Sorryquote:Op woensdag 4 februari 2009 09:48 schreef Duvel het volgende:
Jammer dat in de TT niet een linkje met de pimpel is gelegd trouwens!
Worden die ook vernacheld dan?quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:48 schreef Duvel het volgende:
Jammer dat in de TT niet een linkje met de pimpel is gelegd trouwens!
quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Worden die ook vernacheld dan?
Beetje ver om daar misbruik van te gaan makrnquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva in samenwerking met ProRail en KPN een twee maanden durende proeg wil houden met internet in de trein tussen Leeuwarden en Groningen. Gedurende de proef kun je gratis internetten
Nu NS nogquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva in samenwerking met ProRail en KPN een twee maanden durende proeg wil houden met internet in de trein tussen Leeuwarden en Groningen. Gedurende de proef kun je gratis internetten
Wel van Vodafone jaquote:Op woensdag 4 februari 2009 12:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik heb ook internet in de trein: HSDPA rocks
Toch valt ontvangst soms wel tegen in de trein van (3.5G) internet, maar dat is vooral als de trein 100 km/h+ rijdt of rond de Veluwe wat ook wel begrijpelijk is.quote:
Tussen Amf en Apd heb je een heel stuk helemaal geen dekking, ook geen GSM of niks. Lijkt me na 10 jaar toch niet echt acceptabelquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:00 schreef sander89 het volgende:
[..]
Toch valt ontvangst soms wel tegen in de trein van (3.5G) internet, maar dat is vooral als de trein 100 km/h+ rijdt of rond de Veluwe wat ook wel begrijpelijk is.
Lijkt me niet helemaal de bedoeling, toch?quote:De ov-studentenkaart en de Rotterdamse metro
Reisverslag van een student
Afgelopen avond eens naar Rotterdam geweest, om te kijken hoe ik daar als student nog met de metro kan reizen. Ik woon niet in Rotterdam, en heb dan ook nog geen chipkaart thuis gestuurd gekregen. Wel heb ik een persoonlijke chipkaart (aangevraagd toen die nog gratis was), maar zonder tegoed erop. Mijn plan is om met de trein uit de richting Utrecht naar Rotterdam Alexander te reizen en daar de metro naar Beurs te nemen. Geen onredelijk reisschema zou je zeggen, en als houder van een OV-Studentenkaart betaal ik gewoon voor het recht op dit traject te reizen (ook al wordt deze 'betaling' natuurlijk kwijt gescholden voor studenten die afstuderen).
Per trein kom ik aan in Rotterdam Alexander. Zoals verwacht zijn alle poortjes naar de metrostations dicht. Er loopt geen personeel rond, en ook is er geen enkele informatie te vinden waarop staat hoe studenten zonder chipkaart de poortjes te passeren. Ik moet toch naar Beurs, dus besluit de poortjes te passeren door achter iemand anders aan te lopen. Dat lukt zonder problemen.
Ik besluit in Voorschoterlaan, het eerste ondergrondse station vanaf richting Alexander, een tussenstop te maken. Ik verlaat het station weer door achter iemand aan te lopen. Ik trap daarbij wel op de voet van mijn voorganger, maar ondanks dit en het luide gepiep dat de poortjes maken wanneer er meer personen tegelijk passeren, loopt deze reiziger zonder op of om te kijken door. Ik vraag me overigens af hoe precies gedetecteerd wordt als er twee personen tegelijk door het poortje lopen: met de lichtsensors aan de zijkanten, of met een sensor in de vloer van het poortje? Overigens had ik helemaal mijn voorgangers voeten er niet af hoeven lopen, want de poortjes sluiten zo langzaam dat er ruim voldoende tijd is achter iemand door te lopen. Ik loop weer achter iemand aan terug de hal in, ditmaal door mijn lege chipkaart voor de scanner te houden. Ook dan heb je voldoende tijd om de poortjes te passeren.
Verder lezen »
Ik heb het niet geschreven he. Ik ben geen student meer, en Rotterdam kom ik ook nooitquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, pootjes die klats boem je rolstoel of kinderwagen in een krakeling walsen omdat James1988 vindt dat ze snel dicht moeten, dat schiet lekker op
Nou, welquote:
quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:27 schreef James1988 het volgende:
Lijkt me niet helemaal de bedoeling, toch?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:51 schreef eer-ik het volgende:
Hoi lieve kinderen!
Het heeft even mogen duren maar de spoorkaart is aangepast.
Echter wel nog maar op 1 plek, hij staat vaker op de site, dit moet nog gefixed worden...
Hier is er een beschikbaar iig:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ent-via-je-school-id
Tofquote:Op woensdag 4 februari 2009 14:51 schreef eer-ik het volgende:
Hoi lieve kinderen!
Het heeft even mogen duren maar de spoorkaart is aangepast.
Echter wel nog maar op 1 plek, hij staat vaker op de site, dit moet nog gefixed worden...
Hier is er een beschikbaar iig:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ent-via-je-school-id
Mail maar, dan host ik ze welquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:45 schreef eer-ik het volgende:
oh, hell, die uitsneden...
die moeten wel ergens zijn ja, effe kijken of k die ook nog ergens kan fixen.
Heb ze hier wel in digitale vorm, kan alleen niet uploaden.
Oh ja, en krijgt Breda - Hazeldonk Grens ook nog een getalletje?quote:
Wehe, dat zijn allemaal dingen waar ik niks vanaf weet...quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, en krijgt Breda - Hazeldonk Grens ook nog een getalletje?
Hoe willen ze dat uberhaupt gaan doen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva in samenwerking met ProRail en KPN een twee maanden durende proeg wil houden met internet in de trein tussen Leeuwarden en Groningen. Gedurende de proef kun je gratis internetten
Dat zal ik zeker effe doen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Geef het wensenlijstje maar even door aan de bevoegde prsonen
Geen idee, maar ik hoorde dat Arriva er ook livebeelden uit de trein mee naar de centrale wil kunnen sturen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:36 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat uberhaupt gaan doen?
Zender op het dak van de trein?
geen last van?quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tussen Amf en Apd heb je een heel stuk helemaal geen dekking, ook geen GSM of niks. Lijkt me na 10 jaar toch niet echt acceptabel
UMTS router er in?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:36 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat uberhaupt gaan doen?
Zender op het dak van de trein?
De 10305 rijdt ook trouwens weer rond zonder omroepinstallatie, heeft in het begin volgens mij zeker 3/4 maanden ook zo rond gereden
Precies. Zoals het in de Thalys al jaren gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:36 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat uberhaupt gaan doen?
Zender op het dak van de trein?
Had je serieus verwacht dat ze een eerlijk tarief zouden rekenen dan? Je betaalt dus sowieso al te veel, ook zonder toeslag al.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
edit: Shl - Rtd is 67 via Ledn en Gv jaHebben we heel die HSL voor de kat z'n kut aangelegd of zo??
Dat moet 47 zijn dacht ik.
Hmm dat is wel een groot verschil idd ja. En toen daar gezeik over kwam zijn ze afgestapt van "kilometers", eerst naar "tariefkilometers" en uiteindelijk naar "tariefeenheden"? Klinkt logisch ja. En zo gaat het in Zwitserland op zich ook wel, maar als de HSL toch een volledig aparte prijsstructuur krijgt, dan heeft het ook geen zin om er tariefeenheden bij te zetten. EN dan kan je dus gewoon WEL aangeven hoeveel kilometer het is. Want dat is wat MIJ interesseertquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:25 schreef ReisT het volgende:
Had je serieus verwacht dat ze een eerlijk tarief zouden rekenen dan? Je betaalt dus sowieso al te veel, ook zonder toeslag al.
Idiote regel maar het gaat eigenlijk al jaren zo. Alle routes Amsterdam-Rotterdam zijn, en blijven dus blijkbaar, 86 tariefeenheden, of je nu via Haarlem, Schiphol, of via Gouda gaat wat 7km korter is. Dus hebben ze af en toe wat km's gesmokkeld. Zie bijv. Woerden-Breukelen: da's 12 km, geen 19...
Livebeelden van de camera's neem ik aan?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik hoorde dat Arriva er ook livebeelden uit de trein mee naar de centrale wil kunnen sturen.
Heb er verder geen verstand van, hoe die techniek werktquote:
Rot op, lul.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
dan gewoon heel langzaam uitsterven met je marklin
Nope, omdat het gewoon zonde zou zijn als Märklin zou verdwijnen (al helemaal omdat ik ambitieuze plannen heb m.b.t. een Märklin baan op zolderquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik ben een lul omdat jij het verkeerde systeem kiest? Okee
Ja. Ik zag dat ik het alternatieve bordje van Tiel Passewaaij nog niet had. Morgen weer wat te doen dusquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:58 schreef dennistd het volgende:
Kunnen we alles misschien weer 87x groter maken?
Fleischmann is inmiddels alweer een tijdje in handen van Roco.quote:
Wat betekent rood, wat betekent groen? En wat moeten we in godsnaam met alle andere info op zo'n kaart??quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
Ik heb trouwens mijn geweldige site even een kleine update gegeven, het is nu ook mogelijk om de volledige spoorkaart te zien met de trajecten die ik in mijn verslagen heb staan: klik
Ik zou de kleurkeuze precies andersom gedaan hebben dan. Het leek me al zo raar. Maar dan nog, dat moet toch anders kunnen dan met al die vervuiling erbij over landgebruik en wegen en provinciegrenzen en weet ik het allemaalquote:
legenda is toegevoegd, en ik had idd ook voor een legere kaart kunnen kiezenquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat betekent rood, wat betekent groen? En wat moeten we in godsnaam met alle andere info op zo'n kaart??
Oh okee, we wachten afquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
legenda is toegevoegd, en ik had idd ook voor een legere kaart kunnen kiezen
nog maar een keer als keuze inbouwen, bedankt voor het idee
Weet iemand waarom station Eijsden nog steeds op deze kaart staat? Dat is toch al weer een tijdje dicht?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:51 schreef eer-ik het volgende:
Hoi lieve kinderen!
Het heeft even mogen duren maar de spoorkaart is aangepast.
Echter wel nog maar op 1 plek, hij staat vaker op de site, dit moet nog gefixed worden...
Hier is er een beschikbaar iig:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ent-via-je-school-id
ook een goed punt iddquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:53 schreef Roelzz het volgende:
[..]
Weet iemand waarom station Eijsden nog steeds op deze kaart staat? Dat is toch al weer een tijdje dicht?
Dat is vast ook de smoes om Castellum te blijven vermeldenquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:34 schreef knars het volgende:
Er rijdt nog steeds een pendelbus namens de NS van Maastricht naar station Eijsden, dacht ik.
Waar is de tijd dat er NS-bussen reden naar Eibergen, naar Neede, naar Haaksbergen? Over de tolplichtige Prins Willem-Alexanderbrug bij Tiel? Naar Utrecht De Uithof? Zelfs direct vanaf Driebergen-Zeist? En dat dat ALLEMAAL op de spoorkaart van Nederland vermeld stond?quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is vast ook de smoes om Castellum te blijven vermelden
Gaan we weer lekker voor bloeden met z'n allenquote:Op donderdag 5 februari 2009 00:12 schreef SpeedyRich het volgende:
De VVD/kamer is ook weer lekker bezig
http://www.nu.nl/economie(...)r-naar-hsl-zuid.html
Dubbel enkelspoorquote:Op donderdag 5 februari 2009 00:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit al tijdje met de volgende vraag: waarom staan er aan beide kanten van dubbelrails seinen? Of is de andere kant gewoon voor een trein als hij bv rustig terug moet rijden, door een storing bv? Of heeft het een andere reden?
dan waren me gedachten toch goed:) bedankt!quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dubbel enkelspoor![]()
Zodat beide sporen in geval van wenselijkheid/noodzaak altijd in beide richtingen gebruikt kunnen worden
Dubbel enkelspoor is er in Nederland niet zoveel. Wel beveiligd linksrijden. Dat betekent dat er op het linkerspoor in de tegengestelde richting weinig seinen staan en eigenlijk alleen met voorseinen en seinen voor wissels gewerkt wordt.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dubbel enkelspoor![]()
Zodat beide sporen in geval van wenselijkheid/noodzaak altijd in beide richtingen gebruikt kunnen worden
Hier in het oosten stikt het er juist van, bijna alles is dubbel enkelspoor.quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dubbel enkelspoor is er in Nederland niet zoveel.
Het is me allemaal wat duidelijker! Bedanktquote:Op donderdag 5 februari 2009 08:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hier in het oosten stikt het er juist van, bijna alles is dubbel enkelspoor.
Alleen Oldenzaal-Bentheim niet, dat heeft zelfs geen beveiligd linksrijden
Dat valt wel mee hoor, veel lijnen zijn voor dubbel enkelspoor ingericht, viersporige baanvakken zelfs viervoudig.quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dubbel enkelspoor is er in Nederland niet zoveel. Wel beveiligd linksrijden. Dat betekent dat er op het linkerspoor in de tegengestelde richting weinig seinen staan en eigenlijk alleen met voorseinen en seinen voor wissels gewerkt wordt.
Ik denk dat dat komt omdat er een rijweg ri. Hengelo ingesteld was, waardoor overwegen alleen reageeerden op treinen uit Almelo. (tenminste, zoiets las ik in het IVW-rapport van Barneveld wat hier laatst stond, en ik denk zo dat dat ook op andere baanvakken zo is)quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:00 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Het is me allemaal wat duidelijker! Bedankt![]()
Dus op de lijn Almelo - Enschede kunnen treinen zowel links als rechts rijden. Zonder overweg storingen?
Ongeveer 3 jaar terug, was er iets gebeurd in Hengelo. en we stonden op Borne. Toen is de trein terug gereden naar Almelo. En dat ging nou niet bepaald snel.
Toen moest de machinist echt elke overweg rustig oprijden..
Er zitten nu een aantal keuzeknoppen in, net zoals de gewone google mapsquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat moeten we in godsnaam met alle andere info op zo'n kaart??
Hebben ze daar niet af en toe wel eens gezeik mee gehad?quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hier in het oosten stikt het er juist van, bijna alles is dubbel enkelspoor.
Alleen Oldenzaal-Bentheim niet, dat heeft zelfs geen beveiligd linksrijden
Achter Randwyck volgens mij ook.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:43 schreef James1988 het volgende:
In Nederland rijdt men ook links hoor.
Op het baanvak Rsd - Essen, en dan verder België in
Waarom is dat eigenlijk, zodat we dan makkelijk doorkunnen naar België?quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:00 schreef ReisT het volgende:
Allebei toch niks vergeleken met Rotterdam-Antwerpen (HSL)? Als daar gereden wordt, is het links.
Die fly-overs zijn er ook...quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:31 schreef James1988 het volgende:
Waarom is dat eigenlijk, zodat we dan makkelijk doorkunnen naar België?
Wat mij betreft hadden ze bij de grens gewoon een fly-over gebouwd zodat links en rechtsomgedraaid worden. Kan nooit foutgaan dan
Ja en nee. Er is nergens een speciale flyover alleen maar om links/rechts om te wisselen.quote:
Dat ding bij Lombardijen fungeert als links/rechtswissel.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja en nee. Er is nergens een speciale flyover alleen maar om links/rechts om te wisselen.
Die flyovers die je noemt zijn er gewoon voor kruisingsvrije aansluitingen op de HSL. En bij een flyover is het wel zo handig direct op het juiste spoor aan te sluiten ja.
quote:Reizigers van vervoersbedrijf Arriva kunnen eenvoudig frauderen met de NS-kortingskaart. Onderzoek van de regionele zender Omrop Fryslân heeft dat donderdag aangetoond.
Bij aanschaf van een NS-kortingskaart wordt vaak voor een jaar betaald, terwijl de geldigheidsdatum op de kaart in de meeste gevallen jaren langer doorloopt.
Controleurs van Arriva hebben geen apparatuur om te zien of reizigers werkelijk het abonnement voor de kortingskaart wel hebben verlengd. Op die manier zouden volgens Omrop Fryslân jaarlijks vele reizigers met korting reizen zonder dat er betaald is.
Wordt op andere trajecten dan wel gecontroleerd of die kaart geldig is?quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Laten we snel de OV-Chipkaart invoeren
Dan is dit soort problemen voorgoed verleden tijd
![]()
![]()
![]()
Die is goed jaquote:
Die flyover is in de eerste plaats bedoeld om het HSL-spoor uit Antwerpen op de lijn naar Rotterdam aan te sluiten. Dat dat daarmee automatisch een links/rechtswissel werd is natuurlijk mooi meegenomen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat ding bij Lombardijen fungeert als links/rechtswissel.
Dat zal niet helemaal automatisch gegaan zijn, lijkt mij.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:11 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die flyover is in de eerste plaats bedoeld om het HSL-spoor uit Antwerpen op de lijn naar Rotterdam aan te sluiten. Dat dat daarmee automatisch een links/rechtswissel werd is natuurlijk mooi meegenomen.
Mij nog noooit overkomen iigquote:Op donderdag 5 februari 2009 14:01 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Wordt op andere trajecten dan wel gecontroleerd of die kaart geldig is?
Ik denk dat dat gebeurt door dezelfde teams die soms ook van alle OV-studentenkaarten de geldigheid checkenquote:
Waarvan ik er ooit eens 3 in een week gehad heb en daarna nooit meerquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk dat dat gebeurt door dezelfde teams die soms ook van alle OV-studentenkaarten de geldigheid checken
idd, dat is een optie. Maar waarom ik hem dan dinsdag hier zag rijden..quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:50 schreef Charango het volgende:
@ MarkoAlmelo: Waarschijnlijk is die gebruikt voor de voetbaltrein toen FC Utrecht in Enschede kwam. Die stam zal later dan wel in een normale dienst terug gaan naar Deventer en/of verder.
Wat betreft voetbaltreinen: LINK
Spreekwoordelijke gezegd dan. Hier heeft men gewoon een spoorlijn met 'rechtsverkeer' dmv een flyover aangesloten op een spoorlijn met 'linksverkeer'.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zal niet helemaal automatisch gegaan zijn, lijkt mij.
Weer een regiefout van de NS, normaal komen er geen dubbeldekkers in Twente.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zag afgelopen zondag, en dinsdag een DD-AR stam in Almelo. Dat is dus de lijn Schiphol - Enschede. Is dat nieuw dat DD-AR stammen hier gaan rijden?
Want normaal gesproken zie ik alleen koplopers op die lijn
Grappigquote:Op donderdag 5 februari 2009 18:21 schreef bork het volgende:
Vandaag in het Historisch Nieuwsblad -> http://www.hetkamperlijntje.nl
Staan o.a. een paar leuke filmpjes op
heeft die ook niet heul tijdelijk daar gereden?quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk gedaan ja, maar heb toch alweer een foutje gevonden. Er wordt namelijk gesuggereerd dat Wadsloper 3103 VeenExpress is geworden, maar deze heeft voor NoordNed/Arriva gereden
dat is nog niet het ergste: de plan u wordt een hondekop genoemd....quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk gedaan ja, maar heb toch alweer een foutje gevonden. Er wordt namelijk gesuggereerd dat Wadsloper 3103 VeenExpress is geworden, maar deze heeft voor NoordNed/Arriva gereden
Alleen jammer dat de makers niet weten wat een "rode duivel" is, ze noemen Plan U een Hondekop en een "Dieseldrie" (mat '34) is opeens een DE3 (wat juist een Plan U is).quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:21 schreef bork het volgende:
Vandaag in het Historisch Nieuwsblad -> http://www.hetkamperlijntje.nl
Staan o.a. een paar leuke filmpjes op
Het is inderdaad een drie delig diesel electrisch stel, maar het is niet gebruikelijk om dat een DE3 te noemen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
De Dieseldrie (mat'34) is ook een DE3
Dat doen ze helemaal niet, er staat dat de neus van Plan U is "geinspireerd" op mat '54. Niets aan gelogen toch?quote:
klik dan maar eens op Materieel en dan nummer 6; daar staat anders letterlijk "Plan U (de Hondekop)".quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:53 schreef ReisT het volgende:
Dat doen ze helemaal niet, er staat dat de neus van Plan U is "geinspireerd" op mat '54. Niets aan gelogen toch?
Nee is geen regie fout maar zoals hier boven ook gezegt een trein tbv de voetbal.. Om alle supporters richting FC Twente te kunnen vervoeren.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Weer een regiefout van de NS, normaal komen er geen dubbeldekkers in Twente.
Dus een strategische zet.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:21 schreef thats-me het volgende:
[..]
Nee is geen regie fout maar zoals hier boven ook gezegt een trein tbv de voetbal.. Om alle supporters richting FC Twente te kunnen vervoeren.
hehe, daar heb je gelijk in. Maar ik zag maandag/dinsdag hier ook een DD-AR rijden...gewone dienstregeling. Heel apartquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dus een strategische zet.
Ze hadden ook IRM's kunnen inzetten, maar die zijn te waardevol om gemist te worden.
Dit in tegenstelling tot de DD-AR die er spartaans uitziet.
volgens mij worden hier in twente ook wel VIRM's ingezet voor supportersvervoer hoorquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dus een strategische zet.
Ze hadden ook IRM's kunnen inzetten, maar die zijn te waardevol om gemist te worden.
Dit in tegenstelling tot de DD-AR die er spartaans uitziet.
het is wel eens vaker voorgekomen dat er een ddar in de intercity naar schiphol heeft gezeten.... moet er niet aan denken, dan neem ik wel een trein laterquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
hehe, daar heb je gelijk in. Maar ik zag maandag/dinsdag hier ook een DD-AR rijden...gewone dienstregeling. Heel apart
Er is één kop bewaard, staat naar ik meen in Blerick.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:26 schreef Doc__Zenith het volgende:
Even iets anders: van het SM'90, is daar nou nog een kop van bewaard gebleven of is alles gesloopt?
Dat is dinsdag geweest, toen heeft FCTwente ook gevoetbald. Die DD-AR reed in de 7000 serie (stopper Apeldoorn - Enschede) maar materiaal keuze was tbv de voetbal wedstrijd.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
hehe, daar heb je gelijk in. Maar ik zag maandag/dinsdag hier ook een DD-AR rijden...gewone dienstregeling. Heel apart
Laat ik het diplomatiek zeggen: onze mening verschilt.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:36 schreef ghizzer het volgende:
DD-AR rocks! Beter dan die Plan-V en T-meuk!
DH staat voor Diesel Hydraulisch, maar DM'90 is toch Diesel Electrisch?quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:53 schreef ReisT het volgende:
DE3 is geen naam, slechts een verkorte aanduiding wat voor treinstel het ongeveer is. Net zoals DM'90 ook gewoon DH2 is, al wordt het zelden zo genoemd.
Diesel Materieel 90 dacht ikquote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:47 schreef Wadloper het volgende:
[..]
DH staat voor Diesel Hydraulisch, maar DM'90 is toch Diesel Electrisch?
prima, maar als je een trein ziet als een vervoermiddel en je bent net als ik erg lang, maak je mij niet wijs dat een plan t/v meer comfort biedt dan een DD-AR. Die Plan-V en T rommel mogen ze van mij heel hard opdoeken. Prijs van de treinkaartjes omhoog vind ik prima, maar dan laat ik mij niet vervoeren in een barrel van meer dan 40 jaar oud.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Laat ik het diplomatiek zeggen: onze mening verschilt.
Klopt en daardoor is het dus ook een DH2quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Diesel Materieel 90 dacht ik
maar de overbrening is wel Diesel Hydraulisch
Mijn mening is bekendquote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Laat ik het diplomatiek zeggen: onze mening verschilt.
Ah, ik zocht je melding alquote:Op donderdag 5 februari 2009 22:30 schreef eer-ik het volgende:
Zo.
Vandaag even met die kaart-op-internet-zet-persoon geregeld dat die detailkaart ook op internet komt.
Zal wel maandag worden, want CMS is kapot
Ah toe!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn mening is bekendIk ga er niet weer over beginnen
OKequote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Diesel Materieel 90 dacht ik
maar de overbrening is wel Diesel Hydraulisch
Genomen vanuit Saxion, of niet?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
het is wel eens vaker voorgekomen dat er een ddar in de intercity naar schiphol heeft gezeten.... moet er niet aan denken, dan neem ik wel een trein later
[ afbeelding ]
Helaas, het was Wolvecamp 1.xxquote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:09 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Genomen vanuit Saxion, of niet?
Haanstra 2.xx
WTF?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
De NS is lekker bezig. Hoorde dat vandaag dat op de stoppende IC tussen Zwolle en Leeuwarden 3xDM'90 zat ter vervanging van een setje koplopers. Is vorige week tussen Zwolle en Groningen ook al eens voorgekomen.
Nou lekker boeiend ook ja. 2 x 3 bakken elektrisch @140 of 3 x 2 bakken diesel @140.quote:
Best wel leuk een video, maar ik ben al afgehaakt. Een ladingstijd van 45 minuten duurt even wat te lang, naar mijn mening.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:20 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda kan ook videootjes maken: bewijs (klik rechtsonderin op 'Video')
Dan doe je toch iets fout, of je gebruikt een mobiele telefoon van 12 jaar geleden met 9600kbs?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:39 schreef TrainGV het volgende:
[..]
Best wel leuk een video, maar ik ben al afgehaakt. Een ladingstijd van 45 minuten duurt even wat te lang, naar mijn mening.![]()
Reden nummer 756893 om vooral niet met AnsaldoHoogeveen in zee te gaan.
Knap monteerwerk. Ze hebben de duwende loc volledig uit beeld weten te krijgenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:20 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda kan ook videootjes maken: bewijs (klik rechtsonderin op 'Video')
De muziek erachter past meer bij een C-kwaliteit horrorfilm ofzo. De V250 kleurt dan weer wel goed bij al die gele zonnebloemen.
Ja. Alsof dat wat uitgemaakt had.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie trouwens in steeds meer Arrivatreinen de bordjes verschijnen waarop staat wat de naamgever van de trein in zijn leven uitgevoerd heeft. Bordjes hadden al vanaf 2006 in de eerste stellen moeten zitten trouwens
True, al was het vandaag de IC van 8:50 uit Zwollequote:Op vrijdag 6 februari 2009 20:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is elke werkdag zo, maar dan met 2x DM90. Uitwisselingsslag voor de 2900. BOEJUH!
JeePee meldde de 12723 ja. Als het nu de 10711 zou zijn geweest...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 20:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is elke werkdag zo, maar dan met 2x DM90. Uitwisselingsslag voor de 2900. BOEJUH!
Gisteren was er ook al een wisselstoring tussen Almelo en Hengelo, ben toen 3 uur onderweg geweest van Oldenzaal naar Wierden. ipv 1 uurquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Was vanmiddag een overwegstoring tussen Hengelo en Almelo, daardoor reden er geen stoptreinen. En laat ik nou net bij Almelo de Riet eruit moeten...
Kon de vertraagde IC uit Duitsland om 13:45 pakken vanuit Hengelo. Hij reed de hele tijd op verkeerd spoor, terwijl er wel een ICM(m) vanuit Almelo naar Enschede reed, dus die reed ook op verkeerd spoor.![]()
Dik half uur later eindelijk in Almelo. Daar zag het dus al zwart van de mensen
Volgens mij was die overwegstoring voor Almelo de Riet, want er stond politie bij die overweg.
Staat ook werkelijk 1 bericht boven je hequote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
JeePee meldde de 12723 ja. Als het nu de 10711 zou zijn geweest...
Vroegah werden dat soort treinen nog wel eens met 2xV of een DD-AR gereden.
Is vooral nodig voor de middagspits, aangezien niemand de metro wil gebruiken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:09 schreef knars het volgende:
Weg met DD-AR![]()
Voor woon-werk heb ik regelmatig de 4000 (stopper Rotterdam - Gouda - Breukelen - Amsterdam en verder). Dat was ooit SGMm, is nu DD-AR. Maar de laatste twee weken komt het regelmatig voor dat er VIRM wordt ingezet, onlangs nog zes bakken tegelijk, Kijk, dat is het verhogen van het reiscomfort
Is nmi meer gedaan omdat het andere deel (Amsterdam - Enkhuizen) altijd al met DD-AR werd gereden, als dat SGM zou worden, kunnen ze de stroom niet meer aan.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 00:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is vooral nodig voor de middagspits, aangezien niemand de metro wil gebruiken.
Ik ga kijken. Als er nu nog IETS niet klopt dan ga ik de mattenklopper poetsenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:50 schreef eer-ik het volgende:
Kinders!
Ik weet niet wie de kaarten (en waarom in het weekend) online heeft gezet, maar ze staan erop!
Zo ook de detailkaart.
op deze pagina zijn het de onderste 2 links.
Spoorkaart
Detailkaart
4-1 is ook de verdeling volgens de reisplanner op ns.nlquote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Zoetermeer klopt nog STEEDS niet. En Abcoude - Holendrecht - Bijlmer is 3-2 volgens het spoorboekje. Niet 4-1.
Hoe moeilijk kan het zijn om 2 uitingen over tariefeenheden DEZELFDE data uit EEN EN DEZELFDE database te laten plukken???
"sowieso". Germanofiel van lik-me-vestje.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Het is allebei samen 5. Boejuh verder, op die kut stations kom / stop / stap ik zoiezo nooit uit
quote:
Best jammer dat dit onzin is natuurlijkquote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:43 schreef Wadloper het volgende:
Foto's van de internettreinen:
[ afbeelding ]
Hee Fles! Ben je online??quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Best jammer dat dit onzin is natuurlijk
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoek maar eens op hoe je "wenden" verbuigt.
Naja het is geen onzin op zich, het is alleen jammer dat het, hoe verder je van Groningen af bent, hoe slechter het werktquote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Best jammer dat dit onzin is natuurlijk
Ze hebben alleen zender in Groningen staan? Friesland is internetloos?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Naja het is geen onzin op zich, het is alleen jammer dat het, hoe verder je van Groningen af bent, hoe slechter het werkt
Nee ik bedoelde ook die dialoogquote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Naja het is geen onzin op zich, het is alleen jammer dat het, hoe verder je van Groningen af bent, hoe slechter het werkt
Ik las zoiets op ovnl / somda paar dagen geledenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze hebben alleen zender in Groningen staan? Friesland is internetloos?
Heel moeilijkquote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Zoetermeer klopt nog STEEDS niet. En Abcoude - Holendrecht - Bijlmer is 3-2 volgens het spoorboekje. Niet 4-1.
Hoe moeilijk kan het zijn om 2 uitingen over tariefeenheden DEZELFDE data uit EEN EN DEZELFDE database te laten plukken???
't is niet mijn werk inderdaad.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch bedankt eer-ikJij kan er ook niets aan doen verder
Dan weten we dat ook weerquote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:47 schreef Wadloper het volgende:
De treinstellen:
309-310-311-232-233 zijn de zogenaamde internetstellen voor de proefperiode van 4 maanden, op het traject Groningen - Leeuwarden v.v.
Vandaag werden ze te Groningen bestickerd.
Zag vrijdag al dat Arriva weer wasmuntjes had, want ook toen al reden er veel schone treinstellen rond.quote:Tevens heeft Arriva een grote wasbeurt ingelast voor haar treinstellen: 8 treinstellen zijn vandaag gewassen
Inderdaadquote:Op zondag 8 februari 2009 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan weten we dat ook weer
[..]
Zag vrijdag al dat Arriva weer wasmuntjes had, want ook toen al reden er veel schone treinstellen rond.
En als iedereen stopt met poepen heb je geen riool meer nodig.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:49 schreef Cothen het volgende:
Als iedereen zijn troep opruimt zijn er niet eens schoonmakers nodig....
wie maakt de vuilnisbakken dan leeg?quote:Op zondag 8 februari 2009 22:49 schreef Cothen het volgende:
Als iedereen zijn troep opruimt zijn er niet eens schoonmakers nodig....
Wezep?quote:Op zondag 8 februari 2009 22:50 schreef Alexxxxx het volgende:
gelijk hebben ze, mooie actie
[ afbeelding ]
Merk en type: Plan V
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Veluwe
Datum: 8 februari 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Nieuwjaarsrit Lada Club Nederland
Schoonmakers zijn dus WEL nodig. En als ze voor een hongerloontje ingezet worden mag er best eens OOIT wat waardering voor ze zijn. Maak jij maar eens een hobbyrondje terwijl er geen enkel toilet begaanbaar is.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:49 schreef Cothen het volgende:
Als iedereen zijn troep opruimt zijn er niet eens schoonmakers nodig....
Zie je prive bericht.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:59 schreef ACT-F het volgende:
@Zug-Chef
Mag ik de volgende foto eventueel gebruiken voor een krantenartikel? Uiteraard met naamsvermelding.
http://i184.photobucket.c(...)790-Buna48570-Tt.jpg
Heb je dat NS karretje bij station Arnhem wel is op de foto gezetquote:Op zondag 8 februari 2009 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: onbekend
Eigenaar: NS?
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 7 februari 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Soms zijn die schoonmaaksters overijverig.quote:Op maandag 9 februari 2009 00:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Heb je dat NS karretje bij station Arnhem wel is op de foto gezetIs er denk ik ook maar een van.
Het is trouwens nu hip om rijdend de treinen schoon te maken, dus tussen Ut - Ah komt er een schoonmaakster langs die de tabloids meeneemt de prullenbak in.
En ik heb er 2 meegemaakt...geauwehoer elke keerquote:RTVoost.nl
Door een wisselstoring is er beperkt treinverkeer mogelijk tussen Almelo en Enschede.
Reizigers moeten rekening houden met een extra reistijd van 30 tot 45 minuten. Het is de derde keer binnen een week dat de NS vertraging oploopt door een wisselstoring. Of het om dezelfde wissel gaat is nog niet bekend.
Jup dat was wel duidelijk, aangezien de trein opnieuw op verkeerd spoor reed...quote:Op maandag 9 februari 2009 09:23 schreef dennistd het volgende:
Tsja, het is daar de laatste weken steeds raak.
Ook nu is het wissel 1261 weer, oftewel de wissel bij de Riet om het enkelspoor op te gaan...
quote:Wisselstoring Almelo
Tussen Almelo en Enschede moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 45 minuten.
Door een wisselstoring rijden er tussen Hengelo en Enschede minder treinen en rijden er tussen Almelo en Hengelo geen treinen maar bussen.
Prognose:
*onbekend.
De NS weet dus dat het om 10.30u voorbij is, terwijl prorail van niets weet...quote:Oorzaak Tussen Almelo en Hengelo rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 10:30 uur verholpen.
Dan geloof ik ProRail eerder dan NSquote:Op maandag 9 februari 2009 09:35 schreef dennistd het volgende:
Nouja, verkeerd spoor is het niet, dat is er namelijk niet met dubbel-enkelspoor beveiliging. Linkerspoor is een logischer benaming
Opvallend verschil in storingen trouwens:
[..]
[..]
De NS weet dus dat het om 10.30u voorbij is, terwijl prorail van niets weet...
Gelukkig zeg, ik blijf die DD-AR maar niets vinden. Ik was trouwens afgelopen vrijdag op Rotterdam Alexander en kwam er op die dienst richting A'dam een Koploper (42xx) ipv de DD-AR (was geloof ik om 21:29). Dat zal voor heel wat mensen onderweg apart zijn geweest, om die trein op hun kleine station te zien stoppenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:09 schreef knars het volgende:
Weg met DD-AR![]()
Voor woon-werk heb ik regelmatig de 4000 (stopper Rotterdam - Gouda - Breukelen - Amsterdam en verder). Dat was ooit SGMm, is nu DD-AR. Maar de laatste twee weken komt het regelmatig voor dat er VIRM wordt ingezet, onlangs nog zes bakken tegelijk, Kijk, dat is het verhogen van het reiscomfort
quote:Op maandag 9 februari 2009 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend na lange tijd weer eens vertraging gehad op Leeuwarden - Groningen, maar die +10 mag geen naam hebben als je leest wat er in Twente aan de hand is
Doen ze tussen Bovenkarspel Flora en Enkhuizen ook. Zo kunnen ze daar de treinen snel schoonmaken.quote:Op maandag 9 februari 2009 00:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Heb je dat NS karretje bij station Arnhem wel is op de foto gezetIs er denk ik ook maar een van.
Het is trouwens nu hip om rijdend de treinen schoon te maken, dus tussen Ut - Ah komt er een schoonmaakster langs die de tabloids meeneemt de prullenbak in.
Ziet er tof uit.quote:Op maandag 9 februari 2009 00:55 schreef Ofyles2 het volgende:
Het wapen van de ÖBB in de strijd tegen het vliegverkeer:
[ afbeelding ]
Over twee maanden te bewonderen tussen Wenen en München.
Allemaal gerommel in de periferie.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend na lange tijd weer eens vertraging gehad op Leeuwarden - Groningen, maar die +10 mag geen naam hebben als je leest wat er in Twente aan de hand is
Das toch gewoon met de intercity naar Rotterdam en dan met de boemel verder?quote:Op maandag 9 februari 2009 11:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik werd er een beetje verdrietig van...
Gisteren waren er 6 geplande werkzaamheden geloof ik, waarvan 3-4 op het traject Eindhoven - Den Haag...quote:Op maandag 9 februari 2009 11:14 schreef Cothen het volgende:
[..]
Das toch gewoon met de intercity naar Rotterdam en dan met de boemel verder?
Ja gaat inderdaad lekker,quote:Op maandag 9 februari 2009 09:23 schreef dennistd het volgende:
Tsja, het is daar de laatste weken steeds raak.
Ook nu is het wissel 1261 weer, oftewel de wissel bij de Riet om het enkelspoor op te gaan...
Jaah idd, ze gaan er morgen mee bezig. En als er weer een storing optreed, kunnen ze gelijk ingrijpen. Best kut allemaal maar ja. Almelo verdiept is bijna klaar, gelukkig.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:24 schreef thats-me het volgende:
[..]
Ja gaat inderdaad lekker,
Donderdag 3uur onderweg geweest van Oldenzaal naar Wierden. omgereisd via goor, en bus naar Wierden.
Vrijdag uur later thuis aangekomen, ik ging net achter de verstoring aan.
en vandaag een half uur in de trein in wierden gezeten, toen uitgestapt en de auto maar genomen.. De verstoring trad net opdat moment op.
Dus ja gaat leuk zo.
quote:In de nacht van zondag op maandag worden de eerste rails van het verdiepte spoor in Almelo gelegd.
Het gaat om het stuk spoor aan de Burgemeester Raveslootsingel. Het spoor in Almelo wordt verdiept aangelegd om de verkeersveiligheid te verbeteren.
het zou met deze dienstregeling klaar zijn, dat is later bijgesteld naar maart, en nu is het juni volgens mij...quote:Op maandag 9 februari 2009 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
en wat is dan de prognose? Of moeten er dan eerst nog eindeloos testritten op gereden worden? Die ongein met dat kluunspoortje mag weleens afgelopen zijn onderhand
Kratje wedden van niet?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:11 schreef dennistd het volgende:
De eerste trein rijdt op dinsdag 2 juni door de verdiepte spoorligging.
ik denk het ook niet, het wordt een maand later, ivm problemen met de beveiliging op het nieuwe spoorquote:
Oh maar dat is geen probleemquote:Op maandag 9 februari 2009 21:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik denk het ook niet, het wordt een maand later, ivm problemen met de beveiliging op het nieuwe spoor
quote:Op maandag 9 februari 2009 20:56 schreef JortK het volgende:
Top 50 posters in PTA
Plaats / aantal / gebruiker
001. 0257 Dr_Flash
Ja en dan al die sletjes die in de rest van PTA zittenquote:Op maandag 9 februari 2009 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon meer posten dan de modjes die in PTA zitten
Goed idee wel, een wifi-uitprobeer-meetingquote:Op maandag 9 februari 2009 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
Zoveel posten we toch niet hier?
On-topic:
Jammer dat ik vandaag de laptop niet mee had, anders had ik het internet in de trein even uit kunnen proberen
quote:Op maandag 9 februari 2009 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed idee wel, een wifi-uitprobeer-meeting
Ik hoop dat ik DAN inmiddels eindelijk weer werk hebquote:
Is het niet in alle stellen dan?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoop dat er vrijdag in de 30258 een internetstel zit
ik haat betalen voor mijn treinkaartjesquote:Op maandag 9 februari 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik DAN inmiddels eindelijk weer werk hebWeekend zou wel een optie zijn op zich
Rij je toch gewoon zwart, schooierquote:Op maandag 9 februari 2009 21:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik haat betalen voor mijn treinkaartjes
Ik heb anders gister en vandaag wel controle in een Arrivatrein gehad hoorquote:Op maandag 9 februari 2009 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rij je toch gewoon zwart, schooierTrouwens net alsof Arriva OOIT controleert
arriva misschien niet, maar het grootste deel zal NS worden denk ik hequote:Op maandag 9 februari 2009 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rij je toch gewoon zwart, schooierTrouwens net alsof Arriva OOIT controleert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |