abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2009 @ 23:16:12 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64933443

Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW’s, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de NS-treinen wiki.



Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  zondag 11 januari 2009 @ 23:16:35 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64933452
Topictitel naar aanleiding van dit filmpje:


Game on
  zondag 11 januari 2009 @ 23:24:13 #3
145708 4gent_Orang3
alle vrouwen zijn bi
pi_64933705
Zijn hier trein-o-fielen die bekend zijn met het programma Bahn-tv, waarbij je urenlang kan kijken naar de route van een trein die wordt afgelegd d.m.v. een camera die op de voorkant van een trein is gezet? Ik heb ooit vele zoekpogingen gedaan en kan nu slechts enkele slecht geseede torrents vinden op internet. Kan iemand mij wat wijzer maken?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 januari 2009 @ 23:28:26 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64933865
Dat kennen we ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 11 januari 2009 @ 23:30:11 #5
136283 knars
Teethgrinder
pi_64933912
iets met albatrossen en reizen... hmmm... oh ja, dat was het:
quote:
Rime of the Ancient Mariner
The Rime of the Ancient Mariner is een lang, strofisch gedicht van Samuel Taylor Coleridge uit de invloedrijke bundel Lyrical Ballads die hij en William Wordsworth in 1798 uitgaven. Coleridge nam het gedicht ook op in zijn bundel Sibylline Leaves (1817).

Een zeeman (de mariner uit de titel) schiet op zee zonder duidelijke reden een albatros neer. Hiervoor worden hij en de rest van de bemanning gestraft door hogere machten. De zeeman, die als teken van boetedoening de dode albatros om zijn nek dient te dragen, is de enige op het schip die niet omkomt van dorst. Als hij in een halfdelirische toestand een aantal waterslangen zegent, valt de albatros van zijn nek en wordt zijn schuld uitgewist. Het schip komt magischerwijze in de thuishaven aan waar de zeeman de absolutie krijgt van een heremiet. Vanaf dan zwerft hij rusteloos de wereld rond om aan iedereen zijn verhaal te vertellen.
(...)
Iron Maiden maakte van dit gedicht een lied op het album Powerslave. Het is het langste nummer van Iron Maiden ooit, het duurt 13 minuten.
Juistem. Als je dat gedicht leest (wat ik als Iron Maiden fan een plichtsgetrouw wel eens gedaan heb) worden je beelden geschetst van een reis waar de horror story van de bevriezingsdood op Olst (of was het Wijhe) nog niets bij is:
quote:
Day after day, day after day,
We stuck, nor breath nor motion;
As idle as a painted ship
Upon a painted ocean.

Water, water, everywhere,
And all the boards did shrink;
Water, water, everywhere,
Nor any drop to drink.
Tof!
Lelijk kreng, dat apparaat. Maar om hem nou neer te gaan schieten lijkt me zo riskant, voor je het weet hangen ze hem om je nek
  zondag 11 januari 2009 @ 23:31:15 #6
145708 4gent_Orang3
alle vrouwen zijn bi
pi_64933949
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kennen we ja
Heb je ook enig idee of ik dat ergens kan downloaden kopen, daar doelde ik namelijk op
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 januari 2009 @ 23:34:23 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64934047
Heb wel eens een link gehad, waarbij je ze rechtstreeks van de site van Bahn.tv kon downloaden, maar die link heb ben ik helaas kwijt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64934095


Ik mag hopen dat er nog boegdeuren op komen?
So we just called him Fred too
pi_64934159
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:16 schreef James1988 het volgende:
Topictitel naar aanleiding van dit filmpje:


Game on
Wat me nu pas opvalt is dat de frontseinen zeer slecht te zien zijn, dat hebben ze zelfs geen in orde.
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:36 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]

Ik mag hopen dat er nog boegdeuren op komen?
Die zijn er niet
............................
  zondag 11 januari 2009 @ 23:55:50 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64934639
Als ik het me goed herinner heeft de Albatros per bak maar één deur aan iedere kant. Waarom je er een zou nemen i.p.v. twee, wat de doorstroming ten goede komt, is me niet helemaal duidelijk... maarja.
  zondag 11 januari 2009 @ 23:56:19 #11
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64934654
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:11 schreef knars het volgende:
Het is ook zo lastig uit elkaar te houden he, met een VIRM met op de display Den Haag en een zwik CTA's die Intercity - Gouda - Den Haag Centraal aangeven op spoor 19A.
Alleen hangt er een CTA van 19B heel tactisch langs een stukje spoor wat bij 19A hoort. Dus wie de trap naar 19B afkomt, ziet daar een CTA die "Breda" toont met pal daarnaast de VIRM naar Den Haag. Heel niet gek dat sommige mensen niet door hebben dat dat niet de stoptrein naar Breda is, maar dat die een heel eind verderop pas staat.
  maandag 12 januari 2009 @ 00:19:49 #12
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64935301
Over Verdwaalde koplopers gesproken (uit het vorige topic), afgelopen week zag ik er eentje stilstaan bij Overvecht, ik had zelf ook ooit de eer om daar uit een koploper te stappen (bijna naast het perron maar ala)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_64935379
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:24 schreef 4gent_Orang3 het volgende:
Zijn hier trein-o-fielen die bekend zijn met het programma Bahn-tv, waarbij je urenlang kan kijken naar de route van een trein die wordt afgelegd d.m.v. een camera die op de voorkant van een trein is gezet? Ik heb ooit vele zoekpogingen gedaan en kan nu slechts enkele slecht geseede torrents vinden op internet. Kan iemand mij wat wijzer maken?
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5

Kun je streaming kijken
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 januari 2009 @ 00:27:21 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64935488
Hier kun je uitzendingen downloaden als podcast: http://www.bahntv-online.de/btvo/podcast/BTVo_InFahrt_itunes.xml
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64936358
tvp
pi_64937765
Gewoon zoeken helpt ook. De TEE in een speciaal filmpje bijv: http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=5600&ids=137353
dag
  maandag 12 januari 2009 @ 08:01:43 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64938523
1
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64938766
Whoppa... die Albatros rijdt alwel... maar snel...
  Redactie Sport maandag 12 januari 2009 @ 09:40:01 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64940002
quote:
Conducteurs zien ook andere transacties op OV-chipkaart

Maandag 12 januari 2009, 08:17 - De OV-chipkaart maakt de treinconducteur tot Big Brother: ook bus-, tram- of metrotransacties worden uitgelezen, in strijd met de privacywet.

Sinds kort controleren conducteurs van de spoorwegen de geldigheid van OV-chipkaarten met een abonnement of kortingskaart erop. Bij het uitlezen is niet alleen het recht op korting of vervoer te checken, maar de laatste tien transacties die een reiziger gemaakt heeft. Ook als dit reizen met andere vervoersmaatschappijen betreft.

Hele verhaal op http://webwereld.nl/artic(...)op-ov-chipkaart.html
waarom zouden conducteurs eigenlijk de laatste 10 transacties moeten kunnen zien?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64940992

Vanaf april zal al het klassieke getrokken mat uit de Intercitydienst Den Haag - Venlo verdwenen zijn. NSR's 1836 passeert hier met een stam ICK rijtuigen de boog bij Horst Sevenum.


Nieuw in 2009 is het vervoer van papierpulp naar het Oostenrijkse Amstetten. Tweemaal per week rijdt ACTS in opdracht van de firma Locon de trein afwisselend vanuit Antwerpen en de Sloehaven met schuifwandwagens type Habiins en Sins. Op de zeer zonnige maar koude zaterdag 10 januari is ACTS 513-9 onder treinnummer 350161 onderweg naar Venlo als een besneeuwd Hegelsom nabij Horst-Sevenum gepasseerd wordt. Locon neemt de trein in Venlo over met een 186'er.


Op de bult bij industrieterrein Heierhoeve, tussen Horst-Sevenum en Blerick, passeert ERSR 6613 met containertrein 40131 vanuit de Rotterdamse Waalhaven naar het Italiaanse Padova.


Op zondagen rijdt HGK bij daglicht een containertrein naar Düsseldorf en Köln, welke onder de hobbyisten ook wel de "DuKo-trein" genoemd wordt. In een zonnig Zevenaar passeert HGK's "smalbek (G2000)" DH752 met een vol beladen trein 41733 het sneeuwwitte landschap.


Vanwege asproblemen bij de ICE-3M / BR406-stellen vallen een flink aantal ICE treindiensten uit of zijn ingekort tot Emmerich. Gelukkig voor de Nederlandse reizigers rijdt NS Hispeed daarom met een vervangende trein tussen Amsterdam en Emmerich. NSR 1746 is met een stam ICL rijtuigen bij Zevenaar op weg naar Emmerich.


In de boog bij Zevenaar passeert Railion in dubbeltractie 189 met een kolentrein vanuit de Rotterdamse haven.


De Rurtalbahn heeft sinds de ingang van de nieuwe dienstregeling de Linz-shuttles weer van HGK overgenomen en verzorgd nu de tractie van deze containershuttle tot Emmerich. Doordat de trein door ProRail op de wachtsporen bij de aansluiting met de Betuweroute in Zevenaar aan de kant is gezet, kon de trein nogmaals worden vastgelegd in het winter wonderland bij het Duitse plaatsje Hüthum. Hier heeft de trein Emmerich bijna bereikt.


Enkele ICE-stellen rijden nog wel tot Amsterdam. Daarvan is de nog met NS logo's bestickerde 4653 er een van. Op weg naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof wordt het Duitse plaatsje Hüthum nabij Emmerich gepasseerd.


Vanaf de andere kant kwamen vlak achter elkaar twee ITL containertreinen. Deze treinen zijn over het algemeen lastig te fotograferen, omdat de theoretische dienstregeling zelden praktijk is. Een van beide treinen had een kruising met losse Railion loc 1604, waardoor dit plaatje aardig plaatsbepalend is. Op de foto is ITL 186 142 met een voor mij onbekende, maar fraai en vol beladen containertrein zojuist uit Emmerich vertrokken en is koers gezet naar Nederland.

Meer foto's staan hier: http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/2009week2.html
  maandag 12 januari 2009 @ 10:31:35 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64941127
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vanaf april zal al het klassieke getrokken mat uit de Intercitydienst Den Haag - Venlo verdwenen zijn. NSR's 1836 passeert hier met een stam ICK rijtuigen de boog bij Horst Sevenum.
Eindelijk

Mooie pics verder, goed bezig!
  maandag 12 januari 2009 @ 10:54:27 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64941676
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eindelijk
Rotjoch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 12 januari 2009 @ 10:55:24 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64941695
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[knip, sorry]
Meer foto's staan hier: http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/2009week2.html
Er toffe foto's, Zug! Ik bewonder je doorzettingsvermogen om met die kutkou op mooie treinen te gaan wachten!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64942164
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

waarom zouden conducteurs eigenlijk de laatste 10 transacties moeten kunnen zien?
Omdat iedereen dat kan die de kaart in z'n handen krijgt. Als je vriendin stiekem jouw chipkaart meeneemt naar het oplaadpunt, kan zij ook de laatste 10 transacties zien. Bijvoorbeeld:

21:59 Check-in Grote Markt
22:02 Check-uit Muurstraat ¤ 0,93

pi_64942484
Atb.
pi_64942582
tvp
pi_64943684
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eindelijk

Mooie pics verder, goed bezig!
Nee, alleen maar VIRM is een grote vooruitgang
Ik zal ICK missen op de lange stukken...
pi_64943948
Nu ja, zo geweldig is ICK nou ook weer niet.

In Duitsland zelf is het niet eens meer goed genoeg voor een stoptreintje - vervoerder Abellio schaamde zich dood dat ze een jaar lang met dergelijke rijtuigen (liefkozend "Abellio Classic" genaamd ) in de RB40 moesten rijden, en beloofde plechtig dat ze het gebrek aan comfort zouden goedmaken door de geweldige service van de conducteurs.
pi_64944050
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Rotjoch.
Waardoor worden ze eigenlijk vervangen, door de instroom van nieuwe VIRM's?
pi_64944153
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:07 schreef Igen het volgende:
Nu ja, zo geweldig is ICK nou ook weer niet.

In Duitsland zelf is het niet eens meer goed genoeg voor een stoptreintje - vervoerder Abellio schaamde zich dood dat ze een jaar lang met dergelijke rijtuigen (liefkozend "Abellio Classic" genaamd ) in de RB40 moesten rijden, en beloofde plechtig dat ze het gebrek aan comfort zouden goedmaken door de geweldige service van de conducteurs.
Als stoptreinmaterieel is het natuurlijk ook totaal niet geschikt, daarvoor is het veel te onhandig om doorheen te lopen danwel uit te stappen.

Maar ik vind het altijd nog fijner dan Koplopers en VIRM's, die door de open ruimte's een stuk onrustiger zijn (je hoort alles wat er gebeurt, zowel mensen als trein zelf).

Doordat de getrokken treinen minder lawaai produceren (binnen, dus ook ICRm) lijken mensen ook minder hard te schreeuwen en te doen. Overigens zijn getrokken treinen ook veel cooler om te zien, locomotief met wagentjes doet meer aan een trein denken dat een paar wagentjes zonder loc maar met motor.
  maandag 12 januari 2009 @ 12:35:48 #31
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64944858
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er toffe foto's, Zug! Ik bewonder je doorzettingsvermogen om met die kutkou op mooie treinen te gaan wachten!
Hetzelfde, respect!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 12 januari 2009 @ 13:34:20 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64947010
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:10 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Waardoor worden ze eigenlijk vervangen, door de instroom van nieuwe VIRM's?
Gister had ik dus een DDAR op de 1900
pi_64947121
@ James1988, Duvel en Bork, mijn dank voor de complimenten
@ Duvel: Ik vond het met de kou eigenlijk wel meevallen, mede door de afwezigheid van de wind. Daarnaast had ik ook wel een paar extra laagjes aan en heb ik op zondag ook deels in een auto kunnen zitten.
  maandag 12 januari 2009 @ 15:19:41 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64951190
DDAR in 1900? Damn

Ik vermoed wel dat ICK door VIRM wordt vervangen, misschien dat soms ICRm meerijdt maar het zal hoofdzakelijk VIRM zijn. Dat is natuurlijk niet zo gek, zeker in de spits puilen die ICK's soms uit, met al die studenten die van en naar Eindhoven willen, bijvoorbeeld.
  maandag 12 januari 2009 @ 15:27:18 #35
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64951505
@ Zug, mooie plaatjes, al ben ik wat laat

@ Allemaal : Ik ben nu aan het chatten met iemand in een X 2000 trein
pi_64952339
Afgelopen zaterdag trouwens weer iemand omgekomen bij een aanrijding..

http://gelrenieuws.nl/200(...)n-in-doetinchem.html
  maandag 12 januari 2009 @ 17:09:23 #37
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_64955985
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:19 schreef James1988 het volgende:
DDAR in 1900? Damn

Ik vermoed wel dat ICK door VIRM wordt vervangen, misschien dat soms ICRm meerijdt maar het zal hoofdzakelijk VIRM zijn. Dat is natuurlijk niet zo gek, zeker in de spits puilen die ICK's soms uit, met al die studenten die van en naar Eindhoven willen, bijvoorbeeld.
Inderdaad, Gisteren nog in een ICRm gezeten op Den Haag - Venlo
  maandag 12 januari 2009 @ 17:17:39 #38
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_64956384
ZUG geweldig dat er ten minste nog 1ICE 3 M met NS logo's rond rijdt

mooi fimpje van de V250
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_64958908
quote:
Op maandag 12 januari 2009 08:01 schreef Duvel het volgende:
1
Vieze verzaker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64959319
Kan er vanaf een stuurstand de pantograven van een 1700 geregeld worden?

Ik zag vandaag namelijk een loc achterop een ICRm stam met beide pantograven omhoog...
pi_64959367
Overigens ben ik benieuwd wat er gebeurd zou zijn als die DDAR op de 766 geknord was in plaats van de 419.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64959403
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:44 schreef Nightshadow het volgende:
Kan er vanaf een stuurstand de pantograven van een 1700 geregeld worden?

Ik zag vandaag namelijk een loc achterop een ICRm stam met beide pantograven omhoog...
Stroomafnemers

En ja natuurlijk kan dat. Anders heb je niks aan een stuurstand, als je voor allerhande klusjes buiten je rijdende trein langs naar de loc moet klauteren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 12 januari 2009 @ 19:16:47 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64960426
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

hmm, die prorail-treinnummerlijst klopt niet dus...
het is volgens ns.nl de 13600, maar die gaat volgens prorail alleen maar breda - den bosch
nouja, morgenavond maar naar kijken dan
ik heb het even nagekeken:
de 13600 gaat inderdaad alleen maar breda-den bosch, maar gaat daar over in de 16000 naar utrecht.
ns.nl geeft dat alleen niet aan, en geeft de hele route als 13600...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64963211
Kraków Glówny, 25 november 2005. De stoptrein naar Auschwitz.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 januari 2009 @ 20:31:01 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64964014
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 12 januari 2009 @ 20:31:29 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64964038
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vieze verzaker
2
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64965455
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/281a244b.wmv

Interview met Hans Fictoor, die zijn vader verloor bij de treinramp in Harmelen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:23:15 #48
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64975742
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:31 schreef Duvel het volgende:
[ afbeelding ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:27:51 #49
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64975872
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Gister had ik dus een DDAR op de 1900
Ik zou mijn geld terughalen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:29:58 #50
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_64975934
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:30 schreef knars het volgende:
Een zeeman (de mariner uit de titel) schiet op zee zonder duidelijke reden een albatros neer. Hiervoor worden hij en de rest van de bemanning gestraft door hogere machten. De zeeman, die als teken van boetedoening de dode albatros om zijn nek dient te dragen, is de enige op het schip die niet omkomt van dorst. Als hij in een halfdelirische toestand een aantal waterslangen zegent, valt de albatros van zijn nek en wordt zijn schuld uitgewist. Het schip komt magischerwijze in de thuishaven aan waar de zeeman de absolutie krijgt van een heremiet. Vanaf dan zwerft hij rusteloos de wereld rond om aan iedereen zijn verhaal te vertellen.
Nare hogere machten had je vroeger zeg. Je collega-zeeman schiet een vogel dood, jij en al je maten komen om van de dorst en hij krijgt absolutie en mag een wereldtournee gaan maken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')