abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65099632
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar Maar Maar Maar stempelen is veel moeilijker voor de klant en die klant weet niet hoeveel zone's die moet stempelen, hij moet ook nog eens een strippenkaart hebben

1 Kaart voor alle ov die je niet meer uit je portemenee hoeft te halen is veel makkelijker voor de reiziger.

(of het bij 1 kaart gaat blijven is voor mij de grote vraag, wanneer je namelijk 2 rfid dingen in je portemenee hebt zitten werken die dingen niet meer. )
Ik gaf maar een voorbeeld van verbeteringen die door reizigers ongedaan zijn gemaakt.
Ik verwacht niet dat de chipkaart gaat verdwijnen en als hij goed is, geen enkel probleem mee.

Wat ik al aangaf, de NS heeft een eigen kaart die niet uitwisselbaar is met andere kaarten behalve als je op saldo gaat reizen.

Ik vraag me af waarom er niet vanaf het begin is gekozen voor 1 kaart die hetzelfde werkt.
Lijkt mij makkelijker
pi_65100339
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:02 schreef macca728 het volgende:

Ik vraag me af waarom er niet vanaf het begin is gekozen voor 1 kaart die hetzelfde werkt.
Lijkt mij makkelijker
Als we naat TLS kijken zien we dat daar verschillende belangen behartigd moeten worden. Die van de NS en ander vervoersbedrijven. Dat een reizigers organisatie er niet bij zit, en ook geen regie van een overheid. Op een boot kan maar 1 kapitein varen, en met verschillende belangen krijgen we zulke vreemde constructies. Onze overheid zou ook moeten zeggen, he OV bedrijven de afspraak was 1 kaart voor alles, dit is het niet, betaal de subsidie hiervoor maar terug jullie hebben gefaald met zijn allen.
pi_65100499
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als we naat TLS kijken zien we dat daar verschillende belangen behartigd moeten worden. Die van de NS en ander vervoersbedrijven. Dat een reizigers organisatie er niet bij zit, en ook geen regie van een overheid. Op een boot kan maar 1 kapitein varen, en met verschillende belangen krijgen we zulke vreemde constructies. Onze overheid zou ook moeten zeggen, he OV bedrijven de afspraak was 1 kaart voor alles, dit is het niet, betaal de subsidie hiervoor maar terug jullie hebben gefaald met zijn allen.
ja en het gekke is dat NS partner is van TLS:

TLS bestaat uit NS,HTM,RET en GVB

TLS is speciaal opgericht om het nationale OV-chipkaartsysteem voor het openbaar vervoer te realiseren. Uitgangspunt hierbij is dat alle Nederlandse OV-bedrijven kunnen worden aangesloten op het nieuwe systeem. Voor de reiziger verandert de manier van betalen in het openbaar vervoer. De OV-chipkaart is oplaadbaar en contactloos. De OV-chipkaart vervangt de strippenkaart, het papieren treinkaartje en de papieren abonnementen. Het op de OV-chipkaart geladen saldo of product kan de reiziger gebruiken om te reizen.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:27:51 #229
141482 Q.
JurassiQ
pi_65100529
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja en het gekke is dat NS partner is van TLS:

TLS bestaat uit NS,HTM,RET en GVB
TLS faalt dus enorm hier. Net als het toezicht uiteraard.
For great justice!
pi_65101194
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 08:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De specificaties van een strippenkaart, abbonementen , en normale treintickets zijn totaal bekend, die ontwerpers van een ov-chip knip moeten toch minsten de basic dingen terug laten komen als ze dat niet kunnen, hebben ze een heel slecht product ontworpen.
Welke basis dingen komen niet terug dan?
Enige wat ik kan bedenken is het NS retourtje.

Ook geen onoverkomelijk probleem. En dat gebeurd ook bij nieuwe auto's dat ze op bepaalde punten niet zo goed zijn. De afgelopen periode bleek dat de de nieuwere auto's veel meer moeite hebben met de kou.
pi_65101214
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:02 schreef Q. het volgende:

[..]

Ware het niet dat men de introductie aangrijpt om een ander tariefsysteem in te voeren, een 'eerlijker' systeem waarbij men de klant makkelijker geld afhandig kan maken. .
Dat blijkt wel aan de 70.000 euro die het RET kwijt is aan extra administratiekosten om teveel ontvangen geld terug te betalen...
pi_65101282
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:56 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Zo slap is het niet als je even doordenkt, zouden ze namelijk zeggen dat de reizigers oorzaak van alles zijn, hebben ze een rel van jewelste. En natuurlijk vind ik het goed om te lezen dat het niet enkel de reizigers (maar ook aan het systeem) ligt. Maar, hadden ze een beter systeem gehad, had het ze misschien helemaal niets gekost.
Welk systeem hadden ze dan moeten gaan gebruiken?
pi_65101311
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat blijkt wel aan de 70.000 euro die het RET kwijt is aan extra administratiekosten om teveel ontvangen geld terug te betalen...
arme RET, dat mensen hier al 3 jaar dubbele zones betalen hoor je niets over
Ja daar komt nu eindelijk een stempelkaart voor. Zullen alle mensen die gaan gebruiken ?
pi_65101337
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar Maar Maar Maar stempelen is veel moeilijker voor de klant en die klant weet niet hoeveel zone's die moet stempelen, hij moet ook nog eens een strippenkaart hebben

1 Kaart voor alle ov die je niet meer uit je portemenee hoeft te halen is veel makkelijker voor de reiziger.

(of het bij 1 kaart gaat blijven is voor mij de grote vraag, wanneer je namelijk 2 rfid dingen in je portemenee hebt zitten werken die dingen niet meer. )
Hoezo werken die dingen dan niet meer?

Ik snap ook niet goed waarom er toch twee kaarten zouden moeten zijn. Het is juist de bedoeling om alles met 1 kaart te kunnen doen. Maar ook dat lijkt me iets wat er nog wel van gaat komen.
pi_65101382
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

arme RET, dat mensen hier al 3 jaar dubbele zones betalen hoor je niets over
Ja daar komt nu eindelijk een stempelkaart voor. Zullen alle mensen die gaan gebruiken ?
Als ze die niet gaan gebruiken is dat de keuze van de mensen.
Je kunt moeilijk de RET gaan verwijten dat mensen geen gebruik manken van de service die het RET verleent.
Alhoewel, jij zou het de RET nog kwalijk nemen als de stroom uitvalt en de metro niet kan rijden...
pi_65101445
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:47 schreef snowgoon het volgende:

Welke basis dingen komen niet terug dan?
Enige wat ik kan bedenken is het NS retourtje.
Ik heb nog steeds geen uitwerking vanuit de NS gezien om mensen met korting te laten meereizen.

Zoals ik al in dit of het ander topic melde, hoe gaat het nu precies zitten bij de NS kan ik wel nog enkeltjes op die kaart zetten of gaat die kaart echt alleen maar met tegoeden werken. Als ik het AD bericht las kreeg ik het gevoel dat men alleen nog maar met tegoeden gaat werken. Mocht dat het geval zijn dan weet ik alweer wat er gebeurd als ik normalitair een enkele reis amsterdam kocht en onderweg in utrecht zou uitstappen kan ik daarna met mijn kaartje doorreizen wanneer men alleen met tegoeden werkt, ja dan mag je natuurlijk weer 2* opstaptarief voor de ns betalen.
pi_65101487
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als ze die niet gaan gebruiken is dat de keuze van de mensen.
Je kunt moeilijk de RET gaan verwijten dat mensen geen gebruik manken van de service die het RET verleent.
Alhoewel, jij zou het de RET nog kwalijk nemen als de stroom uitvalt en de metro niet kan rijden...
Het is al 3 jaar hoor die dubbele zones, nu gaan ze mensen compenseren. Hoeveel geld heeft ze dat opgeleverd de laatste 3 jaar ?
pi_65101501
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als ze die niet gaan gebruiken is dat de keuze van de mensen.
Je kunt moeilijk de RET gaan verwijten dat mensen geen gebruik manken van de service die het RET verleent.
Alhoewel, jij zou het de RET nog kwalijk nemen als de stroom uitvalt en de metro niet kan rijden...
He naar 3 jaar testen mogen consumenten toch wel verwachten dat er een uitrol is die werkend is voor mensen die van dit innovatieve product gebruik maken ipv dat men nu weer met een belachelijke omslagtige oplossing komt.
pi_65101553
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen uitwerking vanuit de NS gezien om mensen met korting te laten meereizen.

Zoals ik al in dit of het ander topic melde, hoe gaat het nu precies zitten bij de NS kan ik wel nog enkeltjes op die kaart zetten of gaat die kaart echt alleen maar met tegoeden werken. Als ik het AD bericht las kreeg ik het gevoel dat men alleen nog maar met tegoeden gaat werken. Mocht dat het geval zijn dan weet ik alweer wat er gebeurd als ik normalitair een enkele reis amsterdam kocht en onderweg in utrecht zou uitstappen kan ik daarna met mijn kaartje doorreizen wanneer men alleen met tegoeden werkt, ja dan mag je natuurlijk weer 2* opstaptarief voor de ns betalen.
Ik mis nog zoveel dingen

hoe gaan abonnementen werken zonder zones ? Weet iemand hoe dat in Londen werkt ?
pi_65101571
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:51 schreef snowgoon het volgende:

Hoezo werken die dingen dan niet meer?
Interferentie, hoe kan dat apparaat weten welke kaart hij moet hebben als er meerdere in je portemenee zitten.

Met de OVCHIP knip bij mijn skipas werkte mijn skippas ook niet.
pi_65101606
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het is al 3 jaar hoor die dubbele zones, nu gaan ze mensen compenseren. Hoeveel geld heeft ze dat opgeleverd de laatste 3 jaar ?
Geen idee. Dat kun jij vast wel uit je hoge hoed toveren.
Overigens wordt de reizigers aangeraden om alleen de strippenkaart te gebruiken als ze een reis maken waarbij de ene vervoerder wel de chipkaart heeft en de ander niet.
Als mensen dan toch de chipkaart én de strippenkaart gebruiken is dat hun probleem.
pi_65101621
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:58 schreef macca728 het volgende:


hoe gaan abonnementen werken zonder zones ? Weet iemand hoe dat in Londen werkt ?
Net zoals in parijs met zones

En dan nog eens ook zones die steeds verder buiten lopen. Dus niet zoal;s in nederland een lappen kaart maar steeds lijen verder naar buiten toe. Zones zal wel een stuk makkelijker te berkeen zijn dan deze meoilijke methode die wij gaan krijgen.
pi_65101637
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Interferentie, hoe kan dat apparaat weten welke kaart hij moet hebben als er meerdere in je portemenee zitten.

Met de OVCHIP knip bij mijn skipas werkte mijn skippas ook niet.
Misschien gebrekkige skipas lezer dan.

Het lijkt mij dat de lezer zoekt naar een kaart waar een saldo of reisproduct op staat.
pi_65101649
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Geen idee. Dat kun jij vast wel uit je hoge hoed toveren.
Overigens wordt de reizigers aangeraden om alleen de strippenkaart te gebruiken als ze een reis maken waarbij de ene vervoerder wel de chipkaart heeft en de ander niet.
Als mensen dan toch de chipkaart én de strippenkaart gebruiken is dat hun probleem.
kan niet meer sjakie in Rotterdamse metro en in AMsterdamse metro straks ook.
Daar praten we toch over.
pi_65101656
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Geen idee. Dat kun jij vast wel uit je hoge hoed toveren.
Overigens wordt de reizigers aangeraden om alleen de strippenkaart te gebruiken als ze een reis maken waarbij de ene vervoerder wel de chipkaart heeft en de ander niet.
Als mensen dan toch de chipkaart én de strippenkaart gebruiken is dat hun probleem.
Ja dat geeft de consument vertrouwen.

He het is u probleem, dat wij als vervoerders gewoon een puinhoop ervan aan het maken zijn.
pi_65101685
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Misschien gebrekkige skipas lezer dan.

Het lijkt mij dat de lezer zoekt naar een kaart waar een saldo of reisproduct op staat.
wat maak jij alles ingewikkeld. Je hebt toch saldo op alletwee de kaarten. Meeste mensen wel
pi_65101695
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Misschien gebrekkige skipas lezer dan.

Het lijkt mij dat de lezer zoekt naar een kaart waar een saldo of reisproduct op staat.
Die lijken van jou moet je maar eens in een kast opbergen.

Tuurlijk kan een apparaat geen onderscheid maken tussen verschillende kaarten.
pi_65101700
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja dat geeft de consument vertrouwen.

He het is u probleem, dat wij als vervoerders gewoon een puinhoop ervan aan het maken zijn.
Een puinhoop die onvermijdelijk is.

Als jij een nieuwe auto koop hoef jij niet op de lopende band te gaan zitten terwijl die auto gemaakt wordt.
pi_65101724
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die lijken van jou moet je maar eens in een kast opbergen.

Tuurlijk kan een apparaat geen onderscheid maken tussen verschillende kaarten.
Geen idee of dat wel of niet kan.
pi_65101749
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

kan niet meer sjakie in Rotterdamse metro en in AMsterdamse metro straks ook.
Daar praten we toch over.
Jij had het over de drie jaar hiervoor. Nu krijgt men dat dubbele instap tarief terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')