Die wil ik best zien van binnenquote:Op donderdag 19 februari 2009 21:19 schreef Registratiedienst het volgende:
Ik ga geen foto plaatsen van mijn kamer.. Maar goed, ik wil natuurlijk wel de kamers zien van mijn medestudenten.
INderdaad, 10 punten voor die versiering boven het bed! Leuk ideequote:Op donderdag 19 februari 2009 21:21 schreef Locusta het volgende:
Ik blader nu net even door de OP heen, maar ik vind dat SiETSKE's kamer een errug mooie stijl heeft![]()
Complimenten! En dat voor een studentenkamer![]()
Word lid, dan heb je zo een kamerquote:Op zondag 1 maart 2009 17:50 schreef Jdijkers het volgende:
Iemand nog goede ideeën hoe ik aan een kamer geraak?
Ben al laaangg aan het zoek naar een kamer in Kralingen, Rotterdam. rond de 350 euro. Ze komen wel voorbij maar ik ben niet de enige die op zoek is..
Sta ingeschreven bij stadswonen (helpt geen fuck geloof ik). En check Kamernet.nl elke dag.
Het is in de studentenflat de Bisschoppen op de Uithof in Utrechtquote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:40 schreef PeuRac het volgende:
Wow, heel erg gaaf, waar is het ergens? Dit is al geen studentenkamer meer, maar gewoon een klein appartement.
Waarom trouwens een hoge tafel/bar en een eettafel? Lijkt me een beetje overkill. En het apartement lijkt wel gestyleerd.
Die dekenkist voor een prikkie op marktplaats gekochtquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:38 schreef Ewelina het volgende:
Ik vind je salontafel (kist) erg mooi Krekeltje, maar het lijkt wel erg op elkaar gepropt.
binnenkort, als die ook even op orde is en de was gedroogd is zodat m'n wasrekje weg isquote:Verder leuk huisjeKrijgen we geen pics van de slaapkamer?
Ik ken de bisschoppen, woon zelf op t TWCquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:01 schreef japie_krekel het volgende:
[..]
Het is in de studentenflat de Bisschoppen op de Uithof in Utrecht(universiteits/hogeschool gebied).
Haha inderdaad ook beetje dubbel, maar ik wilde graag een barretje, en ik heb 'm kado gekregen met stoelen (helaas geen 4e stoel maar dat is qua ruimte misschien ook maar beter) dus vandaarEn 't is leuk om afhaal eten aan te eten of biertje aan te drinken, een eettafel is meer voor 't echte diner-werk
[..]
Die dekenkist voor een prikkie op marktplaats gekochtzag 'm later nog een keer voor 'n veel hogere prijs dus toen voelde ik me wel een geluks-krekeltje
Het is dan ook denk ik wel m'n favo. meubel
Doordat de tv nu op een LACK salontafeltje staat is het daar inderdaad wat krap. Binnenkort moet er maar iets minder dieps voor komen... of de tv ophangen natuurlijk
[..]
binnenkort, als die ook even op orde is en de was gedroogd is zodat m'n wasrekje weg isEr moet eigenlijk ook nog het een en ander gebeuren op de slaap kamer... (er hangt nog een tijdelijk gordijn e.d.)
Met welk programma heb je het model gemaakt van je kamer? Lijkt me wel grappig om daar even wat mee te klooien.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:11 schreef japie_krekel het volgende:
na een tijdje hier alweer te wonen heb 'k steeds meer zoals ik 't wilde hebben...
dit was destijds, voordat ik de kamer echt had m'n floorplan:
[ afbeelding ]
Hoekbank is te ambitieus gebleken en plant vond z'n plekje aan de andere kant :p
moeten nog een aantal dingetjes anders (zoals de billy kast op de eettafel-foto... die moet denk ik weg voor een lagere kast met andere kleur.. zodat er een poster kan hangen nog ofzo :p
de slaapkamer staat niet op de fotos
de fotossssssss
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Floorplannerquote:Op zondag 29 maart 2009 22:20 schreef GANZENBORD het volgende:
[..]
Met welk programma heb je het model gemaakt van je kamer? Lijkt me wel grappig om daar even wat mee te klooien.
Woejj, Utrecht!quote:Op zondag 29 maart 2009 17:26 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ik ben van plan in Utrecht te gaan studeren en daar ook een kamer te gaan vinden. Nu is het natuurlijk nog lang niet zover, maar ik ben wel vast benieuwd wat ik ongeveer kwijt zou zijn aan inboedel en waar jullie je kasten, stoelen, banken en bedden vandaan getoverd hebben?
Ik had mijn bed al (geërfd), en ik had al 2 stoelen, en een koelkast.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:26 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ik ben van plan in Utrecht te gaan studeren en daar ook een kamer te gaan vinden. Nu is het natuurlijk nog lang niet zover, maar ik ben wel vast benieuwd wat ik ongeveer kwijt zou zijn aan inboedel en waar jullie je kasten, stoelen, banken en bedden vandaan getoverd hebben?
Ik was voor zo'n 800/900 euro klaar denk ik. Uiteraard allemaal uit de Ikea.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:26 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ik was voor de meubels die nu in mijn kamer staan zo rond de 1300 euro kwijt, maar ik heb dan ook wel veel. Komt allemaal uit de IKEA. De stoelen die bij mijn eettafel staan heb ik gekregen, de rest allemaal gekocht. Maar ik had dan ook echt helemaal NIETS meer. Als ik dingen erbij moet gaan rekenen als keukenzooi, lampen ed kom ik op een flink hoger bedrag uit.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:26 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ik heb geen behang, alles is verfquote:Op donderdag 9 april 2009 11:16 schreef PeuRac het volgende:
Leuke kamer, hoewel t behang niet echt mijn smaak is, ziet het er wel gezellig uit.
Ook die en-suite is gaaf.
Leuk zegquote:Op donderdag 9 april 2009 11:05 schreef Sabinee het volgende:
Beloofd is beloofd, hier is mijn studentenkamer in de Schildersbuurt in Groningen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inschrijven bij Studentenwoningweb, na een paar maanden kan ze dan wel in een container of in Noord/Uilenstede.quote:Op zaterdag 11 april 2009 19:31 schreef -sabine- het volgende:
Kzoek een kamer in A'dam voor mijn dochter die momenteel op wereldreis is.Ze gaat wiskunde doen.....is een erg makkelijk tiepje, rookt en drinkt niet en is toch niet saai.
Wie heeft wat voor haar/mij?
Top Ewelina............dat ga ik vandaag nog doen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 22:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Inschrijven bij Studentenwoningweb, na een paar maanden kan ze dan wel in een container of in Noord/Uilenstede.
Juist...quote:Datum: 9 april 2009
Onderwerp: Bevestiging huuropzegging kamer
De kamer wordt door ons geïnspecteerd op eventuele gebreken. Onze medewerker komt op zaterdag 21 februari 2009 tussen 10:00 en 12:00 uur bij u langs voor de inspectie.
Hoezo dat?quote:Op maandag 13 april 2009 21:42 schreef Erasmo het volgende:
Taivaipai... Wil begin volgend jaar ook op kamers gaan in Arnhem(als niet-student)
Containers duren een jaar, Noord 6 maanden en Uilenstede momenteel 14 maanden.quote:Op zaterdag 11 april 2009 22:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Inschrijven bij Studentenwoningweb, na een paar maanden kan ze dan wel in een container of in Noord/Uilenstede.
Is dat een beetje te doen, 15m2? Ik zoek momenteel naar minimaal 20, aangezien minder me écht te weinig lijkt.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:30 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb even snel getekend.
[ afbeelding ]
Ongeveer 15m2.
Betaal teveel dat is jammer. Het is wel een plus dat ik toffe huisgenoten heb, ruime en netjes opgeknapte badkamer en keuken en een gaaf groot dakterras waar de zon zo'n beetje de hele zomer opstaat.
Ik heb twee jaar in 16m2 gewoond, dat ging prima. Ik had een groot raam waardoor het sowieso al heel licht leek in mijn kamer. Het ligt er ook aan of je veel thuis zult zijn of niet.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:27 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Is dat een beetje te doen, 15m2? Ik zoek momenteel naar minimaal 20, aangezien minder me écht te weinig lijkt.
Ik zit bij de Marine en ben alleen in het weekend thuis, maar soms ook een of meerdere maanden niet.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:22 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Hoezo dat?Als ik geen student was zou het me totaal niet aantrekken..
Het is prima te doen hoor. Kan gewoon met 5 mensen nog chill zitten en ik heb een groot raam waardoor 't wat minder krap voelt. Ik vind het allemaal prima.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:27 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Is dat een beetje te doen, 15m2? Ik zoek momenteel naar minimaal 20, aangezien minder me écht te weinig lijkt.
Hmm, das wel balen dan, wil in augustus ook die kant op gaan, maar heb me net pas ingeschreven.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Containers duren een jaar, Noord 6 maanden en Uilenstede momenteel 14 maanden.
Mooie kamer!quote:Op zondag 19 april 2009 18:18 schreef Ofresca het volgende:
Mijn kamer en huis dan ook maar.![]()
Ingang kamer
[ afbeelding ]
Ingang kamer, van de andere kant, met mijn inbouwkast (ruimte gejat uit de kamer van mijn huisgenoot)
[ afbeelding ]
De bank
[ afbeelding ]
TV (ik kijk geen LHotP ik was foto's aan het maken!)
[ afbeelding ]
Detail muursticker![]()
[ afbeelding ]
Uitzicht:
[ afbeelding ]
Verder staan onder mijn hoogslaper mijn bureau en een kast en er tegenover mijn klerenkast.
Keuken, links staan de wasmachine en afwasmachine, en zijn meer kasten. De douche bevindt zich verderop in de keuken
[ afbeelding ]
Douche, met visjes!:
[ afbeelding ]
WC![]()
[ afbeelding ]
Krijg je geen voorrang?quote:Op maandag 4 mei 2009 23:58 schreef Mss het volgende:
[..]
Hmm, das wel balen dan, wil in augustus ook die kant op gaan, maar heb me net pas ingeschreven.![]()
Nog meer tips?
Geen idee, ik sta nog niet voor een studie ingeschreven. Heb sowieso adres van mijn ouders opgegeven omdat ik hier nog maar een maand of 2 woon. Eerst maar eens voor de studie inschrijven. Maar sowieso is reizen voor mij niet te doen.quote:
Lees even dit:quote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:21 schreef Mss het volgende:
[..]
Geen idee, ik sta nog niet voor een studie ingeschreven. Heb sowieso adres van mijn ouders opgegeven omdat ik hier nog maar een maand of 2 woon. Eerst maar eens voor de studie inschrijven. Maar sowieso is reizen voor mij niet te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigen kamerquote:Op woensdag 6 mei 2009 14:04 schreef Waffle het volgende:
Ik heb een vraagje bij het berekenen van de maximale huurprijs van mijn kamer kwam ik dit tegen:
Oppervlakte woon- en slaapvertrek kleiner dan 10 m2
Moet je hierbij ook de gemeenschappelijke ruimte optellen of geldt dit alleen voor mijn eigen kamer?
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:54 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Lees even dit:Helaas kom ik niet van de middelbare school af, en kan ik hier geen aanspraak op makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aids.
Die eis nemen ze niet zo nauw hoor!quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:27 schreef Mss het volgende:
[..]
Helaas kom ik niet van de middelbare school af, en kan ik hier geen aanspraak op maken
Nog iemand die dit kan bevestigen? Want dan stuur ik een mailtje naar mijn huisbaas.quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:04 schreef Waffle het volgende:
Ik heb een vraagje bij het berekenen van de maximale huurprijs van mijn kamer kwam ik dit tegen:
Oppervlakte woon- en slaapvertrek kleiner dan 10 m2
Moet je hierbij ook de gemeenschappelijke ruimte optellen of geldt dit alleen voor mijn eigen kamer?
Ik dacht dat het alleen om je eigen kamer ging, maar 100 % zeker weet ik het niet...quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:32 schreef Waffle het volgende:
[..]
Nog iemand die dit kan bevestigen? Want dan stuur ik een mailtje naar mijn huisbaas.
Mag ik vragen hoe je daaraan bent gekomen en waar die is? (A)quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:13 schreef Apfelsaft het volgende:
Als het goed is vanaf morgen een kamer in Rotterdam, foto's volgen!
Ik ga de kamer nemen!quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:12 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je daaraan bent gekomen en waar die is? (A)
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:17 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Ik ga de kamer nemen!Maandag contract tekenen.
Is via Stadswonen (ongeveer 4 maanden ingeschreven), in Het Lage Land (wijk naast Kralingse Plas, bij Alexandrium). Niet echt centraal, maar wel in 10 min fietsen op de EUR en ik hoefde er niet voor te hospiteren. Ongeveer 15m² dus ook nog wel te doen.
Geen idee, ik kreeg een aanbieding, uiteindelijk kwamen er 4 mensen naar de bezichtiging, en er waren 6 kamers waar we uit konden kiezenquote:Op donderdag 23 juli 2009 23:32 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Je hoefde niet te hospiteren? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :p
Kamer inrichten is hip!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:42 schreef The6thgate het volgende:
Toch eens mijn huidige kamer posten waar ik inmiddels alweer 3 jaar woon, heb in totaal 15 huisgenoten. Vond het al lange tijd te klein worden, maar van de 15 huisgenoten heb ik een hele goeie band opgebouwd met een 7tal wat de reden was om toch te blijven hangen. Kamer is 12m2 en lekker vol. Aan de rechterkant nog een wastafel en achter me een koelkast, kast + de deur.
[ afbeelding ]
Nu kreeg ik toch een mogelijkheid die ik niet kon laten liggen dus volgende week ga ik verhuizen naar een nieuwe kamer van 26m2. Meer dan 2 keer zo veel ruimte, maar heb totaal geen gevoel voor inrichtingHeb even snel een schets gemaakt, iemand nog tips? Dat vakje aan de rechterkant naast de inbouwkast is een inhammetje waar ik een eettafel neer ga zetten. Voor de rest heb ik nog geen flauw idee wat de mooiste inrichting is. Qua kasten staan er een expedit, een aneboda klerenkast, een aneboda garderobekast en nog een dvdkastje. Vergeten aan te geven in de tekening
[ afbeelding ]
Haha tnx voor je uitgebreide reactiequote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:27 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe breed je inham is, maar je kunt ook je bed erin zitten een stukje!
En dan een eettafeltje ergens anders
Nou ja, ik heb me iig weer even vermaakt haha, ik hoop dat je er iets aan hebt dus!
Succes met verhuizen en inrichten en ben wel benieuwd naar de foto's!
Tnx voor je suggestiequote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:27 schreef saaw het volgende:
Heb ook even iets geknutseld [heb het goeie programma niet dus is een beetje knip en plak werk]
[ afbeelding ]
Het 'muurtje' tussen de woon en slaapkamer kun je van een gordijn maken of een grote kast of kamerscherm. Op die manier wordt het wat vol maar heb je wel een beetje losse ruimtes. En met de tv daar kun je vanaf zowel de bank als eettafel kijken. En heb je een gezellig hoekje rond de bank.
Zo zou ik het iig doen. Succes er mee verderben benieuwd hoe het word.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:14 schreef The6thgate het volgende:
Nog even 2 probeersels dit keer met bank als afscheiding, zou ook wel kunnen toch?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo nu zal ik het niet verder volspammenZo denk ik nog even een beetje verven en nog een foto maken.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:35 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Bank als afscheiding kan ook zeker prima!
Als je je bank als afscheiding naast je bed gebruikt, dan staat je bank wel altijd met 1 zijkant helemaal tegen de muur trouwens! Ik weet niet of je dat relaxed vindt?!
Vaak is het relaxter om een kast of gordijn oid te gebruiken!
Ik denk nog steeds dat het het meest relaxed is om je bed in het donkere gedeelte van je kamer te zetten en de bank/bureau/eettafel aan de lichte kant. Daar zit je overdag en daglicht is dan echt relaxed!
Als je slaapt merk je verder niks van het daglicht
Je eettafel en bank aan dezelfde kant en er tegenover je bureau en tv is zeker relaxed als je tv wilt kijken vanaf de eettafel!
(...)
Als je helemaal hip wilt doen, dan kun je ook een schuifdeur maken midden in je kamer! Die je dan helemaal naar de ene of de andere kant kunt schuiven (kun je je bed ook aan de andere muur zetten bijvoorbeeld)
Of zelfs 2 (die langs elkaar schuiven, zodat je het echt helemaal af kunt sluiten) creeeer je een soort "en suite" zeg maar. Maar ik heb geen idee of je dat mooi/relaxed vindt en hoeveel dat zou kosten (volgens mij kun je dat nog best goedkoop maken op 1 of andere manier)
Trouwens, ik verbouw mijn kamer(s) nog altijd vaak genoeg, gewoon afentoe eens met de spullen rondslepen en een nieuwe indeling proberen!
Kledingkasten e.d. zijn vaak lastiger te verplaatsen (iets meer werk) dus misschien is het een idee om daarvoor een strategische plek te kiezen waar ze in principe kunnen staan zonder in de weg te staan.
Dan kun je vervolgens met de overige meubels gewoon zo nu en dan eens rondschuiven!
Dan vind je vanzelf wel de meest relaxte/geschikte indeling voor jou!
misschien is het dan wel relaxed om de kledingkast in de inham te zetten bijvoorbeeld!
Sorry voor het lange verhaal weer
Maar misschien heb je er wederom iets aan!
Ik ga denk ik ook volgende week alles maar neer zetten en kijken hoe het uit valtquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:35 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Trouwens, ik verbouw mijn kamer(s) nog altijd vaak genoeg, gewoon afentoe eens met de spullen rondslepen en een nieuwe indeling proberen!
Nahhhhh je pest mequote:
dankje!quote:Op maandag 27 juli 2009 10:25 schreef wikwakka2 het volgende:
Zo dus:
[ afbeelding ]
Je moet de link tussen [ i m g ] www.link.nl [ / i m g ] zetten maar dan zonder de spaties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |