abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:38:14 #71
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70553551
Tvp, ik wil ook maar eens op kamers dus even kijken hoe jullie het inrichten
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:44:20 #72
164755 Mss
kutHOEr
pi_70563763
Kamer gevonden, de volgende uitdaging wordt om een 1,5 persoons bed, een bank, een bureau, een dressoir, een dubbele kast en een dvd kast op 10m2 te proppen
Aids.
  donderdag 2 juli 2009 @ 04:14:09 #73
67385 ROG
Go on, say it.
pi_70569606
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:11 schreef japie_krekel het volgende:
[ afbeelding ]
Heey, kleine uitvoeringen van Joseph Klibansky, stukje huisvlijt?
pi_71252050
Als het goed is vanaf morgen een kamer in Rotterdam, foto's volgen!
pi_71256922
Tvp!
pi_71267982
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:13 schreef Apfelsaft het volgende:
Als het goed is vanaf morgen een kamer in Rotterdam, foto's volgen!
Mag ik vragen hoe je daaraan bent gekomen en waar die is? (A)
pi_71268194
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:12 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je daaraan bent gekomen en waar die is? (A)
Ik ga de kamer nemen! Maandag contract tekenen.
Is via Stadswonen (ongeveer 4 maanden ingeschreven), in Het Lage Land (wijk naast Kralingse Plas, bij Alexandrium). Niet echt centraal, maar wel in 10 min fietsen op de EUR en ik hoefde er niet voor te hospiteren. Ongeveer 15m² dus ook nog wel te doen.
pi_71268835
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:17 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Ik ga de kamer nemen! Maandag contract tekenen.
Is via Stadswonen (ongeveer 4 maanden ingeschreven), in Het Lage Land (wijk naast Kralingse Plas, bij Alexandrium). Niet echt centraal, maar wel in 10 min fietsen op de EUR en ik hoefde er niet voor te hospiteren. Ongeveer 15m² dus ook nog wel te doen.
Gefeliciteerd!

Je hoefde niet te hospiteren? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :p
pi_71270167
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:32 schreef GirlYouDontKnow het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Je hoefde niet te hospiteren? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :p
Geen idee, ik kreeg een aanbieding, uiteindelijk kwamen er 4 mensen naar de bezichtiging, en er waren 6 kamers waar we uit konden kiezen
pi_71288948
Toch eens mijn huidige kamer posten waar ik inmiddels alweer 3 jaar woon, heb in totaal 15 huisgenoten. Vond het al lange tijd te klein worden, maar van de 15 huisgenoten heb ik een hele goeie band opgebouwd met een 7tal wat de reden was om toch te blijven hangen. Kamer is 12m2 en lekker vol. Aan de rechterkant nog een wastafel en achter me een koelkast, kast + de deur.

Nu kreeg ik toch een mogelijkheid die ik niet kon laten liggen dus volgende week ga ik verhuizen naar een nieuwe kamer van 26m2. Meer dan 2 keer zo veel ruimte, maar heb totaal geen gevoel voor inrichting Heb even snel een schets gemaakt, iemand nog tips? Dat vakje aan de rechterkant naast de inbouwkast is een inhammetje waar ik een eettafel neer ga zetten. Voor de rest heb ik nog geen flauw idee wat de mooiste inrichting is. Qua kasten staan er een expedit, een aneboda klerenkast, een aneboda garderobekast en nog een dvdkastje. Vergeten aan te geven in de tekening

[ Bericht 4% gewijzigd door The6thgate op 24-07-2009 15:54:12 ]
Too much is never enough!
pi_71290281
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:42 schreef The6thgate het volgende:
Toch eens mijn huidige kamer posten waar ik inmiddels alweer 3 jaar woon, heb in totaal 15 huisgenoten. Vond het al lange tijd te klein worden, maar van de 15 huisgenoten heb ik een hele goeie band opgebouwd met een 7tal wat de reden was om toch te blijven hangen. Kamer is 12m2 en lekker vol. Aan de rechterkant nog een wastafel en achter me een koelkast, kast + de deur.

[ afbeelding ]

Nu kreeg ik toch een mogelijkheid die ik niet kon laten liggen dus volgende week ga ik verhuizen naar een nieuwe kamer van 26m2. Meer dan 2 keer zo veel ruimte, maar heb totaal geen gevoel voor inrichting Heb even snel een schets gemaakt, iemand nog tips? Dat vakje aan de rechterkant naast de inbouwkast is een inhammetje waar ik een eettafel neer ga zetten. Voor de rest heb ik nog geen flauw idee wat de mooiste inrichting is. Qua kasten staan er een expedit, een aneboda klerenkast, een aneboda garderobekast en nog een dvdkastje. Vergeten aan te geven in de tekening

[ afbeelding ]
Kamer inrichten is hip!

Ideetjes van moi:

Zet je bed aan de "donkere" kant van de kamer (in de buurt van de wastafel)
Als je slaapt heb je immers geen ramen/daglicht nodig!
Zet ook je kledingkast daar in de buurt, misschien past ie langs de kort wand en anders tegenover je bed bijvoorbeeld. (bed kan ook gedraaid zijn met de zijkant langs de muur btw)
Op deze manier maak je een soort van aparte slaaphoek, "afgescheiden" van je "zithoek".
Zet je bureau/bank/tafel ed aan de kant bij de ramen/deuren!
Daglicht is relaxed als je zit te chillen of te werken/studeren! En kun je tussendoor een beetje naar buiten kijken
Maak tussen je bed en de zithoek eventueel een afscheiding met een ikea-vakjeskast of een gordijn aan een rails (kun je ook openschuiven)
Zet je tv op een kastje met wieltjes en daarop op zo'n draaiplateautje, dan kun je ook vanuit bed tv kijken als je dat wilt! (tv draaien en evt kastje iets opschuiven)
Je hebt genoeg ruimte denk ik om een extreem relaxete chill bank neer te zetten, of een 2zitsbankje en een tafeltje met 2 of 4 stoeltjes. Net wat je zelf relaxed vindt!
Ergens rondom het bureau kun je ook nog bijv een boekenkast(je) zetten oid.

Nou ja, zijn maar wat ideetjes! Misschien heb je hier iets aan, of krijg je er zelf weer meer ideetjes van!

-oops-
Ik zie net dat de eettafeltje bij de wastafel in een inhammetje zit!
Dat heb ik perongeluk weggehaald op de tekening! Ik ga er nog 1 maken

Ik weet niet hoe breed je inham is, maar je kunt ook je bed erin zitten een stukje!
En dan een eettafeltje ergens anders

Nou ja, ik heb me iig weer even vermaakt haha, ik hoop dat je er iets aan hebt dus!
Succes met verhuizen en inrichten en ben wel benieuwd naar de foto's!
pi_71291278
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:27 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe breed je inham is, maar je kunt ook je bed erin zitten een stukje!
En dan een eettafeltje ergens anders

Nou ja, ik heb me iig weer even vermaakt haha, ik hoop dat je er iets aan hebt dus!
Succes met verhuizen en inrichten en ben wel benieuwd naar de foto's!
Haha tnx voor je uitgebreide reactie Inham zal iets van een kleine 2m breed zijn. Had er ook al aan gedacht om daar het bed neer te zetten, maar als je dan de kamer in komt is het meteen Boem, daar is het bed Even nog over nadenken. Moet misschien ook even kijken hoe het in het echt uitvalt met een bed midden in de kamer, dat kan ik me zo slecht inbeelden.
Waarschijnlijk komt de expedit in de buurt van de wastafel, ik heb eigenlijk 1 van die vakjes nodig voor mn toiletspullen aangezien de wastafel niet zo groot is Ik ga nog even puzzelen
pi_71292107
Met welk programma heb je die schets gemaakt? Ziet er erg handig uit!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:27:26 #84
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_71292215
Heb ook even iets geknutseld [heb het goeie programma niet dus is een beetje knip en plak werk]

Het 'muurtje' tussen de woon en slaapkamer kun je van een gordijn maken of een grote kast of kamerscherm. Op die manier wordt het wat vol maar heb je wel een beetje losse ruimtes. En met de tv daar kun je vanaf zowel de bank als eettafel kijken. En heb je een gezellig hoekje rond de bank.

Zo zou ik het iig doen. Succes er mee verder ben benieuwd hoe het word.
an urge to help mankind overcomes me
pi_71292238
Dat is Floorplanner.

Nog even wat tekeningetjes:
http://i25.tinypic.com/2mq6xwn.jpg
http://i28.tinypic.com/2wdabe0.jpg
Nu met de klerenkast in de inham:
http://i26.tinypic.com/sxhf5t.jpg
http://i31.tinypic.com/651n3s.jpg

Iemand nog betere suggesties? Zie nu al op tegen ooit een huis inrichten

[ Bericht 20% gewijzigd door The6thgate op 25-07-2009 14:12:22 ]
pi_71292268
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:27 schreef saaw het volgende:
Heb ook even iets geknutseld [heb het goeie programma niet dus is een beetje knip en plak werk]
[ afbeelding ]

Het 'muurtje' tussen de woon en slaapkamer kun je van een gordijn maken of een grote kast of kamerscherm. Op die manier wordt het wat vol maar heb je wel een beetje losse ruimtes. En met de tv daar kun je vanaf zowel de bank als eettafel kijken. En heb je een gezellig hoekje rond de bank.

Zo zou ik het iig doen. Succes er mee verder ben benieuwd hoe het word.
Tnx voor je suggestie Ziet er goed uit alleen is het niet een hele leuke plek om op de bank te zitten. Vanaf de eettafel tv kunnen kijken is ook een goeie! Daar had ik nog niet aan gedacht. Zal iig volgende week een foto posten als alles staat
  vrijdag 24 juli 2009 @ 18:18:40 #87
74276 saaw
pi_71293562
Ik weet niet of je vaak mensen over de vloer hebt maar dan is het imho lekker om je slaap en studeer deel een beetje gescheiden te houden van het woon/eet deel.
En idd je bed meteen bij de deur lijkt me niets.
pi_71313556
Nog even 2 probeersels dit keer met bank als afscheiding, zou ook wel kunnen toch?

Zo nu zal ik het niet verder volspammen Zo denk ik nog even een beetje verven en nog een foto maken.
pi_71315746
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:14 schreef The6thgate het volgende:
Nog even 2 probeersels dit keer met bank als afscheiding, zou ook wel kunnen toch?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zo nu zal ik het niet verder volspammen Zo denk ik nog even een beetje verven en nog een foto maken.

Bank als afscheiding kan ook zeker prima!
Als je je bank als afscheiding naast je bed gebruikt, dan staat je bank wel altijd met 1 zijkant helemaal tegen de muur trouwens! Ik weet niet of je dat relaxed vindt?!
Vaak is het relaxter om een kast of gordijn oid te gebruiken!

Ik denk nog steeds dat het het meest relaxed is om je bed in het donkere gedeelte van je kamer te zetten en de bank/bureau/eettafel aan de lichte kant. Daar zit je overdag en daglicht is dan echt relaxed!
Als je slaapt merk je verder niks van het daglicht

Je eettafel en bank aan dezelfde kant en er tegenover je bureau en tv is zeker relaxed als je tv wilt kijken vanaf de eettafel!
Voor je toiletspullen kun je eventueel ook zo'n ondiep kastje ophangen en daar een stukje spiegel tegen plakken of zo'n ondiep kastje kant en klaar met spiegel, boven je wastafel.
Zijn vast wel voor een prikkie (tweedehands?) te vinden!
Of je expedit kast tussen je wastafel en bureau plaatsen zodat je boeken er ook in kunnen!

Kledingkast in de inham is trouwens ook wel een goed idee denk ik! op die manier nemen de kasten verder geen ruimte in je kamer in. Dan je bed naast de wastafel en naast je bed de expedit als afscheiding, en dan daarnaast weer je bureau (kunnen je boeken dus in de expedit) en dan boven je wastafel zo'n spiegelkastje voor je toiletspullen. Of een (verrijdbaar) ladenkastje tussen en het bed en de wastafel (kun je meteen ook als nachtkastje gebruiken + voor je toiletspullen?)

Als je helemaal hip wilt doen, dan kun je ook een schuifdeur maken midden in je kamer! Die je dan helemaal naar de ene of de andere kant kunt schuiven (kun je je bed ook aan de andere muur zetten bijvoorbeeld)
Of zelfs 2 (die langs elkaar schuiven, zodat je het echt helemaal af kunt sluiten) creeeer je een soort "en suite" zeg maar. Maar ik heb geen idee of je dat mooi/relaxed vindt en hoeveel dat zou kosten (volgens mij kun je dat nog best goedkoop maken op 1 of andere manier)

Trouwens, ik verbouw mijn kamer(s) nog altijd vaak genoeg, gewoon afentoe eens met de spullen rondslepen en een nieuwe indeling proberen!
Kledingkasten e.d. zijn vaak lastiger te verplaatsen (iets meer werk) dus misschien is het een idee om daarvoor een strategische plek te kiezen waar ze in principe kunnen staan zonder in de weg te staan.
Dan kun je vervolgens met de overige meubels gewoon zo nu en dan eens rondschuiven!
Dan vind je vanzelf wel de meest relaxte/geschikte indeling voor jou!
misschien is het dan wel relaxed om de kledingkast in de inham te zetten bijvoorbeeld!

Sorry voor het lange verhaal weer
Maar misschien heb je er wederom iets aan!
pi_71316164
Hoe vaak kun je relaxed zeggen
pi_71316263
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:35 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Bank als afscheiding kan ook zeker prima!
Als je je bank als afscheiding naast je bed gebruikt, dan staat je bank wel altijd met 1 zijkant helemaal tegen de muur trouwens! Ik weet niet of je dat relaxed vindt?!
Vaak is het relaxter om een kast of gordijn oid te gebruiken!

Ik denk nog steeds dat het het meest relaxed is om je bed in het donkere gedeelte van je kamer te zetten en de bank/bureau/eettafel aan de lichte kant. Daar zit je overdag en daglicht is dan echt relaxed!
Als je slaapt merk je verder niks van het daglicht

Je eettafel en bank aan dezelfde kant en er tegenover je bureau en tv is zeker relaxed als je tv wilt kijken vanaf de eettafel!

(...)

Als je helemaal hip wilt doen, dan kun je ook een schuifdeur maken midden in je kamer! Die je dan helemaal naar de ene of de andere kant kunt schuiven (kun je je bed ook aan de andere muur zetten bijvoorbeeld)
Of zelfs 2 (die langs elkaar schuiven, zodat je het echt helemaal af kunt sluiten) creeeer je een soort "en suite" zeg maar. Maar ik heb geen idee of je dat mooi/relaxed vindt en hoeveel dat zou kosten (volgens mij kun je dat nog best goedkoop maken op 1 of andere manier)

Trouwens, ik verbouw mijn kamer(s) nog altijd vaak genoeg, gewoon afentoe eens met de spullen rondslepen en een nieuwe indeling proberen!
Kledingkasten e.d. zijn vaak lastiger te verplaatsen (iets meer werk) dus misschien is het een idee om daarvoor een strategische plek te kiezen waar ze in principe kunnen staan zonder in de weg te staan.
Dan kun je vervolgens met de overige meubels gewoon zo nu en dan eens rondschuiven!
Dan vind je vanzelf wel de meest relaxte/geschikte indeling voor jou!
misschien is het dan wel relaxed om de kledingkast in de inham te zetten bijvoorbeeld!

Sorry voor het lange verhaal weer
Maar misschien heb je er wederom iets aan!
pi_71316899
t to the v to the p
Cool story, Hansel.
pi_71318221
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:35 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]
Ik ga denk ik ook volgende week alles maar neer zetten en kijken hoe het uit valt Kan altijd nog schuiven idd. Verder heb ik net even in de kamer zelf gekeken maar ik denk ik het bed bij de wastafel echt niet mooi ga vinden. Vind het altijd mooi als het bed juist achterin de kamer staat om de een of andere reden

Gelijk even de nieuwe kamer nog leeg. Vanaf de deur. Achter de gordijnen 2 openslaande deuren naar een heel klein balkonnetje:

Vanaf het raam, ben ook erg blij met de opbergruimte boven de kast en inham aangezien ik veel losse troep heb:

Dat bruine is nu wit Op de grond ligt nog een wireless router omdat de aansluiting daar binnen komt helaas. Moet die dus wegwerken met de bank, bureau of tv-meubel. Lijkt op de foto eigenlijk kleiner dan in werkelijkheid valt me nu op. Ga waarschijnlijk de lamp bij de deur vervangen voor spots zodat ik 's avonds nog fel licht heb bij het studeren bijv.

[ Bericht 3% gewijzigd door The6thgate op 25-07-2009 16:57:52 ]
pi_71318436
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:51 schreef Breathtaking het volgende:
Hoe vaak kun je relaxed zeggen
Nahhhhh je pest me

potverdrie

@ the6thgate
Je hebt gelijk wb het bed, als ik de foto's zo zie denk ik ook dat het misschien mooier is om je bed toch aan de andere kant te doen..
Maar gewoon even in het rondschuiven dus!

En de inham ziet er ook wel chill uit voor je kledingkast denk ik!
(let op: ik zei geen relaxed! )

Mooie kamer wel!
  maandag 27 juli 2009 @ 00:39:19 #95
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_71354697
Zo, na even lekker rondgekeken te hebben in dit topic heb ikweer helemaal nieuwe inspiratie en zin om terug te gaan naar mn eigen kamer waar ik vanwege werk even een paar weekjes niet heen kan(centrum van leeuwarden, 18m2 en té bruut uitzicht)

in deel 8 van dit topic staan foto's van mijn oude kamer en vanwege de enorme heimwee die ik nu naar mn casa heb ben ik op zoek gegaan naar foto's en heb er helaas maar 1

[ afbeelding ]

niet op de foto:mijn keukenblokje met Blond Amsterdam servies, tv hoekje en eettafel. Student zijn

de foto krijg ik niet normaal in het bericht

Lekker doorposten mensen! Superleuk Zodra ik weer huis ben ga ik de rest ook posten

[ Bericht 5% gewijzigd door lovegrrl op 27-07-2009 01:03:52 ]
pi_71358381
Zo dus:

Je moet de link tussen [ i m g ] www.link.nl [ / i m g ] zetten maar dan zonder de spaties.
Cool story, Hansel.
pi_71370696
Wow, als ik hier een plattegrond van mn kamer post richten jullie hem dan ook helemaal in?
  maandag 27 juli 2009 @ 21:26:04 #98
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_71377499
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:25 schreef wikwakka2 het volgende:
Zo dus:
[ afbeelding ]

Je moet de link tussen [ i m g ] www.link.nl [ / i m g ] zetten maar dan zonder de spaties.
dankje!
pi_71525590
Leuke kamers hier
Hebben jullie nog tips voor het inrichten?
En ik vroeg me af.... Hoe doen jullie dat met bestek enzo? Ik ga in een huis wonen met allemaal nieuwe mensen.. Word dat verdeeld? Ieder neemt iets anders mee? Eentje koelkast, eentje bestek etc?
pi_71555076
Hieronder de plattegrond zoals ik mijn nieuwe kamer in wil richten. Je ziet een tweepersoonsbed, een bureau, bureaustoel, wastafel, klein kastje naast de wastafel en een witte ladekast voor mijn kleding. Iemand nog tips/opmerkingen? De verwarming zit trouwens langs het hele raam vandaar dat mijn bureau wat van het raam afstaat.

pi_71590839
Leuk topic dit! Moet alleen wel erg veel bijlezen om helemaal op de hoogte te zijn haha! Maar dat ga ik zeker doen, de komende tijd. Vind het leuk om te weten hoe andere studenten wonen.

Ik woon zelf in Rotterdam, aan de rand van het centrum. Heb 2 huisgenoten met wie ik naast keuken, badkamer en wc ook een balkon waar je goed op kunt zitten en een bescheiden eetkamertje deel. Ik heb een kamer van een kleine 20 vierkante meter en betaal inclusief inclusief gwl 325, of 315. Geloof dat de prijs van het gwl pas verlaagd is namelijk. Kaal kost de kamer 275 euro, maar die prijs hebben we eigenlijk zelf bedacht. Heb namelijk een heel huis gehuurd samen met een vriendin, en er een student bijgezocht om de prijs betaalbaar te houden. Het nieuwe huisgenootje heeft een kamer van ruim 18 vierkante meter met eigen, bescheiden balkon, en die vriendin heeft een kamer van ruim 16 vierkante meter en nog een kamer van ruim 4 vierkante meter. Bijna 21 vierkante meter dus. In totaal kost het huis 825 per maand, waarvan we dus ieder 275 betalen.

Goed, dit is mijn kamer:

Dit is het eet/studeergedeelte.

Dit is het zitgedeelte met deur naar ons balkon, die voor mijn huisgenoten via de keuken te bereiken is.

Het slaapgedeelte met tegenover het bed een vaste kast.
pi_71591292
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 02:02 schreef ruben3123 het volgende:
Hieronder de plattegrond zoals ik mijn nieuwe kamer in wil richten. Je ziet een tweepersoonsbed, een bureau, bureaustoel, wastafel, klein kastje naast de wastafel en een witte ladekast voor mijn kleding. Iemand nog tips/opmerkingen? De verwarming zit trouwens langs het hele raam vandaar dat mijn bureau wat van het raam afstaat.

[ link | afbeelding ]
@Ruben, waarom een bureau en geen eettafel? Je bent niet de enige student die voor een bureau kiest ipv voor een eettafel hoor, maar persoonlijk begrijp ik dat nooit zo goed. Ik bedoel, een studentenkamer is de kamer waar je echt woont. Je hebt geen heel huis meer tot je beschikking, nee, je moet zo veel mogelijk op de paar vierkante meters proppen die je hebt. Zo te zien heb jij geen ruimte om een bank neer te zetten oid. Dan is het nog fijner om de ruimte die je toch al zou gebruiken om te kunnen leren, ook te kunnen gebruiken als ruimte waar je gewoon eventjes lekker kunt zitten. Want wat als er vrienden langs komen? Dan is het toch veel gezelliger als je een eettafel hebt waar ze aan kunnen zitten? En ook als je alleen bent, zul je het vast wel fijn vinden om niet aan je bureau te hoeven eten elke keer. Ik begrijp ook niet zo goed wat de meerwaarde van een bureau is. Oke, als je gaat leren heb je misschien een groot blad nodig waar je goed aan kunt zitten. Maar een eettafel kan je toch evengoed dat grote blad bieden? Daar heb je toch niet persé een bureau voor nodig? Waar het op neer komt is dat het allebei tafels zijn, alleen is een eettafel functioneler. Je kunt er meer mee. Dus waarom dan toch een bureau?

Is het trouwens niet handiger om 1 wat grotere kast in je kamer te hebben? Nu heb je alleen een klein kaste en een witte ladenkast. Toen ik net op kamers ging, dacht ik ook genoeg te hebben aan mijn grote (!) vaste kast en die witte kast die je op de foto's ziet. Dus niet. Binnenkort ben ik van plan er een vijfde kast bij te kopen. Ik heb alleen wel het geluk dat ik 2 van mijn 5 kasten in de gang kan zetten, zodat mijn kamer niet nog voller word.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dromertje87 op 04-08-2009 13:28:12 ]
pi_71591487
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:12 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Leuke kamers hier
Hebben jullie nog tips voor het inrichten?
En ik vroeg me af.... Hoe doen jullie dat met bestek enzo? Ik ga in een huis wonen met allemaal nieuwe mensen.. Word dat verdeeld? Ieder neemt iets anders mee? Eentje koelkast, eentje bestek etc?
Tips voor het inrichten... Ligt helemaal aan de oppervlakte van je kamer. Een algemene tip die op alle studentenkamers wel van toepassing is, is om het zonlicht dat je hebt optimaal te benutten. Zet daar dus je bank/stoelen ed neer, en dus niet je bed of je kast.

Wij hebben inderdaad alles een beetje verdeeld. Iedereen had nog wel iets uit haar vorige huis wat we mee konden nemen, en over de dingen die we geen van allen nog in huis hadden hebben we afspraken gemaakt wie wat zou kopen. En natuurlijk is het ook een kwestie van reeel zijn. Als anderen al veel ingebracht hebben en je hebt bv een nieuwe prullenbak nodig, kun je zelf ook wel bedenken dat het nu jouw beurt is.

Het is ook handiger om allemaal je eigen spul in te brengen en dus geen kosten te delen voor hetzelfde product. Want wanneer je het huis dan verlaat, weet je wat van jou is en kun je dat gewoon weer meenemen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:08:18 #104
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_71630261
Ik ben bezig mijn kamer in te richten en te kleuren (via google sketchup). Ik heb nogal moeite met een kleurencombinatie.

Dit is me eerste hersenscheet. Gek oranje

Lime green kan natuurlijk ook (niet).

Weet iemand wel een goede kleuren combo voor muren en meubilair?
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_71630762
Op de website van Histor kan je kleurenwielen maken, kan je zelf zien wat ongeveer leuke combinaties zijn.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:28:26 #106
74276 saaw
pi_71630781
ik vind olijfgroen altijd heel mooi fris maar toch rustig
en als je een fel kleurtje wilt misschien zonnebloemgeel? met donkerbruin ofzo
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:22:57 #107
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_71635825
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_71635952
Dan zou ik toch gaan voor een neutrale kleur op de muren en de accessoires een frisse kleur. Ddesnoods nog 1 muur een andere kleur, lekker trendy...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71638487
TVP
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_71639166
Eens met het advies van Nero. 1 muur in een opvallende kleur of met opvallend behang is wel leuk, maar je wordt gek als allevier de muren zo opvallend zijn.

Wat betekent tvp? Ik zie het hier steeds voorbij komen maar heb geen idee wat jullie ermee bedoelen.
pi_71640310
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:10 schreef Dromertje87 het volgende:
Eens met het advies van Nero. 1 muur in een opvallende kleur of met opvallend behang is wel leuk, maar je wordt gek als allevier de muren zo opvallend zijn.

Wat betekent tvp? Ik zie het hier steeds voorbij komen maar heb geen idee wat jullie ermee bedoelen.
Terug Vind Post.

Als je een post maakt zie je die terug in je actieve topics (MyAt). Sommigen hebben niks te melden maar willen het topic wel volgens: TVP.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71684757
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:08 schreef Dromertje87 het volgende:

[..]

@Ruben, waarom een bureau en geen eettafel? Je bent niet de enige student die voor een bureau kiest ipv voor een eettafel hoor, maar persoonlijk begrijp ik dat nooit zo goed. Ik bedoel, een studentenkamer is de kamer waar je echt woont. Je hebt geen heel huis meer tot je beschikking, nee, je moet zo veel mogelijk op de paar vierkante meters proppen die je hebt. Zo te zien heb jij geen ruimte om een bank neer te zetten oid. Dan is het nog fijner om de ruimte die je toch al zou gebruiken om te kunnen leren, ook te kunnen gebruiken als ruimte waar je gewoon eventjes lekker kunt zitten. Want wat als er vrienden langs komen? Dan is het toch veel gezelliger als je een eettafel hebt waar ze aan kunnen zitten? En ook als je alleen bent, zul je het vast wel fijn vinden om niet aan je bureau te hoeven eten elke keer. Ik begrijp ook niet zo goed wat de meerwaarde van een bureau is. Oke, als je gaat leren heb je misschien een groot blad nodig waar je goed aan kunt zitten. Maar een eettafel kan je toch evengoed dat grote blad bieden? Daar heb je toch niet persé een bureau voor nodig? Waar het op neer komt is dat het allebei tafels zijn, alleen is een eettafel functioneler. Je kunt er meer mee. Dus waarom dan toch een bureau?

Is het trouwens niet handiger om 1 wat grotere kast in je kamer te hebben? Nu heb je alleen een klein kaste en een witte ladenkast. Toen ik net op kamers ging, dacht ik ook genoeg te hebben aan mijn grote (!) vaste kast en die witte kast die je op de foto's ziet. Dus niet. Binnenkort ben ik van plan er een vijfde kast bij te kopen. Ik heb alleen wel het geluk dat ik 2 van mijn 5 kasten in de gang kan zetten, zodat mijn kamer niet nog voller word.
Ik moet inderdaad even kijken wat voor tafel/bureau ik neem. Een echt bureau met ladekasten eronder lijkt me inderdaad niet zo handig. Dan zit je toch wat klem en kan je ook niet makkelijk met meerdere mensen aan de tafel zitten. Ik heb het voordeel dat we op de begane grond een grote woonkamer hebben met een eettafel en 2 banken en wat stoelen. Dus gelukkig hoef ik niet de hele dag op mijn kamer saai te zitten.

Kastruimte moet ik ook nog even mee puzzelen. Een ladekast is misschien wel genoeg voor mijn kleding, maar ik heb ook andere dingen als boeken en zo. Ik denk alleen dat een hoge kast van bijvoorbeeld 1,80 m een beetje erg opvalt in mijn kamer, maarja dat is dan maar zo. Ook wil ik een boekenplank aan de muur achter het bed vastmaken.
pi_71691959
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:53 schreef Dromertje87 het volgende:
Leuk topic dit! Moet alleen wel erg veel bijlezen om helemaal op de hoogte te zijn haha! Maar dat ga ik zeker doen, de komende tijd. Vind het leuk om te weten hoe andere studenten wonen.

Ik woon zelf in Rotterdam, aan de rand van het centrum. Heb 2 huisgenoten met wie ik naast keuken, badkamer en wc ook een balkon waar je goed op kunt zitten en een bescheiden eetkamertje deel. Ik heb een kamer van een kleine 20 vierkante meter en betaal inclusief inclusief gwl 325, of 315. Geloof dat de prijs van het gwl pas verlaagd is namelijk. Kaal kost de kamer 275 euro, maar die prijs hebben we eigenlijk zelf bedacht. Heb namelijk een heel huis gehuurd samen met een vriendin, en er een student bijgezocht om de prijs betaalbaar te houden. Het nieuwe huisgenootje heeft een kamer van ruim 18 vierkante meter met eigen, bescheiden balkon, en die vriendin heeft een kamer van ruim 16 vierkante meter en nog een kamer van ruim 4 vierkante meter. Bijna 21 vierkante meter dus. In totaal kost het huis 825 per maand, waarvan we dus ieder 275 betalen.

Goed, dit is mijn kamer:

[ afbeelding ]

Dit is het eet/studeergedeelte.

[ link | afbeelding ]

Dit is het zitgedeelte met deur naar ons balkon, die voor mijn huisgenoten via de keuken te bereiken is.

[ link | afbeelding ]

Het slaapgedeelte met tegenover het bed een vaste kast.
Mooie kamer!
pi_71717001
Nero, bedankt voor je uitleg!

Crystal, bedankt voor het compliment. Ik ben er ook erg blij mee.

Ruben, ow dus je hebt wel nog andere zitruimtes in huis? Dat scheelt! Maar dan nog, stel dat je even samen wilt zijn met je eigen vrienden of wellicht je partner, dan is het fijn als dat ook gewoon kan. Als je daar ook eigen ruimte voor hebt. Maar je was dus toch al niet van plan om een bureau te nemen? Top! Zoals ik eerst ook al zei zijn er genoeg studenten die wel een bureau in hun studentenkamer hebben staan, maar zelf heb ik daar nooit de meerweerde van gezien.

Dat een hoge kast in je kamer opvalt, sja...inderdaad, dat is dan maar zo. Het is wel heel belangrijk om genoeg ruimte te hebben. En zoals je zelf ook al zei, zul je inderdaad niet alleen maar kleding hebben maar ook andere spullen willen opbergen.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:28:59 #115
164755 Mss
kutHOEr
pi_71741583
Zo, ik heb vandaag ook mijn nieuwe kamer ingeruimd. Alles staat erin, en het is nieteens zo krap als ik verwacht had. De meeste spullen zijn uitgepakt, maar ik ga nog een keer die kant op om foto's ed op te hangen voor mijn intro begint. Dan zal ik ook wel even foto's maken van mijn kamer!
Aids.
pi_71743201
Mijn kamer:

Hoge muur en balken:

Details:

Wat nog opgehangen/opgeplakt gaat worden:

Deze moet nog opgehangen worden:

Nu nog een matras, maar donderdag bezorgen ze m'n boxspring:

Ik heb er gisteren nieuwe greepjes op gezet er zaten saaie metalen op.

En m'n fancy klok

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2009 21:24:50 ]
pi_71743326
Mooie kamer! Serene sfeer

Waar is het, en hoe groot ongeveer?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_71752963
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:26 schreef Ewelina het volgende:
Mooie kamer! Serene sfeer

Waar is het, en hoe groot ongeveer?
Dankje! Het is in Groningen, en 17 m2. Maar je kunt die ruimte natuurlijk niet allemaal optimaal benutten door de schuine muur.
pi_71753313
Wel tof ingericht hoor! Hoe lang ben jij? Want ik met 1.98 zou daar niet kunnen leven denk ik. Beetje een tent idee
pi_71753319
Waar in Groningen is het trouwens?
pi_71753625
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:08 schreef kikoooooo het volgende:
Wel tof ingericht hoor! Hoe lang ben jij? Want ik met 1.98 zou daar niet kunnen leven denk ik. Beetje een tent idee
1.68 is dus goed te doen. Als je heel lang bent is het inderdaad vervelend ! Ooh & het is in de Hortusbuurt.
pi_71753764
Wow, ziet er netjes uit! Je hebt je kamer toch niet regelrecht uit de IKEA overgenomen he ? Ik denk dat mijn kamer meer een mix van alles qua kleuren en spullen wordt, maar ja, het is dan ook een jongenskamer .
Cool story, Hansel.
pi_71753833
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:30 schreef wikwakka2 het volgende:
Wow, ziet er netjes uit! Je hebt je kamer toch niet regelrecht uit de IKEA overgenomen he ? Ik denk dat mijn kamer meer een mix van alles qua kleuren en spullen wordt, maar ja, het is dan ook een jongenskamer .
Haha nee al zit er wel veel ikea spul bij.. Maar die grote witte kast met die vakken had ik al, het kastje waar ik m'n kleding in heb ook.. En het tv kastje, het bureau en de bank komen nieuw bij de Ikea vandaan !
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:20:23 #124
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71795812
Gaaf BT!

Tip: doe wat planken aan 1 kant van de plafond spanten voor spullen. Kan je mooi benutten voor een doos met bijvoorbeeld oude aantekeningen die je toch nooit gebruikt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_71797521
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:33 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Haha nee al zit er wel veel ikea spul bij.. Maar die grote witte kast met die vakken had ik al, het kastje waar ik m'n kleding in heb ook.. En het tv kastje, het bureau en de bank komen nieuw bij de Ikea vandaan !
Welk tv-kastje?! Hoe diep, hoe breed, hoe hoog?!

Ja, ik ben zelf ook op zoek...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71823213
Ik heb even jullie advies/mening nodig als jullie zo lief zijn om die te geven . Ik woon al een jaar op kamers, maar volgende week gaan we laminaat leggen en dan wil ik daarna meteen de kamer anders indelen. Nu heb ik een aantal opties gemaakt en ik zou graag willen weten welke je zou kiezen.

Dit is hoe het er nu uit ziet.

Wat ik dus niets vind van de huidige opstelling. De tafel past niet in het inhammetje bovenaan, en als je binnen komt loop je als het ware tegen het bureau aan. En als je op de laptop zit, kun je niet naar buiten kijken en beetje naar buiten kijken tijdens het leren is ook leuk .

Het bed staat schuin om dat het bed iets te groot is, maar dat gaat in de toekomst wel veranderen, krijg namelijk een nieuw bed 2 persoons, en als dat niet goed past na enig zaagwerk leg ik gewoon het matras op de grond;). Maargoed, zoals je ziet zijn het dus 2 kamers eigenlijk, 1 kleintje en 1 grotere.

En hier zijn de opties (zijn er nogal veel:P, sommige lijken ook wel veel op elkaar maargoed). Die 2 vierkantjes zijn trouwens een tafel en een poef

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
pi_71823856
Dan zou ik gaan voor 13, met 11 op een tweede plek. Bij 13 kun je ook nog eens wat gasten ontvangen omdat je nu meer ruimte aan tafel hebt. Nummertje 11 is gewoon wat ruimer, en ik denk dat dat ook wel mag.

Plan 6 lijkt wel ruim, maar ik denk dat je dan in de problemen komt met je bureaustoel i.c.m. de bank. Kun je nooit eens lekker wegrollen.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71824118
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:20 schreef Renesite het volgende:
Gaaf BT!

Tip: doe wat planken aan 1 kant van de plafond spanten voor spullen. Kan je mooi benutten voor een doos met bijvoorbeeld oude aantekeningen die je toch nooit gebruikt.
Thanks! Ja dat had ik ook al bedacht ja maar het leek me zo snel rommelig, en ik laat eigenlijk alles dat ik niet nodig heb bij m'n ouders staan.. Ik wil proberen om hier zo min mogelijk overbodige spullen te hebben !
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:24 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Welk tv-kastje?! Hoe diep, hoe breed, hoe hoog?!

Ja, ik ben zelf ook op zoek...
Hij is van LACK moet je maar even opzoeken op ikea.nl! Ik weet de afmetingen niet uit m'n hoofd.
Maar het is best een groot ding hoor, zeker voor een studentenkamer.
pi_71824669
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:34 schreef Breathtaking het volgende:
[..]

Hij is van LACK moet je maar even opzoeken op ikea.nl! Ik weet de afmetingen niet uit m'n hoofd.
Maar het is best een groot ding hoor, zeker voor een studentenkamer.
O, ja, die had ik al eens gezien.

Hij was inderdaad te groot.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71861590
Zo, ik heb geen foto's van m'n kamer, maar wel een plattegrondje gemaakt:

Dat zwarte ding is een dressoir en die dingen met streepjes open kasten. Verder is dat witte dingetje nog een speaker waar je meuk op kunt zetten, da's handig! Mja, 12 m2 (3,5 x 3,5 maar t werkte niet mee..) en het staat lekker vol zoals jullie zien (A) Maarja, dat heb je als je er langer woont en dan denkt, een bank is relaxed (en dat is ook!)

pi_71905026
Ik ben binnenkort klaar met mijn opleiding, maar wil toch nog in Haarlem (of dicht in de buurt) blijven wonen. Het alternatief van de Woonservice hier was een optie nemen op een twee kamerappartement buiten het complex waar ik nu woon, waarin ik ook na het afronden van mijn opleiding nog wel even kan blijven zitten totdat ik daadwerkelijk een reguliere woning toegewezen heb gekregen.

Nu zat ik dus te kijken tussen het aanbod en ik raakte verkocht van één van de complexen, die ook nog eens geen hele lange wachttijd heeft...

Alle kamers zijn voorzien van een eigen badkamer/toilet en eigen keuken, één van de belangrijkste zaken in mijn ogen (slechte ervaringen op dit moment in dit complex). Verder is het complex alleen voor rustige studenten en daar ben ik al helemaal blij mee, geen DJ-achtige taferelen met buren meer. En ik ga er in ruimte al helemaal op vooruit, dat vind ik al helemaal belangrijk.

Het is alleen jammer dat mijn klusplannen dan een beetje de boot in gaan, maar daar kan ik ook wel mee leven . Zijn er toevallig FOK!ers hier bekend met dit pand?
Everything that has a beginning has an end... waarom komt er dan geen einde aan dit document?
pi_71905287
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:22 schreef Breathtaking het volgende:
-
Hey, welke bank is dat en valt dat ding een beetje trappen op te tillen?

Ik ga ook maar voor dat Lack TV-meubel, ziet er wel mooi uit.
Cool story, Hansel.
pi_71905418
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:28 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Hey, welke bank is dat en valt dat ding een beetje trappen op te tillen?

Ik ga ook maar voor dat Lack TV-meubel, ziet er wel mooi uit.
De KLOBO, goedkoopste die ze hebben bij de Ikea en ja wel redelijk. Maar je zou 'm bijna beter eerst in elkaar kunnen zetten voor je 'm op je kamer zet, dat is lichter!

En dat TV meubel zou ik ook doen als ik jou was het is echt een mooi ding.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:38:52 #134
74276 saaw
pi_71905459
saskia_89 ik zou het zo doen als het mijn kamer was:

Kun je lekker aan tafel zitten en heb je een gezellig hoekje voor de bank en als er wat meer mensen zijn kunnen ze overal zitten en nogsteeds met elkaar praten. [bank met rug naar tafel is niet zo gezellig]

[ Bericht 48% gewijzigd door saaw op 15-08-2009 18:53:45 ]
pi_71905723
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:35 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

De KLOBO, goedkoopste die ze hebben bij de Ikea en ja wel redelijk. Maar je zou 'm bijna beter eerst in elkaar kunnen zetten voor je 'm op je kamer zet, dat is lichter!

En dat TV meubel zou ik ook doen als ik jou was het is echt een mooi ding.
Ah tof, en zit hij een beetje lekker?

Ik had trouwens ook al diezelfde stellingkast op het oog , en nee, ik probeer je kamer niet helemaal te kopiëren, maar het is puur toeval .
Cool story, Hansel.
pi_71905822
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:54 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ah tof, en zit hij een beetje lekker?

Ik had trouwens ook al diezelfde stellingkast op het oog , en nee, ik probeer je kamer niet helemaal te kopiëren, maar het is puur toeval .
Ik heb er nog niet lang op gezeten, maar tot nu toe bevalt 'ie prima hoor ! Alleen kun je er als man niet op liggen omdat 'ie te klein is vrees ik, ik pas er dan zelf ook al amper op !

En hahaha achja duizenden mensen hebben die kast hij is ook gewoon handig.
pi_71909813
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:00 schreef saskia_89 het volgende:
Ik heb even jullie advies/mening nodig als jullie zo lief zijn om die te geven . Ik woon al een jaar op kamers, maar volgende week gaan we laminaat leggen en dan wil ik daarna meteen de kamer anders indelen. Nu heb ik een aantal opties gemaakt en ik zou graag willen weten welke je zou kiezen.

Dit is hoe het er nu uit ziet.
[ afbeelding ]

Wat ik dus niets vind van de huidige opstelling. De tafel past niet in het inhammetje bovenaan, en als je binnen komt loop je als het ware tegen het bureau aan. En als je op de laptop zit, kun je niet naar buiten kijken en beetje naar buiten kijken tijdens het leren is ook leuk .

Het bed staat schuin om dat het bed iets te groot is, maar dat gaat in de toekomst wel veranderen, krijg namelijk een nieuw bed 2 persoons, en als dat niet goed past na enig zaagwerk leg ik gewoon het matras op de grond;). Maargoed, zoals je ziet zijn het dus 2 kamers eigenlijk, 1 kleintje en 1 grotere.

En hier zijn de opties (zijn er nogal veel:P, sommige lijken ook wel veel op elkaar maargoed). Die 2 vierkantjes zijn trouwens een tafel en een poef

[ afbeelding ]
1

[ afbeelding ]
2

[ afbeelding ]
3

[ afbeelding ]
4

[ afbeelding ]
5
je kan die stoelen niet zomaar op de gang laten staan hoor
pi_71915157
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:38 schreef saaw het volgende:
saskia_89 ik zou het zo doen als het mijn kamer was:
[ afbeelding ]

Kun je lekker aan tafel zitten en heb je een gezellig hoekje voor de bank en als er wat meer mensen zijn kunnen ze overal zitten en nogsteeds met elkaar praten. [bank met rug naar tafel is niet zo gezellig]
Ja dit zou ook nog een optie zijn! Denk alleen niet dat de bank daar zou passen, want dat stukje muur is 1,45 en de bank is iets van 1,70? Dus dan heb je maar klein stukje over. Maar ik zou het eens proberen of het past! Bedankt voor je reactie
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:16 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

je kan die stoelen niet zomaar op de gang laten staan hoor
Bedoel je de stoelen om die tafel? Dat zijn klapstoeltjes en 1 bureau stoel . Dus die klapstoeltjes kan ik zo achter het bed neerzetten.
  zondag 16 augustus 2009 @ 10:12:32 #139
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_71915178
Wow, wat zijn jullie kamers allemaal groot zeg. Ik ben jaloers.
Ik zal eens foto's posten wanneer ik verhuisd ben. (naar een nog kleiner hok).
Of misschien moet ik niet meer kijken omdat ik anders jaloers word
pi_71916125
Anders teken je even 13 inrichtingen van een kamertje van 15m2 Dat kun je toch ter plekke wel een beetje schuiven, die 4 meubels?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')