Achter Randwyck volgens mij ook.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:43 schreef James1988 het volgende:
In Nederland rijdt men ook links hoor.
Op het baanvak Rsd - Essen, en dan verder België in
Waarom is dat eigenlijk, zodat we dan makkelijk doorkunnen naar België?quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:00 schreef ReisT het volgende:
Allebei toch niks vergeleken met Rotterdam-Antwerpen (HSL)? Als daar gereden wordt, is het links.
Die fly-overs zijn er ook...quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:31 schreef James1988 het volgende:
Waarom is dat eigenlijk, zodat we dan makkelijk doorkunnen naar België?
Wat mij betreft hadden ze bij de grens gewoon een fly-over gebouwd zodat links en rechtsomgedraaid worden. Kan nooit foutgaan dan
Ja en nee. Er is nergens een speciale flyover alleen maar om links/rechts om te wisselen.quote:
Dat ding bij Lombardijen fungeert als links/rechtswissel.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja en nee. Er is nergens een speciale flyover alleen maar om links/rechts om te wisselen.
Die flyovers die je noemt zijn er gewoon voor kruisingsvrije aansluitingen op de HSL. En bij een flyover is het wel zo handig direct op het juiste spoor aan te sluiten ja.
quote:Reizigers van vervoersbedrijf Arriva kunnen eenvoudig frauderen met de NS-kortingskaart. Onderzoek van de regionele zender Omrop Fryslân heeft dat donderdag aangetoond.
Bij aanschaf van een NS-kortingskaart wordt vaak voor een jaar betaald, terwijl de geldigheidsdatum op de kaart in de meeste gevallen jaren langer doorloopt.
Controleurs van Arriva hebben geen apparatuur om te zien of reizigers werkelijk het abonnement voor de kortingskaart wel hebben verlengd. Op die manier zouden volgens Omrop Fryslân jaarlijks vele reizigers met korting reizen zonder dat er betaald is.
Wordt op andere trajecten dan wel gecontroleerd of die kaart geldig is?quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Laten we snel de OV-Chipkaart invoeren
Dan is dit soort problemen voorgoed verleden tijd
![]()
![]()
![]()
Die is goed jaquote:
Die flyover is in de eerste plaats bedoeld om het HSL-spoor uit Antwerpen op de lijn naar Rotterdam aan te sluiten. Dat dat daarmee automatisch een links/rechtswissel werd is natuurlijk mooi meegenomen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat ding bij Lombardijen fungeert als links/rechtswissel.
Dat zal niet helemaal automatisch gegaan zijn, lijkt mij.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:11 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die flyover is in de eerste plaats bedoeld om het HSL-spoor uit Antwerpen op de lijn naar Rotterdam aan te sluiten. Dat dat daarmee automatisch een links/rechtswissel werd is natuurlijk mooi meegenomen.
Mij nog noooit overkomen iigquote:Op donderdag 5 februari 2009 14:01 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Wordt op andere trajecten dan wel gecontroleerd of die kaart geldig is?
Ik denk dat dat gebeurt door dezelfde teams die soms ook van alle OV-studentenkaarten de geldigheid checkenquote:
Waarvan ik er ooit eens 3 in een week gehad heb en daarna nooit meerquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk dat dat gebeurt door dezelfde teams die soms ook van alle OV-studentenkaarten de geldigheid checken
idd, dat is een optie. Maar waarom ik hem dan dinsdag hier zag rijden..quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:50 schreef Charango het volgende:
@ MarkoAlmelo: Waarschijnlijk is die gebruikt voor de voetbaltrein toen FC Utrecht in Enschede kwam. Die stam zal later dan wel in een normale dienst terug gaan naar Deventer en/of verder.
Wat betreft voetbaltreinen: LINK
Spreekwoordelijke gezegd dan. Hier heeft men gewoon een spoorlijn met 'rechtsverkeer' dmv een flyover aangesloten op een spoorlijn met 'linksverkeer'.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zal niet helemaal automatisch gegaan zijn, lijkt mij.
Weer een regiefout van de NS, normaal komen er geen dubbeldekkers in Twente.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zag afgelopen zondag, en dinsdag een DD-AR stam in Almelo. Dat is dus de lijn Schiphol - Enschede. Is dat nieuw dat DD-AR stammen hier gaan rijden?
Want normaal gesproken zie ik alleen koplopers op die lijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |