Tja 25 fondsen om 500quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Is daarmee wel wat beter uitgebalanceerd dan de AEX. Shell 22,5%
ING heeft een grotere balans dan Shell hoor. Maar marktkapitalisatie is tig keer minder.quote:Op donderdag 29 januari 2009 16:13 schreef ItaloDancer het volgende:
En ik vind het trouwens terecht/mooi dat RDS zo'n weging heeft (al wordt het in maart toch weer gecapt op 15%, en als de AEX gaat stijgen wordt dat nog minder). Het is verreweg de grootste Nederlandse onderneming, al helemaal nu die financials wat minder aanzien hebben gekregen (of zijn verdwenen).
Het is niet 1 fonds, maar 1sector. Die zijn trouwens idd wel nauw gerelateerd.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zou echt nooit voor zo'n groot percentage in één fonds willen zitten, hoe solide het ook lijkt, tenminste als het om substantiele bedragen gaat. En als je dan toch zo vast op financials bent dan zou ik het in elk geval spreiden over minimaal een stuk of 5-10 in gelijk delen zodat je minder exposure hebt naar de specifieke risicos van één fonds.
Zelf heb ik in het verleden maar één keer een relatief groot % van mijn geld in één fonds gestoken (50k in Ahold in 2003) en dat is toevallig goed afgelopen (koers x 3), maar ik zou dat nu niet meer doen.
Het scheelt natuurlijk of je een jong gastje bent die speelt met een paar 1000 of iemand die al vele jaren heeft gewerkt en dus tonnen te beleggen heeft. Toen ik net was begonnen toen nam ik ook grote risicos met kortlopende opties enzo. Een paar 1000 verlies is dan geen ramp want na een paar maanden werken heb je dat weer aangevuld. Maar als het gaat om bedragen waar je 2 decennia voor moet werken/ sparen dan ga je toch wat conservatiever beleggen.
Het is maar net hoe je het ziet. Shell waardeert de meeste activa op basis van een historische kostprijs. De vervangingswaarde van die activa ligt dus vele malen hoger dan de papieren boekhoud waarde op diezelfde balans wat inhoud dat Shell een stuk rijker is dan de balans doet blijken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 16:14 schreef pberends het volgende:
[..]
ING heeft een grotere balans dan Shell hoor. Maar marktkapitalisatie is tig keer minder.
Ik betwijfel of dat interessant gezien de enorme stijging van de laatste dagen.quote:
Heb ik ook altijd bij ING. En zodra ik verkoop gaan ze nog een keer keihard omhoog, het went.quote:Op donderdag 29 januari 2009 16:09 schreef M.Melandri het volgende:
Dat gebeurt heel vaak bij ING, spike naar beneden en dan weer even opveren alleen mijn order dus te laag ingezet(inmiddels ook alweer 15cent hoger)
Net ja, ik kijk een uurtje niet en ze zijn naar nul en naar 2,8% gegaan ... Echt van dat koersverloop van RDS snap ik soms (/meestal) geen hol.quote:
Kan ING daar niet beter die leningen droppen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 16:39 schreef pberends het volgende:
'Megareddingsplan van 2000 miljard op stapel'
Na morgen niet meer short gaan imho.
Right, dat lijkt me niet verstandig en vrij zinloosquote:Op donderdag 29 januari 2009 17:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kan ING daar niet beter die leningen droppen?
ING moest toch voor een deel verplicht in amerika beleggen? Maar na maandag hoeft het idd niet meer, al was dit mss wel een betere oplossing geweest.quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Right, dat lijkt me niet verstandig en vrij zinloos
Ik zei het toch, shortquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:05 schreef ItaloDancer het volgende:
Het was hier drukker toen het nog omhoog ging. Gek
Dow Jones Industrial Average .DJI 8,148.69 -226.76 (-2.71%)
S&P 500 INDEX .INX 845.12 -28.97 (-3.31%)
NASDAQ COMPOSITE .IXIC 1,507.84 -50.50 (-3.24%)
Toch niet best.
Hoezo short? Beter in de zin van nog steeds short, mooi vandaag en morgen meepakken,quote:
Zie mijn 2 berichtjes hiervoorquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo short? Beter in de zin van nog steeds short, mooi vandaag en morgen meepakken,
Overigens zie ik alleen dat je het op de vorige pagina had over short op financialsquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:11 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Zie mijn 2 berichtjes hiervoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |