En hoe kun je een systeem invoeren zonder fouten, als je geen kans hebt gehad om die fouten te ontdekken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dit systeem, nadat ze de fouten er uit hebben gehaald. Zie de rest van deze topicreeks voor welke fouten.
Of het Hong Kong-systeem, of het Duitse.
Het systeem in in Rotterdam al uitgebreid getest. Maar de finale en beslissende test kan pas als het het enige systeem is dat wordt gebruikt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:34 schreef easy-going het volgende:
[..]
Maar ga het nog niet verplichten zolang het systeem nog niet goed genoeg getest is. En dat gebeurt nu wel
Je zou toch zeggen dat ze na al die andere systemen bekeken te hebben, na al dat nadenken, na al dat geld, na al die jaren, toch wel iets kunnen produceren dat niet zomaar een foutmelding geeft, precies 1 week voordat je het gaat invoeren?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. De complete betrouwbaarheid van de chipkaart af laten hangen van 1 situatie in de overgansfase
Door te testen en de fouten er uit te halen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En hoe kun je een systeem invoeren zonder fouten, als je geen kans hebt gehad om die fouten te ontdekken?
Maar de fouten die al jaren zichtbaar zijn, zijn nog steeds niet hersteld.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zolang er twee systemen door elkaar worden gebruikt kun je niet uitvinden of het werkt en waar de fouten zitten.
Het is nog niet ingevoerd. Rotterdam is het testgebied.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:24 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat ze na al die andere systemen bekeken te hebben, na al dat nadenken, na al dat geld, na al die jaren, toch wel iets kunnen produceren dat niet zomaar een foutmelding geeft, precies 1 week voordat je het gaat invoeren?
Zijn alle apparaten altijd stuk?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:31 schreef easy-going het volgende:
[..]
Maar de fouten die al jaren zichtbaar zijn, zijn nog steeds niet hersteld.
Niet werkende ov-chipautomaten op stations en verder geen mogelijkheden om een kaart op te laden zijn er al jaren, en dus nog steeds niet opgelost.
Dus ze testen wel maar doen niets met de problemen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is nog niet ingevoerd. Rotterdam is het testgebied.
Pas later zal het in heel Nederland worden ingevoerd.
Blijkbaar denk jij te simpel.quote:En jij zult misschien wel denken dat het zo makkelijk kan. Blijbaar heb ook jij onrealistische verwachtingen.
Nou, die ene week zal het verschil maken...quote:Overigens, het wordt pas over twee weken ingevoerd.
De test is ook nog steeds bezig.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:25 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Door te testen en de fouten er uit te halen.
Die fouten van het begin, jaren geleden, zitten er nog steeds in.
Voor iemand die zoveel kritiek heeft zou je toch wel mogen verwachten dat die goed op de hoogte is van alles. Als je niet eens goed weet wanneer het wordt ingevoerd, maak je jezelf niet echt geloofwaardig.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:51 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dus ze testen wel maar doen niets met de problemen.
Trouwens, binnenkort testgebied af.
[..]
Blijkbaar denk jij te simpel.
[..]
Nou, die ene week zal het verschil maken...
Niet altijd, maar ook niet incidenteel.quote:
Ow dat kan ik me ook maar al te goed.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:54 schreef snowgoon het volgende:
Blijkbaar kan ik me wel voorstellen dat een complexe operatie niet foutloos kan verlopen.
Nog 2 weken, ja.quote:
-edit-quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Voor iemand die zoveel kritiek heeft zou je toch wel mogen verwachten dat die goed op de hoogte is van alles. Als je niet eens goed weet wanneer het wordt ingevoerd, maak je jezelf niet echt geloofwaardig.
Zie bijvoorbeeld hier. Of anders een van de vele, vele, andere meldingen hier over in deze topicreeks en elders.quote:Waaruit blijkt dat ze niets met de problemen doen dan?
Nou, dat wordt dan leuk om te zien, sowieso voor alle niet-Rotterdammers.quote:Rotterdam blijft voorlopig gewoon het testgebied voor de invoering in heel Nederland. Niks test gebied af. De grootste uitdaging moet nog komen. Een situatie waarbij alleen de OV chipkaart gebruikt kan worden.
Dat maak je dan wel verdomd lastig kenbaar hier.quote:Blijkbaar kan ik me wel voorstellen dat een complexe operatie niet foutloos kan verlopen.
wat snap je niet aan het feit dat Rotterdam test gebied is voor de OV kaart in heel Nederland?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:03 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nog 2 weken, ja.
[..]
Het kon niet uitblijven, op de man gaan spelen.
Maar goed, voor iemand die zo blind gelooft in het heil van dit systeem en alle problemen niet wil zien (of ze niet snapt, dat kan ook nog) moet je op een gegeven moment toch iets doen.
[..]
Zie bijvoorbeeld hier. Of anders een van de vele, vele, andere meldingen hier over in deze topicreeks en elders.
[..]
Nou, dat wordt dan leuk om te zien, sowieso voor alle niet-Rotterdammers.
[..]
Dat maak je dan wel verdomd lastig kenbaar hier.
Wat zullen we dan doen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:59 schreef easy-going het volgende:
[..]
Niet altijd, maar ook niet incidenteel.
Ikzelf let er niet zo op omdat ik mijn ov-chipkaart niet meer gebruikte, maar mijn collega hoor ik regelmatig mopperen.
Zij is overigens al meerder malen weer teruggegaan naar de strippenkaart omdat ze veel gezeik had met niet kunnen uitchecken door haperende uitcheckapparaten.
Mijn mening is dat er gewoon nog steeds veel te veel kinderziektes zijn om het er nu maar door te duwen.
(En ik baal natuurlijk van te voren al omdat ik verwacht dat die compensatiekaart ook weer veel gedoe op gaat leveren, sowieso is dat al veel extra werk: zo'n kaart halen,stempelen, strippenkaart met compensatiekaart opsturen).
Ja het blijven problemen die in het begin er ook waren, hoe vaak moeten we dat nou nog zeggen !!!!!!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
wat snap je niet aan het feit dat Rotterdam test gebied is voor de OV kaart in heel Nederland?
Zozo. Snel geirriteerd dat als je iemand op zijn fouten aanspreken al "op de man spelen" noemt.
Zijn dat problemen die er al vanaf het begin zijn, of zijn het nieuwe problemen?
En tja, een automaat valt wel eens uit. Dat zal niet veel anders zijn dan nu het geval is. Maar als je het een beetje goed plant hoef je niet zo vaak van die apparaten gebruik te maken.
Nu willen ze weer teveel, andere moment kan die weer te weinig... Het is ook nooit goed he.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow dat kan ik me ook maar al te goed.
Omdat de vervoersbedrijven teveel willen met die kaart is die gedoemd niet waar te maken wat er beloofd is.
Bij banken vinden ook dagelijks heel complexe operaties plaats maar daar gaat toch niet zoveel fout. Behalve dat regelmatig pinapparaten geskimmed worden. Zelf de o zo veilige NS automaten zijn er niet tegen bestand en worden dus ook regelmatig geskimmed.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nu willen ze weer teveel, andere moment kan die weer te weinig... Het is ook nooit goed he.
Ik maak toch nog regelmatig mee dat de pin of geld automaten niet werken en ik geen geld uit de muur kan trekken.
Je kunt je kaart automatisch laten opladen of abbonement aanvragen. Dan heb je die verkoop automaten op de stations nooit nodig.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja het blijven problemen die in het begin er ook waren, hoe vaak moeten we dat nou nog zeggen !!!!!!!
Je hoeft niet zo vaak gebruik te maken van die apparaten ? Natuurlijk wel, chipkaarten zijn niet zo makkelijk te koop als strippenkaarten nu, dus zzal er meer van die automaten gebruik worden gemaakt>
Waarvan er op de meeste metrostations maar 2 staan trouwens. ZIe de rijen bij metrostation Beurs elke dag ervoor.
je maakt mee dat apparaten het niet doen ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
en wat doe je dan ? als je het perse nodig heb ?
Ik zorg dat ik het nooit perse nodig heb.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
en wat doe je dan ? als je het perse nodig heb ?
Denk je nou echt dat ik jou kan garanderen dat die poortjes nooit een storing hebbenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
je maakt mee dat apparaten het niet doen ?
als dat gebeurt met de poortjes ? wat dan ? of gebeurt dat niet
nee kan niet met anonieme kaartquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je kunt je kaart automatisch laten opladen of abbonement aanvragen. Dan heb je die verkoop automaten op de stations nooit nodig.
nee je maakt het mee dat pinautomaten niet werkenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zorg dat ik het nooit perse nodig heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |