abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71823213
Ik heb even jullie advies/mening nodig als jullie zo lief zijn om die te geven . Ik woon al een jaar op kamers, maar volgende week gaan we laminaat leggen en dan wil ik daarna meteen de kamer anders indelen. Nu heb ik een aantal opties gemaakt en ik zou graag willen weten welke je zou kiezen.

Dit is hoe het er nu uit ziet.

Wat ik dus niets vind van de huidige opstelling. De tafel past niet in het inhammetje bovenaan, en als je binnen komt loop je als het ware tegen het bureau aan. En als je op de laptop zit, kun je niet naar buiten kijken en beetje naar buiten kijken tijdens het leren is ook leuk .

Het bed staat schuin om dat het bed iets te groot is, maar dat gaat in de toekomst wel veranderen, krijg namelijk een nieuw bed 2 persoons, en als dat niet goed past na enig zaagwerk leg ik gewoon het matras op de grond;). Maargoed, zoals je ziet zijn het dus 2 kamers eigenlijk, 1 kleintje en 1 grotere.

En hier zijn de opties (zijn er nogal veel:P, sommige lijken ook wel veel op elkaar maargoed). Die 2 vierkantjes zijn trouwens een tafel en een poef

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
pi_71823856
Dan zou ik gaan voor 13, met 11 op een tweede plek. Bij 13 kun je ook nog eens wat gasten ontvangen omdat je nu meer ruimte aan tafel hebt. Nummertje 11 is gewoon wat ruimer, en ik denk dat dat ook wel mag.

Plan 6 lijkt wel ruim, maar ik denk dat je dan in de problemen komt met je bureaustoel i.c.m. de bank. Kun je nooit eens lekker wegrollen.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71824118
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:20 schreef Renesite het volgende:
Gaaf BT!

Tip: doe wat planken aan 1 kant van de plafond spanten voor spullen. Kan je mooi benutten voor een doos met bijvoorbeeld oude aantekeningen die je toch nooit gebruikt.
Thanks! Ja dat had ik ook al bedacht ja maar het leek me zo snel rommelig, en ik laat eigenlijk alles dat ik niet nodig heb bij m'n ouders staan.. Ik wil proberen om hier zo min mogelijk overbodige spullen te hebben !
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:24 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Welk tv-kastje?! Hoe diep, hoe breed, hoe hoog?!

Ja, ik ben zelf ook op zoek...
Hij is van LACK moet je maar even opzoeken op ikea.nl! Ik weet de afmetingen niet uit m'n hoofd.
Maar het is best een groot ding hoor, zeker voor een studentenkamer.
pi_71824669
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:34 schreef Breathtaking het volgende:
[..]

Hij is van LACK moet je maar even opzoeken op ikea.nl! Ik weet de afmetingen niet uit m'n hoofd.
Maar het is best een groot ding hoor, zeker voor een studentenkamer.
O, ja, die had ik al eens gezien.

Hij was inderdaad te groot.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71861590
Zo, ik heb geen foto's van m'n kamer, maar wel een plattegrondje gemaakt:

Dat zwarte ding is een dressoir en die dingen met streepjes open kasten. Verder is dat witte dingetje nog een speaker waar je meuk op kunt zetten, da's handig! Mja, 12 m2 (3,5 x 3,5 maar t werkte niet mee..) en het staat lekker vol zoals jullie zien (A) Maarja, dat heb je als je er langer woont en dan denkt, een bank is relaxed (en dat is ook!)

pi_71905026
Ik ben binnenkort klaar met mijn opleiding, maar wil toch nog in Haarlem (of dicht in de buurt) blijven wonen. Het alternatief van de Woonservice hier was een optie nemen op een twee kamerappartement buiten het complex waar ik nu woon, waarin ik ook na het afronden van mijn opleiding nog wel even kan blijven zitten totdat ik daadwerkelijk een reguliere woning toegewezen heb gekregen.

Nu zat ik dus te kijken tussen het aanbod en ik raakte verkocht van één van de complexen, die ook nog eens geen hele lange wachttijd heeft...

Alle kamers zijn voorzien van een eigen badkamer/toilet en eigen keuken, één van de belangrijkste zaken in mijn ogen (slechte ervaringen op dit moment in dit complex). Verder is het complex alleen voor rustige studenten en daar ben ik al helemaal blij mee, geen DJ-achtige taferelen met buren meer. En ik ga er in ruimte al helemaal op vooruit, dat vind ik al helemaal belangrijk.

Het is alleen jammer dat mijn klusplannen dan een beetje de boot in gaan, maar daar kan ik ook wel mee leven . Zijn er toevallig FOK!ers hier bekend met dit pand?
Everything that has a beginning has an end... waarom komt er dan geen einde aan dit document?
pi_71905287
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:22 schreef Breathtaking het volgende:
-
Hey, welke bank is dat en valt dat ding een beetje trappen op te tillen?

Ik ga ook maar voor dat Lack TV-meubel, ziet er wel mooi uit.
Cool story, Hansel.
pi_71905418
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:28 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Hey, welke bank is dat en valt dat ding een beetje trappen op te tillen?

Ik ga ook maar voor dat Lack TV-meubel, ziet er wel mooi uit.
De KLOBO, goedkoopste die ze hebben bij de Ikea en ja wel redelijk. Maar je zou 'm bijna beter eerst in elkaar kunnen zetten voor je 'm op je kamer zet, dat is lichter!

En dat TV meubel zou ik ook doen als ik jou was het is echt een mooi ding.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:38:52 #134
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_71905459
saskia_89 ik zou het zo doen als het mijn kamer was:

Kun je lekker aan tafel zitten en heb je een gezellig hoekje voor de bank en als er wat meer mensen zijn kunnen ze overal zitten en nogsteeds met elkaar praten. [bank met rug naar tafel is niet zo gezellig]

[ Bericht 48% gewijzigd door saaw op 15-08-2009 18:53:45 ]
an urge to help mankind overcomes me
pi_71905723
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:35 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

De KLOBO, goedkoopste die ze hebben bij de Ikea en ja wel redelijk. Maar je zou 'm bijna beter eerst in elkaar kunnen zetten voor je 'm op je kamer zet, dat is lichter!

En dat TV meubel zou ik ook doen als ik jou was het is echt een mooi ding.
Ah tof, en zit hij een beetje lekker?

Ik had trouwens ook al diezelfde stellingkast op het oog , en nee, ik probeer je kamer niet helemaal te kopiëren, maar het is puur toeval .
Cool story, Hansel.
pi_71905822
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:54 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ah tof, en zit hij een beetje lekker?

Ik had trouwens ook al diezelfde stellingkast op het oog , en nee, ik probeer je kamer niet helemaal te kopiëren, maar het is puur toeval .
Ik heb er nog niet lang op gezeten, maar tot nu toe bevalt 'ie prima hoor ! Alleen kun je er als man niet op liggen omdat 'ie te klein is vrees ik, ik pas er dan zelf ook al amper op !

En hahaha achja duizenden mensen hebben die kast hij is ook gewoon handig.
pi_71909813
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:00 schreef saskia_89 het volgende:
Ik heb even jullie advies/mening nodig als jullie zo lief zijn om die te geven . Ik woon al een jaar op kamers, maar volgende week gaan we laminaat leggen en dan wil ik daarna meteen de kamer anders indelen. Nu heb ik een aantal opties gemaakt en ik zou graag willen weten welke je zou kiezen.

[ afbeelding ]

Wat ik dus niets vind van de huidige opstelling. De tafel past niet in het inhammetje bovenaan, en als je binnen komt loop je als het ware tegen het bureau aan. En als je op de laptop zit, kun je niet naar buiten kijken en beetje naar buiten kijken tijdens het leren is ook leuk .

Het bed staat schuin om dat het bed iets te groot is, maar dat gaat in de toekomst wel veranderen, krijg namelijk een nieuw bed 2 persoons, en als dat niet goed past na enig zaagwerk leg ik gewoon het matras op de grond;). Maargoed, zoals je ziet zijn het dus 2 kamers eigenlijk, 1 kleintje en 1 grotere.

En hier zijn de opties (zijn er nogal veel:P, sommige lijken ook wel veel op elkaar maargoed). Die 2 vierkantjes zijn trouwens een tafel en een poef

[ afbeelding ]
1

[ afbeelding ]
2

[ afbeelding ]
3

[ afbeelding ]
4

[ afbeelding ]
5
je kan die stoelen niet zomaar op de gang laten staan hoor
pi_71915157
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:38 schreef saaw het volgende:
saskia_89 ik zou het zo doen als het mijn kamer was:
[ afbeelding ]

Kun je lekker aan tafel zitten en heb je een gezellig hoekje voor de bank en als er wat meer mensen zijn kunnen ze overal zitten en nogsteeds met elkaar praten. [bank met rug naar tafel is niet zo gezellig]
Ja dit zou ook nog een optie zijn! Denk alleen niet dat de bank daar zou passen, want dat stukje muur is 1,45 en de bank is iets van 1,70? Dus dan heb je maar klein stukje over. Maar ik zou het eens proberen of het past! Bedankt voor je reactie
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:16 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

je kan die stoelen niet zomaar op de gang laten staan hoor
Bedoel je de stoelen om die tafel? Dat zijn klapstoeltjes en 1 bureau stoel . Dus die klapstoeltjes kan ik zo achter het bed neerzetten.
  zondag 16 augustus 2009 @ 10:12:32 #139
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_71915178
Wow, wat zijn jullie kamers allemaal groot zeg. Ik ben jaloers.
Ik zal eens foto's posten wanneer ik verhuisd ben. (naar een nog kleiner hok).
Of misschien moet ik niet meer kijken omdat ik anders jaloers word
pi_71916125
Anders teken je even 13 inrichtingen van een kamertje van 15m2 Dat kun je toch ter plekke wel een beetje schuiven, die 4 meubels?
pi_71917644
Ik zit inmiddels weer een week in mn nieuwe kamer.
Zo was het leeg:

En aangezien ik redelijk goed ben in het volbouwen van kamers ziet het er nu zo uit:

Achter me nog een inbouwkast + aneboda klerenkasten
Too much is never enough!
pi_71926397
@The6thgate, mooie ruimte heb je! Hoe groot is het?
pi_73509187
tvp
pi_73512855
Dit weekend ga ik weer verhuizen naar het centrum, het scheelt ongeveer de helft qua reistijd naar de universiteit. Ook gaat de huur met 150 euro omlaag, wat natuurlijk altijd welkom is.

Het enige nadeel? Ik ga van 24m2 naar 18m2 . Nu maar hopen dat alles er gewoon inpast. Waarschijnlijk wel, aangezien ik nu toch wel wat loze ruimte heb, maar toch, het is altijd fijn om jezelf vrij te kunnen bewegen.
Cool story, Hansel.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 01:11:02 #145
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_73902262
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:00 schreef saskia_89 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
1

[ afbeelding ]
2

[ afbeelding ]
3

[ afbeelding ]
4

[ afbeelding ]
5

[ afbeelding ]
6

[ afbeelding ]
7

[ afbeelding ]
8

[ afbeelding ]
9

[ afbeelding ]
10

[ afbeelding ]
11

[ afbeelding ]
12

[ afbeelding ]
13
Ik zou in ieder geval geen banken/bedden of weet ik veel wat scheef zetten, dan krijg je dode hoeken waar je eigenlijk helemaal niets mee kan.
pi_74398662
Ik ben op zoek naar een kamer in Groningen, na twee hospiteerborrels ben ik het reageren via kamernet een beetje zat eigenlijk...

Zijn er mensen die in Groningen op kamers wonen en het emailadres en/of telefoonnummer van hun huisbaas naar me willen PB'en?
  woensdag 4 november 2009 @ 22:21:02 #147
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_74403444
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:38 schreef MatiCe het volgende:
Ik ben op zoek naar een kamer in Groningen, na twee hospiteerborrels ben ik het reageren via kamernet een beetje zat eigenlijk...

Zijn er mensen die in Groningen op kamers wonen en het emailadres en/of telefoonnummer van hun huisbaas naar me willen PB'en?
2 hospiteer borrels is nou niet bijzonder veel, maar ik begrijp het wel. Wat ik zou doen is bij advertenties die door de huisbazen zelf op kamernet zijn gezet, en niet door de bewoners, gewoon direct reageren nadat hij geplaatst is. Het komt regelmatig voor dat de huisbaas gewoon de eerste die reageert direct uitnodigt voor een bezichtiging.
Die advertenties pik je er trouwens direct uit, je ziet zo welke door bewoners en welke door huisbazen geplaatst zijn.

Nu ik hier toch ben:

Iemand tips voor als ik mijn kamer ga herinrichten? Die twee kastjes die je ziet zijn vrij laag, 70 cm denk ik. Verder zie je rechts een boekenkast en links van het bureau staat een lamp. De bank is een slaapbank, dus het liefst zou ik die ruimte ervoor willen bewaren.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_74474441
Nee twee is niet veel, laten we het maar het huren van een kamer in Groningen is volgens mij het gemakkelijkst als je een huisbaas opbelt...
pi_74474732
ik dacht even dat ik voor een photoplay apparaat stond toen ik deze pagina opende, maar er zijn er hier dus een paar die een harde plasser krijgen van met floorplan spelen
pi_74546002

Dit is de mijne, 11m2 in Amsterdam. Overigens zit er over de hele breedte van de kamer nog een groot balkon, dit staat niet op de afbeelding.

Foto's volgen nog wel een keer.
Aids.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')