier nog maar een maand of 2 woon. Eerst maar eens voor de studie inschrijven. Maar sowieso is reizen voor mij niet te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigen kamerquote:Op woensdag 6 mei 2009 14:04 schreef Waffle het volgende:
Ik heb een vraagje bij het berekenen van de maximale huurprijs van mijn kamer kwam ik dit tegen:
Oppervlakte woon- en slaapvertrek kleiner dan 10 m2
Moet je hierbij ook de gemeenschappelijke ruimte optellen of geldt dit alleen voor mijn eigen kamer?
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:54 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Lees even dit:Helaas kom ik niet van de middelbare school af, en kan ik hier geen aanspraak op makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aids.
Die eis nemen ze niet zo nauw hoor!quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:27 schreef Mss het volgende:
[..]
Helaas kom ik niet van de middelbare school af, en kan ik hier geen aanspraak op maken
Nog iemand die dit kan bevestigen? Want dan stuur ik een mailtje naar mijn huisbaas.quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:04 schreef Waffle het volgende:
Ik heb een vraagje bij het berekenen van de maximale huurprijs van mijn kamer kwam ik dit tegen:
Oppervlakte woon- en slaapvertrek kleiner dan 10 m2
Moet je hierbij ook de gemeenschappelijke ruimte optellen of geldt dit alleen voor mijn eigen kamer?
Ik dacht dat het alleen om je eigen kamer ging, maar 100 % zeker weet ik het niet...quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:32 schreef Waffle het volgende:
[..]
Nog iemand die dit kan bevestigen? Want dan stuur ik een mailtje naar mijn huisbaas.
Mag ik vragen hoe je daaraan bent gekomen en waar die is? (A)quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:13 schreef Apfelsaft het volgende:
Als het goed is vanaf morgen een kamer in Rotterdam, foto's volgen!
Ik ga de kamer nemen!quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:12 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je daaraan bent gekomen en waar die is? (A)
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:17 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Ik ga de kamer nemen!Maandag contract tekenen.
Is via Stadswonen (ongeveer 4 maanden ingeschreven), in Het Lage Land (wijk naast Kralingse Plas, bij Alexandrium). Niet echt centraal, maar wel in 10 min fietsen op de EUR en ik hoefde er niet voor te hospiteren. Ongeveer 15m² dus ook nog wel te doen.
Geen idee, ik kreeg een aanbieding, uiteindelijk kwamen er 4 mensen naar de bezichtiging, en er waren 6 kamers waar we uit konden kiezenquote:Op donderdag 23 juli 2009 23:32 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Je hoefde niet te hospiteren? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :p
Kamer inrichten is hip!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:42 schreef The6thgate het volgende:
Toch eens mijn huidige kamer posten waar ik inmiddels alweer 3 jaar woon, heb in totaal 15 huisgenoten. Vond het al lange tijd te klein worden, maar van de 15 huisgenoten heb ik een hele goeie band opgebouwd met een 7tal wat de reden was om toch te blijven hangen. Kamer is 12m2 en lekker vol. Aan de rechterkant nog een wastafel en achter me een koelkast, kast + de deur.
[ afbeelding ]
Nu kreeg ik toch een mogelijkheid die ik niet kon laten liggen dus volgende week ga ik verhuizen naar een nieuwe kamer van 26m2. Meer dan 2 keer zo veel ruimte, maar heb totaal geen gevoel voor inrichtingHeb even snel een schets gemaakt, iemand nog tips? Dat vakje aan de rechterkant naast de inbouwkast is een inhammetje waar ik een eettafel neer ga zetten. Voor de rest heb ik nog geen flauw idee wat de mooiste inrichting is. Qua kasten staan er een expedit, een aneboda klerenkast, een aneboda garderobekast en nog een dvdkastje. Vergeten aan te geven in de tekening
[ afbeelding ]
Haha tnx voor je uitgebreide reactiequote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:27 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe breed je inham is, maar je kunt ook je bed erin zitten een stukje!
En dan een eettafeltje ergens anders
Nou ja, ik heb me iig weer even vermaakt haha, ik hoop dat je er iets aan hebt dus!
Succes met verhuizen en inrichten en ben wel benieuwd naar de foto's!
Tnx voor je suggestiequote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:27 schreef saaw het volgende:
Heb ook even iets geknutseld [heb het goeie programma niet dus is een beetje knip en plak werk]
[ afbeelding ]
Het 'muurtje' tussen de woon en slaapkamer kun je van een gordijn maken of een grote kast of kamerscherm. Op die manier wordt het wat vol maar heb je wel een beetje losse ruimtes. En met de tv daar kun je vanaf zowel de bank als eettafel kijken. En heb je een gezellig hoekje rond de bank.
Zo zou ik het iig doen. Succes er mee verderben benieuwd hoe het word.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:14 schreef The6thgate het volgende:
Nog even 2 probeersels dit keer met bank als afscheiding, zou ook wel kunnen toch?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo nu zal ik het niet verder volspammenZo denk ik nog even een beetje verven en nog een foto maken.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:35 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Bank als afscheiding kan ook zeker prima!
Als je je bank als afscheiding naast je bed gebruikt, dan staat je bank wel altijd met 1 zijkant helemaal tegen de muur trouwens! Ik weet niet of je dat relaxed vindt?!
Vaak is het relaxter om een kast of gordijn oid te gebruiken!
Ik denk nog steeds dat het het meest relaxed is om je bed in het donkere gedeelte van je kamer te zetten en de bank/bureau/eettafel aan de lichte kant. Daar zit je overdag en daglicht is dan echt relaxed!
Als je slaapt merk je verder niks van het daglicht
Je eettafel en bank aan dezelfde kant en er tegenover je bureau en tv is zeker relaxed als je tv wilt kijken vanaf de eettafel!
(...)
Als je helemaal hip wilt doen, dan kun je ook een schuifdeur maken midden in je kamer! Die je dan helemaal naar de ene of de andere kant kunt schuiven (kun je je bed ook aan de andere muur zetten bijvoorbeeld)
Of zelfs 2 (die langs elkaar schuiven, zodat je het echt helemaal af kunt sluiten) creeeer je een soort "en suite" zeg maar. Maar ik heb geen idee of je dat mooi/relaxed vindt en hoeveel dat zou kosten (volgens mij kun je dat nog best goedkoop maken op 1 of andere manier)
Trouwens, ik verbouw mijn kamer(s) nog altijd vaak genoeg, gewoon afentoe eens met de spullen rondslepen en een nieuwe indeling proberen!
Kledingkasten e.d. zijn vaak lastiger te verplaatsen (iets meer werk) dus misschien is het een idee om daarvoor een strategische plek te kiezen waar ze in principe kunnen staan zonder in de weg te staan.
Dan kun je vervolgens met de overige meubels gewoon zo nu en dan eens rondschuiven!
Dan vind je vanzelf wel de meest relaxte/geschikte indeling voor jou!
misschien is het dan wel relaxed om de kledingkast in de inham te zetten bijvoorbeeld!
Sorry voor het lange verhaal weer
Maar misschien heb je er wederom iets aan!
Ik ga denk ik ook volgende week alles maar neer zetten en kijken hoe het uit valtquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:35 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Trouwens, ik verbouw mijn kamer(s) nog altijd vaak genoeg, gewoon afentoe eens met de spullen rondslepen en een nieuwe indeling proberen!
Nahhhhh je pest mequote:
dankje!quote:Op maandag 27 juli 2009 10:25 schreef wikwakka2 het volgende:
Zo dus:
[ afbeelding ]
Je moet de link tussen [ i m g ] www.link.nl [ / i m g ] zetten maar dan zonder de spaties.
@Ruben, waarom een bureau en geen eettafel? Je bent niet de enige student die voor een bureau kiest ipv voor een eettafel hoor, maar persoonlijk begrijp ik dat nooit zo goed. Ik bedoel, een studentenkamer is de kamer waar je echt woont. Je hebt geen heel huis meer tot je beschikking, nee, je moet zo veel mogelijk op de paar vierkante meters proppen die je hebt. Zo te zien heb jij geen ruimte om een bank neer te zetten oid. Dan is het nog fijner om de ruimte die je toch al zou gebruiken om te kunnen leren, ook te kunnen gebruiken als ruimte waar je gewoon eventjes lekker kunt zitten. Want wat als er vrienden langs komen? Dan is het toch veel gezelliger als je een eettafel hebt waar ze aan kunnen zitten? En ook als je alleen bent, zul je het vast wel fijn vinden om niet aan je bureau te hoeven eten elke keer. Ik begrijp ook niet zo goed wat de meerwaarde van een bureau is. Oke, als je gaat leren heb je misschien een groot blad nodig waar je goed aan kunt zitten. Maar een eettafel kan je toch evengoed dat grote blad bieden? Daar heb je toch niet persé een bureau voor nodig? Waar het op neer komt is dat het allebei tafels zijn, alleen is een eettafel functioneler. Je kunt er meer mee. Dus waarom dan toch een bureau?quote:Op maandag 3 augustus 2009 02:02 schreef ruben3123 het volgende:
Hieronder de plattegrond zoals ik mijn nieuwe kamer in wil richten. Je ziet een tweepersoonsbed, een bureau, bureaustoel, wastafel, klein kastje naast de wastafel en een witte ladekast voor mijn kleding. Iemand nog tips/opmerkingen? De verwarming zit trouwens langs het hele raam vandaar dat mijn bureau wat van het raam afstaat.
[ link | afbeelding ]
Tips voor het inrichten... Ligt helemaal aan de oppervlakte van je kamer. Een algemene tip die op alle studentenkamers wel van toepassing is, is om het zonlicht dat je hebt optimaal te benutten. Zet daar dus je bank/stoelen ed neer, en dus niet je bed of je kast.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:12 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Leuke kamers hier
Hebben jullie nog tips voor het inrichten?
En ik vroeg me af.... Hoe doen jullie dat met bestek enzo? Ik ga in een huis wonen met allemaal nieuwe mensen.. Word dat verdeeld? Ieder neemt iets anders mee? Eentje koelkast, eentje bestek etc?
Terug Vind Post.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:10 schreef Dromertje87 het volgende:
Eens met het advies van Nero. 1 muur in een opvallende kleur of met opvallend behang is wel leuk, maar je wordt gek als allevier de muren zo opvallend zijn.
Wat betekent tvp? Ik zie het hier steeds voorbij komen maar heb geen idee wat jullie ermee bedoelen.
Ik moet inderdaad even kijken wat voor tafel/bureau ik neem. Een echt bureau met ladekasten eronder lijkt me inderdaad niet zo handig. Dan zit je toch wat klem en kan je ook niet makkelijk met meerdere mensen aan de tafel zitten. Ik heb het voordeel dat we op de begane grond een grote woonkamer hebben met een eettafel en 2 banken en wat stoelen. Dus gelukkig hoef ik niet de hele dag op mijn kamer saai te zitten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:08 schreef Dromertje87 het volgende:
[..]
@Ruben, waarom een bureau en geen eettafel? Je bent niet de enige student die voor een bureau kiest ipv voor een eettafel hoor, maar persoonlijk begrijp ik dat nooit zo goed. Ik bedoel, een studentenkamer is de kamer waar je echt woont. Je hebt geen heel huis meer tot je beschikking, nee, je moet zo veel mogelijk op de paar vierkante meters proppen die je hebt. Zo te zien heb jij geen ruimte om een bank neer te zetten oid. Dan is het nog fijner om de ruimte die je toch al zou gebruiken om te kunnen leren, ook te kunnen gebruiken als ruimte waar je gewoon eventjes lekker kunt zitten. Want wat als er vrienden langs komen? Dan is het toch veel gezelliger als je een eettafel hebt waar ze aan kunnen zitten? En ook als je alleen bent, zul je het vast wel fijn vinden om niet aan je bureau te hoeven eten elke keer. Ik begrijp ook niet zo goed wat de meerwaarde van een bureau is. Oke, als je gaat leren heb je misschien een groot blad nodig waar je goed aan kunt zitten. Maar een eettafel kan je toch evengoed dat grote blad bieden? Daar heb je toch niet persé een bureau voor nodig? Waar het op neer komt is dat het allebei tafels zijn, alleen is een eettafel functioneler. Je kunt er meer mee. Dus waarom dan toch een bureau?
Is het trouwens niet handiger om 1 wat grotere kast in je kamer te hebben? Nu heb je alleen een klein kaste en een witte ladenkast. Toen ik net op kamers ging, dacht ik ook genoeg te hebben aan mijn grote (!) vaste kast en die witte kast die je op de foto's ziet. Dus niet. Binnenkort ben ik van plan er een vijfde kast bij te kopen. Ik heb alleen wel het geluk dat ik 2 van mijn 5 kasten in de gang kan zetten, zodat mijn kamer niet nog voller word.
Mooie kamer!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:53 schreef Dromertje87 het volgende:
Leuk topic dit! Moet alleen wel erg veel bijlezen om helemaal op de hoogte te zijn haha! Maar dat ga ik zeker doen, de komende tijd. Vind het leuk om te weten hoe andere studenten wonen.
Ik woon zelf in Rotterdam, aan de rand van het centrum. Heb 2 huisgenoten met wie ik naast keuken, badkamer en wc ook een balkon waar je goed op kunt zitten en een bescheiden eetkamertje deel. Ik heb een kamer van een kleine 20 vierkante meter en betaal inclusief inclusief gwl 325, of 315. Geloof dat de prijs van het gwl pas verlaagd is namelijk. Kaal kost de kamer 275 euro, maar die prijs hebben we eigenlijk zelf bedacht. Heb namelijk een heel huis gehuurd samen met een vriendin, en er een student bijgezocht om de prijs betaalbaar te houden. Het nieuwe huisgenootje heeft een kamer van ruim 18 vierkante meter met eigen, bescheiden balkon, en die vriendin heeft een kamer van ruim 16 vierkante meter en nog een kamer van ruim 4 vierkante meter. Bijna 21 vierkante meter dus. In totaal kost het huis 825 per maand, waarvan we dus ieder 275 betalen.
Goed, dit is mijn kamer:
[ afbeelding ]
Dit is het eet/studeergedeelte.
[ link | afbeelding ]
Dit is het zitgedeelte met deur naar ons balkon, die voor mijn huisgenoten via de keuken te bereiken is.
[ link | afbeelding ]
Het slaapgedeelte met tegenover het bed een vaste kast.
Dankje! Het is in Groningen, en 17 m2. Maar je kunt die ruimte natuurlijk niet allemaal optimaal benutten door de schuine muur.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:26 schreef Ewelina het volgende:
Mooie kamer! Serene sfeer
Waar is het, en hoe groot ongeveer?
1.68quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:08 schreef kikoooooo het volgende:
Wel tof ingericht hoor! Hoe lang ben jij?Want ik met 1.98 zou daar niet kunnen leven denk ik. Beetje een tent idee
Haha neequote:Op maandag 10 augustus 2009 10:30 schreef wikwakka2 het volgende:
Wow, ziet er netjes uit! Je hebt je kamer toch niet regelrecht uit de IKEA overgenomen he? Ik denk dat mijn kamer meer een mix van alles qua kleuren en spullen wordt, maar ja, het is dan ook een jongenskamer
.
Welk tv-kastje?! Hoe diep, hoe breed, hoe hoog?!quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:33 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Haha neeal zit er wel veel ikea spul bij.. Maar die grote witte kast met die vakken had ik al, het kastje waar ik m'n kleding in heb ook.. En het tv kastje, het bureau en de bank komen nieuw bij de Ikea vandaan
!
Thanks! Ja dat had ik ook al bedacht jaquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:20 schreef Renesite het volgende:
Gaaf BT!
Tip: doe wat planken aan 1 kant van de plafond spanten voor spullen. Kan je mooi benutten voor een doos met bijvoorbeeld oude aantekeningen die je toch nooit gebruikt.
Hij is van LACKquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:24 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Welk tv-kastje?! Hoe diep, hoe breed, hoe hoog?!![]()
Ja, ik ben zelf ook op zoek...
O, ja, die had ik al eens gezien.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:34 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hij is van LACKmoet je maar even opzoeken op ikea.nl! Ik weet de afmetingen niet uit m'n hoofd.
Maar het is best een groot ding hoor, zeker voor een studentenkamer.
Hey, welke bank is dat en valt dat ding een beetje trappen op te tillen?quote:
De KLOBO, goedkoopste die ze hebben bij de Ikeaquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:28 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hey, welke bank is dat en valt dat ding een beetje trappen op te tillen?
Ik ga ook maar voor dat Lack TV-meubel, ziet er wel mooi uit.
Ah tof, en zit hij een beetje lekker?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:35 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
De KLOBO, goedkoopste die ze hebben bij de Ikeaen ja wel redelijk. Maar je zou 'm bijna beter eerst in elkaar kunnen zetten voor je 'm op je kamer zet, dat is lichter!
En dat TV meubel zou ik ook doen als ik jou washet is echt een mooi ding.
Ik heb er nog niet lang op gezeten, maar tot nu toe bevalt 'ie prima hoorquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:54 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ah tof, en zit hij een beetje lekker?
Ik had trouwens ook al diezelfde stellingkast op het oog, en nee, ik probeer je kamer niet helemaal te kopiëren, maar het is puur toeval
.
je kan die stoelen niet zomaar op de gang laten staan hoorquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:00 schreef saskia_89 het volgende:
Ik heb even jullie advies/mening nodig als jullie zo lief zijn om die te geven. Ik woon al een jaar op kamers, maar volgende week gaan we laminaat leggen en dan wil ik daarna meteen de kamer anders indelen. Nu heb ik een aantal opties gemaakt en ik zou graag willen weten welke je zou kiezen.
Dit is hoe het er nu uit ziet.
[ afbeelding ]
Wat ik dus niets vind van de huidige opstelling. De tafel past niet in het inhammetje bovenaan, en als je binnen komt loop je als het ware tegen het bureau aan. En als je op de laptop zit, kun je niet naar buiten kijken en beetje naar buiten kijken tijdens het leren is ook leuk.
Het bed staat schuin om dat het bed iets te groot is, maar dat gaat in de toekomst wel veranderen, krijg namelijk een nieuw bed 2 persoons, en als dat niet goed past na enig zaagwerk leg ik gewoon het matras op de grond;). Maargoed, zoals je ziet zijn het dus 2 kamers eigenlijk, 1 kleintje en 1 grotere.
En hier zijn de opties (zijn er nogal veel:P, sommige lijken ook wel veel op elkaar maargoed). Die 2 vierkantjes zijn trouwens een tafel en een poef
[ afbeelding ]
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
5
Ja dit zou ook nog een optie zijn! Denk alleen niet dat de bank daar zou passen, want dat stukje muur is 1,45 en de bank is iets van 1,70? Dus dan heb je maar klein stukje over. Maar ik zou het eens proberen of het past! Bedankt voor je reactiequote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:38 schreef saaw het volgende:
saskia_89 ik zou het zo doen als het mijn kamer was:
[ afbeelding ]
Kun je lekker aan tafel zitten en heb je een gezellig hoekje voor de bank en als er wat meer mensen zijn kunnen ze overal zitten en nogsteeds met elkaar praten. [bank met rug naar tafel is niet zo gezellig]
Bedoel je de stoelen om die tafel? Dat zijn klapstoeltjes en 1 bureau stoelquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:16 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
je kan die stoelen niet zomaar op de gang laten staan hoor
Ik zou in ieder geval geen banken/bedden of weet ik veel wat scheef zetten, dan krijg je dode hoeken waar je eigenlijk helemaal niets mee kan.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:00 schreef saskia_89 het volgende:
Ik heb even jullie advies/mening nodig als jullie zo lief zijn om die te geven. Ik woon al een jaar op kamers, maar volgende week gaan we laminaat leggen en dan wil ik daarna meteen de kamer anders indelen. Nu heb ik een aantal opties gemaakt en ik zou graag willen weten welke je zou kiezen.
Dit is hoe het er nu uit ziet.
[ afbeelding ]
Wat ik dus niets vind van de huidige opstelling. De tafel past niet in het inhammetje bovenaan, en als je binnen komt loop je als het ware tegen het bureau aan. En als je op de laptop zit, kun je niet naar buiten kijken en beetje naar buiten kijken tijdens het leren is ook leuk.
Het bed staat schuin om dat het bed iets te groot is, maar dat gaat in de toekomst wel veranderen, krijg namelijk een nieuw bed 2 persoons, en als dat niet goed past na enig zaagwerk leg ik gewoon het matras op de grond;). Maargoed, zoals je ziet zijn het dus 2 kamers eigenlijk, 1 kleintje en 1 grotere.
En hier zijn de opties (zijn er nogal veel:P, sommige lijken ook wel veel op elkaar maargoed). Die 2 vierkantjes zijn trouwens een tafel en een poef
[ afbeelding ]
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
5
[ afbeelding ]
6
[ afbeelding ]
7
[ afbeelding ]
8
[ afbeelding ]
9
[ afbeelding ]
10
[ afbeelding ]
11
[ afbeelding ]
12
[ afbeelding ]
13
2 hospiteer borrels is nou niet bijzonder veel, maar ik begrijp het wel. Wat ik zou doen is bij advertenties die door de huisbazen zelf op kamernet zijn gezet, en niet door de bewoners, gewoon direct reageren nadat hij geplaatst is. Het komt regelmatig voor dat de huisbaas gewoon de eerste die reageert direct uitnodigt voor een bezichtiging.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:38 schreef MatiCe het volgende:
Ik ben op zoek naar een kamer in Groningen, na twee hospiteerborrels ben ik het reageren via kamernet een beetje zat eigenlijk...
Zijn er mensen die in Groningen op kamers wonen en het emailadres en/of telefoonnummer van hun huisbaas naar me willen PB'en?
dat aan de bovenkant is een deur.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:32 schreef maok het volgende:
Is dat aan de bovenkant een deur of een raam? en zitten we verder geen deuren of ramen in?
hah, jou ken ik!quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:57 schreef princess-a het volgende:
Hier wat foto's van mijn studentenkamer
320 Euro alles inclusief, midden in het centrum van Leeuwarden
Keukentje met mijn Blond Amsterdam servies
[ afbeelding ]
Keuken met rommel op de koelkast
[ afbeelding ]
Bed met tv en schoenenrek
[ afbeelding ]
Mijn heeerlijke bed![]()
[ afbeelding ]
Slaapbankje
[ afbeelding ]
Eet/laptophoek
[ afbeelding ]
Uitzicht in December![]()
[ afbeelding ]
Uitzicht bij daglicht![]()
[ afbeelding ]
Niet op de foto: Grote kledingkast naast mijn deur, toilet en overloop met opbergruimte, keuken en groot dakterras
spullen liggen in een kast op het halletje en in die grote zwarte:Pquote:Op dinsdag 1 december 2009 17:19 schreef EricT het volgende:
waar zijn jullie kasten, waarom hebben jullie geen spullen?
Oja?quote:
Heeel goed, we wonen er recht bovenquote:Op woensdag 2 december 2009 00:50 schreef Age_Dijkie het volgende:
@ princess-a: Boven de Vliegende Hollander???
Is wel een lekker restaurantje, of er net naast?
Wel een erg mooi stekkie daaro!
Valt mee hoorquote:Op woensdag 2 december 2009 01:23 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
Sooooo knipper knipper, dat roze doet gewoon pijn aan je ogen![]()
U heeft een probleem inzake de zelfbeheersing?quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:04 schreef r3gi3boy het volgende:
Mensen rot ff lekker op met die crappy tekeningen van Floorplanner maar post ff echte foto's...Vooral die Saskia89, wtf wie interesseert zich nu in DERTIEN verschillende bouwtekening-opstellingen van die paar kutstoeltjes die je 1 meter verschuift!??! Bekijk gewoon zelf wat het meest praktisch is.
Zullen we even lekker normaal gaan doenquote:Op vrijdag 18 december 2009 15:04 schreef r3gi3boy het volgende:
Mensen rot ff lekker op met die crappy tekeningen van Floorplanner maar post ff echte foto's...Vooral die Saskia89, wtf wie interesseert zich nu in DERTIEN verschillende bouwtekening-opstellingen van die paar kutstoeltjes die je 1 meter verschuift!??! Bekijk gewoon zelf wat het meest praktisch is.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:04 schreef r3gi3boy het volgende:
En waar zijn uw foto's?quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:04 schreef r3gi3boy het volgende:
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:19 schreef r3gi3boy het volgende:
Jesus christus die kamer staat echt veeels te vol met zooi. Ik zou onmiddellijk wat attributen wegflikkeren, zoals die bank en die salontafel. En waarom heb je de uitgang naarde tuin volledig geblokkeerd door die bank ervoor te zetten!?!
quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:40 schreef r3gi3boy het volgende:
wat een teringrommel zeg, had je niet even op kunnen ruimen voordat je de foto's maakte?
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:19 schreef r3gi3boy het volgende:
Jesus christus die kamer staat echt veeels te vol met zooi. Ik zou onmiddellijk wat attributen wegflikkeren, zoals die bank en die salontafel. En waarom heb je de uitgang naarde tuin volledig geblokkeerd door die bank ervoor te zetten!?!
Maar het kan ook anders:quote:Op donderdag 15 november 2007 20:20 schreef r3gi3boy het volgende:
bij elkaar geraapt zooitje als je't mij vraagt...maar zeker relaxe ruimte!
Of toch niet?quote:Op donderdag 29 november 2007 21:21 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
moet zeggen dat je wel gruwelijk geluk hebt gehad met het vinden van zo'n grote kamer voor die prijs.
Ik moest voor m'n stage (waar ik nu mee bezig ben) voor 6 maand ene kamer vinden, maar kwam na dagenlang zoeken en bellen uiteindelijk in een k(r)ot in Schaarbeek terecht, ¤ 365 euro voor 17 M²![]()
Ik deel de keuken en de douche met nog 1 ander, maar voor de toilet moet ik vande 3e verdieping naar de begane grond afreizenOm over de verpauperde buurt hier nog maar niet te spreken...
Kortom, gefeliciteerd en wees maar blij met je kamer op zo'n prachtlocatie.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:59 schreef r3gi3boy het volgende:
pfffwhaah die gordijnen;) Te heet gewassen ofzo?
quote:Op maandag 4 januari 2010 15:00 schreef Nero22 het volgende:
[..]
En waar zijn uw foto's?
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar het kan ook anders:
[..]
Of toch niet?
[..]
Als je foto's hebt wanneer eenmaal ingedeeld graag. Ik vind dat mijn kamer al redelijk druk is maar ga je het niet irritant vinden dat je zo weinig 'lege' ruimte overhoudt? En waarom gebruik je niet gewoon dat bureau wat er al staat? Dan heb je meteen een hele hoop extra ruimte.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:31 schreef Niara het volgende:
http://www.floorplanner.com/projects/19258851-my-first-plan
ik hoop dat jullie m'n plattegrond kunnen zien
Mijn eerste poging om het te mappen.. met wat scheve verhoudingen![]()
Dit is mijn kamer..
Ik mag het 2e bureau niet weghalen van de huisbaas :/ en er was ook een tafel die nu in stukjes aan de zijkant van het bed staat..![]()
Als iemand nog ideeën heeft over hoe het beter in te delen is: graag!
http://www.floorplanner.comquote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:07 schreef alwaysedo het volgende:
Beste mensen, welke software heb je om op je computer je kamer in te richten? ik zie die screenshots, maar heb geen zin om het hele topic door te lezen voor de naam van het programma. thx.
Zit dat bureau ook vast?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:52 schreef Niara het volgende:
tja het is ingedeeld.. kheb geen foto's.
Als het aan mij lag ging die kast eruit en dat 2e bureau.. maar tja die "horen bij de kamer" volgens de huisbaas >.>
Terwijl ik van te voren gezegd had dat ik een eigen bureau en boekenkast enzo had. Hij zei dat ze in de kamer moesten blijven.. er stond dus ook een tafel die ik uit elkaar heb gehaald en in een hoekje heb gezet.
En later kwam ik erachter dat andere huisgenoten de spullen uit de kamer die ze niet wilde in de kelder mochten opslaan..
Jij moet wel een vrouw zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:50 schreef kneiterhard het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hier een aantal foto's van bovenstaande plattegrond
Zet je jezelf er ook leuk op? Ik kijk er naar uitquote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:57 schreef Merel1808 het volgende:
Ik ben vandaag verhuisd!
zal straks als ik thuis ben eens wat mooie foto's posten
Ik las net iets over een kelder waar je dingen in mocht opslaan?quote:Op maandag 15 februari 2010 00:20 schreef Niara het volgende:
[..]
nope.. maar zou niet weten waar ik hem kan laten..
mjaquote:Op maandag 15 februari 2010 07:07 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik las net iets over een kelder waar je dingen in mocht opslaan?
is dat een echte granieten keukenblad??? of kunststof?quote:Op zondag 14 februari 2010 14:07 schreef Merel1808 het volgende:
Het achterste stuk (inclusief mama), achter de gordijnen zit de deur naar het balkon. Waar rechts al die zooi staat komt nog een bankje.
[ afbeelding ]
Het kastje:
[ afbeelding ]
Beetje wazige foto, vanaf de balkondeur richting de rest van de kamer:
[ afbeelding ]
Keuken:
[ afbeelding ]
En vanaf de keuken naar de voordeur (inclusief papa én mama):
[ afbeelding ]
Papa komt deze week nog een keertje langs om plankjes en lampjes en schilderijtjes op te hangen en dan is het af
Echt Chinees granietquote:Op maandag 15 februari 2010 22:27 schreef Yoewie het volgende:
[..]
is dat een echte granieten keukenblad??? of kunststof?
het lijkt echt echt zo op de fotoquote:Op maandag 15 februari 2010 22:28 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Echt Chinees graniet
Nee, kunststof dus, mijn vader was helemaal onder de indruk, prachtspul vond hij het!
welk blok woon je?quote:Op zondag 14 februari 2010 14:07 schreef Merel1808 het volgende:
Het achterste stuk (inclusief mama), achter de gordijnen zit de deur naar het balkon. Waar rechts al die zooi staat komt nog een bankje.
[ afbeelding ]
Het kastje:
[ afbeelding ]
Beetje wazige foto, vanaf de balkondeur richting de rest van de kamer:
[ afbeelding ]
Keuken:
[ afbeelding ]
En vanaf de keuken naar de voordeur (inclusief papa én mama):
[ afbeelding ]
Papa komt deze week nog een keertje langs om plankjes en lampjes en schilderijtjes op te hangen en dan is het af
dit is de grootste met studentenkamers.quote:Op woensdag 10 maart 2010 01:26 schreef dery1990 het volgende:
[..]
Dankjewel! Ken je toevallig nog meer van zulke aanbieders in Groningen?
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:00 schreef leukvoorlater het volgende:
[..]
Jij moet wel een vrouw zijn.
Of een homo.
Equote:
Aha, oke bedankt!quote:Op woensdag 10 maart 2010 07:53 schreef loecje het volgende:
[..]
dit is de grootste met studentenkamers.
verder via studentenvereniging, of via via(kennissen, krantjes enzo)
Beide als ik mij niet vergis (zie ander topic)quote:
Nee, niemand hier, die foto's die ik op de vorige pagina postte, waar bij staat dat het een container is, dat is nep hoorquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:11 schreef dery1990 het volgende:
Zijn er hier mensen die in zo'n container wonen? Ervaringen?
Sorry ik lees weleens over dingen heenquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:17 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Nee, niemand hier, die foto's die ik op de vorige pagina postte, waar bij staat dat het een container is, dat is nep hoor
Wat wil je weten?
Groningen zou ik niet weten, hier in A'dam kosten ze 410 incl, maar dan krijg je nog wel 110/120 euro huurtoeslag.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:30 schreef dery1990 het volgende:
[..]
Sorry ik lees weleens over dingen heen![]()
Ik wou graag weten hoe het voelt om in een container te wonen. Wil ook wel weten wat de gemiddelde huurprijs van zo'n ding in Groningen is. Ik heb al wat gekeken bij Nijestee maar ik kan er niks vinden
Hmm, ik ben 19 jaar, dus ik val onder een lagere huurgrens. Zonder huurtoeslag wordt het hem helaas nietquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:33 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Groningen zou ik niet weten, hier in A'dam kosten ze 410 incl, maar dan krijg je nog wel 110/120 euro huurtoeslag.
Ik vind het prima wonen, ik hoor niet zoveel van de buren (maar ik weet niet of dat komt doordat ik hele stille buren heb) en het is superfijn om alles voor jezelf te hebben
Ik ben 20?quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:43 schreef dery1990 het volgende:
[..]
Hmm, ik ben 19 jaar, dus ik val onder een lagere huurgrens. Zonder huurtoeslag wordt het hem helaas niet
Ooh! Nou het kan best zijn dat ik het mis heb hoorquote:
Een kat in een studentenhuis?quote:Die kast zo bij de deuropening is heeeel handig! M'n kat slaapt bij mij op bed,
maar de kattenbak staat op het balkon. Mijn deur staat dus altijd op een kier.
Op deze manier kun je dan niet de kamer inkijken als je langsloopt.
Beetje privacy als ik in m'n bedje lig dus
waarom heb je ervoor gekozen om je bed direct bij de deur te zetten?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 01:31 schreef Cerbie het volgende:
Die expeditkast
Ik ben begin maart verhuisd naar een studio, zal morgen eens een paar foto's uitzoeken om te plaatsen.
[ afbeelding ]
Het is ineens zoveel ruimte, sommige plekken heb ik nog geen idee van wat er kan staan (zoals achter de bank). De schaal klopt niet helemaal, maar het is een oud gebouw met nogal wat hoeken en rare muren
Dat was ook het oorspronkelijke idee, het bed daarzetten met een kamerscherm erbij. Maar die nis is iets meer dan 1,50m, daar past geen bed tussen. Plus dat het heel veel licht wegneemt en dat raam de snelle uitgang naar het grasveld isquote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:00 schreef loecje het volgende:
[..]
waarom heb je ervoor gekozen om je bed direct bij de deur te zetten?
je hebt zo te zien achterin zo'n mooi nisje, past daar je bed niet precies in? dan zou je je bed een beetje afgezonderd hebben van de rest.
Ja, juist!!! De huiskat! (=geen muizen!)quote:Een kat in een studentenhuis?
ah dat verklaart een hoop. alst niet past dan past het niet.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:43 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat was ook het oorspronkelijke idee, het bed daarzetten met een kamerscherm erbij. Maar die nis is iets meer dan 1,50m, daar past geen bed tussen. Plus dat het heel veel licht wegneemt en dat raam de snelle uitgang naar het grasveld is
goed idee die kast zo bij de deur, je hebt de ruimte echt optimaal benutquote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:20 schreef Leonietje83 het volgende:
Bij gebrek aan andere show-offs: Mijn slaap/studeerkamer:
In de Ikea planner:
[ afbeelding ]
In het echt:
Vanuit de deuropening genomen:
[ afbeelding ]
Bed-hoofdeinde (Ja, Ikea hoogtij!)
[ afbeelding ]
Werkhoekje:
[ afbeelding ]
Die kast zo bij de deuropening is heeeel handig! M'n kat slaapt bij mij op bed,
maar de kattenbak staat op het balkon. Mijn deur staat dus altijd op een kier.
Op deze manier kun je dan niet de kamer inkijken als je langsloopt.
Beetje privacy als ik in m'n bedje lig dus
Ik kan juist uuuuuuren naar buiten tuuuuuren hier... Dus maar beter dat ik een beetje ingebouwd benquote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:52 schreef boem-dikkie het volgende:
Word je niet druk in je hoofd van al dat spul om je heen Leonietje? Ik zou gek worden van links en rechts zo'n kast. Scheelt wel dat je zo'n mooi groot raam hebt wat een beetje meer ruimtelijk idee geeft maar alsnog.
Ziet er leuk uit, in welke plaats is het? En hoeveel m2?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:43 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat was ook het oorspronkelijke idee, het bed daarzetten met een kamerscherm erbij. Maar die nis is iets meer dan 1,50m, daar past geen bed tussen. Plus dat het heel veel licht wegneemt en dat raam de snelle uitgang naar het grasveld is
--
De foto's zijn van vorige week, maar ik kan geen kabeltje vinden voor de cameraHet is nu wel wat opgeruimder.
De badkamer en het toilet zijn compleet gerenoveerd voor de verhuizing, en daar heb ik nog een prachtfoto van. De lichtschakelaar van de douche zat eerst ín het douchegedeelte![]()
![]()
Toch maar wat van gezegd, en het antwoord van de elektricien was dat ze het vroeger altijd zo deden. Dan is het toch handig als je de huidige regels weet. Nu zit de lichtschakelaar netjes in de keuken![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na aftrek van de huurtoeslag ~360¤, via de studentenverhuurder hier.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:22 schreef loecje het volgende:
[..]
ah dat verklaart een hoop. alst niet past dan past het niet.
maar mooi hoor:) zoiets lijkt mij ook wel wat. hoeveel betaal je voor zoiets?
In Nijmegen, rond de 45m². Mijn vorige kamer was drie keer zo klein, dus een hele verbeteringquote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, in welke plaats is het? En hoeveel m2?
ik kom net op woningnet.nl een container studio aan de Damsterdiep tegen. ik kan er geen rechtstreekse link van plaatsen dus je moet zelf maar ff op de site zoeken. 21 m² voor ¤ 351,04 (incl.servicekosten).quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:30 schreef dery1990 het volgende:
[..]
Sorry ik lees weleens over dingen heen![]()
Ik wou graag weten hoe het voelt om in een container te wonen. Wil ook wel weten wat de gemiddelde huurprijs van zo'n ding in Groningen is. Ik heb al wat gekeken bij Nijestee maar ik kan er niks vinden
Hey ja! Bedankt, het lijkt me wel wat!quote:Op maandag 15 maart 2010 18:38 schreef loecje het volgende:
[..]
ik kom net op woningnet.nl een container studio aan de Damsterdiep tegen. ik kan er geen rechtstreekse link van plaatsen dus je moet zelf maar ff op de site zoeken. 21 m² voor ¤ 351,04 (incl.servicekosten).
Ik denk dat je op zo'n manier wel een kamer gaat vinden. Sterker: ik snap niet dat die andere 20000 studenten hier niet even posten.quote:Op maandag 5 april 2010 16:38 schreef Eelke1 het volgende:
Weet iemand hier misschien nog een kamer voor mij in Amsterdam? Ik studeer nu aan de Hogeschool Zeeland, maar ga in september beginnen aan de UVA. Vanuit Zeeland is het wat te ver om iedere dag heen en weer te reizen, dus als iemand nog een kamer weet....???
met floorplanner waarschquote:
Ik ken grotere appartementen heurquote:
Verschil moet er zijn. Ach, die de echte studentenwoning zoals ik ze ken, heeft ook wel wat. lekker knus enzoquote:
quote:Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef wikwakka2 het volgende:
Dit is wel het studentenkamerstopic, niet het appartementen-van-mannen-die-fulltime-werkentopic.
Oke, duidelijk.quote:
Dude, mijn huis is 55m2 en dat vind ik voor 1 persoon al groot zat. Jouw huis is echt gigantischquote:Op maandag 5 april 2010 20:15 schreef cvboer het volgende:
Niet echt een studentenkamer, maar echt groot is het hier ook niet![]()
Totale oppervlakte: 75M2
Ik heb 2 slaapkamers, mooie lichte woonkamer met open keuken met inbouwapparatuur. en een fatsoenlijke badkamer. Beneden heb ik nog een berging van zo'n 8M2 Staat momenteel alleen maar een fiets in![]()
Ik heb 1 balkon aan de voorzijde, ongeveer 12M2
Voor de beeldvorming nog ff wat foto's
Woonkamer [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de keuken
[ afbeelding ]
Slaapkamer van 20M2
[ afbeelding ]
Valt mee, ik had hiervoor een appartement van 115M2, dat heb ik toen verkocht omdat ik in het dorp wou wonen waar ik geboren was. Maar inderdaad, voor 1 persoon alleen is het het een leuke oppervlaktequote:Op maandag 5 april 2010 21:04 schreef Skaai het volgende:
[..]
Dude, mijn huis is 55m2 en dat vind ik voor 1 persoon al groot zat. Jouw huis is echt gigantisch
Ik heb wel horror-verhalen gehoord over gedeelde keukens met Afrikaanse studenten, dus op zich is het niet zo gek dat veel mensen dat niet willen..quote:Op zondag 23 mei 2010 12:51 schreef Mirel het volgende:
Hoera voor racisme. Als er een kamer wordt geplaatst waarvan in de omschrijving wordt gezegd dat er Afrikaanse studenten wonen, reageert er bijna niemand op, en kom ik hoger in de ranglijst.
Ik helaas ookquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:23 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik heb wel horror-verhalen gehoord over gedeelde keukens met Afrikaanse studenten, dus op zich is het niet zo gek dat veel mensen dat niet willen..
dat heb je bij heel veel studentenhuizen hoorquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:36 schreef wikwakka2 het volgende:
Dat het er eerst zo:
[ afbeelding ]
en binnen een week zo uitziet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
same shit met chinezen. maar die roggelen er nog te pas en te onpas bijquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:45 schreef Merel1808 het volgende:
Mijn oud-huisgenootje in Diemen had eerst in Diemen op de gang gewoond met 5 Afrikaanse mannen, en die eisten elke avond vanaf een uur of 6 tot een uur of 10 de keuken op, en dan gingen ze allerlei dingen koken (hele vissen, honderden kilo's rijst en allerlei exotische insecten), dan ruimden ze helemaal niets op, en dan mocht de rest van de gang om 10 uur de keuken in om zelf te koken. Het zegt wel wat als je binnen de Rode Kruislaan verhuisd om je huisgenoten
Ik.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:00 schreef Ml-etje het volgende:
hoiwie wonen er nu nog op kamers?
Mis nl best veel leuke foto's
Leuk! knap dat je in zon kleine ruimte kunt leven maar je hebt het goed ingedeeld, hij lijkt groterquote:Op zondag 30 mei 2010 21:15 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Ik.
10,9213m2 (denk ik ongeveer precies) te crimineel Eindhoven. Niet bijzonder groot of gezellige kamer eigenlijk, but it works. Goddank ga ik naar een goddelijk grote kamer van de zomer aan de andere kant van Nederland, die wordt in ieder geval veel hipper dan deze.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tuinzigt. Ik moet nog verhuizenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:07 schreef RangeRover het volgende:
In welke wijk zit je? Ik heb familie in Breda wonen.
Ik hoop binnenkort mijn Leidse kamer te kunnen laten zien!
Late reactie, maar ben benieuwd naar je badkamer en balkonquote:Op maandag 5 april 2010 20:15 schreef cvboer het volgende:
Niet echt een studentenkamer, maar echt groot is het hier ook niet![]()
Totale oppervlakte: 75M2
Ik heb 2 slaapkamers, mooie lichte woonkamer met open keuken met inbouwapparatuur. en een fatsoenlijke badkamer. Beneden heb ik nog een berging van zo'n 8M2 Staat momenteel alleen maar een fiets in![]()
Ik heb 1 balkon aan de voorzijde, ongeveer 12M2
Voor de beeldvorming nog ff wat foto's
Woonkamer [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de keuken
[ afbeelding ]
Slaapkamer van 20M2
[ afbeelding ]
Leuk! Wat staat er op je kussen? En het langwerpige bordje boven je bank?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:00 schreef princess-a het volgende:
Paar posts hierboven had ik geschreven dat ik naar een grotere kamer ging
en tadaaaa
mn banken die niet echt wit maar beige zijn![]()
[ afbeelding ]
![]()
Redelijk laag indd, maar hoog genoeg hoor. Zo hoog als een normale deur + 15cmquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:24 schreef maok het volgende:
Leuk, compleet huisje in een kamer. Wel een laag plafond, of lijkt dat maar zo?
Kussen = I wish you were herequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:51 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Leuk! Wat staat er op je kussen? En het langwerpige bordje boven je bank?
Weet er ook een;quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:36 schreef heartwork het volgende:
Vriendin A. deelde haar kamer met een heel aardig meisje uit Somalie. Ging hartstikke goed en was erg gezellig. Totdat ze een keer terug kwam van vakantie en er overal kakkerlakken zaten. Het meisje was dus terug geweest naar haar familie aldaar.
En ze had de gewoonte om vlees op te hangen in de keuken. Lekker friiiissss
Je snapt het niet echt of wel.quote:Op maandag 20 september 2010 13:06 schreef Breathtaking het volgende:
Tsja Borkydude, voor jou tien anderen he.
Ligt er natuurlijk aan of hij iets te zeggen heeft over de volgende huurder en of jij je huurcontract al getekend hebt. Ik zou iig eerst tekenen voor je tegen die gast zegt dat je de spullen niet overneemt.quote:Op maandag 20 september 2010 15:34 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Je snapt het niet echt of wel.
Je bent uiteraard niet verplicht die spullen over te nemen, maar ik zou persoonlijk niet meteen kwaad bloed willen zetten bij mijn nieuwe huisgenoten. Het is nu eenmaal vrij normaal in de wereld der studentenkamers om spullen over te 'moeten' kopen.quote:Op maandag 20 september 2010 15:34 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Je snapt het niet echt of wel.
Misschien handig om een budget te melden...quote:Op maandag 20 september 2010 20:41 schreef loecje het volgende:
ik hoopte nu ook een studio te kunnen laten zien. maar mag nog niet zo zijn... ik zit dus weer terug op mn oude plekje bij hospita in huis.
ben weer vollop aan reageren op zelfstandige kamers maar kom steeds niet hoog genoeg(wel top 10 al dus dat is al positief)
als iemand nog een studio/zelfstandige kamer weet in groningen??
Jammer dan. Dit is echt normaal hoor dat je zoiets tegenkomt.quote:Op zondag 19 september 2010 20:11 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb een heel relaxt kamertje in Utrecht! Tweede keer hospiteren, 120 reacties, twintig hospiteerders, ik kreeg hem
Alleen nu wil de vent die er nu inzit me een oude wasmachine, stofzuiger en zijn laminaat laten overnemen voor 125 euro, omdat hij dit er ook voor heeft betaald en 'dit gewoon doorgegeven wordt aan de volgende huurder'. Gaat dus niet gebeuren hè.
Groningen?quote:Op maandag 20 september 2010 21:51 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Jammer dan. Dit is echt normaal hoor dat je zoiets tegenkomt.
Ik ben nu alweer bijna een half jaar aan het zoeken naar een zelfstandig appartement met mijn vriendin. Liefst wat groter dan 40m2 en 825euro incl. Het wil nog niet echt schorten.
jeses dat is ook niet leuk meer, zo groot wil ik voorlopig helemaal nietquote:Op maandag 20 september 2010 22:38 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Groningen?
2 vrienden van mij betalen 765 excl (ongeveer 920-930 incl) voor ongeveer 90m2 op minder dan een km van de grote markt.
alles binnen de huursubsidiegrens. dus ¤375 maxquote:Op maandag 20 september 2010 21:44 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Misschien handig om een budget te melden...
ik zit midden in het centrum (16m2). opzich super plek maar ik woon wel echt bij iemand in huis... en dat ben ik nu na bijna 3 jaar toch echt wel zat. dus dan die mooie plek maar opofferen voor een plekje rondom het centrum maar dan iets met eigen keuken/douche/wc.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:33 schreef Mankatans het volgende:
[..]
jeses dat is ook niet leuk meer, zo groot wil ik voorlopig helemaal nietzit nu ruim zat met mn 15m2 (5 min fietsen grote markt)
¤375 voor een plekje met eigen voordeur/keuken/douche/wc lijkt mij haast onmogelijk ik ken in iedergeval niemand die dit gelukt is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:04 schreef loecje het volgende:
[..]
alles binnen de huursubsidiegrens. dus ¤375 max
[..]
ik zit midden in het centrum (16m2). opzich super plek maar ik woon wel echt bij iemand in huis... en dat ben ik nu na bijna 3 jaar toch echt wel zat. dus dan die mooie plek maar opofferen voor een plekje rondom het centrum maar dan iets met eigen keuken/douche/wc.
In Groningen kan dat prima. Mijn studio is iets van ¤275 kale huur. Maar ik ga nog niet weg.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:15 schreef dynamiet het volgende:
[..]
¤375 voor een plekje met eigen voordeur/keuken/douche/wc lijkt mij haast onmogelijk ik ken in iedergeval niemand die dit gelukt is.
in Groningen lukt dat nog wel. dan zit je niet midden in het centrum maar dat offer ik er graag voor op.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:15 schreef dynamiet het volgende:
[..]
¤375 voor een plekje met eigen voordeur/keuken/douche/wc lijkt mij haast onmogelijk ik ken in iedergeval niemand die dit gelukt is.
Dat kan zelfs in Amsterdam nog wel (kale huur dan, niet incl gas/water/licht maar dat is ook niet bepalend voor huurtoeslag).quote:Op woensdag 22 september 2010 10:15 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Als je goed dekkende verf koopt wordt het gewoon helemaal wit. Dus niet gelijk het allereerste huismerk kopen wat je tegen komt. Als je dan alsnog 4 lagen moet smeren ben je uiteindelijk duur uit.quote:Op donderdag 23 september 2010 00:49 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb ZOVEEL zin om mijn kamer in te gaan! Nog een week dan krijg ik de sleutel.
Weet iemand of als je een paarse muur hebt en die schilder je wit, wordt het dan gewoon wit of een soort roze?
Ik heb een knalrode muur met 1 laagje Hema dubbel/extra dekkende verf wit gekregen.quote:Op donderdag 23 september 2010 00:49 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb ZOVEEL zin om mijn kamer in te gaan! Nog een week dan krijg ik de sleutel.
Weet iemand of als je een paarse muur hebt en die schilder je wit, wordt het dan gewoon wit of een soort roze?
Teken je voor overname van die spullen? Nee? Klaarquote:Op zondag 19 september 2010 20:11 schreef Borkydude het volgende:
Alleen nu wil de vent die er nu inzit me een oude wasmachine, stofzuiger en zijn laminaat laten overnemen voor 125 euro, omdat hij dit er ook voor heeft betaald en 'dit gewoon doorgegeven wordt aan de volgende huurder'. Gaat dus niet gebeuren hè.
En anders bij twijfel eerst grijs, dan wit.quote:Op donderdag 23 september 2010 01:25 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ik heb een knalrode muur met 1 laagje Hema dubbel/extra dekkende verf wit gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |