De meeste mensen zullen niet eens 2 passen hebben.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat maak jij alles ingewikkeld. Je hebt toch saldo op alletwee de kaarten. Meeste mensen wel
2 haltes reizen, 3 zones betalen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals in parijs met zones![]()
En dan nog eens ook zones die steeds verder buiten lopen. Dus niet zoal;s in nederland een lappen kaart maar steeds lijen verder naar buiten toe. Zones zal wel een stuk makkelijker te berkeen zijn dan deze meoilijke methode die wij gaan krijgen.
Wauw na 3 jaare testen heeft men eindelijk een work around gevonden om mensen toch van een duaal system gebruikt te kunnen laten maken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij had het over de drie jaar hiervoor. Nu krijgt men dat dubbele instap tarief terug.
geen dubbel instaptarief, geen termen door elkaar gebruiken, anders wordt het nog verwarrender.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij had het over de drie jaar hiervoor. Nu krijgt men dat dubbele instap tarief terug.
Zeker nog nooit in het buitenland met het ov gereisd, de enigste vervoersorganisties die een opstaptarief van 1 zone vragen zijn te vinden in nederland.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:05 schreef snowgoon het volgende:
2 haltes reizen, 3 zones betalen.
Perfect systeem hoor
dat lukt je nergens hoor, 2 haltes, 3 zones betalen. Graag vbquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
2 haltes reizen, 3 zones betalen.
Perfect systeem hoor
De Nieuwegeinse sneltram, tussen halte Westraven en Zuilenstein. Volgens mij ga je dan in 1x 2x over een zonegrens.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat lukt je nergens hoor, 2 haltes, 3 zones betalen. Graag vb
Amsterdam Duivendrecht naar Amsterdam Bijlmer.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat lukt je nergens hoor, 2 haltes, 3 zones betalen. Graag vb
Nee hoor. Dat is al eerder uitgevonden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wauw na 3 jaare testen heeft men eindelijk een work around gevonden om mensen toch van een duaal system gebruikt te kunnen laten maken.
Goh. Toch niet zo perfect dan dit huidige systeemquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in het buitenland met het ov gereisd, de enigste vervoersorganisties die een opstaptarief van 1 zone vragen zijn te vinden in nederland.
is 3 strippen, 2 zonesquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Amsterdam Duivendrecht naar Amsterdam Bijlmer.
waarom niet eerder ingevoerd dan ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:14 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is al eerder uitgevonden.
Ik ben benieuwd hoeveel ze het gaat kosten om alle compensatiekaarten uit te betalen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat blijkt wel aan de 70.000 euro die het RET kwijt is aan extra administratiekosten om teveel ontvangen geld terug te betalen...
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:18 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel ze het gaat kosten om alle compensatiekaarten uit te betalen.
Compensatiekaarten?????
In 2007 reisde ik met de ov-chipkaart naar mijn werk, eerst met de bus (Connexxion) en daarna de Metro.
Zaten best wat problemen in, toen de zomertijd inging was dat niet in de ov-chipautomaat van de bus ingevoerd zodat ik weken dubbel instaptarief (0.70 ct) betaalde (en terugkreeg) omdat de klok van de bus achterliep en ik daardoorlanger dan 1 uur overstaptijd had, maar goed, kinderziektes, kan gebeuren.
En toen raakte Connexxion het vervoer bij ons kwijt en kregen wij Arriva. Mooie bussen hoor, maar zonder OV-chipkaartautomaten, dus reis ik sinds vorig jaar weer met de ouderwetse strippenkaart.
Maar nu moet ik dus met beide gaan reizen, eerst met de strippenkaart naar Rotterdam, en dan met de OV-chipkaart de Metro in, dubbel instaptarief dus (in de strippenkaart zit al een strip instaptarief en bij de Metro betaal je dan ook nog eens) maar daar is een oplossing voor: de compensatiekaart!
Die kan je dus halen bij de Ret en die moet je bij het inchecken stempelen in een speciale automaat die op de stations staan. Dat hoeft dan maar 1x per dag en je moet dan je strippenkaart en de compensatiekaart opsturen en dan krijg je 1.50 per dag terug.
Zie je het voor je, in de spits komt een busje of 4/5 tegelijk aan op Zuidplein, paar honderd man, met zijn allen voor het stempelautomaatje en daarna met zijn allen inchecken.
En dan het werk bij de Ret (of waardan ook) al die compensatiekaartjes vergelijken met de strippenkaart.![]()
Ik kijk erg uit naar het reizen vanaf de 29e(wat een rare datum ook, midden in de week, net voor het einde van de maand)
je hebt gelijk. Ik bedoelde ook 2 haltes 3 strippen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
is 3 strippen, 2 zones
geen 3 zones
Geen idee. Omdat mensen toen nog makkelijk alleen met de Strippenkaart konden reizen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
waarom niet eerder ingevoerd dan ?
Het kan zeker een lastig situatie oplossen en zal veel ergernis veroorzaken. Maar dat is het risico wat men neemt door de chipkaart stapsgewijs in te voeren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:18 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel ze het gaat kosten om alle compensatiekaarten uit te betalen.
Compensatiekaarten?????
In 2007 reisde ik met de ov-chipkaart naar mijn werk, eerst met de bus (Connexxion) en daarna de Metro.
Zaten best wat problemen in, toen de zomertijd inging was dat niet in de ov-chipautomaat van de bus ingevoerd zodat ik weken dubbel instaptarief (0.70 ct) betaalde (en terugkreeg) omdat de klok van de bus achterliep en ik daardoorlanger dan 1 uur overstaptijd had, maar goed, kinderziektes, kan gebeuren.
En toen raakte Connexxion het vervoer bij ons kwijt en kregen wij Arriva. Mooie bussen hoor, maar zonder OV-chipkaartautomaten, dus reis ik sinds vorig jaar weer met de ouderwetse strippenkaart.
Maar nu moet ik dus met beide gaan reizen, eerst met de strippenkaart naar Rotterdam, en dan met de OV-chipkaart de Metro in, dubbel instaptarief dus (in de strippenkaart zit al een strip instaptarief en bij de Metro betaal je dan ook nog eens) maar daar is een oplossing voor: de compensatiekaart!
Die kan je dus halen bij de Ret en die moet je bij het inchecken stempelen in een speciale automaat die op de stations staan. Dat hoeft dan maar 1x per dag en je moet dan je strippenkaart en de compensatiekaart opsturen en dan krijg je 1.50 per dag terug.
Zie je het voor je, in de spits komt een busje of 4/5 tegelijk aan op Zuidplein, paar honderd man, met zijn allen voor het stempelautomaatje en daarna met zijn allen inchecken.
En dan het werk bij de Ret (of waardan ook) al die compensatiekaartjes vergelijken met de strippenkaart.![]()
Ik kijk erg uit naar het reizen vanaf de 29e(wat een rare datum ook, midden in de week, net voor het einde van de maand)
Zeker, het zone systeem heeft ook nadelenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
je hebt gelijk. Ik bedoelde ook 2 haltes 3 strippen.
Lijkt me een ernstig nadeel van het zone systeem.
Oh. Maar Westraven is de zonegrens dus stripje minder. Één halte eerder, het 150 meter verder gelegen Kanaleneiland Zuid is wel 3 zones en dus 4 strippen. Voor twee haltes.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:12 schreef Q. het volgende:
[..]
De Nieuwegeinse sneltram, tussen halte Westraven en Zuilenstein. Volgens mij ga je dan in 1x 2x over een zonegrens..
Waarom die laatste optie niet?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is een dergelijke rare constructie of heel Nederland tegelijk overgaan.
Geen idee hoe dat opgelost gaat worden. Dat zal ook 1 van de trial en error dingen worden helaas.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:41 schreef easy-going het volgende:
[..]
Waarom die laatste optie niet?
Ik snap niet dat de RET dit doorduwt terwijl het aansluitende vervoer nog niet zover is.
Er zijn sowieso nog rare situaties in de praktijk. Mijn collega wilde dinsdag haar kaart opladen (Metrostation Hoogvliet), ze stond .39 ct negatief en dan gaan de poortjes niet open. Maar de oplaadautomaat was buiten werking (is daar regelmatig het geval) en ze kon dus niet opladen.
(Er stond toevallig een Ret medewerker en daar kreeg ze een "bonnetje" van dat ze gratis naar station Beurs mocht)
Nu kom je die poortjes nog wel door, maar als dit na de 29e gebeurt en er is geen Ret medewerker te bekennen sta je daar.
Maar ga het nog niet verplichten zolang het systeem nog niet goed genoeg getest is. En dat gebeurt nu welquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het systeem in heel Nederland invoeren doen ze niet omdat het systeem nog niet goed genoeg getest is. Rotterdam is het test gebied.
Dit systeem, nadat ze de fouten er uit hebben gehaald. Zie de rest van deze topicreeks voor welke fouten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Welk systeem hadden ze dan moeten gaan gebruiken?
Tuurlijk joh. De complete betrouwbaarheid van de chipkaart af laten hangen van 1 situatie in de overgansfasequote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:43 schreef Stupendous76 het volgende:
Vandaag trouwens naar Rotterdam geweest voor een beurs.
Naast de 1,5 uur vertraging van de NS kom je dan eindelijk aan op Rotterdam CS. Bij de RET-infobalie vragen naar het vervoer naar Ahoy: het beste kunt u met de metro en een strippenkaart...
Dus wij een strippenkaart gekocht. Ik kom zo door het poortje, mijn collega staat voor het ov-chipkaartpoortje dat ook opengaat...
Tot zover dus de betrouwbaarheid van de OV-chipkaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |