Moet wel zeggen dat ik respect heb voor studenten. Ben wel eens wezen kijken, maar kolere, wat klein zeg. Ik zou dat echt niet kunnen, zo klein behuisd wonen en de keuken/badkamer/wc moeten delen. Ik heb een ruime 75 m˛ voor mijzelf en deel niks. Heerlijk is dat.quote:Op zondag 18 november 2012 14:51 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Oh, verschrikkelijk. Het is dat ik nu alles voor mezelf heb, maar heb ook een jaar de keuken in een studengenhuis moeten delen met 3 anderen. Wat een ramp. Alles wat niet afgewassen werd (stonden soms pannen een week lang)zette ik gewoon voor de deur neer, troep bewaar je maar op je kamer.
Oh nee joh, ik ga niet kopen. De helft is verkoop en de andere helft via woningcorporatie. En bij die helft zit ik. Dus ik ga straks 300 euro betalen per maand voor een studio met alles er op en eraan. Das een goeie deal toch?quote:Op zondag 18 november 2012 12:31 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar krijg je die studio uiteindelijk wel weer verkocht? Ik las laatst een artikel in ik geloof NRC dat dat echt niet te doen is in de huidige woningmarkt.
Heb even proberen te zoeken maar ik kan het artikel niet meer vinden. Het ging in op een verhaal van een jongen die zijn studio in 2008 gekocht had, met een goed vooruitzicht. Maar inmiddels is hij afgestudeerd en verhuurd hij de studio voor minder dan zijn hypotheek. Hij woont zelf thuis omdat hij diep in de schulden zit.. Zo waren er nog wel meer verhalen zover ik weet.
Dan is het zeker een goede dealquote:Op maandag 19 november 2012 08:28 schreef boswandeling83 het volgende:
[..]
Oh nee joh, ik ga niet kopen. De helft is verkoop en de andere helft via woningcorporatie. En bij die helft zit ik. Dus ik ga straks 300 euro betalen per maand voor een studio met alles er op en eraan. Das een goeie deal toch?
Kale huur? Kun je beter een klein appartement met tuin (of balkon) gaan huren in Hoogezand. Gewoon normale woningen met 1 slaapkamer, nog geen 200eu per maand inclusief water (watermeter is gedeeld met beneden of bovenburen).quote:Op maandag 19 november 2012 11:22 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Dan is het zeker een goede dealGelukkig maar!
Zeker nog nooit in Hoogezand geweest. Niks mis mee, erg gezellig en leuk winkelcentrum en mooie bios. Ik weet wel over welke woningen Suus het heeft, heb zelf ook zo'n goedkoop huisje gehad en krijg ik in juni weer. Blij om eindelijk weer terug te gaan naar Hoogezand.quote:
boswandeling83 had het over een studio in amsterdam toch?quote:Op woensdag 3 april 2013 09:34 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Kale huur? Kun je beter een klein appartement met tuin (of balkon) gaan huren in Hoogezand. Gewoon normale woningen met 1 slaapkamer, nog geen 200eu per maand inclusief water (watermeter is gedeeld met beneden of bovenburen).
Hoogezand is erg gezellig hoor, 't is geen klein boerendorp o.i.d.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:44 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben vrij bekend met de provincie Groningen. De stad is oké, de rest vind ik vrij deprimerend.
Prima dat jij het er gezellig vindt, ik vind het een deprimerende bende.quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:48 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Hoogezand is erg gezellig hoor, 't is geen klein boerendorp o.i.d.
Ik vind veel grotere steden in Nederland nogal deprimerend, vooral steden als Rotterdam en Almere. Grote betonbakken zonder sfeer.
Huizenprijzen daar laag? Als dat zo zou zijn raakten mensen wel sneller hun woning kwijt. In Hoogezand, maar ook in andere grotere gemeenten als bijvoorbeeld Oldambt, Veendam en Stadskanaal staan huizen steeds langer te koop. Geen mens die het nog kan opbrengen. Dus zo laag zijn de huizenprijzen hier in de buurt niet. Vergeleken met de randstad natuurlijk wel maar alles is daar gewoon asociaal duur.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:09 schreef loecje het volgende:
[..]
boswandeling83 had het over een studio in amsterdam toch?
en dan kom jij aan met hoogezand?
ook eens met Lienekien.
voor mij is heel omgeving Groningen een optie, behalve hoogezand.
gezien de huizenprijzen denken meer mensen zo, die zijn zelfs voor Groningse begrippen idioot laag.
Ik vind dat altijd zo raar. Dan ga je verhuizen omdat je bijvoorbeeld in Groningen gaat studeren en dan moet je alsnog elke dag meer dan een half uur met het openbaar vervoer. Doe het dan gewoon goed. Dan kan je tenminste ook wat meepakken van het studentenleven.quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:53 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Huizenprijzen daar laag? Als dat zo zou zijn raakten mensen wel sneller hun woning kwijt. In Hoogezand, maar ook in andere grotere gemeenten als bijvoorbeeld Oldambt, Veendam en Stadskanaal staan huizen steeds langer te koop. Geen mens die het nog kan opbrengen. Dus zo laag zijn de huizenprijzen hier in de buurt niet. Vergeleken met de randstad natuurlijk wel maar alles is daar gewoon asociaal duur.
Zou zelf nooit in stad Groningen willen wonen, veel te druk. Dure gemeente, bijna overal betaald parkeren, zelfs in sommige woonwijken. Hebben we in Hoogezand en Veendam geen last van. Hoogezand heeft nog nooit betaald parkeren gehad en in Veendam is het in 2010 afgeschaft.
Maar ff on-topic. Suus had zeker niet gekeken over welke woonplaats boswandeling83 het had. Voor Amsterdam zal het inderdaad wel goedkoop zijn.
Ja! Groningen is echt zo'n leuke studentenstad! En al ben ik student-af, het is hier nog steeds heerlijk wonen. Sfeervol, mooi, alles in de buurt. En zo rustig waar wij wonen!quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:55 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo raar. Dan ga je verhuizen omdat je bijvoorbeeld in Groningen gaat studeren en dan moet je alsnog elke dag meer dan een half uur met het openbaar vervoer. Doe het dan gewoon goed. Dan kan je tenminste ook wat meepakken van het studentenleven.
Ligt eraan waar je gaan wonen. Als in Groningen gaat studeren en in Hoogezand of Ten Boer woont dan fiets je binnen een half uur naar de stad, heb je geen openbaar vervoer nodig.quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:55 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo raar. Dan ga je verhuizen omdat je bijvoorbeeld in Groningen gaat studeren en dan moet je alsnog elke dag meer dan een half uur met het openbaar vervoer. Doe het dan gewoon goed. Dan kan je tenminste ook wat meepakken van het studentenleven.
Eens! Ik heb familie in Hoogezand wonen dus ik ben er ook wel meer dan eens geweest.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:44 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben vrij bekend met de provincie Groningen. De stad is oké, de rest vind ik vrij deprimerend.
Lage huizenPrijzen is echt niet het enige waar mensen naar kijken. In dat geval had ik wel een huis in hoogezand gekocht.quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:53 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Huizenprijzen daar laag? Als dat zo zou zijn raakten mensen wel sneller hun woning kwijt. In Hoogezand, maar ook in andere grotere gemeenten als bijvoorbeeld Oldambt, Veendam en Stadskanaal staan huizen steeds langer te koop. Geen mens die het nog kan opbrengen. Dus zo laag zijn de huizenprijzen hier in de buurt niet. Vergeleken met de randstad natuurlijk wel maar alles is daar gewoon asociaal duur.
Zou zelf nooit in stad Groningen willen wonen, veel te druk. Dure gemeente, bijna overal betaald parkeren, zelfs in sommige woonwijken. Hebben we in Hoogezand en Veendam geen last van. Hoogezand heeft nog nooit betaald parkeren gehad en in Veendam is het in 2010 afgeschaft.
Haren, glimmen, paterswoldse of Eelde is anders ook prima. Stukken beter dan Hoogezand, en anders Helpman, daar wonen tenminste nog fatsoenlijke mensen. De Wijert of Selwerd/Paddepoel wil je ook niet wonen trouwens, stal maar eens op een zaterdag de supermarkt binnen, dat geeft vaak wel een goede indruk van een wijk!quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:02 schreef loecje het volgende:
[..]
Lage huizenPrijzen is echt niet het enige waar mensen naar kijken. In dat geval had ik wel een huis in hoogezand gekocht.
Ik vergelijk het ook niet met de stad maar juist met alle dorpjes rondom groningen met een fatsoenlijk winkelcentrum.
Beetje door alle oudjes heen kijken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind winkelcentrum Paddepoel ook erg deprimerend.
Centrum, Schildersbuurt, Hortusbuurt, Oranjebuurt. Da's mijn 'dorp' in de stad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |