Ik gaf maar een voorbeeld van verbeteringen die door reizigers ongedaan zijn gemaakt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar Maar Maar Maar stempelen is veel moeilijker voor de klant en die klant weet niet hoeveel zone's die moet stempelen, hij moet ook nog eens een strippenkaart hebben![]()
1 Kaart voor alle ov die je niet meer uit je portemenee hoeft te halen is veel makkelijker voor de reiziger.
(of het bij 1 kaart gaat blijven is voor mij de grote vraag, wanneer je namelijk 2 rfid dingen in je portemenee hebt zitten werken die dingen niet meer.)
Als we naat TLS kijken zien we dat daar verschillende belangen behartigd moeten worden. Die van de NS en ander vervoersbedrijven. Dat een reizigers organisatie er niet bij zit, en ook geen regie van een overheid. Op een boot kan maar 1 kapitein varen, en met verschillende belangen krijgen we zulke vreemde constructies. Onze overheid zou ook moeten zeggen, he OV bedrijven de afspraak was 1 kaart voor alles, dit is het niet, betaal de subsidie hiervoor maar terug jullie hebben gefaald met zijn allen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:02 schreef macca728 het volgende:
Ik vraag me af waarom er niet vanaf het begin is gekozen voor 1 kaart die hetzelfde werkt.
Lijkt mij makkelijker
ja en het gekke is dat NS partner is van TLS:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we naat TLS kijken zien we dat daar verschillende belangen behartigd moeten worden. Die van de NS en ander vervoersbedrijven. Dat een reizigers organisatie er niet bij zit, en ook geen regie van een overheid. Op een boot kan maar 1 kapitein varen, en met verschillende belangen krijgen we zulke vreemde constructies. Onze overheid zou ook moeten zeggen, he OV bedrijven de afspraak was 1 kaart voor alles, dit is het niet, betaal de subsidie hiervoor maar terug jullie hebben gefaald met zijn allen.
TLS faalt dus enorm hier. Net als het toezicht uiteraard.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja en het gekke is dat NS partner is van TLS:
TLS bestaat uit NS,HTM,RET en GVB
Welke basis dingen komen niet terug dan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De specificaties van een strippenkaart, abbonementen , en normale treintickets zijn totaal bekend, die ontwerpers van een ov-chip knip moeten toch minsten de basic dingen terug laten komen als ze dat niet kunnen, hebben ze een heel slecht product ontworpen.
Dat blijkt wel aan de 70.000 euro die het RET kwijt is aan extra administratiekosten om teveel ontvangen geld terug te betalen...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Ware het niet dat men de introductie aangrijpt om een ander tariefsysteem in te voeren, een 'eerlijker' systeem waarbij men de klant makkelijker geld afhandig kan maken..
Welk systeem hadden ze dan moeten gaan gebruiken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:56 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Zo slap is het niet als je even doordenkt, zouden ze namelijk zeggen dat de reizigers oorzaak van alles zijn, hebben ze een rel van jewelste. En natuurlijk vind ik het goed om te lezen dat het niet enkel de reizigers (maar ook aan het systeem) ligt. Maar, hadden ze een beter systeem gehad, had het ze misschien helemaal niets gekost.
arme RET, dat mensen hier al 3 jaar dubbele zones betalen hoor je niets overquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat blijkt wel aan de 70.000 euro die het RET kwijt is aan extra administratiekosten om teveel ontvangen geld terug te betalen...
Hoezo werken die dingen dan niet meer?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar Maar Maar Maar stempelen is veel moeilijker voor de klant en die klant weet niet hoeveel zone's die moet stempelen, hij moet ook nog eens een strippenkaart hebben![]()
1 Kaart voor alle ov die je niet meer uit je portemenee hoeft te halen is veel makkelijker voor de reiziger.
(of het bij 1 kaart gaat blijven is voor mij de grote vraag, wanneer je namelijk 2 rfid dingen in je portemenee hebt zitten werken die dingen niet meer.)
Als ze die niet gaan gebruiken is dat de keuze van de mensen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
arme RET, dat mensen hier al 3 jaar dubbele zones betalen hoor je niets over
Ja daar komt nu eindelijk een stempelkaart voor. Zullen alle mensen die gaan gebruiken ?
Ik heb nog steeds geen uitwerking vanuit de NS gezien om mensen met korting te laten meereizen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:47 schreef snowgoon het volgende:
Welke basis dingen komen niet terug dan?
Enige wat ik kan bedenken is het NS retourtje.
Het is al 3 jaar hoor die dubbele zones, nu gaan ze mensen compenseren. Hoeveel geld heeft ze dat opgeleverd de laatste 3 jaar ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als ze die niet gaan gebruiken is dat de keuze van de mensen.
Je kunt moeilijk de RET gaan verwijten dat mensen geen gebruik manken van de service die het RET verleent.
Alhoewel, jij zou het de RET nog kwalijk nemen als de stroom uitvalt en de metro niet kan rijden...
He naar 3 jaar testen mogen consumenten toch wel verwachten dat er een uitrol is die werkend is voor mensen die van dit innovatieve product gebruik maken ipv dat men nu weer met een belachelijke omslagtige oplossing komt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als ze die niet gaan gebruiken is dat de keuze van de mensen.
Je kunt moeilijk de RET gaan verwijten dat mensen geen gebruik manken van de service die het RET verleent.
Alhoewel, jij zou het de RET nog kwalijk nemen als de stroom uitvalt en de metro niet kan rijden...
Ik mis nog zoveel dingenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen uitwerking vanuit de NS gezien om mensen met korting te laten meereizen.
Zoals ik al in dit of het ander topic melde, hoe gaat het nu precies zitten bij de NS kan ik wel nog enkeltjes op die kaart zetten of gaat die kaart echt alleen maar met tegoeden werken. Als ik het AD bericht las kreeg ik het gevoel dat men alleen nog maar met tegoeden gaat werken. Mocht dat het geval zijn dan weet ik alweer wat er gebeurd als ik normalitair een enkele reis amsterdam kocht en onderweg in utrecht zou uitstappen kan ik daarna met mijn kaartje doorreizen wanneer men alleen met tegoeden werkt, ja dan mag je natuurlijk weer 2* opstaptarief voor de ns betalen.
Interferentie, hoe kan dat apparaat weten welke kaart hij moet hebben als er meerdere in je portemenee zitten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:51 schreef snowgoon het volgende:
Hoezo werken die dingen dan niet meer?
Geen idee. Dat kun jij vast wel uit je hoge hoed toveren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is al 3 jaar hoor die dubbele zones, nu gaan ze mensen compenseren. Hoeveel geld heeft ze dat opgeleverd de laatste 3 jaar ?
Net zoals in parijs met zonesquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:58 schreef macca728 het volgende:
hoe gaan abonnementen werken zonder zones ? Weet iemand hoe dat in Londen werkt ?
Misschien gebrekkige skipas lezer dan.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Interferentie, hoe kan dat apparaat weten welke kaart hij moet hebben als er meerdere in je portemenee zitten.
Met de OVCHIP knip bij mijn skipas werkte mijn skippas ook niet.
kan niet meer sjakie in Rotterdamse metro en in AMsterdamse metro straks ook.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen idee. Dat kun jij vast wel uit je hoge hoed toveren.
Overigens wordt de reizigers aangeraden om alleen de strippenkaart te gebruiken als ze een reis maken waarbij de ene vervoerder wel de chipkaart heeft en de ander niet.
Als mensen dan toch de chipkaart én de strippenkaart gebruiken is dat hun probleem.
Ja dat geeft de consument vertrouwen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen idee. Dat kun jij vast wel uit je hoge hoed toveren.
Overigens wordt de reizigers aangeraden om alleen de strippenkaart te gebruiken als ze een reis maken waarbij de ene vervoerder wel de chipkaart heeft en de ander niet.
Als mensen dan toch de chipkaart én de strippenkaart gebruiken is dat hun probleem.
wat maak jij alles ingewikkeld. Je hebt toch saldo op alletwee de kaarten. Meeste mensen welquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Misschien gebrekkige skipas lezer dan.
Het lijkt mij dat de lezer zoekt naar een kaart waar een saldo of reisproduct op staat.
Die lijken van jou moet je maar eens in een kast opbergen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Misschien gebrekkige skipas lezer dan.
Het lijkt mij dat de lezer zoekt naar een kaart waar een saldo of reisproduct op staat.
Een puinhoop die onvermijdelijk is.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja dat geeft de consument vertrouwen.![]()
He het is u probleem, dat wij als vervoerders gewoon een puinhoop ervan aan het maken zijn.
Geen idee of dat wel of niet kan.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die lijken van jou moet je maar eens in een kast opbergen.![]()
Tuurlijk kan een apparaat geen onderscheid maken tussen verschillende kaarten.
Jij had het over de drie jaar hiervoor. Nu krijgt men dat dubbele instap tarief terug.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
kan niet meer sjakie in Rotterdamse metro en in AMsterdamse metro straks ook.
Daar praten we toch over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |