Stupendous76 | donderdag 15 januari 2009 @ 00:48 |
En hier weer verder. Het vorige topic vind je hier. Omdat de realiteit nu is dat de OV-chipkaart ondanks alle problemen toch door de vervoersbedrijven door wordt gedrukt, natuurlijk met steun van de overheid, kan de TT wellicht aangepast worden door iemand die een goed voorstel heeft. | |
Stupendous76 | donderdag 15 januari 2009 @ 00:49 |
quote:Dat mag jij vinden. Je mag ook vinden dat ik dat geen probleem vind, ik schrijf dat namelijk nergens. quote:Voor de 'ouderwetse' tickets. Of heb jij andere in gedachten? quote:Hé, volgens jou heb ik blijkbaar weer meer gezegd dan er staat. quote:En die nieuwe treinen en betere voorzieningen (zoals?) zouden er anders niet komen? Maak dat de kat wijs. quote:In het nieuwsbericht staat dat het komt doordat mensen verkeerd in of uitchecken, niet omdat het systeem niet werkt. quote:Ik weet niet de status van alle poortjes van Rotterdam op dit moment. Ik zou zeggen: doe eens wat moeite en ga het na. | |
Stupendous76 | donderdag 15 januari 2009 @ 00:53 |
En hier een aanverwante discussie: OV-chipkaartdatabase kan boetetransacties niet ophoesten #2 Topicmerge? | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 07:44 |
quote:Lijkt me handig. | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 08:27 |
quote:Mij niet want zo'n topic is toch binnen de kortste keren vol als er een paar trollen verschijnen die totaal elkaars argumenten niet lezen maar bij dezelfde plaat blijven hangen die voor hun kop hangt. ![]() | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 08:55 |
quote:Puur hypothetisch hè? | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 09:39 |
Misschien kan iemand uitleggen wat de directeur van de RET in het AD vanochtend bedoelt. De vraag was : mijn dochter komt uit Amerika op bezoek, welke kaart kon zij het beste kopen antwoord van dhr Peters van de RET : als ze recht heb op korting, kan ze een wegwerpkaart kopen, als ze geen recht heb een anonieme chipkaart. Volgens mij zit daar geen verschil tussen, alleen met een persoonlijke OV chipkaart kan je korting krijgen. Hoe komt de directeur van de RET dan aan zon antwoord ? | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 09:41 |
quote: ![]() Ik kan die vent zooooo niet serieus meer nemen hè? | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 09:44 |
quote: ![]() ![]() | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 09:44 |
quote:nee maar je kan vragen stellen aan hem via het AD en dit was een antwoord. Ik vind het heel merkwaardig, want wat ik begrepen heb is dat je alleen korting krijg met reizen bij de persoonlijke chipkaart | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 09:45 |
quote:kies dan een andere vraag voor publicatie, zo kom je echt als een idioot over !!! | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 10:13 |
quote:Blijkbaar was dit de vraag waar het minst idiote antwoord op mogelijk was. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 10:19 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 10:42 |
Mag je hier ook posten als je niet actief zoekt gaat naar problemeen met de OV chipkaart? | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 10:45 |
quote:Ja hoor, misschien kan jij het antwoord van de directeur van de RET verduidelijken. Ik heb nooit begrepen dat je met de wegwerpkaart ook korting kon krijgen, maar volgens hem kan dat dus wel. Nou prima als dat waar is. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 10:51 |
quote:Ouderwetse tickets die poortjes openden voor de metro? Voor zover ik me kan herinneren heb ik nooit opengaande poortjes gezien in Amsterdam of Rotterdam. Misschien dat die andere voorzieningen er ook wel zouden komen, maar dan zou het treinkaartje duurder worden. De vervoersbewijzen zijn geen filantropische instellingen die een bodemloze put met geld hebben. Die terugbetaal actie van het RET kost ze ook al 70.000 euro. Ik heb gister een bericht gezien waarbij het RET ook zei dat het niet alleen aan de mensen lag. Kan het bericht niet zo snel vinden en vind het ook niet zo belangrijk om uitgebreid te gaan zoeken. Jij bent diegene die beweerd dat de poortjes niet goed werken. Ik kan uit de berichten van gebruikers niet opmaken dat ze erg vaak slecht. En als je meent dat ik jou verkeerd begrepen heb, dan moet je misschien eens wat duidelijker zijn met je uitleg. Dan is blijkbaar wat jij zegt voor meerder manieren interpreteerbaar. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 10:52 |
quote:Geef eens een link naar het hele verhaal van die directeur. Ik wil wel eens de hele context zien en aangezien jij uitermate subjectief aan het posten bent denk ik niet dat jij de hele context laat zien. | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 10:55 |
quote:Ah we gaan op de man spelen, leuk want als hier iemand van objectiviteit gespeend is. ![]() | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 10:57 |
quote:Wat is voor jou een acceptable MTBF . Ik zou met mijn dikke duim zeggen dat maar 1 op de 10.000 transacties een probleem mag opleveren, als dat cijfer nu nog veel hoger ligt is een outrol het stomste wat men kan doen. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:00 |
quote:lees het AD maar, staat op pagina 3, klein berichtje er staat letterlijk Als uw dochter recht heeft op korting kan ze het beste de wegwerp ov chipkaart kiezen en later als ze geen recht heeft op reductie kan ze ook de anonieme OV chipkaart kopen misschien kan iemand anders dat berciht inscannen of mij steunen, dan geloof je het ook Het zou best kunnen alleen heb ik begrepen dat de wegwerp en anonieme kaart in feite hetzelfde werken alleen wegwerp staan 1 of 2 ritten op en anonieme kan je laden met saldo | |
sander89 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:02 |
tvp | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:04 |
quote:Ik heb hier niet alle kranten uit Nederland voor me liggen ![]() Maak er een foto van met je telefoon ofzo. Ik ga niet oordelen over die uitspraken aan de hand van jouw uitleg. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:06 |
quote:ik ben niet zo rijk dat ik een telefoon met camera heb, die van mij is al 5 jaar oud. anders zeg je toch dat ik heb gefotoshpt om mijn gelijk te krijgen. Iemand anders zou het ook wel gelezen hebben hoop ik | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:08 |
speciaal voor Snowgoon Heb je op 29 januari nog géén persoonlijke OV-chipkaart? Geen nood, je kunt dan altijd een anonieme- of wegwerp OV-chipkaart kopen maar dan is het niet mogelijk met reductie te reizen of om je abonnement op te laden! bron http://www.rsgh.nl/Home/N(...)d958/40/Default.aspx | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:09 |
Van de RET site, uitleg over de wegwerpkaart.quote:Ik gok dat er dus, net als de roze strippenkaart, ook een aparte wegwerpkaart is. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:10 |
quote:prima dus | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:12 |
quote:Ik denk dat de RET beter op de hoogte is van hun producten dan een school. Wel apart dat je deze link wel vind en niet op zoek gaat op de RET site. En dat terwijl je de RET toch zoveel vragen stelt. ![]() | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:14 |
quote:ja ik was op zoek voor jou toevallig ik krijg helaas geen antwoorden van de RET | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:14 |
quote:Hoe hoog dat cijfer is hangt van de techniek af EN van de reizigers. Zo gauw de mensen gewend zijn aan het nieuw systeem zal er veel vaker uitgecheckt worden en zal het dus veel minder fout gaan. Op basis van cijfers tijdens de introductie gaan stellen dat het hele project vol fouten zit is wel erg makkelijk. | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:15 |
quote:Ok hoe cryptich kan men het opschrijven dat er geen touw meer aan vast te knopen is. Kan ik alleen op die wegwerpklaart die dingen laden of ook op de andere 2 genoemde kaarten. En dat zou dan geschreven moeten zijn door iemand die dik betaald is en iets met communicatie gestudeerd heeft. ![]() | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:18 |
quote:lijkt mij op alle kaarten dan, als ik een persoonlijke kaart heb, hoef ik geen wegwerpkaart Let wel op : je gaat dus wel meer betalen dan de reis zelf. Het voordeel van de OV chipkaart is dat je per afstand betaalt. Met deze kaart dus niet meer, dus met korting betaal je misschien nog meer dan de feitelijke ritprijs | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:19 |
quote:Dat stukje, op de eerste zin na dan, is de uitleg bij de wegwerp kaart. Lijkt me duidelijk dat dus niet de andere kaarten worden genoemd. Als jij dat cryptisch vind, ligt dat meer aan jou dan aan de uitleg. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:20 |
quote:ik kan dus geen 2 ritten laden op mijn persoonlijke chipkaart ? Moet toch kunnen via internet ? | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:20 |
quote:Een mtbf hangt totaal niet van de mensen af, het gaat om de mtbf van die apparaten. Die apparaten moeten gewoon 100% betrouwbaar zijn, het kan toch niet zo zijn dat we een nieuwe techniek invoeren en opeens een grote groep reizigers nog regelmatiger gaan opzadelen met falende techniek. Die kaart zou er toch moeten zijn om het gebruiksvriendelijker te maken. Wanneer er door die foute afhandeling van die kaarten ook nog eens blijkt dat de amdinistratieve taken van de vervoerder opeens nog meer worden, dan weten we nu al wie er voor de kosten gaan opdraaien, dat zijn wij de reizigers. Wanneer ik binnen het bedrijf waar ik werkzaam ben een nieuwe technologie invoer dan moeten er ook inderdaad betere resultaten uit komen, als dat niet het geval is dan wordt die technologie echt niet ingevoerd. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:22 |
quote:Waaruit blijkt dat je meer gaat betalen dan de reis zelf? | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:22 |
prepaidkaart is altijd duurder toch | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:22 |
quote: quote:Gelukkig ben ik niet de enigste die het cryptisch vond. ![]() En met zulke slecht communicatie wil men burgers overhalen toch van een wanproduct gebruik te gaan maken. ![]() | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:23 |
quote:Waarom zou dat moeten kunnen? En 2 ritten met tram / metro of trein. Dat weet je maar nooit bij jou. ![]() | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:24 |
quote:Bij telefoon misschien. Dat wil niet zeggen dat het ook zo bij de chipkaart. Waarom doe je zo godsgruwelijk veel moeite om alles aan de chipkaart negatief uit te leggen? | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:25 |
quote:De communicatie naar de burger toe is, in ieder geval in Rotterdam, veel uitgebreider dan internet. Je moet nief alleen afgaan op wat er op internet staat. Bij de Rotterdamse stations lopen er 100'den mensen rond die je vanalles over de chipkaart uit kunnen leggen. | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 11:26 |
Als die saldogegevens toch centraal worden opgeslagen in een database waarom kan je dan niet van afstand met iDeal je persoonlijke chipkaart opladen? Als dat toch niet op de chip staat... | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:27 |
quote:Als jij een apparaat kunt maken dat 100% betrouwbaar is, nooit stuk gaat, altijd precies doet wat jij wilt, dan ben je de held van de wereld! En de grootste problemen met de chipkaart liggen in de software, oftewel: oplosbaar. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:28 |
RET 2 uur reizen = 3,50 RET 2 ritten = 4,90 Reductie niet mogelijk Hoe kan ik dan met korting reizen op die wegwepkaart. Bij tarieven is dat niet mogelijk ? Op de RET site staat eerder dat het wel mogelijk is http://www.ret.nl/service(...)20CVPNExtension.ashx | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:29 |
quote:Het saldo staat wel op de chip én wordt ook bijgehouden in een centrale database. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:30 |
quote:Ga het eens navragen bij die RET vrienden van je. Je hebt toch al zoveel aan ze gevraagd! | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 11:31 |
quote:En wat als die twee nu niet matchen? Wat dan? | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:33 |
quote:je krijg geen korting op een wegwerpkaart met 2 ritten of 2 uur reizen. Punt Je kan alleen korting krijgen op 1 dagkaart Kan je nalezen. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:33 |
quote:Tja, zo kan ik ook wel allerlei rampscenarios verzinnen. Wat als de metro nu eens op een trein botst wat dan? | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 11:33 |
quote:Oh. En hoe kan dat automatisch opladen dan wel werken? Gebeurt dat pas op het moment dat je incheckt? | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 11:34 |
quote:Ik stel even een vraag waarvan het mij als ICTer duidelijk lijkt dat dat vaak gaat gebeuren. Nu moet jij niet steeds zo ontwijkend gaan doen. Ik wil weten of er over dit soort dingen is nagedacht. Als ik jou zo hoor dan lijkt het antwoord daarop 'nee'. Zoals over zo veel dingen niet nagedacht is. Als jij een beetje goodwill wil kweken voor die kaart dan moet je dat echt op een andere manier doen hoor. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:35 |
quote:Die folder waar jij mee komt is van december. Blijkbaar hebben ze in de tussentijd de mogelijkheden weer aangepast. Dat is het voordeel van zo'n flexibel systeem. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:36 |
quote:huh, staat gewoon op RET site hoor. Nu krijg je ook geen korting hoor voor een 2 ritten kaart | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:38 |
OV-chipkaart met 2 metro reizen Meer informatie... ¤12,40 Aantal oh valt mee 12,40 voor 2 ritten: ok de kaart hoef je 2de keer niet meer te betalen, dan 4,90 ook nog duur | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:38 |
quote: quote: ![]() Mensen die denken dat software helemaal bugloos te krijgen is. Hoe complexer je het maakt hoe meer fouten je introduceerd. ![]() En hoe meer fouten je er denkt uit te halen hoe meer er weer terug komen bij heel complexe database's. Waarom denk snowgoon dat de oplossing in de software zou zitten. Hier bij fok krijgt men het bijvoorbeeld bijna niet voor elkaar om een werkende search te bouwen. Het aantal gegevens wat in de fokdatabase zit zal nu eens stukje meer zijn als in de OV database zit, maar wanneer die ov database zich eenmaal begint te vullen zal deze binnen 1/2 jaar waarschijnlijk groter zijn als het "relatief" simpele fok forum. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:38 |
quote:Voor zover ik weet zijn de kaarten overdag op zichzelfs staande dingen waar je het saldo op kunt zetten. 's Nachts worden al die gegevens verzameld en opgeslagen in het systeem en daarbij worden dan ook gestolen en verloren kaarten geblokkeerd of saldo aangepast op de kaart. Dat leid ik tenminste af aan de informatie over verloren kaarten dat die niet meteen kunnen worden geblokkeerd maar pas 's nachts. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:39 |
quote:Bel de RET even als je het zo graag wilt weten! | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:40 |
quote:Ik denk helemaal niet dat het bugloos te krijgen is. Jij bent diegene die een 100% werkend systeem verwacht. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:41 |
quote:hoef niet, staat gewoon op site Je kan ze zo bestellen | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:42 |
quote:Het is mijn doel helemaal niet om goodwill te kweken voor die kaart, ik reageer gewoon op mensen die driftig op zoek zijn naar manieren om die OV chipkaart af te kraken. Ik weet ook niet tot in de puntjes hoe dat ding werkt en waar allemaal over is nagedacht, ik ben er wel van overtuigd dat dat ding helemaal niet zo rampzalig is zoals jij en anderen hier perse willen verkondigen. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:43 |
quote:Wat is je probleem dan? | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:44 |
quote:dat je geen korting krijg, wat volgens de directeur van de RET wel kan | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:46 |
quote:Je loopt weer valse informatie te verspreiden! Die 12,40 is inclusief 7,50 voor de chipkaart, die je daarna ook voor al je andere reizen kunt gebruiken! Je maakt jezelf zo wel compleet onbetrouwbaar. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:47 |
quote:Online is niet de enige verkoop punt voor kaarten. En aangezien jij diegene bent die duidelijk leugens loopt te verspreiden heb ik meer vertrouwen in die directeur dan in jou. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:47 |
quote:staat er toch bij ? | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:47 |
quote:Is dat gek dat ik als burger die veel van het OV gebruik maak graag een werkend systeem verwacht. Aangezien het huidige systeem met strippenkaarten voor 100% werkt. De NS automaten willen nog wel eens een storing hebben, waar ik al moedeloos van wordt en door de NS ook als een onbenul behandeld wordt. Dat is de moderne versie klantvriendelijkheid, gaan we hierdoor meer burgers in het ov krijgen. ![]() | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:48 |
quote:welke leugens ? RET directeur zegt dat in de krant. Online staan de tarieven. Als ik in de winkel kom is het opeens goedkoper ? | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:48 |
quote:Uiteindelijk wel. Eerst presenteerde je het alsof die 12,40 voor 2 ritjes was. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:48 |
quote:Dat je 12,40 moet betalen voor 2 ritjes. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:50 |
quote:Het is niet gek dat je een werkend systeem verwacht. Het is wel naief als je verwacht dat dat systeem vanaf dag 1 feilloos werkt, nooit stuk gaat en waar 16 miljoen Nederland vanaf dag 1 aan gewend zijn. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:50 |
quote:nee 4,90 vind ik best duur ja In Parijs kost dat 3 euro bv Het gaat mij om die korting, volgens de RET directeur kan dat, volgens de site van RET kan dat niet | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:51 |
quote:we zijn al 3 jaar bezig anders in Rotterdam, Mag het nu wel goed werken dan ? Of nog 5 jaar wachten ? | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:52 |
quote:En hoeveel km kun je in Rotterdam afleggen en hoeveel in Parijs? Daarbij is het waarschijnlijk net zo duur als nu strippenkaart kopen in de bus ofzo. Er zijn ook goedkopere tarieven. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:53 |
quote:Als je met 2 systemen door elkaar werkt krijg je het nooit goed. | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 11:53 |
quote:Dag 1 was ergens in 2006. En in die drie jaar hebben ze de betrouwbaarheid nog niet op een acceptabel niveau (99,99% minimaal) kunnen brengen. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:54 |
quote:bullshit, poortjes werken op chipkaart al 3 jaar | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:55 |
quote:Hoe betrouwbaar is jouw fiets, auto, de trein, de bus, PC, telefoon provider en allerlei andere zaken waar jij mee werkt? Daar heb je nooit problemen mee? | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:56 |
quote:nou Parijs is groter en een paar metrolijnen meer. Wat denk je ? Doet er verder niet toe, voor toeristen is het duur, waar kan je heen in Rotterdam, van CS naar Erasmusbrug ? | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:56 |
quote:Die poortjes zijn niet het enige onderdeel van de OV chipkaart. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:56 |
quote:Jij bent diegene die stelt dat Parijs veel goedkoper is. Kom eens een keer met duidelijke onderbouwing van je beweringen. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:57 |
quote:inchecken en uitchecken kan al 3 jaar wat is er nog meer nodig dan ? Ze hebben het toch getest al 3 jaar ? Ze weten de fouten toch ? | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 11:58 |
quote:tarieven Parijs of Rotterdam 3 - 4,90 je kan zover je wilt, het blijft duurder. whats your point ? Onderbouwing 4,90 - 3 = 1,90 goedkoper | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 11:59 |
quote:Ik denk dat wat betreft de RET het ook al veel eerder ingevoerd had mogen worden. Maar het is allemaal tegengehouden door tientallen mensen zoals jij die zich er zo nodig mee moesten bemoeien en liepen te klagen dat het niet werkte etc. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 12:00 |
quote:nee het is tegengehouden door depolitiek en Consumenetnorganisaties omdat er veel klachten binnenkwamen | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 12:00 |
quote:Mijn punt is dat je zomaar wat roept. Je vergelijk 2 bedragen met elkaar zonder duidelijk te zeggen wat je daar voor terugkrijgt. Als je in Parijs 5 kilomtere kunt reizen en in Rotterdam 15, is Rotterdam toch goedkoper. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 12:01 |
quote:Precies wat ik zeg dus. Als het aan de RET had gelegen, dan was het al veel eerder ingevoerd en hadden ze niet 3 jaar dubbele systemen in stand hoeven houden. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 12:01 |
quote: ??????????? Waar wil je naartoe in Rotterdam ??????????? Wat maakt de afstand dan uit ? In Parijs kan ik net zo ver reizen als ik hier zou willen reizen ? | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 12:01 |
quote:Waarom gebruiksartikelen gaan vergelijken met een betaalmiddel. ![]() Mijn baar geld heeft een betrouwbaarheid van 100%, hiermee wil ik een reis kunnen maken, aangezien ik weet dat ik moet betalen voor een reis wil ik graag een vervoersbewijs kopen. De huidge vervoerstickets koop ik en dan verlopen ze niet, krijgen ze geen storingen, enz... ![]() | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 12:04 |
quote:Dan niet hoor, je laat alleen steeds maar weer zien dat je godsgruwelijk veel moeite doet om op de OV chipkaart te zeiken. Ik neem je steeds minder serieus. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 12:06 |
quote:Strippenkaarten zijn na verloop van tijd ook niet meer geldig. Pinautomaten op het station kunnen ook uitvallen. Treinen, metro's, trams en bussen kunnen ook allemaal uitvallen. Doe die oogkleppen eens af joh. De huidige situatie is echt niet zaligmakend. | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 12:09 |
quote:ook parijs heeft net zoals london een zone systeem, maar heir moeten we het moeilijk gaan doen. Dagkaart voor 3 zone's om parijs 8.80¤ http://www.ratp.info/informer/anglais/paris_visite.php ![]() ![]() Wat ook mooi om te zien is , is dat de zones in concentrisch rond het centrum lopen , ipv vage zone indelingen die we hier hebben. En dat is in london ook het geval ![]() | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 12:12 |
quote:Als regelmatig ov gebruiker heb je heus wel een strippenkaart binnen een jaar na de prijsvrhoging opgemaakt. ![]() Die NS automaten die uitvallen heb ik al eerder genoemd als een grote ergernis voor mij. Vooral dat er dan geen cash geld in die automaten kan, overal in het buitenland wel. Je komt weer met een mechanische dingen vergelijken met een betaalmiddel . ![]() | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 12:22 |
quote:Net zoals je als regelmatig OV gebruiker ook je chip tegoed niet laat verlopen. Ik kom met allerlei apparaten die net zo goed niet 100% werken. Er wordt van het Chipkaart systeem verwacht dat het 100% werkt en nooit fout gaat, dat is gewoon onzettend kortzichtig want met die andere apparaten wil ik aantonen dat we van veel andere dingen gebruik maken die ook niet 100% werken. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 12:23 |
quote:Als je moeite hebt de zone indeling in Nederland, dan moet je toch wel blij zijn met de invoering van de OV chipkaart. Want daardoor verdwijnt de zone indeling ![]() | |
_Qmars_ | donderdag 15 januari 2009 @ 12:24 |
quote:Dat had ik laatst dus hé. mijn pinpas ging kapot op zaterdagavond, maar ik moest zondag om zes uur de trein hebben. Ik had nog een briefje van 20 euro, maar ik kon geen kaartje kopen. Omdat er geen automaten zijn die werken en dus moest iemand voor mij een kaartje pinnen en gaf ik hem het geld contant. Onwerkbare situatie, en straks helemaal met die sjipkaart. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 12:29 |
quote:Vervelende situatie. Maar om voor dat soort uitzonderings gevallen alle kaart automaten uit te rusten met de mogelijkheid om papier geld te accepteren én daarbij ook de kans dat die apparaten geplunderd worden, is ook niet echt handig. Dan heb je straks geen enkel apparaat dat werkt op het station. | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 12:30 |
quote:Ik heb het zelfs vaker met werkende postpank passen gehad, daar doet de NS heel makelijk over. Ga maar naar het loket een kaartje halen, werkt het pinapparaat wel, maar mag ik in het kader van de "extra" service 50 eurocent extra voor dat kaartje aftikken. Ik wou eerst een briefje van 20 wat ik uit de pinautomaat om de hoek hing wisselen in kleindgeld dat doet men ook niet aan die o zo klant vriendelijke service balie. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 12:32 |
quote: dat kan in buitenland anders wel. | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 12:32 |
quote:Ja jongens en meisjes kiijkbuiskindertjes in het buitenland wordt elke automaat die wel cash aan kan ook dagelijks gekraakt dat er geen 1 apparaat daar meer werkt. ![]() Wat een kul argumenten haal je er toch constant bij om die ov chip knip maar wel in een wat positiever daglicht te krijgen. ![]() | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 12:34 |
quote:Die balie is ook niet bedoeld voor kaartjes maar om mensen informatie te geven over de NS producten. Want er zijn ook mensen die anders klagen dat ze zolang in de rij moeten staan voor informatie omdat er mensen zijn die daar kaartjes kopen terwijl er genoeg automaten staan. Het is naief om te denken dat je iedereen ten alle tijde tevreden kunt houden met dit soort maatregelen. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 12:34 |
quote:Dan ga je toch lekker daar wonen als het daar allemaal zoveel beter en goedkoper is! | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 12:34 |
quote: iHet gaat mij dat een directeur zegt dat je korting krijgt bij een wegwerpkaart en DAT KAN DUS NIET volgens de RET site En als ik 2 dezelfde tarieven vergelijk, lijkt mij dat duidelijk. Heeft niets met afstand te maken | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 12:35 |
quote:Jij kul-argumenten, ik kul-argumenten. Gaan klagen over het zone systeem terwijl dat juist wordt afgeschaft in Nederland ![]() | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 12:36 |
quote:ja kan ik lekker die automaten gaan plunderen wat volgens jou dus gaat gebeuren hier. Waar slaat dat op ? Als ik in Parijs kan betalen met munt en papiergeld, waarom kan dat hier niet ? Zeg dan waarom | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 12:36 |
quote:Jawel dat kan wel volgens de huidige RET site. Oude informatie kan allang achterhaald zijn. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 12:37 |
quote:Geen idee. Ik ben niet diegen die de keuzes daarvoor maakt en ik weet niet wat de afwegingen zijn. Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad. Ik betaal altijd met pin en heb ook niet de behoefte om eerst geld te gaan pinnen en datzelfde geld in een andere automaat te gaan steken. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 12:38 |
quote:LAAT ZIEN DAN, je krijgt geen reductue, waarom zegt die man van wel ? Hij benatwoordt vragen om de chipkaart te promoten dat kan niet, ja hoor oude info, tarieven per 01-01-09 nee die zijn alvast niet meer geldig | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 12:39 |
quote:als je bankpas niet werkt ? Hoe betaal je dan in automaat ? Als pinautomaat niet werkt ? Hoe betaal je dan ? | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 12:42 |
quote:Waar haal je eruit dat ik moeite heb met de zone indeling. Ik geef alleen maar aan dat de systemen in het buitenland waarmee jij ze zo graag wilt vergelijken een stuk minder complex zijn. Door iets minder complex te maken, verminder je de kans op fouten ook drastisch. Maar zoals ik al vaker gezegd heb, hier in nederland willen sommige mensen bewijzen dat men iets onmogelijks kan maken wat toch gaat werken. Ik geloof er geen reet van dat de voordelen die deze kaart zouden moeten brengen voor zowel de vervoerders als wel de reizigers ooit waar gemaakt gaan worden. De voordelen voor de reiziger zouden zijn: 1 kaart voor alle ov *(nog niet) (zijn er nog meer voordelen, ik wet ze niet) De voordelen voor vervoerders minder zwartrijders (nog niet) minder controleurs door poortjes nodig (nog niet, en als het eenmaal geod gekraakt is, moet ik het zien dat er echt minder controleurs komen) eerlijkere afrekening (omodat er jaarlijsk een gevecht is tussen de verschillende vervoerders en de verdeling van het geld) Nu de nadelen voor de reiziger. Mijn privacy ligt op straat Mijn gegevens worden 7 fucking jaar bijgehouden Een tot nu toe ondoorzichtige prijsstructuur waarbij we al een verschil van 10% zien tussen amsterdam en rotterdam. Voor de vervoerder extra administratie om alle foute dingen terug te boeken Dit lijstje kan vast aangevuld worden met nog veel meer. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:11 |
quote:Ik heb jou dat al laten zien. Maar blijkbaar sla jij alleen maar de negatieve dingen in jouw geheugen op en aangezien ik geen zin heb om alles 5 keer opnieuw met jou te behandelen stel ik voor dat je gewoon zelf op de RET site gaat zoeken. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:12 |
quote:heb ik gedaan, dat staat er zwart op wit, alleen volgens jou is het niet meer geldig | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:14 |
quote:Aangezien jij begint te roepen dat het zone systeem in het buitenland zo goed is, krijg ik de indruk dat jij het nederlandse niet goed vind. Ik ben blij dat je inziet dat de voordelen er nog niet zijn, maar wel gaan komen. En de nadelen die overdrijf je. Je gegevens liggen net zo op straat als wanneer je nu op pad gaat met je paspoort en mobiele telefoon. De chipkaart veranderd daar echt niks aan. En de extra administratie kosten zullen ook drastisch af gaan nemen als iedereen aan het systeem gewend is. Jouw verwachtingen van het systeem zijn echt onrealistisch. Jij wilt een systeem dat vanaf dag 1 perfect werkt en dat kan in dit geval gewoon niet. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:15 |
quote:Waarmee maar weer eens blijkt dat je selectief kijkt en alleen de negatieve dingen zoekt. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:16 |
quote:is het wel mogelijk dan ? | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:17 |
quote:Moet jou nou alles echt 500 keer gezegd worden voordat je het opslaat of wat? | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 13:18 |
quote:Ze zijn al drie jaar aan het aanprutsen en de verbeteringen die ik zie zijn echt marginaal. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:19 |
quote:als jij niet luistert wel volgens de directeur kan het wel, volgens de site kan het niet | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:21 |
quote:Volgens de site kan het wel. Volgens een oude folder kan het niet | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:22 |
quote:Dat komt vooral doordat er met 2 verschillende systemen wordt gewerkt. En doordat de ontwikkeling telkens weer wordt tegenwerkt door belangenorganisaties en politici. | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 13:24 |
quote:Ja, bah, mensen die willen dat er een systeem komt dat goed werkt. ![]() | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:25 |
quote:Daar is niks mis. Er is wel wat mis met mensen die het systeem al bij voorbaat geen kans geven, wel roepen dat het allemaal kut is maar niet mee gaan denken om het op te lossen. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:25 |
waarom blijf je niet weg man, elke discussie slaat dood met jou je praat gewoon onzin | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:27 |
quote:Wat overdrijf ik eraan. Als er iemand een scanner gebouwd heeft kan deze meteen mijn geboortedatum (+ reisgegevens, en wat voor gegevens er nog meer op de kaart staan maar we nog niet weten hier) uit mijn portemenee (ow nee chip kaart) trekken. Mijn mobiele telefoon is een prepaid ding dat nergen geregistreerd staat. En kwa pasoort zit die chip er nog niet in en is er nog nergens een hack bekend die ook de rfid van een pasoort kan uitlezen en alle gegevens kan laten zien. Ze kunnen wel al aan de rifd zien uit welk land het komt. quote:Ik wil inderdaad een systeem wat werkt en voor alle partijen voordelen opleverd. Ik hoop dat je het lijstje met voordelen voor de reizigers nog wat kan aanvullen dan want ik kom maar tot 1 voordeel. wat nog niets eens kan na meer dan 3 jaar testen. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:28 |
quote:Pot verwijt de ketel gevalletje. Als je er niet tegen kunt dat iemand niet meegaat in jouw gezeik op de OV chipkaart moet je zelf maar lekker wegblijven. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:30 |
ik haal gegevens van de RET site en volgens jou zijn die niet geldig waar slaat dat op dan. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:32 |
quote:Woehoe! Iemand kan jouw geboortedatum zien en 10 reisgegevens. Nou dan liggen meteen al jouw gegevens op straat hoor! ![]() Als je dat zo erg vind, dan neem je toch een anonieme kaart. Ownee. Dat kan niet, want dan krijg je geen korting. Nee meneer moet wel korting krijgen, maar diegene die korting geeft mag daar niks voor terug vragen... De RET en de andere vervoerders willen ook een systeem dat goed werkt. En of het goed werkt kan pas bepaald worden als het eenmaal is doorgevoerd. Of het goed werkt kan nu niemand met absolute zekerheid zeggen. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:34 |
quote:Wat wil je nou? Ik heb je duidelijk laten zien dat NU op de RET site staat je korting kunt krijgen met een wegwerp kaart. Dat jij dan een oud foldertje tevoorschijn tover waarin staat dat dat niet kan is jammer en verwarrend. Maar als je alleen maar wilt kijken naar de negatieve dingen kan ik jou toch geen antwoord geven waar je blij mee bent. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:36 |
quote:geef dan link man bij tarieven staat dat dat niet kan, ALLEEN BIJ EEN DAGKAART niet bij 2 uen kaart en 2 ritten kaart Wat nou oud foldertje ? Waar slaap dat op man, die haal ik gewoon van RET site met tarieven vanaf 01-01-09 leven we dan in 2010 al ? | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:36 |
Snowgoon loop je stage bij de organisatie die dit geval moet invoeren en is je stage opdracht zoveel mogelijk flut argumenten neerzetten zodat mensen stoppen met zeiken op dit slecht bedachte proudct wat we toch moeten invoeren. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:37 |
nou suces aan de anderen, ik kap ermee tot 29-01-09 | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:37 |
quote:http://www.ret.nl/service(...)rp-ov-chipkaart.aspx | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:38 |
quote:hij werkt bij de RET, die verkopen net zoveel onzin | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:38 |
quote:Werk jij bij Rover en moet je zoveel mogelijk flut argumenten verzinnen om de kaart af te kraken? | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:39 |
quote:Je belofte om er mee te stoppen houd nog geen 2 minuten stand. Jammer... | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:40 |
quote:kom maar mee, gaan we samen naar de RET | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:41 |
quote:Geldt alleen bij DAGKAART !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:41 |
quote:Jij bent daar toch kind aan huis. En ik ben er echt niet door geobsedeerd of je nou wel of geen korting krijgt bij een wegwerp kaart. ![]() | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:42 |
quote:Ah je bent een kloon van die ander aap die ook al een keer hier rond slingerde en die ovchip met hand en tand aan het verdedigen was. Ik heb hier nog nergens namelijk tegen jou dat argument kortingskaart en niet meer anoniem reizen gebruikt. ![]() | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:42 |
quote:Prima. Dus wat is het probleem dan? Dan kan dat zusje uit Amerika toch gewoon rondreizen en heeft die directeur gelijk! | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:42 |
quote:nee ik ook niet , alleen de directuer van de RET beweert dat en hij moet wel goede en volledige informatie geven aan de klanten | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:44 |
quote:Jij niet nee. Ik heb dat argument wel in andere discussie hierover gehoord. Dus ik dacht, laat ik je maar voor zijn ![]() | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:44 |
quote:Dat doet die dus ook. Alleen denk jij van niet. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:45 |
quote:ja Houtworm was dat, die gebruikte dezlefde argumenten als hem | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 13:50 |
quote:Ik ben dus niet de enige die zo denkt. Ga je nou nog 2 weken weg of blijf je nog 2 weken zeuren hier? | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 13:51 |
nee ik ook niet gelukkig Ik gebruik hem regelmatig | |
Stupendous76 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:00 |
quote:Als je de discussie een beetje serieus volgt, dan zou je die klachten al hebben gezien. Om het je gemakkelijk te maken, deze link (komt uit het andere topic) Verder: of je nu een chipkaart invoert, of je er geen invoert of dat je er 100 invoert, je hebt onderhouds- en vervangingskosten. Als je de invoering van een chipkaart combineert met dat onderhoud/die vervanging, dan kan je daar op besparen, en elk verstandig bedrijf zal proberen hier naar te streven. Aangezien de chipkaart een jarenlang traject is hier in Nederland, hebben de bedrijven hier dus ook al jarenlang rekening mee kunnen houden. Die 70.000 euro zijn goed besteed geld, er is aan een boel mensen service verleend. Ik vind het trouwens wel goed om in te gaan of het nu wel of niet aan de mensen lag dat er 200.000 verkeerde transacties zijn geweest, dus als je dat artikel wil zoeken, graag. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:06 |
Op dit moment kunt u via Mijn OV-chipkaart nog geen reisproducten van de RET bestellen. Neem daarvoor contact op met de RET via telefoonnummer 0900-5006010 (0,10 euro p/m) of www.ret.nl. Ik kan dus ook nog steeds niet gewoon een abonnement laden via internet, dan moet ik weer naar Rotterdam | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:19 |
quote:Ik volg de discussie serieus, maar ik neem niet alle opmerkingen even serieus. Er zijn een aantal mensen die niks liever doen dan klagen op de OV chip kaart, de positieve dingen negeren en doen alsof de situatie niet kan verbeteren. Een aantal van die klachten zijn terecht en zal zeker naar geluisterd moeten worden net zoals ook gezegd mag worden dat het helemaal niet zo slecht is en het ook best wel goed gaat. Eigenlijk is alleen Rotterdam en de NS op kleine delen al jarenlang druk bezig met de OV chipkaart. Veruit het grootste deel van Nederland wacht de eerste resultaten en ervaringen af dus die zullen hun onderhoud en verbouwingen ook wel afstemmen op een latere komst van de chipkaart voorzieningen. http://www.volkskrant.nl/(...)ip_betaalden_te_veel quote:Lijkt me duidelijk dat de RET dus duidelijk zegt dat niet 1 partij de fouten veroorzaakt maar dat het meerdere oorzaken heeft. Het is ook wel redelijk naief om te denken dat zoiets bij zoveel mensen maar om 1 reden fout kan gaan. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:20 |
quote:Kon je al een strippenkaart of abbo kopen via internet? | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:22 |
quote:nee wel bij het postkantoor in RIdderkerk bv Hallo, dit was toch een voordeel van de chipkaart ? | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:22 |
quote:Een voordeel wat kan gaan komen in mijn ogen. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:23 |
quote:Dat had er al moeten zijn. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:24 |
quote:zeker als er geen verkoopunten zijn buiten Rotterdam van abonnementen | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:28 |
quote:Waarom? Er zijn wel degelijk verkooppunten buiten rotterdam, houd eens op met die leugens. http://www.ret.nl/service(...)DF/postkantoren.ashx http://www.ret.nl/service-en-verkoop/~/media/PDF/Primera.ashx | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:30 |
quote:LEZEN, je kan daar geen abonnementen opladen op je chipkaart | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:32 |
quote:Waarom moet dat overal kunnen? Zodat jij wat te zeiken hebt dat het niet kan zeker. | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:34 |
quote:In fucking 3 jaar testen hadden ze dat toch wel al moeten kunne realiseren. Hoe moelijk moet het geweest zijn om bestaande functionaliteit te inventariseren en daarbij een product te ontwikkelen die minimaal de bestaande functionaliteit heeft en daarbij dan nog de nieuwe mogelijkheden van opwaarderen via internet. ![]() | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:34 |
quote:omdat het nu wel kan misschien ? Nee elke keer als ik jouw argument onder uitschop ben ik een zeikert Het zou toch online ook mogelijk zijn, nou dus niet | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:35 |
quote:ja mijn ovhipkaart.nl is al 3 jaar in gebruik je kan niets opladen, zelfs geen saldo nog via internet | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:36 |
quote:Geen idee. Maar jij als IT'er draait er natuurlijk je hand niet voor om en kan het zo gaan implementeren. Misschien moet je eens jouw hulp aan bieden als jij zo goed weet hoe dat kan en hoe men een systeem 100% werkend kan maken. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:38 |
Toch wel bijzonder dat mensen telkens weer nieuwe dingen verzinnen om een nieuw product af te kraken. "Ze gaan al m'n reisgegevens downloaden" "je kunt nog niet via internet alles regelen" Is het een dwangmatig iets dat er alleen maar gekeken kan worden naar de negatieve dingen? | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:38 |
quote: 100% het werkt dus helaaml nog niet om via internet reistegoed op te laden Hoe kan dat dan ? | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:39 |
quote:lul maar niet, dit is gebruikt als argument VOOR de chipkaart Feit is dat het niet werkt en die site al 3 jaar actief is. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:39 |
quote:Geen idee. Maar dat kan Basp1 jou vast wel uitleggen. Hij weet wel dat dergelijke systemen binnen 1 dag 100% kunnen functioneren. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:40 |
quote:Die site is vooral ter informatie. De mogelijkheid om kaarten via internet te kopen is niet iets waarvan ze al drie jaar roepen dat het gaat gebeuren. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:42 |
quote:ja dat is echt lulkoek waarom kan ik wel een chipkaart kopen via internet met saldo maar niiet via internet opladen ? | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:43 |
quote:Ik ben geen IT'er gewoon een werktuigbouwkundige die logisch kan nadenken. ![]() Dat zouden meer mensen moeten doen. ![]() Velen zijn te snel geimponeerd door het slappe marketing gezever van verkopers, of een gelikte presentaties. Men moet die markteing mensen wel even aanhoren en dan meteen die ballon doorprikken door 2 kritische vragen te stellen en ze hiermee terug naar hun verkoop kantoor te sturen. ![]() Ik heb hier wel vaker van die verkopers over de vloer met producten die zogenaamd alles kunnen, dan zeg ik leuk dit is de praktijk, laat maar zien dat het product kan wat jij zegt dat het kan. En dan wordt het vaak stil, of blijkt het toch niet zo te zijn als men het mij wou verkopen. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:43 |
ter info Meer mogelijkheden van Mijn OV-chipkaart Mijn OV-chipkaart biedt u o.a. de mogelijkheid om online uw kaartgegevens te bekijken, een overzicht van uw reis- en saldotransacties in te zien en uit te printen ten behoeve van uw declaraties. Mijn OV-chipkaart geeft u online inzicht in onder andere de volgende gegevens: Uw kaartnummers; u kunt uw kaarten een eigen naam geven om ze gemakkelijk uit elkaar te houden. Welke reisprodukten, zoals abonnementen, kortingsproducten etc, u op welke kaart heeft staan; van elk product ziet u ook de einddatum Welke saldotransacties u heeft gedaan. Als u daarvoor toestemming geeft, kunt u ook zien waar en wanneer deze transacties hebben plaatsgevonden. Het laatstbekende saldo op uw OV-chipkaart. Uw transacties kunt u selecteren op reisdatum, maar ook op OV-bedrijf. Of u kiest bijvoorbeeld voor alle transacties die u op saldo heeft gemaakt, of voor alle oplaad-transacties. Deze overzichten kunt u met één druk op de knop naar een excelbestand laten overzetten - ook handig voor uw declaraties.Verder kunt u online uw gegevens wijzigen zoals uw emailadres en persoonsgegevens, maar ook uw logingegevens en uw autorisatie aan rekeninghouders en TLS. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:46 |
quote:Geen idee waarom dat nog niet kan. Ga het bij je vrienden van de RET vragen. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:46 |
als ze mijn rekeningnummer weten, want ik kan wel automatisch opladen kiezen, moet ik gewoon alle reisporducten van alle aanbieders kunnen kopen. Dat lijkt me logisch | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:47 |
quote:Jij kunt logisch nadenken maar toch ga je credit crad gegevens vergelijken met reisgegevens. Die vind ik apart. En verwachten dat een systeem 100% werkt, binnen no time, en nooit fouten maakt vind ik ook niet echt logisch. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:48 |
quote:waarom ? site is toch niet van RET ? | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:48 |
quote:Dat zal vast nog wel komen. Je zit al drie jaar te wachten, dan kan dat er ook nog wel bij. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:49 |
quote:nee per 29-01-09 moet ik verplicht met die kaart reizen dan moet het nu al mogelijk zijn zo moeilijk is het niet als ze mijn rekeningnummer toch al weten voor incasso | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:49 |
quote:Je bent weer ergens anders over bezig. ![]() Ik kan je niet bijhouden... Dan ga je het toch vragen aan die site waar je het wel over hebt. Vast wel een manier om een mailtje te sturen. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:50 |
quote:mijnovchipkaart.nl zei ik toch al ? LEZEN a.u.b. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:50 |
quote:Wat heeft die datum te maken met kaartjes kopen via internet. ![]() Waarom ben je toch zo dwangmatig aan het zoeken naar dingen om over te klagen ![]() | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 14:51 |
quote:Dat kan bij Connexxion wel. Maar dat saldo moet je dan ook afhalen in een Connexxion-bus met chipkaartlezer. ![]() De OV Chipkaart heeft de vervoersbedrijven als uitgangspunt en NIET de klant. Die wordt alleen gezien als een lastig opstakel voor de invoering er van. Zoals snowgoon duidelijk laat zien. Hij kan ook absoluut NIET vanuit de klant denken. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:51 |
ik heb het over het kopen van reisproducten via die site | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:51 |
quote:http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/ | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:52 |
quote:knap hoor, niet van RET dus, de chipkaart is niet van RET | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 14:52 |
quote: ![]() Na vijf topics tegen hem aan schreeuwen zou je toch door moeten hebben dat hij dat niet doet? ![]() | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:53 |
quote:haha ja vermoeiend zeg ![]() ![]() ![]() ![]() | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:53 |
quote:VERPLICHT REIZEN MET OV CHIPKAART IN METRO per 29-01-09 | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 14:54 |
quote:Is het niet verstandiger om je bezwaren te richten een iemand die wel luistert? * * * * Laat maar. ![]() | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 14:54 |
quote:Je kan altijd nog gaan lopen of met de fiets gaan. ![]() | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:55 |
quote:Ik vergelijk geen credit card gegevens met reisgegevens maar jij vond het toch geen probleem dat gegevens zomaar open en bloot rondslingeren. Daarom vroeg ik je vriendelijk om je creditcard gegvens te posten. Jij probeerd steeds mensen hier dingen in hun mond te leggen die men nooit beweerd heeft, heel vervelnde eigenschap is dat. Ik verwacht toch wel dat als men een systeem invoerd dat een prima functionerend ander systeem moet gaan vervangen dat het minimaal voldoet aan alles wat we nu al kunnen zonder dat er problemen opduiken. Wanneer ik een nieuwe auto koop, verwacht ik ook dat deze beter functioneerd (technisch betrouwbaarder/ energiezuiniger/ betere gps/ minder slijtage gevoelig, enz...) dan mijn oude auto. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:55 |
quote:Wat een bullshit allemaal. Als je al zo krom denkt en de discussie uit de weg gaat, ga ik ook niet eens meer moeite doen voor jou. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:56 |
quote:Dat weet ik. Maar wat heeft dat te maken het het kopen van je kaartjes via internet? | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:56 |
quote:tram en bus kan ook nog hoor ik bedoel maar, als de kaart wordt ingevoerd, moet ik ook reisproducten kunnen kopen voor die kaart en niet alleen bij RET verkooppunten, aangezien een hoop mensen in deze regio die reizen in ROtterdam, juist niet uit Rotterdam komen alleen uit Ridderkerk praat je al over 20.000 forenzen per dag | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 14:57 |
quote: ![]() ![]() ![]() Ik zeg niets meer. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:57 |
quote:Ik vind het geen probleem dat de NS mijn reisgegevens weet. Ik heb nergens gezegd dat ik het geen probleem vind als al mijn gegevens op straat ligfgen. Dus wat je mij verwijt doe je juist zelf. | |
snowgoon | donderdag 15 januari 2009 @ 14:58 |
quote:Graag. Je bijdrages aan de discussie zijn niet bepaald zinvol zo. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 14:59 |
quote: ![]() | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 15:13 |
quote:Als we nu alleen nog maar tegen elkaar praten en gewoon tussen het gezever van iemand die graag die kaart wilt verkopen en veel propaganda wilt verspreiden doorlezen. ![]() | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 15:14 |
quote:Ik heb dat FOK!Abonnement niet voor niets. Laat ik die user-ignore-functie maar eens gaan gebruiken. ![]() | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 15:15 |
quote:Ik vind het idd een probleem, maar leuk dat je over mijn ander argumenten heen leest. Als jij een nieuwe fiets koopt maakt jou dat niet uit dat het opeens een fiets wordt met driehoekige wielen. | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 15:15 |
quote:Zit die ook al bij mijn abbo, of moet ik daarvoor nog een upgrade doen. ![]() | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 15:19 |
quote:Zit er bij. Je kan 3 users negeren. ![]() | |
Q. | donderdag 15 januari 2009 @ 15:20 |
quote:"Dat gaan we in de toekomst doen!" Op dit moment kan je op elk willekeurig postkantoor in het hele land een ster-abonnement kopen voor elke zone in het land. Maatschappij-onafhankelijk. Zoals het hoort. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 15:22 |
quote: Precies, dat komt over 3 jaar wel een keer toch | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 15:58 |
quote:En wat dan nog grappiger is dan zal het worden ingevoerd als zijnde een revolutionair nieuwe dienst wat voorheen nooit mogelijk is geweest. ![]() | |
Stupendous76 | donderdag 15 januari 2009 @ 16:14 |
quote:De reden waarom deze topicreeks "Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart" heet komt omdat er niet naar geluisterd wordt. quote:Dat is heel mooi. quote:Ze kunnen ook moeilijk anders zeggen, er zijn, helaas, nog steeds te veel problemen. quote:En dan is dit nog maar een beperkte test, enkel de RET. En toch willen ze het invoeren per 29-01-09, dan hebben ze nog veel werk te doen. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 16:14 |
haha zeker trouwens dat het zone systeem wordt afgeschaft is ook onzin, want dat blijft gewoon gelden voor abonnementen en waarschijnlijk ook voor dagkaarten. Ze zullen het misschien anders gaan noemen. Immers een abonnement is geldig voor en bepaald gebied, lijkt me niet dat het per afstand gaat | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 16:16 |
quote: nou enkel RET ? NS en GVB natuurlijk ook Arriva en Connexxion ook, maar die zijn ermee gestopt. | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 20:02 |
Vandaag weer een mooi voorbeeld van het niet functioneren van die kaart meegemaakt. Mijn kortingskaart die al een tijd verlopen is wou ik graag weer vernieuwen Dus ik ga naar een NS balie toe, ik zeg tegen die mevrouw ik wil graag deze kaart (ovchip ding van de NS) opnieuw een kortingskaart maken. TJA sorry meneer, maar dat kan allen als u deze meteen verlengd had, nu moet u opnieuw u foto inleveren. Ik ja maar op de kaart staat geldig tot, kan dat er dan niet op, nee meneer. Chapeu, NS jullie snappen echt niet hoe deze kaart zou moeten werken ![]() | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 20:16 |
nou lekkere klantenservice bij TSL. Nee niemand heeft die vraag aan ons gesteld nog. Ik wet het niet hoor. Of je wilt het niet zeggen aan de klant Wij vinden het fijn te vernemen dat u gebruik wilt gaan maken van de OV-chipkaart. Het is mogelijk een reisproduct, in dit geval een abonnement, op uw OV-chipkaart te laden. Om na te gaan of uw NS kaart geschikt is voor een RET abonnement raden wij u aan contact op te nemen met de NS. De NS produceert momenteel als enigste Openbaar Vervoerbedrijf zijn eigen kaarten. De mogelijkheden voor de OV-chipkaarten van de NS kunnen afwijken van de OV-chipkaarten van de andere Openbaar Vervoerbedrijven. Hieronder treft u de contactgegevens van de Nederlandse Spoorwegen. NS Klantenservice Telefoon: 0900-2021163 (0,10 euro p/m) Website: www.ns.nl Met vriendelijke groet, Klantenservice OV-chipkaart | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 20:24 |
quote:Dat de NS zomaar kaarten kan en mag uitbrengen die anders zijn dan de rest. Lang leven de goede regie van TLS en de uniforme outrol. Ik zie de bui al hangen, wij gaan straks 2 kaarten krijgen, 1 voor de NS, en 1 voor de rest van het OV. Goh wat een verbetering dan,omdat er 2 chipkaarten in mijn portemnee moeten gaan zitten zal er altijd 1 uit gehaald moeten worden om dat te laten functioneren. ![]() | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 20:25 |
quote:Ja dat is nu dus volkomen duidelijk dat je 2 kaarten nodig gaat hebben. | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 20:26 |
quote:en dat terwijl NS mede-vennoot is van TLS | |
DJKoster | donderdag 15 januari 2009 @ 20:37 |
Ook leuk van de NS: ![]() Gewoon kaartjes blijven kopen dus! | |
Basp1 | donderdag 15 januari 2009 @ 20:39 |
quote:Was dat het laatse voordeel wat men voor de consument kon bedenken of is er nog 1 over. ![]() Wel leuke reclame filmpjes hoe makkelijk het zou moeten gaan werken met 1 kaart. http://www.ov-chipkaart.nl/hoe/reizen/films/ Houtworm of snowgoon kom er maar in dat we te negatief zijn. ![]() | |
macca728 | donderdag 15 januari 2009 @ 20:43 |
quote:nou dan luistert de NS wel naar haar klanten in tegenstelling tot de RET als dat zou gebeuren. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 00:50 |
quote:Als je iemand verwijt dat die jouw woorden in de mond legt, moet je het niet zelf gaan doen. Voordat jij een nieuwe auto koopt is die auto ook eerst uitgedacht op de tekentafel. Lang voordat publiekelijk bekend was dat die auto er zou komen zijn er zijn talloze proefritten mee gedaan. Het duurt van tekentafel tot showroom ook wel een paar jaar voordat die auto helemaal af is en aan de consument getoond kan worden. Die luxe heeft de OV chipkaart niet. Daarvan kan men niet van de ene op de andere dag zeggen "hier heb je de strippenkaart, ik kom de OV chipkaart halen". Want alles wat er voor een OV chipkaart nodig is, kun je niet binnen een handomdraai klaarzetten zoals je wel van oude naar nieuwe auto kunt wisselen. Dus jouw vergelijking met een fiets of auto die buiten het zicht van de consument ontwikkeld kan worden, gaat compleet mank. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 00:52 |
quote:JIj wilt perse een bron dat de RET niet alleen de klanten de schuld geeft. Geef ik jou die bron, dan kom je met het slappe verwijt dat ze niet anders kunnen zeggen ![]() | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 00:56 |
quote:Van jouw vrienden van het RET quote:Die ster abbo's gaan dus ook gewoon verdwijnen. Blijkbaar ben je toch niet zo goed op de hoogte als je denkt. | |
Stupendous76 | vrijdag 16 januari 2009 @ 00:56 |
quote:Zo slap is het niet als je even doordenkt, zouden ze namelijk zeggen dat de reizigers oorzaak van alles zijn, hebben ze een rel van jewelste. En natuurlijk vind ik het goed om te lezen dat het niet enkel de reizigers (maar ook aan het systeem) ligt. Maar, hadden ze een beter systeem gehad, had het ze misschien helemaal niets gekost. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 00:57 |
quote:Vooral doen. Al ben je redelijk naief als je denkt dat een klein clubje mensen op een forum het tegen kan houden. Zeker nu alle studenten een OV chip krijgen zal het steeds meer gebruikt worden. | |
Basp1 | vrijdag 16 januari 2009 @ 08:44 |
quote:De specificaties van een strippenkaart, abbonementen , en normale treintickets zijn totaal bekend, die ontwerpers van een ov-chip knip moeten toch minsten de basic dingen terug laten komen als ze dat niet kunnen, hebben ze een heel slecht product ontworpen. ![]() | |
Q. | vrijdag 16 januari 2009 @ 09:02 |
quote:Ware het niet dat men de introductie aangrijpt om een ander tariefsysteem in te voeren, een 'eerlijker' systeem waarbij men de klant makkelijker geld afhandig kan maken. ![]() | |
Basp1 | vrijdag 16 januari 2009 @ 09:25 |
quote:Maar dan nog zou het ander tariefsysteem geen belemmering moeten zijn om die kaart goed te kunnen specificeren. snowgoon hoe gaat het nu dadelijk met de NS zitten, kan ik daar nu wel of niet nog een kaartje op die ov chipknip laden, of moet perse steeds een tegoed op die kaart hebben staan. Zeker als ik dat bericht uit het ad las met het antwoord van de ns directeur krijg ik het idee dat er door de ns alleen nog meer met tegoed gewerkt gaat worden. | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 09:27 |
quote: Jammer dat je niet antwoordt waarom er 2 OV chipkaarten nodig zijn voor het OV. Dat is een feit. Nee hoe gaan die abonnementen straks bepaald worden dan waarvoor ze geldig zijn. Worden die op maat gemaakt voor de reiziger ? Immers je betaalt toch per afstand ? Krijg je km abonnementen ? Lijkt me niet. Misschien heb je gelijk, verdwijnen abonnementen inderdaad helemaal, zou me niets verbazen, immers het is moeilijk om zoiets te verzinnen, dus doen we het maar niet, net zoals de retourtjes | |
Q. | vrijdag 16 januari 2009 @ 09:29 |
quote:Dus je kan een reisproduct op je kaartje zetten met het saldo wat er op staat? Handig! | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 09:29 |
quote:Misschien kan je de automaten in de bus nog herinneren van 10, 15 jaar geleden waarbij je zelf mocht strippen ipv de chauffeur. Binnen een jaar waren ze weg, zo goed ging het | |
Q. | vrijdag 16 januari 2009 @ 09:33 |
quote:Er zijn stadsbuslijnen, oa de lijn 11 en 12 in Utrecht, waar dat beleid nog steeds gebruikt wordt. Then again, dat zijn lijnen waar alleen studenten met SOV op reizen. | |
Basp1 | vrijdag 16 januari 2009 @ 09:50 |
quote:Maar Maar Maar Maar stempelen is veel moeilijker voor de klant en die klant weet niet hoeveel zone's die moet stempelen, hij moet ook nog eens een strippenkaart hebben ![]() 1 Kaart voor alle ov die je niet meer uit je portemenee hoeft te halen is veel makkelijker voor de reiziger. (of het bij 1 kaart gaat blijven is voor mij de grote vraag, wanneer je namelijk 2 rfid dingen in je portemenee hebt zitten werken die dingen niet meer. ![]() | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:02 |
quote:Ik gaf maar een voorbeeld van verbeteringen die door reizigers ongedaan zijn gemaakt. Ik verwacht niet dat de chipkaart gaat verdwijnen en als hij goed is, geen enkel probleem mee. Wat ik al aangaf, de NS heeft een eigen kaart die niet uitwisselbaar is met andere kaarten behalve als je op saldo gaat reizen. Ik vraag me af waarom er niet vanaf het begin is gekozen voor 1 kaart die hetzelfde werkt. Lijkt mij makkelijker | |
Basp1 | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:22 |
quote:Als we naat TLS kijken zien we dat daar verschillende belangen behartigd moeten worden. Die van de NS en ander vervoersbedrijven. Dat een reizigers organisatie er niet bij zit, en ook geen regie van een overheid. Op een boot kan maar 1 kapitein varen, en met verschillende belangen krijgen we zulke vreemde constructies. Onze overheid zou ook moeten zeggen, he OV bedrijven de afspraak was 1 kaart voor alles, dit is het niet, betaal de subsidie hiervoor maar terug jullie hebben gefaald met zijn allen. | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:26 |
quote:ja en het gekke is dat NS partner is van TLS: TLS bestaat uit NS,HTM,RET en GVB TLS is speciaal opgericht om het nationale OV-chipkaartsysteem voor het openbaar vervoer te realiseren. Uitgangspunt hierbij is dat alle Nederlandse OV-bedrijven kunnen worden aangesloten op het nieuwe systeem. Voor de reiziger verandert de manier van betalen in het openbaar vervoer. De OV-chipkaart is oplaadbaar en contactloos. De OV-chipkaart vervangt de strippenkaart, het papieren treinkaartje en de papieren abonnementen. Het op de OV-chipkaart geladen saldo of product kan de reiziger gebruiken om te reizen. | |
Q. | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:27 |
quote:TLS faalt dus enorm hier. Net als het toezicht uiteraard. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:47 |
quote:Welke basis dingen komen niet terug dan? Enige wat ik kan bedenken is het NS retourtje. Ook geen onoverkomelijk probleem. En dat gebeurd ook bij nieuwe auto's dat ze op bepaalde punten niet zo goed zijn. De afgelopen periode bleek dat de de nieuwere auto's veel meer moeite hebben met de kou. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:47 |
quote:Dat blijkt wel aan de 70.000 euro die het RET kwijt is aan extra administratiekosten om teveel ontvangen geld terug te betalen... | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:49 |
quote:Welk systeem hadden ze dan moeten gaan gebruiken? | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:50 |
quote:arme RET, dat mensen hier al 3 jaar dubbele zones betalen hoor je niets over Ja daar komt nu eindelijk een stempelkaart voor. Zullen alle mensen die gaan gebruiken ? | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:51 |
quote:Hoezo werken die dingen dan niet meer? Ik snap ook niet goed waarom er toch twee kaarten zouden moeten zijn. Het is juist de bedoeling om alles met 1 kaart te kunnen doen. Maar ook dat lijkt me iets wat er nog wel van gaat komen. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:52 |
quote:Als ze die niet gaan gebruiken is dat de keuze van de mensen. Je kunt moeilijk de RET gaan verwijten dat mensen geen gebruik manken van de service die het RET verleent. Alhoewel, jij zou het de RET nog kwalijk nemen als de stroom uitvalt en de metro niet kan rijden... | |
Basp1 | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:54 |
quote:Ik heb nog steeds geen uitwerking vanuit de NS gezien om mensen met korting te laten meereizen. Zoals ik al in dit of het ander topic melde, hoe gaat het nu precies zitten bij de NS kan ik wel nog enkeltjes op die kaart zetten of gaat die kaart echt alleen maar met tegoeden werken. Als ik het AD bericht las kreeg ik het gevoel dat men alleen nog maar met tegoeden gaat werken. Mocht dat het geval zijn dan weet ik alweer wat er gebeurd als ik normalitair een enkele reis amsterdam kocht en onderweg in utrecht zou uitstappen kan ik daarna met mijn kaartje doorreizen wanneer men alleen met tegoeden werkt, ja dan mag je natuurlijk weer 2* opstaptarief voor de ns betalen. | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:56 |
quote:Het is al 3 jaar hoor die dubbele zones, nu gaan ze mensen compenseren. Hoeveel geld heeft ze dat opgeleverd de laatste 3 jaar ? | |
Basp1 | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:56 |
quote:He naar 3 jaar testen mogen consumenten toch wel verwachten dat er een uitrol is die werkend is voor mensen die van dit innovatieve product gebruik maken ipv dat men nu weer met een belachelijke omslagtige oplossing komt. | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:58 |
quote:Ik mis nog zoveel dingen hoe gaan abonnementen werken zonder zones ? Weet iemand hoe dat in Londen werkt ? | |
Basp1 | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:58 |
quote:Interferentie, hoe kan dat apparaat weten welke kaart hij moet hebben als er meerdere in je portemenee zitten. Met de OVCHIP knip bij mijn skipas werkte mijn skippas ook niet. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 10:59 |
quote:Geen idee. Dat kun jij vast wel uit je hoge hoed toveren. Overigens wordt de reizigers aangeraden om alleen de strippenkaart te gebruiken als ze een reis maken waarbij de ene vervoerder wel de chipkaart heeft en de ander niet. Als mensen dan toch de chipkaart én de strippenkaart gebruiken is dat hun probleem. | |
Basp1 | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:00 |
quote:Net zoals in parijs met zones ![]() En dan nog eens ook zones die steeds verder buiten lopen. Dus niet zoal;s in nederland een lappen kaart maar steeds lijen verder naar buiten toe. Zones zal wel een stuk makkelijker te berkeen zijn dan deze meoilijke methode die wij gaan krijgen. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:00 |
quote:Misschien gebrekkige skipas lezer dan. Het lijkt mij dat de lezer zoekt naar een kaart waar een saldo of reisproduct op staat. | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:01 |
quote:kan niet meer sjakie in Rotterdamse metro en in AMsterdamse metro straks ook. Daar praten we toch over. | |
Basp1 | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:01 |
quote:Ja dat geeft de consument vertrouwen. ![]() He het is u probleem, dat wij als vervoerders gewoon een puinhoop ervan aan het maken zijn. ![]() | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:02 |
quote:wat maak jij alles ingewikkeld. Je hebt toch saldo op alletwee de kaarten. Meeste mensen wel | |
Basp1 | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:02 |
quote:Die lijken van jou moet je maar eens in een kast opbergen. ![]() Tuurlijk kan een apparaat geen onderscheid maken tussen verschillende kaarten. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:02 |
quote:Een puinhoop die onvermijdelijk is. Als jij een nieuwe auto koop hoef jij niet op de lopende band te gaan zitten terwijl die auto gemaakt wordt. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:03 |
quote:Geen idee of dat wel of niet kan. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:04 |
quote:Jij had het over de drie jaar hiervoor. Nu krijgt men dat dubbele instap tarief terug. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:05 |
quote:De meeste mensen zullen niet eens 2 passen hebben. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:05 |
quote:2 haltes reizen, 3 zones betalen. Perfect systeem hoor ![]() | |
Basp1 | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:07 |
quote:Wauw na 3 jaare testen heeft men eindelijk een work around gevonden om mensen toch van een duaal system gebruikt te kunnen laten maken. ![]() | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:07 |
quote:geen dubbel instaptarief, geen termen door elkaar gebruiken, anders wordt het nog verwarrender. dubbel reistarief. | |
Basp1 | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:09 |
quote:Zeker nog nooit in het buitenland met het ov gereisd, de enigste vervoersorganisties die een opstaptarief van 1 zone vragen zijn te vinden in nederland. ![]() | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:10 |
quote:dat lukt je nergens hoor, 2 haltes, 3 zones betalen. Graag vb | |
Q. | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:12 |
quote:De Nieuwegeinse sneltram, tussen halte Westraven en Zuilenstein. Volgens mij ga je dan in 1x 2x over een zonegrens. ![]() | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:13 |
quote:Amsterdam Duivendrecht naar Amsterdam Bijlmer. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:14 |
quote:Nee hoor. Dat is al eerder uitgevonden. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:15 |
quote:Goh. Toch niet zo perfect dan dit huidige systeem ![]() | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:16 |
quote:is 3 strippen, 2 zones geen 3 zones | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:16 |
quote:waarom niet eerder ingevoerd dan ? | |
easy-going | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:18 |
quote:Ik ben benieuwd hoeveel ze het gaat kosten om alle compensatiekaarten uit te betalen. Compensatiekaarten????? In 2007 reisde ik met de ov-chipkaart naar mijn werk, eerst met de bus (Connexxion) en daarna de Metro. Zaten best wat problemen in, toen de zomertijd inging was dat niet in de ov-chipautomaat van de bus ingevoerd zodat ik weken dubbel instaptarief (0.70 ct) betaalde (en terugkreeg) omdat de klok van de bus achterliep en ik daardoorlanger dan 1 uur overstaptijd had, maar goed, kinderziektes, kan gebeuren. En toen raakte Connexxion het vervoer bij ons kwijt en kregen wij Arriva. Mooie bussen hoor, maar zonder OV-chipkaartautomaten, dus reis ik sinds vorig jaar weer met de ouderwetse strippenkaart. Maar nu moet ik dus met beide gaan reizen, eerst met de strippenkaart naar Rotterdam, en dan met de OV-chipkaart de Metro in, dubbel instaptarief dus (in de strippenkaart zit al een strip instaptarief en bij de Metro betaal je dan ook nog eens) maar daar is een oplossing voor: de compensatiekaart! Die kan je dus halen bij de Ret en die moet je bij het inchecken stempelen in een speciale automaat die op de stations staan. Dat hoeft dan maar 1x per dag en je moet dan je strippenkaart en de compensatiekaart opsturen en dan krijg je 1.50 per dag terug. Zie je het voor je, in de spits komt een busje of 4/5 tegelijk aan op Zuidplein, paar honderd man, met zijn allen voor het stempelautomaatje en daarna met zijn allen inchecken. En dan het werk bij de Ret (of waardan ook) al die compensatiekaartjes vergelijken met de strippenkaart. ![]() Ik kijk erg uit naar het reizen vanaf de 29e ![]() | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:20 |
quote: hahaha, ja zomer en wintertijd. Dat wordt ook lachen straks hoe ze dat gaan doen. Hier staan de klokken bijna nooit goed. Ik heb het meegemaakt dat de chauffeur de tijd stempelde die de klok aangaf in de bus, alleen hij liep een uur voor ![]() | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:20 |
quote:je hebt gelijk. Ik bedoelde ook 2 haltes 3 strippen. Lijkt me een ernstig nadeel van het zone systeem. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:21 |
quote:Geen idee. Omdat mensen toen nog makkelijk alleen met de Strippenkaart konden reizen. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:25 |
quote:Het kan zeker een lastig situatie oplossen en zal veel ergernis veroorzaken. Maar dat is het risico wat men neemt door de chipkaart stapsgewijs in te voeren. Het is een dergelijke rare constructie of heel Nederland tegelijk overgaan. | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:29 |
quote:Zeker, het zone systeem heeft ook nadelen zeker met die achterlijke zones in Nederland | |
Q. | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:32 |
quote:Oh. Maar Westraven is de zonegrens dus stripje minder. Één halte eerder, het 150 meter verder gelegen Kanaleneiland Zuid is wel 3 zones en dus 4 strippen. Voor twee haltes. | |
easy-going | vrijdag 16 januari 2009 @ 11:41 |
quote:Waarom die laatste optie niet? Ik snap niet dat de RET dit doorduwt terwijl het aansluitende vervoer nog niet zover is. Er zijn sowieso nog rare situaties in de praktijk. Mijn collega wilde dinsdag haar kaart opladen (Metrostation Hoogvliet), ze stond .39 ct negatief en dan gaan de poortjes niet open. Maar de oplaadautomaat was buiten werking (is daar regelmatig het geval) en ze kon dus niet opladen. (Er stond toevallig een Ret medewerker en daar kreeg ze een "bonnetje" van dat ze gratis naar station Beurs mocht) Nu kom je die poortjes nog wel door, maar als dit na de 29e gebeurt en er is geen Ret medewerker te bekennen sta je daar. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 12:05 |
quote:Geen idee hoe dat opgelost gaat worden. Dat zal ook 1 van de trial en error dingen worden helaas. Maar misschien dat er de komende weken extra chipkaart automaten komen op de plaats van de oude kaart automaten zodat het niet zo erg is als e 1 uitvalt. Het systeem in heel Nederland invoeren doen ze niet omdat het systeem nog niet goed genoeg getest is. Rotterdam is het test gebied. Met de ervaringen die men in Rotterdam opdoet kan men straks sneller en beter de OV chipkaart in heel Nederland invoeren. Nu zijn de problemen en ergernissen in 1 stad. Als je overal tegelijk deze nieuwe technieken zou toepassen, zou je overal problemen en ergernissen hebben. | |
easy-going | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:34 |
quote:Maar ga het nog niet verplichten zolang het systeem nog niet goed genoeg getest is. En dat gebeurt nu wel ![]() | |
Stupendous76 | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:41 |
quote:Dit systeem, nadat ze de fouten er uit hebben gehaald. Zie de rest van deze topicreeks voor welke fouten. Of het Hong Kong-systeem, of het Duitse. | |
Stupendous76 | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:43 |
Vandaag trouwens naar Rotterdam geweest voor een beurs. Naast de 1,5 uur vertraging van de NS kom je dan eindelijk aan op Rotterdam CS. Bij de RET-infobalie vragen naar het vervoer naar Ahoy: het beste kunt u met de metro en een strippenkaart... Dus wij een strippenkaart gekocht. Ik kom zo door het poortje, mijn collega staat voor het ov-chipkaartpoortje dat ook opengaat... Tot zover dus de betrouwbaarheid van de OV-chipkaart. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:46 |
quote:Tuurlijk joh. De complete betrouwbaarheid van de chipkaart af laten hangen van 1 situatie in de overgansfase ![]() | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:46 |
quote:En hoe kun je een systeem invoeren zonder fouten, als je geen kans hebt gehad om die fouten te ontdekken? | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:47 |
quote:Het systeem in in Rotterdam al uitgebreid getest. Maar de finale en beslissende test kan pas als het het enige systeem is dat wordt gebruikt. Zolang er twee systemen door elkaar worden gebruikt kun je niet uitvinden of het werkt en waar de fouten zitten. | |
Stupendous76 | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:24 |
quote:Je zou toch zeggen dat ze na al die andere systemen bekeken te hebben, na al dat nadenken, na al dat geld, na al die jaren, toch wel iets kunnen produceren dat niet zomaar een foutmelding geeft, precies 1 week voordat je het gaat invoeren? | |
Stupendous76 | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:25 |
quote:Door te testen en de fouten er uit te halen. Die fouten van het begin, jaren geleden, zitten er nog steeds in. | |
easy-going | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:31 |
quote:Maar de fouten die al jaren zichtbaar zijn, zijn nog steeds niet hersteld. Niet werkende ov-chipautomaten op stations en verder geen mogelijkheden om een kaart op te laden zijn er al jaren, en dus nog steeds niet opgelost. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:48 |
quote:Het is nog niet ingevoerd. Rotterdam is het testgebied. Pas later zal het in heel Nederland worden ingevoerd. En jij zult misschien wel denken dat het zo makkelijk kan. Blijbaar heb ook jij onrealistische verwachtingen. Overigens, het wordt pas over twee weken ingevoerd. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:51 |
quote:Zijn alle apparaten altijd stuk? | |
Stupendous76 | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:51 |
quote:Dus ze testen wel maar doen niets met de problemen. Trouwens, binnenkort testgebied af. quote:Blijkbaar denk jij te simpel. quote:Nou, die ene week zal het verschil maken... | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:51 |
quote:De test is ook nog steeds bezig. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:54 |
quote:Voor iemand die zoveel kritiek heeft zou je toch wel mogen verwachten dat die goed op de hoogte is van alles. Als je niet eens goed weet wanneer het wordt ingevoerd, maak je jezelf niet echt geloofwaardig. Waaruit blijkt dat ze niets met de problemen doen dan? Rotterdam blijft voorlopig gewoon het testgebied voor de invoering in heel Nederland. Niks test gebied af. De grootste uitdaging moet nog komen. Een situatie waarbij alleen de OV chipkaart gebruikt kan worden. Blijkbaar kan ik me wel voorstellen dat een complexe operatie niet foutloos kan verlopen. | |
easy-going | vrijdag 16 januari 2009 @ 19:59 |
quote:Niet altijd, maar ook niet incidenteel. Ikzelf let er niet zo op omdat ik mijn ov-chipkaart niet meer gebruikte, maar mijn collega hoor ik regelmatig mopperen. Zij is overigens al meerder malen weer teruggegaan naar de strippenkaart omdat ze veel gezeik had met niet kunnen uitchecken door haperende uitcheckapparaten. Mijn mening is dat er gewoon nog steeds veel te veel kinderziektes zijn om het er nu maar door te duwen. (En ik baal natuurlijk van te voren al omdat ik verwacht dat die compensatiekaart ook weer veel gedoe op gaat leveren, sowieso is dat al veel extra werk: zo'n kaart halen,stempelen, strippenkaart met compensatiekaart opsturen). | |
Basp1 | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:02 |
quote:Ow dat kan ik me ook maar al te goed. Omdat de vervoersbedrijven teveel willen met die kaart is die gedoemd niet waar te maken wat er beloofd is. Bij banken vinden ook dagelijks heel complexe operaties plaats maar daar gaat toch niet zoveel fout. Behalve dat regelmatig pinapparaten geskimmed worden. Zelf de o zo veilige NS automaten zijn er niet tegen bestand en worden dus ook regelmatig geskimmed. | |
Stupendous76 | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:03 |
quote:Nog 2 weken, ja. quote:-edit- laat maar, hopeloos quote:Zie bijvoorbeeld hier. Of anders een van de vele, vele, andere meldingen hier over in deze topicreeks en elders. quote:Nou, dat wordt dan leuk om te zien, sowieso voor alle niet-Rotterdammers. quote:Dat maak je dan wel verdomd lastig kenbaar hier. [ Bericht 6% gewijzigd door Stupendous76 op 16-01-2009 20:08:51 ] | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:09 |
quote:wat snap je niet aan het feit dat Rotterdam test gebied is voor de OV kaart in heel Nederland? Zozo. Snel geirriteerd dat als je iemand op zijn fouten aanspreken al "op de man spelen" noemt. Zijn dat problemen die er al vanaf het begin zijn, of zijn het nieuwe problemen? En tja, een automaat valt wel eens uit. Dat zal niet veel anders zijn dan nu het geval is. Maar als je het een beetje goed plant hoef je niet zo vaak van die apparaten gebruik te maken. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:11 |
quote:Wat zullen we dan doen? Hele systeem tegelijk in Nederland invoeren of er gewoon helemaal mee stoppen? | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:13 |
quote:Ja het blijven problemen die in het begin er ook waren, hoe vaak moeten we dat nou nog zeggen !!!!!!! Je hoeft niet zo vaak gebruik te maken van die apparaten ? Natuurlijk wel, chipkaarten zijn niet zo makkelijk te koop als strippenkaarten nu, dus zzal er meer van die automaten gebruik worden gemaakt> Waarvan er op de meeste metrostations maar 2 staan trouwens. ZIe de rijen bij metrostation Beurs elke dag ervoor. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:13 |
quote:Nu willen ze weer teveel, andere moment kan die weer te weinig... Het is ook nooit goed he. Ik maak toch nog regelmatig mee dat de pin of geld automaten niet werken en ik geen geld uit de muur kan trekken. | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:14 |
quote: en wat doe je dan ? als je het perse nodig heb ? | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:17 |
quote:Je kunt je kaart automatisch laten opladen of abbonement aanvragen. Dan heb je die verkoop automaten op de stations nooit nodig. | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:18 |
quote:je maakt mee dat apparaten het niet doen ? als dat gebeurt met de poortjes ? wat dan ? of gebeurt dat niet | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:18 |
quote:Ik zorg dat ik het nooit perse nodig heb. | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:19 |
quote:Denk je nou echt dat ik jou kan garanderen dat die poortjes nooit een storing hebben ![]() Geef nou eens een keer antwoord op de vraag waarom jij zo dwangmatig aan het zeuren bent op die OV chipkaart. | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:19 |
quote:nee kan niet met anonieme kaart | |
snowgoon | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:19 |
quote:Je moet het ook goed regelen. | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:20 |
quote:nee je maakt het mee dat pinautomaten niet werken kan, wat doe je dan ? ov kaart heb je namelijk wel nodig jij heb altijd geld bij je ? altijd chipkaart ? | |
macca728 | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:21 |
quote:laten ze dat dan doen, meer automaten en goed werkende, 364 dagen per jaar ipv 300 |