En wat dan nog grappiger is dan zal het worden ingevoerd als zijnde een revolutionair nieuwe dienst wat voorheen nooit mogelijk is geweest.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:22 schreef macca728 het volgende:
Precies, dat komt over 3 jaar wel een keer toch
De reden waarom deze topicreeks "Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart" heet komt omdat er niet naar geluisterd wordt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik volg de discussie serieus, maar ik neem niet alle opmerkingen even serieus. Er zijn een aantal mensen die niks liever doen dan klagen op de OV chip kaart, de positieve dingen negeren en doen alsof de situatie niet kan verbeteren.
Een aantal van die klachten zijn terecht en zal zeker naar geluisterd moeten worden net zoals ook gezegd mag worden dat het helemaal niet zo slecht is en het ook best wel goed gaat.
Dat is heel mooi.quote:Eigenlijk is alleen Rotterdam en de NS op kleine delen al jarenlang druk bezig met de OV chipkaart. Veruit het grootste deel van Nederland wacht de eerste resultaten en ervaringen af dus die zullen hun onderhoud en verbouwingen ook wel afstemmen op een latere komst van de chipkaart voorzieningen.
Ze kunnen ook moeilijk anders zeggen, er zijn, helaas, nog steeds te veel problemen.quote:http://www.volkskrant.nl/(...)ip_betaalden_te_veel
[..]
Lijkt me duidelijk dat de RET dus duidelijk zegt dat niet 1 partij de fouten veroorzaakt maar dat het meerdere oorzaken heeft.
En dan is dit nog maar een beperkte test, enkel de RET. En toch willen ze het invoeren per 29-01-09, dan hebben ze nog veel werk te doen.quote:Het is ook wel redelijk naief om te denken dat zoiets bij zoveel mensen maar om 1 reden fout kan gaan.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
De reden waarom deze topicreeks "Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart" heet komt omdat er niet naar geluisterd wordt.
[..]
Dat is heel mooi.
[..]
Ze kunnen ook moeilijk anders zeggen, er zijn, helaas, nog steeds te veel problemen.
[..]
En dan is dit nog maar een beperkte test, enkel de RET. En toch willen ze het invoeren per 29-01-09, dan hebben ze nog veel werk te doen.
Dat de NS zomaar kaarten kan en mag uitbrengen die anders zijn dan de rest. Lang leven de goede regie van TLS en de uniforme outrol.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:16 schreef macca728 het volgende:
nou lekkere klantenservice bij TSL.
Ja dat is nu dus volkomen duidelijk dat je 2 kaarten nodig gaat hebben.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat de NS zomaar kaarten kan en mag uitbrengen die anders zijn dan de rest. Lang leven de goede regie van TLS en de uniforme outrol.
Ik zie de bui al hangen, wij gaan straks 2 kaarten krijgen, 1 voor de NS, en 1 voor de rest van het OV.
Goh wat een verbetering dan,omdat er 2 chipkaarten in mijn portemnee moeten gaan zitten zal er altijd 1 uit gehaald moeten worden om dat te laten functioneren.
en dat terwijl NS mede-vennoot is van TLSquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat de NS zomaar kaarten kan en mag uitbrengen die anders zijn dan de rest. Lang leven de goede regie van TLS en de uniforme outrol.
Ik zie de bui al hangen, wij gaan straks 2 kaarten krijgen, 1 voor de NS, en 1 voor de rest van het OV.
Goh wat een verbetering dan,omdat er 2 chipkaarten in mijn portemnee moeten gaan zitten zal er altijd 1 uit gehaald moeten worden om dat te laten functioneren.
Was dat het laatse voordeel wat men voor de consument kon bedenken of is er nog 1 over.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat is nu dus volkomen duidelijk dat je 2 kaarten nodig gaat hebben.
nou dan luistert de NS wel naar haar klanten in tegenstelling tot de RET als dat zou gebeuren.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:37 schreef DJKoster het volgende:
Ook leuk van de NS:
[ afbeelding ]
Gewoon kaartjes blijven kopen dus!
Als je iemand verwijt dat die jouw woorden in de mond legt, moet je het niet zelf gaan doen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind het idd een probleem, maar leuk dat je over mijn ander argumenten heen leest.
Als jij een nieuwe fiets koopt maakt jou dat niet uit dat het opeens een fiets wordt met driehoekige wielen.
JIj wilt perse een bron dat de RET niet alleen de klanten de schuld geeft. Geef ik jou die bron, dan kom je met het slappe verwijt dat ze niet anders kunnen zeggenquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
De reden waarom deze topicreeks "Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart" heet komt omdat er niet naar geluisterd wordt.
[..]
Dat is heel mooi.
[..]
Ze kunnen ook moeilijk anders zeggen, er zijn, helaas, nog steeds te veel problemen.
[..]
En dan is dit nog maar een beperkte test, enkel de RET. En toch willen ze het invoeren per 29-01-09, dan hebben ze nog veel werk te doen.
Van jouw vrienden van het RETquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:14 schreef macca728 het volgende:
haha zeker
trouwens dat het zone systeem wordt afgeschaft is ook onzin, want dat blijft gewoon gelden voor abonnementen en waarschijnlijk ook voor dagkaarten. Ze zullen het misschien anders gaan noemen.
Immers een abonnement is geldig voor en bepaald gebied, lijkt me niet dat het per afstand gaat
Die ster abbo's gaan dus ook gewoon verdwijnen.quote:Er bestaat nog altijd een papieren versie van het Sterabonnement. In de metro kan deze met ingang van 29 januari 2009 niet meer gebruikt worden. We raden u daarom aan om te kiezen voor de OV-chipkaart.
Zo slap is het niet als je even doordenkt, zouden ze namelijk zeggen dat de reizigers oorzaak van alles zijn, hebben ze een rel van jewelste. En natuurlijk vind ik het goed om te lezen dat het niet enkel de reizigers (maar ook aan het systeem) ligt. Maar, hadden ze een beter systeem gehad, had het ze misschien helemaal niets gekost.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
JIj wilt perse een bron dat de RET niet alleen de klanten de schuld geeft. Geef ik jou die bron, dan kom je met het slappe verwijt dat ze niet anders kunnen zeggen
Vooral doen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:37 schreef DJKoster het volgende:
Ook leuk van de NS:
[ afbeelding ]
Gewoon kaartjes blijven kopen dus!
De specificaties van een strippenkaart, abbonementen , en normale treintickets zijn totaal bekend, die ontwerpers van een ov-chip knip moeten toch minsten de basic dingen terug laten komen als ze dat niet kunnen, hebben ze een heel slecht product ontworpen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je iemand verwijt dat die jouw woorden in de mond legt, moet je het niet zelf gaan doen.
Voordat jij een nieuwe auto koopt is die auto ook eerst uitgedacht op de tekentafel. Lang voordat publiekelijk bekend was dat die auto er zou komen zijn er zijn talloze proefritten mee gedaan. Het duurt van tekentafel tot showroom ook wel een paar jaar voordat die auto helemaal af is en aan de consument getoond kan worden.
Die luxe heeft de OV chipkaart niet. Daarvan kan men niet van de ene op de andere dag zeggen "hier heb je de strippenkaart, ik kom de OV chipkaart halen". Want alles wat er voor een OV chipkaart nodig is, kun je niet binnen een handomdraai klaarzetten zoals je wel van oude naar nieuwe auto kunt wisselen.
Ware het niet dat men de introductie aangrijpt om een ander tariefsysteem in te voeren, een 'eerlijker' systeem waarbij men de klant makkelijker geld afhandig kan maken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De specificaties van een strippenkaart, abbonementen , en normale treintickets zijn totaal bekend, die ontwerpers van een ov-chip knip moeten toch minsten de basic dingen terug laten komen als ze dat niet kunnen, hebben ze een heel slecht product ontworpen.
Maar dan nog zou het ander tariefsysteem geen belemmering moeten zijn om die kaart goed te kunnen specificeren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:02 schreef Q. het volgende:
Ware het niet dat men de introductie aangrijpt om een ander tariefsysteem in te voeren, een 'eerlijker' systeem waarbij men de klant makkelijker geld afhandig kan maken..
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Vooral doen.
Al ben je redelijk naief als je denkt dat een klein clubje mensen op een forum het tegen kan houden. Zeker nu alle studenten een OV chip krijgen zal het steeds meer gebruikt worden.
Dus je kan een reisproduct op je kaartje zetten met het saldo wat er op staat? Handig!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
snowgoon hoe gaat het nu dadelijk met de NS zitten, kan ik daar nu wel of niet nog een kaartje op die ov chipknip laden, of moet perse steeds een tegoed op die kaart hebben staan. Zeker als ik dat bericht uit het ad las met het antwoord van de ns directeur krijg ik het idee dat er door de ns alleen nog meer met tegoed gewerkt gaat worden.
Misschien kan je de automaten in de bus nog herinneren van 10, 15 jaar geleden waarbij je zelf mocht strippen ipv de chauffeur.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Vooral doen.
Al ben je redelijk naief als je denkt dat een klein clubje mensen op een forum het tegen kan houden. Zeker nu alle studenten een OV chip krijgen zal het steeds meer gebruikt worden.
Er zijn stadsbuslijnen, oa de lijn 11 en 12 in Utrecht, waar dat beleid nog steeds gebruikt wordt. Then again, dat zijn lijnen waar alleen studenten met SOV op reizen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Binnen een jaar waren ze weg, zo goed ging het
Maar Maar Maar Maar stempelen is veel moeilijker voor de klant en die klant weet niet hoeveel zone's die moet stempelen, hij moet ook nog eens een strippenkaart hebbenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Misschien kan je de automaten in de bus nog herinneren van 10, 15 jaar geleden waarbij je zelf mocht strippen ipv de chauffeur.
Binnen een jaar waren ze weg, zo goed ging het
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |