@Ruben, waarom een bureau en geen eettafel? Je bent niet de enige student die voor een bureau kiest ipv voor een eettafel hoor, maar persoonlijk begrijp ik dat nooit zo goed. Ik bedoel, een studentenkamer is de kamer waar je echt woont. Je hebt geen heel huis meer tot je beschikking, nee, je moet zo veel mogelijk op de paar vierkante meters proppen die je hebt. Zo te zien heb jij geen ruimte om een bank neer te zetten oid. Dan is het nog fijner om de ruimte die je toch al zou gebruiken om te kunnen leren, ook te kunnen gebruiken als ruimte waar je gewoon eventjes lekker kunt zitten. Want wat als er vrienden langs komen? Dan is het toch veel gezelliger als je een eettafel hebt waar ze aan kunnen zitten? En ook als je alleen bent, zul je het vast wel fijn vinden om niet aan je bureau te hoeven eten elke keer. Ik begrijp ook niet zo goed wat de meerwaarde van een bureau is. Oke, als je gaat leren heb je misschien een groot blad nodig waar je goed aan kunt zitten. Maar een eettafel kan je toch evengoed dat grote blad bieden? Daar heb je toch niet persé een bureau voor nodig? Waar het op neer komt is dat het allebei tafels zijn, alleen is een eettafel functioneler. Je kunt er meer mee. Dus waarom dan toch een bureau?quote:Op maandag 3 augustus 2009 02:02 schreef ruben3123 het volgende:
Hieronder de plattegrond zoals ik mijn nieuwe kamer in wil richten. Je ziet een tweepersoonsbed, een bureau, bureaustoel, wastafel, klein kastje naast de wastafel en een witte ladekast voor mijn kleding. Iemand nog tips/opmerkingen? De verwarming zit trouwens langs het hele raam vandaar dat mijn bureau wat van het raam afstaat.
[ link | afbeelding ]
Tips voor het inrichten... Ligt helemaal aan de oppervlakte van je kamer. Een algemene tip die op alle studentenkamers wel van toepassing is, is om het zonlicht dat je hebt optimaal te benutten. Zet daar dus je bank/stoelen ed neer, en dus niet je bed of je kast.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:12 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Leuke kamers hier
Hebben jullie nog tips voor het inrichten?
En ik vroeg me af.... Hoe doen jullie dat met bestek enzo? Ik ga in een huis wonen met allemaal nieuwe mensen.. Word dat verdeeld? Ieder neemt iets anders mee? Eentje koelkast, eentje bestek etc?
Terug Vind Post.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:10 schreef Dromertje87 het volgende:
Eens met het advies van Nero. 1 muur in een opvallende kleur of met opvallend behang is wel leuk, maar je wordt gek als allevier de muren zo opvallend zijn.
Wat betekent tvp? Ik zie het hier steeds voorbij komen maar heb geen idee wat jullie ermee bedoelen.
Ik moet inderdaad even kijken wat voor tafel/bureau ik neem. Een echt bureau met ladekasten eronder lijkt me inderdaad niet zo handig. Dan zit je toch wat klem en kan je ook niet makkelijk met meerdere mensen aan de tafel zitten. Ik heb het voordeel dat we op de begane grond een grote woonkamer hebben met een eettafel en 2 banken en wat stoelen. Dus gelukkig hoef ik niet de hele dag op mijn kamer saai te zitten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:08 schreef Dromertje87 het volgende:
[..]
@Ruben, waarom een bureau en geen eettafel? Je bent niet de enige student die voor een bureau kiest ipv voor een eettafel hoor, maar persoonlijk begrijp ik dat nooit zo goed. Ik bedoel, een studentenkamer is de kamer waar je echt woont. Je hebt geen heel huis meer tot je beschikking, nee, je moet zo veel mogelijk op de paar vierkante meters proppen die je hebt. Zo te zien heb jij geen ruimte om een bank neer te zetten oid. Dan is het nog fijner om de ruimte die je toch al zou gebruiken om te kunnen leren, ook te kunnen gebruiken als ruimte waar je gewoon eventjes lekker kunt zitten. Want wat als er vrienden langs komen? Dan is het toch veel gezelliger als je een eettafel hebt waar ze aan kunnen zitten? En ook als je alleen bent, zul je het vast wel fijn vinden om niet aan je bureau te hoeven eten elke keer. Ik begrijp ook niet zo goed wat de meerwaarde van een bureau is. Oke, als je gaat leren heb je misschien een groot blad nodig waar je goed aan kunt zitten. Maar een eettafel kan je toch evengoed dat grote blad bieden? Daar heb je toch niet persé een bureau voor nodig? Waar het op neer komt is dat het allebei tafels zijn, alleen is een eettafel functioneler. Je kunt er meer mee. Dus waarom dan toch een bureau?
Is het trouwens niet handiger om 1 wat grotere kast in je kamer te hebben? Nu heb je alleen een klein kaste en een witte ladenkast. Toen ik net op kamers ging, dacht ik ook genoeg te hebben aan mijn grote (!) vaste kast en die witte kast die je op de foto's ziet. Dus niet. Binnenkort ben ik van plan er een vijfde kast bij te kopen. Ik heb alleen wel het geluk dat ik 2 van mijn 5 kasten in de gang kan zetten, zodat mijn kamer niet nog voller word.
Mooie kamer!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:53 schreef Dromertje87 het volgende:
Leuk topic dit! Moet alleen wel erg veel bijlezen om helemaal op de hoogte te zijn haha! Maar dat ga ik zeker doen, de komende tijd. Vind het leuk om te weten hoe andere studenten wonen.
Ik woon zelf in Rotterdam, aan de rand van het centrum. Heb 2 huisgenoten met wie ik naast keuken, badkamer en wc ook een balkon waar je goed op kunt zitten en een bescheiden eetkamertje deel. Ik heb een kamer van een kleine 20 vierkante meter en betaal inclusief inclusief gwl 325, of 315. Geloof dat de prijs van het gwl pas verlaagd is namelijk. Kaal kost de kamer 275 euro, maar die prijs hebben we eigenlijk zelf bedacht. Heb namelijk een heel huis gehuurd samen met een vriendin, en er een student bijgezocht om de prijs betaalbaar te houden. Het nieuwe huisgenootje heeft een kamer van ruim 18 vierkante meter met eigen, bescheiden balkon, en die vriendin heeft een kamer van ruim 16 vierkante meter en nog een kamer van ruim 4 vierkante meter. Bijna 21 vierkante meter dus. In totaal kost het huis 825 per maand, waarvan we dus ieder 275 betalen.
Goed, dit is mijn kamer:
[ afbeelding ]
Dit is het eet/studeergedeelte.
[ link | afbeelding ]
Dit is het zitgedeelte met deur naar ons balkon, die voor mijn huisgenoten via de keuken te bereiken is.
[ link | afbeelding ]
Het slaapgedeelte met tegenover het bed een vaste kast.
Dankje! Het is in Groningen, en 17 m2. Maar je kunt die ruimte natuurlijk niet allemaal optimaal benutten door de schuine muur.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:26 schreef Ewelina het volgende:
Mooie kamer! Serene sfeer
Waar is het, en hoe groot ongeveer?
1.68quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:08 schreef kikoooooo het volgende:
Wel tof ingericht hoor! Hoe lang ben jij?Want ik met 1.98 zou daar niet kunnen leven denk ik. Beetje een tent idee
Haha neequote:Op maandag 10 augustus 2009 10:30 schreef wikwakka2 het volgende:
Wow, ziet er netjes uit! Je hebt je kamer toch niet regelrecht uit de IKEA overgenomen he? Ik denk dat mijn kamer meer een mix van alles qua kleuren en spullen wordt, maar ja, het is dan ook een jongenskamer
.
Welk tv-kastje?! Hoe diep, hoe breed, hoe hoog?!quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:33 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Haha neeal zit er wel veel ikea spul bij.. Maar die grote witte kast met die vakken had ik al, het kastje waar ik m'n kleding in heb ook.. En het tv kastje, het bureau en de bank komen nieuw bij de Ikea vandaan
!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |