Die folder waar jij mee komt is van december. Blijkbaar hebben ze in de tussentijd de mogelijkheden weer aangepast.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
je krijg geen korting op een wegwerpkaart met 2 ritten of 2 uur reizen. Punt
Je kan alleen korting krijgen op 1 dagkaart
Kan je nalezen.
huh, staat gewoon op RET site hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Die folder waar jij mee komt is van december. Blijkbaar hebben ze in de tussentijd de mogelijkheden weer aangepast.
Dat is het voordeel van zo'n flexibel systeem.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:31 schreef Q. het volgende:
[..]
En wat als die twee nu niet matchen? Wat dan?
quote:En de grootste problemen met de chipkaart liggen in de software, oftewel: oplosbaar.
Voor zover ik weet zijn de kaarten overdag op zichzelfs staande dingen waar je het saldo op kunt zetten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Oh. En hoe kan dat automatisch opladen dan wel werken? Gebeurt dat pas op het moment dat je incheckt?
Bel de RET even als je het zo graag wilt weten!quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
huh, staat gewoon op RET site hoor.
Nu krijg je ook geen korting hoor voor een 2 ritten kaart
Ik denk helemaal niet dat het bugloos te krijgen is. Jij bent diegene die een 100% werkend systeem verwacht.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
![]()
Mensen die denken dat software helemaal bugloos te krijgen is.
Hoe complexer je het maakt hoe meer fouten je introduceerd.![]()
En hoe meer fouten je er denkt uit te halen hoe meer er weer terug komen bij heel complexe database's.
Waarom denk snowgoon dat de oplossing in de software zou zitten. Hier bij fok krijgt men het bijvoorbeeld bijna niet voor elkaar om een werkende search te bouwen. Het aantal gegevens wat in de fokdatabase zit zal nu eens stukje meer zijn als in de OV database zit, maar wanneer die ov database zich eenmaal begint te vullen zal deze binnen 1/2 jaar waarschijnlijk groter zijn als het "relatief" simpele fok forum.
hoef niet, staat gewoon op sitequote:Op donderdag 15 januari 2009 11:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bel de RET even als je het zo graag wilt weten!
Het is mijn doel helemaal niet om goodwill te kweken voor die kaart, ik reageer gewoon op mensen die driftig op zoek zijn naar manieren om die OV chipkaart af te kraken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:34 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik stel even een vraag waarvan het mij als ICTer duidelijk lijkt dat dat vaak gaat gebeuren. Nu moet jij niet steeds zo ontwijkend gaan doen. Ik wil weten of er over dit soort dingen is nagedacht. Als ik jou zo hoor dan lijkt het antwoord daarop 'nee'. Zoals over zo veel dingen niet nagedacht is. Als jij een beetje goodwill wil kweken voor die kaart dan moet je dat echt op een andere manier doen hoor.
Wat is je probleem dan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoef niet, staat gewoon op site
Je kan ze zo bestellen
Je loopt weer valse informatie te verspreiden!quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:38 schreef macca728 het volgende:
OV-chipkaart met 2 metro reizen Meer informatie...
¤12,40 Aantal
oh valt mee 12,40 voor 2 ritten:
ok de kaart hoef je 2de keer niet meer te betalen, dan 4,90
ook nog duur
Online is niet de enige verkoop punt voor kaarten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat je geen korting krijg, wat volgens de directeur van de RET wel kan
staat er toch bij ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je loopt weer valse informatie te verspreiden!
Die 12,40 is inclusief 7,50 voor de chipkaart, die je daarna ook voor al je andere reizen kunt gebruiken!
Je maakt jezelf zo wel compleet onbetrouwbaar.
Is dat gek dat ik als burger die veel van het OV gebruik maak graag een werkend systeem verwacht. Aangezien het huidige systeem met strippenkaarten voor 100% werkt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:40 schreef snowgoon het volgende:
Ik denk helemaal niet dat het bugloos te krijgen is. Jij bent diegene die een 100% werkend systeem verwacht.
welke leugens ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Online is niet de enige verkoop punt voor kaarten.
En aangezien jij diegene bent die duidelijk leugens loopt te verspreiden heb ik meer vertrouwen in die directeur dan in jou.
Het is niet gek dat je een werkend systeem verwacht. Het is wel naief als je verwacht dat dat systeem vanaf dag 1 feilloos werkt, nooit stuk gaat en waar 16 miljoen Nederland vanaf dag 1 aan gewend zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat gek dat ik als burger die veel van het OV gebruik maak graag een werkend systeem verwacht. Aangezien het huidige systeem met strippenkaarten voor 100% werkt.
De NS automaten willen nog wel eens een storing hebben, waar ik al moedeloos van wordt en door de NS ook als een onbenul behandeld wordt. Dat is de moderne versie klantvriendelijkheid, gaan we hierdoor meer burgers in het ov krijgen.
nee 4,90quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat je 12,40 moet betalen voor 2 ritjes.
we zijn al 3 jaar bezig anders in Rotterdam, Mag het nu wel goed werken dan ? Of nog 5 jaar wachten ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is niet gek dat je een werkend systeem verwacht. Het is wel naief als je verwacht dat dat systeem vanaf dag 1 feilloos werkt, nooit stuk gaat en waar 16 miljoen Nederland vanaf dag 1 aan gewend zijn.
En hoeveel km kun je in Rotterdam afleggen en hoeveel in Parijs?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee 4,90
vind ik best duur ja
In Parijs kost dat 3 euro bv
Als je met 2 systemen door elkaar werkt krijg je het nooit goed.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
we zijn al 3 jaar bezig anders in Rotterdam, Mag het nu wel goed werken dan ? Of nog 5 jaar wachten ?
Dag 1 was ergens in 2006. En in die drie jaar hebben ze de betrouwbaarheid nog niet op een acceptabel niveau (99,99% minimaal) kunnen brengen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is niet gek dat je een werkend systeem verwacht. Het is wel naief als je verwacht dat dat systeem vanaf dag 1 feilloos werkt, nooit stuk gaat en waar 16 miljoen Nederland vanaf dag 1 aan gewend zijn.
bullshit, poortjes werken op chipkaart al 3 jaarquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je met 2 systemen door elkaar werkt krijg je het nooit goed.
Hoe betrouwbaar is jouw fiets, auto, de trein, de bus, PC, telefoon provider en allerlei andere zaken waar jij mee werkt?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Dag 1 was ergens in 2006. En in die drie jaar hebben ze de betrouwbaarheid nog niet op een acceptabel niveau (99,99% minimaal) kunnen brengen.
nou Parijs is groter en een paar metrolijnen meer.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En hoeveel km kun je in Rotterdam afleggen en hoeveel in Parijs?
Daarbij is het waarschijnlijk net zo duur als nu strippenkaart kopen in de bus ofzo. Er zijn ook goedkopere tarieven.
Die poortjes zijn niet het enige onderdeel van de OV chipkaart.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
bullshit, poortjes werken op chipkaart al 3 jaar
Jij bent diegene die stelt dat Parijs veel goedkoper is. Kom eens een keer met duidelijke onderbouwing van je beweringen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou Parijs is groter en een paar metrolijnen meer.
Wat denk je ?
Doet er verder niet toe, voor toeristen is het duur, waar kan je heen in Rotterdam, van CS naar Erasmusbrug ?
inchecken en uitchecken kan al 3 jaarquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:56 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Die poortjes zijn niet het enige onderdeel van de OV chipkaart.
tarieven Parijs of Rotterdam 3 - 4,90quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:56 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij bent diegene die stelt dat Parijs veel goedkoper is. Kom eens een keer met duidelijke onderbouwing van je beweringen.
Ik denk dat wat betreft de RET het ook al veel eerder ingevoerd had mogen worden. Maar het is allemaal tegengehouden door tientallen mensen zoals jij die zich er zo nodig mee moesten bemoeien en liepen te klagen dat het niet werkte etc.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
inchecken en uitchecken kan al 3 jaar
wat is er nog meer nodig dan ? Ze hebben het toch getest al 3 jaar ? Ze weten de fouten toch ?
nee het is tegengehouden door depolitiek en Consumenetnorganisaties omdat er veel klachten binnenkwamenquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik denk dat wat betreft de RET het ook al veel eerder ingevoerd had mogen worden. Maar het is allemaal tegengehouden door tientallen mensen zoals jij die zich er zo nodig mee moesten bemoeien en liepen te klagen dat het niet werkte etc.
Mijn punt is dat je zomaar wat roept. Je vergelijk 2 bedragen met elkaar zonder duidelijk te zeggen wat je daar voor terugkrijgt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
tarieven Parijs of Rotterdam 3 - 4,90
je kan zover je wilt, het blijft duurder. whats your point ?
Precies wat ik zeg dus. Als het aan de RET had gelegen, dan was het al veel eerder ingevoerd en hadden ze niet 3 jaar dubbele systemen in stand hoeven houden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee het is tegengehouden door depolitiek en Consumenetnorganisaties omdat er veel klachten binnenkwamen
quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je zomaar wat roept. Je vergelijk 2 bedragen met elkaar zonder duidelijk te zeggen wat je daar voor terugkrijgt.
Als je in Parijs 5 kilomtere kunt reizen en in Rotterdam 15, is Rotterdam toch goedkoper.
Waarom gebruiksartikelen gaan vergelijken met een betaalmiddel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:55 schreef snowgoon het volgende:
Hoe betrouwbaar is jouw fiets, auto, de trein, de bus, PC, telefoon provider en allerlei andere zaken waar jij mee werkt?
Daar heb je nooit problemen mee?
Dan niet hoor, je laat alleen steeds maar weer zien dat je godsgruwelijk veel moeite doet om op de OV chipkaart te zeiken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
???????????
Waar wil je naartoe in Rotterdam ???????????
Wat maakt de afstand dan uit ? In Parijs kan ik net zo ver reizen als ik hier zou willen reizen ?
Strippenkaarten zijn na verloop van tijd ook niet meer geldig. Pinautomaten op het station kunnen ook uitvallen. Treinen, metro's, trams en bussen kunnen ook allemaal uitvallen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom gebruiksartikelen gaan vergelijken met een betaalmiddel.![]()
Mijn baar geld heeft een betrouwbaarheid van 100%, hiermee wil ik een reis kunnen maken, aangezien ik weet dat ik moet betalen voor een reis wil ik graag een vervoersbewijs kopen. De huidge vervoerstickets koop ik en dan verlopen ze niet, krijgen ze geen storingen, enz...
ook parijs heeft net zoals london een zone systeem, maar heir moeten we het moeilijk gaan doen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:00 schreef snowgoon het volgende:
Mijn punt is dat je zomaar wat roept. Je vergelijk 2 bedragen met elkaar zonder duidelijk te zeggen wat je daar voor terugkrijgt.
Als je in Parijs 5 kilomtere kunt reizen en in Rotterdam 15, is Rotterdam toch goedkoper.
Als regelmatig ov gebruiker heb je heus wel een strippenkaart binnen een jaar na de prijsvrhoging opgemaakt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:06 schreef snowgoon het volgende:
Strippenkaarten zijn na verloop van tijd ook niet meer geldig. Pinautomaten op het station kunnen ook uitvallen. Treinen, metro's, trams en bussen kunnen ook allemaal uitvallen.
Doe die oogkleppen eens af joh. De huidige situatie is echt niet zaligmakend.
Net zoals je als regelmatig OV gebruiker ook je chip tegoed niet laat verlopen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als regelmatig ov gebruiker heb je heus wel een strippenkaart binnen een jaar na de prijsvrhoging opgemaakt.![]()
Die NS automaten die uitvallen heb ik al eerder genoemd als een grote ergernis voor mij. Vooral dat er dan geen cash geld in die automaten kan, overal in het buitenland wel.
Je komt weer met een mechanische dingen vergelijken met een betaalmiddel .
Als je moeite hebt de zone indeling in Nederland, dan moet je toch wel blij zijn met de invoering van de OV chipkaart. Want daardoor verdwijnt de zone indelingquote:Op donderdag 15 januari 2009 12:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ook parijs heeft net zoals london een zone systeem, maar heir moeten we het moeilijk gaan doen.
Dagkaart voor 3 zone's om parijs 8.80¤
http://www.ratp.info/informer/anglais/paris_visite.php![]()
[ afbeelding ]
Wat ook mooi om te zien is , is dat de zones in concentrisch rond het centrum lopen , ipv vage zone indelingen die we hier hebben.
En dat is in london ook het geval
[ afbeelding ]
Dat had ik laatst dus hé. mijn pinpas ging kapot op zaterdagavond, maar ik moest zondag om zes uur de trein hebben. Ik had nog een briefje van 20 euro, maar ik kon geen kaartje kopen. Omdat er geen automaten zijn die werken en dus moest iemand voor mij een kaartje pinnen en gaf ik hem het geld contant. Onwerkbare situatie, en straks helemaal met die sjipkaart.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als regelmatig ov gebruiker heb je heus wel een strippenkaart binnen een jaar na de prijsvrhoging opgemaakt.![]()
Die NS automaten die uitvallen heb ik al eerder genoemd als een grote ergernis voor mij. Vooral dat er dan geen cash geld in die automaten kan, overal in het buitenland wel.
Je komt weer met een mechanische dingen vergelijken met een betaalmiddel .
Vervelende situatie. Maar om voor dat soort uitzonderings gevallen alle kaart automaten uit te rusten met de mogelijkheid om papier geld te accepteren én daarbij ook de kans dat die apparaten geplunderd worden, is ook niet echt handig. Dan heb je straks geen enkel apparaat dat werkt op het station.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:24 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Dat had ik laatst dus hé. mijn pinpas ging kapot op zaterdagavond, maar ik moest zondag om zes uur de trein hebben. Ik had nog een briefje van 20 euro, maar ik kon geen kaartje kopen. Omdat er geen automaten zijn die werken en dus moest iemand voor mij een kaartje pinnen en gaf ik hem het geld contant. Onwerkbare situatie, en straks helemaal met die sjipkaart.
Ik heb het zelfs vaker met werkende postpank passen gehad, daar doet de NS heel makelijk over. Ga maar naar het loket een kaartje halen, werkt het pinapparaat wel, maar mag ik in het kader van de "extra" service 50 eurocent extra voor dat kaartje aftikken. Ik wou eerst een briefje van 20 wat ik uit de pinautomaat om de hoek hing wisselen in kleindgeld dat doet men ook niet aan die o zo klant vriendelijke service balie.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:24 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Dat had ik laatst dus hé. mijn pinpas ging kapot op zaterdagavond, maar ik moest zondag om zes uur de trein hebben. Ik had nog een briefje van 20 euro, maar ik kon geen kaartje kopen. Omdat er geen automaten zijn die werken en dus moest iemand voor mij een kaartje pinnen en gaf ik hem het geld contant. Onwerkbare situatie, en straks helemaal met die sjipkaart.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Vervelende situatie. Maar om voor dat soort uitzonderings gevallen alle kaart automaten uit te rusten met de mogelijkheid om papier geld te accepteren én daarbij ook de kans dat die apparaten geplunderd worden, is ook niet echt handig. Dan heb je straks geen enkel apparaat dat werkt op het station.
Ja jongens en meisjes kiijkbuiskindertjes in het buitenland wordt elke automaat die wel cash aan kan ook dagelijks gekraakt dat er geen 1 apparaat daar meer werkt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Vervelende situatie. Maar om voor dat soort uitzonderings gevallen alle kaart automaten uit te rusten met de mogelijkheid om papier geld te accepteren én daarbij ook de kans dat die apparaten geplunderd worden, is ook niet echt handig. Dan heb je straks geen enkel apparaat dat werkt op het station.
Die balie is ook niet bedoeld voor kaartjes maar om mensen informatie te geven over de NS producten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb het zelfs vaker met werkende postpank passen gehad, daar doet de NS heel makelijk over. Ga maar naar het loket een kaartje halen, werkt het pinapparaat wel, maar mag ik in het kader van de "extra" service 50 eurocent extra voor dat kaartje aftikken. Ik wou eerst een briefje van 20 wat ik uit de pinautomaat om de hoek hing wisselen in kleindgeld dat doet men ook niet aan die o zo klant vriendelijke service balie.
Dan ga je toch lekker daar wonen als het daar allemaal zoveel beter en goedkoper is!quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat kan in buitenland anders wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |