abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 november 2012 @ 14:54:49 #176
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119343123
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 14:51 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Oh, verschrikkelijk. Het is dat ik nu alles voor mezelf heb, maar heb ook een jaar de keuken in een studengenhuis moeten delen met 3 anderen. Wat een ramp. Alles wat niet afgewassen werd (stonden soms pannen een week lang)zette ik gewoon voor de deur neer, troep bewaar je maar op je kamer.
Moet wel zeggen dat ik respect heb voor studenten. Ben wel eens wezen kijken, maar kolere, wat klein zeg. Ik zou dat echt niet kunnen, zo klein behuisd wonen en de keuken/badkamer/wc moeten delen. Ik heb een ruime 75 m˛ voor mijzelf en deel niks. Heerlijk is dat.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_119374078
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:31 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Klinkt leuk maar krijg je die studio uiteindelijk wel weer verkocht? Ik las laatst een artikel in ik geloof NRC dat dat echt niet te doen is in de huidige woningmarkt.

Heb even proberen te zoeken maar ik kan het artikel niet meer vinden. Het ging in op een verhaal van een jongen die zijn studio in 2008 gekocht had, met een goed vooruitzicht. Maar inmiddels is hij afgestudeerd en verhuurd hij de studio voor minder dan zijn hypotheek. Hij woont zelf thuis omdat hij diep in de schulden zit.. Zo waren er nog wel meer verhalen zover ik weet.
Oh nee joh, ik ga niet kopen. De helft is verkoop en de andere helft via woningcorporatie. En bij die helft zit ik. Dus ik ga straks 300 euro betalen per maand voor een studio met alles er op en eraan. Das een goeie deal toch? ;)
pi_119377593
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:28 schreef boswandeling83 het volgende:

[..]

Oh nee joh, ik ga niet kopen. De helft is verkoop en de andere helft via woningcorporatie. En bij die helft zit ik. Dus ik ga straks 300 euro betalen per maand voor een studio met alles er op en eraan. Das een goeie deal toch? ;)
Dan is het zeker een goede deal :) Gelukkig maar!
pi_123933432
Schop :7 Even wat inspiratie opdoen in dit topic

Binnenkort weer verhuizen, nieuw hok inrichten *O* Huisbaas vroeg me of ik het zelf wilde schilderen. Moest immers nodig gebeuren, en hij zou dat dan betalen als ik een fatsoenlijke kleur zou uitzoeken. Straks dus prima naar wens. Laminaatvloertje erop, en klaar. Ik heb al eerder in dat huis gewoond, dus de huisbaas ken ik. Geen moeilijke vent. Schilderen, nieuw vloertje erin of wat in de muur schroeven? Even vragen, is het vaak al in orde.

Het is overigens een echte zolderkamer :D :P

Of eigenlijk twee. Woonkamer en slaapkamer, heerlijk om dat apart te hebben.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_124824734
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:22 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Dan is het zeker een goede deal :) Gelukkig maar!
Kale huur? Kun je beter een klein appartement met tuin (of balkon) gaan huren in Hoogezand. Gewoon normale woningen met 1 slaapkamer, nog geen 200eu per maand inclusief water (watermeter is gedeeld met beneden of bovenburen).
  woensdag 3 april 2013 @ 09:36:31 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124824788
Hoogezand. Quelle horreur!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 3 april 2013 @ 09:42:04 #182
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124824895
quote:
15s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:36 schreef Lienekien het volgende:
Quelle horreur
Zeker nog nooit in Hoogezand geweest. Niks mis mee, erg gezellig en leuk winkelcentrum en mooie bios. Ik weet wel over welke woningen Suus het heeft, heb zelf ook zo'n goedkoop huisje gehad en krijg ik in juni weer. Blij om eindelijk weer terug te gaan naar Hoogezand.
  woensdag 3 april 2013 @ 09:44:55 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124824959
Ik ben vrij bekend met de provincie Groningen. De stad is oké, de rest vind ik vrij deprimerend.
pi_124833559
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:34 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Kale huur? Kun je beter een klein appartement met tuin (of balkon) gaan huren in Hoogezand. Gewoon normale woningen met 1 slaapkamer, nog geen 200eu per maand inclusief water (watermeter is gedeeld met beneden of bovenburen).
boswandeling83 had het over een studio in amsterdam toch?
en dan kom jij aan met hoogezand?

ook eens met Lienekien.
voor mij is heel omgeving Groningen een optie, behalve hoogezand.
gezien de huizenprijzen denken meer mensen zo, die zijn zelfs voor Groningse begrippen idioot laag.
  vrijdag 5 april 2013 @ 08:48:56 #185
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124905289
quote:
15s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:44 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben vrij bekend met de provincie Groningen. De stad is oké, de rest vind ik vrij deprimerend.
Hoogezand is erg gezellig hoor, 't is geen klein boerendorp o.i.d.

Ik vind veel grotere steden in Nederland nogal deprimerend, vooral steden als Rotterdam en Almere. Grote betonbakken zonder sfeer.
  vrijdag 5 april 2013 @ 08:51:27 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124905327
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 08:48 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Hoogezand is erg gezellig hoor, 't is geen klein boerendorp o.i.d.

Ik vind veel grotere steden in Nederland nogal deprimerend, vooral steden als Rotterdam en Almere. Grote betonbakken zonder sfeer.
Prima dat jij het er gezellig vindt, ik vind het een deprimerende bende. :)
  vrijdag 5 april 2013 @ 08:53:42 #187
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124905363
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:09 schreef loecje het volgende:

[..]

boswandeling83 had het over een studio in amsterdam toch?
en dan kom jij aan met hoogezand?

ook eens met Lienekien.
voor mij is heel omgeving Groningen een optie, behalve hoogezand.
gezien de huizenprijzen denken meer mensen zo, die zijn zelfs voor Groningse begrippen idioot laag.
Huizenprijzen daar laag? Als dat zo zou zijn raakten mensen wel sneller hun woning kwijt. In Hoogezand, maar ook in andere grotere gemeenten als bijvoorbeeld Oldambt, Veendam en Stadskanaal staan huizen steeds langer te koop. Geen mens die het nog kan opbrengen. Dus zo laag zijn de huizenprijzen hier in de buurt niet. Vergeleken met de randstad natuurlijk wel maar alles is daar gewoon asociaal duur.

Zou zelf nooit in stad Groningen willen wonen, veel te druk. Dure gemeente, bijna overal betaald parkeren, zelfs in sommige woonwijken. Hebben we in Hoogezand en Veendam geen last van. Hoogezand heeft nog nooit betaald parkeren gehad en in Veendam is het in 2010 afgeschaft.

Maar ff on-topic. Suus had zeker niet gekeken over welke woonplaats boswandeling83 het had. Voor Amsterdam zal het inderdaad wel goedkoop zijn.
pi_124905393
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 08:53 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Huizenprijzen daar laag? Als dat zo zou zijn raakten mensen wel sneller hun woning kwijt. In Hoogezand, maar ook in andere grotere gemeenten als bijvoorbeeld Oldambt, Veendam en Stadskanaal staan huizen steeds langer te koop. Geen mens die het nog kan opbrengen. Dus zo laag zijn de huizenprijzen hier in de buurt niet. Vergeleken met de randstad natuurlijk wel maar alles is daar gewoon asociaal duur.

Zou zelf nooit in stad Groningen willen wonen, veel te druk. Dure gemeente, bijna overal betaald parkeren, zelfs in sommige woonwijken. Hebben we in Hoogezand en Veendam geen last van. Hoogezand heeft nog nooit betaald parkeren gehad en in Veendam is het in 2010 afgeschaft.

Maar ff on-topic. Suus had zeker niet gekeken over welke woonplaats boswandeling83 het had. Voor Amsterdam zal het inderdaad wel goedkoop zijn.
Ik vind dat altijd zo raar. Dan ga je verhuizen omdat je bijvoorbeeld in Groningen gaat studeren en dan moet je alsnog elke dag meer dan een half uur met het openbaar vervoer. Doe het dan gewoon goed. Dan kan je tenminste ook wat meepakken van het studentenleven.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:01:01 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124905471
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 april 2013 08:55 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo raar. Dan ga je verhuizen omdat je bijvoorbeeld in Groningen gaat studeren en dan moet je alsnog elke dag meer dan een half uur met het openbaar vervoer. Doe het dan gewoon goed. Dan kan je tenminste ook wat meepakken van het studentenleven.
Ja! Groningen is echt zo'n leuke studentenstad! En al ben ik student-af, het is hier nog steeds heerlijk wonen. Sfeervol, mooi, alles in de buurt. En zo rustig waar wij wonen!
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:04:46 #190
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124905534
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 april 2013 08:55 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je gaan wonen. Als in Groningen gaat studeren en in Hoogezand of Ten Boer woont dan fiets je binnen een half uur naar de stad, heb je geen openbaar vervoer nodig.

Gelukkig zelf geen last van gehad, ben nooit student geweest :P

Maar ken mensen die samen een woning zijn gaan huren in Westerbroek, met z'n 3en in een huis. Lekker goedkoop en dichtbij de stad. Lijkt me prettiger dan in 1 of ander kamertje te moeten wonen. Al zullen sommigen dat misschien niet erg vinden. Lijkt me persoonlijk niks, zal denk ik komen doordat ik toen ik net 20 was al een complete tussenwoning voor mij alleen had.

Maar er is woningnood hier in het noorden, in kleine dorpjes kom je sneller aan een huis dan in de stad. Dus geen gek idee om dat dan samen met anderen te doen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:11:17 #191
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_124905657
quote:
15s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:44 schreef Lienekien het volgende:
Eens! Ik heb familie in Hoogezand wonen dus ik ben er ook wel meer dan eens geweest.

Maar kunnen we dan nu terug naar het onderwerp van het topic.. Als je al op je 20e een tussenwoning had lijkt mij nou weer totaal niet relevant.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_124908068
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 08:53 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Lage huizenPrijzen is echt niet het enige waar mensen naar kijken. In dat geval had ik wel een huis in hoogezand gekocht.
Ik vergelijk het ook niet met de stad maar juist met alle dorpjes rondom groningen met een fatsoenlijk winkelcentrum.
pi_124909425
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:02 schreef loecje het volgende:

[..]

Lage huizenPrijzen is echt niet het enige waar mensen naar kijken. In dat geval had ik wel een huis in hoogezand gekocht.
Ik vergelijk het ook niet met de stad maar juist met alle dorpjes rondom groningen met een fatsoenlijk winkelcentrum.
Haren, glimmen, paterswoldse of Eelde is anders ook prima. Stukken beter dan Hoogezand, en anders Helpman, daar wonen tenminste nog fatsoenlijke mensen. De Wijert of Selwerd/Paddepoel wil je ook niet wonen trouwens, stal maar eens op een zaterdag de supermarkt binnen, dat geeft vaak wel een goede indruk van een wijk!
Fingerspitzgefühl
pi_124910543
Met jou kan ik praten. Al vind ik paddepoel qua winkelcentrum prima, kijk dan eens in beijum.
Ook richting hoogkerk, roden, leek is prima.
Naar noorden van de stad krijg ik altijd het gevoel dat alles ver weg is, maar dat valt ook wel mee.

Maar als student is en blijft het centrum het mooiste. Jarenlang gewoont.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:30:03 #195
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124910834
Ik vind winkelcentrum Paddepoel ook erg deprimerend.

Centrum, Schildersbuurt, Hortusbuurt, Oranjebuurt. Da's mijn 'dorp' in de stad. O+
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:31:07 #196
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_124910876
Oosterpoort, Oosterpark (goede kant) en centrum. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_124910997
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind winkelcentrum Paddepoel ook erg deprimerend.

Centrum, Schildersbuurt, Hortusbuurt, Oranjebuurt. Da's mijn 'dorp' in de stad. O+
Beetje door alle oudjes heen kijken.

Groningen heeft heel veel leuke wijken en maar weinig wijken waar ik nachts liever niet kom. Omdat ik al jong student was, was veiligheid destijds een van de redenen om voor groningen te kiezen. Nooit spijt van gehad.
pi_155431792
Hier een dikke kick, sorry als er al een andere reeks is inmiddels maar die kon ik niet vinden. Ik ben nu bezig met een kamer zoeken in Utrecht. Ik ben op zoek naar een zelfstandige woonruimte, maar bij de SSH sta ik nog niet zo lang ingeschreven helaas. Gelukkig heb ik de financiële middelen om iets te kopen. Dus ik aas nu eigenlijk op een kamer in City Campus Max. De kamers daar worden momenteel heel erg snel verkocht. Had meerdere bezichtigingen gepland staan, maar dan bleek het inmiddels alweer verkocht te zijn. Eergister keek ik bij een kamer en toen ik heb ik gistermiddag een bod gedaan. Helaas had iemand anders gisterochtend de kamer ook bezichtigd en die deed meteen een bod. De verkoper was meteen akkoord. Zo snel kan het dus gaan.

Dus helaas helaas, maar het zal niet al te lang duren voordat er weer wat te koop komt. Nog meer mensen opzoek? Of ervaring met City Campus Max? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')