abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:00:26 #103
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65761916
Allebei toch niks vergeleken met Rotterdam-Antwerpen (HSL)? Als daar gereden wordt, is het links.

Dichter bij huis: Utrecht C-Blauwkapel.
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:31:29 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65762737
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:00 schreef ReisT het volgende:
Allebei toch niks vergeleken met Rotterdam-Antwerpen (HSL)? Als daar gereden wordt, is het links.
Waarom is dat eigenlijk, zodat we dan makkelijk doorkunnen naar België?

Wat mij betreft hadden ze bij de grens gewoon een fly-over gebouwd zodat links en rechtsomgedraaid worden. Kan nooit foutgaan dan
pi_65762815
rijden die belgen dan links?
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:48:53 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65763249
Belgen rijden links ja, net als de Fransen volgens mij. Geen idee waarom ze het doen, maar ze doen het
pi_65763431
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:31 schreef James1988 het volgende:
Waarom is dat eigenlijk, zodat we dan makkelijk doorkunnen naar België?

Wat mij betreft hadden ze bij de grens gewoon een fly-over gebouwd zodat links en rechtsomgedraaid worden. Kan nooit foutgaan dan
Die fly-overs zijn er ook...
Bij Barendrecht ligt zo'n constructie,
waarbij en passant ook even de Betuwelijn/Havenspoorlijn wordt gekruist.
Tussen Lage Zwaluwe en Breda ook.
Alleen vanuit Breda richting antwerpen gaat de trein over wissels naar het linker spoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred2 op 05-02-2009 12:59:52 ]
So we just called him Fred too
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:01:29 #108
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65763605
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:54 schreef Cothen het volgende:

[..]

Die flay-overs zijn er ook...
Ja en nee. Er is nergens een speciale flyover alleen maar om links/rechts om te wisselen.
Die flyovers die je noemt zijn er gewoon voor kruisingsvrije aansluitingen op de HSL. En bij een flyover is het wel zo handig direct op het juiste spoor aan te sluiten ja.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:11:47 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65763922
En een nieuw SL(e)Tje kwam hier bij 's-Hertogenbosch zojuist voorbijrijden. Ook voor het eerst dat ik die hier zie.
pi_65764108
Ik zag afgelopen zondag, en dinsdag een DD-AR stam in Almelo. Dat is dus de lijn Schiphol - Enschede. Is dat nieuw dat DD-AR stammen hier gaan rijden?

Want normaal gesproken zie ik alleen koplopers op die lijn
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:26:47 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65764418
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:01 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ja en nee. Er is nergens een speciale flyover alleen maar om links/rechts om te wisselen.
Die flyovers die je noemt zijn er gewoon voor kruisingsvrije aansluitingen op de HSL. En bij een flyover is het wel zo handig direct op het juiste spoor aan te sluiten ja.
Dat ding bij Lombardijen fungeert als links/rechtswissel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65764533
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
rijden die belgen dan links?
Ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65764564
quote:
Reizigers van vervoersbedrijf Arriva kunnen eenvoudig frauderen met de NS-kortingskaart. Onderzoek van de regionele zender Omrop Fryslân heeft dat donderdag aangetoond.

Bij aanschaf van een NS-kortingskaart wordt vaak voor een jaar betaald, terwijl de geldigheidsdatum op de kaart in de meeste gevallen jaren langer doorloopt.

Controleurs van Arriva hebben geen apparatuur om te zien of reizigers werkelijk het abonnement voor de kortingskaart wel hebben verlengd. Op die manier zouden volgens Omrop Fryslân jaarlijks vele reizigers met korting reizen zonder dat er betaald is.
Laten we snel de OV-Chipkaart invoeren Dan is dit soort problemen voorgoed verleden tijd

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65765196
@ MarkoAlmelo: Waarschijnlijk is die gebruikt voor de voetbaltrein toen FC Utrecht in Enschede kwam. Die stam zal later dan wel in een normale dienst terug gaan naar Deventer en/of verder.

Wat betreft voetbaltreinen: LINK
Socialist in Mercedes
pi_65765592
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Laten we snel de OV-Chipkaart invoeren Dan is dit soort problemen voorgoed verleden tijd

Wordt op andere trajecten dan wel gecontroleerd of die kaart geldig is?
pi_65765604
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:50 schreef Charango het volgende:

Wat betreft voetbaltreinen: LINK
Die is goed ja Oud wel, maar blijft goed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:11:13 #117
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65765953
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat ding bij Lombardijen fungeert als links/rechtswissel.
Die flyover is in de eerste plaats bedoeld om het HSL-spoor uit Antwerpen op de lijn naar Rotterdam aan te sluiten. Dat dat daarmee automatisch een links/rechtswissel werd is natuurlijk mooi meegenomen.
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:39:39 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65767070
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:11 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die flyover is in de eerste plaats bedoeld om het HSL-spoor uit Antwerpen op de lijn naar Rotterdam aan te sluiten. Dat dat daarmee automatisch een links/rechtswissel werd is natuurlijk mooi meegenomen.
Dat zal niet helemaal automatisch gegaan zijn, lijkt mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:41:21 #119
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65769188
kent u dat...

Je staat op bergen op zoom, de trein komt veels te vroeg (.27 vertrek .33)
Je denk ik pak nog even een chocolaatje uit de automaat
Hij pakt je 5 cent niet
Je probeert het nog eens
Je pakt je chocolaatje
En de trein rijd 3 minuten te vroeg weg

Kent u dat?
pi_65770135
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:01 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Wordt op andere trajecten dan wel gecontroleerd of die kaart geldig is?
Mij nog noooit overkomen iig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 5 februari 2009 @ 16:19:29 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65770505
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mij nog noooit overkomen iig
Ik denk dat dat gebeurt door dezelfde teams die soms ook van alle OV-studentenkaarten de geldigheid checken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:52:45 #122
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65771755
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik denk dat dat gebeurt door dezelfde teams die soms ook van alle OV-studentenkaarten de geldigheid checken
Waarvan ik er ooit eens 3 in een week gehad heb en daarna nooit meer
pi_65772039
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:50 schreef Charango het volgende:
@ MarkoAlmelo: Waarschijnlijk is die gebruikt voor de voetbaltrein toen FC Utrecht in Enschede kwam. Die stam zal later dan wel in een normale dienst terug gaan naar Deventer en/of verder.

Wat betreft voetbaltreinen: LINK
idd, dat is een optie. Maar waarom ik hem dan dinsdag hier zag rijden..
  donderdag 5 februari 2009 @ 17:11:25 #124
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65772548
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat zal niet helemaal automatisch gegaan zijn, lijkt mij.
Spreekwoordelijke gezegd dan. Hier heeft men gewoon een spoorlijn met 'rechtsverkeer' dmv een flyover aangesloten op een spoorlijn met 'linksverkeer'.

Werd er op de HSL rechts gereden, dan had je dit gehad:


Met linksverkeer op de HSL werd het dus dit:


Little difference.
  donderdag 5 februari 2009 @ 17:32:30 #125
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65773333
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zag afgelopen zondag, en dinsdag een DD-AR stam in Almelo. Dat is dus de lijn Schiphol - Enschede. Is dat nieuw dat DD-AR stammen hier gaan rijden?

Want normaal gesproken zie ik alleen koplopers op die lijn
Weer een regiefout van de NS, normaal komen er geen dubbeldekkers in Twente.
  donderdag 5 februari 2009 @ 18:21:24 #126
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65774862
Vandaag in het Historisch Nieuwsblad -> http://www.hetkamperlijntje.nl
Staan o.a. een paar leuke filmpjes op
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_65775004
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:21 schreef bork het volgende:
Vandaag in het Historisch Nieuwsblad -> http://www.hetkamperlijntje.nl
Staan o.a. een paar leuke filmpjes op
Grappig Leuk gedaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 februari 2009 @ 18:34:30 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65775178
Leuk gedaan ja, maar heb toch alweer een foutje gevonden. Er wordt namelijk gesuggereerd dat Wadsloper 3103 VeenExpress is geworden, maar deze heeft voor NoordNed/Arriva gereden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65775972
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk gedaan ja, maar heb toch alweer een foutje gevonden. Er wordt namelijk gesuggereerd dat Wadsloper 3103 VeenExpress is geworden, maar deze heeft voor NoordNed/Arriva gereden
heeft die ook niet heul tijdelijk daar gereden?
  Redactie Sport donderdag 5 februari 2009 @ 19:19:27 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65776801
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk gedaan ja, maar heb toch alweer een foutje gevonden. Er wordt namelijk gesuggereerd dat Wadsloper 3103 VeenExpress is geworden, maar deze heeft voor NoordNed/Arriva gereden
dat is nog niet het ergste: de plan u wordt een hondekop genoemd....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65776996
Boejje

Die mat'64- enkelbaksstelletjes uit die intro hebben ook nooit bestaan. Die wadloper met die Adidas-strepen verschillende kanten op klopt ook niet. Zo deugt er wel meer niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:00:16 #132
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65778128
Oh ik krijg net pas door dat Märklin dus op de fles is jammer hoor

(Haha.. op de Fles, snap je m ? )
pi_65778883
Ha

  donderdag 5 februari 2009 @ 20:27:32 #134
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65779035
Vraagje een prijs kan ik nergens tevoorschijn toveren op het stukje Freiburg(Breisgau)-> Herbolzheim (Breisgau)

De site van de DB geeft geen soelaas, en HAFAS cd-rom zegt special fare. Wie oh wie helpt mij op weg
pi_65780031
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:21 schreef bork het volgende:
Vandaag in het Historisch Nieuwsblad -> http://www.hetkamperlijntje.nl
Staan o.a. een paar leuke filmpjes op
Alleen jammer dat de makers niet weten wat een "rode duivel" is, ze noemen Plan U een Hondekop en een "Dieseldrie" (mat '34) is opeens een DE3 (wat juist een Plan U is).
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 februari 2009 @ 20:59:15 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65780255
De Dieseldrie (mat'34) is ook een DE3, evenals dus de Plan U. Dus dat is wel correct.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65781576
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
De Dieseldrie (mat'34) is ook een DE3
Het is inderdaad een drie delig diesel electrisch stel, maar het is niet gebruikelijk om dat een DE3 te noemen.
So we just called him Fred too
pi_65782155
ze hebben voor de Plan U de benaming DE3 gerecycled
  donderdag 5 februari 2009 @ 21:53:46 #139
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65782478
DE3 is geen naam, slechts een verkorte aanduiding wat voor treinstel het ongeveer is. Net zoals DM'90 ook gewoon DH2 is, al wordt het zelden zo genoemd.
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:53 schreef Cothen het volgende:

ze noemen Plan U een Hondekop
Dat doen ze helemaal niet, er staat dat de neus van Plan U is "geinspireerd" op mat '54. Niets aan gelogen toch?
pi_65782723
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 21:53 schreef ReisT het volgende:
Dat doen ze helemaal niet, er staat dat de neus van Plan U is "geinspireerd" op mat '54. Niets aan gelogen toch?
klik dan maar eens op Materieel en dan nummer 6; daar staat anders letterlijk "Plan U (de Hondekop)".
So we just called him Fred too
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:30:41 #141
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65783884
Zo.
Vandaag even met die kaart-op-internet-zet-persoon geregeld dat die detailkaart ook op internet komt.
Zal wel maandag worden, want CMS is kapot
Signature.
pi_65787242
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:32 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Weer een regiefout van de NS, normaal komen er geen dubbeldekkers in Twente.
Nee is geen regie fout maar zoals hier boven ook gezegt een trein tbv de voetbal.. Om alle supporters richting FC Twente te kunnen vervoeren.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 00:33:43 #143
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65787473
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:21 schreef thats-me het volgende:

[..]

Nee is geen regie fout maar zoals hier boven ook gezegt een trein tbv de voetbal.. Om alle supporters richting FC Twente te kunnen vervoeren.
Dus een strategische zet.

Ze hadden ook IRM's kunnen inzetten, maar die zijn te waardevol om gemist te worden.

Dit in tegenstelling tot de DD-AR die er spartaans uitziet.
pi_65787532
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:33 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dus een strategische zet.

Ze hadden ook IRM's kunnen inzetten, maar die zijn te waardevol om gemist te worden.

Dit in tegenstelling tot de DD-AR die er spartaans uitziet.
hehe, daar heb je gelijk in. Maar ik zag maandag/dinsdag hier ook een DD-AR rijden...gewone dienstregeling. Heel apart
  Redactie Sport vrijdag 6 februari 2009 @ 09:42:00 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65790996
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:33 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dus een strategische zet.

Ze hadden ook IRM's kunnen inzetten, maar die zijn te waardevol om gemist te worden.

Dit in tegenstelling tot de DD-AR die er spartaans uitziet.
volgens mij worden hier in twente ook wel VIRM's ingezet voor supportersvervoer hoor

ff gecheckt: afgelopen zondag één virm, twee weken terug zelfs twee stuks
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 6 februari 2009 @ 09:43:34 #146
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65791034
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

hehe, daar heb je gelijk in. Maar ik zag maandag/dinsdag hier ook een DD-AR rijden...gewone dienstregeling. Heel apart
het is wel eens vaker voorgekomen dat er een ddar in de intercity naar schiphol heeft gezeten.... moet er niet aan denken, dan neem ik wel een trein later

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 6 februari 2009 @ 10:09:36 #147
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65792118
Even iets anders: van het SM'90, is daar nou nog een kop van bewaard gebleven of is alles gesloopt?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 10:48:52 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65792789
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:26 schreef Doc__Zenith het volgende:
Even iets anders: van het SM'90, is daar nou nog een kop van bewaard gebleven of is alles gesloopt?
Er is één kop bewaard, staat naar ik meen in Blerick.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65792898
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

hehe, daar heb je gelijk in. Maar ik zag maandag/dinsdag hier ook een DD-AR rijden...gewone dienstregeling. Heel apart
Dat is dinsdag geweest, toen heeft FCTwente ook gevoetbald. Die DD-AR reed in de 7000 serie (stopper Apeldoorn - Enschede) maar materiaal keuze was tbv de voetbal wedstrijd.
Er wordt idd ook wel vaak VIRM ingezet als voetbal trein.

@Dennis Ik moet ook nog ergens een soort gelijke foto hebben, alleen dan vanaf de 5de verdieping, niet de 2de
pi_65794291
DD-AR rocks! Beter dan die Plan-V en T-meuk! Maar de Koploper blijft met mijn ruim 2 meter de favoriet. Qua comfort, maar ook qua interieur.. prima trein, de beste die er is!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:47:26 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65794667
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:36 schreef ghizzer het volgende:
DD-AR rocks! Beter dan die Plan-V en T-meuk!
Laat ik het diplomatiek zeggen: onze mening verschilt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')