Juistem. Als je dat gedicht leest (wat ik als Iron Maiden fan een plichtsgetrouw wel eens gedaan heb) worden je beelden geschetst van een reis waar de horror story van de bevriezingsdood op Olst (of was het Wijhe) nog niets bij is:quote:Rime of the Ancient Mariner
The Rime of the Ancient Mariner is een lang, strofisch gedicht van Samuel Taylor Coleridge uit de invloedrijke bundel Lyrical Ballads die hij en William Wordsworth in 1798 uitgaven. Coleridge nam het gedicht ook op in zijn bundel Sibylline Leaves (1817).
Een zeeman (de mariner uit de titel) schiet op zee zonder duidelijke reden een albatros neer. Hiervoor worden hij en de rest van de bemanning gestraft door hogere machten. De zeeman, die als teken van boetedoening de dode albatros om zijn nek dient te dragen, is de enige op het schip die niet omkomt van dorst. Als hij in een halfdelirische toestand een aantal waterslangen zegent, valt de albatros van zijn nek en wordt zijn schuld uitgewist. Het schip komt magischerwijze in de thuishaven aan waar de zeeman de absolutie krijgt van een heremiet. Vanaf dan zwerft hij rusteloos de wereld rond om aan iedereen zijn verhaal te vertellen.
(...)
Iron Maiden maakte van dit gedicht een lied op het album Powerslave. Het is het langste nummer van Iron Maiden ooit, het duurt 13 minuten.
Tof!quote:Day after day, day after day,
We stuck, nor breath nor motion;
As idle as a painted ship
Upon a painted ocean.
Water, water, everywhere,
And all the boards did shrink;
Water, water, everywhere,
Nor any drop to drink.
Wat me nu pas opvalt is dat de frontseinen zeer slecht te zien zijn, dat hebben ze zelfs geen in orde.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:16 schreef James1988 het volgende:
Topictitel naar aanleiding van dit filmpje:
Game on
Die zijn er nietquote:Op zondag 11 januari 2009 23:36 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik mag hopen dat er nog boegdeuren op komen?
Alleen hangt er een CTA van 19B heel tactisch langs een stukje spoor wat bij 19A hoort. Dus wie de trap naar 19B afkomt, ziet daar een CTA die "Breda" toont met pal daarnaast de VIRM naar Den Haag. Heel niet gek dat sommige mensen niet door hebben dat dat niet de stoptrein naar Breda is, maar dat die een heel eind verderop pas staat.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:11 schreef knars het volgende:
Het is ook zo lastig uit elkaar te houden he, met een VIRM met op de display Den Haag en een zwik CTA's die Intercity - Gouda - Den Haag Centraal aangeven op spoor 19A.
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5quote:Op zondag 11 januari 2009 23:24 schreef 4gent_Orang3 het volgende:
Zijn hier trein-o-fielen die bekend zijn met het programma Bahn-tv, waarbij je urenlang kan kijken naar de route van een trein die wordt afgelegd d.m.v. een camera die op de voorkant van een trein is gezet? Ik heb ooit vele zoekpogingen gedaan en kan nu slechts enkele slecht geseede torrents vinden op internet. Kan iemand mij wat wijzer maken?
waarom zouden conducteurs eigenlijk de laatste 10 transacties moeten kunnen zien?quote:Conducteurs zien ook andere transacties op OV-chipkaart
Maandag 12 januari 2009, 08:17 - De OV-chipkaart maakt de treinconducteur tot Big Brother: ook bus-, tram- of metrotransacties worden uitgelezen, in strijd met de privacywet.
Sinds kort controleren conducteurs van de spoorwegen de geldigheid van OV-chipkaarten met een abonnement of kortingskaart erop. Bij het uitlezen is niet alleen het recht op korting of vervoer te checken, maar de laatste tien transacties die een reiziger gemaakt heeft. Ook als dit reizen met andere vervoersmaatschappijen betreft.
Hele verhaal op http://webwereld.nl/artic(...)op-ov-chipkaart.html
quote:Op maandag 12 januari 2009 10:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vanaf april zal al het klassieke getrokken mat uit de Intercitydienst Den Haag - Venlo verdwenen zijn. NSR's 1836 passeert hier met een stam ICK rijtuigen de boog bij Horst Sevenum.
Er toffe foto's, Zug! Ik bewonder je doorzettingsvermogen om met die kutkou op mooie treinen te gaan wachten!quote:Op maandag 12 januari 2009 10:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[knip, sorry]
Meer foto's staan hier: http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/2009week2.html
Omdat iedereen dat kan die de kaart in z'n handen krijgt. Als je vriendin stiekem jouw chipkaart meeneemt naar het oplaadpunt, kan zij ook de laatste 10 transacties zien. Bijvoorbeeld:quote:Op maandag 12 januari 2009 09:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
waarom zouden conducteurs eigenlijk de laatste 10 transacties moeten kunnen zien?
Nee, alleen maar VIRM is een grote vooruitgangquote:Op maandag 12 januari 2009 10:31 schreef James1988 het volgende:
[..]Eindelijk
Mooie pics verder, goed bezig!
Als stoptreinmaterieel is het natuurlijk ook totaal niet geschikt, daarvoor is het veel te onhandig om doorheen te lopen danwel uit te stappen.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:07 schreef Igen het volgende:
Nu ja, zo geweldig is ICK nou ook weer niet.
In Duitsland zelf is het niet eens meer goed genoeg voor een stoptreintje - vervoerder Abellio schaamde zich dood dat ze een jaar lang met dergelijke rijtuigen (liefkozend "Abellio Classic" genaamd) in de RB40 moesten rijden, en beloofde plechtig dat ze het gebrek aan comfort zouden goedmaken door de geweldige service van de conducteurs.
Hetzelfde, respect!quote:Op maandag 12 januari 2009 10:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er toffe foto's, Zug! Ik bewonder je doorzettingsvermogen om met die kutkou op mooie treinen te gaan wachten!
Gister had ik dus een DDAR op de 1900quote:Op maandag 12 januari 2009 12:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waardoor worden ze eigenlijk vervangen, door de instroom van nieuwe VIRM's?
Inderdaad, Gisteren nog in een ICRm gezeten op Den Haag - Venloquote:Op maandag 12 januari 2009 15:19 schreef James1988 het volgende:
DDAR in 1900? Damn
Ik vermoed wel dat ICK door VIRM wordt vervangen, misschien dat soms ICRm meerijdt maar het zal hoofdzakelijk VIRM zijn. Dat is natuurlijk niet zo gek, zeker in de spits puilen die ICK's soms uit, met al die studenten die van en naar Eindhoven willen, bijvoorbeeld.
Stroomafnemersquote:Op maandag 12 januari 2009 18:44 schreef Nightshadow het volgende:
Kan er vanaf een stuurstand de pantograven van een 1700 geregeld worden?
Ik zag vandaag namelijk een loc achterop een ICRm stam met beide pantograven omhoog...
ik heb het even nagekeken:quote:Op zondag 11 januari 2009 23:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
hmm, die prorail-treinnummerlijst klopt niet dus...
het is volgens ns.nl de 13600, maar die gaat volgens prorail alleen maar breda - den bosch
nouja, morgenavond maar naar kijken dan
Ik zou mijn geld terughalen.quote:Op maandag 12 januari 2009 13:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gister had ik dus een DDAR op de 1900
Nare hogere machten had je vroeger zeg. Je collega-zeeman schiet een vogel dood, jij en al je maten komen om van de dorst en hij krijgt absolutie en mag een wereldtournee gaan maken.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:30 schreef knars het volgende:
Een zeeman (de mariner uit de titel) schiet op zee zonder duidelijke reden een albatros neer. Hiervoor worden hij en de rest van de bemanning gestraft door hogere machten. De zeeman, die als teken van boetedoening de dode albatros om zijn nek dient te dragen, is de enige op het schip die niet omkomt van dorst. Als hij in een halfdelirische toestand een aantal waterslangen zegent, valt de albatros van zijn nek en wordt zijn schuld uitgewist. Het schip komt magischerwijze in de thuishaven aan waar de zeeman de absolutie krijgt van een heremiet. Vanaf dan zwerft hij rusteloos de wereld rond om aan iedereen zijn verhaal te vertellen.
Het was van CS naar HSquote:
Als het planmatig is, dan staat het in het spoorboekje. Koop een spoorboekje.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 01:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het was van CS naar HS, maar het gaat om het principe
Overigens werden er weer planmatig maar onaangekondigd treinen verschoven op het stukje alkmaar schiphol
Bijna hetzelfdequote:Op maandag 12 januari 2009 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stroomafnemers![]()
En ja natuurlijk kan dat. Anders heb je niks aan een stuurstand, als je voor allerhande klusjes buiten je rijdende trein langs naar de loc moet klauteren
In het licht van de eerdere discussie snap ik deze opmerking niet zo goed, kun je e.e.a. verduidelijken?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:41 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Enig verschil is dat zonder stroomafnemer een trein niet kan rijden, maar dat maakt niet uit
Laat maar, ik dacht dat stroomafnemer het hele ding was en pantograaf alleen het stukje wat tegen de bovenleiding aan zat. Maar nadat ik even gegoogled heb, bleek dat niet zo te zijn volgens mijquote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
In het licht van de eerdere discussie snap ik deze opmerking niet zo goed, kun je e.e.a. verduidelijken?
Ah ok. Stroomafnemer is voor mij 't zelfde als pantograaf, beugel wordt 't ding ook wel eens genoemd. 't Stuk tegen de draad heet sleepstuk (met vangbare koolstrippen), jargon ook wel schuitjes.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:56 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Laat maar, ik dacht dat stroomafnemer het hele ding was en pantograaf alleen het stukje wat tegen de bovenleiding aan zat. Maar nadat ik even gegoogled heb, bleek dat niet zo te zijn volgens mij
Denk je nou dat ik hier kom zeiken om het zeiken?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als het planmatig is, dan staat het in het spoorboekje. Koop een spoorboekje.
een poging om het allemaal wat duidelijk te maken: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=75quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Precies weet ik het ook allemaal niet, boeit me ook niet echt. Staat wel meer info over op stomda. Maar wat ik wel weet is dat er met materieel heen en weer geschoven gaat worden.
Ja, tuurlijk.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Denk je nou dat ik hier kom zeiken om het zeiken?
"...worthless without pics..."quote:En het gifkkikkereczeem mogen ze wat mij betreft nog steeds krijgen...
* mompelt iets over SLTquote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
Er komt zoveel VIRM bij, is er dan genoeg materieel om al het vertrekkend Mat '64 op te vangen?
Niet helemaal hoor. Er blijven enkele slagen met V'tjes gereden worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Die DDAR zit aannemelijk in de stoppert Breda-Utrecht. Over drie maanden rijdt er in die treindienst alleen nog maar DDAR trouwens, Plan V gaat daar weg.
begrijp ik het goed dat de koplopers die in de 1600 al ja-ren rijden door DDAR worden vervangen?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
een poging om het allemaal wat duidelijk te maken: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=75
typootje, dat moet natuurlijk de 16000 zijnquote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:43 schreef ghizzer het volgende:
[..]
begrijp ik het goed dat de koplopers die in de 1600 al ja-ren rijden door DDAR worden vervangen?
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
typootje, dat moet natuurlijk de 16000 zijn
Nogmaals ik heb begrip voor de situatie en ik snap dat ze een jarenlange inhaalslag moeten maken op een intensief spoorwegnet. En dat niet altijd in de druk van het spoorboekje meegenomen kan worden snap ik ook wel.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk.
[..]
"...worthless without pics..."
Maar je hebt wel gelijk, het gedoe met onderhoudsroosters en zo maakt het er allemaal niet fijner en duidelijker op. Laat staan klantvriendelijker.
Die tweetjes en drietjes dat is zeker SGMm?quote:- 19800: Door 3 extra tweetjes worden elders 2 drietjes vrijgemaakt die 4x Plan V vervangen.
klopt, dat eerste was ik vergeten te vermeldenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:47 schreef ReisT het volgende:
@dennistd:
[..]
Die tweetjes en drietjes dat is zeker SGMm?
7500 (Ede-Arnhem) wordt trouwens ook SGMm, maar dat staat gepland voor april.
Tsja... dan lijkt het me logischer om op die lijn op de rustigere uurtjes SGMm in te zetten, en het DD-AR elders te gebruiken, en dan DD-AR alleen tijdens de spits.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:47 schreef ReisT het volgende:
Gevolg van die DDAR-verschuif actie is dat er, omdat de 6000/16000 's avonds gecombineerd rijden, er straks dus tot 's avonds laat met acht bakken dubbeldeksmat wordt gereden tussen Utrecht en Geldermalsen (nu is dat nog twee V'tjes). Over zinvollere materieelinzet gesproken.
Edit:quote:Geachte heer,
Hierbij nodigen we u als lid van het NS Panel uit voor een onderzoek over de nieuwe inrichting van de dubbeldekkertreinen, de zogenaamde DDARm.
Had de e-mail net nog geen 5 minuten binnen (worden automatisch gecheckt)... Vaag...quote:Hartelijk dank dat u mee wilt doen aan dit onderzoek.
Vanwege een overweldigende respons zijn er al genoeg vragenlijsten ingevuld.
We verontschuldigen ons voor het ongemak en hopen dat u in de toekomst weer zult meedoen.
Heeft u vragen of opmerkingen, neem dan met ons contact op onder vermelding van het onderwerp van het onderzoek dat u probeerde in te vullen.
Dat is opzich een handige beslissing al het mat'64 weg uit Ah. Volgens mij is dit nog de kortste treindienst, of is zwolle - kampen nog korterquote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:47 schreef ReisT het volgende:
Gevolg van die DDAR-verschuif actie is dat er, omdat de 6000/16000 's avonds gecombineerd rijden, er straks dus tot 's avonds laat met acht bakken dubbeldeksmat wordt gereden tussen Utrecht en Geldermalsen (nu is dat nog twee V'tjes). Over zinvollere materieelinzet gesproken.
@dennistd:
[..]
Die tweetjes en drietjes dat is zeker SGMm?
7500 (Ede-Arnhem) wordt trouwens ook SGMm, maar dat staat gepland voor april.
dan hoeft de 3600 ook niet meer te stoppen in olst en wijhequote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat is opzich een handige beslissing al het mat'64 weg uit Ah. Volgens mij is dit nog de kortste treindienst, of is zwolle - kampen nog korter.
Gewoon combineren, de Kampen - Ede-Wageningen stoptrein. De bible-beltexpress...
Dat zou best tof zijn. Maar doe dan wel de HELE Bible belt. En neem ook plaatsen als Veenendaal mee. En misschien Zaltbommel. En helemaal door naar Zeeland, waar nu alweer gezeik is over de Touretappe van 5 juli 2010. En uiteraard alleen op zondag rijden. Wanneer gaat station Staphorst open trouwens?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:51 schreef Brembo het volgende:
Gewoon combineren, de Kampen - Ede-Wageningen stoptrein. De bible-beltexpress...
Op een zondag.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer gaat station Staphorst open trouwens?
Preciesquote:
Friedrischhafen Hafen - Friedrichshafen (Hbf) is de kortstequote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:46 schreef ghizzer het volgende:
Kampen-Zwolle is de kortste, daarna denk ik Ede-Wageningen-Arnhem. Apeldoorn-Zutphen een 3de plek.
Die wint het wel met boter en suiker van het castellumtremmetje jaquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Friedrischhafen Hafen - Friedrichshafen (Hbf) is de kortste
Wanneer men denkt dat de koeien niet meer bang zijn van de trein, denk ik.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer gaat station Staphorst open trouwens?
Ah bedankt. Nu heb ik hem net gemist.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Overigens mooie aflevering van Rail Away daarnet. Praag en Tabor in Tsjechie
Grappig, ik heb een jaar of twee geleden al een keer een enquete ingevuld over DDARm, heb de plaatjes nog *ergens* opgeslagen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:37 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Edit:
[..]
Had de e-mail net nog geen 5 minuten binnen (worden automatisch gecheckt)... Vaag...![]()
Hee lelijkerd, lees je PM ff anders of zo.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig, ik heb een jaar of twee geleden al een keer een enquete ingevuld over DDARm, heb de plaatjes nog *ergens* opgeslagen.
Laten we hopen dat dat een fout is... het zou wel handig zijn als die dingen ook buiten de HSL-Zuid kunnen rijden. Dat is wel handig om bijvoorbeeld Breda in te komenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:07 schreef SpeedyRich het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250
krijgen die dingen geen ATBL
Neem aan dat het ATBvv wordt voor dit materieel, maar op een tjechisch filmpje was de hele inrichting nog leeg. Ik denk dat het nog wel een tijdje duurt voor dat dit rijdt in Nederland.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:07 schreef SpeedyRich het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250
krijgen die dingen geen ATBL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |