James1988 | zaterdag 14 februari 2009 @ 14:00 |
Hier alweer deel 145 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 14:09 |
Nog even dit discussiepuntje meenemen uit het vorige topic: bron quote:Nee inderdaad. Als je voor ieder duf treinrampje een monument moet gaan neerzetten kan je wel aan de gang blijven ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 februari 2009 @ 14:33 |
Daar hadden wij het van de week toch nog over Fles? Tevens kam mijn ex met een goede idee, waarm plaatsen ze in die oude vrims niet in de voormalige liftjes kleine snoepautomaatjes ![]() Kleinere versie als in de protos ![]() | |
Ame_thyst | zaterdag 14 februari 2009 @ 14:34 |
Als ze daarvoor nu nog een monument zouden plaatsen is het ieder geval wel mosterd naar de maaltijd. Ik vraag mij af waarom er in 1962 niet een monument voor is neergezet. Ieder geval snap ik niet waarom NS zo reageert. Een beetje positieve aandacht die ze zullen ontvangen als zij een monument zouden plaatsen kan toch geen kwaad, in tegenstelling tot wat ze nu over zich heen gaan krijgen. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 14:44 |
Vooral die redenering begrijp ik helemaal niets van. ![]() | |
Quyxz_ | zaterdag 14 februari 2009 @ 14:48 |
In die treinen van Arriva, Syntus etc. Kan je daar ook gewoon in met je OV studentenkaart? | |
dennistd | zaterdag 14 februari 2009 @ 14:52 |
ja, tuurlijk alleen de thalys niet, en voor de ice moet je een toeslagkaartje van 2 euro kopen | |
Quyxz_ | zaterdag 14 februari 2009 @ 15:02 |
quote:ok, dat is mooi | |
Wadloper | zaterdag 14 februari 2009 @ 15:58 |
Wat gaan die topics hard, lijkt wel een sneltrein ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 februari 2009 @ 16:00 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 16:04 |
quote:Ik haat schommelboten ![]() | |
Quyxz_ | zaterdag 14 februari 2009 @ 16:08 |
De OP is trouwens enigszins verkloot bij mij. Een aantal plaatjes staan over de tekst heen. ![]() | |
Socios | zaterdag 14 februari 2009 @ 17:02 |
Was al. ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 februari 2009 @ 17:40 |
Bombardier presenteert de Virm V:![]() | |
Ireyon | zaterdag 14 februari 2009 @ 17:52 |
quote:Wat voor route heb je nu weer uitgestippeld? ![]() | |
Quyxz_ | zaterdag 14 februari 2009 @ 17:56 |
quote:haha ![]() Nee, ik heb geen plannen, maar ik zie die Spurt dingen wel eens staan bij Geldermalsen en ik was gewoon ff benieuwd. Ik moest gister trouwens in Den Bosch overstappen en een kwartier op de volgende trein wachten ivm die seinstoring. Dus in totaal had ik 15 min vertraging ofzo. | |
James1988 | zaterdag 14 februari 2009 @ 18:20 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 18:25 |
James vind je dat niet irritant dat iedereen constant je icon wijzigt? Ik gebruik dat vaak om snel terug te lezen om te zien waar ik was gebleven zeg maar.... | |
James1988 | zaterdag 14 februari 2009 @ 18:35 |
Nee hoor, ik vind altijd vrij snel terug waar ik gebleven was. En anders gebruik ik wel Ctrl-F ofzo ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 18:37 |
quote:Oh okee. ![]() Over die ondertitel moeten we het nog maar eens hebben trouwens ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 februari 2009 @ 18:54 |
Onder het genot van een biertje danwel andere versnapering in de pimpel, wellicht? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 18:58 |
quote:Sure waarom niet ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 februari 2009 @ 19:19 |
21/2 zit ik in IC 143, vanaf Schiphol naar Berlijn. 26/2 zit ik in de 140, Berlijn - Schiphol ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 19:23 |
21/2 heb ik een hobbyrondje door NRW 26/2 klinkt als een werkdag ![]() | |
Quyxz_ | zaterdag 14 februari 2009 @ 19:28 |
quote:Je kan bij opties je eigen posts (en de posts waarin je bent gequote) een kleurtje geven. Dat is helemaal handig! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 19:33 |
quote:Dat is wild onrustig forummen gek. We zijn niet allemaal 18 meer ![]() | |
Quyxz_ | zaterdag 14 februari 2009 @ 19:34 |
quote:Nou, je kan alle kleuren kiezen, dus als je gewoon een mooie pastel kleur kiest word je er alleen maar rustiger van. ![]() | |
RealZeus | zaterdag 14 februari 2009 @ 19:46 |
Jullie zullen het wel doodnormaal vinden maar ik zag gisteren een zesbaks VIRM over de Flevolijn kachelen. | |
Peterselieman | zaterdag 14 februari 2009 @ 19:48 |
Laatst kwam hier voorbij dat er bij Arriva nooit gecontroleerd zou worden. Van de vijf laatste ritten waren er vier waarbij een conducteur zich liet zien. | |
Peterselieman | zaterdag 14 februari 2009 @ 19:49 |
quote:Schande. Laat daar maar al het DD-AR kachelen, want die lui zijn geen VIRM waardig daar ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 19:50 |
quote:Ze lezen mee ![]() Hoi Sytze en Hylke Arriefstra ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 februari 2009 @ 19:58 |
Flevolijn is toch Schiphol - Lelystad v.v.? Ik heb daar nog nooit iets anders dan DD-AR en DDM gezien ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 20:00 |
quote:Plan T wil nog weleens opstomen (stomen ![]() ![]() | |
RealZeus | zaterdag 14 februari 2009 @ 20:01 |
quote:Ik gisteren wel. Het ding reed over de Hollandse Brug, dat zal rond 17.20u zijn geweest en het ding ging richting Almere. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 20:02 |
quote:Lijkt me toch redelijk bijzonder idd ![]() | |
RealZeus | zaterdag 14 februari 2009 @ 20:02 |
quote:T en V reden toch de rit Utrecht - Almere-Oostvaarders via Hilversum? Of is dat niet meer zo? | |
SpeedyRich | zaterdag 14 februari 2009 @ 20:04 |
Die gaan toch over enkele weken uit dienst die T & V | |
#ANONIEM | zaterdag 14 februari 2009 @ 20:05 |
TVP | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 20:06 |
quote:Totgesagte leben länger ![]() | |
RealZeus | zaterdag 14 februari 2009 @ 20:09 |
Ben ik de enige die mat '64 gaat missen? Ik vond het wel wat hebben, die helverlichte lawaaibakken. ![]() En het zijn natuurlijk wel de treinen uit mijn jeugd. Als ik een trein tekende was het zo'n ding. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 20:10 |
Nee hoor, ik waardeer de eerste klasse in plan V nog steeds erg hoog ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 20:27 |
quote:Merkwaardig dat niemand hier een mening over heeft, eigenlijk. | |
Peterselieman | zaterdag 14 februari 2009 @ 20:37 |
quote:Ik heb niets met Arriva. Ik moet alleen met Arriva-treinen reizen. En vier keer gecontroleerd worden op vijf treinreizen in een week is veel. | |
Duvel | zaterdag 14 februari 2009 @ 21:20 |
quote:Ik heb overal een mening over. ![]() Ja, het is maf dat NS geen monument wel neerzetten bij de plaats van de grootste treinramp in Nederland ooit. Zeker de volkomen botte reactie van NS past niet. Aan de andere kant: krijgen de mensen die bij de op een na grootste treinramp ooit om het leven zijn gekomen dan geen monument? | |
Duvel | zaterdag 14 februari 2009 @ 21:22 |
quote:Ja hoor, in één keer, allemaal. ![]() | |
dennistd | zaterdag 14 februari 2009 @ 21:30 |
quote:Klopt, per 1 maart gaan ze eruit. Op 29 februari komen ter vervanging de rest van de bestelde VIRM-4's, net als alle SLT's binnen. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 21:34 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 21:36 |
quote:Wat stel je voor? Weesp 1918? ![]() Hoofddorp 1992 haalt de top-10 nog niet hoor ![]() | |
dennistd | zaterdag 14 februari 2009 @ 21:37 |
Op somda meldt rolandrail trouwens dat lintje 22 al weer terug is gekomen uit stendal, en dat nu nummertje 30 die kant op is. | |
Duvel | zaterdag 14 februari 2009 @ 21:38 |
Plan V's en Plan T's gaan pas de eerste dag van Q2 aan de kant. Op die dag is iedereen uitgenodigd om in Utrecht langs te komen om onderdelen aan te schaffen, zoals bijvoorbeeld originele treinbanken. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 21:39 |
quote:Hot. Dat wist Nicospilt ook al te melden. | |
Duvel | zaterdag 14 februari 2009 @ 21:40 |
quote:Schiedam scoort wel aardig, die in het noorden met die Blauwe Engelen in de mist ook. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 22:01 |
quote:Niet genoeg doden ![]() | |
Duvel | zaterdag 14 februari 2009 @ 22:13 |
quote:Schiedam toch 24, komt na Harmelen en Weesp. | |
Zug-Chef | zaterdag 14 februari 2009 @ 22:29 |
Gissssteren in het havengebied bij Amsterdam:![]() Terwijl het in de ochtenduren geregeld regende dat het goot, brak in de loop van de middag de zon flink door. Moederziel alleen staat de ACTS 6005, type V60, op het kopspoortje van de Amsterdamse Houtrakpolder op te drogen na de flinke buien. ![]() Aan de foto gaat een lang verhaal vooraf. Een samenvatting. In de vroege ochtenduren van vrijdag de 13e februari 2009 is de ACTS 1384 (ex-r4c 2001, nog te zien aan de vale logo's) met lege kolentrein 47726 vanuit het duitse Freiburg in de Houtrakpolder gearriveerd. Nadat de trein in enkele kleinere setjes is 'geknipt', wordt een zo'n setje richting de Rietlanden geduwd. Hierbij kwam het tot een aanvaring een lege Fcs en een vrachtwagen op een van deze onbeveiligde overpaden. Nadat zo'n 3 uur later de schade was opgenomen, moest de aangereden Fcs met lichte schade uit de set worden gerangeerd. Aangezien tussentijds de uit Coevorden gearriveerde containershuttle trein 50022 al uren stond te wachten in de Westhaven, besloot men bij ACTS eerst deze containertrein naar de terminal te duwen. Toen men later opnieuw een poging wilde wagen om de Rietlanden te bereiken, werd de toegang door het bedrijf ontzegd. ACTS werd vriendelijk verzocht woensdag aanstaande terug te komen.. ![]() ITL's 103 is als losse loc op weg naar de Ceres terminal achterin de Houtrakpolder om later op de dag met een vol beladen NYK-shuttle te vertrekken. ![]() Omdat het bij de centrale plek in de Houtrakpolder vol stond met de Fcs'n en ACTS niet meer bij de Rietlanden naar binnen mocht, werd besloten de hele set (op één na, de uitgezette Fcs na de aanrijding) op het zogenaamde oliespoor ter hoogte van Oiltanking te plaatsen. ACTS 1384 duwt de lege set hier over het bruggetje met op de achtergrond het grote schip Seashark uit Bremen. ![]() Ondertussen is het tijd geworden om de Coevorden2-shuttle bij USA en Ceres uit te halen. ACTS 1384 staat voor de poort van de USA terminal te wachten tot ze naar binnen om het eerste deel op te halen. Gewillig poseert zij voor het karakteristieke gebouw van Ter Haak Group met een donkere lucht op de achtergrond. ![]() Nadat de ACTS 1384 de ACTS 1255 met de korte, maar vol beladen containerset van de USA terminal heeft uitgehaald, wordt kopgemaakt en al duwend koers gezet naar de even verderop gelegen Ceres-terminal. ![]() Een klein stukje verder op komen de ACTS 1384 + 1255 geduwd aan bij de Ceres terminal in de Amsterdamse Houtrakpolder. ![]() Helaas mochten zowel ACTS als ITL niet direct vertrekken nadat de lok(ken) gearriveerd waren en de trein gecontroleerd was. Door diverse kleine omstandigheden vertrokken de treinen pas nadat de zon onder was. Zodoende kon wel deze fraaie line up vereeuwigd worden. Links zien we de ACTS 1384 (ex-r4c 2001) en de 1255 met daarachter in onzichtbare, maar vol beladen containertrein 50023. De 1384 zal later op de dag de trein naar de zogenaamde schoenendoos trekken, alwaar de 1255 op eigen kracht zijn weg naar Coevorden kan vervolgen. Rechts daarvan zien we ITL's 104 en 103 met een vol beladen NYK-shuttle. Ook deze trein mocht niet vertrekken bij daglicht, omdat de ITL 104 eerst nog een bezoek mocht brengen aan de tankplaats. Dit laatste is overigens niet echt efficient, want eerder op de middag bracht ITL-104 de 186 149 nog naar het hoofdspoor. Een bezoekje aan de tankplaat zat er om onduidelijke redenen toen niet in. Op de achtergrond zien we drie zeer grote kranen die deel uit maken van de Ceres terminal, daar waar grote zeecontainerschepen geladen en gelost worden. Twee avondopnames volgen later! | |
dennistd | zaterdag 14 februari 2009 @ 22:34 |
mooie plaatjes weer ![]() | |
Wadloper | zaterdag 14 februari 2009 @ 23:37 |
Apart verhaal over die Rietlanden eigenlijk. Verder mooie plaatjes! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 februari 2009 @ 08:14 |
quote:Daar lijkt het inderdaad op ja: Harmelen 93 Weesp 41 Schiedam 24 Winsum (9) heeft overigens wel een monument gekregen volgens Wikipedia. | |
bork | zondag 15 februari 2009 @ 10:28 |
Mooi verhaal en plaatjes Zugchef! | |
Darkwing_Duck | zondag 15 februari 2009 @ 11:43 |
quote:Waar staat dat in de tekst? En Zug, mooie plaatjes! Uitgespapt bij halte Ocaangroep Toevallig? ![]() | |
Zug-Chef | zondag 15 februari 2009 @ 11:51 |
Bedankt voor de fijne complimenten allemaal ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 februari 2009 @ 12:21 |
quote: quote:Leuke platen Zug ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 15 februari 2009 @ 14:03 |
Net even nagedacht over een mogelijke DRGL als de hanzelijn is gebruik wordt genomen: 700 2x Gn-Asn-Zl-Lls-Alm-Dvd-Asdz-Shl-Ledn-Gvc 500 2x Lw-Hr-Zl-Amf-Ut-Gd-Rtd 1600 2x Es-Hgl-Aml-Dv-Apd-Amf-Hvs-Shl-Ledn-Gvc 1500 2x Amf-Hvs-Asd 2000 4x Ut-Gd-Gvc Reismogelijkheden: Gn -> Asd: overstap Dvd? Gn -> Shl: rechtstreeks Gn -> Gvc: rechtstreeks Gn -> Rtd: overstap Zl (misschien Gvc?) Lw -> Asd: overstap Amf (crossplatform: Amf en Hvs) Lw -> Shl: overstap Zl Lw -> Gvc: overstap Ut Lw -> Rtd: rechtstreeks Es -> Asd: overstap Hvs Es -> Shl: rechtstreeks Es -> Gvc: rechtstreeks (sneller: overstap Amf en Ut) Es -> Rtd: overstap Amf Hierbij ga ik er vanuit dat de hanzelijn Zl-Shl een kwartier sneller is dan Zl-Amf-Shl, maar ik weet niet in hoeverre dat zo is. Hoe denken jullie hierover? | |
knars | zondag 15 februari 2009 @ 14:33 |
quote:Ja, hoera! Van de week ook een keer naar huis gereden met 2x Plan V. Dat is dan wel weer leuk (behalve dan dat de capaciteit uiteraard niet toereikend was voor het aantal mensen wat zich er in wilde wurmen). Laatst maar liefst een zesbaks VIRM. Wat zal er deze week worden ingezet, ICK? ICL? ICRm? De RGL lightrail? Spanning en sensatie alom! | |
knars | zondag 15 februari 2009 @ 14:34 |
Achterlijke reactie van de NS overigens over Harmelen. | |
ReisT | zondag 15 februari 2009 @ 19:21 |
quote:Overstap in Almere lijkt me meer voor de hand liggen. | |
SNArky | zondag 15 februari 2009 @ 20:12 |
quote:Achterlijk? Schandalig! Dat zou El Al eens moeten zeggen over de Bijlmerramp... | |
Dr_Flash | zondag 15 februari 2009 @ 20:14 |
quote:Ach, Bijlmerramp... ramp ramp ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 15 februari 2009 @ 20:39 |
quote:Begin van Q2 is 1 April ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 februari 2009 @ 20:41 |
quote:Zal wel een geintje zijn idd ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 15 februari 2009 @ 21:38 |
Zoals beloofd twee avondplaatjes van vrijdag en nog wat extra's van gisteren:![]() Na alle perikelen bij ACTS op vrijdag de 13e, is Railion gevraagd om de AZK Spaarnelanden afvaltrein uit Haarlem op te halen. RN's 6459 is met trein 50012 zojuist op de AVI-terminal aangekomen. ![]() Sinds de nieuwe dienstregeling ingaande 10 december 2008 rijdt vanuit Onnen elke werkdag een afvoertrein waarin naast de wagens van cluster Onnen ook het aardgascondensaat uit Roodeschool meekomen. RN's 6411 zal weldra met trein 61300 uit Amersfoort vertrekken en koers zetten naar Kijfhoek Noord. Zaterrrrdag: ![]() Op zaterdag 14 februari 2009 trekt de van MRCE gehuurde ACTS 189 096 een aan de voorzijde mooie, bijna eenzijdig gekleurde containertrein 50063 vanuit Leeuwarden voorbij het station van Ermelo. ![]() In de Eempolder bij Soest passeren Koplopers 4068, 4037 en 4208 als Intercity van Schiphol naar Enschede. ![]() Ter hoogte van recreatiegebied "De IJzeren Man" tussen Vught en Tilburg passeren NSR's Plan V 478 en 482 als stoptrein Utrecht - Breda. Het paard in de wei trekt zich weinig aan van dit alledaags tafereel. | |
Quyxz_ | zondag 15 februari 2009 @ 22:00 |
Mooie foto's hoor! ![]() | |
Duvel | zondag 15 februari 2009 @ 22:01 |
quote:Ik kan me helemaal niet herinneren dat jij blond bent? | |
Duvel | zondag 15 februari 2009 @ 22:07 |
quote:Ik denk dat het mosterd na de maaltijd is omdat al lang is bedacht hoe e.e.a. moet lopen, sorry. Je moet immers al lang in je hoofd hebben hoe veel treinen je wilt laten rijden voor je zo'n lijn gaat ontwerpen. En aangezien de uitvoering gestart is, zal dat deel van het ontwerp wel klaar zijn, en zal er dus ook al een basisuurpatroon voor de Hanzelijn zijn vastgesteld. ![]() Misschien kun je bij het ministerie van V&W iets vinden over het ontwerp-tracébesluit van de Hanzelijn? Ook googlen op basisuurpatroon en Hanzelijn levert een hoop info op! Leerzaam en misschien zelfs leuk! | |
Darkwing_Duck | zondag 15 februari 2009 @ 22:53 |
quote:? ![]() Donkerblond ja? Dus? Je gaat mij niet vertellen dat die Vtjes allemaal op 1 april aan de kant geschoven worden | |
ReisT | maandag 16 februari 2009 @ 00:41 |
quote:Klinkt logisch, maar NS is soms niet zo goed in vooruitdenken. De dure Hemboog gebruikten ze jarenlang voor één miezerig stoptreintje per uur, een paar jaar terug zijn de perrons tussen Amersfoort en Zwolle voor niks verlengd, NS brengt om de zoveel jaar een reeks treinen naar de sloop om daarna te ontdekken dat ze een materieeltekort hebben... | |
Duvel | maandag 16 februari 2009 @ 08:03 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 16 februari 2009 @ 08:04 |
quote:Gelukkig is het niet alleen NS die dit soort dingen opstelt. ![]() | |
Fred2 | maandag 16 februari 2009 @ 09:40 |
quote:Zo origineel zijn de banken/stoelen in plan V/T nou ook weer niet. | |
Darkwing_Duck | maandag 16 februari 2009 @ 09:50 |
quote:Oh, verneuk ik nou iets? Sorry! ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 16 februari 2009 @ 09:51 |
quote:Bobbejaanland heeft er restaurants mee vol staan ![]() | |
Dichterbijer | maandag 16 februari 2009 @ 09:52 |
Wtf... mis ik bijna een topic zonder mijn gezicht te laten zien ![]() Het valt mij wel op, om even op die schommelboten in te haken, dat vooral de oudere types daar last van hebben. | |
Darkwing_Duck | maandag 16 februari 2009 @ 10:10 |
Filmpje waarom de zuiderzeelijn er toch moet komen | |
Duvel | maandag 16 februari 2009 @ 10:16 |
quote:Ja, te laat! ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 februari 2009 @ 10:44 |
Kraakte ik vrijdag het internet in de trein bij Arriva nog af, vandaag bleek het over het gehele traject wel op snelheid te zijn ![]() | |
dennistd | maandag 16 februari 2009 @ 10:59 |
quote:zoals ik al zei op somda: misschien waren ze vergeten de zender bij leeuwarden aan te zetten ![]() | |
Dichterbijer | maandag 16 februari 2009 @ 11:03 |
Ik hoorde net op het nieuws dat ze het weer gaan hebben over de HSL-Oost... richting Duitsland ![]() Kunnen ze daar die betuweroute niet voor ombouwen? ![]() | |
dennistd | maandag 16 februari 2009 @ 11:16 |
quote:nee, want daar zijn de tunnels niet voor geschikt door het mindere aantal vluchtwegen, net als de geluidsschermen. | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 11:20 |
quote: [ Bericht 19% gewijzigd door Palmboom313 op 16-02-2009 11:59:30 ] | |
James1988 | maandag 16 februari 2009 @ 11:26 |
HSL-Oost, ja tof, nog een megaproject wat gegarandeerd gaat falen ![]() Overigens had ik hier ooit al eens een idee voor, wat ook meteen het noorden wat beter ontsluit: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 11:31 |
quote:Waarom zou het gaan mislukken het wordt volgens mij gewoon 4 sporig tussen utrecht en velperpoort. buitenste sporen 200 km/h nu dus nog 160. Er hoeft dus geen hele nieuwe lijn aangelegd te worden. (alleen krijg je problemen bij ede/wageningen en arnhem-velperbroek aansluiting). En als je het zo aanlegt hebben de binnenlandse treien er nog wat aan. ![]() En als de HSL-Oost aan gelegd worden lijkt mij arnhem centraal ook sneller af te komen ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Palmboom313 op 16-02-2009 11:41:30 ] | |
Duvel | maandag 16 februari 2009 @ 12:03 |
Ik zie ook nog wel wat ruimteproblemen hier en daar... | |
Dichterbijer | maandag 16 februari 2009 @ 12:15 |
quote:Pfff... | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 12:22 |
quote:Via de betuweroute ![]() | |
Fred2 | maandag 16 februari 2009 @ 12:36 |
quote:Daarom zegt Dichterbijer ook ombouwen. Overigens zie ik het probleem niet, als er al een ongeluk gebeurd dan heb je niet eens de kans om een vluchtweg te vinden. quote:Valt reuze mee met wat creativiteit. ![]() | |
Duvel | maandag 16 februari 2009 @ 12:38 |
quote:Dat is wel heel creatief voor een ombouw van de bestaande lijn. | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 12:45 |
quote: ![]() | |
SNArky | maandag 16 februari 2009 @ 12:50 |
quote:Wil je een tunnel door de Grebbeberg gaan klussen? ![]() | |
Fred2 | maandag 16 februari 2009 @ 12:51 |
quote:Tunneltje boren ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 16 februari 2009 @ 12:52 |
Even wat Snaps van een goede vriendin van mij die de hobby heeft foute CTA's foto's te trekken![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 16 februari 2009 @ 13:09 |
"De omgeleide internationale Ardennenexpres naar Antwerpen-Berchem en Lelystad vertrekt van spoor 7a. Herhaling..." Lol, whut? [ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 16-02-2009 13:21:25 ] | |
Geerd | maandag 16 februari 2009 @ 13:15 |
tvp | |
ghizzer | maandag 16 februari 2009 @ 16:33 |
tgv en tvp | |
sander89 | maandag 16 februari 2009 @ 16:47 |
quote:Mag dat? ![]() | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 16:49 |
Nieuws over spoorverdubbeling Houten Op 23 maart wordt, na een treinloos weekend, de tweede westelijke spoorlijn in gebruik genomen. De spoorverdubbeling is dan halverwege, het werk verplaatst zich naar de oostzijde | |
lezut | maandag 16 februari 2009 @ 17:21 |
Kort vraagje, aangezien hier volgens mij heel wat kennis over treinen e.d. zit ![]() Ik las in dit topic dat Plan V er binnenkort uit gaat, nou zit ik wel eens in de trein van Zwolle naar Emmen en dat zijn ook 9 van de 10 keer van die oude rammeldingen. Nou zijn die dingen een tijdje geleden opgekocht door de provincie Overijssel/Drenthe, gaan die er dan ook uit? | |
Peterselieman | maandag 16 februari 2009 @ 17:25 |
Ze zijn niet opgekocht door de provincies aldaar en die gaan er voorlopig nog niet uit. | |
lezut | maandag 16 februari 2009 @ 17:27 |
Niet? Ik dacht dat ik gehoord had dat de NS niets meer met die treinen te maken had, en omdat er overal logo's van de provincie overijssel/drenthe staan leek me dat vrij logisch ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 februari 2009 @ 17:31 |
Dat heeft er niets mee van doen. Wel is het een soort van eilandbedrijfje, waarbij het materieel voor de lijn vast staat. Hoewel er op de Emmerlijn de laatste tijd weer van alles rondrijdt. | |
James1988 | maandag 16 februari 2009 @ 17:54 |
Geen treinen tussen Tilburg West en Gilze-Rijen ivm een aanrijding., Raad eens wie daar nu doorheen moet? Juist... 'Verstoring' is naar verwachting om 18.30 verholpen... ben benieuwd of dat zo is, en of mijn trein dan in Tb blijft wachten tot hij verder kan... | |
Socios | maandag 16 februari 2009 @ 18:35 |
Momenteel wordt er een reservemachinist geregeld. Deze is onderweg in een taxi en is door het drukke verkeer onderweg. | |
Quyxz_ | maandag 16 februari 2009 @ 18:39 |
weet iemand vanaf wanneer er geen treinen meer reden tussen tilburg en breda? | |
Socios | maandag 16 februari 2009 @ 18:41 |
De aanrijding vond plaats met de stoptrein van 16.44u uit Tilburg richting Breda. Het Mat ´64 staat momenteel dus al bijna 2 uur stil... | |
Quyxz_ | maandag 16 februari 2009 @ 18:44 |
ben jij machinist? of een ns helpdesk mederwerker zonder klanten? ![]() | |
Socios | maandag 16 februari 2009 @ 18:45 |
Ik heb live contact met iemand uit die trein. Absurd natuurlijk allemaal, maar de situatie is gestabiliseerd. | |
#ANONIEM | maandag 16 februari 2009 @ 18:45 |
quote:ns.nl? Plaatselijk krantje? | |
Quyxz_ | maandag 16 februari 2009 @ 18:48 |
quote:ik doelde op de storing van 2 uur geleden quote:hehe ok ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 februari 2009 @ 18:59 |
Ik hoorde het om 18:10 omgeroepen worden op Ut idd. Wat was er aan de klauw? | |
Socios | maandag 16 februari 2009 @ 19:00 |
De betreffende trein is zojuist weer vertrokken. | |
Dr_Flash | maandag 16 februari 2009 @ 19:03 |
quote:Mja, logisch, dat is ongeveer de tijd die er voor staat normaal gesproken. Maar wat was er nou? Een auto of een springer? ![]() | |
Socios | maandag 16 februari 2009 @ 19:04 |
Aanrijding met een persoon. Er werd in de trein ook gevraagd of er een arts of verpleger aanwezig was. | |
dennistd | maandag 16 februari 2009 @ 19:11 |
quote:over het algemeen is dat een goed teken denk ik, als er nog gevraagd wordt om een arts.... even iets heel anders: ik kwam net dit filmpje tegen via somda, ziet er wel apart uit zo ![]() http://www.dailymotion.co(...)t-bijzonder-lad_auto | |
#ANONIEM | maandag 16 februari 2009 @ 19:15 |
quote:Die trams gaan naar Bosnie. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 februari 2009 @ 19:28 |
quote:Vooral dat er om een verpleger gevraagd wordt dan misschien. Een arts is bevoegd om de dood vast te stellen, een verpleger niet. | |
James1988 | maandag 16 februari 2009 @ 19:34 |
Ik sta in een overvolle IC naar Roosendaal, vertrokken om 19.13 (+6). Die doet tevens dienst als stoptrein Tb - Tbw - Tbr - Gilze-Rijen - Bd. Stampvol nu. | |
Dr_Flash | maandag 16 februari 2009 @ 19:35 |
http://www.nu.nl/economie(...)aar-hsl-oost-af.htmlquote:Serious moneyspending ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 16 februari 2009 @ 19:36 |
Als je nog een bericht op FOK! kunt plaatsen is ie ook nog niet echt vol ![]() Dan kun je je niet meer bewegen namelijk | |
Ofyles2 | maandag 16 februari 2009 @ 19:36 |
Na 2020 pas? Waarom niet eerder? Rammelende faalhazen daar in Den Haag. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 16 februari 2009 @ 19:37 |
quote:Geen Plan T/V toch? | |
Dr_Flash | maandag 16 februari 2009 @ 19:37 |
quote:Daar dacht ik ook al aan ja ![]() quote:Eerst de Betuweroute terugverdienen ![]() | |
Ofyles2 | maandag 16 februari 2009 @ 19:38 |
quote:Oftewel poging tot zelfmoord. Ik pleit ervoor zulke mensen direct op te laten draaien voor de geleden schade. | |
Ofyles2 | maandag 16 februari 2009 @ 19:39 |
quote:Met de metaalindustrie die van nog verder moet komen lijkt dit haast onmogelijk. ![]() Laat Den Haag eerst bezuinigen op buitenlandse missies. | |
Duvel | maandag 16 februari 2009 @ 19:39 |
quote:Daar worden die mensen niet beter van. Mensen die dit soort dingen doen, zijn ziek. Die moet je behandelen, niet opzadelen met een rekening. | |
Dr_Flash | maandag 16 februari 2009 @ 19:57 |
quote:Gelukkig hebben we de Middeleeuwen al een tijdje achter ons he ![]() | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 19:59 |
quote:Hmm het gaat toch gewoon om 4 sporigheid. Dus geen 300 km/h. Maar net zo aanleggen als tussen utrecht en amsterdam bijlmer arena. Dat hoeft niet veel problemen op te leveren. | |
Duvel | maandag 16 februari 2009 @ 20:02 |
quote:Asd - Ut is gebouwd voor 200km/h als ik me niet vergis. Maar dat rijden ze er nog lang niet. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 februari 2009 @ 20:05 |
Viersporigheid Ut - Ah zou niet gek zijn trouwens. Als je ziet wat daar allemaal overheen moet.... Vanochtend meteen last van, de eerste dag van mijn nieuwe Stammstrecke ![]() ![]() | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 20:06 |
quote:200 km/h ook alleen bij 25 kv en etcs. Maar om het zo aan te leggen lijkt me slimmer dan een hele nieuwe lijn alleen voor de ICE. Zo zullen ze het ook wel bedoelen lijkt mij. | |
Duvel | maandag 16 februari 2009 @ 20:08 |
quote:Nee, 200km/u onder 1500V. ![]() | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 20:11 |
quote:Kan niet ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 februari 2009 @ 20:12 |
quote:Waarom denk je dat? ![]() | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 20:15 |
quote:Ehm ![]() | |
Eix | maandag 16 februari 2009 @ 20:24 |
Het kan ook niet onder 1500V. De mogelijkheid tot het upgraden van het bestaand spoor voor snelheden van ~200km/u is bij de besluitvorming tot aanleg van de HSL-Zuid ook aan bod gekomen. Uit de HSL beleidsnota van 1994: Nieuwe HSL-Nota / beleidsnota / maart 1994 Een belangrijk en complicerend aandachtspunt in relatie tot de rijsnelheid is de stroomvoorziening. De 1500 Volt gelijkstroom waarop de Nederlandse treinen rijden kan, ondanks een zwaar uitgevoerde bovenleidingconstructie, geen hoge vermogens overbrengen. De technisch haalbare rijsnelheid bij dit stroomsysteem ligt tussen de160 en 200 km/uur, afhankelijk van de intensiteit op de betreffende spoorlijn. Op de zeer intensief bereden spoorlijn Amsterdam-Rotterdam-Dordrecht nadert dit systeem bij snelheden rond de 160 km/uur de grenzen van de technische mogelijkheden. De kans op storingen neemt daarboven aanzienlijk toe, met navenante gevolgen voor de punctualiteit en de betrouwbaarheid van de geleverde treindienst. Om sneller te kunnen rijden is een stroomsysteem nodig met een hoge wisselspanning. De nieuwe hogesnelheidsspoorlijnen in België, Frankrijk, maar ook de nieuwe lijn Kanaaltunnel- Londen, worden voorzien van 25 000 Volt wisselspanning (25 kV). Dit betekent dat bij het vergroten van de capaciteit en de kwaliteit van de infrastructuur in Nederland ook een keuze omtrent de stroomvoorziening gemaakt moet worden: 1500 Volt gelijkstroom of 25 kV wisselstroom. Het besteldehogesnelheidsmaterieel kan op beide stroomsoorten rijden, maar alleen onder 25 kV met hoge snelheid. Mij lijkt dat 1500V en 200km/u geen succes wordt tussen Utrecht - Arnhem gezien de intensiteit van het treinverkeer. Maar wellicht dat bij een eventuele viersporigheid de middensporen met 25KV kunnen worden geëlektrificeerd. Dan een paar V-IRMs aanpassen voor die spanning en dan kunnen die ook hendig sjiek slippe met 200 km/u als het een beetje regent. | |
James1988 | maandag 16 februari 2009 @ 20:24 |
quote:Nee, ICRm. Zien ze dat in Gilze-Rijen ook eens ![]() | |
Ofyles2 | maandag 16 februari 2009 @ 20:28 |
quote:Dan valt het nog mee. | |
TommyGun | maandag 16 februari 2009 @ 20:30 |
Goed te doen ![]() | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 20:30 |
quote:Blijf je nog steeds met het probleem zitten dat ATB en 25 Kv niet samen gaan. Maar 4 sporigheid en buitenste sporen gewoon 160 km/h is voorlopig snel genoeg. | |
Duvel | maandag 16 februari 2009 @ 21:02 |
quote:Er zitten geen gelijkvloerse kruisingen meer op Asd - Ut, er wordt ERTMS/ETCS ingebouwd, het enige dat het misschien niet aankan is de mechanische constructie van de bovenleiding. Maar verder kun je onder 1500V prima 200 rijden. | |
Dr_Flash | maandag 16 februari 2009 @ 21:19 |
quote:Wat hing er eigenlijk boven toen in de vroege jaren '50 der vorige eeuw een Franse eloc al 330+ reed? ![]() Ik denk 1500. Ja dus idd: http://en.wikipedia.org/w(...)_for_railed_vehicles | |
Zug-Chef | maandag 16 februari 2009 @ 21:47 |
Ben ik een dag arbeiten te Hvsp kom ik thuis zitten we al weer meer dan ![]() | |
Duvel | maandag 16 februari 2009 @ 21:52 |
quote:Dat was wel wat te snel voor normale exploitatie: het vonkte nogal. Maar idd: netjes onder 1500V. | |
Dr_Flash | maandag 16 februari 2009 @ 21:56 |
quote:Dat heeft niet per se met de snelheid te maken ![]() Maar ik kan me voorstellen dat het in dit geval kwam doordat er onvoldoende spankracht op de bovenleiding gestaan heeft, waardoor de trein sneller gaat dan de transversale golven door de draad. Daar krijg je ongetwijfeld vonken van ![]() | |
Duvel | maandag 16 februari 2009 @ 22:11 |
quote:Ja, de bovenleiding is een nogal beweeglijk mechanisch ding. En voor een goede stroomafname moet je de pantograaf hard tegen de draad duwen. Bij hoge snelheid krijg je dat de pantograaf wat gaat stuiteren, waardoor je dus vonkvorming krijgt. Ze hebben overigens ook weleens leuke proeven gedaan met een TGV tussen Amsterdam en Utrecht, op het oude baanvak, om te onderzoeken wat er gebeurt als een trein heel snel rijdt over slappe grond. Dan gaat ie op een gegeven moment harder dan zijn eigen boeggolf en daar kan ie ook niet zo goed tegen. | |
Dr_Flash | maandag 16 februari 2009 @ 22:15 |
quote:Bij straaljagers hoor je in zo'n geval * Dr_Flash schreeuwt even fijn in Duvel's oor ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 16 februari 2009 @ 22:15 |
Wat een geneuzel weer in die trein, weer een aanrijding meegemaakt, nou ik ben thuis hoor!~ Ik wil het na delft en gilze niet nog eens meemaken.. | |
Duvel | maandag 16 februari 2009 @ 22:17 |
quote:*tuuuuut* Dank je. Is het niet twee keer "boem"? | |
Dr_Flash | maandag 16 februari 2009 @ 22:18 |
quote:Nee waarom? Die schokgolf komt maar 1 keer langs. Duik maar eens een VWO4 natuurlundeboek op ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 februari 2009 @ 22:18 |
quote:Zat jij daar ook in? ![]() | |
Zug-Chef | maandag 16 februari 2009 @ 22:19 |
Dit kan gewoon in Duitsland: http://www.zu-den-zuegen.de/seiten/bruehne/w38.htm | |
Dr_Flash | maandag 16 februari 2009 @ 22:22 |
Vet ![]() ![]() En tot vrij laat (1976 of zo) lag er nog een spoorwegovergang n de A2 ![]() | |
TrainGV | maandag 16 februari 2009 @ 22:27 |
Wat nou overlast van treinen ![]() Het geneuzel van de geluidsnormen wordt je ook simpel van hier. Nu begint de gemeente Leeuwarden bij ProRail op de deur te kloppen vanwege geluidsoverlast. | |
dennistd | maandag 16 februari 2009 @ 22:30 |
Het stomme is dat de gemeente klaagt bij Prorail over warmdraaiende GTW's van Arriva ![]() Overigen vertelde mich (machinist bij Veolia) dat bij hun de GTW's 's nachts aan de 380V depotvoeding hangen, waardoor ze niet warm hoeven te draaien. Maar dit zou duurder zijn, en dus wil Arriva dit niet. | |
Darkwing_Duck | maandag 16 februari 2009 @ 22:34 |
quote:Ja en op deze manier komen de treinen me een beetje de keel uit... Dacht dacht ik in delft al genoeg gezien hebt. Begin het een beetje zat te worden, aanrijdingen mee maken, 2 is écht genoeg.. | |
TrainGV | maandag 16 februari 2009 @ 22:35 |
Of ProRail heeft de juiste voorzieningen er nog niet voor getroffen. Het zou best kunnen dat de depotvoedingen welke er staan alleen werken bij de DM'90 en de Wadlopers. | |
Zug-Chef | maandag 16 februari 2009 @ 22:35 |
vanaf december 2006 zo'n 120.000 spoorkilometers gemaakt maar nog steeds nooit een aanrijding meegemaakt. Daarvoor ook niet trouwens. | |
Socios | maandag 16 februari 2009 @ 22:39 |
Ik ook niet en ik hoop zoiets absurds ook nooit mee te maken. | |
James1988 | maandag 16 februari 2009 @ 22:42 |
Het lijkt me een unieke ervaring... aan de ene kant een beetje spannend, aan de andere kant doodeng. Ik hoop het ook nooit mee te maken. Overigens, is er iets bekend over de aanrijding? Heeft het slachtoffer het overleefd of niet? Als het bij Tilburg Reeshof op het station is, met Mat '64... is de snelheid van die trein waarschijnlijk laag geweest - stoptrein... maar toch... | |
dennistd | maandag 16 februari 2009 @ 22:44 |
Tja, er zijn ook machinisten die al jaren rijden zonder ooit een aanrijding te hebben gehad, en er zijn machinisten die nog niet zo lang rijden en er al een aantal mee hebben gemaakt.... Zoiets wordt helaas nooit eerlijk verdeeld.. | |
Zug-Chef | maandag 16 februari 2009 @ 22:44 |
Veel mogelijkheden hoor. Kan bij de overweg tussen West en Reeshof gebeurd zijn. Op het station Reeshof is een mogelijkheid. De twee overwegen ter hoogte van Hulten is ook mogelijk. | |
Duvel | maandag 16 februari 2009 @ 22:56 |
quote:Die heb ik niet meer. Ik geloof ook dat boven mijn VWO4 natuurkundeboek ooit een elco is ontploft. Gelukkig is er wiki en je hebt gelijk. ![]() | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 23:25 |
Aanrijding he. Altijd achteruitrijden voor je eigen veiligheid ![]() | |
remlof | maandag 16 februari 2009 @ 23:27 |
Even een vraagje van een leek: hoeveel ICE treinen heeft de NS nou eigenlijk? Zie die dingen elke dag op station Arnhem, maar de enige exemplaren van de NS die ik gezien heb zijn de "Amsterdam" en de "Arnhem". Hebben ze er inderdaad maar twee? | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 23:31 |
quote:NsHispeed? | |
remlof | maandag 16 februari 2009 @ 23:33 |
quote:Ja, dat staat op de zijkant, heel klein. | |
Nightshadow | maandag 16 februari 2009 @ 23:35 |
quote:Dat idee heb ik ook wel eens. Liefst een botsing met auto zonder gewonden, maar het heeft toch wel weer iets.. ![]() Ik ben niet verder gekomen dan een fietser op 10 cm na.. Ook één keer tussen Lc en Zp stilgestaan, nadat tegemoetkomende trein een aanrijding had. Na 15 min wachten hoorden we dat het zodanig ernstig was, dat we niet door konden rijden. Na 20 min. zaten we in de bus, die daar langs rijdt (jaja, lang leven de communicatiemiddelen van Syntus, die de andere vervoerders al afgeschaft hebben volgens mij). Uiteindelijk +30 in Zp. Zouden ze bij NS sowieso niet doen, iedereen uit de trein laten stappen zonder dat daar een perron naast staat of politie/brandweer begeleiding bij is. ![]() | |
Nightshadow | maandag 16 februari 2009 @ 23:37 |
quote:4, aldus wikipedia | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 23:39 |
quote: ICE Samenwerking NS DB Bahn (DB) | |
remlof | maandag 16 februari 2009 @ 23:43 |
quote:Dan ben ik benieuwd hoe die andere twee heten. "Utrecht" ligt voor de hand, dat ligt ook op het traject, maar die vierde? De DB treinen hebben ook allemaal namen van steden op het traject tussen Amsterdam en Frankfurt. | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 23:52 |
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_treinseries_in_Nederland 3 volgens deze wiki ![]() | |
Palmboom313 | maandag 16 februari 2009 @ 23:54 |
quote:http://de.wikipedia.org/wiki/ICE_3 ![]() * Tz301 – Freiburg im Breisgau * Tz302 – Hansestadt Lübeck * Tz303 – Dortmund * Tz304 – München * Tz305 – Baden-Baden * Tz307 – Oberhausen * Tz309 – Aalen * Tz310 – Wolfsburg * Tz311 – Wiesbaden * Tz312 – Montabaur * Tz313 – Treuchtlingen * Tz314 – Bergisch Gladbach * Tz315 – Singen (Hohentwiel) * Tz316 – Siegburg * Tz317 – Recklinghausen * Tz318 – Münster (Westf.) * Tz319 – Duisburg * Tz321 – Krefeld * Tz322 – Solingen * Tz323 – Schaffhausen * Tz324 – Fürth * Tz325 – Ravensburg * Tz326 – Neunkirchen * Tz328 – Aachen * Tz330 – Göttingen * Tz331 – Westerland/Sylt * Tz332 – Augsburg * Tz334 – Offenburg * Tz335 – Konstanz * Tz336 – Ingolstadt * Tz337 – Stuttgart * Tz351 – Herford * Tz358 – St. Ingbert * Tz361 – Celle * Tz4603 – Mannheim * Tz4607 – Hannover * Tz4610 – Frankfurt am Main * Tz4611 – Düsseldorf * Tz4651 – Amsterdam * Tz4652 – Arnhem * Tz4680 – Würzburg * Tz4682 – Köln * Tz4683 – Limburg an der Lahn * Tz4684 – Forbach-Lorraine * Tz4685 – Schwäbisch Hall | |
von_Preussen | maandag 16 februari 2009 @ 23:56 |
quote:Zelfs nog wel langer, tot 1985 dacht ik. Zal eens kijken of ik wat foto's op internet kan vinden. Hier nog een filmpje van de TGV, bij hoge snelheden sproeit die ook aardig vonken (gedeelte 5:00 en verder). | |
von_Preussen | maandag 16 februari 2009 @ 23:59 |
Hier, in 1986 was de spoorwegovergang in de A2 er nog: http://www.haarlemmermeerspoor.nl/a2.htm | |
Palmboom313 | dinsdag 17 februari 2009 @ 00:01 |
quote: ![]() ![]() | |
remlof | dinsdag 17 februari 2009 @ 00:01 |
quote:Ok, dat zijn niet alleen namen van steden op het traject Amsterdam - Frankfurt, maar toch zie ik alleen "Amsterdam" en "Arnhem" ertussen staan als Nederlandse steden. Dat zijn ook de enige treinen die het NS logo voeren, zover ik weet. Waar zijn die andere twee (of is het er maar één?) NS treinen dan? | |
Fred2 | dinsdag 17 februari 2009 @ 00:07 |
quote:Nee, daar staat alleen dat er drie treinseries zijn waarin ICE rijdt. Het zijn er vier, zie ook deze wiki: http://nl.wikipedia.org/w(...)ds_spoorwegmaterieel | |
Peterselieman | dinsdag 17 februari 2009 @ 00:14 |
quote:Arriva wil het nog steeds stellen met 220 volt wat net te weinig is het ![]() | |
Palmboom313 | dinsdag 17 februari 2009 @ 00:18 |
quote:ik denk persoonlijk * Tz4610 – Frankfurt am Main * Tz4611 – Düsseldorf | |
Fred2 | dinsdag 17 februari 2009 @ 00:26 |
quote:De NS heeft de nummers 4651, 4652, 4653 en 4654. De namen van de andere twee Nederlandse 3M's staan er dus niet op. | |
Palmboom313 | dinsdag 17 februari 2009 @ 00:27 |
quote:oke die zouden dan wel geen naam hebben. | |
remlof | dinsdag 17 februari 2009 @ 00:32 |
quote:Die heb ik gezien, die voeren het DB logo. quote:Ik denk dat ze gewoon twee treinen "Amsterdam" en twee treinen "Arnhem" hebben genoemd, zal eens op de nummers gaan letten ![]() | |
Fred2 | dinsdag 17 februari 2009 @ 00:36 |
Zelfs Somda geeft er geen duidelijkheid over... | |
Palmboom313 | dinsdag 17 februari 2009 @ 00:46 |
4651 Amsterdam![]() ![]() 4652 Arnhem ![]() 4654 Ik zie geen naam ![]() | |
Fred2 | dinsdag 17 februari 2009 @ 00:52 |
4653 ook geen naam:![]() Andere hoek: ![]() | |
Wadloper | dinsdag 17 februari 2009 @ 06:12 |
quote:Klopt, dat zou hier ook het geval zijn, dat er 380V zou komen. Alleen blijkbaar wil Arriva dat dus weer niet ofzo ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 februari 2009 @ 08:51 |
quote:Bron: RTV Rijnmond. Ben benieuwd wat hiermee gaat gebeuren, als de BNL behouden blijft, houden Amsterdam en Rotterdam ook hun IC-verbinding, die NS juist wil vervangen door de HSL. | |
dennistd | dinsdag 17 februari 2009 @ 09:12 |
IC Amsterdam-Rotterdam zou sowieso behouden blijven door de IC's naar Roosendaal/Vlissingen | |
remlof | dinsdag 17 februari 2009 @ 09:17 |
Ah ok, de ICE's 4653 en 4654 hebben dus geen naam. Da's niet altijd even makkelijk te zien omdat de naam maar aan een kant van de toch al enorm lange trein staat. Wel vreemd dat al die andere treinen wel namen hebben. Ik stel "Utrecht" en "'s Hertogenbosch" voor. In die laatste stad komt de ICE ook regelmatig als het spoor tussen Arnhem en Utrecht weer eens versperd is ![]() | |
Fred2 | dinsdag 17 februari 2009 @ 09:35 |
quote:Je vergeet dat die dan wel via de "Oude Lijn" gaat rijden en een directe verbinding met Schiphol komt te vervallen. | |
James1988 | dinsdag 17 februari 2009 @ 09:43 |
Als de BNL blijft rijden, blijft ook de verbinding met Schiphol behouden, lijkt me. Not bad ![]() | |
Duvel | dinsdag 17 februari 2009 @ 09:45 |
quote:Je denkt te veel in vaste patronen. Dan gaat de Benelux natuurlijk ook gewoon weer via Haarlem, zoals in de goede oude tijd. | |
James1988 | dinsdag 17 februari 2009 @ 09:53 |
Oja, die route hebben we ook nog. 't zou wel een verslechtering zijn qua aanbod, maar de HSL moet ook rijden natuurlijk. | |
Peterselieman | dinsdag 17 februari 2009 @ 09:54 |
Jep. Reizigers uit Rotterdam die richting Schiphol moeten, moeten in Leiden overstappen op de IC die uit Den Haag komt. | |
Fred2 | dinsdag 17 februari 2009 @ 10:42 |
quote:Uit Rotterdam zelf kan je nog kiezen: goedkoper met overstap of duurder zonder overstap. Voor reizigers tussen Rotterdam en Vlissingen moet er altijd worden overgestapt, ongeachte welke trein men neemt. Er zijn behoorlijk wat regionale knooppunten die hun directe aansluiting met Schiphol dreigen kwijt te raken: Roosendaal, Dordrecht en Den Haag HS. Daarvoor komt één enkele extra directe verbinding voor terug: Breda - Schiphol. Zo langzamerhand ontstaat er in het Zuidwesten van het land een overstaphel... Doorgaande treinen naar het Oosten worden steeds vaker ingekort tot Utrecht of Amersfoort, ten gunste van lijnen naar Amsterdam. [ Bericht 23% gewijzigd door Fred2 op 17-02-2009 10:47:31 ] | |
Dichterbijer | dinsdag 17 februari 2009 @ 11:46 |
Voor iedereen uit het westen houd Nederland op te bestaan boven Amersfoort. | |
Duvel | dinsdag 17 februari 2009 @ 11:59 |
quote:Utrecht. | |
Dichterbijer | dinsdag 17 februari 2009 @ 12:00 |
quote:Bitch.... Amersfoort rulezzz | |
Peterselieman | dinsdag 17 februari 2009 @ 12:12 |
Al die trajecten die in de randstad met ouderwetsch en oncomfortabel materieel worden gereden vergoeden veel hoor ![]() | |
Sj0rSz | dinsdag 17 februari 2009 @ 12:30 |
quote:Het was inderdaad tussen Tilburg-West en Tilburg Reeshof. Aanrijding heeft plaatsgevonden op de Zwartvenseweg (bij de spoorwegovergang). | |
Ireyon | dinsdag 17 februari 2009 @ 14:50 |
'k Zit nu in een Plan V (?) richting Ut, dat je ze in het groen/blauw had wist ik al wel maar sinds wanneer rijden er ook roze/paarse rond? ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 17 februari 2009 @ 14:57 |
quote:is dat niet die plan T met de plan V kopbak? die heeft volgens mij zo'n interieur het kan ook nog één uit de 900 serie zijn trouwens: ![]() | |
Ireyon | dinsdag 17 februari 2009 @ 15:20 |
quote:Zo'n laatste soort was het inderdaad, had het nog nooit gezien in ieder geval ![]() (Aan de andere kant zit ik dan ook nooit in de stoptrein naar Utrecht, maar toch.. ![]() | |
Fred2 | dinsdag 17 februari 2009 @ 15:32 |
das inderdaad de jongere plan V's die zo'n interieur hebben. Als je goed kijkt zijn er nog meer verschillen te vinden. Zoals de bagage-afdeling die niet is verbouwd in een 2e klas, maar slechts voorzien is van klapstoeltjes. Ook de houders van de TL-lampen zijn niet voorzien van een kap. Overigens was dit verzonnen omdat men tijdens deze revisie (ruim 10 jaar geleden) dacht nog enkele jaren gebruik te hoeven maken van mat '64 [ Bericht 65% gewijzigd door Fred2 op 17-02-2009 15:43:25 ] | |
bork | dinsdag 17 februari 2009 @ 15:34 |
kwam langs in ons irc channel http://www.gelderlander.n(...)ken-struikelblok.ece ![]() Nog net een valleilijn V-tje op de 8ergrond. | |
Tonio-mcdo | dinsdag 17 februari 2009 @ 15:49 |
Er kwam net voor mijn ogen iemand voor/onder een trein. Station haarlem, wat een indruk maakt dat.. | |
Dichterbijer | dinsdag 17 februari 2009 @ 15:53 |
quote:Sprong die...of wat...euhmm... sjit... | |
Socios | dinsdag 17 februari 2009 @ 16:03 |
quote: ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 17 februari 2009 @ 16:04 |
quote:Er is een plan T met plan V kopbak,de 528 als ik me niet vergis | |
Darkwing_Duck | dinsdag 17 februari 2009 @ 16:15 |
quote:Sterkte! | |
James1988 | dinsdag 17 februari 2009 @ 16:27 |
quote: quote:http://search.twitter.com/search?q=haarlem Mm, geen ongeluk denk ik. | |
Geerd | dinsdag 17 februari 2009 @ 17:14 |
quote:Kut hey ik had er afgelopen vrijdag er ook al 1 onder ![]() | |
ReisT | dinsdag 17 februari 2009 @ 17:27 |
quote:De oudste Plan V's, De Plan V-kopbak van de 528 komt uit de 424, van de oudste serie dus. ![]() | |
Wadloper | dinsdag 17 februari 2009 @ 17:56 |
quote:Sterkte! ![]() ![]() | |
Tonio-mcdo | dinsdag 17 februari 2009 @ 18:36 |
quote:Ik stond te wachten op de trein uit Beverwijk. Perron 1. Hij kwam binnen en ik hoorde gegil, geen idee wie het was. De trein remde abnormaal hard en we moesten zo snel mogelijk van perron 1 af. Later kwamen er mensen in witte pakken met dozen of iets dergelijks en die zochten rond het perron 1. Geen idee waar ze naar op zoek waren maar heavy was het wel. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 februari 2009 @ 18:41 |
quote:Ja, precies hetzelfde hier. Vanaf januari 2006 dan ![]() Wel een aantal keer er dichtbij geweest, maar nooit zelf in een aanrijdingstrein gezeten. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 februari 2009 @ 18:56 |
quote:Mirroren ftw trouwens ![]() | |
Socios | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:06 |
Vandaar die nieuwe versie. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:07 |
nieuwe versie? ![]() | |
Socios | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:14 |
Treinentopic #145 - Schommelboten in overvloed! | |
Dr_Flash | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:15 |
ah okee ik zie ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:17 |
quote:Oef, klinkt heftig... Gaat trouwens lekker met persoonsongevallen, gisteren Tilburg Reeshof, vandaag Haarlem... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:27 |
Op Ed - Ut was het ook weer een potje vanmiddag ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:33 |
HSL-Zuid soap, deel 827 ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:38 |
quote:Het is net alsof je met spanning zit te wachten wat de Kerstman in je schoentje heeft gezet, totdat je erachter komt dat er niets meer dan Scheißdreck in zit. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:40 |
quote:Het is meer alsof je al sinds de jaarwisseling op de kerst zit te wachten, en dat je met Pasen hoort dat het volgend jaar wordt, en nog voor de zomer dat ze dat OOK niet gaan halen. ![]() ![]() | |
Fixers | dinsdag 17 februari 2009 @ 20:10 |
Wat aanrijdingen betreft ben ik er goed afgekomen. Ik heb een keer meegemaakt dat mijn stoptreintje tussen Utrecht en Houten vlak voor Houten werd gekeerd om terug te rijden naar Utrecht. De tegemoet komende IC had iemand geschept vanaf het perron in Houten. Het is volgens mij nooit duidelijk geworden of het nu moedwillig of een ongeluk was. Gevalletje zo dicht bij, maar (gelukkig) ook zo ver weg. In het kader van klein leed: kapotte bovenleiding bij Roosendaal leverde me vanochtend +60 op met de zuurstok naar Brussel, die uit nood maar gekeerd is op Roosendaal. | |
SNArky | dinsdag 17 februari 2009 @ 20:45 |
quote:Een paar weken geleden zat ik in de intercity naar Arnhem, net achter de ICE. Eerst moesten we op Driebergen-Zeist wachten, omdat de ICE "iets geraakt" had. Een paar minuten later kwam het bericht dat ze niks hadden gevonden en we konden de reis vrolijk (dachten we) vervolgen. Omdat het ten tijde van het ongeval al aan het schemeren was, stopte onze trein op dezelfde plek om te kijken of ze iets konden vinden. En ja hoor, toen vonden ze dus wel een stoffelijk overschot. Uiteindelijk heb ik 2,5 uur kunnen wachten terwijl de bekende mannen in witte pakken de resten van het spoor schraapten, terwijl de ICE al lang en breed in Pruissen zat.... Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat die Duitsers onder het mom van "wir haben es nicht gewusst" gewoon maar verder gereden zijn... | |
Dr_Flash | dinsdag 17 februari 2009 @ 20:47 |
quote:Lijkt me toch sterk hoor ![]() | |
SNArky | dinsdag 17 februari 2009 @ 20:55 |
Heb je misschien ook wel gelijk in, maar het was geen pretje om zo lang in de middle of nowhere (Maarn) stil te staan. Het personeel van de trein hield ons in ieder geval wel heel erg goed op de hoogte ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 februari 2009 @ 20:58 |
quote:Dat is nergens een pretje ![]() ![]() | |
knars | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:08 |
Over wir haben es nicht gewusst gesproken, de fransen kregen deze week nog eens officieel te horen van hun eigen rechters dat de Vichy regering behoorlijk enthousiast was in Jodendeportatie. Een paar jaar terug vond ik in den trein, tijdens het forenzen, een frans treinofielenblaadje waarin m'n oog viel op een artikel over het kleine stationnetje van Nexon. In en om Nexon (bij Limoges) heb ik als jonge knars meerdere zomers doorgebracht. En het stationnetje wat me toen vooral opviel door z'n onopvallendheid en gebrek aan treinen bleek dus het verzamelpunt zijn voor duizenden joden uit zuidelijker gelegen delen van Frankrijk, waarna la gare de Nexon vervolgens ook dienst deed als vertrekstation richting Duitsland. Toch vreemd om daar achteraf achter te komen.. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:16 |
Mja inderdaad. Nou ja, Nederland heeft natuurlijk een vergelijkbaar station.![]() ![]() Al was de rol van lokale overheid hier natuurlijk een Tikkeltje anders ![]() | |
NordicBlue | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:48 |
Way to go NS! *zucht*![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 17 februari 2009 @ 22:03 |
Ach +40 is heel normaal bij lange afstandstreinen in Duitsland enzo. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 februari 2009 @ 22:04 |
quote:Misschien is het verbazendste nog wel dat hij toch niet opgeheven is ![]() | |
JeePee83 | dinsdag 17 februari 2009 @ 22:18 |
Een Benelux met +40. Dat gaat de goede kant op. Al binnen het uur ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 februari 2009 @ 22:21 |
quote:tering idd ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 17 februari 2009 @ 22:50 |
Nieuws over de 419:quote: | |
sander89 | dinsdag 17 februari 2009 @ 23:39 |
quote:Zou mooi zijn als ze die kado krijgen en neem aan dat ze een fikse schade vergoeding krijgen zodat die trein weer in zijn oude staat terug kunnen brengen en opknappen. Maar het blijft natuurlijk erg triest voor alle vrijwilligers die jaren lang er aan gewerkt hebben en nu naar de sloopt afgevoerd moet worden. | |
NikkelCobalt | woensdag 18 februari 2009 @ 01:25 |
Moet de NS wel eerst akkoord gaan om een andere plan V cadeau te doen ![]() Zij hebben liever een nieuw stel, dan hoeven ze de gecrashte niet te repareren want ze vonden het toch een kutding. (Zie bron) | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2009 @ 10:14 |
Tsja, de 419 was al niet in originele staat, dus dan kun je net zo goed een beter stel kiezen waar de komende tijd veel minder onderhoud aan gepleegd hoeft te worden. Misschien dat het NSM de 840 niet meer hoeft en dat dat stel gekozen wordt. Dat stel is namelijk het laatste op Nederlandse bodem gebouwd stel. | |
NordicBlue | woensdag 18 februari 2009 @ 11:03 |
Hoe is dat ding eigenlijk aangereden? | |
dennistd | woensdag 18 februari 2009 @ 11:06 |
quote:http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=78 | |
dennistd | woensdag 18 februari 2009 @ 12:20 |
quote:Die lijn is Maastricht is naar Lanaken denk ik, maar wat dat in Nijmegen is? | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2009 @ 12:22 |
Nijmegen - Heyendaal? | |
Eix | woensdag 18 februari 2009 @ 12:45 |
Volgens mij kan men beter het spoor tot Heyendaal elektrificeren en een aantal treinseries daar laten keren in plaats van Nijmegen (Centraal ![]() | |
Christiaan | woensdag 18 februari 2009 @ 15:47 |
http://www.spitsnieuws.nl(...)marklins_botsen.html | |
James1988 | woensdag 18 februari 2009 @ 16:03 |
Märklin was toch gered door Porsche? | |
Duvel | woensdag 18 februari 2009 @ 17:09 |
Nah, schijnt toch van niet. | |
SNArky | woensdag 18 februari 2009 @ 17:21 |
http://www.ftd.de/unterne(...)bahnraub/475799.html | |
dennistd | woensdag 18 februari 2009 @ 17:45 |
Mooi verhaal van Nico Spiltquote: | |
Ofyles2 | woensdag 18 februari 2009 @ 18:04 |
quote:Toeval of niet? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2009 @ 20:21 |
quote:Dat soort dingen gebeuren wel vaker hoor ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 18 februari 2009 @ 22:15 |
"Dames en Heren, de volgende plek is om te huilen. De NS presenteert u : Station Utrecht Zuilen" Van dit soort omroepen zak je toch door je hangmat mensen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 februari 2009 @ 22:28 |
mooi man, Zuilen. maat van me woont daar vlak bij. Ik pak altijd de trein. Is gewoon minder ver lopen dan met de bus ![]() | |
Geerd | woensdag 18 februari 2009 @ 22:53 |
quote:Dat meen je niet ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 18 februari 2009 @ 23:01 |
quote:What the hell? ![]() Ook niet echt een compliment voor de mensen die daar uitstapten omdat ze daar wonen ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 18 februari 2009 @ 23:22 |
quote:Stuur die uitspraak op. ![]() Ik maak een deal met de rest van dit topic: zolang de generator het nog aankan verander ik mijn sig als ik een memorabele omroep tegenkom. | |
Darkwing_Duck | donderdag 19 februari 2009 @ 00:07 |
Dames en heren, het is even wenne, maar we zijn nu toch echt bij purmerend wijdevenne (Toen het nieuw was) Dames en heren, station delft, voor u misschien het eindpunt, voor mij nog niet eens de helft. Dames en heren daar issie weer, station Zoetermeer. Pfff allemaal en keer gehoord ![]() Wat ben ik blij dat Gieten geen station heeft ![]() | |
RealZeus | donderdag 19 februari 2009 @ 00:11 |
quote:"Dames en heren, ik zit even aan mijn collega haar tieten, terwijl u uitstapt op station Gieten." ![]() | |
Socios | donderdag 19 februari 2009 @ 00:12 |
Allemaal al voorbij gekomen. ![]() Mooiste of leukste omroepbericht in de trein deel 3 | |
James1988 | donderdag 19 februari 2009 @ 00:15 |
Gespot op SpitsNieuws:quote:Interessant idee... maar zou het rendabel zijn? | |
RealZeus | donderdag 19 februari 2009 @ 00:16 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2009 @ 00:18 |
De nachtbus tussen Groningen en Assen kan in ieder geval al wel uit ![]() | |
RealZeus | donderdag 19 februari 2009 @ 00:20 |
quote:Ja, dat klopt. Nou nog een nachttrein tussen Groningen en de Randstad. Makkelijk met FOK!meets en concerten en zulks. | |
Peterselieman | donderdag 19 februari 2009 @ 00:22 |
liever andersom ![]() | |
dennistd | donderdag 19 februari 2009 @ 08:45 |
Voor de nachttrein heb ik nog wel een goed idee als het animo wat tegenvalt: bouw een motorpost om, en zet er een interieur in dat met een hogedrukreiniger schoon te maken valt ![]() | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 08:52 |
Goed idee! mP's zijn sowieso lekker rap, dus met een beetje wagenzieke mensen heb je die hogedrukreiniger wel nodig! | |
James1988 | donderdag 19 februari 2009 @ 09:00 |
quote:Tsja, aan het noorden wordt niet gedacht ![]() Even serieus, stuur een mailtje: e.roemer@tweedekamer.nl, en vraag om een nachtnet naar Groningen ![]() | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 09:24 |
Echt serieus: een nachttrein naar Oss. ![]() En de inwoners daar straks weer zeiken dat die treinen 's nachts lawaai maken. | |
bork | donderdag 19 februari 2009 @ 09:28 |
quote:Stomme kop bij het artikel: 2 oldtimers botsen, zijn 2 reguliere treinen imho. Ik heb trouwens niks van het ongelukje kunnen vinden. | |
dennistd | donderdag 19 februari 2009 @ 09:42 |
quote:Het is een voorstel van de SP, en wie woont er in Oss: juist, Jan Marijnissen, en die wil natuurlijk graag een nachttrein ![]() | |
James1988 | donderdag 19 februari 2009 @ 09:56 |
quote:Oss is niet al te klein, toch zo'n 60.000 inwoners. Ik vind het dan op zich een logische stop op een ritje Breda - Tilburg - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem. quote:'t zijn geen Friezen ![]() | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 09:58 |
quote:Eerder een logische strop. | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 10:00 |
quote:En vervolgens AL het onderhoud in de kerstvakantie. Week lang het hele land platleggen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 10:01 |
quote:Precies, dat is het. Waarom moet dat ding trouwens wel naar plekken als Oss, Apeldoorn en Almelo en niet naar Zwolle, Groningen en Leeuwarden? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 10:03 |
quote:Die is best leuk gevonden ![]() Wat ik hoorde: "Meine Damen und Herren, Glauben Sie es oder nicht: DEVENTER!" (in de Pimpel ja) en: "Oss West, thuis best" ![]() | |
James1988 | donderdag 19 februari 2009 @ 10:06 |
Ik zat net in het stoppertje Bd - Ut, en voor Ht begon de HC een heel verhaal af te steken, over welke trein het is en waar we aankomen (is logisch), vervolgens over alle andere vertrekkende treinen, dat de IC naar Ut en Shl sneller in Ut is, en uiteindelijk dat die trein extra zou stoppen te Amsterdam RAI voor de huishoudbeurs. Vervolgens begon hij dat hele riedeltje ook nog eens in het Engels af te spelen... en daarna herhaalde hij nog eens dat we in Ht aan zouden komen. Toen we eenmaal in Ht aankwamen, kwamen we aan op een ander spoor dan hij had gezegd, hij: "Dames, we komen aan op spoor 4. De IC naar de huishoudbeurs vertrekt vanaf dit spoor" Praatgrage HC's zijn wel tof ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 19 februari 2009 @ 10:12 |
"Wij stoppen hier voor de plaatselijke vandaal: Station Klimmen Ransdaal?" Ik verzin ze waar je bijstaat heur! Teven ook nog gehoord in Frankrijk "'J'pige quedale à'Paris Nord, moi." ![]() | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 10:14 |
"In elleke hoek een lèk, dit is Moeâhwèk." | |
Darkwing_Duck | donderdag 19 februari 2009 @ 10:14 |
"Station Delf zuid- Bent u er nou nog niet uit?" "Deze trein stopt niet te Best" | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 10:15 |
Tilburg West, krijg de pest. | |
Darkwing_Duck | donderdag 19 februari 2009 @ 10:15 |
Ik heb niks gezegd ![]() quote: | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 10:17 |
Ohw. ![]() R.I.B. aan de nabestaanden. | |
Darkwing_Duck | donderdag 19 februari 2009 @ 10:18 |
"De mannen in Witte pakken rukken weer uit: Station Delft zuid" | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 10:18 |
"Iemand heeft een trein gekopt, vandaar dat deze hier nu stopt." | |
Darkwing_Duck | donderdag 19 februari 2009 @ 10:23 |
"De kosten wegen niet op tegen de baten, Hij sluit binnenkort: Station Deventer Colmschate" | |
Dr_Flash | donderdag 19 februari 2009 @ 10:26 |
"Geef die andere conducteur maar een stomp, hier op Veenendaal-de Klomp" ![]() | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 10:27 |
Wie hier uitstapt is gestoord: Arnhem Velperpoort.![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 19 februari 2009 @ 10:29 |
Station Lisse ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 19 februari 2009 @ 10:30 |
"Er pleegt er weer een zelfmoord, dus we stoppen bij Arnhem Velperpoort" | |
Duvel | donderdag 19 februari 2009 @ 10:33 |
Klaar. |