Die zijn er denk ik nog wel te vinden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:57 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
volgens mij heb je geen kruising in NL waar het ooit niet is misgegaan
Doe ik ook niet. Er liggen trouwens wel plannen om die kruising op te heffen, omdat er een nieuwe rondweg om Buitenpost heen komt. Nu rijdt alles nog door het dorp heen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kan hier toch moeilijk die kruising de schuld van geven
Woei. Als ik niet ziek naar huis was gegaan had ik daar middenin gezetenquote:
Heeft allemaal geen nut inderdaad. Ik zit regelmatig met laptop en mobiel internet in de trein op het UMTS-netwerk. Gaat prima en heel snel allemaal.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:19 schreef dennistd het volgende:
het zal wel net zo'n flop worden als de telefoon in de trein
die werd ook 4 jaar later alweer afgeschaft, omdat iedereen een mobiel had
ik geef het internet in de trein ook niet meer dan een paar jaar, tegen die tijd heeft iedereen wel een dongel oid
Een fout van het ANP? Papieren kaartjes blijven toch nog mogelijk?quote:DEN HAAG (ANP) - Ruim de helft tot driekwart van de reizigers in het openbaar vervoer (tram, bus, metro en trein) zal nog dit jaar met de ov-chipkaart reizen.
Deze verwachting sprak woensdag Leen Verbeek, commissaris van de Koningin in Flevoland, uit aan het begin van een hoorziting in de Tweede Kamer over de ov-chipkaart. Verbeek zit een werkgroep van lagere overheden voor.
Een van de belangrijkste vervoerders die met de ov-chipkaart aan de slag gaan dit jaar, zijn de Nederlandse Spoorwegen. De NS begint in mei met de ov-chipkaart op de Flevolijn tussen Lelystad en Schiphol. Directeur Reizigers Bouke Bügel zei dat de NS streeft naar een landelijke dekking op 1 oktober. Dat betekent dat NS-reizigers vanaf dat moment alleen met de elektronische betaalpas kunnen reizen.
Ja, of snel moeten rennen omdat je ergens snel moet zijn en niet in de rij kunnen gaan staan voor een van de hooguit vijf automaten op een (groot) station.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik las wel dat de NS bij het inchecken 20 euro "borg" wil gaan afschrijven. Dat wordt nog wat, gezien het RET-debacle met dat borggeld
Ik ook. Zo lang dat nog half mogelijk is wel tenminste. Ik heb nog geen reclame-offensief gezien waarin ik word aangemoedigd om aan de chip te gaanquote:Op woensdag 14 januari 2009 20:46 schreef Socios het volgende:
Ik verwerp het allemaal ten zeerste en ik zal gewoon met papieren kaartjes blijven reizen.
Het is de eerste drie (?) jaar toch ook nog gewoon goedkoper retour, papier?quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ook. Zo lang dat nog half mogelijk is wel tenminste. Ik heb nog geen reclame-offensief gezien waarin ik word aangemoedigd om aan de chip te gaan
Dat vraag ik me nu ook af!quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:06 schreef dennistd het volgende:
Trouwens: een instaptarief van 20 euro met de ov-chipkaart. Stel:
ik stap in Enschede in
vervolgens maak ik een reisje via zwolle-groningen-leeuwarden-zwolle-nijmegen-venlo-den haag
ik eindig weer in enschede, maar ik check niet uit
dan kost me dit reisje dus 20 euro.
maar wat als ik nu zeg tegen de ns dat ik naar hengelo ben gegaan, en niet heb uitgecheckt
krijg ik dan gewoon iets van 18 euro terug?
En natuurlijk, als je bijvoorbeeld van Tilburg -> Den Bosch gaat, daar een half uurtje rondloopt en dan naar Eindhoven gaat en daar even rondloopt en dan terug naar Tilburg, hoe het dan werkt?quote:
Dat zou maar zo kunnen. Maar waarom zou je naar Groningen en Den Haag gaan als je het station niet uit kan/wil?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:06 schreef dennistd het volgende:
Trouwens: een instaptarief van 20 euro met de ov-chipkaart. Stel:
ik stap in Enschede in
vervolgens maak ik een reisje via zwolle-groningen-leeuwarden-zwolle-nijmegen-venlo-den haag
ik eindig weer in enschede, maar ik check niet uit
dan kost me dit reisje dus 20 euro.
maar wat als ik nu zeg tegen de ns dat ik naar hengelo ben gegaan, en niet heb uitgecheckt
krijg ik dan gewoon iets van 18 euro terug?
Dan heb je een rondje gemaakt. Als je ergens het station uit wil (om dat rondje te lopen) dan is de locatie natuurlijk bekend, ook als je op tijd weer incheckt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:33 schreef Christiaan het volgende:
[..]
En natuurlijk, als je bijvoorbeeld van Tilburg -> Den Bosch gaat, daar een half uurtje rondloopt en dan naar Eindhoven gaat en daar even rondloopt en dan terug naar Tilburg, hoe het dan werkt?
Je kunt de stations toch gewoon wel uit? Ze kunnen toch niet overal hekken om stations gaan zetten, daar komen toch geen poortje?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zou maar zo kunnen. Maar waarom zou je naar Groningen en Den Haag gaan als je het station niet uit kan/wil?
[..]
Dan heb je een rondje gemaakt. Als je ergens het station uit wil (om dat rondje te lopen) dan is de locatie natuurlijk bekend, ook als je op tijd weer incheckt.
Veel stations krijgen idd geen poortjes. Denk met name aan alle stoptreinstationsquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:42 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Je kunt de stations toch gewoon wel uit? Ze kunnen toch niet overal hekken om stations gaan zetten, daar komen toch geen poortje?
O ja. In Groningen komen bijvoorbeeld geen poortjes, lijkt het.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:42 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Je kunt de stations toch gewoon wel uit? Ze kunnen toch niet overal hekken om stations gaan zetten, daar komen toch geen poortje?
Check.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:04 schreef James1988 het volgende:
Ik mag het hopen ja. Een trein hoort op rails, niet op asfalt. Dan is het geen trein meer, maar een bus.
ja, schijnt iets van prorail te zijn ofzoquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:03 schreef WebHawkjuh het volgende:
Zou dit een hoax zijn?
http://www.tirestrains.nl/
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:03 schreef WebHawkjuh het volgende:
Zou dit een hoax zijn?
Hij blijft geweldigquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:10 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom moet ik nu ineens hieraan denken?
Van het filmpje: "Ik mag hopen dat we over 10 jaar allemaal spoorloos zijn"quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:03 schreef WebHawkjuh het volgende:
Zou dit een hoax zijn?
Staat ergens op Internet wat de regels voor de OV Chip gaan worden? Zaken als deze ben ik erg benieuwd naar. Helemaal wat er gebeurt op al die stations zonder poortjes, want dat weer ik wel wat leuke uitjes met m'n kids die gek zijn op treinen....quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zou maar zo kunnen. Maar waarom zou je naar Groningen en Den Haag gaan als je het station niet uit kan/wil?
[..]
Dan heb je een rondje gemaakt. Als je ergens het station uit wil (om dat rondje te lopen) dan is de locatie natuurlijk bekend, ook als je op tijd weer incheckt.
In Parijs en New York rijden al jaaaaaaaaaaaren treinen van de metro op luchtbanden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:03 schreef WebHawkjuh het volgende:
Zou dit een hoax zijn?
Zou wel erg mooi zijn, want conducteuren kunnen toch niet zien waar naar toe je op weg bent.quote:
Daar was ik al bang voor, maar een paar daagjes goedkoop treinen in het jaar moet wel kunnen dus, want wat willen ze er tegen doen?quote:Als u herhaaldelijk vergeet om uit te checken, kunt u uw OV-chipkaart tijdelijk niet meer gebruiken. Dat geldt ook als u met een reisproduct reist. U kunt uw OV-chipkaart laten herstellen bij een verkoop- & informatiepunt van uw OV-bedrijf.
"Reclame meuk" kun je weigeren. Ik weet niet hoe, maar het staat in de algemene voorwaarden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:00 schreef sander89 het volgende:
Want ik hoef geen OV-chipkaart wat een flink inbreuk is op je privacy en straks krijg je ook nog allemaal reclame meuk toegezonden ofzo.
Achja, zolang ik geen 6baks-VIRM over de snelweg zie karren vind ik 't allemaal best.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
ja, schijnt iets van prorail te zijn ofzo
edit:
Tires Trains: 's werelds eerste trein op banden!
Bekijk het filmpje en de website www.tirestrains.nl.
Het filmpje is gemaakt in Medemblik, in opdracht van ProRail. Leuk gedaan, maar het idee is niet helemaal nieuw...
bron: http://www.langsderails.nl/nieuw.htm
Hij is wel lachenquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:03 schreef WebHawkjuh het volgende:
Zou dit een hoax zijn?
Is dit serieus?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Check.
http://www.movares.nl/Innovaties/Regiorailer+-+bimodale+bus.htm
Ehm, is volgens mij een serieus ingenieursbureaus ja.quote:
Waarom horen we dan al 60 jaar telkens weer dit soort plannen en komt er eigenlijk nooit ene fluit van terecht?quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:48 schreef Duvel het volgende:
Ehm, is volgens mij een serieus ingenieursbureaus ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |