Tussen Amf en Apd heb je een heel stuk helemaal geen dekking, ook geen GSM of niks. Lijkt me na 10 jaar toch niet echt acceptabelquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:00 schreef sander89 het volgende:
[..]
Toch valt ontvangst soms wel tegen in de trein van (3.5G) internet, maar dat is vooral als de trein 100 km/h+ rijdt of rond de Veluwe wat ook wel begrijpelijk is.
Lijkt me niet helemaal de bedoeling, toch?quote:De ov-studentenkaart en de Rotterdamse metro
Reisverslag van een student
Afgelopen avond eens naar Rotterdam geweest, om te kijken hoe ik daar als student nog met de metro kan reizen. Ik woon niet in Rotterdam, en heb dan ook nog geen chipkaart thuis gestuurd gekregen. Wel heb ik een persoonlijke chipkaart (aangevraagd toen die nog gratis was), maar zonder tegoed erop. Mijn plan is om met de trein uit de richting Utrecht naar Rotterdam Alexander te reizen en daar de metro naar Beurs te nemen. Geen onredelijk reisschema zou je zeggen, en als houder van een OV-Studentenkaart betaal ik gewoon voor het recht op dit traject te reizen (ook al wordt deze 'betaling' natuurlijk kwijt gescholden voor studenten die afstuderen).
Per trein kom ik aan in Rotterdam Alexander. Zoals verwacht zijn alle poortjes naar de metrostations dicht. Er loopt geen personeel rond, en ook is er geen enkele informatie te vinden waarop staat hoe studenten zonder chipkaart de poortjes te passeren. Ik moet toch naar Beurs, dus besluit de poortjes te passeren door achter iemand anders aan te lopen. Dat lukt zonder problemen.
Ik besluit in Voorschoterlaan, het eerste ondergrondse station vanaf richting Alexander, een tussenstop te maken. Ik verlaat het station weer door achter iemand aan te lopen. Ik trap daarbij wel op de voet van mijn voorganger, maar ondanks dit en het luide gepiep dat de poortjes maken wanneer er meer personen tegelijk passeren, loopt deze reiziger zonder op of om te kijken door. Ik vraag me overigens af hoe precies gedetecteerd wordt als er twee personen tegelijk door het poortje lopen: met de lichtsensors aan de zijkanten, of met een sensor in de vloer van het poortje? Overigens had ik helemaal mijn voorgangers voeten er niet af hoeven lopen, want de poortjes sluiten zo langzaam dat er ruim voldoende tijd is achter iemand door te lopen. Ik loop weer achter iemand aan terug de hal in, ditmaal door mijn lege chipkaart voor de scanner te houden. Ook dan heb je voldoende tijd om de poortjes te passeren.
Verder lezen »
Ik heb het niet geschreven he. Ik ben geen student meer, en Rotterdam kom ik ook nooitquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, pootjes die klats boem je rolstoel of kinderwagen in een krakeling walsen omdat James1988 vindt dat ze snel dicht moeten, dat schiet lekker op
Nou, welquote:
quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:27 schreef James1988 het volgende:
Lijkt me niet helemaal de bedoeling, toch?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:51 schreef eer-ik het volgende:
Hoi lieve kinderen!
Het heeft even mogen duren maar de spoorkaart is aangepast.
Echter wel nog maar op 1 plek, hij staat vaker op de site, dit moet nog gefixed worden...
Hier is er een beschikbaar iig:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ent-via-je-school-id
Tofquote:Op woensdag 4 februari 2009 14:51 schreef eer-ik het volgende:
Hoi lieve kinderen!
Het heeft even mogen duren maar de spoorkaart is aangepast.
Echter wel nog maar op 1 plek, hij staat vaker op de site, dit moet nog gefixed worden...
Hier is er een beschikbaar iig:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ent-via-je-school-id
Mail maar, dan host ik ze welquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:45 schreef eer-ik het volgende:
oh, hell, die uitsneden...
die moeten wel ergens zijn ja, effe kijken of k die ook nog ergens kan fixen.
Heb ze hier wel in digitale vorm, kan alleen niet uploaden.
Oh ja, en krijgt Breda - Hazeldonk Grens ook nog een getalletje?quote:
Wehe, dat zijn allemaal dingen waar ik niks vanaf weet...quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, en krijgt Breda - Hazeldonk Grens ook nog een getalletje?
Hoe willen ze dat uberhaupt gaan doen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva in samenwerking met ProRail en KPN een twee maanden durende proeg wil houden met internet in de trein tussen Leeuwarden en Groningen. Gedurende de proef kun je gratis internetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |