quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dan niet hoor, je laat alleen steeds maar weer zien dat je godsgruwelijk veel moeite doet om op de OV chipkaart te zeiken.
Ik neem je steeds minder serieus.
Jij kul-argumenten, ik kul-argumenten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja jongens en meisjes kiijkbuiskindertjes in het buitenland wordt elke automaat die wel cash aan kan ook dagelijks gekraakt dat er geen 1 apparaat daar meer werkt.![]()
Wat een kul argumenten haal je er toch constant bij om die ov chip knip maar wel in een wat positiever daglicht te krijgen.
ja kan ik lekker die automaten gaan plunderen wat volgens jou dus gaat gebeuren hier.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:34 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker daar wonen als het daar allemaal zoveel beter en goedkoper is!
Jawel dat kan wel volgens de huidige RET site.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
iHet gaat mij dat een directeur zegt dat je korting krijgt bij een wegwerpkaart en DAT KAN DUS NIET volgens de RET site
En als ik 2 dezelfde tarieven vergelijk, lijkt mij dat duidelijk. Heeft niets met afstand te maken
Geen idee. Ik ben niet diegen die de keuzes daarvoor maakt en ik weet niet wat de afwegingen zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja kan ik lekker die automaten gaan plunderen wat volgens jou dus gaat gebeuren hier.
Waar slaat dat op ? Als ik in Parijs kan betalen met munt en papiergeld, waarom kan dat hier niet ?
Zeg dan waarom
LAAT ZIEN DAN, je krijgt geen reductue, waarom zegt die man van wel ? Hij benatwoordt vragen om de chipkaart te promotenquote:Op donderdag 15 januari 2009 12:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jawel dat kan wel volgens de huidige RET site.
Oude informatie kan allang achterhaald zijn.
als je bankpas niet werkt ? Hoe betaal je dan in automaat ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:37 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben niet diegen die de keuzes daarvoor maakt en ik weet niet wat de afwegingen zijn.
Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad. Ik betaal altijd met pin en heb ook niet de behoefte om eerst geld te gaan pinnen en datzelfde geld in een andere automaat te gaan steken.
Waar haal je eruit dat ik moeite heb met de zone indeling. Ik geef alleen maar aan dat de systemen in het buitenland waarmee jij ze zo graag wilt vergelijken een stuk minder complex zijn. Door iets minder complex te maken, verminder je de kans op fouten ook drastisch.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je moeite hebt de zone indeling in Nederland, dan moet je toch wel blij zijn met de invoering van de OV chipkaart. Want daardoor verdwijnt de zone indeling
Ik heb jou dat al laten zien. Maar blijkbaar sla jij alleen maar de negatieve dingen in jouw geheugen op en aangezien ik geen zin heb om alles 5 keer opnieuw met jou te behandelen stel ik voor dat je gewoon zelf op de RET site gaat zoeken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
LAAT ZIEN DAN, je krijgt geen reductue, waarom zegt die man van wel ? Hij benatwoordt vragen om de chipkaart te promoten
dat kan niet, ja hoor oude info, tarieven per 01-01-09
nee die zijn alvast niet meer geldig
heb ik gedaan, dat staat er zwart op wit, alleen volgens jou is het niet meer geldigquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik heb jou dat al laten zien. Maar blijkbaar sla jij alleen maar de negatieve dingen in jouw geheugen op en aangezien ik geen zin heb om alles 5 keer opnieuw met jou te behandelen stel ik voor dat je gewoon zelf op de RET site gaat zoeken.
Aangezien jij begint te roepen dat het zone systeem in het buitenland zo goed is, krijg ik de indruk dat jij het nederlandse niet goed vind.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar haal je eruit dat ik moeite heb met de zone indeling. Ik geef alleen maar aan dat de systemen in het buitenland waarmee jij ze zo graag wilt vergelijken een stuk minder complex zijn. Door iets minder complex te maken, verminder je de kans op fouten ook drastisch.
Maar zoals ik al vaker gezegd heb, hier in nederland willen sommige mensen bewijzen dat men iets onmogelijks kan maken wat toch gaat werken.
Ik geloof er geen reet van dat de voordelen die deze kaart zouden moeten brengen voor zowel de vervoerders als wel de reizigers ooit waar gemaakt gaan worden.
De voordelen voor de reiziger zouden zijn:
1 kaart voor alle ov *(nog niet)
(zijn er nog meer voordelen, ik wet ze niet)
De voordelen voor vervoerders
minder zwartrijders (nog niet)
minder controleurs door poortjes nodig (nog niet, en als het eenmaal geod gekraakt is, moet ik het zien dat er echt minder controleurs komen)
eerlijkere afrekening (omodat er jaarlijsk een gevecht is tussen de verschillende vervoerders en de verdeling van het geld)
Nu de nadelen
voor de reiziger.
Mijn privacy ligt op straat
Mijn gegevens worden 7 fucking jaar bijgehouden
Een tot nu toe ondoorzichtige prijsstructuur waarbij we al een verschil van 10% zien tussen amsterdam en rotterdam.
Voor de vervoerder
extra administratie om alle foute dingen terug te boeken
Dit lijstje kan vast aangevuld worden met nog veel meer.
Waarmee maar weer eens blijkt dat je selectief kijkt en alleen de negatieve dingen zoekt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
heb ik gedaan, dat staat er zwart op wit, alleen volgens jou is het niet meer geldig
is het wel mogelijk dan ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarmee maar weer eens blijkt dat je selectief kijkt en alleen de negatieve dingen zoekt.
Ze zijn al drie jaar aan het aanprutsen en de verbeteringen die ik zie zijn echt marginaal.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:14 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij wilt een systeem dat vanaf dag 1 perfect werkt en dat kan in dit geval gewoon niet.
als jij niet luistert welquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Moet jou nou alles echt 500 keer gezegd worden voordat je het opslaat of wat?
Volgens de site kan het wel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
als jij niet luistert wel
volgens de directeur kan het wel, volgens de site kan het niet
Dat komt vooral doordat er met 2 verschillende systemen wordt gewerkt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Ze zijn al drie jaar aan het aanprutsen en de verbeteringen die ik zie zijn echt marginaal.
Ja, bah, mensen die willen dat er een systeem komt dat goed werkt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En doordat de ontwikkeling telkens weer wordt tegenwerkt door belangenorganisaties en politici.
Daar is niks mis.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, bah, mensen die willen dat er een systeem komt dat goed werkt..
Wat overdrijf ik eraan. Als er iemand een scanner gebouwd heeft kan deze meteen mijn geboortedatum (+ reisgegevens, en wat voor gegevens er nog meer op de kaart staan maar we nog niet weten hier) uit mijn portemenee (ow nee chip kaart) trekken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:14 schreef snowgoon het volgende:
En de nadelen die overdrijf je. Je gegevens liggen net zo op straat als wanneer je nu op pad gaat met je paspoort en mobiele telefoon. De chipkaart veranderd daar echt niks aan. En de extra administratie kosten zullen ook drastisch af gaan nemen als iedereen aan het systeem gewend is.
Ik wil inderdaad een systeem wat werkt en voor alle partijen voordelen opleverd. Ik hoop dat je het lijstje met voordelen voor de reizigers nog wat kan aanvullen dan want ik kom maar tot 1 voordeel. wat nog niets eens kan na meer dan 3 jaar testen.quote:Jouw verwachtingen van het systeem zijn echt onrealistisch. Jij wilt een systeem dat vanaf dag 1 perfect werkt en dat kan in dit geval gewoon niet.
Pot verwijt de ketel gevalletje.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:25 schreef macca728 het volgende:
waarom blijf je niet weg man, elke discussie slaat dood met jou
je praat gewoon onzin
Woehoe! Iemand kan jouw geboortedatum zien en 10 reisgegevens. Nou dan liggen meteen al jouw gegevens op straat hoor!quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat overdrijf ik eraan. Als er iemand een scanner gebouwd heeft kan deze meteen mijn geboortedatum (+ reisgegevens, en wat voor gegevens er nog meer op de kaart staan maar we nog niet weten hier) uit mijn portemenee (ow nee chip kaart) trekken.
Mijn mobiele telefoon is een prepaid ding dat nergen geregistreerd staat.
En kwa pasoort zit die chip er nog niet in en is er nog nergens een hack bekend die ook de rfid van een pasoort kan uitlezen en alle gegevens kan laten zien. Ze kunnen wel al aan de rifd zien uit welk land het komt.
[..]
Ik wil inderdaad een systeem wat werkt en voor alle partijen voordelen opleverd. Ik hoop dat je het lijstje met voordelen voor de reizigers nog wat kan aanvullen dan want ik kom maar tot 1 voordeel. wat nog niets eens kan na meer dan 3 jaar testen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |