Dat zal ik zeker effe doen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Geef het wensenlijstje maar even door aan de bevoegde prsonen
Geen idee, maar ik hoorde dat Arriva er ook livebeelden uit de trein mee naar de centrale wil kunnen sturen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:36 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat uberhaupt gaan doen?
Zender op het dak van de trein?
geen last van?quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tussen Amf en Apd heb je een heel stuk helemaal geen dekking, ook geen GSM of niks. Lijkt me na 10 jaar toch niet echt acceptabel
UMTS router er in?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:36 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat uberhaupt gaan doen?
Zender op het dak van de trein?
De 10305 rijdt ook trouwens weer rond zonder omroepinstallatie, heeft in het begin volgens mij zeker 3/4 maanden ook zo rond gereden
Precies. Zoals het in de Thalys al jaren gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:36 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat uberhaupt gaan doen?
Zender op het dak van de trein?
Had je serieus verwacht dat ze een eerlijk tarief zouden rekenen dan? Je betaalt dus sowieso al te veel, ook zonder toeslag al.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
edit: Shl - Rtd is 67 via Ledn en Gv jaHebben we heel die HSL voor de kat z'n kut aangelegd of zo??
Dat moet 47 zijn dacht ik.
Hmm dat is wel een groot verschil idd ja. En toen daar gezeik over kwam zijn ze afgestapt van "kilometers", eerst naar "tariefkilometers" en uiteindelijk naar "tariefeenheden"? Klinkt logisch ja. En zo gaat het in Zwitserland op zich ook wel, maar als de HSL toch een volledig aparte prijsstructuur krijgt, dan heeft het ook geen zin om er tariefeenheden bij te zetten. EN dan kan je dus gewoon WEL aangeven hoeveel kilometer het is. Want dat is wat MIJ interesseertquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:25 schreef ReisT het volgende:
Had je serieus verwacht dat ze een eerlijk tarief zouden rekenen dan? Je betaalt dus sowieso al te veel, ook zonder toeslag al.
Idiote regel maar het gaat eigenlijk al jaren zo. Alle routes Amsterdam-Rotterdam zijn, en blijven dus blijkbaar, 86 tariefeenheden, of je nu via Haarlem, Schiphol, of via Gouda gaat wat 7km korter is. Dus hebben ze af en toe wat km's gesmokkeld. Zie bijv. Woerden-Breukelen: da's 12 km, geen 19...
Livebeelden van de camera's neem ik aan?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik hoorde dat Arriva er ook livebeelden uit de trein mee naar de centrale wil kunnen sturen.
Heb er verder geen verstand van, hoe die techniek werktquote:
Rot op, lul.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
dan gewoon heel langzaam uitsterven met je marklin
Nope, omdat het gewoon zonde zou zijn als Märklin zou verdwijnen (al helemaal omdat ik ambitieuze plannen heb m.b.t. een Märklin baan op zolderquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik ben een lul omdat jij het verkeerde systeem kiest? Okee
Ja. Ik zag dat ik het alternatieve bordje van Tiel Passewaaij nog niet had. Morgen weer wat te doen dusquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:58 schreef dennistd het volgende:
Kunnen we alles misschien weer 87x groter maken?
Fleischmann is inmiddels alweer een tijdje in handen van Roco.quote:
Wat betekent rood, wat betekent groen? En wat moeten we in godsnaam met alle andere info op zo'n kaart??quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
Ik heb trouwens mijn geweldige site even een kleine update gegeven, het is nu ook mogelijk om de volledige spoorkaart te zien met de trajecten die ik in mijn verslagen heb staan: klik
Ik zou de kleurkeuze precies andersom gedaan hebben dan. Het leek me al zo raar. Maar dan nog, dat moet toch anders kunnen dan met al die vervuiling erbij over landgebruik en wegen en provinciegrenzen en weet ik het allemaalquote:
legenda is toegevoegd, en ik had idd ook voor een legere kaart kunnen kiezenquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat betekent rood, wat betekent groen? En wat moeten we in godsnaam met alle andere info op zo'n kaart??
Oh okee, we wachten afquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
legenda is toegevoegd, en ik had idd ook voor een legere kaart kunnen kiezen
nog maar een keer als keuze inbouwen, bedankt voor het idee
Weet iemand waarom station Eijsden nog steeds op deze kaart staat? Dat is toch al weer een tijdje dicht?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:51 schreef eer-ik het volgende:
Hoi lieve kinderen!
Het heeft even mogen duren maar de spoorkaart is aangepast.
Echter wel nog maar op 1 plek, hij staat vaker op de site, dit moet nog gefixed worden...
Hier is er een beschikbaar iig:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ent-via-je-school-id
ook een goed punt iddquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:53 schreef Roelzz het volgende:
[..]
Weet iemand waarom station Eijsden nog steeds op deze kaart staat? Dat is toch al weer een tijdje dicht?
Dat is vast ook de smoes om Castellum te blijven vermeldenquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:34 schreef knars het volgende:
Er rijdt nog steeds een pendelbus namens de NS van Maastricht naar station Eijsden, dacht ik.
Waar is de tijd dat er NS-bussen reden naar Eibergen, naar Neede, naar Haaksbergen? Over de tolplichtige Prins Willem-Alexanderbrug bij Tiel? Naar Utrecht De Uithof? Zelfs direct vanaf Driebergen-Zeist? En dat dat ALLEMAAL op de spoorkaart van Nederland vermeld stond?quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is vast ook de smoes om Castellum te blijven vermelden
Gaan we weer lekker voor bloeden met z'n allenquote:Op donderdag 5 februari 2009 00:12 schreef SpeedyRich het volgende:
De VVD/kamer is ook weer lekker bezig
http://www.nu.nl/economie(...)r-naar-hsl-zuid.html
Dubbel enkelspoorquote:Op donderdag 5 februari 2009 00:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit al tijdje met de volgende vraag: waarom staan er aan beide kanten van dubbelrails seinen? Of is de andere kant gewoon voor een trein als hij bv rustig terug moet rijden, door een storing bv? Of heeft het een andere reden?
dan waren me gedachten toch goed:) bedankt!quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dubbel enkelspoor![]()
Zodat beide sporen in geval van wenselijkheid/noodzaak altijd in beide richtingen gebruikt kunnen worden
Dubbel enkelspoor is er in Nederland niet zoveel. Wel beveiligd linksrijden. Dat betekent dat er op het linkerspoor in de tegengestelde richting weinig seinen staan en eigenlijk alleen met voorseinen en seinen voor wissels gewerkt wordt.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dubbel enkelspoor![]()
Zodat beide sporen in geval van wenselijkheid/noodzaak altijd in beide richtingen gebruikt kunnen worden
Hier in het oosten stikt het er juist van, bijna alles is dubbel enkelspoor.quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dubbel enkelspoor is er in Nederland niet zoveel.
Het is me allemaal wat duidelijker! Bedanktquote:Op donderdag 5 februari 2009 08:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hier in het oosten stikt het er juist van, bijna alles is dubbel enkelspoor.
Alleen Oldenzaal-Bentheim niet, dat heeft zelfs geen beveiligd linksrijden
Dat valt wel mee hoor, veel lijnen zijn voor dubbel enkelspoor ingericht, viersporige baanvakken zelfs viervoudig.quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dubbel enkelspoor is er in Nederland niet zoveel. Wel beveiligd linksrijden. Dat betekent dat er op het linkerspoor in de tegengestelde richting weinig seinen staan en eigenlijk alleen met voorseinen en seinen voor wissels gewerkt wordt.
Ik denk dat dat komt omdat er een rijweg ri. Hengelo ingesteld was, waardoor overwegen alleen reageeerden op treinen uit Almelo. (tenminste, zoiets las ik in het IVW-rapport van Barneveld wat hier laatst stond, en ik denk zo dat dat ook op andere baanvakken zo is)quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:00 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Het is me allemaal wat duidelijker! Bedankt![]()
Dus op de lijn Almelo - Enschede kunnen treinen zowel links als rechts rijden. Zonder overweg storingen?
Ongeveer 3 jaar terug, was er iets gebeurd in Hengelo. en we stonden op Borne. Toen is de trein terug gereden naar Almelo. En dat ging nou niet bepaald snel.
Toen moest de machinist echt elke overweg rustig oprijden..
Er zitten nu een aantal keuzeknoppen in, net zoals de gewone google mapsquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat moeten we in godsnaam met alle andere info op zo'n kaart??
Hebben ze daar niet af en toe wel eens gezeik mee gehad?quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hier in het oosten stikt het er juist van, bijna alles is dubbel enkelspoor.
Alleen Oldenzaal-Bentheim niet, dat heeft zelfs geen beveiligd linksrijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |