abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2009 @ 23:16:12 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64933443

Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW’s, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de NS-treinen wiki.



Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  zondag 11 januari 2009 @ 23:16:35 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64933452
Topictitel naar aanleiding van dit filmpje:


Game on
  zondag 11 januari 2009 @ 23:24:13 #3
145708 4gent_Orang3
alle vrouwen zijn bi
pi_64933705
Zijn hier trein-o-fielen die bekend zijn met het programma Bahn-tv, waarbij je urenlang kan kijken naar de route van een trein die wordt afgelegd d.m.v. een camera die op de voorkant van een trein is gezet? Ik heb ooit vele zoekpogingen gedaan en kan nu slechts enkele slecht geseede torrents vinden op internet. Kan iemand mij wat wijzer maken?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 januari 2009 @ 23:28:26 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64933865
Dat kennen we ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 11 januari 2009 @ 23:30:11 #5
136283 knars
Teethgrinder
pi_64933912
iets met albatrossen en reizen... hmmm... oh ja, dat was het:
quote:
Rime of the Ancient Mariner
The Rime of the Ancient Mariner is een lang, strofisch gedicht van Samuel Taylor Coleridge uit de invloedrijke bundel Lyrical Ballads die hij en William Wordsworth in 1798 uitgaven. Coleridge nam het gedicht ook op in zijn bundel Sibylline Leaves (1817).

Een zeeman (de mariner uit de titel) schiet op zee zonder duidelijke reden een albatros neer. Hiervoor worden hij en de rest van de bemanning gestraft door hogere machten. De zeeman, die als teken van boetedoening de dode albatros om zijn nek dient te dragen, is de enige op het schip die niet omkomt van dorst. Als hij in een halfdelirische toestand een aantal waterslangen zegent, valt de albatros van zijn nek en wordt zijn schuld uitgewist. Het schip komt magischerwijze in de thuishaven aan waar de zeeman de absolutie krijgt van een heremiet. Vanaf dan zwerft hij rusteloos de wereld rond om aan iedereen zijn verhaal te vertellen.
(...)
Iron Maiden maakte van dit gedicht een lied op het album Powerslave. Het is het langste nummer van Iron Maiden ooit, het duurt 13 minuten.
Juistem. Als je dat gedicht leest (wat ik als Iron Maiden fan een plichtsgetrouw wel eens gedaan heb) worden je beelden geschetst van een reis waar de horror story van de bevriezingsdood op Olst (of was het Wijhe) nog niets bij is:
quote:
Day after day, day after day,
We stuck, nor breath nor motion;
As idle as a painted ship
Upon a painted ocean.

Water, water, everywhere,
And all the boards did shrink;
Water, water, everywhere,
Nor any drop to drink.
Tof!
Lelijk kreng, dat apparaat. Maar om hem nou neer te gaan schieten lijkt me zo riskant, voor je het weet hangen ze hem om je nek
  zondag 11 januari 2009 @ 23:31:15 #6
145708 4gent_Orang3
alle vrouwen zijn bi
pi_64933949
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kennen we ja
Heb je ook enig idee of ik dat ergens kan downloaden kopen, daar doelde ik namelijk op
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 januari 2009 @ 23:34:23 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64934047
Heb wel eens een link gehad, waarbij je ze rechtstreeks van de site van Bahn.tv kon downloaden, maar die link heb ben ik helaas kwijt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64934095


Ik mag hopen dat er nog boegdeuren op komen?
So we just called him Fred too
pi_64934159
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:16 schreef James1988 het volgende:
Topictitel naar aanleiding van dit filmpje:


Game on
Wat me nu pas opvalt is dat de frontseinen zeer slecht te zien zijn, dat hebben ze zelfs geen in orde.
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:36 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]

Ik mag hopen dat er nog boegdeuren op komen?
Die zijn er niet
............................
  zondag 11 januari 2009 @ 23:55:50 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64934639
Als ik het me goed herinner heeft de Albatros per bak maar één deur aan iedere kant. Waarom je er een zou nemen i.p.v. twee, wat de doorstroming ten goede komt, is me niet helemaal duidelijk... maarja.
  zondag 11 januari 2009 @ 23:56:19 #11
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64934654
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:11 schreef knars het volgende:
Het is ook zo lastig uit elkaar te houden he, met een VIRM met op de display Den Haag en een zwik CTA's die Intercity - Gouda - Den Haag Centraal aangeven op spoor 19A.
Alleen hangt er een CTA van 19B heel tactisch langs een stukje spoor wat bij 19A hoort. Dus wie de trap naar 19B afkomt, ziet daar een CTA die "Breda" toont met pal daarnaast de VIRM naar Den Haag. Heel niet gek dat sommige mensen niet door hebben dat dat niet de stoptrein naar Breda is, maar dat die een heel eind verderop pas staat.
  maandag 12 januari 2009 @ 00:19:49 #12
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64935301
Over Verdwaalde koplopers gesproken (uit het vorige topic), afgelopen week zag ik er eentje stilstaan bij Overvecht, ik had zelf ook ooit de eer om daar uit een koploper te stappen (bijna naast het perron maar ala)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_64935379
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:24 schreef 4gent_Orang3 het volgende:
Zijn hier trein-o-fielen die bekend zijn met het programma Bahn-tv, waarbij je urenlang kan kijken naar de route van een trein die wordt afgelegd d.m.v. een camera die op de voorkant van een trein is gezet? Ik heb ooit vele zoekpogingen gedaan en kan nu slechts enkele slecht geseede torrents vinden op internet. Kan iemand mij wat wijzer maken?
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5

Kun je streaming kijken
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 januari 2009 @ 00:27:21 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64935488
Hier kun je uitzendingen downloaden als podcast: http://www.bahntv-online.de/btvo/podcast/BTVo_InFahrt_itunes.xml
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64936358
tvp
pi_64937765
Gewoon zoeken helpt ook. De TEE in een speciaal filmpje bijv: http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=5600&ids=137353
dag
  maandag 12 januari 2009 @ 08:01:43 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64938523
1
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64938766
Whoppa... die Albatros rijdt alwel... maar snel...
  Redactie Sport maandag 12 januari 2009 @ 09:40:01 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64940002
quote:
Conducteurs zien ook andere transacties op OV-chipkaart

Maandag 12 januari 2009, 08:17 - De OV-chipkaart maakt de treinconducteur tot Big Brother: ook bus-, tram- of metrotransacties worden uitgelezen, in strijd met de privacywet.

Sinds kort controleren conducteurs van de spoorwegen de geldigheid van OV-chipkaarten met een abonnement of kortingskaart erop. Bij het uitlezen is niet alleen het recht op korting of vervoer te checken, maar de laatste tien transacties die een reiziger gemaakt heeft. Ook als dit reizen met andere vervoersmaatschappijen betreft.

Hele verhaal op http://webwereld.nl/artic(...)op-ov-chipkaart.html
waarom zouden conducteurs eigenlijk de laatste 10 transacties moeten kunnen zien?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64940992

Vanaf april zal al het klassieke getrokken mat uit de Intercitydienst Den Haag - Venlo verdwenen zijn. NSR's 1836 passeert hier met een stam ICK rijtuigen de boog bij Horst Sevenum.


Nieuw in 2009 is het vervoer van papierpulp naar het Oostenrijkse Amstetten. Tweemaal per week rijdt ACTS in opdracht van de firma Locon de trein afwisselend vanuit Antwerpen en de Sloehaven met schuifwandwagens type Habiins en Sins. Op de zeer zonnige maar koude zaterdag 10 januari is ACTS 513-9 onder treinnummer 350161 onderweg naar Venlo als een besneeuwd Hegelsom nabij Horst-Sevenum gepasseerd wordt. Locon neemt de trein in Venlo over met een 186'er.


Op de bult bij industrieterrein Heierhoeve, tussen Horst-Sevenum en Blerick, passeert ERSR 6613 met containertrein 40131 vanuit de Rotterdamse Waalhaven naar het Italiaanse Padova.


Op zondagen rijdt HGK bij daglicht een containertrein naar Düsseldorf en Köln, welke onder de hobbyisten ook wel de "DuKo-trein" genoemd wordt. In een zonnig Zevenaar passeert HGK's "smalbek (G2000)" DH752 met een vol beladen trein 41733 het sneeuwwitte landschap.


Vanwege asproblemen bij de ICE-3M / BR406-stellen vallen een flink aantal ICE treindiensten uit of zijn ingekort tot Emmerich. Gelukkig voor de Nederlandse reizigers rijdt NS Hispeed daarom met een vervangende trein tussen Amsterdam en Emmerich. NSR 1746 is met een stam ICL rijtuigen bij Zevenaar op weg naar Emmerich.


In de boog bij Zevenaar passeert Railion in dubbeltractie 189 met een kolentrein vanuit de Rotterdamse haven.


De Rurtalbahn heeft sinds de ingang van de nieuwe dienstregeling de Linz-shuttles weer van HGK overgenomen en verzorgd nu de tractie van deze containershuttle tot Emmerich. Doordat de trein door ProRail op de wachtsporen bij de aansluiting met de Betuweroute in Zevenaar aan de kant is gezet, kon de trein nogmaals worden vastgelegd in het winter wonderland bij het Duitse plaatsje Hüthum. Hier heeft de trein Emmerich bijna bereikt.


Enkele ICE-stellen rijden nog wel tot Amsterdam. Daarvan is de nog met NS logo's bestickerde 4653 er een van. Op weg naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof wordt het Duitse plaatsje Hüthum nabij Emmerich gepasseerd.


Vanaf de andere kant kwamen vlak achter elkaar twee ITL containertreinen. Deze treinen zijn over het algemeen lastig te fotograferen, omdat de theoretische dienstregeling zelden praktijk is. Een van beide treinen had een kruising met losse Railion loc 1604, waardoor dit plaatje aardig plaatsbepalend is. Op de foto is ITL 186 142 met een voor mij onbekende, maar fraai en vol beladen containertrein zojuist uit Emmerich vertrokken en is koers gezet naar Nederland.

Meer foto's staan hier: http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/2009week2.html
  maandag 12 januari 2009 @ 10:31:35 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64941127
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vanaf april zal al het klassieke getrokken mat uit de Intercitydienst Den Haag - Venlo verdwenen zijn. NSR's 1836 passeert hier met een stam ICK rijtuigen de boog bij Horst Sevenum.
Eindelijk

Mooie pics verder, goed bezig!
  maandag 12 januari 2009 @ 10:54:27 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64941676
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eindelijk
Rotjoch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 12 januari 2009 @ 10:55:24 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64941695
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[knip, sorry]
Meer foto's staan hier: http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/2009week2.html
Er toffe foto's, Zug! Ik bewonder je doorzettingsvermogen om met die kutkou op mooie treinen te gaan wachten!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64942164
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

waarom zouden conducteurs eigenlijk de laatste 10 transacties moeten kunnen zien?
Omdat iedereen dat kan die de kaart in z'n handen krijgt. Als je vriendin stiekem jouw chipkaart meeneemt naar het oplaadpunt, kan zij ook de laatste 10 transacties zien. Bijvoorbeeld:

21:59 Check-in Grote Markt
22:02 Check-uit Muurstraat ¤ 0,93

pi_64942484
Atb.
pi_64942582
tvp
pi_64943684
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eindelijk

Mooie pics verder, goed bezig!
Nee, alleen maar VIRM is een grote vooruitgang
Ik zal ICK missen op de lange stukken...
pi_64943948
Nu ja, zo geweldig is ICK nou ook weer niet.

In Duitsland zelf is het niet eens meer goed genoeg voor een stoptreintje - vervoerder Abellio schaamde zich dood dat ze een jaar lang met dergelijke rijtuigen (liefkozend "Abellio Classic" genaamd ) in de RB40 moesten rijden, en beloofde plechtig dat ze het gebrek aan comfort zouden goedmaken door de geweldige service van de conducteurs.
pi_64944050
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Rotjoch.
Waardoor worden ze eigenlijk vervangen, door de instroom van nieuwe VIRM's?
pi_64944153
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:07 schreef Igen het volgende:
Nu ja, zo geweldig is ICK nou ook weer niet.

In Duitsland zelf is het niet eens meer goed genoeg voor een stoptreintje - vervoerder Abellio schaamde zich dood dat ze een jaar lang met dergelijke rijtuigen (liefkozend "Abellio Classic" genaamd ) in de RB40 moesten rijden, en beloofde plechtig dat ze het gebrek aan comfort zouden goedmaken door de geweldige service van de conducteurs.
Als stoptreinmaterieel is het natuurlijk ook totaal niet geschikt, daarvoor is het veel te onhandig om doorheen te lopen danwel uit te stappen.

Maar ik vind het altijd nog fijner dan Koplopers en VIRM's, die door de open ruimte's een stuk onrustiger zijn (je hoort alles wat er gebeurt, zowel mensen als trein zelf).

Doordat de getrokken treinen minder lawaai produceren (binnen, dus ook ICRm) lijken mensen ook minder hard te schreeuwen en te doen. Overigens zijn getrokken treinen ook veel cooler om te zien, locomotief met wagentjes doet meer aan een trein denken dat een paar wagentjes zonder loc maar met motor.
  maandag 12 januari 2009 @ 12:35:48 #31
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64944858
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er toffe foto's, Zug! Ik bewonder je doorzettingsvermogen om met die kutkou op mooie treinen te gaan wachten!
Hetzelfde, respect!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 12 januari 2009 @ 13:34:20 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64947010
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:10 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Waardoor worden ze eigenlijk vervangen, door de instroom van nieuwe VIRM's?
Gister had ik dus een DDAR op de 1900
pi_64947121
@ James1988, Duvel en Bork, mijn dank voor de complimenten
@ Duvel: Ik vond het met de kou eigenlijk wel meevallen, mede door de afwezigheid van de wind. Daarnaast had ik ook wel een paar extra laagjes aan en heb ik op zondag ook deels in een auto kunnen zitten.
  maandag 12 januari 2009 @ 15:19:41 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64951190
DDAR in 1900? Damn

Ik vermoed wel dat ICK door VIRM wordt vervangen, misschien dat soms ICRm meerijdt maar het zal hoofdzakelijk VIRM zijn. Dat is natuurlijk niet zo gek, zeker in de spits puilen die ICK's soms uit, met al die studenten die van en naar Eindhoven willen, bijvoorbeeld.
  maandag 12 januari 2009 @ 15:27:18 #35
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64951505
@ Zug, mooie plaatjes, al ben ik wat laat

@ Allemaal : Ik ben nu aan het chatten met iemand in een X 2000 trein
pi_64952339
Afgelopen zaterdag trouwens weer iemand omgekomen bij een aanrijding..

http://gelrenieuws.nl/200(...)n-in-doetinchem.html
  maandag 12 januari 2009 @ 17:09:23 #37
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_64955985
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:19 schreef James1988 het volgende:
DDAR in 1900? Damn

Ik vermoed wel dat ICK door VIRM wordt vervangen, misschien dat soms ICRm meerijdt maar het zal hoofdzakelijk VIRM zijn. Dat is natuurlijk niet zo gek, zeker in de spits puilen die ICK's soms uit, met al die studenten die van en naar Eindhoven willen, bijvoorbeeld.
Inderdaad, Gisteren nog in een ICRm gezeten op Den Haag - Venlo
  maandag 12 januari 2009 @ 17:17:39 #38
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_64956384
ZUG geweldig dat er ten minste nog 1ICE 3 M met NS logo's rond rijdt

mooi fimpje van de V250
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_64958908
quote:
Op maandag 12 januari 2009 08:01 schreef Duvel het volgende:
1
Vieze verzaker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64959319
Kan er vanaf een stuurstand de pantograven van een 1700 geregeld worden?

Ik zag vandaag namelijk een loc achterop een ICRm stam met beide pantograven omhoog...
pi_64959367
Overigens ben ik benieuwd wat er gebeurd zou zijn als die DDAR op de 766 geknord was in plaats van de 419.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64959403
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:44 schreef Nightshadow het volgende:
Kan er vanaf een stuurstand de pantograven van een 1700 geregeld worden?

Ik zag vandaag namelijk een loc achterop een ICRm stam met beide pantograven omhoog...
Stroomafnemers

En ja natuurlijk kan dat. Anders heb je niks aan een stuurstand, als je voor allerhande klusjes buiten je rijdende trein langs naar de loc moet klauteren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 12 januari 2009 @ 19:16:47 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64960426
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

hmm, die prorail-treinnummerlijst klopt niet dus...
het is volgens ns.nl de 13600, maar die gaat volgens prorail alleen maar breda - den bosch
nouja, morgenavond maar naar kijken dan
ik heb het even nagekeken:
de 13600 gaat inderdaad alleen maar breda-den bosch, maar gaat daar over in de 16000 naar utrecht.
ns.nl geeft dat alleen niet aan, en geeft de hele route als 13600...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64963211
Kraków Glówny, 25 november 2005. De stoptrein naar Auschwitz.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 januari 2009 @ 20:31:01 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64964014
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 12 januari 2009 @ 20:31:29 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64964038
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vieze verzaker
2
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64965455
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/281a244b.wmv

Interview met Hans Fictoor, die zijn vader verloor bij de treinramp in Harmelen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:23:15 #48
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64975742
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:31 schreef Duvel het volgende:
[ afbeelding ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:27:51 #49
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64975872
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Gister had ik dus een DDAR op de 1900
Ik zou mijn geld terughalen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:29:58 #50
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_64975934
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:30 schreef knars het volgende:
Een zeeman (de mariner uit de titel) schiet op zee zonder duidelijke reden een albatros neer. Hiervoor worden hij en de rest van de bemanning gestraft door hogere machten. De zeeman, die als teken van boetedoening de dode albatros om zijn nek dient te dragen, is de enige op het schip die niet omkomt van dorst. Als hij in een halfdelirische toestand een aantal waterslangen zegent, valt de albatros van zijn nek en wordt zijn schuld uitgewist. Het schip komt magischerwijze in de thuishaven aan waar de zeeman de absolutie krijgt van een heremiet. Vanaf dan zwerft hij rusteloos de wereld rond om aan iedereen zijn verhaal te vertellen.
Nare hogere machten had je vroeger zeg. Je collega-zeeman schiet een vogel dood, jij en al je maten komen om van de dorst en hij krijgt absolutie en mag een wereldtournee gaan maken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:44:36 #51
136283 knars
Teethgrinder
pi_64976347
Het wordt nog beter: nadat je op gruwelijke wijze morsdood bent gegaan dankzij die knurftige collega, worden jij en je makkers gedwongen om als een soort zombies als spookbemanning van die boot te werken en die marinier veilig thuis te brengen. Lekker reizen met zo'n albatros
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:17:52 #52
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64977062
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik zou mijn geld terughalen.
Het was van CS naar HS , maar het gaat om het principe


Overigens werden er weer planmatig maar onaangekondigd treinen verschoven op het stukje alkmaar schiphol
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:22:30 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64978745
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Het was van CS naar HS , maar het gaat om het principe


Overigens werden er weer planmatig maar onaangekondigd treinen verschoven op het stukje alkmaar schiphol
Als het planmatig is, dan staat het in het spoorboekje. Koop een spoorboekje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64978991
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stroomafnemers

En ja natuurlijk kan dat. Anders heb je niks aan een stuurstand, als je voor allerhande klusjes buiten je rijdende trein langs naar de loc moet klauteren
Bijna hetzelfde
Enig verschil is dat zonder stroomafnemer een trein niet kan rijden, maar dat maakt niet uit
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:49:19 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64979116
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:41 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Enig verschil is dat zonder stroomafnemer een trein niet kan rijden, maar dat maakt niet uit
In het licht van de eerdere discussie snap ik deze opmerking niet zo goed, kun je e.e.a. verduidelijken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64980387
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

In het licht van de eerdere discussie snap ik deze opmerking niet zo goed, kun je e.e.a. verduidelijken?
Laat maar, ik dacht dat stroomafnemer het hele ding was en pantograaf alleen het stukje wat tegen de bovenleiding aan zat. Maar nadat ik even gegoogled heb, bleek dat niet zo te zijn volgens mij
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:29:39 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64981251
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:56 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Laat maar, ik dacht dat stroomafnemer het hele ding was en pantograaf alleen het stukje wat tegen de bovenleiding aan zat. Maar nadat ik even gegoogled heb, bleek dat niet zo te zijn volgens mij
Ah ok. Stroomafnemer is voor mij 't zelfde als pantograaf, beugel wordt 't ding ook wel eens genoemd. 't Stuk tegen de draad heet sleepstuk (met vangbare koolstrippen), jargon ook wel schuitjes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:40:28 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64981574
Hmm... zo te zien wordt de intercity Eindhoven - Schiphol door een koploper gedaan... en ik zag net ook nog een DD-AR stoppen op het spoor (station 's-Hertogenbosch) waar zometeen de intercity naar Zwolle zou vertrekken, nu is hij weer weg trouwens.
pi_64981711
Die DDAR zit aannemelijk in de stoppert Breda-Utrecht. Over drie maanden rijdt er in die treindienst alleen nog maar DDAR trouwens, Plan V gaat daar weg.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:46:16 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64981765
Ahja, ik zie op dat spoor nu een ICRm wegrijden - dan zal dat inderdaad voor Bd - Ut zijn geweest.

Er komt zoveel VIRM bij, is er dan genoeg materieel om al het vertrekkend Mat '64 op te vangen?
pi_64981842
Precies weet ik het ook allemaal niet, boeit me ook niet echt. Staat wel meer info over op stomda. Maar wat ik wel weet is dat er met materieel heen en weer geschoven gaat worden.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:53:14 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64982000
Ik heb een vermoeden dat we veel SGMm en DD-AR/DDM gaan zien, waar nu respectievelijk Plan V en Plan T rijden
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:54:27 #63
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64982030
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als het planmatig is, dan staat het in het spoorboekje. Koop een spoorboekje.
Denk je nou dat ik hier kom zeiken om het zeiken?

Net zoals zo een eerder akkefietje vorige week op het baanvak rotterdam den haag, was ook hier niks te zien op het spoorboekje evenals de vertrekstaten. Wel weer op m.ns.nl

Gezien de duidelijkheid die ze meteen konden verschaffen leek het er nou niet op dat het onverwachts was aan de prorail kant....

Het zal wel een ingelast tijdvak zijn voor werkzaamheden, en dat is ook niet erg, maar communiceer dat dan goed, dit is geklungel

En het gifkkikkereceëm mogen ze wat mij betreft nog steeds krijgen...
  Redactie Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 10:57:20 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64982116
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Precies weet ik het ook allemaal niet, boeit me ook niet echt. Staat wel meer info over op stomda. Maar wat ik wel weet is dat er met materieel heen en weer geschoven gaat worden.
een poging om het allemaal wat duidelijk te maken: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=75
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:58:42 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64982163
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Denk je nou dat ik hier kom zeiken om het zeiken?
Ja, tuurlijk.
quote:
En het gifkkikkereczeem mogen ze wat mij betreft nog steeds krijgen...
"...worthless without pics..."

Maar je hebt wel gelijk, het gedoe met onderhoudsroosters en zo maakt het er allemaal niet fijner en duidelijker op. Laat staan klantvriendelijker.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64982344
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
Er komt zoveel VIRM bij, is er dan genoeg materieel om al het vertrekkend Mat '64 op te vangen?
* mompelt iets over SLT
So we just called him Fred too
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:09:34 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64982527
Dat bedacht ik me dus net ook al

SLT gaat waarschijnlijk naar de Randstad, en het SGMm wat daar dan over is gaat verder het land in. Aangevuld met DD-AR, waarschijnlijk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 11:42:45 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64983887
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Die DDAR zit aannemelijk in de stoppert Breda-Utrecht. Over drie maanden rijdt er in die treindienst alleen nog maar DDAR trouwens, Plan V gaat daar weg.
Niet helemaal hoor. Er blijven enkele slagen met V'tjes gereden worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64983913
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

een poging om het allemaal wat duidelijk te maken: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=75
begrijp ik het goed dat de koplopers die in de 1600 al ja-ren rijden door DDAR worden vervangen?
  Redactie Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 11:47:02 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64984058
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:43 schreef ghizzer het volgende:

[..]

begrijp ik het goed dat de koplopers die in de 1600 al ja-ren rijden door DDAR worden vervangen?
typootje, dat moet natuurlijk de 16000 zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64984172
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:47 schreef dennistd het volgende:

[..]

typootje, dat moet natuurlijk de 16000 zijn


ok
pi_64984622
Er rijden geen koplopers in de 16000 serie. Nog nooit gebeurd ook.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:20:13 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64985262
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk.
[..]

"...worthless without pics..."

Maar je hebt wel gelijk, het gedoe met onderhoudsroosters en zo maakt het er allemaal niet fijner en duidelijker op. Laat staan klantvriendelijker.
Nogmaals ik heb begrip voor de situatie en ik snap dat ze een jarenlange inhaalslag moeten maken op een intensief spoorwegnet. En dat niet altijd in de druk van het spoorboekje meegenomen kan worden snap ik ook wel.

Maar communiceer ook nog via posters of aangepaste vertrekstaten of iets dergelijks, zodat je er op voorhand rekening mee kan houden, en niet op het station erachter komt dat je bent aangewezen op het nachtnet...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:47:11 #74
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64988277
Gevolg van die DDAR-verschuif actie is dat er, omdat de 6000/16000 's avonds gecombineerd rijden, er straks dus tot 's avonds laat met acht bakken dubbeldeksmat wordt gereden tussen Utrecht en Geldermalsen (nu is dat nog twee V'tjes). Over zinvollere materieelinzet gesproken.

@dennistd:
quote:
- 19800: Door 3 extra tweetjes worden elders 2 drietjes vrijgemaakt die 4x Plan V vervangen.
Die tweetjes en drietjes dat is zeker SGMm?
7500 (Ede-Arnhem) wordt trouwens ook SGMm, maar dat staat gepland voor april.
  Redactie Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 13:54:45 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64988543
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:47 schreef ReisT het volgende:
@dennistd:
[..]

Die tweetjes en drietjes dat is zeker SGMm?
7500 (Ede-Arnhem) wordt trouwens ook SGMm, maar dat staat gepland voor april.
klopt, dat eerste was ik vergeten te vermelden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:27:16 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64991914
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:47 schreef ReisT het volgende:
Gevolg van die DDAR-verschuif actie is dat er, omdat de 6000/16000 's avonds gecombineerd rijden, er straks dus tot 's avonds laat met acht bakken dubbeldeksmat wordt gereden tussen Utrecht en Geldermalsen (nu is dat nog twee V'tjes). Over zinvollere materieelinzet gesproken.
Tsja... dan lijkt het me logischer om op die lijn op de rustigere uurtjes SGMm in te zetten, en het DD-AR elders te gebruiken, en dan DD-AR alleen tijdens de spits.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:34:06 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64992226
Daarmee maak je de materieelomloop nodeloos ingewikkeld lijkt mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64995225
quote:
Geachte heer,

Hierbij nodigen we u als lid van het NS Panel uit voor een onderzoek over de nieuwe inrichting van de dubbeldekkertreinen, de zogenaamde DDARm.
Edit:
quote:
Hartelijk dank dat u mee wilt doen aan dit onderzoek.

Vanwege een overweldigende respons zijn er al genoeg vragenlijsten ingevuld.

We verontschuldigen ons voor het ongemak en hopen dat u in de toekomst weer zult meedoen.

Heeft u vragen of opmerkingen, neem dan met ons contact op onder vermelding van het onderwerp van het onderzoek dat u probeerde in te vullen.
Had de e-mail net nog geen 5 minuten binnen (worden automatisch gecheckt)... Vaag...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:52:50 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64995891
Gewoon nog eens proberen lijkt me
pi_65000132
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:47 schreef ReisT het volgende:
Gevolg van die DDAR-verschuif actie is dat er, omdat de 6000/16000 's avonds gecombineerd rijden, er straks dus tot 's avonds laat met acht bakken dubbeldeksmat wordt gereden tussen Utrecht en Geldermalsen (nu is dat nog twee V'tjes). Over zinvollere materieelinzet gesproken.

@dennistd:
[..]

Die tweetjes en drietjes dat is zeker SGMm?
7500 (Ede-Arnhem) wordt trouwens ook SGMm, maar dat staat gepland voor april.
Dat is opzich een handige beslissing al het mat'64 weg uit Ah. Volgens mij is dit nog de kortste treindienst, of is zwolle - kampen nog korter .
Gewoon combineren, de Kampen - Ede-Wageningen stoptrein. De bible-beltexpress...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 18:55:39 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65000258
Dan kun je die trein op zondag wel opheffen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 18:57:25 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65000320
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:51 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dat is opzich een handige beslissing al het mat'64 weg uit Ah. Volgens mij is dit nog de kortste treindienst, of is zwolle - kampen nog korter .
Gewoon combineren, de Kampen - Ede-Wageningen stoptrein. De bible-beltexpress...
dan hoeft de 3600 ook niet meer te stoppen in olst en wijhe
moet je alleen nog even een waslijn boven zwolle-kampen hangen.
oh ja: en olst-deventer even verdubbelen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65000752
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:51 schreef Brembo het volgende:
Gewoon combineren, de Kampen - Ede-Wageningen stoptrein. De bible-beltexpress...
Dat zou best tof zijn. Maar doe dan wel de HELE Bible belt. En neem ook plaatsen als Veenendaal mee. En misschien Zaltbommel. En helemaal door naar Zeeland, waar nu alweer gezeik is over de Touretappe van 5 juli 2010. En uiteraard alleen op zondag rijden. Wanneer gaat station Staphorst open trouwens?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:16:14 #84
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_65001027
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wanneer gaat station Staphorst open trouwens?
Op een zondag.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_65001180
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:16 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Op een zondag.
Precies Dat is altijd de eerste dag van de nieuwe dienstregeling
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65002265
Kampen-Zwolle is de kortste, daarna denk ik Ede-Wageningen-Arnhem. Apeldoorn-Zutphen een 3de plek.
pi_65002348
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:46 schreef ghizzer het volgende:
Kampen-Zwolle is de kortste, daarna denk ik Ede-Wageningen-Arnhem. Apeldoorn-Zutphen een 3de plek.
Friedrischhafen Hafen - Friedrichshafen (Hbf) is de kortste
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 19:49:27 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65002403
Houten - Houten Castellum was in Nederland de kortste, gevolgd door de museumpendel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65002762
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:48 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Friedrischhafen Hafen - Friedrichshafen (Hbf) is de kortste
Die wint het wel met boter en suiker van het castellumtremmetje ja

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:07:30 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65003167
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wanneer gaat station Staphorst open trouwens?
Wanneer men denkt dat de koeien niet meer bang zijn van de trein, denk ik.
pi_65003747
Overigens mooie aflevering van Rail Away daarnet. Praag en Tabor in Tsjechie
pi_65003786
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Overigens mooie aflevering van Rail Away daarnet. Praag en Tabor in Tsjechie
Ah bedankt. Nu heb ik hem net gemist.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65003977
Ik heb het eerste stukkie ook gemist, kwam pas om 20:03 binnen vallen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:45:26 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65004805
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:37 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Edit:
[..]

Had de e-mail net nog geen 5 minuten binnen (worden automatisch gecheckt)... Vaag...
Grappig, ik heb een jaar of twee geleden al een keer een enquete ingevuld over DDARm, heb de plaatjes nog *ergens* opgeslagen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65005292
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grappig, ik heb een jaar of twee geleden al een keer een enquete ingevuld over DDARm, heb de plaatjes nog *ergens* opgeslagen.
Hee lelijkerd, lees je PM ff anders of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:07:25 #96
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65005650
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250

krijgen die dingen geen ATBL
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:40:20 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65007017
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:07 schreef SpeedyRich het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250

krijgen die dingen geen ATBL
Laten we hopen dat dat een fout is... het zou wel handig zijn als die dingen ook buiten de HSL-Zuid kunnen rijden. Dat is wel handig om bijvoorbeeld Breda in te komen
pi_65007313
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:07 schreef SpeedyRich het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250

krijgen die dingen geen ATBL
Neem aan dat het ATBvv wordt voor dit materieel, maar op een tjechisch filmpje was de hele inrichting nog leeg. Ik denk dat het nog wel een tijdje duurt voor dat dit rijdt in Nederland.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:49:42 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65007481
Dat ProRail zo streng moge wezen om dit materieel pas zo laat toe te laten, dat AB de rest niet meer kan leveren. Siemens kom er maar in
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:52:01 #100
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65007569
Ze krijgen al ETCS/ERTMS, daar kan je een "Specific Transmission Module" aanhangen zodat het systeem ook ATB-signalen kan ontvangen. Software regelt de rest, in theorie. Dan heb je dus geen ATBL nodig.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:56:12 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65007755
Dan moet de ETCS-installatie wel goed werken natuurlijk, maar ik denk dat dat AnsaldoWijhe wel gaat lukken... Ansaldo STS heeft immers ruime ervaring op dat gebied
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:59:01 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65007904
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:46 schreef Brembo het volgende:

[..]

Neem aan dat het ATBvv
ATB-Vv is een uitbreiding, geen op zichzelf staand systeem!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:59:27 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65007921
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee lelijkerd, lees je PM ff anders of zo.
Heb ik al gelezen, schoonheid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:07:25 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65008290
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heb ik al gelezen, schoonheid.
Kuske lief, ik ook van jou
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:32:04 #105
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65009420
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heb ik al gelezen, schoonheid.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kuske lief, ik ook van jou
ik gruwel bij de gedachte wat dit moet betekenen
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:36:52 #106
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65009669
Goed, ik wil met de trein naar Jonkoping, hoe pak ik dat het beste en dus ook het goedkoopste aan.

Aangezien al studenten dus een enkele reis kopenhagen - Jonkoping hebben voor 12,50 X2000 én eerste klas
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:37:11 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65009685
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:32 schreef SpeedyRich het volgende:
ik gruwel bij de gedachte wat dit moet betekenen
Jij kunt gewoon je werk blijven doen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:38:25 #108
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65009746
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij kunt gewoon je werk blijven doen.


morgen weer om 7 uur
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:39:41 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65009812
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Goed, ik wil met de trein naar Jonkoping,


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:43:47 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65010033
Ik voel me soms net zo'n klotejoch wat met een vuilnisbakdeksel een blinde bezig houdt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:47:30 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65010240
maar serioesoe Art, je kan het beste gewoon een fullscale interrail pakken, dat werd mij destijds ook aangeraden. En daar kan je de rest van de maand nog meer gekke dingen mee doen natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:14:23 #112
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65011564
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
maar serioesoe Art, je kan het beste gewoon een fullscale interrail pakken, dat werd mij destijds ook aangeraden. En daar kan je de rest van de maand nog meer gekke dingen mee doen natuurlijk.
Maar ik hoef geen gekke dingen te doen, ik wil gewoon naar Jonkoping..
pi_65011576
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

ATB-Vv is een uitbreiding, geen op zichzelf staand systeem!
Lijkt me handig er op te zitten, dat is eerder ingevoerd dan AnsaldoMaastricht rijdt .
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:16:30 #114
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65011647
Ik heb mijn fotocamera eens leeggemaakt op mijn telefoon na 2 jaar, als er vragen zijn dan hoor ik het wel..


MOMENT GAAT IETS MIS
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:16:35 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65011657
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar ik hoef geen gekke dingen te doen, ik wil gewoon naar Jonkoping..
Kijk ff of je het spoorwegmuseum in Gävle kunt halen

Je kan het kwartetje volmaken, na Duvel, mij en lemjur
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:17:35 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65011700
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb mijn fotocamera eens leeggemaakt op mijn telefoon na 2 jaar, als er vragen zijn dan hoor ik het wel..


MOMENT GAAT IETS MIS
Die tweede weet ik Dat was in Horrem. 10 mei 2008.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:17:45 #117
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65011707
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kijk ff of je het spoorwegmuseum in Gävle kunt halen

Je kan het kwartetje volmaken, na Duvel, mij en lemjur
Spreek ik Turks? Ik wil, nee ik ga, ik MOET gewoon naar Jonkoping, niks meer niks minder..
pi_65011750
Waarom moet je er zo per se heen? Is daar een pretpark in de buurt, wordt Toeps geil van de stationschef of wil je de bordjes van Fles achterna ?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:21:55 #119
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65011901
Poging 2 om na dik 2 jaar mijn mobieltje eens te legen met spoorfoto's















Dé bewuste neus fles

[ Bericht 10% gewijzigd door Darkwing_Duck op 13-01-2009 23:27:48 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:22:48 #120
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65011950
... laatmaar...

[ Bericht 22% gewijzigd door Darkwing_Duck op 14-01-2009 00:14:49 ]
pi_65012432

Verkeerde plaatje bij de tekst
So we just called him Fred too
  woensdag 14 januari 2009 @ 08:17:47 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65017964
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:34 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]
Verkeerde plaatje bij de tekst
No shit!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:30:10 #123
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_65019263
quote:
Beneluxtrein vaak te laat
13 januari 2009

De Beneluxtrein tussen Rotterdam en Brussel is nog steeds vaak vertraagd. Meer dan een kwart van de treinen komt zeker vijf minuten te laat op het station.

Dat blijkt uit een antwoord van minister Eurlings op Kamervragen van de SP. De minister vindt de slechte kwaliteit van de Beneluxtrein onacceptabel en wil snel verbetering. Oorzaak van de vertragingen is dat er met oud materieel gereden wordt dat eigenlijk al is afschreven.

Doordat de hogesnelheidstrein op zich laat wachten, moet de Beneluxtrein langer mee. Om het probleem op te lossen zijn er al nieuwe locomotieven ingezet, maar die hadden last van kinderziektes. Maar Eurlings houdt hoop dat het nog goed komt met de treinverbinding.
Bron: RTV Rijnmond

Als dat bericht nu meer de waarheid zou benaderen, okee. Spreken over minstens 5 minuten klopt wel, maar maak er eens een half uur van. Ik geloof, dat geen enkele trein meer op tijd is. Ik had het er al in het vorige topic over, hoe mijn eigen reis was verlopen afgelopen weekend. Het materieel is inderdaad op. Ik kan begrijpen, dat ze de Beneluxtrein willen afschaffen als de HSL er komt. Toch zou het meer keuzevrijheid geven wanneer je wel met de Benelux mee kan, plus dat het goedkoper is (en meer stations aandoet). Maar als het dan echt niet anders kan, is het ook goed wanneer de lijn in tweeën wordt geknipt, dus een intercity Amsterdam-Roosendaal en dan overstappen op een intercity Roosendaal-Brussel.

Is het ATB-systeem nu wat roet in het eten gooit? Is het anders mogelijk, om een enkel spoor vlak voor Roosendaal over te dragen aan de NMBS, om die dan uit te voeren met hun eigen systeem? Dan kunnen alle treinen door, ook al is de bovenleiding met lagere spanning. Dat zou hoe dan ook beter zijn dan alleen dat stoptreintje.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_65020586
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:34 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]
Verkeerde plaatje bij de tekst
Ik zat inderdaad al raar te kijken
Da's een G1206
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:58:03 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65021782
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:30 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Bron: RTV Rijnmond

Als dat bericht nu meer de waarheid zou benaderen, okee. Spreken over minstens 5 minuten klopt wel, maar maak er eens een half uur van. Ik geloof, dat geen enkele trein meer op tijd is. Ik had het er al in het vorige topic over, hoe mijn eigen reis was verlopen afgelopen weekend. Het materieel is inderdaad op. Ik kan begrijpen, dat ze de Beneluxtrein willen afschaffen als de HSL er komt. Toch zou het meer keuzevrijheid geven wanneer je wel met de Benelux mee kan, plus dat het goedkoper is (en meer stations aandoet). Maar als het dan echt niet anders kan, is het ook goed wanneer de lijn in tweeën wordt geknipt, dus een intercity Amsterdam-Roosendaal en dan overstappen op een intercity Roosendaal-Brussel.
Er rijdt al een trein Amsterdam - Roosendaal, en te Roosendaal kun je overstappen op de stopper naar Antwerpen. Die zal wel blijven rijden, maar of je er vrolijk van wordt is een tweede.

Ik heb die stopper 1x gehad en het is precies dat: een stopper. Een oude rammelbak (AM75) die veel herrie maakt, en voortdurend optrekt en afremt. Leuk voor al die stationnetjes dat ze een internationale verbinding hebben, maar de gemiddelde reiziger wordt er alleen maar chagrijnig van.

Een IC Rsd - Antwerpen, die onderweg misschien 1x stopt, is een goed plan - jammer dat die er waarschijnlijk niet zal komen.
quote:
Is het ATB-systeem nu wat roet in het eten gooit? Is het anders mogelijk, om een enkel spoor vlak voor Roosendaal over te dragen aan de NMBS, om die dan uit te voeren met hun eigen systeem? Dan kunnen alle treinen door, ook al is de bovenleiding met lagere spanning. Dat zou hoe dan ook beter zijn dan alleen dat stoptreintje.
Het grensbaanvak is voor zover ik weet niet voorzien van enige vorm van beïnvloeding, en het NMBS-materieel dat Nederland in mag (AM75 en de klassiekjes) heeft al een uitzondering, voor zover mij bekend.

De treinen die verder Nederland ingaan (HLE 11.8, de goederenlocs) zijn voor zover mij bekend wel voorzien van ATB, maar de treinen die net een grensstation aandoen (Roosendaal, Maastricht) niet.
pi_65028689
Gistermiddag (tussen 2 en 3 uur) zag ik een Thalys wachten voor het sein tot toegang geeft tot R'dam CS vanaf de HSL, ik neem aan dat het hierbij nog om een testrit gaat?
  Redactie Sport woensdag 14 januari 2009 @ 14:17:24 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65029176
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:05 schreef von_Preussen het volgende:
Gistermiddag (tussen 2 en 3 uur) zag ik een Thalys wachten voor het sein tot toegang geeft tot R'dam CS vanaf de HSL, ik neem aan dat het hierbij nog om een testrit gaat?
ja, uiteraard

ze zijn in elk geval weer aan testen toe, want dat is de afgelopen tijd ook niet gebeurd volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65029177
quote:
UTRECHT - Vanaf volgend jaar komt er internet in de intercity treinen van de Nederlandse Spoorwegen (NS). Dat heeft de nieuwe NS-baas Bert Meerstadt woensdag gezegd.

''Of daarvoor betaald moet worden of niet weten we nog niet.'' Internet in de treinen vergt een grote investering van de NS, die dit dan ook graag samen met een partner wil doen.
Een eerder avontuur met KPN strandde. Maar ook dat bedrijf kan weer in beeld komen. ''We besteden het Europees aan. Er is al gebleken dat er genoeg belangstelling is'', aldus Meerstadt.
Het zal van de uiteindelijke kosten afhangen of internet in de trein gratis wordt of niet. ''We zullen het nooit kostendekkend kunnen krijgen, maar zien het ook als service.''
De aanbesteding loopt in de zomer af. ''Daarna kan het snel gaan. Begin 2010 zie ik wel gebeuren.''
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:17:35 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65029182
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:05 schreef von_Preussen het volgende:
Gistermiddag (tussen 2 en 3 uur) zag ik een Thalys wachten voor het sein tot toegang geeft tot R'dam CS vanaf de HSL, ik neem aan dat het hierbij nog om een testrit gaat?
Ze zijn bezig met testritten idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 14 januari 2009 @ 14:19:48 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65029281
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
het zal wel net zo'n flop worden als de telefoon in de trein
die werd ook 4 jaar later alweer afgeschaft, omdat iedereen een mobiel had
ik geef het internet in de trein ook niet meer dan een paar jaar, tegen die tijd heeft iedereen wel een dongel oid
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:21:34 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65029350
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

het zal wel net zo'n flop worden als de telefoon in de trein
die werd ook 4 jaar later alweer afgeschaft, omdat iedereen een mobiel had
ik geef het internet in de trein ook niet meer dan een paar jaar, tegen die tijd heeft iedereen wel een dongel oid
Dat internet op het station heb ik een paar keer geprobeerd (via WiFi), maar verder dan het inlogscherm ben ik nooit gekomen (zelfs niet als ik tien minuten de tijd had). Ik denk dus dat je gelijk gaat krijgen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65029828
Nog leuk nieuws, gelezen op het (uitermate stroperige) www.stationsweb.nl:
quote:
Het NS station Tilburg West heet vanaf december 2009 Tilburg Universiteit. Dat hebben de Nederlandse Spoorwegen aan de gemeente laten weten. De naamswijziging is een langgekoesterde wens van Tilburg én de universiteit.

Eerder werd het verzoek nog afgewezen. De naamswijziging is logisch, omdat Tilburg West sinds de komst van Tilburg Reeshof niet meer het meest westelijke station van Tilburg is. Bovendien ligt het station op steenworp afstand van de universiteit. Wie de kosten van de naamswijziging gaat betalen is nog niet bekend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 14 januari 2009 @ 14:44:13 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65030410
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog leuk nieuws, gelezen op het (uitermate stroperige) www.stationsweb.nl:
[..]
klopt, had het vorige week op somda gelezen.
we logisch dat ze het veranderen dan, als er een nog station westelijker ligt
of je moet het tilburg-centrumwest noemen ofzo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65030476
"Tilburg-Links-van-'t-Midden"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65031502
Den Bosch ligt plat door een Seinstoring.
pi_65032069
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:06 schreef Dichterbijer het volgende:
Den Bosch ligt plat door een Seinstoring.
quote:
751 Teletekst wo 14 jan
********************************
S P O O R W E G E N actueel

15:04 uur

Utrecht<->Den Bosch<->Eindhoven
Breda<->Den Bosch<->Nijmegen

Door een sein- en wisselstoring rijden
er geen treinen:
* Den Bosch - Zaltbommel
* Den Bosch - Boxtel
* Den Bosch - Tilburg
* Den Bosch - Oss

Vertraging: onbekend.

Reisadvies doorgaande reizigers:
* Tussen Venlo en Utrecht via Arnhem.

* Tussen Eindhoven/Breda en Utrecht via
Rotterdam.

****Bron:ProRail verkeersinformatie ***
volgende nieuws index sport
Zal veolia blij mee zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65032207
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog leuk nieuws, gelezen op het (uitermate stroperige) www.stationsweb.nl:

"De naamswijziging is logisch, omdat Tilburg West sinds de komst van Tilburg Reeshof niet meer het meest westelijke station van Tilburg is"
Rotterdam Noord was op het moment van openen niet eens het meest Noordelijks gelegen station van Rotterdam (Nu wel inmiddels doordat de Hofpleinlijn geen spoorlijn meer is).
Rotterdam Zuid is ook niet het meest zuidelijkst gelegen station in Rotterdam.
So we just called him Fred too
pi_65033264
Lange benen koud hoofd.
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:46:02 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65033286
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:23 schreef Cothen het volgende:

[..]

Rotterdam Noord was op het moment van openen niet eens het meest Noordelijks gelegen station van Rotterdam (Nu wel inmiddels doordat de Hofpleinlijn geen spoorlijn meer is).
Rotterdam Zuid is ook niet het meest zuidelijkst gelegen station in Rotterdam.
Maar Rotterdam Noord ligt wel in het deel van Rotterdam dat "Noord" heet, idem voor "Zuid".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65033382
Maandag zat ik in de Pimpel richting Amersfoort, gingen we bij Barneveld aan de kant. Dus ik vraag me af welke trein nu zo belangrijk is dat de pimpel ervoor aan de kant moet, komt er na een paar minuten doodleuk een Plan V'tje van de Kippenlijn langszetten.
  Redactie Sport woensdag 14 januari 2009 @ 15:49:27 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65033433
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:45 schreef Volvoman het volgende:
[ afbeelding ]
doe het dan goed:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65033521
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:49 schreef dennistd het volgende:
doe het dan goed:
[ afbeelding ]
Schaapie gepakt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 14 januari 2009 @ 16:03:09 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65034005
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Schaapie gepakt?
nee, twee autootjes
http://www.waldnet.nl/wn/(...)_bij_Buitenpost.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 januari 2009 @ 16:09:45 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65034300
trein naar Groningen rijdt daar tussen de 60 en 70 op die kruising.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:16:46 #145
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65034577
zonde van die trein
ik heb een hekel aan mensen die bewust de auto "parkeren" op een overgang, dan worden die mooie treinen beschadigd
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_65036041
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:16 schreef SpeedyRich het volgende:
zonde van die trein
ik heb een hekel aan mensen die bewust de auto "parkeren" op een overgang, dan worden die mooie treinen beschadigd
quote:
77-jarige automobiliste
I rest my case...
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:54:32 #147
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65036187
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:51 schreef SNArky het volgende:

[..]


[..]

I rest my case...


waarom heeft ze nog eigenlijke een rijbewijs, moet ze niet achter de geraniums zitten
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 januari 2009 @ 16:55:20 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65036217
Let wel. Het is niet voor het eerst dat het op die bewuste kruising misgaat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:57:08 #149
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65036312
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
Let wel. Het is niet voor het eerst dat het op die bewuste kruising misgaat.
volgens mij heb je geen kruising in NL waar het ooit niet is misgegaan
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_65038496
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
Let wel. Het is niet voor het eerst dat het op die bewuste kruising misgaat.
Je kan hier toch moeilijk die kruising de schuld van geven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 januari 2009 @ 17:57:53 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65038617
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:57 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

volgens mij heb je geen kruising in NL waar het ooit niet is misgegaan
Die zijn er denk ik nog wel te vinden.
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je kan hier toch moeilijk die kruising de schuld van geven
Doe ik ook niet. Er liggen trouwens wel plannen om die kruising op te heffen, omdat er een nieuwe rondweg om Buitenpost heen komt. Nu rijdt alles nog door het dorp heen.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')