Achter Randwyck volgens mij ook.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:43 schreef James1988 het volgende:
In Nederland rijdt men ook links hoor.
Op het baanvak Rsd - Essen, en dan verder België in
Waarom is dat eigenlijk, zodat we dan makkelijk doorkunnen naar België?quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:00 schreef ReisT het volgende:
Allebei toch niks vergeleken met Rotterdam-Antwerpen (HSL)? Als daar gereden wordt, is het links.
Die fly-overs zijn er ook...quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:31 schreef James1988 het volgende:
Waarom is dat eigenlijk, zodat we dan makkelijk doorkunnen naar België?
Wat mij betreft hadden ze bij de grens gewoon een fly-over gebouwd zodat links en rechtsomgedraaid worden. Kan nooit foutgaan dan
Ja en nee. Er is nergens een speciale flyover alleen maar om links/rechts om te wisselen.quote:
Dat ding bij Lombardijen fungeert als links/rechtswissel.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja en nee. Er is nergens een speciale flyover alleen maar om links/rechts om te wisselen.
Die flyovers die je noemt zijn er gewoon voor kruisingsvrije aansluitingen op de HSL. En bij een flyover is het wel zo handig direct op het juiste spoor aan te sluiten ja.
quote:Reizigers van vervoersbedrijf Arriva kunnen eenvoudig frauderen met de NS-kortingskaart. Onderzoek van de regionele zender Omrop Fryslân heeft dat donderdag aangetoond.
Bij aanschaf van een NS-kortingskaart wordt vaak voor een jaar betaald, terwijl de geldigheidsdatum op de kaart in de meeste gevallen jaren langer doorloopt.
Controleurs van Arriva hebben geen apparatuur om te zien of reizigers werkelijk het abonnement voor de kortingskaart wel hebben verlengd. Op die manier zouden volgens Omrop Fryslân jaarlijks vele reizigers met korting reizen zonder dat er betaald is.
Wordt op andere trajecten dan wel gecontroleerd of die kaart geldig is?quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Laten we snel de OV-Chipkaart invoeren
Dan is dit soort problemen voorgoed verleden tijd
![]()
![]()
![]()
Die is goed jaquote:
Die flyover is in de eerste plaats bedoeld om het HSL-spoor uit Antwerpen op de lijn naar Rotterdam aan te sluiten. Dat dat daarmee automatisch een links/rechtswissel werd is natuurlijk mooi meegenomen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat ding bij Lombardijen fungeert als links/rechtswissel.
Dat zal niet helemaal automatisch gegaan zijn, lijkt mij.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:11 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die flyover is in de eerste plaats bedoeld om het HSL-spoor uit Antwerpen op de lijn naar Rotterdam aan te sluiten. Dat dat daarmee automatisch een links/rechtswissel werd is natuurlijk mooi meegenomen.
Mij nog noooit overkomen iigquote:Op donderdag 5 februari 2009 14:01 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Wordt op andere trajecten dan wel gecontroleerd of die kaart geldig is?
Ik denk dat dat gebeurt door dezelfde teams die soms ook van alle OV-studentenkaarten de geldigheid checkenquote:
Waarvan ik er ooit eens 3 in een week gehad heb en daarna nooit meerquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk dat dat gebeurt door dezelfde teams die soms ook van alle OV-studentenkaarten de geldigheid checken
idd, dat is een optie. Maar waarom ik hem dan dinsdag hier zag rijden..quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:50 schreef Charango het volgende:
@ MarkoAlmelo: Waarschijnlijk is die gebruikt voor de voetbaltrein toen FC Utrecht in Enschede kwam. Die stam zal later dan wel in een normale dienst terug gaan naar Deventer en/of verder.
Wat betreft voetbaltreinen: LINK
Spreekwoordelijke gezegd dan. Hier heeft men gewoon een spoorlijn met 'rechtsverkeer' dmv een flyover aangesloten op een spoorlijn met 'linksverkeer'.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zal niet helemaal automatisch gegaan zijn, lijkt mij.
Weer een regiefout van de NS, normaal komen er geen dubbeldekkers in Twente.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zag afgelopen zondag, en dinsdag een DD-AR stam in Almelo. Dat is dus de lijn Schiphol - Enschede. Is dat nieuw dat DD-AR stammen hier gaan rijden?
Want normaal gesproken zie ik alleen koplopers op die lijn
Grappigquote:Op donderdag 5 februari 2009 18:21 schreef bork het volgende:
Vandaag in het Historisch Nieuwsblad -> http://www.hetkamperlijntje.nl
Staan o.a. een paar leuke filmpjes op
heeft die ook niet heul tijdelijk daar gereden?quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk gedaan ja, maar heb toch alweer een foutje gevonden. Er wordt namelijk gesuggereerd dat Wadsloper 3103 VeenExpress is geworden, maar deze heeft voor NoordNed/Arriva gereden
dat is nog niet het ergste: de plan u wordt een hondekop genoemd....quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk gedaan ja, maar heb toch alweer een foutje gevonden. Er wordt namelijk gesuggereerd dat Wadsloper 3103 VeenExpress is geworden, maar deze heeft voor NoordNed/Arriva gereden
Alleen jammer dat de makers niet weten wat een "rode duivel" is, ze noemen Plan U een Hondekop en een "Dieseldrie" (mat '34) is opeens een DE3 (wat juist een Plan U is).quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:21 schreef bork het volgende:
Vandaag in het Historisch Nieuwsblad -> http://www.hetkamperlijntje.nl
Staan o.a. een paar leuke filmpjes op
Het is inderdaad een drie delig diesel electrisch stel, maar het is niet gebruikelijk om dat een DE3 te noemen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
De Dieseldrie (mat'34) is ook een DE3
Dat doen ze helemaal niet, er staat dat de neus van Plan U is "geinspireerd" op mat '54. Niets aan gelogen toch?quote:
klik dan maar eens op Materieel en dan nummer 6; daar staat anders letterlijk "Plan U (de Hondekop)".quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:53 schreef ReisT het volgende:
Dat doen ze helemaal niet, er staat dat de neus van Plan U is "geinspireerd" op mat '54. Niets aan gelogen toch?
Nee is geen regie fout maar zoals hier boven ook gezegt een trein tbv de voetbal.. Om alle supporters richting FC Twente te kunnen vervoeren.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Weer een regiefout van de NS, normaal komen er geen dubbeldekkers in Twente.
Dus een strategische zet.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:21 schreef thats-me het volgende:
[..]
Nee is geen regie fout maar zoals hier boven ook gezegt een trein tbv de voetbal.. Om alle supporters richting FC Twente te kunnen vervoeren.
hehe, daar heb je gelijk in. Maar ik zag maandag/dinsdag hier ook een DD-AR rijden...gewone dienstregeling. Heel apartquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dus een strategische zet.
Ze hadden ook IRM's kunnen inzetten, maar die zijn te waardevol om gemist te worden.
Dit in tegenstelling tot de DD-AR die er spartaans uitziet.
volgens mij worden hier in twente ook wel VIRM's ingezet voor supportersvervoer hoorquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dus een strategische zet.
Ze hadden ook IRM's kunnen inzetten, maar die zijn te waardevol om gemist te worden.
Dit in tegenstelling tot de DD-AR die er spartaans uitziet.
het is wel eens vaker voorgekomen dat er een ddar in de intercity naar schiphol heeft gezeten.... moet er niet aan denken, dan neem ik wel een trein laterquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
hehe, daar heb je gelijk in. Maar ik zag maandag/dinsdag hier ook een DD-AR rijden...gewone dienstregeling. Heel apart
Er is één kop bewaard, staat naar ik meen in Blerick.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:26 schreef Doc__Zenith het volgende:
Even iets anders: van het SM'90, is daar nou nog een kop van bewaard gebleven of is alles gesloopt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |