abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65101773
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat maak jij alles ingewikkeld. Je hebt toch saldo op alletwee de kaarten. Meeste mensen wel
De meeste mensen zullen niet eens 2 passen hebben.
pi_65101804
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net zoals in parijs met zones

En dan nog eens ook zones die steeds verder buiten lopen. Dus niet zoal;s in nederland een lappen kaart maar steeds lijen verder naar buiten toe. Zones zal wel een stuk makkelijker te berkeen zijn dan deze meoilijke methode die wij gaan krijgen.
2 haltes reizen, 3 zones betalen.

Perfect systeem hoor
pi_65101856
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:04 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Jij had het over de drie jaar hiervoor. Nu krijgt men dat dubbele instap tarief terug.
Wauw na 3 jaare testen heeft men eindelijk een work around gevonden om mensen toch van een duaal system gebruikt te kunnen laten maken.
pi_65101863
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:04 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Jij had het over de drie jaar hiervoor. Nu krijgt men dat dubbele instap tarief terug.
geen dubbel instaptarief, geen termen door elkaar gebruiken, anders wordt het nog verwarrender.

dubbel reistarief.
pi_65101908
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:05 schreef snowgoon het volgende:

Perfect systeem hoor
Zeker nog nooit in het buitenland met het ov gereisd, de enigste vervoersorganisties die een opstaptarief van 1 zone vragen zijn te vinden in nederland.
pi_65101945
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Perfect systeem hoor
dat lukt je nergens hoor, 2 haltes, 3 zones betalen. Graag vb
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:12:06 #257
141482 Q.
JurassiQ
pi_65102029
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

De Nieuwegeinse sneltram, tussen halte Westraven en Zuilenstein. Volgens mij ga je dan in 1x 2x over een zonegrens. .
For great justice!
pi_65102073
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Amsterdam Duivendrecht naar Amsterdam Bijlmer.
pi_65102102
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wauw na 3 jaare testen heeft men eindelijk een work around gevonden om mensen toch van een duaal system gebruikt te kunnen laten maken.
Nee hoor. Dat is al eerder uitgevonden.
pi_65102130
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zeker nog nooit in het buitenland met het ov gereisd, de enigste vervoersorganisties die een opstaptarief van 1 zone vragen zijn te vinden in nederland.
Goh. Toch niet zo perfect dan dit huidige systeem
pi_65102165
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:13 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Amsterdam Duivendrecht naar Amsterdam Bijlmer.
is 3 strippen, 2 zones

geen 3 zones
pi_65102179
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:14 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat is al eerder uitgevonden.
waarom niet eerder ingevoerd dan ?
pi_65102231
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat blijkt wel aan de 70.000 euro die het RET kwijt is aan extra administratiekosten om teveel ontvangen geld terug te betalen...
Ik ben benieuwd hoeveel ze het gaat kosten om alle compensatiekaarten uit te betalen.

Compensatiekaarten?????

In 2007 reisde ik met de ov-chipkaart naar mijn werk, eerst met de bus (Connexxion) en daarna de Metro.
Zaten best wat problemen in, toen de zomertijd inging was dat niet in de ov-chipautomaat van de bus ingevoerd zodat ik weken dubbel instaptarief (0.70 ct) betaalde (en terugkreeg) omdat de klok van de bus achterliep en ik daardoorlanger dan 1 uur overstaptijd had, maar goed, kinderziektes, kan gebeuren.

En toen raakte Connexxion het vervoer bij ons kwijt en kregen wij Arriva. Mooie bussen hoor, maar zonder OV-chipkaartautomaten, dus reis ik sinds vorig jaar weer met de ouderwetse strippenkaart.

Maar nu moet ik dus met beide gaan reizen, eerst met de strippenkaart naar Rotterdam, en dan met de OV-chipkaart de Metro in, dubbel instaptarief dus (in de strippenkaart zit al een strip instaptarief en bij de Metro betaal je dan ook nog eens) maar daar is een oplossing voor: de compensatiekaart!

Die kan je dus halen bij de Ret en die moet je bij het inchecken stempelen in een speciale automaat die op de stations staan. Dat hoeft dan maar 1x per dag en je moet dan je strippenkaart en de compensatiekaart opsturen en dan krijg je 1.50 per dag terug.
Zie je het voor je, in de spits komt een busje of 4/5 tegelijk aan op Zuidplein, paar honderd man, met zijn allen voor het stempelautomaatje en daarna met zijn allen inchecken.

En dan het werk bij de Ret (of waardan ook) al die compensatiekaartjes vergelijken met de strippenkaart.

Ik kijk erg uit naar het reizen vanaf de 29e (wat een rare datum ook, midden in de week, net voor het einde van de maand)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_65102324
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:18 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoeveel ze het gaat kosten om alle compensatiekaarten uit te betalen.

Compensatiekaarten?????

In 2007 reisde ik met de ov-chipkaart naar mijn werk, eerst met de bus (Connexxion) en daarna de Metro.
Zaten best wat problemen in, toen de zomertijd inging was dat niet in de ov-chipautomaat van de bus ingevoerd zodat ik weken dubbel instaptarief (0.70 ct) betaalde (en terugkreeg) omdat de klok van de bus achterliep en ik daardoorlanger dan 1 uur overstaptijd had, maar goed, kinderziektes, kan gebeuren.

En toen raakte Connexxion het vervoer bij ons kwijt en kregen wij Arriva. Mooie bussen hoor, maar zonder OV-chipkaartautomaten, dus reis ik sinds vorig jaar weer met de ouderwetse strippenkaart.

Maar nu moet ik dus met beide gaan reizen, eerst met de strippenkaart naar Rotterdam, en dan met de OV-chipkaart de Metro in, dubbel instaptarief dus (in de strippenkaart zit al een strip instaptarief en bij de Metro betaal je dan ook nog eens) maar daar is een oplossing voor: de compensatiekaart!

Die kan je dus halen bij de Ret en die moet je bij het inchecken stempelen in een speciale automaat die op de stations staan. Dat hoeft dan maar 1x per dag en je moet dan je strippenkaart en de compensatiekaart opsturen en dan krijg je 1.50 per dag terug.
Zie je het voor je, in de spits komt een busje of 4/5 tegelijk aan op Zuidplein, paar honderd man, met zijn allen voor het stempelautomaatje en daarna met zijn allen inchecken.

En dan het werk bij de Ret (of waardan ook) al die compensatiekaartjes vergelijken met de strippenkaart.

Ik kijk erg uit naar het reizen vanaf de 29e (wat een rare datum ook, midden in de week, net voor het einde van de maand)

hahaha, ja zomer en wintertijd.

Dat wordt ook lachen straks hoe ze dat gaan doen. Hier staan de klokken bijna nooit goed.
Ik heb het meegemaakt dat de chauffeur de tijd stempelde die de klok aangaf in de bus, alleen hij liep een uur voor
pi_65102328
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

is 3 strippen, 2 zones

geen 3 zones
je hebt gelijk. Ik bedoelde ook 2 haltes 3 strippen.

Lijkt me een ernstig nadeel van het zone systeem.
pi_65102368
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

waarom niet eerder ingevoerd dan ?
Geen idee. Omdat mensen toen nog makkelijk alleen met de Strippenkaart konden reizen.
pi_65102520
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:18 schreef easy-going het volgende:

[..]

Compensatiekaarten?????

Het kan zeker een lastig situatie oplossen en zal veel ergernis veroorzaken. Maar dat is het risico wat men neemt door de chipkaart stapsgewijs in te voeren.
Het is een dergelijke rare constructie of heel Nederland tegelijk overgaan.
pi_65102648
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

je hebt gelijk. Ik bedoelde ook 2 haltes 3 strippen.

Lijkt me een ernstig nadeel van het zone systeem.
Zeker, het zone systeem heeft ook nadelen

zeker met die achterlijke zones in Nederland
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:32:45 #269
141482 Q.
JurassiQ
pi_65102802
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:12 schreef Q. het volgende:

[..]

De Nieuwegeinse sneltram, tussen halte Westraven en Zuilenstein. Volgens mij ga je dan in 1x 2x over een zonegrens. .
Oh. Maar Westraven is de zonegrens dus stripje minder. Één halte eerder, het 150 meter verder gelegen Kanaleneiland Zuid is wel 3 zones en dus 4 strippen. Voor twee haltes.
For great justice!
pi_65103102
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:25 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het is een dergelijke rare constructie of heel Nederland tegelijk overgaan.
Waarom die laatste optie niet?
Ik snap niet dat de RET dit doorduwt terwijl het aansluitende vervoer nog niet zover is.

Er zijn sowieso nog rare situaties in de praktijk. Mijn collega wilde dinsdag haar kaart opladen (Metrostation Hoogvliet), ze stond .39 ct negatief en dan gaan de poortjes niet open. Maar de oplaadautomaat was buiten werking (is daar regelmatig het geval) en ze kon dus niet opladen.
(Er stond toevallig een Ret medewerker en daar kreeg ze een "bonnetje" van dat ze gratis naar station Beurs mocht)
Nu kom je die poortjes nog wel door, maar als dit na de 29e gebeurt en er is geen Ret medewerker te bekennen sta je daar.
pi_65104033
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:41 schreef easy-going het volgende:

[..]

Waarom die laatste optie niet?
Ik snap niet dat de RET dit doorduwt terwijl het aansluitende vervoer nog niet zover is.

Er zijn sowieso nog rare situaties in de praktijk. Mijn collega wilde dinsdag haar kaart opladen (Metrostation Hoogvliet), ze stond .39 ct negatief en dan gaan de poortjes niet open. Maar de oplaadautomaat was buiten werking (is daar regelmatig het geval) en ze kon dus niet opladen.
(Er stond toevallig een Ret medewerker en daar kreeg ze een "bonnetje" van dat ze gratis naar station Beurs mocht)
Nu kom je die poortjes nog wel door, maar als dit na de 29e gebeurt en er is geen Ret medewerker te bekennen sta je daar.
Geen idee hoe dat opgelost gaat worden. Dat zal ook 1 van de trial en error dingen worden helaas.
Maar misschien dat er de komende weken extra chipkaart automaten komen op de plaats van de oude kaart automaten zodat het niet zo erg is als e 1 uitvalt.

Het systeem in heel Nederland invoeren doen ze niet omdat het systeem nog niet goed genoeg getest is. Rotterdam is het test gebied. Met de ervaringen die men in Rotterdam opdoet kan men straks sneller en beter de OV chipkaart in heel Nederland invoeren.
Nu zijn de problemen en ergernissen in 1 stad. Als je overal tegelijk deze nieuwe technieken zou toepassen, zou je overal problemen en ergernissen hebben.
pi_65117611
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het systeem in heel Nederland invoeren doen ze niet omdat het systeem nog niet goed genoeg getest is. Rotterdam is het test gebied.
Maar ga het nog niet verplichten zolang het systeem nog niet goed genoeg getest is. En dat gebeurt nu wel
  vrijdag 16 januari 2009 @ 18:41:04 #273
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65117769
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:49 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Welk systeem hadden ze dan moeten gaan gebruiken?
Dit systeem, nadat ze de fouten er uit hebben gehaald. Zie de rest van deze topicreeks voor welke fouten.
Of het Hong Kong-systeem, of het Duitse.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 18:43:20 #274
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65117830
Vandaag trouwens naar Rotterdam geweest voor een beurs.
Naast de 1,5 uur vertraging van de NS kom je dan eindelijk aan op Rotterdam CS. Bij de RET-infobalie vragen naar het vervoer naar Ahoy: het beste kunt u met de metro en een strippenkaart...
Dus wij een strippenkaart gekocht. Ik kom zo door het poortje, mijn collega staat voor het ov-chipkaartpoortje dat ook opengaat...
Tot zover dus de betrouwbaarheid van de OV-chipkaart.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65117909
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:43 schreef Stupendous76 het volgende:
Vandaag trouwens naar Rotterdam geweest voor een beurs.
Naast de 1,5 uur vertraging van de NS kom je dan eindelijk aan op Rotterdam CS. Bij de RET-infobalie vragen naar het vervoer naar Ahoy: het beste kunt u met de metro en een strippenkaart...
Dus wij een strippenkaart gekocht. Ik kom zo door het poortje, mijn collega staat voor het ov-chipkaartpoortje dat ook opengaat...
Tot zover dus de betrouwbaarheid van de OV-chipkaart.
Tuurlijk joh. De complete betrouwbaarheid van de chipkaart af laten hangen van 1 situatie in de overgansfase
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')