abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65445151

Welkom op De Beursvloer! Dit is het [AEX]-topic waarin je live met mede-FOK!kers alle wereldwijde beurzen kunt volgen en over de laatste economische nieuwtjes kunt discussiëren. Op De Beursvloer is een beetje slowchat best toegestaan. Heb je trouwens een link die kan worden toegevoegd aan de OP? Super! Post 'm alsjeblieft in het Feedback-topic van AEX of stuur 'm naar italodancer -at- fok.nl. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg alsjeblieft helemaal onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op FOK!
Veel plezier op De Beursvloer

Het Financieele Dagblad
De Financiële Telegraaf
BNR Nieuwsradio
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Bloomberg TV [2] (streaming TV)

AEX-fondsen
De Financiële Telegraaf - Streaming
Beurs.nl - Delayed

Intraday AEX-index

Europese Indices
Yahoo - Streaming / Delayed (zie tijd)
US Markets - Real-time
ProFinance - Streaming indices
IG Index - Streaming FTSE 100 (spread betting)
RTS (Moskou)

Intraday DAX (Duitsland)

Intraday CAC-40 (Frankrijk)

Intraday BEL-20 (België)

Intraday FTSE-100 (Verenigd Koninkrijk)

Intraday RTS-index (Rusland)

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Amerikaanse fondsen
Google Finance - Streaming
Google Finance (belangrijkste bankaandelen) - Streaming / Real-time
MarketWatch - Delayed

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices
Yahoo! Azië - Streaming / Delayed
Yahoo! Brazilië, Mexico, Argentinië - Streaming / Delayed
AME Info (Midden-Oosten) - Delayed

Intraday Nikkei (Japan)

Intraday Hang Seng (Hong Kong, China)

Intraday SSE Composite (Shanghai, China)

Intraday Bovespa (Brazilië)

Koersen
FXStreet - Streaming valuta
ProFinance - Streaming valuta en commodities
ProFinance - Streaming grafieken valuta, commodities, indices
Rohstoff Tool - Streaming commodities
CNBC - Streaming olie en goud
US Markets - Semi-real-time goud, zilver en olie

Intraday Euro-Dollar

Intraday Olieprijs

Intraday Goud en Zilver

Ask - Vraagprijs of laatprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt gevraagd -‘gelaten’- voor de verkoop van een bepaald effect.

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Bid - Biedprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt geboden voor de aankoop van een bepaald effect.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dagorder - Een gelimiteerde order die uitsluitend gedurende de dag van opgave kan worden uitgehandeld. Niet uitgevoerde orders vervallen automatisch bij het sluiten van de handel.

Delayed - Koersen worden vertraagd doorgegeven. Meestal is de vertraging 15 of 20 minuten.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,‘expireren’, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico’s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers - De waarde van een effect op een bepaald moment. Koersen van effecten zijn variabel.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ¤ 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ¤ 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie. Men krijgt een longpositie door het kopen van een effect.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Mandje - Pakket van verschillende aandelen die gezamenlijk worden verhandeld. Een mandje kan bijvoorbeeld het pakket aandelen zijn waaruit een index is samengesteld.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit ‘scheef’ als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs. Als de markt ¤ 22,50 biedt en ¤ 23 laat, dan is de spread dus ¤ 0,50.

Streaming - Koersen zijn actueel. Ze worden live op je scherm geüpdate.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Beurzen duiken weer in het rood
De Beursvloer #2: Wall Street weer in achtbaan
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
De Beursvloer #4: Could've been worse
De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
De Beursvloer #6: Wall Street maakt duikvlucht in laatste kwartier
De Beursvloer #7: Wall Street sluit 11% hoger
De Beursvloer #8: 5e grootste dagwinst ooit voor AEX
De Beursvloer #9: Waar de AEX weer omhoog gaat
De Beursvloer #10: Wall Street onderuit op recessienieuws
De Beursvloer #11: Beurzen onrustig na renteverlagingen
De Beursvloer #12: Stemming slaat om
De Beursvloer #13: Wall Street terug in achtbaan
De Beursvloer #14: Wall Street levert deel winst weer in
De Beursvloer #15: Mijn Aegon, wat doe je!
De Beursvloer #16: Wall Street bloedrood, nieuwe lows
De Beursvloer #17: Ook Europa zoekt nieuwe lows
De Beursvloer #18: Wall Street in vrije val
De Beursvloer #19: Europa begint week goed
De Beursvloer #20: AEX 10% hoger
De Beursvloer #21: Europa lager in afwachting van Wall Street
De Beursvloer #22: Beurzen beginnen week fors lager
De Beursvloer #23: Wall Street herstelt van kater
De Beursvloer #24: Beurzen omlaag na renteverlaging
De Beursvloer #25: Beurzen dieprood na banenrapport
De Beursvloer #26: AEX sluit ruim 8% hoger
De Beursvloer #27: Beurzen rustig omhoog
De Beursvloer #28: Beurzen duiken in het rood
De Beursvloer #29: Wall Street herpakt zich
De Beursvloer #30: AEX zoekt het iets hogerop
De Beursvloer #31: Europese beurzen proberen het nog eens
De Beursvloer #32: AEX start nieuwe jaar met 5% winst
De Beursvloer #33: AEX hardloper; door 270 punten
De Beursvloer #34: Europese beurzen openen in de min
De Beursvloer #35: Bouwers krijgen 'm wel omhoog
De Beursvloer #36: Europese beurzen verliezen 3%
De Beursvloer #37: Europese beurzen starten hoger
De Beursvloer #38: Banken zorgen voor onrust op Europese beurzen
De Beursvloer #39: Wall Street kleurt bloedrood op 'Obama Day'
De Beursvloer #40: AEX onder 230 tijdens downtime FOK!
De Beursvloer #41: AEX sluit 5,8% hoger, overheidsdeal ING
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:10:57 #2
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_65445416
En hier weer verder....
Ben benieuwd wat voor een dagje het gaat worden... denk in de min (vanwege winstnemingen)
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_65445437
Zozo

opening +0,5%
nu alweer -1%
pi_65445524
quote:
Koninklijke KPN nv heeft zijn doelstellingen voor 2008 gehaald en bevestigt zijn verwachtingen voor 2010. Dat meldt het telecomconcern dinsdag bij de presentatie van de jaarcijfers.

De winst voor rente, belastingen, afschrijvingen en goodwill-amortisatie (EBITDA) kwam over 2008 uit op EUR5,06 miljard, waar de doelstelling lag op EUR5,0 miljard. In 2010 wil KPN een EBITDA van minimaal EUR5,5 miljard behalen.
Als enige in 't groen, goedemorgen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65446284
ik wacht ff af vandaag...hoop op wat golven om een keer lekker in te kunnen stappen...nu zomaar voor short of long gaan zit me net iets te weinig beredering achter.
it's better to burn out than to fade away...
pi_65446682
denk dat de ergste afstort zo voorbij en we naar de groenigheid gaan
pi_65446776
Hey ID, wat was er nou Kwalitatief Uiterst Triest daarnet?
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:13:49 #9
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65446882
De Japanners natuurlijk

en de futures

Het gaat nu wel in een patroon van 'hogere toppen en dalen'. Maar dat kan zomaar omslaan. M'n shorts schommelen wat rond het nulpunt, kan ik weinig mee...

[ Bericht 49% gewijzigd door Lemans24 op 27-01-2009 10:22:28 ]
pi_65447682
Het wordt nu wat vlakker, eens kijken welke kant het zo op gaat!
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_65447951
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:10 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Hey ID, wat was er nou Kwalitatief Uiterst Triest daarnet?
Dat ik niet vrolijk wakker werd met die futures
pi_65448030
US futures staan goed, dussss long? Jammer alleen dat er geen nieuwe sprinters zijn (226 )
pi_65448190
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:48 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Dat ik niet vrolijk wakker werd met die futures
Meer koffie drinken

Je zit nog altijd short?
pi_65448348
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Meer koffie drinken

Je zit nog altijd short?
jawel

verkopen had toch weinig zin meer
(max. wat ik kon krijgen is 40% ofzo)
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:02:11 #15
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65448384
Down.... Mwahaha!
pi_65448420
Op zich. 240 zijn we zo.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:09:34 #17
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65448611
Mittal trekt de kar lekker vandaag.

De hoop in ING wordt inmiddels ook al weer opgegeven:
quote:
MARKET TALK: ING koersdoel verlaagd naar EUR7,00 - Citi
27-01-2009 11:04:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het koerdoel voor ING is verlaagd naar EUR7,00 van EUR8,50 door analist William Elderkin van Citigroup. Hij handhaaft het advies hold en wijst erop dat de risico's aanzienlijk blijven. De cijfers over het vierde kwartaal vielen hem tegen en voorspellen weinig goeds voor de toekomst. Omstreeks 11.00 uur noteert het aandeel 3,3% lager op EUR6,51, terwijl de AEX met 1,1% daalt. (YVV)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 januari 2009 @ 11:13:51 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65448743
Waar kan ik een grafiek van de AEX van het afgelopen jaar of langer zien?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:16:36 #19
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_65448830
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:13 schreef Swetsenegger het volgende:
In dit topic
Bulls, Bears & Bucks #53: Megaverlies Royal Bank of Scotland
pi_65448832
quote:
http://www.iex.nl/stocks/stocks_detail.asp?iID=12272
pi_65448839
quote:
3 jaar:

Maar je kan zelf een grafiek van een gewenste periode bakken op Yahoo!.
pi_65448874
Wat zijn we toch behulpzaam
pi_65449087
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat zijn we toch behulpzaam
Da's t mooie hier... We helpen elkaar
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 januari 2009 @ 11:24:36 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65449153
Ik twijfel nu wel... putjes verkopen?
pi_65449202
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:25 schreef ItaloDancer het volgende:
nee man, vasthouden

Ik heb trouwens geen posities
pi_65449334
quote:
Wat voor putjes? Met verlies?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:45:59 #28
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65449788
quote:
Ik dump zo nu en dan wel wat shorts. Om zeker te zijn van een beetje winst.
Met de Mittal short lijk ik wel de enige te zijn die verkoopt, ruim boven de (op mijne na) hoogste koers. Blijkbaar weten die anderen meer, of zijn niet geïnteresseerd in Mittal vandaag.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:40:47 #30
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65451409
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:38 schreef pberends het volgende:
Vandaag is rood .
Heb je nog shorts?
pi_65451474
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:40 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Heb je nog shorts?
Nee helaas, ik doe even niets. Ik wacht op de overdrijving naar de 200 of een verdere overdrijving omhoog.
pi_65451626
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee helaas, ik doe even niets. Ik wacht op de overdrijving naar de 200 of een verdere overdrijving omhoog.
Ontploffing gehad gister?
pi_65451763
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:47 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ontploffing gehad gister?
Ja, kutshorts van 245. Mogen de aandelenkopers hard gaan bloeden.
pi_65451809
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:11:36 #35
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65452382
Ik denk dat het dal weer bereikt is voor vandaag, dus alle shorts de deur uit gedaan. Mooie winst uiteraard, maar valt in het niets vergeleken met het verlies van gisteren
pi_65452748
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:11 schreef Lemans24 het volgende:
Ik denk dat het dal weer bereikt is voor vandaag, dus alle shorts de deur uit gedaan. Mooie winst uiteraard, maar valt in het niets vergeleken met het verlies van gisteren
En ik denk dat niet
pi_65452904
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:23 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

En ik denk dat niet
Helemaal niet als WS een beetje depri reageert op Fanny die weer geld wil zien.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:31:24 #38
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65453032
Dan stappen we toch gewoon weer in?

Overigens: Mittal haalt de boel langzaamaan weer omhoog, heeft even onder de 17 genoteerd en dat kan dat technische aandeel nooit volhouden.

[ Bericht 68% gewijzigd door Lemans24 op 27-01-2009 13:40:55 ]
pi_65453761
Mittal is nog steeds goedkoop te noemen, kan zo naar de 20. Maar het echte dieptepunt zal wel op 10 euro liggen in 2009 .
pi_65454656
Futures gaan een beetje naar beneden, maar staan voor de S&P en DJ nog positief.
pi_65455345
Wat een anti-dag.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:59:02 #42
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65456524
Prima dagje, netjes in de buurt van de day-low uitgestapt
Had het weer eens goed
pi_65458674
Shorts gelukkig begin van de middag al verkocht

Mittal van -6 naar +2%
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_65458913
beduidend beter gedraaid dan gister....zonder positities
pi_65459066
27-01-2009 16:04:13 VS consumentenvertrouwen jan 37,7 - Conference Board
27-01-2009 16:00:00 VS consumentenvertrouwen jan 37,7 - Conference Board
27-01-2009 16:00:00 VS index huidige situatie jan 29,9 vs 30,2 in dec
27-01-2009 16:00:00 VS verwachtingsindex jan 43,0 vs 44,2 in dec
27-01-2009 16:00:00 VS consumentenvertrouwen was 38,6 in dec

Nog een nieuw dieptepunt...
pi_65459200
quote:
Uber-Bear Marc Faber Gets Bullish On Big Cap Tech
January 26, 2009, 4:00 pm

Buried in this week’s final installment of the Barron’s Roundtable is an interesting tech tidbit from Marc Faber, the editor of the Gloom, Boom & Doom report, and a man who is often a bigger believer in gloom and doom than he is in boom.

Faber, who tends to traffic more in foreign stocks, financials and commodities and other esoterica than in the stuff Tech Trader Daily focuses on, had this to say about tech shares:

Recently I bought some U.S. stocks for the first time in a long time. If you buy Intel (INTC), Cisco (CSCO), Yahoo (YHOO), Oracle (ORCL) and Microsoft (MSFT), you will do much better in the next 10 years than you would with Treasuries. These stocks will double and even triple - before going to zero.

I got a little thrown by the “before going to zero” bit, so I checked in with my colleague Lauren Rublin, who edits the Roundtable, who explained that he was kidding about that part.
(You can’t always tell with Faber.) As Lauren explains, Faber is “really, really bearish long-term about stocks,” but he nonetheless has affection for large-cap tech. There’s some other good stuff in the Roundtable this week; you should read the whole thing.
http://blogs.barrons.com/(...)ish-on-big-cap-tech/
pi_65459386
ik ga vlak voor sluiten short...Denk dat we het morgen niet droog houden.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:28:36 #49
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65459816
Ik ben net weer short gegaan in Mittal, staat inmiddels zelfs al hoger dan gisteren.

Op het voorlopige day-low gekocht (2,78).

Ongelooflijk hoe goed Mittal zich staande houdt op dit moment, het is inmiddels 40 minuten later en het staat nog steeds rond dit niveau.

[ Bericht 36% gewijzigd door Lemans24 op 27-01-2009 17:11:29 ]
pi_65461327
quote:
There's Still Hope For Crucell NV (CRXL) After Merger Partner Stolen

Shares of Crucell NV (Nasdaq: CRXL) are higher today, after being crushed yesterday after Pfizer (NYSE: PFE) stole the company's merger partner Wyeth (NYSE: WYE). Today, there is speculation another potential suitor could be close to making a bid.
pi_65461435
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:07 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dat was wel te verwachten natuurlijk.
pi_65461515
Weer een verrassende dag moet ik zeggen...
  dinsdag 27 januari 2009 @ 17:24:16 #53
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65461931
Mittal op +3% en gisteren +8%.
Dat moet morgen haast wel goed komen met de shorts
pi_65462946
Toch grappig dat er vanmorgen mensen zijn geweest die aandelen ING hebben gekocht op 7,xx
pi_65463041
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:24 schreef Lemans24 het volgende:
Mittal op +3% en gisteren +8%.
Dat moet morgen haast wel goed komen met de shorts
wat een grap
MT
pi_65464412
schiet mij maar lek, had echt niet verwacht dat er uberhaupt nog aandelen als philips e.d. omhoog zouden gaan vandaag, zo zie je maar er is momenteel geen pijl op op te trekken.

goed morgen dan toch naar beneden?
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  Redactie Frontpage dinsdag 27 januari 2009 @ 19:32:20 #57
4530 crew  Crazy Harry
pi_65465953
hehehe, ik heb gewoon winst gemaakt met AEX sprinters long
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_65467053
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:32 schreef Crazy Harry het volgende:
hehehe, ik heb gewoon winst gemaakt met AEX sprinters long
ja ik ook en niet te min ook, allleen wel gisteren
pi_65467184
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:45 schreef edwinh het volgende:
schiet mij maar lek, had echt niet verwacht dat er uberhaupt nog aandelen als philips e.d. omhoog zouden gaan vandaag, zo zie je maar er is momenteel geen pijl op op te trekken.

goed morgen dan toch naar beneden?
Het is echt puur gokken nu. 248 zit precies tussen de 227 en 270 punten in.

Wat mij wel verbaasd is dat er over het algemeen flink positief wordt gereageerd op kwartaalcijfers.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:06:14 #60
174150 slap
slappy happer
pi_65467209
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:07 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
De overname... niet of, maar wanneer.
Sterk punt is de volharding van 't bestuur om een juiste prijs te krijgen.

http://finance.google.com/finance?q=NASDAQ%3Acrxl
pi_65468436
crucell gaat lekker in Amerika idd
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:59:16 #63
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65481137
Goedemorgen.
De AEX gaat op basis van de Amerikaanse futures stijgen, die op hun beurt op basis van geruchten aan het stijgen zijn.
Kortom: we hebben zekerheid en de recessie is voorbij
pi_65481313
In februari gaan we wel onder de 220
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:11:07 #65
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65481356
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:00 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

wat een grap
MT
Wat was de grap eigenlijk? Mittal of short gaan op Mittal?
pi_65481458
AEX boven de 250 punten, nu geen aandeel meer kopen .
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:23:07 #67
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65481626
Wordt saai
Alle interessante (goedkope) shorts zijn gekilld en long gaan is vrij zinloos. Naar de 291 gaan we toch niet, hoewel analisten dat vast weer gaan roepen vanmiddag.
pi_65481699
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:23 schreef Lemans24 het volgende:
Wordt saai
Alle interessante (goedkope) shorts zijn gekilld en long gaan is vrij zinloos. Naar de 291 gaan we toch niet, hoewel analisten dat vast weer gaan roepen vanmiddag.
Doe even niks zou ik zeggen. AEX zit in een spagaat.
pi_65481708
quote:
Recessie: vluchten kan niet meer

woensdag 28 januari 2009 - (dt) - Hoe erg wordt de economische crisis? Heel erg, als we de Amerikaanse professor Nouriel Roubini mogen geloven. De ‘profeet van de kredietcrisis’ ziet wereldwijd een zware recessie, met fors oplopende werkloosheid in zowat alle delen van de wereld. Vluchten kan niet meer, zo kan de boodschap van Roubini samengevat worden.

Globale recessie

“There is nowhere to hide”, zo verklaarde Nouriel Roubini eerder deze week. De New York University professor is er vast van overtuigd dat we voor een globale economische recessie staan. Zijn boodschap houdt niet veel goeds in. De economische groei in China valt terug tot minder dan 5%, in de Verenigde Staten gaan 6 miljoen jobs verloren en de werkloosheid zal er opklimmen tot meer dan 9%. Het plaatje dat Roubini ons voorhoudt, ziet er bijzonder grimmig uit. Hij verwacht dat de Amerikaanse economie volgend jaar in het beste geval met 1% gaat groeien. Roubini, die naam en faam verwierf door de huidige gebeurtenissen min of meer correct te voorspellen, stelt dat het de eerste keer is dat de wereld een globale recessie meemaakt. In zijn visie is er dus letterlijk geen enkele plaats waar men zich kan verstoppen.

Zombiebanken

Hij is voorstander van de nationalisering van de grote banken omdat deze meer schulden dan activa bezitten en dus virtueel bankroet zijn. Nadien kunnen de banken twee of drie jaar later opnieuw geprivatiseerd kunnen worden. De kredietcrisis zal de Amerikaanse financiële sector in totaal 3600 miljard dollar kosten. Het domste wat Washington zou kunnen doen is volgens Roubini het in leven houden van ‘zombiebanken’ zoals de Japanse regering destijds heeft gedaan. Japan bleef nog meer dan een decennium opgezadeld zitten met banken die in feite morsdood waren. Die banken werden nooit geherstructureerd. Tegen die achtergrond kan het moeilijk anders of de beurskoersen moeten nog gaan dalen, Roubini houdt rekening met een terugval met 20% vanaf de huidige niveaus. Zijn voorkeur gaat in de huidige omstandigheden uit naar veilige staatsobligaties of naar bedrijfsobligaties die goedkoper geprijsd zijn dan aandelen.
pi_65481891
quote:
A. van Herk verkleint belang in Crucell tot 10,17% - Wft 09:25:00
A. van Herk verkleint belang in BAM tot 9,36% - Wft 09:17:00
pi_65481971
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:23 schreef Lemans24 het volgende:
Wordt saai
hoezo? SS260 en 265 zijn zeer betaalbaar...de vraag is alleen wanneer gaan we weer zakken?
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:41:52 #72
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65482100
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:36 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

hoezo? SS260 en 265 zijn zeer betaalbaar...de vraag is alleen wanneer gaan we weer zakken?
Inmiddels worden die wel erg goedkoop, ja. Maar ik ga liever weer short op Mittal en aan een SS24,80 heb ik dan niet zoveel. Bovendien:wat jij zegt.
pi_65482117
Dikke plus, niet verwacht.
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:52:10 #74
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65482355
Beleggers trekken zich er vooralsnog weinig van aan, maar Aegon wordt vast massaal verkocht op 4,65:
quote:
MARKET TALK: Aegon koersdoel fors omlaag bij SNS
28-1-2009 9:38:00

Aegon NV
4,320 ( 09:50 ) 0,3450 / 8,68%

AMSTERDAM (Dow Jones)--SNS Securities verlaagt het koersdoel voor Aegon naar EUR4,65 van EUR8,40, in verband met de aanhoudende verslechtering van de financiele markten en de vooruitzichten voor verzekeraars, stelt analist Maarten Altena van SNS. Door dalende aandelenmarkten en toenemende kredietspreads zal Aegon een zeer moeilijk kwartaal hebben gehad, stelt de analist, die geen positieve triggers voor Aegon ziet op de korte termijn. Volgens Altena zijn verdere afwaarderingen 'grotendeels beheersbaar' en is het neerwaarts risico beperkt na de kapitaalinjectie van EUR3 miljard. Hij voorziet een moeilijk 2009 en denkt dat Aegon niet voor oktober gebruik zal maken van de optie om EUR250 miljoen goedkoop terug te betalen. Het aandeel Aegon staat woensdag rond 9.30 uur 7,7% hoger op EUR4,28, terwijl de AEX met 2,3% stijgt. (AVR)
pi_65482512
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dikke plus, niet verwacht.
In dit economisch klimaat veracht je eigenlijk niet anders dan een dikke streek richting de nul, maar op een of andere manier gebeurt het toch niet.

Wat me eigenlijk best opvalt is dat Barclays en Societe Generale het toch voor elkaar gekregen hebben om miljarden winst te maken in 2008, wat dus betekend dat het niet voor elke bank heel beroerd is geweest.
Als banken winst maken betekend het eigenlijk dat het druppeleffect van de slechte hypotheken (niet ALT+A) voorbij het stadium van de banken is getrokken. Al zullen er echt nog wel banken tussen zitten die bad debts op de balans hebben staan.

Nietemin zitten er nog wel wat obstakels in de toekomst die alsnog een dipje kunnen veroorzaken:

ALT+A mortgages en soortgelijke nieuwe bad dept
Werkloosheids cijfers die sterk stijgen
Bond market bubble (wereldwijd, maar zeker V.S.)
Hyperinflatie VS (meerdere oorzaken)

en lokaal natuurlijk de grap van Bos wat betreft het investeren in ING, ABN en Fortis
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_65482515
Het is duidelijk waar het wel goed gaat.
pi_65482538
uit die quote van pberends:
quote:
Tegen die achtergrond kan het moeilijk anders of de beurskoersen moeten nog gaan dalen, Roubini houdt rekening met een terugval met 20% vanaf de huidige niveaus. Zijn voorkeur gaat in de huidige omstandigheden uit naar veilige staatsobligaties of naar bedrijfsobligaties die goedkoper geprijsd zijn dan aandelen.
Waarom adviseren analisten eigenlijk altijd om in obligaties (of grondstoffen) te gaan als ze verwachten dat de koersen gaan dalen? Waarom zeggen ze dan niet dat je short moet gaan of bijv put-opties moet kopen?
pi_65482627
quote:
Waarom adviseren analisten eigenlijk altijd om in obligaties (of grondstoffen) te gaan als ze verwachten dat de koersen gaan dalen? Waarom zeggen ze dan niet dat je short moet gaan of bijv put-opties moet kopen?
Puts scharen ze onder "ingewikkelde producten" en laat we stellen dat de meeste enigzins zelf respecterende belegger niet blindelings analisten volgt.
pi_65482689
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:01 schreef redguy2222 het volgende:

[..]

..... en laat we stellen dat de meeste enigzins zelf respecterende belegger niet blindelings analisten volgt.
Dat sowieso
pi_65482845
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:58 schreef Gremen het volgende:
uit die quote van pberends:
[..]

Omdat je altijd sterke bearmarktrally's hebt. Kan makkelijk 20% vanaf, maar tot dat gebeurd kan er ook 20% bijkomen.
pi_65483429
ARGGGGGG

Totaal rendement -31,88%
pi_65483668
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:29 schreef edwinh het volgende:
ARGGGGGG

Totaal rendement -31,88%
welke shorts heb je? en het kan altijd erger!
pi_65484021
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:04 schreef Gremen het volgende:

[..]

Dat sowieso
Maar als die man er zo zeker van is kan hij toch opties aanraden met een langere looptijd. Dan geeft het opzich niet als de eerste maand(en) het nog wel stijgt, als het daarna maar naar beneden gaat....
pi_65484057
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:37 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

welke shorts heb je? en het kan altijd erger!
ja tuurlijk, het is stom van me ik was hier echt helemaal niet vanuit gegaan, meestal heb ik er ook nog wel wat longs bij. Aex, Philips, ASML. schade valt ook wel iets mee zal binnenkort wel bij trekken, alleen ik heb het idee dat we uit de dalende trend gaan, ja en dan wordt het anders. Beetje koffiedik kijken.
pi_65484319
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Omdat je altijd sterke bearmarktrally's hebt. Kan makkelijk 20% vanaf, maar tot dat gebeurd kan er ook 20% bijkomen.
aan de ene kant ben ik het er wel mee eens, ik vind het moeilijk om momenteel rendement te verzamelen, het probleem is dat je momenteel een rally up niet kan voorspellen, dat was in oktober anders. Toen wist je wel ongeveer dat het er aan zat te komen. Ik zou het nou echt niet aandurfen om voor net als toen voor 8000 euro aegon te kopen. Daarom hou ik het momenteel bij sprinters met vrijwel altijd een laag volume tussen de 100 en 200 per transactie. Winst is laag , verlies is ook laag en he het is maar een hobby
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:00:13 #86
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65484455
Het enige aandeel waar ik nu eventueel long op zou gaan, is Shell. Doet vooralsnog niet echt mee met de stijgende AEX.
pi_65484559
Als we boven S&P 860 komen, valt iedereen weer over elkaar heen om de boot niet te missen, en dus kan het best flink omhoog knallen, denk ik.

[ Bericht 22% gewijzigd door Dave7 op 28-01-2009 11:11:21 ]
pi_65484738
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:00 schreef Lemans24 het volgende:
Het enige aandeel waar ik nu eventueel long op zou gaan, is Shell. Doet vooralsnog niet echt mee met de stijgende AEX.
ja maar is de afgelopen dagen ook al gestegen dus ik zie het niet meer dan 3% stijgen morgen. Als je nu long gaat ben je eigenlijk te laat.
pi_65484841
S&P Future [D] 856,7500 2,09% blijft hangen op weerstand, ben benieuwd vanmiddag, wellicht knalt het PPT er doorheen, om een uptrend te veroorzaken.
pi_65485585
Wat ik mij af vraag, ik zie hier zo vaak mensen voorbij komen met bizar hoge verliezen. Hanteren jullie geen stoploss? Dat hoeft geen eens een dat werkelijke stoploss te zijn maar dat je bij bv 8% verlies gewoon je verlies neemt ipv koppig doorgaan.
pi_65486000
quote:
MARKET COMMENT: AEX legt laatste hand aan lagere top
28-1-2009 11:42:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX is woensdag druk bezig een lagere top te vormen, waarbij het moment vooral afhangt van het dichten van een 'gap' tussen 248,77 en 252,69 punten, die woensdag is geslagen, aldus technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Wholesale Banking. Tussen de genoemde niveaus heeft woensdag nog geen handel plaatsgevonden. "Als die 'gap' woensdag wordt gesloten dan betekent dat het einde van de rally, die werd ingezet vanaf het laagste niveau van vrijdag 23 januari van 227,53 punten en zal de AEX een nieuwe aanval uitvoeren op de zone 230 tot 220 punten. Blijft deze gap open staan dan ligt de weg voor de AEX nog steeds open richting 260 tot 272 punten. Let wel: tussen 260 en 272 punten, de vorige top, die dateert van 6 januari, ligt een zware horizontale weerstandslijn", aldus de analist, waarmee hij aangeeft dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de AEX ook deze barriere kan slechten. De AEX noteert woensdag rond 11.40 uur 2,2% hoger op 253,97 punten.
TA
pi_65486077
zie boven mij
pi_65486549
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:34 schreef redguy2222 het volgende:
Wat ik mij af vraag, ik zie hier zo vaak mensen voorbij komen met bizar hoge verliezen. Hanteren jullie geen stoploss? Dat hoeft geen eens een dat werkelijke stoploss te zijn maar dat je bij bv 8% verlies gewoon je verlies neemt ipv koppig doorgaan.
Die mensen handelen vaak met turbo's. Daarmee heb je al gauw een verlies van 8% te pakken. Als bijv vlak na je koop een spike de verkeerde kant op gaat, zit je er al mee. Ze hopen natuurlijk dat ze toch de juiste beslissing hebben genomen en het daarna de goede kant op gaat. Is dat niet het geval dan gaat het mis
pi_65486582
Dat kan je net zo goed naar de dichts bij zijnde Holland Casino gaan. Heeft ongeveer het zelfde effect.
pi_65486916
je gokt idd of het naar boven of naar beneden gaat. Idd net zoiets als op rood/zwart gokken
Het verschil is nog wel dat men denkt! dat het naar boven/beneden gaan ergens op gebaseerd is
Waardoor het niet helemaal een 50/50 kans is.....
pi_65487162
heb zo'n gevoel dat als 255 eraan gaat we nog een stukkie doorspuiten vandaag
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:20:08 #97
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65487221
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:34 schreef redguy2222 het volgende:
Als je bij een turbo of sprinter 8% verlies pakt, kun je beter stoppen want dan maak je nooit dikke winsten. En het geklooi met turbo's en sprinters lijdt voor de meesten (zo nu en dan) in procentueel bizar hoge verliezen, maar absoluut gaat het niet om zulke grote bedragen hoor!
Is natuurlijk relatief, want sommigen hier vinden 10.000 verlies vast nog kruimelwerk, terwijl dat voor mij toch serieus jammer zou zijn.
pi_65487248
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:12 schreef Gremen het volgende:
je gokt idd of het naar boven of naar beneden gaat. Idd net zoiets als op rood/zwart gokken
Het verschil is nog wel dat men denkt! dat het naar boven/beneden gaan ergens op gebaseerd is
Waardoor het niet helemaal een 50/50 kans is.....
Als het balletje op rood valt kan het in het casino nooit meer groen worden...dat is hier natuurlijk wel het geval. En in het casino ben je je geld helemaal kwijt. Ook dat is hier niet. Eigelijk niet te vergelijken dus. Overeenkomst is wel dat er een zeker risico gelopen wordt.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:22:37 #99
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65487306
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:03 schreef redguy2222 het volgende:
Dat kan je net zo goed naar de dichts bij zijnde Holland Casino gaan. Heeft ongeveer het zelfde effect.
Bij het gokken met turbo's en sprinters gaat je geld alleen wel veel langer mee. En op NUL komen is op dit moment absoluut onmogelijk, gezien het ontbreken van transactiekosten. Kun je altijd met je laatste tientje naar het casino
pi_65487548
Jullie werken dus totaal niet volgens een systeem en vinden termen als gokken en hopen normaal?
pi_65487634
Wat verwachten we van de cijfers van Shell morgen?
pi_65487751
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:29 schreef redguy2222 het volgende:
Jullie werken dus totaal niet volgens een systeem en vinden termen als gokken en hopen normaal?
sja...als je 100% zekerheid hebt is het geen speculeren meer he
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:34:35 #103
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65487779
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:29 schreef redguy2222 het volgende:
Op dit moment wel, ja. Het is puur voor de lol en ik verwacht m'n speelgeld ook niet meer voor iets anders te gaan gebruiken.
Wanneer ik over een paar maanden begin met flinke aantallen aandelen te kopen, werk ik natuurlijk niet op die manier.
pi_65487940
Ok dat is duidelijk Lemans. Gewoo beetje spelen dus, dan kan ik me dat nog wel voorstellen.

100% Zekerheid heb je uiteraard nooit, maar hoe de meeste hier handelen is letterlijk casino werk. Verliezen laten oplopen, winsten niet nemen.

Cut your losses, and let your profits run. Voor mij 1 van de belangrijkste dingen die ik de afgelopen jaren geleerd heb op beleggings gebied.
pi_65488017
Ik ben lid geworden van Marc Faber's 200-dollar dure nieuwsbrief: http://www.gloomboomdoom.com
Elke 10e van de maand krijg ik een update. Degenen die dit ook (gratis!) willen moeten maar even hun emailadres geven via het forum of via PM.
pi_65488169
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:41 schreef pberends het volgende:
Ik ben lid geworden van Marc Faber's 200-dollar dure nieuwsbrief: http://www.gloomboomdoom.com
Elke 10e van de maand krijg ik een update. Degenen die dit ook (gratis!) willen moeten maar even hun emailadres geven via het forum of via PM.
Staat daar in dan?
pi_65488386
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:39 schreef redguy2222 het volgende:
Cut your losses
Dat is net zo goed casinowerk dan. Je investeert immers op korte termijn koersstijgingen. Daar is overigens ook niets mis mee, maar het geeft wel wat perspectief op je kritiek op anderen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_65488435
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:47 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Staat daar in dan?
Een hele shitload aan analyses. Wat hij zegt in z'n interviews, maar dan veel uitgebreider.
pi_65488542
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:47 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

TA
Technische analyses lopen altijd achter de feiten aan. Toen we door de 240 gingen zeiden ze dat de weg naar 218 vrij was, maar dat is ook nooit gebeurd. We kregen er een zeer sterke bearmarktrally voor terug. Nu zullen TA weer zeggen dat we weer naar de 270 gaan maar waarschijnlijk lopen ze weer achter de feiten aan.
pi_65488645
quote:
done.tnx Pberends
pi_65489121
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Een hele shitload aan analyses. Wat hij zegt in z'n interviews, maar dan veel uitgebreider.
Dus eigenlijk enkel interessant voor de actieve(re) belegger?
pi_65489165
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:14 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk enkel interessant voor de actieve(re) belegger?
Nee hoor, meer voor de medium term belegger denk ik.
pi_65489193
pi_65489647
Het spreekwoord luidt:
Cut your losses and let your profits run.

Dus verliezen snel kortsluiten (stop-loss) en als het goed gaat laten lopen.

Een tweede:
Van winstnemen is niemand armer geworden.
Dus bijtijds op een vooraf bedacht niveau winstnemen om de winst veilig te stellen.
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:20 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Als je bij een turbo of sprinter 8% verlies pakt, kun je beter stoppen want dan maak je nooit dikke winsten. En het geklooi met turbo's en sprinters lijdt voor de meesten (zo nu en dan) in procentueel bizar hoge verliezen, maar absoluut gaat het niet om zulke grote bedragen hoor!
Is natuurlijk relatief, want sommigen hier vinden 10.000 verlies vast nog kruimelwerk, terwijl dat voor mij toch serieus jammer zou zijn.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_65489753
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee hoor, meer voor de medium term belegger denk ik.
Ik ben ook wel benieuwd
pi_65489831
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:31 schreef Gremen het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd
En ik daardoor niet Ik ben meer een ramptoerist, dan een belegger. Heb sowieso daar voorlopig geen geld voor
pi_65489886
quote:
leuke column, al gaat het nog wel tegen mijn gevoel in om nu grof in te kopen.
Zelfs over 6 maanden een economische opleving verwachten gaat me wat te ver....
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_65490694
Goeiemorgen.

Waarom gaan we omhoog precies?
pi_65490948
Roland Koopman doet trouwens mee aan de Nationale IQ Test vanavond op BNN.

edit: vanaf half 9 op Ned.1

[ Bericht 20% gewijzigd door ItaloDancer op 28-01-2009 14:07:20 ]
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:00:48 #120
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65490980
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:34 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

leuke column, al gaat het nog wel tegen mijn gevoel in om nu grof in te kopen.
Zelfs over 6 maanden een economische opleving verwachten gaat me wat te ver....
1 vraag... en ik hou het simpel.
Waaruit zou moeten blijken dat we uit een dal aan het klimmen zijn of welke indicatoren liggen hieraan ten grondslag.

*Pretentieus maar ik veeg er mijn reet mee af*
pi_65491299
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:59 schreef ItaloDancer het volgende:
Roland Koopman doet trouwens mee aan de Nationale IQ Test vanavond op BNN.
.
pi_65491317
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:07 schreef pberends het volgende:
Vanwaar die stijging?
Ik dacht dat jij dat wel zou weten.
pi_65491401
quote:
FDIC may run 'bad bank' plan, report says
LONDON (MarketWatch) -- The Federal Deposit Insurance Corp. may manage the so-called bad bank that the Obama administration is likely to set up, Bloomberg News reported, citing two people familiar with the matter. The news helped lift U.S. stock futures and European stock markets.
Ah.
pi_65491429
Of hierop:
quote:
Brown hint op nieuw stimuluspakket
28-01-2009 13:50:12

Brussel (tijd) - Brits premier Gordon Brown heeft laten uitschijnen dat Groot-Brittannië aan een nieuw stimuluspakket voor 's lands economie werkt, nadat dinsdag al steun werd verleend aan de autosector. Brown sprak woensdagmiddag in het Brits parlement.

'We gaan een diepe en lange recessie tegemoet', zei de premier. Hij had het over 'een verzachting van de impact door de overheid', wat doet denken aan een verse reeks stimulusmaatregelen. 'De kost van niets doen is groter dan de kost van handelen', volgens Brown.

Gisteren schoot de regering al de Britse autosector te hulp. Die krijgt staatswaarborgen voor 2,5 miljard pond op leningen van de Europese Investeringsbank. De voorwaarde voor deze steun is wel dat de autobouwers investeren in groenere motoren.

Op 19 januari kondigde de Britse overheid ook al een tweede reddingsplan voor de banksector aan, waarbij ze garanties gaat verstrekken voor riskante leningen die de banken al op hun balans hebben staan, om hen zo aan te moedigen opnieuw kredieten te verstrekken. De kost van dit plan zou oplopen tot 100 miljard pond.
.
pi_65491638
Nochtans gaan de Duitsers en Fransen een stuk harder omhoog
pi_65491942
Sinds vrijdag al 30 punten gestegen. Je zou bijna short gaan.
pi_65492016
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Nochtans gaan de Duitsers en Fransen een stuk harder omhoog
Wat heet, de Engelse financials skyrocketen.
Greece
pi_65492067
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:23 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Wat heet, de Engelse financials skyrocketen.
Van bijna niks naar heel weinig
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:24:54 #130
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65492090
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:21 schreef pberends het volgende:
Sinds vrijdag al 30 punten gestegen. Je zou bijna short gaan.
Pfff, was ik maar long gegaan op 227...
pi_65492337
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Pfff, was ik maar long gegaan op 227...
Het ligt eigenlijk allemaal aan ING. Als ze genationaliseerd werden stond de AEX nu op 200 punten ofzo.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:33:55 #132
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65492521
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Het ligt eigenlijk allemaal aan ING. Als ze genationaliseerd werden stond de AEX nu op 200 punten ofzo.
Ik pin vanaf nu alleen nog maar bij ING, krijg ik tenminste nog wat van ze
pi_65492617
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoe wil je het anders noemen? StaatsBosBeheer heeft zo'n beetje de volledige controle aldaar...
pi_65492839
DAX op meer dan 4 procent winst
pi_65493033
ik heb de indruk dat we hier ook nog wel naar ruim 3% gaan
pi_65493123
zozo die banken in duitsland!
pi_65493227
Ik vraag me nog steeds af waarom het verschil tussen bied en laat bij sprinters de laatste weken zo groot is. Dat was eerst niet het geval. Zouden ze extra winst willen genereren zo?
pi_65494332
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:50 schreef pberends het volgende:
Ik vraag me nog steeds af waarom het verschil tussen bied en laat bij sprinters de laatste weken zo groot is. Dat was eerst niet het geval. Zouden ze extra winst willen genereren zo?
of puur risico dekken?
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:32:32 #139
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65494837
Ze doen ook langer over het terugbetalen van de restwaarde.
pi_65494939
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:20 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

of puur risico dekken?
Ik neem aan dat ze de marges zo willen verhogen. Je kunt altijd zien wat van ING zelf is, dat is vaak de bied en laat die ongeveer 10.000 stuks is. Die liggen standaard 5 cent uit elkaar. Eerst was dat net 1 a 2 cent ofzo. Ik dacht dat ze eerst juist adverteerden met het feit dat het verschil tussen bied en laat minder was dan bij turbo's...
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:40:35 #141
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65495152
quote:
Kenmerken van Sprinters

* Sprinters werken exact hetzelfde als Turbo's en Speeders
* binnen één werkdag uitbetaling van de restwaarde bij het bereiken van het stop loss niveau
* klein verschil tussen de bied- en laatprijs
* goed verhandelbaar, ook in volatiele markten
Maar turbo's hebben inderdaad een kleiner verschil nu. Ongeveer 2 cent. Sprinters ongeveer 5.
Die 3 cent winst kost je wel 20 euro transactiekosten, dus pas vanaf zo'n 700 stuks relevant.
pi_65495233
Sprinters zijn toch nog steeds gratis?
pi_65495339
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:43 schreef ItaloDancer het volgende:
Sprinters zijn toch nog steeds gratis?
Jup, vandaar dat lemans zegt dat je vanaf 700 stuks net zo goed turbo's kan kopen
pi_65495394
Morgen cijfers RDShell....weegt flnk in AEX...wat verwachten jullie er van?
pi_65495558
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:46 schreef Gremen het volgende:

[..]

Jup, vandaar dat lemans zegt dat je vanaf 700 stuks net zo goed turbo's kan kopen
ah ja stom
ik las niet goed
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:00:57 #146
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65495825
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:47 schreef lammegiraf het volgende:
Er geldt een hoger advies (outperform) en de verwachte winstdaling is 'maar' 27,8%. Dan zou je vandaag een aardige stijging verwachten, maar die is er bijna niet. De aandelen in m'n schaduwportefeuille doen niks.

Denk dat het morgen kommer en kwel gaat worden voor shell.
pi_65495837
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:47 schreef lammegiraf het volgende:
Mss koop ik vlak voor sluiting een paar shell longs.
pi_65495888
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:00 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Er geldt een hoger advies (outperform) en de verwachte winstdaling is 'maar' 27,8%. Dan zou je vandaag een aardige stijging verwachten, maar die is er bijna niet. De aandelen in m'n schaduwportefeuille doen niks.

Denk dat het morgen kommer en kwel gaat worden voor shell.
Philips ging ook omhoog op slechtere cijfers dan werd verwacht.
pi_65495968
Goldman Sachs 84 dollar hihi
JP Morgan 27 dollar
Morgan Stanley 21 dollar hahahahaha
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:04:39 #150
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65495972
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:02 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Philips ging ook omhoog op slechtere cijfers dan werd verwacht.
Ja, maar dat was op ING rescue dag. Morgen zal er toch wel een algeheel moment van 'correctie' komen?
pi_65496035
Hoe kan ING nou weer obligaties uitgeven met staatsgarantie? Dat stond niet in de voorwaarden .
pi_65496129
quote:
VEB stelt NL Staat aansprakelijk vr schade Fortis-houders
pi_65496219
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, maar dat was op ING rescue dag. Morgen zal er toch wel een algeheel moment van 'correctie' komen?
begrijp ik hieruit dat je short zit?
pi_65496671
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Stond philips bij opening niet gelijk al hoger ?
pi_65497177
nou we hebben echt de smaak te pakken 3.69% up :S

ik zie het wel op 5% komen vandaag nog
pi_65497197
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:09 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

dat was niet onverwacht van ze.
dit kan de NL staat een boel belastingcentjes gaan kosten.
is er al bekend hoeveel ze gaan eisen?
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:41:26 #157
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65497278
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:11 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

begrijp ik hieruit dat je short zit?
Nee, nog niet.
pi_65497377
quote:
VEB stelt NL Staat aansprakelijk voor schade Fortis-houders
28-01-2009 16:39:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Vereniging voor Effectenbezitters (VEB) en Deminor hebben de Nederlandse Staat woensdag middels een brief aansprakelijk gesteld voor de schade die aandeelhouders Fortis hebben geleden door de veel te lage prijs die de Staat volgens de VEB voor haar deel van Fortis heeft betaald. Dat meldt de VEB woensdag in een persbericht.

De activistische aandeelhoudersverenigingen willen overleggen met de regering, stellen ze in een brief aan minister Wouter Bos van Financien. Als dit niet binnen twee weken tot overeenstemming leidt, dreigen ze naar de rechter te stappen.

Volgens de VEB heeft de Nederlandse Staat "door middel van dwingend optreden in deze hectische tijdspanne een prijs weten te bedingen voor onderdelen van Fortis die niet gebaseerd was op een onafhankelijke waardering. Daarnaast heeft de Nederlandse Staat zonder enige noodzaak ook de verzekeringsactiviteiten van Fortis in de transactie betrokken", zo meldt het persbericht.

De VEB vindt dat de Nederlandse Staat Fortis had moeten verplichten de transacties aan de aandeelhouders ter goedkeuring voor te leggen. "Door dit niet te doen heeft de Nederlandse Staat niet zorgvuldig gehandeld ten opzichte van de aandeelhouders", aldus de VEB in het persbericht.

Begin oktober 2008 nam de Nederlandse overheid de Nederlandse bancaire en verzekeringsactiviteiten van Fortis nv en het Fortis-deel van ABN AMRO Holding nv over voor een bedrag van EUR16,8 miljard Deze prijs is volgens de VEB en Deminor veel te laag
pi_65497628
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:41 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, nog niet.
Short gaan is link omdat Amerika tot nog toe niet erg veel gestegen is.
pi_65497667
quote:
MARKET COMMENT: AEX +3,5%, slot boven 257 impliceert 272
28-01-2009 16:46:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX loopt met nog bijna 3 kwartier handel voor de boeg op richting het uitbraakniveau van 2 januari van dit jaar: 257. "Een slot boven dit niveau maakt de weg vrij voor een stijging richting de oude top van 272 punten", aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. Hij wijst op de S&P-500 die richting zijn 50-daags voortschrijdend gemiddelde koers, waarbij een slot boven dit niveau een 'paniekgold' zal veroorzaken onder de 'shorts', "hetgeen veel shortcovering tot gevolg zal hebben en waarmee ook veel geld, dat nu nog aan de zijlijn staat, de markt in zal worden getrokken", zo zegt Koenders. Het zijn rond 16.45 uur woensdag vooral de financiele waarden en de koers van ArcelorMittal, een zwaargewicht in de AEX, die de dans leiden. In Europa voert Duitsland de stijging aan. Het rentebesluit van de Fed vanavond is volgens Koenders een "non-issue". Woensdag rond 16.45 uur noteert de AEX 3,5% hoger op 257,28. (ANS)
Tuuuuuuuuurlijk.
pi_65497716
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:52 schreef pberends het volgende:

[..]

Short gaan is link omdat Amerika tot nog toe niet erg veel gestegen is.
pi_65497733
Die man heeft een TomTom nodig, vorige week lag de weg nog open naar 215 en lager
pi_65497835
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:55 schreef M.Melandri het volgende:
Die man heeft een TomTom nodig, vorige week lag de weg nog open naar 215 en lager
Tja, technische analyses lopen altijd achter de feiten aan .
pi_65497956
Nu gaan ze natuurlijk proberen om die 257 eruit te blijven persen .
pi_65498057
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Tuuuuuuuuurlijk.
die lui die weten hetzelf ook niet meer.....de weg ligt letterlijk helemaal open, dus gaan we weer terug.
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:08:40 #166
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65498227
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:55 schreef M.Melandri het volgende:
Dat ligt ie nog steeds, maar eerst gaan we nog even een blokje om.

Je moet toch toegeven dat het overgrote deel van de Fokkers ook overtuigd was van een daling die wat verder zou gaan dan 227.

Neemt niet weg dat ik nog steeds niet geloof dat we veel door gaan stijgen.
pi_65498266
quote:
Ik heb die van januari gemaild, mocht je 'm niet ontvangen hebben moet je het maar even zeggen. 10 februari weer een nieuwe.
pi_65498366
Shell staat er sloom bij, mocht er morgen inderdaad een recordwinst gerapporteerd worden.
Greece
pi_65498372
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik heb die van januari gemaild, mocht je 'm niet ontvangen hebben moet je het maar even zeggen. 10 februari weer een nieuwe.
merci
pi_65498386
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:11 schreef Mendeljev het volgende:
Shell staat er sloom bij, mocht er morgen inderdaad een recordwinst gerapporteerd worden.
ik zit al long in ieder geval
pi_65498509
Zwaargewicht Shell kan de hele AEX natuurlijk op sleeptouw nemen morgen...
Big deal is dat het dividend van Shell nog steeds een stuk aantrekkelijker is dan in staatsobligaties beleggen...
pi_65498641
quote:
29-01-2009 ECB - Euro zone betalingsbalans per maand - 11:00
29-01-2009 Economic and Financial Affairs DG - Bedrijven en consumenten onderzoek - 11:00
29-01-2009 Economic and Financial Affairs DG - Handelsklimaat indicator Eurozone - 11:00
29-01-2009 The Census Bureau of the Department of Commerce - Orders duurzame goederen - 14:30
29-01-2009 The Employment and Training Administration of the Department of Labor - Nieuwe aanvragen werkloosheidsuitkering - 14:30
29-01-2009 The Census Bureau of the Department of Commerce - Verkopen nieuwe huizen - 16:00
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:19:33 #173
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65498680
257,00 zou mooi zijn
pi_65498714
256,99 zou mooi zijn .

Mittal +9% wat een fonds is dat...
pi_65498717
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:09 schreef pberends het volgende:
"Gisteren schoot de regering al de Britse autosector te hulp. Die krijgt staatswaarborgen voor 2,5 miljard pond op leningen van de Europese Investeringsbank. De voorwaarde voor deze steun is wel dat de autobouwers investeren in groenere motoren."
Brits autosector? Wat hebben ze behalve Lotus en TVR nog voor autoindustrie in GB?
pi_65498762
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:19 schreef Lemans24 het volgende:
257,00 zou mooi zijn
255.00 nog beter.

Ik zit puur op de gok morgen ook short op aex, gelijk een stoploss er op gegooit want ik vertrouw het voor geen kant meer
pi_65498804
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Brits autosector? Wat hebben ze behalve Lotus en TVR nog voor autoindustrie in GB?
Dat vraag ik me ook af. UK produceert sowieso geen flikker, behalve comedy's dan.
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:26:28 #178
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65498961
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:20 schreef pberends het volgende:
256,99 zou mooi zijn .

Mittal +9% wat een fonds is dat...
Achtereenvolgens +8, +3 en +9, slaat nergens op. Nog even en de SS24,80 is betaalbaar.
pi_65499144
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:54 schreef pberends het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hmm vaak midden v/d maand dip en einde v/d maand omhoog, deze maand niet anders.
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:36:50 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65499272
Hoe kan het nu zijn dat Aegon en bovenal fucking fortis net zoveel of meer stijgen dan ING. Wie heeft er nu steun gehad?
AEG deze week: +36%
ING deze week: ook +36%

Gelukkig heb ik beiden, maar vind het wel vreemd. Je zou verwachten dat ING toch wel een 20% meer zou stijgen dan AEG.
The End Times are wild
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:39:35 #181
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65499348
257,16

En dat "impliceert 272". Het zal wel, maar ik geloof er geen klap van.
pi_65499357
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:36 schreef LXIV het volgende:
Hoe kan het nu zijn dat Aegon en bovenal fucking fortis net zoveel of meer stijgen dan ING. Wie heeft er nu steun gehad?

Gelukkig heb ik beiden, maar vind het wel vreemd. Je zou verwachten dat ING toch wel een 20% meer zou stijgen dan AEG.
Aegon is niet echt een bank, ik zou eerder in Aegon beleggen.
pi_65499473
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:39 schreef Lemans24 het volgende:
257,16

En dat "impliceert 272". Het zal wel, maar ik geloof er geen klap van.
Morgen dus +7%.
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:43:52 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65499485
Als de index de 275 aantikt ga ik weer 100% long of misschien zelfs wel 80%.. Dan pak ik wel weer op bij de huidige niveaus of net daaronder.
The End Times are wild
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:44:17 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65499499
Ik denk op vrijdag nog een dipje, en dan maandag weer knallen als nooit tevoren.
The End Times are wild
pi_65499709
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:36 schreef LXIV het volgende:

Mss dacht men dat aegon ook steun nodig zou hebben(en maandag is gebleken dat bos erg ver gaat om financials te redden). Persoonlijk zit ik ook veel liever in Aegon dan in ING.

[ Bericht 4% gewijzigd door M.Melandri op 28-01-2009 17:56:27 ]
pi_65499983
LIXV: Jij durft wel risico te nemen door vol in de financials te stappen (ING en Aegon)
pi_65500052
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:00 schreef M.Melandri het volgende:
LIXV: Jij durft wel risico te nemen door vol in de financials te stappen (ING en Aegon)
Tsja, als de belastingbetaler hem om de maand centjes toe stopt dan is dat niet zo gek ook.
pi_65500115
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Tsja, als de belastingbetaler hem om de maand centjes toe stopt dan is dat niet zo gek ook.
Daar heeft hij uiteindelijk gelukg mee gehad. Had ook de andere kant op kunnen vallen. Zelf zit ik alleen maar voor korte ritjes in financials(zoals afgelopen maandag)....
pi_65500621
Olievoorraden VS lopen verder op
AMSTERDAM (Dow Jones)--De voorraden ruwe olie in de Verenigde Staten zijn de afgelopen week wederom sterker opgelopen dan verwacht. De benzinevoorraden namen tegen de verwachting licht af. Dat blijkt donderdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Energie.

De voorraden ruwe olie namen in de week die eindigde op 23 januari toe met 6,2 miljoen vaten tot 338,900 miljoen vaten. Analisten gepolst door Dow Jones Newswires gingen uit van een toename met 2,9 miljoen vaten.

De benzinevoorraden daalden licht, met 0,1 miljoen vaten tot 219,900 miljoen vaten. Analisten rekenden hier op een toename met 1,5 miljoen vaten.

De voorraden stookolie en diesel namen afgelopen week af met 1,0 miljoen vaten tot 144 miljoen vaten. Analisten gingen uit van een afname van 0,7 miljoen vaten.
pi_65500632
pi_65502635
Dow blijft aardig constant z'n winst vasthouden..
  woensdag 28 januari 2009 @ 20:09:55 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65504428
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:00 schreef M.Melandri het volgende:
Oorspronkelijk ben ik juist in ING gestapt omdat dit zo'n solide fonds was. Maar goed, nu heb ik ze voor ongeveer 60% in de porto zitten. Wel te veel naar mijn smaak, maar afbouwen doe ik pas op een hoger niveau (als dat goed gaat).

Verlies is ondanks een aantal goede trades nog steeds aanzienlijk trouwens. Zit nu in ING voor iets van 15 euro per aandeel (gemiddeld). Dus het duurt nog wel even tot het break-even. Maar het is ook welhaast onmogelijk om te verdienen in een dalende markt. Wat ik probeer te doen is mijn aandelenbezit (in aantallen) verhogen, zodat mijn aankoopkoers omlaag gaat. Dan verkoop ik er 3000 en koop er dan 4000 terug. Etc,
The End Times are wild
  woensdag 28 januari 2009 @ 20:10:19 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65504445
Dow piept ook goed omhoog. Zou dit dan de langverwachte Wende zijn?
The End Times are wild
pi_65504553
Een kop-schouderpatroon! w000t op naar de 9000+
pi_65504564
Een wie ?
pi_65504596
60% financial behoorlijk riskant ja, zijn namelijk genoeg andere sectoren waar je mooi mee kunt verdienen.

Waar kan ik royal dutch shell in Amerika op finance.google.com vinden zoals die op de AEX genoteerd staat?
  woensdag 28 januari 2009 @ 20:21:35 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65504852
http://www.iex.nl/stocks/NLinNY.asp

Alle nlse fondsen in de vs
The End Times are wild
pi_65504908
Maar die lopen achter volgens mij. Kan namelijk op finance.google.com alle NL fondsen vinden behalve de juiste van Shell.
pi_65504989
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een wie ?

schouder-kop-schouder patroon noemen ze dit ook wel, oftewel een soort spiegelbeeld vanaf het dieptepunt. Schijnt in technische analyses als zeer betrouwbaar gevonden te worden .
pi_65505075
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amerikaanse centrale bank handhaaft de belangrijkste rentestand, de Fed funds rate, op 0,0% tot 0,25%. Dat heeft het Federal Open Markets Committee (FOMC) van de Federal Reserve woensdagavond bekendgemaakt.

Het rentebesluit komt niet als een verrassing. De markt rekende er in meerderheid op dat de Fed de rente deze maand zou handhaven.

De FOMC stemde 8-1 voor de handhaving van het belangrijkste rentetarief.

Daarnaast handhaafde de Fed het discontotarief op 0,50%.
pi_65505151
@TA
pi_65505198
Het zou me zeer verbazen als in de komende 3 maanden de rente gewijzigd wordt, ze kunnen daar niks meer mee nu .
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:30:39 #204
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_65507604
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het zou me zeer verbazen als in de komende 3 maanden de rente gewijzigd wordt, ze kunnen daar niks meer mee nu .
De rente kan weer omhoog.
pi_65508423
De rente zal laag blijven voor lange tijd, zeker dit jaar nog.
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:12:47 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65509363
Zit je weer long, Pberends? Je bent zo optimistisch?
The End Times are wild
pi_65509636
Ik heb 0 posities, maar een verdere rally zou me helemaal niets verbazen. Met long gaan ben ik echter te laat, ik ga nooit long als de AEX boven de 250 staat. Met short gaan wacht ik echter ook nog even. Ik heb de helft van m'n Binckie-saldo maar weer overgeboekt naar m'n spaarrekening, ik vind de huidige niveau's totaal niet koopwaardig wat aandelen betreft.
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:21:43 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65509720
Maar LT zitten we toch nog steeds op de bodem van het dal? Als we nu in een opgaande markt komen dan zien we die 250 misschien wel nooit meer terug!

Ik denk toch echt dat de afgelopen dip de langverwachtte "crash" was.
The End Times are wild
pi_65509795
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:21 schreef LXIV het volgende:
Maar LT zitten we toch nog steeds op de bodem van het dal? Als we nu in een opgaande markt komen dan zien we die 250 misschien wel nooit meer terug!

Je bent zeker niet lid van de Marc Faber-nieuwsbrief?
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:24:53 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65509891
Nee. Maar adviezen kan ik op elke hoek van de straat krijgen!

Maar P. Je gaat toch niet beweren dat je werkelijk 200 euro per maand betaald voor die brief?
The End Times are wild
pi_65510039
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:24 schreef LXIV het volgende:
Nee. Maar adviezen kan ik op elke hoek van de straat krijgen!

Maar P. Je gaat toch niet beweren dat je werkelijk 200 euro per maand betaald voor die brief?
Schijnbaar hanteer je de verkeerde adviezen, anders zat je niet voor 60% in financials. Soms gebruik ik jouw commentaren als iets wat ik niet moet doen .

Is 200 dollar per jaar overigens, niet per maand, zo gul ben ik ook weer niet.
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:28:55 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65510090
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:27 schreef pberends het volgende:

[..]

Schijnbaar hanteer je de verkeerde adviezen, anders zat je niet voor 60% in financials. Soms gebruik ik jouw commentaren als iets wat ik niet moet doen .

Is 200 dollar per jaar overigens, niet per maand, zo gul ben ik ook weer niet.
Tja, soms ben je daar blij om en soms niet. Maar gelijk heb je wel!

200 dollar per jaar. Ok. Dat scheelt nogal
The End Times are wild
pi_65511165
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tja, soms ben je daar blij om en soms niet. Maar gelijk heb je wel!

200 dollar per jaar. Ok. Dat scheelt nogal
200 dollar valt wel mee. Misschien levert het me duizenden euro's.

Als de markt piekt in april (volgens Faber) zou ik als ik jou was helemaal uit financials gaan. Sowieso aardig wat cash aanhouden en wat meer in defensieve fondsen gaan zitten.

In deze volatiele markt hoef je echt niet bang te zijn om de boot te missen, en vooral verkopen als je 20 tot 50% winst hebt, daarna weer rustig afwachten.
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:58:05 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65511359
Als de AEX op 270-290 staat ga ik sowieso een deel verkopen. Stijgt hij dan verder dan is dat geld vast gecashed. Daalt hij dan stap ik weder opnieuw in.
The End Times are wild
pi_65511418
Ach ja het blijft op deze manier wel boeien,zo onvoorspelbaar. Zo sta je op 225 en paar dagen later weer op 260
pi_65512003
Iemand een idee waarom AMG zo laag blijft staan?
pi_65512169
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:14 schreef shilizous_88 het volgende:
Iemand een idee waarom AMG zo laag blijft staan?
Timminco geeft 7,04 miljoen aandelen uit ter waarde van C$3,55 per aandeel. In totaal levert dat C$25,0 miljoen op.
pi_65515886
ING moet gvd nieuwe sprintertjes uitgeven, 226 om te die hefboom
pi_65517012
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:59 schreef M.Melandri het volgende:
Ach ja het blijft op deze manier wel boeien,zo onvoorspelbaar. Zo sta je op 225 en paar dagen later weer op 260
idd zo sta je plus en zo sta je vet in de min Ik heb het rapport nog niet gelezen maar april wordt het dus uit de aandelen blijven pberends?
pi_65517543
quote:
AMSTERDAM VANDAAG: AEX opent circa 3 punten hoger

29-01-2009 08:21:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent donderdag 29 januari 2009 naar verwachting licht hoger. Het 'bad bank'-concept krijgt steeds meer vorm en in Japan is geld vrijgemaakt ter stimulering van de economie.

Handelaar Cees Smit van Today's Beheer verwacht voor de AEX een stijging voor de AEX van ongeveer 3 punten: "In Japan is een groot stimuleringspakket klaargezet van bijna $600 miljard en de zogeheten 'bad bank' lijkt er nu te gaan komen in de VS, twee aspecten die wellicht voor enige stabiliteit kunnen zorgen. Ik denk dat de AEX nog voldoende kracht heeft om door te stijgen naar 270 punten."

Smit verwacht dat de cijfers van Shell de markt steun kunnen bieden, nu deze met kwartaalcijfers naar buiten kwam die globaal overeenkwamen met de verwachtingen. Het bedrijf blijft een accent leggen op dividend, een onderwerp dat speciale aandacht trekt van Shell-beleggers.

De Amerikaanse centrale bank handhaaft de belangrijkste rentestand, de Fed funds rate, op 0,0% tot 0,25%. Dat heeft het Federal Open Markets Committee (FOMC) van de Federal Reserve woensdagavond bekendgemaakt. Het rentebesluit komt niet als een verrassing.

De olieprijs is woensdag licht hoger gesloten, waarbij de winst die volgde op het besluit van de Amerikaanse Federal Reserve om de rente onveranderd laag te houden niet geheel kon opwegen tegen de zorgen die waren ontstaan over de oplopende olievoorraden. Anderzijds daalde de benzinevoorraad onverwacht, waardoor het sentiment per saldo licht optimistisch was.

De maartfuture voor een vat ruwe olie sloot woensdag op de New York Mercantile Exchange $0,58 hoger op $42,16, nadat het tussentijds een prijs van $43,60 had weten te bereiken.

Voor donderdag staan voor de VS de volgende punten op de agenda: de steunaanvragen voor de week die eindigt op 24 januari met een verwachte daling met 24.000 tegen een stijging met 62.000 een week eerder. Dit cijfer wordt om 14.30 uur gepubliceerd.

Ook om 14.30 uur zullen de orders voor duurzame goederen naar buiten worden gebracht. Die zijn in de projecties met 2% gedaald tegen een daling met 1% een maand eerder. Zonder rekening te houden met legerorders daalden de orders een maand eerder met 0,9% en zonder transport was er toen zelfs sprake van een stijging met 1,2%. Voor deze laatste twee zijn geen prognoses beschikbaar.

Om 16.00 uur is het de beurt aan de verkopen van nieuwe huizen in december, circa 15% van het totaal. Hiervoor wordt uitgegaan van een daling met 2,9%, gelijk aan een maand eerder. Eerder deze week bleken de verkopen van bestaande huizen veel beter te zijn dan verwacht bij een sterk gedaalde huizenprijs. Die betroffen ook december.

De AEX-index sloot woensdag 3,5% hoger op 257,16 punten. De Midkap won 2,9% op 311,23 punten en de Smallcap eindigde 3,10% hoger op 319,69 punten.

De Dow Jones-index eindigde 2,46% hoger op 8.375,45 punten. De S&P 500 steeg 3,11% tot 872,01 punten, terwijl de Nasdaq 3,32% won tot 1.554,88 punten.

Staatsobligaties sloten hoger.

De Europese aandelenmarkten zijn woensdag flink hoger gesloten. Met name de financials voerden de opmars aan op de hoop dat giftige activa uit de boeken van Amerikaanse banken zullen worden gehaald door middel van het instellen van een zogenaamde 'bad bank'.

De Nikkei-225 sloot donderdag 1,8% hoger op 8.251, 24 punten.

De euro kost donderdagmorgen om circa 8. uur $1,306, tegen $1,324 dag om 18.00 uur.

Zijn ze blind? Futures staan toch echt lager.
pi_65517587
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 07:45 schreef edwinh het volgende:

[..]

idd zo sta je plus en zo sta je vet in de min Ik heb het rapport nog niet gelezen maar april wordt het dus uit de aandelen blijven pberends?
Of dat precies in april is, is natuurlijk koffiedik kijken, maar bij de volgende rally omhoog van zo'n 20% moet je gewoon je aandelen verkopen. Als je die nog hebt uiteraard.
pi_65517608
quote:
Shell lijdt nettoverlies $2,81 mrd in KW4 2008

29-01-2009 08:34:00

Door Maaike Noordhuis

Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--Royal Dutch Shell plc heeft over het vierde kwartaal van 2008 een nettoverlies geboekt van $2,81 miljard. Het concern had last van de scherpe daling van de olieprijs en de waardering van olie in de voorraden.

In het vierde kwartaal van 2007 werd nog een nettowinst geboekt van $8,47 miljard.

De winst op basis van geschatte actuele kosten (CSS-winst) bedroeg in het laatste kwartaal van 2008 $4,8 miljard, tegen $10,9 miljard in de vergelijkbare periode vorig jaar. Bij Shell kijkt de markt voornamelijk naar dit winstcijfer.

Twaalf door Dow Jones geraadpleegde analisten gingen gemiddeld uit van een CCS-winst in de laatste drie maanden van 2008 van $4,13 miljard.

CEO Jeroen van der Veer zegt in een toelichting: "We zijn tevreden met onze performance in het vierde kwartaal van 2008, gegeven de teruglopende vraag naar olie en gas vanwege een zwakkere wereldeconomie. Onze strategie blijft een concurrerend, toenemend dividend te betalen en substantiele investeringen in de onderneming te doen voor toekomstige winstgevendheid. De omstandigheden in de industrie zijn verslechterd en we handhaven onze focus op investerings- en kostendiscipline bij Shell."

Het concern keert over het vierde kwartaal een dividend uit van $0,40 per aandeel, een stijging van 11% ten opzichte van het vierde kwartaal van 2007.

Over het eerste kwartaal van 2009 zal naar verwachting een dividend worden uitgekeerd van $0,42 per aandeel.

Het aandeel Shell sloot woensdag op Euronext Amsterdam op EUR19,16.
Best absurd dat Shell niet tegen een olieprijs van 40 dollar zou kunnen. Dat is vergeleken met een paar jaar geleden toch echt niet heel laag.
  donderdag 29 januari 2009 @ 09:03:01 #224
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_65517899
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 08:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Best absurd dat Shell niet tegen een olieprijs van 40 dollar zou kunnen. Dat is vergeleken met een paar jaar geleden toch echt niet heel laag.
Nee idd... misschien dat ze nu meer overhead hebben (onder het mom van, de olieprijs blijft toch wel stijgen)
  donderdag 29 januari 2009 @ 09:10:09 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65518029
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 08:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Het verlies komt vooral voor uit het minder waard zijn van alle oliereserves die Shell heeft. Dat is verwacht en ook niet zo erg. Het gaat vooral om de operationele winst. Die was beter dan verwacht.
The End Times are wild
pi_65518105
Een pberendsTT.
quote:
RTL Z-presentator Roland Koopman heeft de IQ-test van BNN gewonnen. Roland haalde een IQ-score van 122.
pi_65518503
.

De Amerikaanse beurzen zitten tussen schouder-kop-schouder in, niet de AEX .
pi_65518883
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 08:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Zijn ze blind? Futures staan toch echt lager.
of zijn de futs zo snel gedraaid vanmorgen?
  donderdag 29 januari 2009 @ 09:51:34 #230
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65518899
Geen kommer en kwel voor Shell, maar long gaan had iig weinig zin gehad.

En we gooien het "sluiten boven 257 impliceert 272" idee maar weer overboord. Onderstaande analist heeft dat overigens niet gezegd, dat was een andere.
quote:
MARKET COMMENT: AEX -1%, twijfel ligt op de loer
29-01-2009 09:34:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert donderdag een half uur na opening van de handel 0,8% lager. "De AEX was woensdag behoorlijk vast en donderdag zie je een zogeheten 'sur place', maar de vastigheid is wel even weg, aldus handelaar Geoffrey Leloux van Keijser Capital. Leloux verwacht dat de markt het 'bad bank'-voorstel van de Amerikanen verteert, "en als dat eenmaal is geimplementeerd zal zich de vraag aandienen wat het effect van al de maatregelen die de afgelopen maanden zijn genomen nu is of zal kunnen zijn. Dan sluipt er twijfel in de markt en dan verwacht ik dat de AEX weer onder druk zal komen te staan", aldus Leloux. Hij stelt dat de AEX momenteel in een proces verblijft van lagere toppen en stabiele bodems en sluit niet uit dat de AEX met het slotniveau van woensdag een lager top heeft gevormd. Hij verwacht voor het verdere handelsverloop verder druk op de AEX. De AEX noteert donderdag rond 9.30 uur 0,8% lager op 255,28 punten. (ANS)
pi_65520568
hmm...mooi rustig hier...sta wat langs de zijlijn op het moment...wat doen jullie op het moment?
pi_65521180
Sinds maandag doe ik al niets meer....geen idee welke kant het op gaat namelijk..stijgen we verder of gaan we alweer naar beneden?
pi_65523877
Vandaag en morgen een correctie lijkt mij; je hebt morgen ook nog de dramatische cijfers over economische groei van Amerika. Daarna kunnen we best verder stijgen. Ik zou er echter geen geld op zetten, zowel op een stijging als een daling.
pi_65524036
quote:
ABP, een van de grootste pensioenfondsen ter wereld, verloor in het vierde kwartaal EUR22 miljard, waardoor het fonds aan het eind van 2008 nog EUR173 miljard in kas had, zo werd donderdag bekend. Het beleggingsrendement over het laatste kwartaal was -11,5%.
Schijnt dat Tom Muller adviseur van ABP was.
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:30:24 #235
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65524371
Binnenkort wordt het wel tijd om AMG als aandeel voor de lange termijn aan te schaffen.
pi_65524537
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:03 schreef M.Melandri het volgende:
Sinds maandag doe ik al niets meer....geen idee welke kant het op gaat namelijk..stijgen we verder of gaan we alweer naar beneden?
langzaam naar de 320 punten tot maart en dan naar de 185
pi_65524606
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:22 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Schijnt dat Tom Muller adviseur van ABP was.
.

Je vraagt je echt af wat voor adviseurs ze daar hebben. De "doemdenkers" noemen dit ook wel de best voorspelde recessie ooit. De kredietcrisis was in 2007 al aan de gang. En bij een recessie halveren aandelen meestal.
pi_65524677
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:30 schreef Lemans24 het volgende:
Binnenkort wordt het wel tijd om AMG als aandeel voor de lange termijn aan te schaffen.
Ik denk dat het aandeel nog wel eens kan halveren vanaf het huidige niveau.

„Remember the definition of a stock that has fallen 90%: one that's fallen by 80% and then halves“.
Gerard Minack
pi_65525723
quote:
ING Benelux: Kies defensieve aandelen
‘Beleggers krijgen nog heel wat teleurstellingen te verwerken. De meeste bedrijven hebben pas in het vierde kwartaal van vorig jaar de economische recessie echt gevoeld. Veel vierdekwartaalcijfers zullen tegenvallen.

Voor menig bedrijf is het sindsdien nog weer slechter gegaan. De economische activiteit is verder afgenomen, de kredietverlening verloopt stroef, de vraag verzwakt, de prijsdruk neemt toe, het gevaar van deflatie steekt de kop op, klanten komen in betalingsproblemen en de bedrijven zitten opgescheept met verouderde voorraden.’

Het ING Benelux Team is somber in zijn visie op 2009. De grote vraag is wanneer de VS uit de recessie komen en hoe ‘vroege markten’ hierop anticiperen. Met ‘vroeg’ bedoelt ING die beurzen en sectoren die snel op een cyclische opleving reageren. Er zijn er ook die met vertraging of pas laat profiteren.

Met betrekking tot de Benelux denkt ING dat de aandelenmarkten ergens in het tweede kwartaal het dal bereiken. Er is nog veel slecht nieuws. Zo is de winstontwikkeling niet goed, de rentemarkt nog onrustiger en de volatiliteit hoog. De waardering van veel aandelen moet nog verder omlaag om die aandelen echt goedkoop te kunnen noemen. Voor vroeg-cyclische aandelen vindt ING het nog te vroeg.

De bank kiest voorlopig voor defensieve waarden. Tot de tips voor 2009 behoren Agfa, Ahold, KPN, Nutreco, Reed Elsevier, Telenet en Vopak. De bank selecteert ook een paar bedrijven die het slechter zullen doen dan de markt: AkzoNobel, ArcelorMittal, Barco, Boskalis, Gamma, Solvay, UCB en USG People.

De getipte defensieve aandelen bieden een gemiddeld koerspotentieel van 38%, tegen 27% voor de onderhavige indices. Voor het betere werk moet de belegger bij de niet getipte, maar wel koopwaardige aandelen zijn, zo blijkt uit de beoordeling van ruim honderd bedrijven en hun aandelen.

Aalberts, AMG, Eriks, IBA, Océ, Ten Cate, Tigenix en Unit 4 Agresso bieden een koerspotentieel van 100 tot bijna 200%. De in moeilijkheden verkerende Belgische bank KBC (‘kopen’) zou zelfs dik 240% kunnen stijgen, van ¤12 naar ¤44.

Tekst: Berend Izaks, 29 januari 2009
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:10:05 #240
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65525951
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Oorspronkelijk ben ik juist in ING gestapt omdat dit zo'n solide fonds was. Maar goed, nu heb ik ze voor ongeveer 60% in de porto zitten. Wel te veel naar mijn smaak, maar afbouwen doe ik pas op een hoger niveau (als dat goed gaat).
Ik zou echt nooit voor zo'n groot percentage in één fonds willen zitten, hoe solide het ook lijkt, tenminste als het om substantiele bedragen gaat. En als je dan toch zo vast op financials bent dan zou ik het in elk geval spreiden over minimaal een stuk of 5-10 in gelijk delen zodat je minder exposure hebt naar de specifieke risicos van één fonds.

Zelf heb ik in het verleden maar één keer een relatief groot % van mijn geld in één fonds gestoken (50k in Ahold in 2003) en dat is toevallig goed afgelopen (koers x 3), maar ik zou dat nu niet meer doen.

Het scheelt natuurlijk of je een jong gastje bent die speelt met een paar 1000 of iemand die al vele jaren heeft gewerkt en dus tonnen te beleggen heeft. Toen ik net was begonnen toen nam ik ook grote risicos met kortlopende opties enzo. Een paar 1000 verlies is dan geen ramp want na een paar maanden werken heb je dat weer aangevuld. Maar als het gaat om bedragen waar je 2 decennia voor moet werken/ sparen dan ga je toch wat conservatiever beleggen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:14:23 #241
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_65526099
Lekker short blijven gaan op de financials I tell you!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:14:55 #242
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_65526125
Maar je hebt het niet van mij
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_65526286
jongens help me even met deze moeilijke beslissing ik zit nu echt te twijfelen.....

ik heb asml short ( geen stoploss op gegooit) staat nu -19% -78.00 euro
en zelfde verhaal alleen dan phillips staat nu -33% -134.00 euro ( in 3 dagen )

rest van de shorts zijn ok.

Wat te doen, ik heb sterk de neiging ze weg te doen.........
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:20:48 #244
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_65526336
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:19 schreef edwinh het volgende:
jongens help me even met deze moeilijke beslissing ik zit nu echt te twijfelen.....

ik heb asml short ( geen stoploss op gegooit) staat nu -19% -78.00 euro
en zelfde verhaal alleen dan phillips staat nu -33% -134.00 euro ( in 3 dagen )

rest van de shorts zijn ok.

Wat te doen, ik heb sterk de neiging ze weg te doen.........
short op Philips waarom heb je die genomen?

En ik zou het niet weten, wellicht nog even wachten
pi_65526496
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:20 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

short op Philips waarom heb je die genomen?

En ik zou het niet weten, wellicht nog even wachten
heb vrijdag als long gekocht en maandag weer gelijk goed verkocht, daarna weer als short gekocht, alleen de afgelopen dagen.......had denk ik niemand verwacht.

wachten is niet de omlossing ik denk dat ik de helft weg ga doen. 1dag wachten kan weer honderden euri schelen. zowel positief als negatief
pi_65526520
ASML zou ik gewoon laten zitten. Ik zat vorige week nog short op ASML, positie met winst gesloten. Zit er nu aan te denken om weer short te gaan.
pi_65528489
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zou echt nooit voor zo'n groot percentage in één fonds willen zitten, hoe solide het ook lijkt, tenminste als het om substantiele bedragen gaat. En als je dan toch zo vast op financials bent dan zou ik het in elk geval spreiden over minimaal een stuk of 5-10 in gelijk delen zodat je minder exposure hebt naar de specifieke risicos van één fonds.

Zelf heb ik in het verleden maar één keer een relatief groot % van mijn geld in één fonds gestoken (50k in Ahold in 2003) en dat is toevallig goed afgelopen (koers x 3), maar ik zou dat nu niet meer doen.

Het scheelt natuurlijk of je een jong gastje bent die speelt met een paar 1000 of iemand die al vele jaren heeft gewerkt en dus tonnen te beleggen heeft. Toen ik net was begonnen toen nam ik ook grote risicos met kortlopende opties enzo. Een paar 1000 verlies is dan geen ramp want na een paar maanden werken heb je dat weer aangevuld. Maar als het gaat om bedragen waar je 2 decennia voor moet werken/ sparen dan ga je toch wat conservatiever beleggen.
Of je nu veel of weinig geld hebt, voor meer dan 50% van je gehele portfolio in 1 ding te steken is naar mijn mening eigenlijk altijd risky.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_65528691
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Of je nu veel of weinig geld hebt, voor meer dan 50% van je gehele portfolio in 1 ding te steken is naar mijn mening eigenlijk altijd risky.
Indien je volledig in de aandelen zit ja. Ik vermoed dat LXIV zijn cash wel geparkeerd heeft staan.
Greece
pi_65528954
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:23 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Indien je volledig in de aandelen zit ja. Ik vermoed dat LXIV zijn cash wel geparkeerd heeft staan.
ik mag hopen van wel! Remember het risk of ruin effect?
Ik zelf zit nog steeds niet in aandelen, puur alleen klein spielerei met wat turbo's.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_65529369
Wat een sell-off ineens bij crucell weer
pi_65529383
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

ik mag hopen van wel! Remember het risk of ruin effect?
Ik zelf zit nog steeds niet in aandelen, puur alleen klein spielerei met wat turbo's.
Ik doe minimaal aan aandelen. En af en toe een straddle optie als er een financial keihard gedaald is.
Greece
pi_65529503
quote:
29-01-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 24 jan +3.000 naar 588.000
29-01-2009 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 17 jan +159.000 naar 4.776.000
29-01-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 17 jan gewijzigd naar 585.000
29-01-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 17 jan waren 589.000
29-01-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 24 jan verwachting was -4.000
29-01-2009 14:30:00 VS orders duurzame goederen dec -2,6%
29-01-2009 14:30:00 VS orders duurzame goederen ex-transport -3,6% in dec
29-01-2009 14:30:00 VS orders duurzame goederen ex-defensie -4,9% in dec
29-01-2009 14:30:00 VS orders duurzame goederen nov bijgesteld naar -3,7%
29-01-2009 14:30:00 VS orders duurzame goederen dec verwachting was -2,0%
29-01-2009 14:30:00 VS orders duurzame goederen nov was -1,5%
pi_65529667
Hoppa, weer 600k erbij. Hoe lang zal het duren voordat de 3 miljoen van Obama bereikt is .
pi_65529835
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:40 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik doe minimaal aan aandelen. En af en toe een straddle optie als er een financial keihard gedaald is.
Ik doe op het moment nog weinig aan aandelen, maar zoals tijd ons geleerd heeft zijn dat toch de beste jongens, ik kom er dan ook wel weer op terug maar het heeft geen haast, het duurt nog wel even voor dat de bordjes weer op groen staan.
pi_65529970
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:46 schreef pberends het volgende:
Hoppa, weer 600k erbij. Hoe lang zal het duren voordat de 3 miljoen van Obama bereikt is .
Er worden ook nog mensen aangenomen.
pi_65530020
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:53 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Er worden ook nog mensen aangenomen.
In de foreclosemarkt?
pi_65530391
Klopt het trouwens dat Exxon in zijn eentje qua gewicht groter is als alle financials in de S&P500?
pi_65530929
Vanwaar die afstort bij Crucell opeens om 2 uur ?
pi_65531152
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Klopt het trouwens dat Exxon in zijn eentje qua gewicht groter is als alle financials in de S&P500?
Uhmm
zou best kunnen idd
als het gewicht op marktcapitalisatie wordt bepaald
pi_65531160
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:16 schreef pberends het volgende:
Vanwaar die afstort bij Crucell opeens om 2 uur ?
Werd ineens 300k verkocht. Zonder nieuws blijft dit rare koersverloop wel even aanhouden denk ik.
pi_65531244
quote:
Crucell Drops Morgan Stanley as Adviser After Wyeth Talks End
Email | Print | A A A

By Jackie Simmons and Joram Kanner

Jan. 29 (Bloomberg) -- Crucell NV dropped Morgan Stanley as an adviser now that the Dutch vaccine company is no longer in talks to be bought by Wyeth.

“We stopped working with Morgan Stanley, because our discussions with Wyeth have also stopped,” said Oya Yavuz, spokeswoman at Leiden, Netherlands-based Crucell. Yavuz declined to say what bank Crucell might use to advise on other possible takeover approaches.

Crucell dropped the most in almost eight years this week after Pfizer Inc. agreed to pay about $68 billion to buy U.S. rival Wyeth, putting an end to Wyeth’s discussions with the Dutch company.

To contact the reporter on this story: Jacqueline Simmons in Paris at tojackiem@bloomberg.net. Joram Kanner in Amsterdam at jkanner@bloomberg.net
Dit was dus de reden
pi_65531514
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:21 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Uhmm
zou best kunnen idd
als het gewicht op marktcapitalisatie wordt bepaald
Ha, ik heb net even na gecheckt, Exxon is inderdaad groter qua gewicht dan alle financials in de S&P 500 bij elkaar Gewicht zit ong. op 5% van de gehele S&P500
  donderdag 29 januari 2009 @ 15:32:55 #263
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65531588
En eindelijk onder de 252. Dit impliceert 218...
  donderdag 29 januari 2009 @ 15:36:41 #264
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65531723
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ha, ik heb net even na gecheckt, Exxon is inderdaad groter qua gewicht dan alle financials in de S&P 500 bij elkaar Gewicht zit ong. op 5% van de gehele S&P500
Is daarmee wel wat beter uitgebalanceerd dan de AEX. Shell 22,5%
pi_65531890
Anders stonden we wss al onder de 250
pi_65531964
Hehe er gebeurd eindelijk wat
pi_65532096
Gezonde daling na een enorme stijging, morgen nog iets verder omlaag, daarna weer omhoog is mijn vermoeden.
pi_65532357
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Maar de AEX is dan ook een beurs van lik me vestje
pi_65532375
Waarom neem je geen postie in? Laatste tijd kloppen jou vermoedens namelijk wel...
pi_65532968
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:21 schreef LXIV het volgende:

Laag 249,7600 16:00

Wat zei je?

Die 250 gaan we nog wel minimaal 10 keer terugzien dit jaar.
pi_65533042
ING order op 6,27 2cent te laag
pi_65533107
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:06 schreef M.Melandri het volgende:
ING order op 6,27 2cent te laag
LOL, wat een grafiek... na die 6,29 keihard omhoog.
pi_65533167
quote:
29-01-2009 16:00:00 VS verkoop nieuwe woningen dec -14,7% naar 331.000
29-01-2009 16:00:00 VS verkoop nieuwe woningen nov bijgesteld naar 388.000
29-01-2009 16:00:00 VS verkoop nieuwe woningen dec verwachting was 395.000
29-01-2009 16:00:00 VS verkoop nieuwe woningen nov was 407.000
Pfff, kon het nog slechter...
pi_65533197
Dat gebeurt heel vaak bij ING, spike naar beneden en dan weer even opveren alleen mijn order dus te laag ingezet (inmiddels ook alweer 15cent hoger)
pi_65533233
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 15:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Tja 25 fondsen om 500
pi_65533363
En ik vind het trouwens terecht/mooi dat RDS zo'n weging heeft (al wordt het in maart toch weer gecapt op 15%, en als de AEX gaat stijgen wordt dat nog minder). Het is verreweg de grootste Nederlandse onderneming, al helemaal nu die financials wat minder aanzien hebben gekregen (of zijn verdwenen).
pi_65533413
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:13 schreef ItaloDancer het volgende:
En ik vind het trouwens terecht/mooi dat RDS zo'n weging heeft (al wordt het in maart toch weer gecapt op 15%, en als de AEX gaat stijgen wordt dat nog minder). Het is verreweg de grootste Nederlandse onderneming, al helemaal nu die financials wat minder aanzien hebben gekregen (of zijn verdwenen).
ING heeft een grotere balans dan Shell hoor. Maar marktkapitalisatie is tig keer minder.
  donderdag 29 januari 2009 @ 16:14:57 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65533442
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is niet 1 fonds, maar 1sector. Die zijn trouwens idd wel nauw gerelateerd.

Het komt ook omdat door traden mijn aantallen van dit fonds gegroeid zijn. Maar ik bouw snel weer af hoor!
The End Times are wild
  donderdag 29 januari 2009 @ 16:18:55 #280
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65533599
Vanwaar die opleving ineens? Alleen omdat de 250 even doorbroken werd? De huizen verkopen in de VS vallen juist zwaar tegen.
pi_65534060
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:14 schreef pberends het volgende:

[..]

ING heeft een grotere balans dan Shell hoor. Maar marktkapitalisatie is tig keer minder.
Het is maar net hoe je het ziet. Shell waardeert de meeste activa op basis van een historische kostprijs. De vervangingswaarde van die activa ligt dus vele malen hoger dan de papieren boekhoud waarde op diezelfde balans wat inhoud dat Shell een stuk rijker is dan de balans doet blijken.
  donderdag 29 januari 2009 @ 16:42:10 #283
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65534655
Maar je gaat wel long?
pi_65534865
Ik zit zelf nog steeds short, de markt is nog steeds overbought, en dan met name de AEX. En zelf long op een aantal aandelen.
pi_65534924
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:42 schreef Lemans24 het volgende:
Maar je gaat wel long?
Ik betwijfel of dat interessant gezien de enorme stijging van de laatste dagen.
pi_65534952
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:09 schreef M.Melandri het volgende:
Dat gebeurt heel vaak bij ING, spike naar beneden en dan weer even opveren alleen mijn order dus te laag ingezet (inmiddels ook alweer 15cent hoger)
Heb ik ook altijd bij ING. En zodra ik verkoop gaan ze nog een keer keihard omhoog, het went.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_65535228
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:46 schreef pberends het volgende:
Zozo, RDS op +2,8%.
Net ja, ik kijk een uurtje niet en ze zijn naar nul en naar 2,8% gegaan ... Echt van dat koersverloop van RDS snap ik soms (/meestal) geen hol.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_65535439
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:39 schreef pberends het volgende:
'Megareddingsplan van 2000 miljard op stapel'

Na morgen niet meer short gaan imho.
Kan ING daar niet beter die leningen droppen?
pi_65535531
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:02 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Kan ING daar niet beter die leningen droppen?
Right, dat lijkt me niet verstandig en vrij zinloos
pi_65535887
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Right, dat lijkt me niet verstandig en vrij zinloos
ING moest toch voor een deel verplicht in amerika beleggen? Maar na maandag hoeft het idd niet meer, al was dit mss wel een betere oplossing geweest.
pi_65546305
Typische wegzakdag op WS. Heel geleidelijk. Dan laten 'ze' het ook begaan.
pi_65547167
Het was hier drukker toen het nog omhoog ging. Gek

Dow Jones Industrial Average .DJI 8,148.69 -226.76 (-2.71%)
S&P 500 INDEX .INX 845.12 -28.97 (-3.31%)
NASDAQ COMPOSITE .IXIC 1,507.84 -50.50 (-3.24%)

Toch niet best.
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:07:25 #295
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_65547277
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:05 schreef ItaloDancer het volgende:
Het was hier drukker toen het nog omhoog ging. Gek

Dow Jones Industrial Average .DJI 8,148.69 -226.76 (-2.71%)
S&P 500 INDEX .INX 845.12 -28.97 (-3.31%)
NASDAQ COMPOSITE .IXIC 1,507.84 -50.50 (-3.24%)

Toch niet best.
Ik zei het toch, short
pi_65547351
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:07 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Ik zei het toch, short
Hoezo short? Beter in de zin van nog steeds short, mooi vandaag en morgen meepakken,
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:11:24 #298
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_65547474
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoezo short? Beter in de zin van nog steeds short, mooi vandaag en morgen meepakken,
Zie mijn 2 berichtjes hiervoor
pi_65547626
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:11 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Zie mijn 2 berichtjes hiervoor
Overigens zie ik alleen dat je het op de vorige pagina had over short op financials
pi_65547709
De DJ staat toch alweer een hele tijd boven de 8.000 pt .
pi_65547732
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')