abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:17:52 #52
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64977062
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik zou mijn geld terughalen.
Het was van CS naar HS , maar het gaat om het principe


Overigens werden er weer planmatig maar onaangekondigd treinen verschoven op het stukje alkmaar schiphol
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:22:30 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64978745
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Het was van CS naar HS , maar het gaat om het principe


Overigens werden er weer planmatig maar onaangekondigd treinen verschoven op het stukje alkmaar schiphol
Als het planmatig is, dan staat het in het spoorboekje. Koop een spoorboekje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64978991
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stroomafnemers

En ja natuurlijk kan dat. Anders heb je niks aan een stuurstand, als je voor allerhande klusjes buiten je rijdende trein langs naar de loc moet klauteren
Bijna hetzelfde
Enig verschil is dat zonder stroomafnemer een trein niet kan rijden, maar dat maakt niet uit
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:49:19 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64979116
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:41 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Enig verschil is dat zonder stroomafnemer een trein niet kan rijden, maar dat maakt niet uit
In het licht van de eerdere discussie snap ik deze opmerking niet zo goed, kun je e.e.a. verduidelijken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64980387
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

In het licht van de eerdere discussie snap ik deze opmerking niet zo goed, kun je e.e.a. verduidelijken?
Laat maar, ik dacht dat stroomafnemer het hele ding was en pantograaf alleen het stukje wat tegen de bovenleiding aan zat. Maar nadat ik even gegoogled heb, bleek dat niet zo te zijn volgens mij
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:29:39 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64981251
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:56 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Laat maar, ik dacht dat stroomafnemer het hele ding was en pantograaf alleen het stukje wat tegen de bovenleiding aan zat. Maar nadat ik even gegoogled heb, bleek dat niet zo te zijn volgens mij
Ah ok. Stroomafnemer is voor mij 't zelfde als pantograaf, beugel wordt 't ding ook wel eens genoemd. 't Stuk tegen de draad heet sleepstuk (met vangbare koolstrippen), jargon ook wel schuitjes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:40:28 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64981574
Hmm... zo te zien wordt de intercity Eindhoven - Schiphol door een koploper gedaan... en ik zag net ook nog een DD-AR stoppen op het spoor (station 's-Hertogenbosch) waar zometeen de intercity naar Zwolle zou vertrekken, nu is hij weer weg trouwens.
pi_64981711
Die DDAR zit aannemelijk in de stoppert Breda-Utrecht. Over drie maanden rijdt er in die treindienst alleen nog maar DDAR trouwens, Plan V gaat daar weg.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:46:16 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64981765
Ahja, ik zie op dat spoor nu een ICRm wegrijden - dan zal dat inderdaad voor Bd - Ut zijn geweest.

Er komt zoveel VIRM bij, is er dan genoeg materieel om al het vertrekkend Mat '64 op te vangen?
pi_64981842
Precies weet ik het ook allemaal niet, boeit me ook niet echt. Staat wel meer info over op stomda. Maar wat ik wel weet is dat er met materieel heen en weer geschoven gaat worden.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:53:14 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64982000
Ik heb een vermoeden dat we veel SGMm en DD-AR/DDM gaan zien, waar nu respectievelijk Plan V en Plan T rijden
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:54:27 #63
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64982030
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als het planmatig is, dan staat het in het spoorboekje. Koop een spoorboekje.
Denk je nou dat ik hier kom zeiken om het zeiken?

Net zoals zo een eerder akkefietje vorige week op het baanvak rotterdam den haag, was ook hier niks te zien op het spoorboekje evenals de vertrekstaten. Wel weer op m.ns.nl

Gezien de duidelijkheid die ze meteen konden verschaffen leek het er nou niet op dat het onverwachts was aan de prorail kant....

Het zal wel een ingelast tijdvak zijn voor werkzaamheden, en dat is ook niet erg, maar communiceer dat dan goed, dit is geklungel

En het gifkkikkereceëm mogen ze wat mij betreft nog steeds krijgen...
  Redactie Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 10:57:20 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64982116
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Precies weet ik het ook allemaal niet, boeit me ook niet echt. Staat wel meer info over op stomda. Maar wat ik wel weet is dat er met materieel heen en weer geschoven gaat worden.
een poging om het allemaal wat duidelijk te maken: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=75
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:58:42 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64982163
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Denk je nou dat ik hier kom zeiken om het zeiken?
Ja, tuurlijk.
quote:
En het gifkkikkereczeem mogen ze wat mij betreft nog steeds krijgen...
"...worthless without pics..."

Maar je hebt wel gelijk, het gedoe met onderhoudsroosters en zo maakt het er allemaal niet fijner en duidelijker op. Laat staan klantvriendelijker.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64982344
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
Er komt zoveel VIRM bij, is er dan genoeg materieel om al het vertrekkend Mat '64 op te vangen?
* mompelt iets over SLT
So we just called him Fred too
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:09:34 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64982527
Dat bedacht ik me dus net ook al

SLT gaat waarschijnlijk naar de Randstad, en het SGMm wat daar dan over is gaat verder het land in. Aangevuld met DD-AR, waarschijnlijk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 11:42:45 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64983887
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Die DDAR zit aannemelijk in de stoppert Breda-Utrecht. Over drie maanden rijdt er in die treindienst alleen nog maar DDAR trouwens, Plan V gaat daar weg.
Niet helemaal hoor. Er blijven enkele slagen met V'tjes gereden worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64983913
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

een poging om het allemaal wat duidelijk te maken: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=75
begrijp ik het goed dat de koplopers die in de 1600 al ja-ren rijden door DDAR worden vervangen?
  Redactie Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 11:47:02 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64984058
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:43 schreef ghizzer het volgende:

[..]

begrijp ik het goed dat de koplopers die in de 1600 al ja-ren rijden door DDAR worden vervangen?
typootje, dat moet natuurlijk de 16000 zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64984172
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:47 schreef dennistd het volgende:

[..]

typootje, dat moet natuurlijk de 16000 zijn


ok
pi_64984622
Er rijden geen koplopers in de 16000 serie. Nog nooit gebeurd ook.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:20:13 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64985262
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk.
[..]

"...worthless without pics..."

Maar je hebt wel gelijk, het gedoe met onderhoudsroosters en zo maakt het er allemaal niet fijner en duidelijker op. Laat staan klantvriendelijker.
Nogmaals ik heb begrip voor de situatie en ik snap dat ze een jarenlange inhaalslag moeten maken op een intensief spoorwegnet. En dat niet altijd in de druk van het spoorboekje meegenomen kan worden snap ik ook wel.

Maar communiceer ook nog via posters of aangepaste vertrekstaten of iets dergelijks, zodat je er op voorhand rekening mee kan houden, en niet op het station erachter komt dat je bent aangewezen op het nachtnet...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:47:11 #74
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64988277
Gevolg van die DDAR-verschuif actie is dat er, omdat de 6000/16000 's avonds gecombineerd rijden, er straks dus tot 's avonds laat met acht bakken dubbeldeksmat wordt gereden tussen Utrecht en Geldermalsen (nu is dat nog twee V'tjes). Over zinvollere materieelinzet gesproken.

@dennistd:
quote:
- 19800: Door 3 extra tweetjes worden elders 2 drietjes vrijgemaakt die 4x Plan V vervangen.
Die tweetjes en drietjes dat is zeker SGMm?
7500 (Ede-Arnhem) wordt trouwens ook SGMm, maar dat staat gepland voor april.
  Redactie Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 13:54:45 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64988543
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:47 schreef ReisT het volgende:
@dennistd:
[..]

Die tweetjes en drietjes dat is zeker SGMm?
7500 (Ede-Arnhem) wordt trouwens ook SGMm, maar dat staat gepland voor april.
klopt, dat eerste was ik vergeten te vermelden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:27:16 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64991914
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:47 schreef ReisT het volgende:
Gevolg van die DDAR-verschuif actie is dat er, omdat de 6000/16000 's avonds gecombineerd rijden, er straks dus tot 's avonds laat met acht bakken dubbeldeksmat wordt gereden tussen Utrecht en Geldermalsen (nu is dat nog twee V'tjes). Over zinvollere materieelinzet gesproken.
Tsja... dan lijkt het me logischer om op die lijn op de rustigere uurtjes SGMm in te zetten, en het DD-AR elders te gebruiken, en dan DD-AR alleen tijdens de spits.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:34:06 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64992226
Daarmee maak je de materieelomloop nodeloos ingewikkeld lijkt mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64995225
quote:
Geachte heer,

Hierbij nodigen we u als lid van het NS Panel uit voor een onderzoek over de nieuwe inrichting van de dubbeldekkertreinen, de zogenaamde DDARm.
Edit:
quote:
Hartelijk dank dat u mee wilt doen aan dit onderzoek.

Vanwege een overweldigende respons zijn er al genoeg vragenlijsten ingevuld.

We verontschuldigen ons voor het ongemak en hopen dat u in de toekomst weer zult meedoen.

Heeft u vragen of opmerkingen, neem dan met ons contact op onder vermelding van het onderwerp van het onderzoek dat u probeerde in te vullen.
Had de e-mail net nog geen 5 minuten binnen (worden automatisch gecheckt)... Vaag...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:52:50 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64995891
Gewoon nog eens proberen lijkt me
pi_65000132
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:47 schreef ReisT het volgende:
Gevolg van die DDAR-verschuif actie is dat er, omdat de 6000/16000 's avonds gecombineerd rijden, er straks dus tot 's avonds laat met acht bakken dubbeldeksmat wordt gereden tussen Utrecht en Geldermalsen (nu is dat nog twee V'tjes). Over zinvollere materieelinzet gesproken.

@dennistd:
[..]

Die tweetjes en drietjes dat is zeker SGMm?
7500 (Ede-Arnhem) wordt trouwens ook SGMm, maar dat staat gepland voor april.
Dat is opzich een handige beslissing al het mat'64 weg uit Ah. Volgens mij is dit nog de kortste treindienst, of is zwolle - kampen nog korter .
Gewoon combineren, de Kampen - Ede-Wageningen stoptrein. De bible-beltexpress...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 18:55:39 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65000258
Dan kun je die trein op zondag wel opheffen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 18:57:25 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65000320
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:51 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dat is opzich een handige beslissing al het mat'64 weg uit Ah. Volgens mij is dit nog de kortste treindienst, of is zwolle - kampen nog korter .
Gewoon combineren, de Kampen - Ede-Wageningen stoptrein. De bible-beltexpress...
dan hoeft de 3600 ook niet meer te stoppen in olst en wijhe
moet je alleen nog even een waslijn boven zwolle-kampen hangen.
oh ja: en olst-deventer even verdubbelen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65000752
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:51 schreef Brembo het volgende:
Gewoon combineren, de Kampen - Ede-Wageningen stoptrein. De bible-beltexpress...
Dat zou best tof zijn. Maar doe dan wel de HELE Bible belt. En neem ook plaatsen als Veenendaal mee. En misschien Zaltbommel. En helemaal door naar Zeeland, waar nu alweer gezeik is over de Touretappe van 5 juli 2010. En uiteraard alleen op zondag rijden. Wanneer gaat station Staphorst open trouwens?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:16:14 #84
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_65001027
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wanneer gaat station Staphorst open trouwens?
Op een zondag.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_65001180
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:16 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Op een zondag.
Precies Dat is altijd de eerste dag van de nieuwe dienstregeling
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65002265
Kampen-Zwolle is de kortste, daarna denk ik Ede-Wageningen-Arnhem. Apeldoorn-Zutphen een 3de plek.
pi_65002348
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:46 schreef ghizzer het volgende:
Kampen-Zwolle is de kortste, daarna denk ik Ede-Wageningen-Arnhem. Apeldoorn-Zutphen een 3de plek.
Friedrischhafen Hafen - Friedrichshafen (Hbf) is de kortste
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 19:49:27 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65002403
Houten - Houten Castellum was in Nederland de kortste, gevolgd door de museumpendel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65002762
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:48 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Friedrischhafen Hafen - Friedrichshafen (Hbf) is de kortste
Die wint het wel met boter en suiker van het castellumtremmetje ja

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:07:30 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65003167
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wanneer gaat station Staphorst open trouwens?
Wanneer men denkt dat de koeien niet meer bang zijn van de trein, denk ik.
pi_65003747
Overigens mooie aflevering van Rail Away daarnet. Praag en Tabor in Tsjechie
pi_65003786
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Overigens mooie aflevering van Rail Away daarnet. Praag en Tabor in Tsjechie
Ah bedankt. Nu heb ik hem net gemist.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65003977
Ik heb het eerste stukkie ook gemist, kwam pas om 20:03 binnen vallen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:45:26 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65004805
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:37 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Edit:
[..]

Had de e-mail net nog geen 5 minuten binnen (worden automatisch gecheckt)... Vaag...
Grappig, ik heb een jaar of twee geleden al een keer een enquete ingevuld over DDARm, heb de plaatjes nog *ergens* opgeslagen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65005292
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grappig, ik heb een jaar of twee geleden al een keer een enquete ingevuld over DDARm, heb de plaatjes nog *ergens* opgeslagen.
Hee lelijkerd, lees je PM ff anders of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:07:25 #96
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65005650
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250

krijgen die dingen geen ATBL
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:40:20 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65007017
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:07 schreef SpeedyRich het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250

krijgen die dingen geen ATBL
Laten we hopen dat dat een fout is... het zou wel handig zijn als die dingen ook buiten de HSL-Zuid kunnen rijden. Dat is wel handig om bijvoorbeeld Breda in te komen
pi_65007313
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:07 schreef SpeedyRich het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/V250

krijgen die dingen geen ATBL
Neem aan dat het ATBvv wordt voor dit materieel, maar op een tjechisch filmpje was de hele inrichting nog leeg. Ik denk dat het nog wel een tijdje duurt voor dat dit rijdt in Nederland.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:49:42 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65007481
Dat ProRail zo streng moge wezen om dit materieel pas zo laat toe te laten, dat AB de rest niet meer kan leveren. Siemens kom er maar in
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:52:01 #100
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65007569
Ze krijgen al ETCS/ERTMS, daar kan je een "Specific Transmission Module" aanhangen zodat het systeem ook ATB-signalen kan ontvangen. Software regelt de rest, in theorie. Dan heb je dus geen ATBL nodig.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:56:12 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65007755
Dan moet de ETCS-installatie wel goed werken natuurlijk, maar ik denk dat dat AnsaldoWijhe wel gaat lukken... Ansaldo STS heeft immers ruime ervaring op dat gebied
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:59:01 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65007904
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:46 schreef Brembo het volgende:

[..]

Neem aan dat het ATBvv
ATB-Vv is een uitbreiding, geen op zichzelf staand systeem!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')