abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65074214
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:22 schreef macca728 het volgende:


Precies, dat komt over 3 jaar wel een keer toch
En wat dan nog grappiger is dan zal het worden ingevoerd als zijnde een revolutionair nieuwe dienst wat voorheen nooit mogelijk is geweest.
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:14:29 #202
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65074926
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:19 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik volg de discussie serieus, maar ik neem niet alle opmerkingen even serieus. Er zijn een aantal mensen die niks liever doen dan klagen op de OV chip kaart, de positieve dingen negeren en doen alsof de situatie niet kan verbeteren.
Een aantal van die klachten zijn terecht en zal zeker naar geluisterd moeten worden net zoals ook gezegd mag worden dat het helemaal niet zo slecht is en het ook best wel goed gaat.
De reden waarom deze topicreeks "Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart" heet komt omdat er niet naar geluisterd wordt.
quote:
Eigenlijk is alleen Rotterdam en de NS op kleine delen al jarenlang druk bezig met de OV chipkaart. Veruit het grootste deel van Nederland wacht de eerste resultaten en ervaringen af dus die zullen hun onderhoud en verbouwingen ook wel afstemmen op een latere komst van de chipkaart voorzieningen.
Dat is heel mooi.
quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)ip_betaalden_te_veel
[..]

Lijkt me duidelijk dat de RET dus duidelijk zegt dat niet 1 partij de fouten veroorzaakt maar dat het meerdere oorzaken heeft.
Ze kunnen ook moeilijk anders zeggen, er zijn, helaas, nog steeds te veel problemen.
quote:
Het is ook wel redelijk naief om te denken dat zoiets bij zoveel mensen maar om 1 reden fout kan gaan.
En dan is dit nog maar een beperkte test, enkel de RET. En toch willen ze het invoeren per 29-01-09, dan hebben ze nog veel werk te doen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65074947
haha zeker

trouwens dat het zone systeem wordt afgeschaft is ook onzin, want dat blijft gewoon gelden voor abonnementen en waarschijnlijk ook voor dagkaarten. Ze zullen het misschien anders gaan noemen.

Immers een abonnement is geldig voor en bepaald gebied, lijkt me niet dat het per afstand gaat
pi_65075030
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:14 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

De reden waarom deze topicreeks "Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart" heet komt omdat er niet naar geluisterd wordt.
[..]

Dat is heel mooi.
[..]

Ze kunnen ook moeilijk anders zeggen, er zijn, helaas, nog steeds te veel problemen.
[..]

En dan is dit nog maar een beperkte test, enkel de RET. En toch willen ze het invoeren per 29-01-09, dan hebben ze nog veel werk te doen.

nou enkel RET ?
NS en GVB natuurlijk ook
Arriva en Connexxion ook, maar die zijn ermee gestopt.
pi_65083744
Vandaag weer een mooi voorbeeld van het niet functioneren van die kaart meegemaakt.

Mijn kortingskaart die al een tijd verlopen is wou ik graag weer vernieuwen Dus ik ga naar een NS balie toe, ik zeg tegen die mevrouw ik wil graag deze kaart (ovchip ding van de NS) opnieuw een kortingskaart maken. TJA sorry meneer, maar dat kan allen als u deze meteen verlengd had, nu moet u opnieuw u foto inleveren. Ik ja maar op de kaart staat geldig tot, kan dat er dan niet op, nee meneer.

Chapeu, NS jullie snappen echt niet hoe deze kaart zou moeten werken
pi_65084276
nou lekkere klantenservice bij TSL.

Nee niemand heeft die vraag aan ons gesteld nog. Ik wet het niet hoor.
Of je wilt het niet zeggen aan de klant

Wij vinden het fijn te vernemen dat u gebruik wilt gaan maken van de OV-chipkaart. Het is mogelijk een reisproduct, in dit geval een abonnement, op uw OV-chipkaart te laden. Om na te gaan of uw NS kaart geschikt is voor een RET abonnement raden wij u aan contact op te nemen met de NS. De NS produceert momenteel als enigste Openbaar Vervoerbedrijf zijn eigen kaarten. De mogelijkheden voor de OV-chipkaarten van de NS kunnen afwijken van de OV-chipkaarten van de andere Openbaar Vervoerbedrijven. Hieronder treft u de contactgegevens van de Nederlandse Spoorwegen.

NS Klantenservice
Telefoon: 0900-2021163 (0,10 euro p/m)
Website: www.ns.nl

Met vriendelijke groet,


Klantenservice OV-chipkaart
pi_65084566
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:16 schreef macca728 het volgende:
nou lekkere klantenservice bij TSL.
Dat de NS zomaar kaarten kan en mag uitbrengen die anders zijn dan de rest. Lang leven de goede regie van TLS en de uniforme outrol.

Ik zie de bui al hangen, wij gaan straks 2 kaarten krijgen, 1 voor de NS, en 1 voor de rest van het OV.

Goh wat een verbetering dan,omdat er 2 chipkaarten in mijn portemnee moeten gaan zitten zal er altijd 1 uit gehaald moeten worden om dat te laten functioneren.
pi_65084635
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat de NS zomaar kaarten kan en mag uitbrengen die anders zijn dan de rest. Lang leven de goede regie van TLS en de uniforme outrol.

Ik zie de bui al hangen, wij gaan straks 2 kaarten krijgen, 1 voor de NS, en 1 voor de rest van het OV.

Goh wat een verbetering dan,omdat er 2 chipkaarten in mijn portemnee moeten gaan zitten zal er altijd 1 uit gehaald moeten worden om dat te laten functioneren.
Ja dat is nu dus volkomen duidelijk dat je 2 kaarten nodig gaat hebben.
pi_65084669
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat de NS zomaar kaarten kan en mag uitbrengen die anders zijn dan de rest. Lang leven de goede regie van TLS en de uniforme outrol.

Ik zie de bui al hangen, wij gaan straks 2 kaarten krijgen, 1 voor de NS, en 1 voor de rest van het OV.

Goh wat een verbetering dan,omdat er 2 chipkaarten in mijn portemnee moeten gaan zitten zal er altijd 1 uit gehaald moeten worden om dat te laten functioneren.
en dat terwijl NS mede-vennoot is van TLS
pi_65085096
Ook leuk van de NS:



Gewoon kaartjes blijven kopen dus!
pi_65085185
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat is nu dus volkomen duidelijk dat je 2 kaarten nodig gaat hebben.
Was dat het laatse voordeel wat men voor de consument kon bedenken of is er nog 1 over.

Wel leuke reclame filmpjes hoe makkelijk het zou moeten gaan werken met 1 kaart.
http://www.ov-chipkaart.nl/hoe/reizen/films/

Houtworm of snowgoon kom er maar in dat we te negatief zijn.
pi_65085313
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:37 schreef DJKoster het volgende:
Ook leuk van de NS:

[ afbeelding ]

Gewoon kaartjes blijven kopen dus!
nou dan luistert de NS wel naar haar klanten in tegenstelling tot de RET als dat zou gebeuren.
pi_65094701
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vind het idd een probleem, maar leuk dat je over mijn ander argumenten heen leest.

Als jij een nieuwe fiets koopt maakt jou dat niet uit dat het opeens een fiets wordt met driehoekige wielen.
Als je iemand verwijt dat die jouw woorden in de mond legt, moet je het niet zelf gaan doen.

Voordat jij een nieuwe auto koopt is die auto ook eerst uitgedacht op de tekentafel. Lang voordat publiekelijk bekend was dat die auto er zou komen zijn er zijn talloze proefritten mee gedaan. Het duurt van tekentafel tot showroom ook wel een paar jaar voordat die auto helemaal af is en aan de consument getoond kan worden.

Die luxe heeft de OV chipkaart niet. Daarvan kan men niet van de ene op de andere dag zeggen "hier heb je de strippenkaart, ik kom de OV chipkaart halen". Want alles wat er voor een OV chipkaart nodig is, kun je niet binnen een handomdraai klaarzetten zoals je wel van oude naar nieuwe auto kunt wisselen.

Dus jouw vergelijking met een fiets of auto die buiten het zicht van de consument ontwikkeld kan worden, gaat compleet mank.
pi_65094737
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:14 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

De reden waarom deze topicreeks "Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart" heet komt omdat er niet naar geluisterd wordt.
[..]

Dat is heel mooi.
[..]

Ze kunnen ook moeilijk anders zeggen, er zijn, helaas, nog steeds te veel problemen.
[..]

En dan is dit nog maar een beperkte test, enkel de RET. En toch willen ze het invoeren per 29-01-09, dan hebben ze nog veel werk te doen.
JIj wilt perse een bron dat de RET niet alleen de klanten de schuld geeft. Geef ik jou die bron, dan kom je met het slappe verwijt dat ze niet anders kunnen zeggen
pi_65094800
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:14 schreef macca728 het volgende:
haha zeker

trouwens dat het zone systeem wordt afgeschaft is ook onzin, want dat blijft gewoon gelden voor abonnementen en waarschijnlijk ook voor dagkaarten. Ze zullen het misschien anders gaan noemen.

Immers een abonnement is geldig voor en bepaald gebied, lijkt me niet dat het per afstand gaat
Van jouw vrienden van het RET
quote:
Er bestaat nog altijd een papieren versie van het Sterabonnement. In de metro kan deze met ingang van 29 januari 2009 niet meer gebruikt worden. We raden u daarom aan om te kiezen voor de OV-chipkaart.
Die ster abbo's gaan dus ook gewoon verdwijnen.

Blijkbaar ben je toch niet zo goed op de hoogte als je denkt.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 00:56:35 #216
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65094801
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

JIj wilt perse een bron dat de RET niet alleen de klanten de schuld geeft. Geef ik jou die bron, dan kom je met het slappe verwijt dat ze niet anders kunnen zeggen
Zo slap is het niet als je even doordenkt, zouden ze namelijk zeggen dat de reizigers oorzaak van alles zijn, hebben ze een rel van jewelste. En natuurlijk vind ik het goed om te lezen dat het niet enkel de reizigers (maar ook aan het systeem) ligt. Maar, hadden ze een beter systeem gehad, had het ze misschien helemaal niets gekost.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65094820
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:37 schreef DJKoster het volgende:
Ook leuk van de NS:

[ afbeelding ]

Gewoon kaartjes blijven kopen dus!
Vooral doen.
Al ben je redelijk naief als je denkt dat een klein clubje mensen op een forum het tegen kan houden. Zeker nu alle studenten een OV chip krijgen zal het steeds meer gebruikt worden.
pi_65097717
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:50 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als je iemand verwijt dat die jouw woorden in de mond legt, moet je het niet zelf gaan doen.

Voordat jij een nieuwe auto koopt is die auto ook eerst uitgedacht op de tekentafel. Lang voordat publiekelijk bekend was dat die auto er zou komen zijn er zijn talloze proefritten mee gedaan. Het duurt van tekentafel tot showroom ook wel een paar jaar voordat die auto helemaal af is en aan de consument getoond kan worden.

Die luxe heeft de OV chipkaart niet. Daarvan kan men niet van de ene op de andere dag zeggen "hier heb je de strippenkaart, ik kom de OV chipkaart halen". Want alles wat er voor een OV chipkaart nodig is, kun je niet binnen een handomdraai klaarzetten zoals je wel van oude naar nieuwe auto kunt wisselen.
De specificaties van een strippenkaart, abbonementen , en normale treintickets zijn totaal bekend, die ontwerpers van een ov-chip knip moeten toch minsten de basic dingen terug laten komen als ze dat niet kunnen, hebben ze een heel slecht product ontworpen.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:02:11 #219
141482 Q.
JurassiQ
pi_65098012
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 08:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De specificaties van een strippenkaart, abbonementen , en normale treintickets zijn totaal bekend, die ontwerpers van een ov-chip knip moeten toch minsten de basic dingen terug laten komen als ze dat niet kunnen, hebben ze een heel slecht product ontworpen.
Ware het niet dat men de introductie aangrijpt om een ander tariefsysteem in te voeren, een 'eerlijker' systeem waarbij men de klant makkelijker geld afhandig kan maken. .
For great justice!
pi_65098537
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:02 schreef Q. het volgende:


Ware het niet dat men de introductie aangrijpt om een ander tariefsysteem in te voeren, een 'eerlijker' systeem waarbij men de klant makkelijker geld afhandig kan maken. .
Maar dan nog zou het ander tariefsysteem geen belemmering moeten zijn om die kaart goed te kunnen specificeren.

snowgoon hoe gaat het nu dadelijk met de NS zitten, kan ik daar nu wel of niet nog een kaartje op die ov chipknip laden, of moet perse steeds een tegoed op die kaart hebben staan. Zeker als ik dat bericht uit het ad las met het antwoord van de ns directeur krijg ik het idee dat er door de ns alleen nog meer met tegoed gewerkt gaat worden.
pi_65098578
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:57 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Vooral doen.
Al ben je redelijk naief als je denkt dat een klein clubje mensen op een forum het tegen kan houden. Zeker nu alle studenten een OV chip krijgen zal het steeds meer gebruikt worden.

Jammer dat je niet antwoordt waarom er 2 OV chipkaarten nodig zijn voor het OV.

Dat is een feit.

Nee hoe gaan die abonnementen straks bepaald worden dan waarvoor ze geldig zijn.
Worden die op maat gemaakt voor de reiziger ? Immers je betaalt toch per afstand ?

Krijg je km abonnementen ? Lijkt me niet.

Misschien heb je gelijk, verdwijnen abonnementen inderdaad helemaal, zou me niets verbazen, immers het is moeilijk om zoiets te verzinnen, dus doen we het maar niet, net zoals de retourtjes
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:29:00 #222
141482 Q.
JurassiQ
pi_65098618
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

snowgoon hoe gaat het nu dadelijk met de NS zitten, kan ik daar nu wel of niet nog een kaartje op die ov chipknip laden, of moet perse steeds een tegoed op die kaart hebben staan. Zeker als ik dat bericht uit het ad las met het antwoord van de ns directeur krijg ik het idee dat er door de ns alleen nog meer met tegoed gewerkt gaat worden.
Dus je kan een reisproduct op je kaartje zetten met het saldo wat er op staat? Handig!
For great justice!
pi_65098622
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:57 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Vooral doen.
Al ben je redelijk naief als je denkt dat een klein clubje mensen op een forum het tegen kan houden. Zeker nu alle studenten een OV chip krijgen zal het steeds meer gebruikt worden.
Misschien kan je de automaten in de bus nog herinneren van 10, 15 jaar geleden waarbij je zelf mocht strippen ipv de chauffeur.

Binnen een jaar waren ze weg, zo goed ging het
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:33:44 #224
141482 Q.
JurassiQ
pi_65098733
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Binnen een jaar waren ze weg, zo goed ging het
Er zijn stadsbuslijnen, oa de lijn 11 en 12 in Utrecht, waar dat beleid nog steeds gebruikt wordt. Then again, dat zijn lijnen waar alleen studenten met SOV op reizen.
For great justice!
pi_65099223
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Misschien kan je de automaten in de bus nog herinneren van 10, 15 jaar geleden waarbij je zelf mocht strippen ipv de chauffeur.

Binnen een jaar waren ze weg, zo goed ging het
Maar Maar Maar Maar stempelen is veel moeilijker voor de klant en die klant weet niet hoeveel zone's die moet stempelen, hij moet ook nog eens een strippenkaart hebben

1 Kaart voor alle ov die je niet meer uit je portemenee hoeft te halen is veel makkelijker voor de reiziger.

(of het bij 1 kaart gaat blijven is voor mij de grote vraag, wanneer je namelijk 2 rfid dingen in je portemenee hebt zitten werken die dingen niet meer. )
pi_65099632
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar Maar Maar Maar stempelen is veel moeilijker voor de klant en die klant weet niet hoeveel zone's die moet stempelen, hij moet ook nog eens een strippenkaart hebben

1 Kaart voor alle ov die je niet meer uit je portemenee hoeft te halen is veel makkelijker voor de reiziger.

(of het bij 1 kaart gaat blijven is voor mij de grote vraag, wanneer je namelijk 2 rfid dingen in je portemenee hebt zitten werken die dingen niet meer. )
Ik gaf maar een voorbeeld van verbeteringen die door reizigers ongedaan zijn gemaakt.
Ik verwacht niet dat de chipkaart gaat verdwijnen en als hij goed is, geen enkel probleem mee.

Wat ik al aangaf, de NS heeft een eigen kaart die niet uitwisselbaar is met andere kaarten behalve als je op saldo gaat reizen.

Ik vraag me af waarom er niet vanaf het begin is gekozen voor 1 kaart die hetzelfde werkt.
Lijkt mij makkelijker
pi_65100339
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:02 schreef macca728 het volgende:

Ik vraag me af waarom er niet vanaf het begin is gekozen voor 1 kaart die hetzelfde werkt.
Lijkt mij makkelijker
Als we naat TLS kijken zien we dat daar verschillende belangen behartigd moeten worden. Die van de NS en ander vervoersbedrijven. Dat een reizigers organisatie er niet bij zit, en ook geen regie van een overheid. Op een boot kan maar 1 kapitein varen, en met verschillende belangen krijgen we zulke vreemde constructies. Onze overheid zou ook moeten zeggen, he OV bedrijven de afspraak was 1 kaart voor alles, dit is het niet, betaal de subsidie hiervoor maar terug jullie hebben gefaald met zijn allen.
pi_65100499
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als we naat TLS kijken zien we dat daar verschillende belangen behartigd moeten worden. Die van de NS en ander vervoersbedrijven. Dat een reizigers organisatie er niet bij zit, en ook geen regie van een overheid. Op een boot kan maar 1 kapitein varen, en met verschillende belangen krijgen we zulke vreemde constructies. Onze overheid zou ook moeten zeggen, he OV bedrijven de afspraak was 1 kaart voor alles, dit is het niet, betaal de subsidie hiervoor maar terug jullie hebben gefaald met zijn allen.
ja en het gekke is dat NS partner is van TLS:

TLS bestaat uit NS,HTM,RET en GVB

TLS is speciaal opgericht om het nationale OV-chipkaartsysteem voor het openbaar vervoer te realiseren. Uitgangspunt hierbij is dat alle Nederlandse OV-bedrijven kunnen worden aangesloten op het nieuwe systeem. Voor de reiziger verandert de manier van betalen in het openbaar vervoer. De OV-chipkaart is oplaadbaar en contactloos. De OV-chipkaart vervangt de strippenkaart, het papieren treinkaartje en de papieren abonnementen. Het op de OV-chipkaart geladen saldo of product kan de reiziger gebruiken om te reizen.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:27:51 #229
141482 Q.
JurassiQ
pi_65100529
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja en het gekke is dat NS partner is van TLS:

TLS bestaat uit NS,HTM,RET en GVB
TLS faalt dus enorm hier. Net als het toezicht uiteraard.
For great justice!
pi_65101194
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 08:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De specificaties van een strippenkaart, abbonementen , en normale treintickets zijn totaal bekend, die ontwerpers van een ov-chip knip moeten toch minsten de basic dingen terug laten komen als ze dat niet kunnen, hebben ze een heel slecht product ontworpen.
Welke basis dingen komen niet terug dan?
Enige wat ik kan bedenken is het NS retourtje.

Ook geen onoverkomelijk probleem. En dat gebeurd ook bij nieuwe auto's dat ze op bepaalde punten niet zo goed zijn. De afgelopen periode bleek dat de de nieuwere auto's veel meer moeite hebben met de kou.
pi_65101214
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:02 schreef Q. het volgende:

[..]

Ware het niet dat men de introductie aangrijpt om een ander tariefsysteem in te voeren, een 'eerlijker' systeem waarbij men de klant makkelijker geld afhandig kan maken. .
Dat blijkt wel aan de 70.000 euro die het RET kwijt is aan extra administratiekosten om teveel ontvangen geld terug te betalen...
pi_65101282
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:56 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Zo slap is het niet als je even doordenkt, zouden ze namelijk zeggen dat de reizigers oorzaak van alles zijn, hebben ze een rel van jewelste. En natuurlijk vind ik het goed om te lezen dat het niet enkel de reizigers (maar ook aan het systeem) ligt. Maar, hadden ze een beter systeem gehad, had het ze misschien helemaal niets gekost.
Welk systeem hadden ze dan moeten gaan gebruiken?
pi_65101311
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat blijkt wel aan de 70.000 euro die het RET kwijt is aan extra administratiekosten om teveel ontvangen geld terug te betalen...
arme RET, dat mensen hier al 3 jaar dubbele zones betalen hoor je niets over
Ja daar komt nu eindelijk een stempelkaart voor. Zullen alle mensen die gaan gebruiken ?
pi_65101337
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar Maar Maar Maar stempelen is veel moeilijker voor de klant en die klant weet niet hoeveel zone's die moet stempelen, hij moet ook nog eens een strippenkaart hebben

1 Kaart voor alle ov die je niet meer uit je portemenee hoeft te halen is veel makkelijker voor de reiziger.

(of het bij 1 kaart gaat blijven is voor mij de grote vraag, wanneer je namelijk 2 rfid dingen in je portemenee hebt zitten werken die dingen niet meer. )
Hoezo werken die dingen dan niet meer?

Ik snap ook niet goed waarom er toch twee kaarten zouden moeten zijn. Het is juist de bedoeling om alles met 1 kaart te kunnen doen. Maar ook dat lijkt me iets wat er nog wel van gaat komen.
pi_65101382
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

arme RET, dat mensen hier al 3 jaar dubbele zones betalen hoor je niets over
Ja daar komt nu eindelijk een stempelkaart voor. Zullen alle mensen die gaan gebruiken ?
Als ze die niet gaan gebruiken is dat de keuze van de mensen.
Je kunt moeilijk de RET gaan verwijten dat mensen geen gebruik manken van de service die het RET verleent.
Alhoewel, jij zou het de RET nog kwalijk nemen als de stroom uitvalt en de metro niet kan rijden...
pi_65101445
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:47 schreef snowgoon het volgende:

Welke basis dingen komen niet terug dan?
Enige wat ik kan bedenken is het NS retourtje.
Ik heb nog steeds geen uitwerking vanuit de NS gezien om mensen met korting te laten meereizen.

Zoals ik al in dit of het ander topic melde, hoe gaat het nu precies zitten bij de NS kan ik wel nog enkeltjes op die kaart zetten of gaat die kaart echt alleen maar met tegoeden werken. Als ik het AD bericht las kreeg ik het gevoel dat men alleen nog maar met tegoeden gaat werken. Mocht dat het geval zijn dan weet ik alweer wat er gebeurd als ik normalitair een enkele reis amsterdam kocht en onderweg in utrecht zou uitstappen kan ik daarna met mijn kaartje doorreizen wanneer men alleen met tegoeden werkt, ja dan mag je natuurlijk weer 2* opstaptarief voor de ns betalen.
pi_65101487
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als ze die niet gaan gebruiken is dat de keuze van de mensen.
Je kunt moeilijk de RET gaan verwijten dat mensen geen gebruik manken van de service die het RET verleent.
Alhoewel, jij zou het de RET nog kwalijk nemen als de stroom uitvalt en de metro niet kan rijden...
Het is al 3 jaar hoor die dubbele zones, nu gaan ze mensen compenseren. Hoeveel geld heeft ze dat opgeleverd de laatste 3 jaar ?
pi_65101501
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als ze die niet gaan gebruiken is dat de keuze van de mensen.
Je kunt moeilijk de RET gaan verwijten dat mensen geen gebruik manken van de service die het RET verleent.
Alhoewel, jij zou het de RET nog kwalijk nemen als de stroom uitvalt en de metro niet kan rijden...
He naar 3 jaar testen mogen consumenten toch wel verwachten dat er een uitrol is die werkend is voor mensen die van dit innovatieve product gebruik maken ipv dat men nu weer met een belachelijke omslagtige oplossing komt.
pi_65101553
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen uitwerking vanuit de NS gezien om mensen met korting te laten meereizen.

Zoals ik al in dit of het ander topic melde, hoe gaat het nu precies zitten bij de NS kan ik wel nog enkeltjes op die kaart zetten of gaat die kaart echt alleen maar met tegoeden werken. Als ik het AD bericht las kreeg ik het gevoel dat men alleen nog maar met tegoeden gaat werken. Mocht dat het geval zijn dan weet ik alweer wat er gebeurd als ik normalitair een enkele reis amsterdam kocht en onderweg in utrecht zou uitstappen kan ik daarna met mijn kaartje doorreizen wanneer men alleen met tegoeden werkt, ja dan mag je natuurlijk weer 2* opstaptarief voor de ns betalen.
Ik mis nog zoveel dingen

hoe gaan abonnementen werken zonder zones ? Weet iemand hoe dat in Londen werkt ?
pi_65101571
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:51 schreef snowgoon het volgende:

Hoezo werken die dingen dan niet meer?
Interferentie, hoe kan dat apparaat weten welke kaart hij moet hebben als er meerdere in je portemenee zitten.

Met de OVCHIP knip bij mijn skipas werkte mijn skippas ook niet.
pi_65101606
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het is al 3 jaar hoor die dubbele zones, nu gaan ze mensen compenseren. Hoeveel geld heeft ze dat opgeleverd de laatste 3 jaar ?
Geen idee. Dat kun jij vast wel uit je hoge hoed toveren.
Overigens wordt de reizigers aangeraden om alleen de strippenkaart te gebruiken als ze een reis maken waarbij de ene vervoerder wel de chipkaart heeft en de ander niet.
Als mensen dan toch de chipkaart én de strippenkaart gebruiken is dat hun probleem.
pi_65101621
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:58 schreef macca728 het volgende:


hoe gaan abonnementen werken zonder zones ? Weet iemand hoe dat in Londen werkt ?
Net zoals in parijs met zones

En dan nog eens ook zones die steeds verder buiten lopen. Dus niet zoal;s in nederland een lappen kaart maar steeds lijen verder naar buiten toe. Zones zal wel een stuk makkelijker te berkeen zijn dan deze meoilijke methode die wij gaan krijgen.
pi_65101637
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Interferentie, hoe kan dat apparaat weten welke kaart hij moet hebben als er meerdere in je portemenee zitten.

Met de OVCHIP knip bij mijn skipas werkte mijn skippas ook niet.
Misschien gebrekkige skipas lezer dan.

Het lijkt mij dat de lezer zoekt naar een kaart waar een saldo of reisproduct op staat.
pi_65101649
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Geen idee. Dat kun jij vast wel uit je hoge hoed toveren.
Overigens wordt de reizigers aangeraden om alleen de strippenkaart te gebruiken als ze een reis maken waarbij de ene vervoerder wel de chipkaart heeft en de ander niet.
Als mensen dan toch de chipkaart én de strippenkaart gebruiken is dat hun probleem.
kan niet meer sjakie in Rotterdamse metro en in AMsterdamse metro straks ook.
Daar praten we toch over.
pi_65101656
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Geen idee. Dat kun jij vast wel uit je hoge hoed toveren.
Overigens wordt de reizigers aangeraden om alleen de strippenkaart te gebruiken als ze een reis maken waarbij de ene vervoerder wel de chipkaart heeft en de ander niet.
Als mensen dan toch de chipkaart én de strippenkaart gebruiken is dat hun probleem.
Ja dat geeft de consument vertrouwen.

He het is u probleem, dat wij als vervoerders gewoon een puinhoop ervan aan het maken zijn.
pi_65101685
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Misschien gebrekkige skipas lezer dan.

Het lijkt mij dat de lezer zoekt naar een kaart waar een saldo of reisproduct op staat.
wat maak jij alles ingewikkeld. Je hebt toch saldo op alletwee de kaarten. Meeste mensen wel
pi_65101695
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Misschien gebrekkige skipas lezer dan.

Het lijkt mij dat de lezer zoekt naar een kaart waar een saldo of reisproduct op staat.
Die lijken van jou moet je maar eens in een kast opbergen.

Tuurlijk kan een apparaat geen onderscheid maken tussen verschillende kaarten.
pi_65101700
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja dat geeft de consument vertrouwen.

He het is u probleem, dat wij als vervoerders gewoon een puinhoop ervan aan het maken zijn.
Een puinhoop die onvermijdelijk is.

Als jij een nieuwe auto koop hoef jij niet op de lopende band te gaan zitten terwijl die auto gemaakt wordt.
pi_65101724
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die lijken van jou moet je maar eens in een kast opbergen.

Tuurlijk kan een apparaat geen onderscheid maken tussen verschillende kaarten.
Geen idee of dat wel of niet kan.
pi_65101749
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

kan niet meer sjakie in Rotterdamse metro en in AMsterdamse metro straks ook.
Daar praten we toch over.
Jij had het over de drie jaar hiervoor. Nu krijgt men dat dubbele instap tarief terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')