abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 4 februari 2009 @ 22:22:05 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65748671
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat betekent rood, wat betekent groen? En wat moeten we in godsnaam met alle andere info op zo'n kaart??
legenda is toegevoegd, en ik had idd ook voor een legere kaart kunnen kiezen
nog maar een keer als keuze inbouwen, bedankt voor het idee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65748782
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

legenda is toegevoegd, en ik had idd ook voor een legere kaart kunnen kiezen
nog maar een keer als keuze inbouwen, bedankt voor het idee
Oh okee, we wachten af

t zal mijn kartografische beroepsdeformatie zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65749278
Beter gebruik je die ene spoorkaart van de NS, opvullen met kleuren erbij.
pi_65750013
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:51 schreef eer-ik het volgende:
Hoi lieve kinderen!

Het heeft even mogen duren maar de spoorkaart is aangepast.
Echter wel nog maar op 1 plek, hij staat vaker op de site, dit moet nog gefixed worden...

Hier is er een beschikbaar iig:

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ent-via-je-school-id
Weet iemand waarom station Eijsden nog steeds op deze kaart staat? Dat is toch al weer een tijdje dicht?
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:57:33 #80
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65750194
De Efteling is ook overgestapt van Marklin naar Fleischmann,
pi_65751316
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:53 schreef Roelzz het volgende:

[..]

Weet iemand waarom station Eijsden nog steeds op deze kaart staat? Dat is toch al weer een tijdje dicht?
ook een goed punt idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 februari 2009 @ 23:34:43 #82
136283 knars
Teethgrinder
pi_65751451
Er rijdt nog steeds een pendelbus namens de NS van Maastricht naar station Eijsden, dacht ik.
pi_65751478
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:34 schreef knars het volgende:
Er rijdt nog steeds een pendelbus namens de NS van Maastricht naar station Eijsden, dacht ik.
Dat is vast ook de smoes om Castellum te blijven vermelden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65752181
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is vast ook de smoes om Castellum te blijven vermelden
Waar is de tijd dat er NS-bussen reden naar Eibergen, naar Neede, naar Haaksbergen? Over de tolplichtige Prins Willem-Alexanderbrug bij Tiel? Naar Utrecht De Uithof? Zelfs direct vanaf Driebergen-Zeist? En dat dat ALLEMAAL op de spoorkaart van Nederland vermeld stond?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65752594
De VVD/kamer is ook weer lekker bezig

http://www.nu.nl/economie(...)r-naar-hsl-zuid.html
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_65752810
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:12 schreef SpeedyRich het volgende:
De VVD/kamer is ook weer lekker bezig

http://www.nu.nl/economie(...)r-naar-hsl-zuid.html
Gaan we weer lekker voor bloeden met z'n allen

Alsof er met de OV flutkaart nog niet genoeg gefaald is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65752992
ik zit al tijdje met de volgende vraag: waarom staan er aan beide kanten van dubbelrails seinen? Of is de andere kant gewoon voor een trein als hij bv rustig terug moet rijden, door een storing bv? Of heeft het een andere reden?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2009 00:27:56 ]
pi_65753062
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit al tijdje met de volgende vraag: waarom staan er aan beide kanten van dubbelrails seinen? Of is de andere kant gewoon voor een trein als hij bv rustig terug moet rijden, door een storing bv? Of heeft het een andere reden?
Dubbel enkelspoor

Zodat beide sporen in geval van wenselijkheid/noodzaak altijd in beide richtingen gebruikt kunnen worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65753163
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dubbel enkelspoor

Zodat beide sporen in geval van wenselijkheid/noodzaak altijd in beide richtingen gebruikt kunnen worden
dan waren me gedachten toch goed:) bedankt!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 februari 2009 @ 01:12:39 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65753912
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dubbel enkelspoor

Zodat beide sporen in geval van wenselijkheid/noodzaak altijd in beide richtingen gebruikt kunnen worden
Dubbel enkelspoor is er in Nederland niet zoveel. Wel beveiligd linksrijden. Dat betekent dat er op het linkerspoor in de tegengestelde richting weinig seinen staan en eigenlijk alleen met voorseinen en seinen voor wissels gewerkt wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 5 februari 2009 @ 08:50:44 #91
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65757029
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 01:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dubbel enkelspoor is er in Nederland niet zoveel.
Hier in het oosten stikt het er juist van, bijna alles is dubbel enkelspoor.
Alleen Oldenzaal-Bentheim niet, dat heeft zelfs geen beveiligd linksrijden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65757224
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 08:50 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hier in het oosten stikt het er juist van, bijna alles is dubbel enkelspoor.
Alleen Oldenzaal-Bentheim niet, dat heeft zelfs geen beveiligd linksrijden
Het is me allemaal wat duidelijker! Bedankt

Dus op de lijn Almelo - Enschede kunnen treinen zowel links als rechts rijden. Zonder overweg storingen?
Ongeveer 3 jaar terug, was er iets gebeurd in Hengelo. en we stonden op Borne. Toen is de trein terug gereden naar Almelo. En dat ging nou niet bepaald snel.

Toen moest de machinist echt elke overweg rustig oprijden..

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2009 09:12:31 ]
  donderdag 5 februari 2009 @ 09:27:46 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65757726
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 01:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dubbel enkelspoor is er in Nederland niet zoveel. Wel beveiligd linksrijden. Dat betekent dat er op het linkerspoor in de tegengestelde richting weinig seinen staan en eigenlijk alleen met voorseinen en seinen voor wissels gewerkt wordt.
Dat valt wel mee hoor, veel lijnen zijn voor dubbel enkelspoor ingericht, viersporige baanvakken zelfs viervoudig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 5 februari 2009 @ 09:51:23 #94
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65758238
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 09:00 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Het is me allemaal wat duidelijker! Bedankt

Dus op de lijn Almelo - Enschede kunnen treinen zowel links als rechts rijden. Zonder overweg storingen?
Ongeveer 3 jaar terug, was er iets gebeurd in Hengelo. en we stonden op Borne. Toen is de trein terug gereden naar Almelo. En dat ging nou niet bepaald snel.

Toen moest de machinist echt elke overweg rustig oprijden..
Ik denk dat dat komt omdat er een rijweg ri. Hengelo ingesteld was, waardoor overwegen alleen reageeerden op treinen uit Almelo. (tenminste, zoiets las ik in het IVW-rapport van Barneveld wat hier laatst stond, en ik denk zo dat dat ook op andere baanvakken zo is)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 5 februari 2009 @ 09:51:29 #95
86072 thatsme
and That's you!
pi_65758242
Reizigers zitten altijd raar te kijken als er opeens links gereden wordt. Veel mensen denken dat het niet kan.. En dan komt de intercity rechts voorbij denderen om in te halen. (Gebeurt nog wel eens tussen Meppel en Hoogeveen als de IC te laat is en de stopper eerder uit Zwolle vertrokken is)
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Sport donderdag 5 februari 2009 @ 10:23:57 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65758986
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En wat moeten we in godsnaam met alle andere info op zo'n kaart??
Er zitten nu een aantal keuzeknoppen in, net zoals de gewone google maps
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65760532
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 08:50 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hier in het oosten stikt het er juist van, bijna alles is dubbel enkelspoor.
Alleen Oldenzaal-Bentheim niet, dat heeft zelfs geen beveiligd linksrijden
Hebben ze daar niet af en toe wel eens gezeik mee gehad?

http://www.ivw.nl/Images/(...)03_tcm247-209285.pdf
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:38:28 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65761106
Volgens dat rapport heeft Odz - Bh wel een mogelijkheid tot VS rijden. Dan is Bh - Odz geloof ik te zien als één blok, waarbij sommige overwegen moeilijk doen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65761179
In bepaalde landen is het heel gebruikelijk om links te rijden.
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:43:39 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65761282
In Nederland rijdt men ook links hoor.

Op het baanvak Rsd - Essen, en dan verder België in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')