Juistem. Als je dat gedicht leest (wat ik als Iron Maiden fan een plichtsgetrouw wel eens gedaan heb) worden je beelden geschetst van een reis waar de horror story van de bevriezingsdood op Olst (of was het Wijhe) nog niets bij is:quote:Rime of the Ancient Mariner
The Rime of the Ancient Mariner is een lang, strofisch gedicht van Samuel Taylor Coleridge uit de invloedrijke bundel Lyrical Ballads die hij en William Wordsworth in 1798 uitgaven. Coleridge nam het gedicht ook op in zijn bundel Sibylline Leaves (1817).
Een zeeman (de mariner uit de titel) schiet op zee zonder duidelijke reden een albatros neer. Hiervoor worden hij en de rest van de bemanning gestraft door hogere machten. De zeeman, die als teken van boetedoening de dode albatros om zijn nek dient te dragen, is de enige op het schip die niet omkomt van dorst. Als hij in een halfdelirische toestand een aantal waterslangen zegent, valt de albatros van zijn nek en wordt zijn schuld uitgewist. Het schip komt magischerwijze in de thuishaven aan waar de zeeman de absolutie krijgt van een heremiet. Vanaf dan zwerft hij rusteloos de wereld rond om aan iedereen zijn verhaal te vertellen.
(...)
Iron Maiden maakte van dit gedicht een lied op het album Powerslave. Het is het langste nummer van Iron Maiden ooit, het duurt 13 minuten.
Tof!quote:Day after day, day after day,
We stuck, nor breath nor motion;
As idle as a painted ship
Upon a painted ocean.
Water, water, everywhere,
And all the boards did shrink;
Water, water, everywhere,
Nor any drop to drink.
Wat me nu pas opvalt is dat de frontseinen zeer slecht te zien zijn, dat hebben ze zelfs geen in orde.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:16 schreef James1988 het volgende:
Topictitel naar aanleiding van dit filmpje:
Game on
Die zijn er nietquote:Op zondag 11 januari 2009 23:36 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik mag hopen dat er nog boegdeuren op komen?
Alleen hangt er een CTA van 19B heel tactisch langs een stukje spoor wat bij 19A hoort. Dus wie de trap naar 19B afkomt, ziet daar een CTA die "Breda" toont met pal daarnaast de VIRM naar Den Haag. Heel niet gek dat sommige mensen niet door hebben dat dat niet de stoptrein naar Breda is, maar dat die een heel eind verderop pas staat.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:11 schreef knars het volgende:
Het is ook zo lastig uit elkaar te houden he, met een VIRM met op de display Den Haag en een zwik CTA's die Intercity - Gouda - Den Haag Centraal aangeven op spoor 19A.
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5quote:Op zondag 11 januari 2009 23:24 schreef 4gent_Orang3 het volgende:
Zijn hier trein-o-fielen die bekend zijn met het programma Bahn-tv, waarbij je urenlang kan kijken naar de route van een trein die wordt afgelegd d.m.v. een camera die op de voorkant van een trein is gezet? Ik heb ooit vele zoekpogingen gedaan en kan nu slechts enkele slecht geseede torrents vinden op internet. Kan iemand mij wat wijzer maken?
waarom zouden conducteurs eigenlijk de laatste 10 transacties moeten kunnen zien?quote:Conducteurs zien ook andere transacties op OV-chipkaart
Maandag 12 januari 2009, 08:17 - De OV-chipkaart maakt de treinconducteur tot Big Brother: ook bus-, tram- of metrotransacties worden uitgelezen, in strijd met de privacywet.
Sinds kort controleren conducteurs van de spoorwegen de geldigheid van OV-chipkaarten met een abonnement of kortingskaart erop. Bij het uitlezen is niet alleen het recht op korting of vervoer te checken, maar de laatste tien transacties die een reiziger gemaakt heeft. Ook als dit reizen met andere vervoersmaatschappijen betreft.
Hele verhaal op http://webwereld.nl/artic(...)op-ov-chipkaart.html
quote:Op maandag 12 januari 2009 10:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vanaf april zal al het klassieke getrokken mat uit de Intercitydienst Den Haag - Venlo verdwenen zijn. NSR's 1836 passeert hier met een stam ICK rijtuigen de boog bij Horst Sevenum.
Er toffe foto's, Zug! Ik bewonder je doorzettingsvermogen om met die kutkou op mooie treinen te gaan wachten!quote:Op maandag 12 januari 2009 10:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[knip, sorry]
Meer foto's staan hier: http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/2009week2.html
Omdat iedereen dat kan die de kaart in z'n handen krijgt. Als je vriendin stiekem jouw chipkaart meeneemt naar het oplaadpunt, kan zij ook de laatste 10 transacties zien. Bijvoorbeeld:quote:Op maandag 12 januari 2009 09:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
waarom zouden conducteurs eigenlijk de laatste 10 transacties moeten kunnen zien?
Nee, alleen maar VIRM is een grote vooruitgangquote:Op maandag 12 januari 2009 10:31 schreef James1988 het volgende:
[..]Eindelijk
Mooie pics verder, goed bezig!
Als stoptreinmaterieel is het natuurlijk ook totaal niet geschikt, daarvoor is het veel te onhandig om doorheen te lopen danwel uit te stappen.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:07 schreef Igen het volgende:
Nu ja, zo geweldig is ICK nou ook weer niet.
In Duitsland zelf is het niet eens meer goed genoeg voor een stoptreintje - vervoerder Abellio schaamde zich dood dat ze een jaar lang met dergelijke rijtuigen (liefkozend "Abellio Classic" genaamd) in de RB40 moesten rijden, en beloofde plechtig dat ze het gebrek aan comfort zouden goedmaken door de geweldige service van de conducteurs.
Hetzelfde, respect!quote:Op maandag 12 januari 2009 10:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er toffe foto's, Zug! Ik bewonder je doorzettingsvermogen om met die kutkou op mooie treinen te gaan wachten!
Gister had ik dus een DDAR op de 1900quote:Op maandag 12 januari 2009 12:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waardoor worden ze eigenlijk vervangen, door de instroom van nieuwe VIRM's?
Inderdaad, Gisteren nog in een ICRm gezeten op Den Haag - Venloquote:Op maandag 12 januari 2009 15:19 schreef James1988 het volgende:
DDAR in 1900? Damn
Ik vermoed wel dat ICK door VIRM wordt vervangen, misschien dat soms ICRm meerijdt maar het zal hoofdzakelijk VIRM zijn. Dat is natuurlijk niet zo gek, zeker in de spits puilen die ICK's soms uit, met al die studenten die van en naar Eindhoven willen, bijvoorbeeld.
Stroomafnemersquote:Op maandag 12 januari 2009 18:44 schreef Nightshadow het volgende:
Kan er vanaf een stuurstand de pantograven van een 1700 geregeld worden?
Ik zag vandaag namelijk een loc achterop een ICRm stam met beide pantograven omhoog...
ik heb het even nagekeken:quote:Op zondag 11 januari 2009 23:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
hmm, die prorail-treinnummerlijst klopt niet dus...
het is volgens ns.nl de 13600, maar die gaat volgens prorail alleen maar breda - den bosch
nouja, morgenavond maar naar kijken dan
Ik zou mijn geld terughalen.quote:Op maandag 12 januari 2009 13:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gister had ik dus een DDAR op de 1900
Nare hogere machten had je vroeger zeg. Je collega-zeeman schiet een vogel dood, jij en al je maten komen om van de dorst en hij krijgt absolutie en mag een wereldtournee gaan maken.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:30 schreef knars het volgende:
Een zeeman (de mariner uit de titel) schiet op zee zonder duidelijke reden een albatros neer. Hiervoor worden hij en de rest van de bemanning gestraft door hogere machten. De zeeman, die als teken van boetedoening de dode albatros om zijn nek dient te dragen, is de enige op het schip die niet omkomt van dorst. Als hij in een halfdelirische toestand een aantal waterslangen zegent, valt de albatros van zijn nek en wordt zijn schuld uitgewist. Het schip komt magischerwijze in de thuishaven aan waar de zeeman de absolutie krijgt van een heremiet. Vanaf dan zwerft hij rusteloos de wereld rond om aan iedereen zijn verhaal te vertellen.
Het was van CS naar HSquote:
Als het planmatig is, dan staat het in het spoorboekje. Koop een spoorboekje.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 01:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het was van CS naar HS, maar het gaat om het principe
Overigens werden er weer planmatig maar onaangekondigd treinen verschoven op het stukje alkmaar schiphol
Bijna hetzelfdequote:Op maandag 12 januari 2009 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stroomafnemers![]()
En ja natuurlijk kan dat. Anders heb je niks aan een stuurstand, als je voor allerhande klusjes buiten je rijdende trein langs naar de loc moet klauteren
In het licht van de eerdere discussie snap ik deze opmerking niet zo goed, kun je e.e.a. verduidelijken?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:41 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Enig verschil is dat zonder stroomafnemer een trein niet kan rijden, maar dat maakt niet uit
Laat maar, ik dacht dat stroomafnemer het hele ding was en pantograaf alleen het stukje wat tegen de bovenleiding aan zat. Maar nadat ik even gegoogled heb, bleek dat niet zo te zijn volgens mijquote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
In het licht van de eerdere discussie snap ik deze opmerking niet zo goed, kun je e.e.a. verduidelijken?
Ah ok. Stroomafnemer is voor mij 't zelfde als pantograaf, beugel wordt 't ding ook wel eens genoemd. 't Stuk tegen de draad heet sleepstuk (met vangbare koolstrippen), jargon ook wel schuitjes.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:56 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Laat maar, ik dacht dat stroomafnemer het hele ding was en pantograaf alleen het stukje wat tegen de bovenleiding aan zat. Maar nadat ik even gegoogled heb, bleek dat niet zo te zijn volgens mij
Denk je nou dat ik hier kom zeiken om het zeiken?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als het planmatig is, dan staat het in het spoorboekje. Koop een spoorboekje.
een poging om het allemaal wat duidelijk te maken: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=75quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Precies weet ik het ook allemaal niet, boeit me ook niet echt. Staat wel meer info over op stomda. Maar wat ik wel weet is dat er met materieel heen en weer geschoven gaat worden.
Ja, tuurlijk.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Denk je nou dat ik hier kom zeiken om het zeiken?
"...worthless without pics..."quote:En het gifkkikkereczeem mogen ze wat mij betreft nog steeds krijgen...
* mompelt iets over SLTquote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
Er komt zoveel VIRM bij, is er dan genoeg materieel om al het vertrekkend Mat '64 op te vangen?
Niet helemaal hoor. Er blijven enkele slagen met V'tjes gereden worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Die DDAR zit aannemelijk in de stoppert Breda-Utrecht. Over drie maanden rijdt er in die treindienst alleen nog maar DDAR trouwens, Plan V gaat daar weg.
begrijp ik het goed dat de koplopers die in de 1600 al ja-ren rijden door DDAR worden vervangen?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
een poging om het allemaal wat duidelijk te maken: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=75
typootje, dat moet natuurlijk de 16000 zijnquote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:43 schreef ghizzer het volgende:
[..]
begrijp ik het goed dat de koplopers die in de 1600 al ja-ren rijden door DDAR worden vervangen?
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
typootje, dat moet natuurlijk de 16000 zijn
Nogmaals ik heb begrip voor de situatie en ik snap dat ze een jarenlange inhaalslag moeten maken op een intensief spoorwegnet. En dat niet altijd in de druk van het spoorboekje meegenomen kan worden snap ik ook wel.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk.
[..]
"...worthless without pics..."
Maar je hebt wel gelijk, het gedoe met onderhoudsroosters en zo maakt het er allemaal niet fijner en duidelijker op. Laat staan klantvriendelijker.
Die tweetjes en drietjes dat is zeker SGMm?quote:- 19800: Door 3 extra tweetjes worden elders 2 drietjes vrijgemaakt die 4x Plan V vervangen.
klopt, dat eerste was ik vergeten te vermeldenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:47 schreef ReisT het volgende:
@dennistd:
[..]
Die tweetjes en drietjes dat is zeker SGMm?
7500 (Ede-Arnhem) wordt trouwens ook SGMm, maar dat staat gepland voor april.
Tsja... dan lijkt het me logischer om op die lijn op de rustigere uurtjes SGMm in te zetten, en het DD-AR elders te gebruiken, en dan DD-AR alleen tijdens de spits.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:47 schreef ReisT het volgende:
Gevolg van die DDAR-verschuif actie is dat er, omdat de 6000/16000 's avonds gecombineerd rijden, er straks dus tot 's avonds laat met acht bakken dubbeldeksmat wordt gereden tussen Utrecht en Geldermalsen (nu is dat nog twee V'tjes). Over zinvollere materieelinzet gesproken.
Edit:quote:Geachte heer,
Hierbij nodigen we u als lid van het NS Panel uit voor een onderzoek over de nieuwe inrichting van de dubbeldekkertreinen, de zogenaamde DDARm.
Had de e-mail net nog geen 5 minuten binnen (worden automatisch gecheckt)... Vaag...quote:Hartelijk dank dat u mee wilt doen aan dit onderzoek.
Vanwege een overweldigende respons zijn er al genoeg vragenlijsten ingevuld.
We verontschuldigen ons voor het ongemak en hopen dat u in de toekomst weer zult meedoen.
Heeft u vragen of opmerkingen, neem dan met ons contact op onder vermelding van het onderwerp van het onderzoek dat u probeerde in te vullen.
Dat is opzich een handige beslissing al het mat'64 weg uit Ah. Volgens mij is dit nog de kortste treindienst, of is zwolle - kampen nog korterquote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:47 schreef ReisT het volgende:
Gevolg van die DDAR-verschuif actie is dat er, omdat de 6000/16000 's avonds gecombineerd rijden, er straks dus tot 's avonds laat met acht bakken dubbeldeksmat wordt gereden tussen Utrecht en Geldermalsen (nu is dat nog twee V'tjes). Over zinvollere materieelinzet gesproken.
@dennistd:
[..]
Die tweetjes en drietjes dat is zeker SGMm?
7500 (Ede-Arnhem) wordt trouwens ook SGMm, maar dat staat gepland voor april.
dan hoeft de 3600 ook niet meer te stoppen in olst en wijhequote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat is opzich een handige beslissing al het mat'64 weg uit Ah. Volgens mij is dit nog de kortste treindienst, of is zwolle - kampen nog korter.
Gewoon combineren, de Kampen - Ede-Wageningen stoptrein. De bible-beltexpress...
Dat zou best tof zijn. Maar doe dan wel de HELE Bible belt. En neem ook plaatsen als Veenendaal mee. En misschien Zaltbommel. En helemaal door naar Zeeland, waar nu alweer gezeik is over de Touretappe van 5 juli 2010. En uiteraard alleen op zondag rijden. Wanneer gaat station Staphorst open trouwens?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:51 schreef Brembo het volgende:
Gewoon combineren, de Kampen - Ede-Wageningen stoptrein. De bible-beltexpress...
Op een zondag.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer gaat station Staphorst open trouwens?
Preciesquote:
Friedrischhafen Hafen - Friedrichshafen (Hbf) is de kortstequote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:46 schreef ghizzer het volgende:
Kampen-Zwolle is de kortste, daarna denk ik Ede-Wageningen-Arnhem. Apeldoorn-Zutphen een 3de plek.
Die wint het wel met boter en suiker van het castellumtremmetje jaquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Friedrischhafen Hafen - Friedrichshafen (Hbf) is de kortste
Wanneer men denkt dat de koeien niet meer bang zijn van de trein, denk ik.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer gaat station Staphorst open trouwens?
Ah bedankt. Nu heb ik hem net gemist.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Overigens mooie aflevering van Rail Away daarnet. Praag en Tabor in Tsjechie
Grappig, ik heb een jaar of twee geleden al een keer een enquete ingevuld over DDARm, heb de plaatjes nog *ergens* opgeslagen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:37 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Edit:
[..]
Had de e-mail net nog geen 5 minuten binnen (worden automatisch gecheckt)... Vaag...![]()
Hee lelijkerd, lees je PM ff anders of zo.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig, ik heb een jaar of twee geleden al een keer een enquete ingevuld over DDARm, heb de plaatjes nog *ergens* opgeslagen.
Laten we hopen dat dat een fout is... het zou wel handig zijn als die dingen ook buiten de HSL-Zuid kunnen rijden. Dat is wel handig om bijvoorbeeld Breda in te komenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:07 schreef SpeedyRich het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250
krijgen die dingen geen ATBL
Neem aan dat het ATBvv wordt voor dit materieel, maar op een tjechisch filmpje was de hele inrichting nog leeg. Ik denk dat het nog wel een tijdje duurt voor dat dit rijdt in Nederland.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:07 schreef SpeedyRich het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250
krijgen die dingen geen ATBL
ATB-Vv is een uitbreiding, geen op zichzelf staand systeem!quote:
Heb ik al gelezen, schoonheid.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee lelijkerd, lees je PM ff anders of zo.
quote:
ik gruwel bij de gedachte wat dit moet betekenenquote:
Jij kunt gewoon je werk blijven doen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:32 schreef SpeedyRich het volgende:
ik gruwel bij de gedachte wat dit moet betekenen
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij kunt gewoon je werk blijven doen.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Goed, ik wil met de trein naar Jonkoping,
Maar ik hoef geen gekke dingen te doen, ik wil gewoon naar Jonkoping..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
maar serioesoe Art, je kan het beste gewoon een fullscale interrail pakken, dat werd mij destijds ook aangeraden. En daar kan je de rest van de maand nog meer gekke dingen mee doen natuurlijk.
Lijkt me handig er op te zitten, dat is eerder ingevoerd dan AnsaldoMaastricht rijdtquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
ATB-Vv is een uitbreiding, geen op zichzelf staand systeem!
Kijk ff of je het spoorwegmuseum in Gävle kunt halenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar ik hoef geen gekke dingen te doen, ik wil gewoon naar Jonkoping..
Die tweede weet ikquote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb mijn fotocamera eens leeggemaakt op mijn telefoon na 2 jaar, als er vragen zijn dan hoor ik het wel..
MOMENT GAAT IETS MIS
Spreek ik Turks? Ik wil, nee ik ga, ik MOET gewoon naar Jonkoping, niks meer niks minder..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk ff of je het spoorwegmuseum in Gävle kunt halen
Je kan het kwartetje volmaken, na Duvel, mij en lemjur
No shit!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:34 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]
Verkeerde plaatje bij de tekst
Bron: RTV Rijnmondquote:Beneluxtrein vaak te laat
13 januari 2009
De Beneluxtrein tussen Rotterdam en Brussel is nog steeds vaak vertraagd. Meer dan een kwart van de treinen komt zeker vijf minuten te laat op het station.
Dat blijkt uit een antwoord van minister Eurlings op Kamervragen van de SP. De minister vindt de slechte kwaliteit van de Beneluxtrein onacceptabel en wil snel verbetering. Oorzaak van de vertragingen is dat er met oud materieel gereden wordt dat eigenlijk al is afschreven.
Doordat de hogesnelheidstrein op zich laat wachten, moet de Beneluxtrein langer mee. Om het probleem op te lossen zijn er al nieuwe locomotieven ingezet, maar die hadden last van kinderziektes. Maar Eurlings houdt hoop dat het nog goed komt met de treinverbinding.
Ik zat inderdaad al raar te kijkenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:34 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]
Verkeerde plaatje bij de tekst
Er rijdt al een trein Amsterdam - Roosendaal, en te Roosendaal kun je overstappen op de stopper naar Antwerpen. Die zal wel blijven rijden, maar of je er vrolijk van wordt is een tweede.quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:30 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Bron: RTV Rijnmond
Als dat bericht nu meer de waarheid zou benaderen, okee. Spreken over minstens 5 minuten klopt wel, maar maak er eens een half uur van. Ik geloof, dat geen enkele trein meer op tijd is. Ik had het er al in het vorige topic over, hoe mijn eigen reis was verlopen afgelopen weekend. Het materieel is inderdaad op. Ik kan begrijpen, dat ze de Beneluxtrein willen afschaffen als de HSL er komt. Toch zou het meer keuzevrijheid geven wanneer je wel met de Benelux mee kan, plus dat het goedkoper is (en meer stations aandoet). Maar als het dan echt niet anders kan, is het ook goed wanneer de lijn in tweeën wordt geknipt, dus een intercity Amsterdam-Roosendaal en dan overstappen op een intercity Roosendaal-Brussel.
Het grensbaanvak is voor zover ik weet niet voorzien van enige vorm van beïnvloeding, en het NMBS-materieel dat Nederland in mag (AM75 en de klassiekjes) heeft al een uitzondering, voor zover mij bekend.quote:Is het ATB-systeem nu wat roet in het eten gooit? Is het anders mogelijk, om een enkel spoor vlak voor Roosendaal over te dragen aan de NMBS, om die dan uit te voeren met hun eigen systeem? Dan kunnen alle treinen door, ook al is de bovenleiding met lagere spanning. Dat zou hoe dan ook beter zijn dan alleen dat stoptreintje.
ja, uiteraardquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:05 schreef von_Preussen het volgende:
Gistermiddag (tussen 2 en 3 uur) zag ik een Thalys wachten voor het sein tot toegang geeft tot R'dam CS vanaf de HSL, ik neem aan dat het hierbij nog om een testrit gaat?
quote:UTRECHT - Vanaf volgend jaar komt er internet in de intercity treinen van de Nederlandse Spoorwegen (NS). Dat heeft de nieuwe NS-baas Bert Meerstadt woensdag gezegd.
''Of daarvoor betaald moet worden of niet weten we nog niet.'' Internet in de treinen vergt een grote investering van de NS, die dit dan ook graag samen met een partner wil doen.
Een eerder avontuur met KPN strandde. Maar ook dat bedrijf kan weer in beeld komen. ''We besteden het Europees aan. Er is al gebleken dat er genoeg belangstelling is'', aldus Meerstadt.
Het zal van de uiteindelijke kosten afhangen of internet in de trein gratis wordt of niet. ''We zullen het nooit kostendekkend kunnen krijgen, maar zien het ook als service.''
De aanbesteding loopt in de zomer af. ''Daarna kan het snel gaan. Begin 2010 zie ik wel gebeuren.''
Ze zijn bezig met testritten idd.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:05 schreef von_Preussen het volgende:
Gistermiddag (tussen 2 en 3 uur) zag ik een Thalys wachten voor het sein tot toegang geeft tot R'dam CS vanaf de HSL, ik neem aan dat het hierbij nog om een testrit gaat?
het zal wel net zo'n flop worden als de telefoon in de treinquote:
Dat internet op het station heb ik een paar keer geprobeerd (via WiFi), maar verder dan het inlogscherm ben ik nooit gekomen (zelfs niet als ik tien minuten de tijd had). Ik denk dus dat je gelijk gaat krijgen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
het zal wel net zo'n flop worden als de telefoon in de trein
die werd ook 4 jaar later alweer afgeschaft, omdat iedereen een mobiel had
ik geef het internet in de trein ook niet meer dan een paar jaar, tegen die tijd heeft iedereen wel een dongel oid
quote:Het NS station Tilburg West heet vanaf december 2009 Tilburg Universiteit. Dat hebben de Nederlandse Spoorwegen aan de gemeente laten weten. De naamswijziging is een langgekoesterde wens van Tilburg én de universiteit.
Eerder werd het verzoek nog afgewezen. De naamswijziging is logisch, omdat Tilburg West sinds de komst van Tilburg Reeshof niet meer het meest westelijke station van Tilburg is. Bovendien ligt het station op steenworp afstand van de universiteit. Wie de kosten van de naamswijziging gaat betalen is nog niet bekend.
klopt, had het vorige week op somda gelezen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog leuk nieuws, gelezen op het (uitermate stroperige) www.stationsweb.nl:
[..]
quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:06 schreef Dichterbijer het volgende:
Den Bosch ligt plat door een Seinstoring.
Zal veolia blij mee zijnquote:751 Teletekst wo 14 jan
********************************
S P O O R W E G E N actueel
15:04 uur
Utrecht<->Den Bosch<->Eindhoven
Breda<->Den Bosch<->Nijmegen
Door een sein- en wisselstoring rijden
er geen treinen:
* Den Bosch - Zaltbommel
* Den Bosch - Boxtel
* Den Bosch - Tilburg
* Den Bosch - Oss
Vertraging: onbekend.
Reisadvies doorgaande reizigers:
* Tussen Venlo en Utrecht via Arnhem.
* Tussen Eindhoven/Breda en Utrecht via
Rotterdam.
****Bron:ProRail verkeersinformatie ***
volgende nieuws index sport
Rotterdam Noord was op het moment van openen niet eens het meest Noordelijks gelegen station van Rotterdam (Nu wel inmiddels doordat de Hofpleinlijn geen spoorlijn meer is).quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog leuk nieuws, gelezen op het (uitermate stroperige) www.stationsweb.nl:
"De naamswijziging is logisch, omdat Tilburg West sinds de komst van Tilburg Reeshof niet meer het meest westelijke station van Tilburg is"
Maar Rotterdam Noord ligt wel in het deel van Rotterdam dat "Noord" heet, idem voor "Zuid".quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:23 schreef Cothen het volgende:
[..]
Rotterdam Noord was op het moment van openen niet eens het meest Noordelijks gelegen station van Rotterdam (Nu wel inmiddels doordat de Hofpleinlijn geen spoorlijn meer is).
Rotterdam Zuid is ook niet het meest zuidelijkst gelegen station in Rotterdam.
doe het dan goed:quote:
quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:16 schreef SpeedyRich het volgende:
zonde van die trein
ik heb een hekel aan mensen die bewust de auto "parkeren" op een overgang, dan worden die mooie treinen beschadigd
I rest my case...quote:77-jarige automobiliste
quote:
volgens mij heb je geen kruising in NL waar het ooit niet is misgegaanquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
Let wel. Het is niet voor het eerst dat het op die bewuste kruising misgaat.
Je kan hier toch moeilijk die kruising de schuld van gevenquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
Let wel. Het is niet voor het eerst dat het op die bewuste kruising misgaat.
Die zijn er denk ik nog wel te vinden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:57 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
volgens mij heb je geen kruising in NL waar het ooit niet is misgegaan
Doe ik ook niet. Er liggen trouwens wel plannen om die kruising op te heffen, omdat er een nieuwe rondweg om Buitenpost heen komt. Nu rijdt alles nog door het dorp heen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kan hier toch moeilijk die kruising de schuld van geven
Woei. Als ik niet ziek naar huis was gegaan had ik daar middenin gezetenquote:
Heeft allemaal geen nut inderdaad. Ik zit regelmatig met laptop en mobiel internet in de trein op het UMTS-netwerk. Gaat prima en heel snel allemaal.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:19 schreef dennistd het volgende:
het zal wel net zo'n flop worden als de telefoon in de trein
die werd ook 4 jaar later alweer afgeschaft, omdat iedereen een mobiel had
ik geef het internet in de trein ook niet meer dan een paar jaar, tegen die tijd heeft iedereen wel een dongel oid
Een fout van het ANP? Papieren kaartjes blijven toch nog mogelijk?quote:DEN HAAG (ANP) - Ruim de helft tot driekwart van de reizigers in het openbaar vervoer (tram, bus, metro en trein) zal nog dit jaar met de ov-chipkaart reizen.
Deze verwachting sprak woensdag Leen Verbeek, commissaris van de Koningin in Flevoland, uit aan het begin van een hoorziting in de Tweede Kamer over de ov-chipkaart. Verbeek zit een werkgroep van lagere overheden voor.
Een van de belangrijkste vervoerders die met de ov-chipkaart aan de slag gaan dit jaar, zijn de Nederlandse Spoorwegen. De NS begint in mei met de ov-chipkaart op de Flevolijn tussen Lelystad en Schiphol. Directeur Reizigers Bouke Bügel zei dat de NS streeft naar een landelijke dekking op 1 oktober. Dat betekent dat NS-reizigers vanaf dat moment alleen met de elektronische betaalpas kunnen reizen.
Ja, of snel moeten rennen omdat je ergens snel moet zijn en niet in de rij kunnen gaan staan voor een van de hooguit vijf automaten op een (groot) station.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik las wel dat de NS bij het inchecken 20 euro "borg" wil gaan afschrijven. Dat wordt nog wat, gezien het RET-debacle met dat borggeld
Ik ook. Zo lang dat nog half mogelijk is wel tenminste. Ik heb nog geen reclame-offensief gezien waarin ik word aangemoedigd om aan de chip te gaanquote:Op woensdag 14 januari 2009 20:46 schreef Socios het volgende:
Ik verwerp het allemaal ten zeerste en ik zal gewoon met papieren kaartjes blijven reizen.
Het is de eerste drie (?) jaar toch ook nog gewoon goedkoper retour, papier?quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ook. Zo lang dat nog half mogelijk is wel tenminste. Ik heb nog geen reclame-offensief gezien waarin ik word aangemoedigd om aan de chip te gaan
Dat vraag ik me nu ook af!quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:06 schreef dennistd het volgende:
Trouwens: een instaptarief van 20 euro met de ov-chipkaart. Stel:
ik stap in Enschede in
vervolgens maak ik een reisje via zwolle-groningen-leeuwarden-zwolle-nijmegen-venlo-den haag
ik eindig weer in enschede, maar ik check niet uit
dan kost me dit reisje dus 20 euro.
maar wat als ik nu zeg tegen de ns dat ik naar hengelo ben gegaan, en niet heb uitgecheckt
krijg ik dan gewoon iets van 18 euro terug?
En natuurlijk, als je bijvoorbeeld van Tilburg -> Den Bosch gaat, daar een half uurtje rondloopt en dan naar Eindhoven gaat en daar even rondloopt en dan terug naar Tilburg, hoe het dan werkt?quote:
Dat zou maar zo kunnen. Maar waarom zou je naar Groningen en Den Haag gaan als je het station niet uit kan/wil?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:06 schreef dennistd het volgende:
Trouwens: een instaptarief van 20 euro met de ov-chipkaart. Stel:
ik stap in Enschede in
vervolgens maak ik een reisje via zwolle-groningen-leeuwarden-zwolle-nijmegen-venlo-den haag
ik eindig weer in enschede, maar ik check niet uit
dan kost me dit reisje dus 20 euro.
maar wat als ik nu zeg tegen de ns dat ik naar hengelo ben gegaan, en niet heb uitgecheckt
krijg ik dan gewoon iets van 18 euro terug?
Dan heb je een rondje gemaakt. Als je ergens het station uit wil (om dat rondje te lopen) dan is de locatie natuurlijk bekend, ook als je op tijd weer incheckt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:33 schreef Christiaan het volgende:
[..]
En natuurlijk, als je bijvoorbeeld van Tilburg -> Den Bosch gaat, daar een half uurtje rondloopt en dan naar Eindhoven gaat en daar even rondloopt en dan terug naar Tilburg, hoe het dan werkt?
Je kunt de stations toch gewoon wel uit? Ze kunnen toch niet overal hekken om stations gaan zetten, daar komen toch geen poortje?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zou maar zo kunnen. Maar waarom zou je naar Groningen en Den Haag gaan als je het station niet uit kan/wil?
[..]
Dan heb je een rondje gemaakt. Als je ergens het station uit wil (om dat rondje te lopen) dan is de locatie natuurlijk bekend, ook als je op tijd weer incheckt.
Veel stations krijgen idd geen poortjes. Denk met name aan alle stoptreinstationsquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:42 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Je kunt de stations toch gewoon wel uit? Ze kunnen toch niet overal hekken om stations gaan zetten, daar komen toch geen poortje?
O ja. In Groningen komen bijvoorbeeld geen poortjes, lijkt het.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:42 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Je kunt de stations toch gewoon wel uit? Ze kunnen toch niet overal hekken om stations gaan zetten, daar komen toch geen poortje?
Check.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:04 schreef James1988 het volgende:
Ik mag het hopen ja. Een trein hoort op rails, niet op asfalt. Dan is het geen trein meer, maar een bus.
ja, schijnt iets van prorail te zijn ofzoquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:03 schreef WebHawkjuh het volgende:
Zou dit een hoax zijn?
http://www.tirestrains.nl/
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:03 schreef WebHawkjuh het volgende:
Zou dit een hoax zijn?
http://www.tirestrains.nl/
Hij blijft geweldigquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:10 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom moet ik nu ineens hieraan denken?
Van het filmpje: "Ik mag hopen dat we over 10 jaar allemaal spoorloos zijn"quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:03 schreef WebHawkjuh het volgende:
Zou dit een hoax zijn?
http://www.tirestrains.nl/
Staat ergens op Internet wat de regels voor de OV Chip gaan worden? Zaken als deze ben ik erg benieuwd naar. Helemaal wat er gebeurt op al die stations zonder poortjes, want dat weer ik wel wat leuke uitjes met m'n kids die gek zijn op treinen....quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zou maar zo kunnen. Maar waarom zou je naar Groningen en Den Haag gaan als je het station niet uit kan/wil?
[..]
Dan heb je een rondje gemaakt. Als je ergens het station uit wil (om dat rondje te lopen) dan is de locatie natuurlijk bekend, ook als je op tijd weer incheckt.
In Parijs en New York rijden al jaaaaaaaaaaaren treinen van de metro op luchtbanden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:03 schreef WebHawkjuh het volgende:
Zou dit een hoax zijn?
http://www.tirestrains.nl/
Zou wel erg mooi zijn, want conducteuren kunnen toch niet zien waar naar toe je op weg bent.quote:
Daar was ik al bang voor, maar een paar daagjes goedkoop treinen in het jaar moet wel kunnen dus, want wat willen ze er tegen doen?quote:Als u herhaaldelijk vergeet om uit te checken, kunt u uw OV-chipkaart tijdelijk niet meer gebruiken. Dat geldt ook als u met een reisproduct reist. U kunt uw OV-chipkaart laten herstellen bij een verkoop- & informatiepunt van uw OV-bedrijf.
"Reclame meuk" kun je weigeren. Ik weet niet hoe, maar het staat in de algemene voorwaarden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:00 schreef sander89 het volgende:
Want ik hoef geen OV-chipkaart wat een flink inbreuk is op je privacy en straks krijg je ook nog allemaal reclame meuk toegezonden ofzo.
Achja, zolang ik geen 6baks-VIRM over de snelweg zie karren vind ik 't allemaal best.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
ja, schijnt iets van prorail te zijn ofzo
edit:
Tires Trains: 's werelds eerste trein op banden!
Bekijk het filmpje en de website www.tirestrains.nl.
Het filmpje is gemaakt in Medemblik, in opdracht van ProRail. Leuk gedaan, maar het idee is niet helemaal nieuw...
bron: http://www.langsderails.nl/nieuw.htm
Hij is wel lachenquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:03 schreef WebHawkjuh het volgende:
Zou dit een hoax zijn?
http://www.tirestrains.nl/
Is dit serieus?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Check.
http://www.movares.nl/Innovaties/Regiorailer+-+bimodale+bus.htm
Ehm, is volgens mij een serieus ingenieursbureaus ja.quote:
Waarom horen we dan al 60 jaar telkens weer dit soort plannen en komt er eigenlijk nooit ene fluit van terecht?quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:48 schreef Duvel het volgende:
Ehm, is volgens mij een serieus ingenieursbureaus ja.
En toch levert het voor o.a. de beheerder een win-win-situatie opquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:01 schreef James1988 het volgende:
En wat Movares ook doodleuk vertelt is dat er geen ATB nodig zou zijn... succes om dat dan ooit op de rails te krijgen, daar wordt ProRail niet echt vrolijk van volgens mij
Er is ook een wereld buiten ProRail natuurlijk. Je moet denk ik vooral kijken naar LightRailtrajecten. Die LightRail tussen Gouda en Alphen rijdt ook maximaal 80.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:01 schreef James1988 het volgende:
Movares, vroeger Holland Railconsult, was onderdeel van NS. Het is wel degelijk een serieus ingenieursbureau, maar waar dit nou op slaat? Een trein en een bus hebben hele andere doelen.... dat valt niet te combineren.
En sowieso, 80 km/h op het spoor? Zelfs een goederentrein gaat nog sneller
En wat Movares ook doodleuk vertelt is dat er geen ATB nodig zou zijn... succes om dat dan ooit op de rails te krijgen, daar wordt ProRail niet echt vrolijk van volgens mij
Gaaf!quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam net dit leuke filmpje tegen:
Ziet er bij vlagen erg natuurgetrouw uit tochquote:Op donderdag 15 januari 2009 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam net dit leuke filmpje tegen:
Ze kijken alvast vooruit naar wanneer alle VIRM-4's en VIRM-5's zijn afgeleverdquote:
quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze kijken alvast vooruit naar wanneer alle VIRM-4's en VIRM-5's zijn afgeleverd
Ook leuk btw, op een ander forum doe ik mee aan een woordassociatiespelletje:
user 1: kinderen
user 2: vingerverf
ik: ProRail
Van een metafoor die ik ooit trok naar het totale onvermogen om iets zinnigs uit te richten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:31 schreef Fixers het volgende:
Waar komt die vingerverf verwijzing eigenlijk vandaan?
Moehahahaha!quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
en er hoort een mooie smiley bij die ik maar niet zal posten om geen gedonder met Duvel te krijgen
Had je vertragingquote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo , planning om 23:15 de rit te beginnen in Utrecht en dan naar Den Haag Moerwijk te gaan, en nu net thuis..
Mogeh...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:10 schreef bork het volgende:
[..]
Had je vertragingof ben je gaan lopen vanaf Leiden of vanaf Delft omdat je zin in een frisse neus had
Als je de trein naar Rotterdam had genomen was je om 00:24 op Den Haag Moerwijk geweest...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[...]
Trein kwam aan, instappen. "Deze trein gaat in zijn geheel door naar Rotterdam" Uitstappen. FuckTrein van 23.45 kwam aan trap af/trap op... "Deze trein gaat volledig naar Rotterdam" WTF, iedereen weer terug naar trein 23.15+30.. nee deze trein gaat volledig naar Rotterdam, de andere naar den haag... Weer terug naar perron 7 (Hijg)... maargoed door dit gekloot zou ik de overstap van 3 minuten op de laaste stopper van CS echt niet meer halen.. ( NB CS is écht ver lopen naar Huis, HS is goed te doen maar wel een stukje, en moerwijk nog beter)
Ik begrijp hieruit dat je het patatje er alweer van af hebt getrainedquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mogeh...
.. een frietje ...
... Uitstappen ...
... trap af/trap op...
... Weer terug naar perron 7 (Hijg)...
... rennen moment ...
... Wederom rennen moment ...
Ja maar dat was dus een vleugeltrein, en was dus bij binnenkomst dezelfde als naar Den Haagquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:43 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als je de trein naar Rotterdam had genomen was je om 00:24 op Den Haag Moerwijk geweest...
Dat snap ik, maar je wilde niet met de trein naar Rotterdam, en dat had je wel moeten doen. (ipv omreizen via Leiden)quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja maar dat was dus een vleugeltrein, en was dus bij binnenkomst dezelfde als naar Den Haag
Waarom?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:41 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar je wilde niet met de trein naar Rotterdam, en dat had je wel moeten doen. (ipv omreizen via Leiden)
Bij Fles blijven slapen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Waarom?
Mijn laatste verbinding via Rotterdam was 23:18 vertrek op Rotterdam? met een overstap van 5 minuutjes dus dat had ik ook niet gered...
Wat had ik moeten doen dan?
quote:Recordwaardering voor NS in 2008
UTRECHT - Treinreizigers waren het afgelopen jaar goed te spreken over de Nederlandse Spoorwegen. Driekwart (76 procent) van de klanten gaf de NS een waarderingscijfer van 7 of meer. Dat is de beste beoordeling die de NS heeft gekregen sinds het klantoordeel gemeten wordt. Dat maakte de NS vrijdag bekend.
In 2007 jaar gaf 70 procent van de reizigers het bedrijf een 7 of meer. De punctualiteit, in hoeverre de treinen op tijd rijden, daalde in het vierde kwartaal door het ongeval met de goederentrein bij Muiderpoort. „Daardoor kunnen we maar op vijf in plaats van zes sporen rijden. Er is een rijstrook weg zeg maar”, aldus een woordvoerder.
Het afgelopen jaar had 86,8 procent van de treinen minder dan drie minuten vertraging. Volgens de internationale vijf-minutennorm reed 93 procent van de treinen op tijd. „Dat is gelijk aan de doelstelling.”
Doelstelling bijstellen dusquote:Volgens de internationale vijf-minutennorm reed 93 procent van de treinen op tijd. „Dat is gelijk aan de doelstelling.”
Ik had vandaag ook de sneltrein Groningen - Leeuwarden, en te Hurdegaryp stonden we stil vanwege een of ander defect?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag ook eens vertraging gehad op Groningen - Leeuwarden. Heb de sneltrein maar genomen, zodat ik alsnog veel te vroeg aankwam
heeft de machinist hem meegenomen om thuis te bereiden?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De trein waar ik nu in zit, heeft zojuist een reeboutje verorberd. Dat was dus die vertraging tussen Meppel en Hoogeveen.
Kweenie. Begin zelf al wel trek te krijgen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
heeft de machinist hem meegenomen om thuis te bereiden?
Lekker!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De trein waar ik nu in zit, heeft zojuist een reeboutje verorberd. Dat was dus die vertraging tussen Meppel en Hoogeveen.
Lekker makkelijk bij rotondes ook.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:03 schreef WebHawkjuh het volgende:
Zou dit een hoax zijn?
http://www.tirestrains.nl/
Als 'ie net zo is als mijn overgrootvader....quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
heeft de machinist hem meegenomen om thuis te bereiden?
Dat zou wat kunnen verklaren. Ik vertrok iets meer dan een uur later uit Groningenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:26 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik had vandaag ook de sneltrein Groningen - Leeuwarden, en te Hurdegaryp stonden we stil vanwege een of ander defect?
Vertrek te Gn was trouwens 13.53 uur
Idem het uur daarvoor, evenals de terugrit naar Groningenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
Zeg maar gerust een bomvolle trein
Ja, dat is ook de ICRm. Ook niet echt het materieel dat smetteloos ingewikkelde emplacementen doorkruist.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Op de achtergrond lijkt ICRm te staan. Gaat goed daar in Zwolle.
Goed zo kerelquote:109 Teletekst za 17 jan
***************************************
Obama per trein naar Washington
***************************************
` Barack Obama is met zijn gezin per
trein op weg van Philadelphia naar
Washington,waar hij dinsdag beëdigd
wordt als president.Hij treedt met de
treinreis in de voetsporen van Abraham
Lincoln,die de route aflegde in 1861.
Bij het instappen zei Obama dat hij de
hoop van alle Amerikanen meeneemt naar
Washington.Onderweg zijn enkele stops
gepland,zodat hij het publiek kan
toespreken.In Wilmington pikt hij zijn
vicepresident Joe Biden op.
Rond 1 uur vannacht Nederlandse tijd
komt de trein aan in Washington.Daar
vinden tot dinsdag vele feestelijkheden
plaats ter ere van de inauguratie.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Ik snap nog steeds niet waarom de IC's Asd-Gvc een tijdje geleden op Hoofddorp stopten.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:58 schreef Socios het volgende:
No way dat we daar Intercity´s gaan laten stoppen. Twee keer per uur een stoptreintje is goed zo.
Jaaaajaquote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik bedoel Gvc, sorry.
Ik ben hier ook nieuw.
Och gut. Meneertje heeft er ZELF last van, en NU moet er ineens hard gelopen worden? Donder toch op zegquote:NS wil meer treinen Haarlemmermeer
NIEUW VENNEP De Nederlandse Spoorwegen zijn bereid te kijken of er meer treinen kunnen rijden op het traject door de Haarlemmermeer. NS hebben dit toegezegd aan de provincie Noord-Holland.
Er wordt onder meer gekeken of de stoptrein tussen Nieuw-Vennep en Hoofddorp vaker kan gaan rijden. Ook onderzoekt NS of deze trein lang genoeg is. Hoofddorp wordt volgend jaar intercitystation, waardoor er een snellere verbinding ontstaat met Leiden en met Schiphol.
De provincie had hierom gevraagd na een motie van PvdA-Statenlid Gohdar Massom. Hij woont in Nieuw-Vennep en ondervindt regelmatig dat de treinen er uitpuilen.
Echt een egoïstische faalhaas.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
elders gelezen:
[..]
Och gut. Meneertje heeft er ZELF last van, en NU moet er ineens hard gelopen worden? Donder toch op zeg
ja hopen dat er nu weer veel trein in de us komenquote:
Het zijn er nu al vierquote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:58 schreef Socios het volgende:
No way dat we daar Intercity´s gaan laten stoppen. Twee keer per uur een stoptreintje is goed zo.
Bewijs maar dat je de retourreis niet hebt gemaakt!quote:Op zondag 18 januari 2009 16:16 schreef TommyGun het volgende:
Heren, zijn jullie op de hoogte van het volgende?
Vandaag heb ik een treinreis gemaakt van A naar B, met een retour kaartje, maar de retourreis niet meer gemaakt.
Nu is mijn vraag; kan ik van dit kaartje de helft terugvragen als zijnde een enkeltje?
Bedankt!
Heb wel is drie kaartjes gekocht uit de automaat en maar twee nodig gehad. S'avonds gekocht, dus geen servicebalie meer open. Toen opgestuurd en kreeg netjes het geld van drie kaartjes terug. Vond ik toch wel service.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bewijs maar dat je de retourreis niet hebt gemaakt!
Ja, en oud wethouder van Verkeer te Amsterdam. In iedere deelraad en belangengroepje zitten PvdA'ers die enkel sociaal wenselijke standpunten verkondigenquote:Op zondag 18 januari 2009 00:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Echt een egoïstische faalhaas.
Doet me denken aan een even zielige poging van Michael van der Vlis in de jaren 1990 om de Koplopers weer terug te brengen op de IC Hdr-Nm, terwijl hij slechts twee keer per maand die trein nam.![]()
Wat is dat voor een gelikte Audi?quote:Op zondag 18 januari 2009 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog meer werk te doen in die hoek dus.
[ afbeelding ]
EN de foto verneuken met allerlei links en copyrightgezeik EN hotlinken dichtgooien?Krijg vlekken
1 woord meer en ik krop die hele kutzooi er ook nog afquote:
quote:Op zondag 18 januari 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 woord meer en ik krop die hele kutzooi er ook nog af
Dat zou wel leuk zijn ja, ik heb hier een zoldertje waar ik net kan staan.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop dat ik over een jaar in mn nieuwe huissie eindelijk ruimte zal hebben voor mijn modelbaan
Ah, TTD! Een genialer spel heb ik nooit op m'n pc gehad. 's ochtends wakker worden, bekijken of er boeiende colleges zijn en vervolgens besluiten de hele dag te spenderen aan TTDquote:Op zondag 18 januari 2009 21:49 schreef Duvel het volgende:
TTD heb ik hele nachten mee verprutst toen ik op kamers zat! Erg gaaf. Locomotion is ook tof, maar haalt het net niet bij de nostalgie van TTD. MSTS is grappig maar verouderd, en KRS ziet er gelikt uit, rijdt fijn maar ontbeert een community. Voor modeltreinen heb je geen comp nodig (maar ik gebruik 'm wel), je oudste stoomlocje digitaliseren is het vermoorden van nostalgie en in je eentje op zolder heb je geen community nodig.
Dus.
quote:VELP - Door een aanrijding rijden er momenteel geen treinen tussen Arnhem en Zutphen.
Op de Gasthuislaan bij het station in Velp kwam vanochtend rond half 7 een voetganger onder een trein. De man overleed ter plaatse. Het is nog onduidelijk hoe deze aanrijding heeft kunnen gebeuren. De politie doet onderzoek.
Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten. Hoe lang de stremming nog duurt, weet ProRail niet.
Hmm, dan ligt het ergens anders aan, hij werkt in ieder geval niet bij mij.. Krijg allemaal foutmeldingen bij opstarten. Overigens heb ik het wel op m'n mobiel werkend, alleen scherm is iets te kleinquote:Op maandag 19 januari 2009 09:16 schreef James1988 het volgende:
Nightshadow, OpenTTD werkt hier gewoon op Windows Vista hoor.
Vast nietquote:De NS heeft de trein maandagmorgen weer op de rails gezet.
Of ff met een spitspendeltje een beukert er tegenaan gegeven, dan kan het wel NS geweest zijn natuurlijkquote:
Ze hebben wel ervaring.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of ff met een spitspendeltje een beukert er tegenaan gegeven, dan kan het wel NS geweest zijn natuurlijk
Zou wel wat zijn voor "Wedden, dat...?"quote:
Zouden ze bij RTV-west al weten dat er geen sneltreinen meer rijden op dat traject?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:53 schreef biertapper het volgende:
GOUDA - Bij station Woerden is maandagmorgen een werktrein ontspoord. Daardoor was er tijdelijk minder treinverkeer mogelijk naar Gouda; intercitys en sneltreinen reden niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |