En wat dan nog grappiger is dan zal het worden ingevoerd als zijnde een revolutionair nieuwe dienst wat voorheen nooit mogelijk is geweest.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:22 schreef macca728 het volgende:
Precies, dat komt over 3 jaar wel een keer toch
De reden waarom deze topicreeks "Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart" heet komt omdat er niet naar geluisterd wordt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik volg de discussie serieus, maar ik neem niet alle opmerkingen even serieus. Er zijn een aantal mensen die niks liever doen dan klagen op de OV chip kaart, de positieve dingen negeren en doen alsof de situatie niet kan verbeteren.
Een aantal van die klachten zijn terecht en zal zeker naar geluisterd moeten worden net zoals ook gezegd mag worden dat het helemaal niet zo slecht is en het ook best wel goed gaat.
Dat is heel mooi.quote:Eigenlijk is alleen Rotterdam en de NS op kleine delen al jarenlang druk bezig met de OV chipkaart. Veruit het grootste deel van Nederland wacht de eerste resultaten en ervaringen af dus die zullen hun onderhoud en verbouwingen ook wel afstemmen op een latere komst van de chipkaart voorzieningen.
Ze kunnen ook moeilijk anders zeggen, er zijn, helaas, nog steeds te veel problemen.quote:http://www.volkskrant.nl/(...)ip_betaalden_te_veel
[..]
Lijkt me duidelijk dat de RET dus duidelijk zegt dat niet 1 partij de fouten veroorzaakt maar dat het meerdere oorzaken heeft.
En dan is dit nog maar een beperkte test, enkel de RET. En toch willen ze het invoeren per 29-01-09, dan hebben ze nog veel werk te doen.quote:Het is ook wel redelijk naief om te denken dat zoiets bij zoveel mensen maar om 1 reden fout kan gaan.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
De reden waarom deze topicreeks "Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart" heet komt omdat er niet naar geluisterd wordt.
[..]
Dat is heel mooi.
[..]
Ze kunnen ook moeilijk anders zeggen, er zijn, helaas, nog steeds te veel problemen.
[..]
En dan is dit nog maar een beperkte test, enkel de RET. En toch willen ze het invoeren per 29-01-09, dan hebben ze nog veel werk te doen.
Dat de NS zomaar kaarten kan en mag uitbrengen die anders zijn dan de rest. Lang leven de goede regie van TLS en de uniforme outrol.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:16 schreef macca728 het volgende:
nou lekkere klantenservice bij TSL.
Ja dat is nu dus volkomen duidelijk dat je 2 kaarten nodig gaat hebben.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat de NS zomaar kaarten kan en mag uitbrengen die anders zijn dan de rest. Lang leven de goede regie van TLS en de uniforme outrol.
Ik zie de bui al hangen, wij gaan straks 2 kaarten krijgen, 1 voor de NS, en 1 voor de rest van het OV.
Goh wat een verbetering dan,omdat er 2 chipkaarten in mijn portemnee moeten gaan zitten zal er altijd 1 uit gehaald moeten worden om dat te laten functioneren.
en dat terwijl NS mede-vennoot is van TLSquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat de NS zomaar kaarten kan en mag uitbrengen die anders zijn dan de rest. Lang leven de goede regie van TLS en de uniforme outrol.
Ik zie de bui al hangen, wij gaan straks 2 kaarten krijgen, 1 voor de NS, en 1 voor de rest van het OV.
Goh wat een verbetering dan,omdat er 2 chipkaarten in mijn portemnee moeten gaan zitten zal er altijd 1 uit gehaald moeten worden om dat te laten functioneren.
Was dat het laatse voordeel wat men voor de consument kon bedenken of is er nog 1 over.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat is nu dus volkomen duidelijk dat je 2 kaarten nodig gaat hebben.
nou dan luistert de NS wel naar haar klanten in tegenstelling tot de RET als dat zou gebeuren.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:37 schreef DJKoster het volgende:
Ook leuk van de NS:
[ afbeelding ]
Gewoon kaartjes blijven kopen dus!
Als je iemand verwijt dat die jouw woorden in de mond legt, moet je het niet zelf gaan doen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind het idd een probleem, maar leuk dat je over mijn ander argumenten heen leest.
Als jij een nieuwe fiets koopt maakt jou dat niet uit dat het opeens een fiets wordt met driehoekige wielen.
JIj wilt perse een bron dat de RET niet alleen de klanten de schuld geeft. Geef ik jou die bron, dan kom je met het slappe verwijt dat ze niet anders kunnen zeggenquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
De reden waarom deze topicreeks "Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart" heet komt omdat er niet naar geluisterd wordt.
[..]
Dat is heel mooi.
[..]
Ze kunnen ook moeilijk anders zeggen, er zijn, helaas, nog steeds te veel problemen.
[..]
En dan is dit nog maar een beperkte test, enkel de RET. En toch willen ze het invoeren per 29-01-09, dan hebben ze nog veel werk te doen.
Van jouw vrienden van het RETquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:14 schreef macca728 het volgende:
haha zeker
trouwens dat het zone systeem wordt afgeschaft is ook onzin, want dat blijft gewoon gelden voor abonnementen en waarschijnlijk ook voor dagkaarten. Ze zullen het misschien anders gaan noemen.
Immers een abonnement is geldig voor en bepaald gebied, lijkt me niet dat het per afstand gaat
Die ster abbo's gaan dus ook gewoon verdwijnen.quote:Er bestaat nog altijd een papieren versie van het Sterabonnement. In de metro kan deze met ingang van 29 januari 2009 niet meer gebruikt worden. We raden u daarom aan om te kiezen voor de OV-chipkaart.
Zo slap is het niet als je even doordenkt, zouden ze namelijk zeggen dat de reizigers oorzaak van alles zijn, hebben ze een rel van jewelste. En natuurlijk vind ik het goed om te lezen dat het niet enkel de reizigers (maar ook aan het systeem) ligt. Maar, hadden ze een beter systeem gehad, had het ze misschien helemaal niets gekost.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
JIj wilt perse een bron dat de RET niet alleen de klanten de schuld geeft. Geef ik jou die bron, dan kom je met het slappe verwijt dat ze niet anders kunnen zeggen
Vooral doen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:37 schreef DJKoster het volgende:
Ook leuk van de NS:
[ afbeelding ]
Gewoon kaartjes blijven kopen dus!
De specificaties van een strippenkaart, abbonementen , en normale treintickets zijn totaal bekend, die ontwerpers van een ov-chip knip moeten toch minsten de basic dingen terug laten komen als ze dat niet kunnen, hebben ze een heel slecht product ontworpen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je iemand verwijt dat die jouw woorden in de mond legt, moet je het niet zelf gaan doen.
Voordat jij een nieuwe auto koopt is die auto ook eerst uitgedacht op de tekentafel. Lang voordat publiekelijk bekend was dat die auto er zou komen zijn er zijn talloze proefritten mee gedaan. Het duurt van tekentafel tot showroom ook wel een paar jaar voordat die auto helemaal af is en aan de consument getoond kan worden.
Die luxe heeft de OV chipkaart niet. Daarvan kan men niet van de ene op de andere dag zeggen "hier heb je de strippenkaart, ik kom de OV chipkaart halen". Want alles wat er voor een OV chipkaart nodig is, kun je niet binnen een handomdraai klaarzetten zoals je wel van oude naar nieuwe auto kunt wisselen.
Ware het niet dat men de introductie aangrijpt om een ander tariefsysteem in te voeren, een 'eerlijker' systeem waarbij men de klant makkelijker geld afhandig kan maken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De specificaties van een strippenkaart, abbonementen , en normale treintickets zijn totaal bekend, die ontwerpers van een ov-chip knip moeten toch minsten de basic dingen terug laten komen als ze dat niet kunnen, hebben ze een heel slecht product ontworpen.
Maar dan nog zou het ander tariefsysteem geen belemmering moeten zijn om die kaart goed te kunnen specificeren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:02 schreef Q. het volgende:
Ware het niet dat men de introductie aangrijpt om een ander tariefsysteem in te voeren, een 'eerlijker' systeem waarbij men de klant makkelijker geld afhandig kan maken..
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Vooral doen.
Al ben je redelijk naief als je denkt dat een klein clubje mensen op een forum het tegen kan houden. Zeker nu alle studenten een OV chip krijgen zal het steeds meer gebruikt worden.
Dus je kan een reisproduct op je kaartje zetten met het saldo wat er op staat? Handig!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
snowgoon hoe gaat het nu dadelijk met de NS zitten, kan ik daar nu wel of niet nog een kaartje op die ov chipknip laden, of moet perse steeds een tegoed op die kaart hebben staan. Zeker als ik dat bericht uit het ad las met het antwoord van de ns directeur krijg ik het idee dat er door de ns alleen nog meer met tegoed gewerkt gaat worden.
Misschien kan je de automaten in de bus nog herinneren van 10, 15 jaar geleden waarbij je zelf mocht strippen ipv de chauffeur.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Vooral doen.
Al ben je redelijk naief als je denkt dat een klein clubje mensen op een forum het tegen kan houden. Zeker nu alle studenten een OV chip krijgen zal het steeds meer gebruikt worden.
Er zijn stadsbuslijnen, oa de lijn 11 en 12 in Utrecht, waar dat beleid nog steeds gebruikt wordt. Then again, dat zijn lijnen waar alleen studenten met SOV op reizen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Binnen een jaar waren ze weg, zo goed ging het
Maar Maar Maar Maar stempelen is veel moeilijker voor de klant en die klant weet niet hoeveel zone's die moet stempelen, hij moet ook nog eens een strippenkaart hebbenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Misschien kan je de automaten in de bus nog herinneren van 10, 15 jaar geleden waarbij je zelf mocht strippen ipv de chauffeur.
Binnen een jaar waren ze weg, zo goed ging het
Ik gaf maar een voorbeeld van verbeteringen die door reizigers ongedaan zijn gemaakt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar Maar Maar Maar stempelen is veel moeilijker voor de klant en die klant weet niet hoeveel zone's die moet stempelen, hij moet ook nog eens een strippenkaart hebben![]()
1 Kaart voor alle ov die je niet meer uit je portemenee hoeft te halen is veel makkelijker voor de reiziger.
(of het bij 1 kaart gaat blijven is voor mij de grote vraag, wanneer je namelijk 2 rfid dingen in je portemenee hebt zitten werken die dingen niet meer.)
Als we naat TLS kijken zien we dat daar verschillende belangen behartigd moeten worden. Die van de NS en ander vervoersbedrijven. Dat een reizigers organisatie er niet bij zit, en ook geen regie van een overheid. Op een boot kan maar 1 kapitein varen, en met verschillende belangen krijgen we zulke vreemde constructies. Onze overheid zou ook moeten zeggen, he OV bedrijven de afspraak was 1 kaart voor alles, dit is het niet, betaal de subsidie hiervoor maar terug jullie hebben gefaald met zijn allen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:02 schreef macca728 het volgende:
Ik vraag me af waarom er niet vanaf het begin is gekozen voor 1 kaart die hetzelfde werkt.
Lijkt mij makkelijker
ja en het gekke is dat NS partner is van TLS:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we naat TLS kijken zien we dat daar verschillende belangen behartigd moeten worden. Die van de NS en ander vervoersbedrijven. Dat een reizigers organisatie er niet bij zit, en ook geen regie van een overheid. Op een boot kan maar 1 kapitein varen, en met verschillende belangen krijgen we zulke vreemde constructies. Onze overheid zou ook moeten zeggen, he OV bedrijven de afspraak was 1 kaart voor alles, dit is het niet, betaal de subsidie hiervoor maar terug jullie hebben gefaald met zijn allen.
TLS faalt dus enorm hier. Net als het toezicht uiteraard.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja en het gekke is dat NS partner is van TLS:
TLS bestaat uit NS,HTM,RET en GVB
Welke basis dingen komen niet terug dan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De specificaties van een strippenkaart, abbonementen , en normale treintickets zijn totaal bekend, die ontwerpers van een ov-chip knip moeten toch minsten de basic dingen terug laten komen als ze dat niet kunnen, hebben ze een heel slecht product ontworpen.
Dat blijkt wel aan de 70.000 euro die het RET kwijt is aan extra administratiekosten om teveel ontvangen geld terug te betalen...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Ware het niet dat men de introductie aangrijpt om een ander tariefsysteem in te voeren, een 'eerlijker' systeem waarbij men de klant makkelijker geld afhandig kan maken..
Welk systeem hadden ze dan moeten gaan gebruiken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:56 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Zo slap is het niet als je even doordenkt, zouden ze namelijk zeggen dat de reizigers oorzaak van alles zijn, hebben ze een rel van jewelste. En natuurlijk vind ik het goed om te lezen dat het niet enkel de reizigers (maar ook aan het systeem) ligt. Maar, hadden ze een beter systeem gehad, had het ze misschien helemaal niets gekost.
arme RET, dat mensen hier al 3 jaar dubbele zones betalen hoor je niets overquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat blijkt wel aan de 70.000 euro die het RET kwijt is aan extra administratiekosten om teveel ontvangen geld terug te betalen...
Hoezo werken die dingen dan niet meer?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar Maar Maar Maar stempelen is veel moeilijker voor de klant en die klant weet niet hoeveel zone's die moet stempelen, hij moet ook nog eens een strippenkaart hebben![]()
1 Kaart voor alle ov die je niet meer uit je portemenee hoeft te halen is veel makkelijker voor de reiziger.
(of het bij 1 kaart gaat blijven is voor mij de grote vraag, wanneer je namelijk 2 rfid dingen in je portemenee hebt zitten werken die dingen niet meer.)
Als ze die niet gaan gebruiken is dat de keuze van de mensen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
arme RET, dat mensen hier al 3 jaar dubbele zones betalen hoor je niets over
Ja daar komt nu eindelijk een stempelkaart voor. Zullen alle mensen die gaan gebruiken ?
Ik heb nog steeds geen uitwerking vanuit de NS gezien om mensen met korting te laten meereizen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:47 schreef snowgoon het volgende:
Welke basis dingen komen niet terug dan?
Enige wat ik kan bedenken is het NS retourtje.
Het is al 3 jaar hoor die dubbele zones, nu gaan ze mensen compenseren. Hoeveel geld heeft ze dat opgeleverd de laatste 3 jaar ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als ze die niet gaan gebruiken is dat de keuze van de mensen.
Je kunt moeilijk de RET gaan verwijten dat mensen geen gebruik manken van de service die het RET verleent.
Alhoewel, jij zou het de RET nog kwalijk nemen als de stroom uitvalt en de metro niet kan rijden...
He naar 3 jaar testen mogen consumenten toch wel verwachten dat er een uitrol is die werkend is voor mensen die van dit innovatieve product gebruik maken ipv dat men nu weer met een belachelijke omslagtige oplossing komt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als ze die niet gaan gebruiken is dat de keuze van de mensen.
Je kunt moeilijk de RET gaan verwijten dat mensen geen gebruik manken van de service die het RET verleent.
Alhoewel, jij zou het de RET nog kwalijk nemen als de stroom uitvalt en de metro niet kan rijden...
Ik mis nog zoveel dingenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen uitwerking vanuit de NS gezien om mensen met korting te laten meereizen.
Zoals ik al in dit of het ander topic melde, hoe gaat het nu precies zitten bij de NS kan ik wel nog enkeltjes op die kaart zetten of gaat die kaart echt alleen maar met tegoeden werken. Als ik het AD bericht las kreeg ik het gevoel dat men alleen nog maar met tegoeden gaat werken. Mocht dat het geval zijn dan weet ik alweer wat er gebeurd als ik normalitair een enkele reis amsterdam kocht en onderweg in utrecht zou uitstappen kan ik daarna met mijn kaartje doorreizen wanneer men alleen met tegoeden werkt, ja dan mag je natuurlijk weer 2* opstaptarief voor de ns betalen.
Interferentie, hoe kan dat apparaat weten welke kaart hij moet hebben als er meerdere in je portemenee zitten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:51 schreef snowgoon het volgende:
Hoezo werken die dingen dan niet meer?
Geen idee. Dat kun jij vast wel uit je hoge hoed toveren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is al 3 jaar hoor die dubbele zones, nu gaan ze mensen compenseren. Hoeveel geld heeft ze dat opgeleverd de laatste 3 jaar ?
Net zoals in parijs met zonesquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:58 schreef macca728 het volgende:
hoe gaan abonnementen werken zonder zones ? Weet iemand hoe dat in Londen werkt ?
Misschien gebrekkige skipas lezer dan.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Interferentie, hoe kan dat apparaat weten welke kaart hij moet hebben als er meerdere in je portemenee zitten.
Met de OVCHIP knip bij mijn skipas werkte mijn skippas ook niet.
kan niet meer sjakie in Rotterdamse metro en in AMsterdamse metro straks ook.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen idee. Dat kun jij vast wel uit je hoge hoed toveren.
Overigens wordt de reizigers aangeraden om alleen de strippenkaart te gebruiken als ze een reis maken waarbij de ene vervoerder wel de chipkaart heeft en de ander niet.
Als mensen dan toch de chipkaart én de strippenkaart gebruiken is dat hun probleem.
Ja dat geeft de consument vertrouwen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen idee. Dat kun jij vast wel uit je hoge hoed toveren.
Overigens wordt de reizigers aangeraden om alleen de strippenkaart te gebruiken als ze een reis maken waarbij de ene vervoerder wel de chipkaart heeft en de ander niet.
Als mensen dan toch de chipkaart én de strippenkaart gebruiken is dat hun probleem.
wat maak jij alles ingewikkeld. Je hebt toch saldo op alletwee de kaarten. Meeste mensen welquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Misschien gebrekkige skipas lezer dan.
Het lijkt mij dat de lezer zoekt naar een kaart waar een saldo of reisproduct op staat.
Die lijken van jou moet je maar eens in een kast opbergen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Misschien gebrekkige skipas lezer dan.
Het lijkt mij dat de lezer zoekt naar een kaart waar een saldo of reisproduct op staat.
Een puinhoop die onvermijdelijk is.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja dat geeft de consument vertrouwen.![]()
He het is u probleem, dat wij als vervoerders gewoon een puinhoop ervan aan het maken zijn.
Geen idee of dat wel of niet kan.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die lijken van jou moet je maar eens in een kast opbergen.![]()
Tuurlijk kan een apparaat geen onderscheid maken tussen verschillende kaarten.
Jij had het over de drie jaar hiervoor. Nu krijgt men dat dubbele instap tarief terug.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
kan niet meer sjakie in Rotterdamse metro en in AMsterdamse metro straks ook.
Daar praten we toch over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |