Dan moet je hopen dat een vingerverver ligt te slapen en treinpaden naar hetzelfde spoor leidt.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:26 schreef knars het volgende:
Nee, dat moet absoluut niet andersom. Alhoewel, een ontspoorde DDAR levert ook wel leuke foto's op
wel na een aanrijdingquote:Op zaterdag 27 december 2008 14:59 schreef James1988 het volgende:
Is er ooit al eens een IRM ontspoord eigenlijk?
Vaak genoeg. Na aanrijdingen en ook wel door defecte wissels.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:59 schreef James1988 het volgende:
Is er ooit al eens een IRM ontspoord eigenlijk?
Neuh, Nostalgie FTWquote:Op zaterdag 27 december 2008 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Castellumtremmetje kan wel weer weg uit de OP.
En in Utrecht omdat een machinist een wissel openreed en vervolgens de trein terugzette over dat zelfde wissel, toen deed ie ook *bonk*.quote:Op zaterdag 27 december 2008 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vaak genoeg. Na aanrijdingen en ook wel door defecte wissels.
quote:Tijdens de Bruna-actie kunt u voor ¤ 17,50 een treinkaartje kopen voor één dag onbeperkt 2e klas reizen door heel Nederland voor één persoon. Dit kaartje is van 27 december 2008 t/m 24 januari 2009 te koop bij de Bruna-filialen in Nederland. Het kaartje is te gebruiken van 27 december 2008 t/m 22 maart 2009.
Geldig in de treinen van NS (binnenland), Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia op maandag t/m vrijdag na 09.00 uur en van 27 december 2008 t/m 01 januari 2009 én op zaterdag en zondag onbeperkt.
(Bruna-stationswinkels zijn uitgesloten van deze actie)
Waar zijn alle treinen van de NS eigenlijk.quote:Op zaterdag 27 december 2008 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
Neuh, Nostalgie FTW
Die staan in de NS wiki, maar de plaatjes doen hetniet meer iddquote:Op zaterdag 27 december 2008 18:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Waar zijn alle treinen van de NS eigenlijk.
Al gedaanquote:Op zaterdag 27 december 2008 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Castellumtremmetje kan wel weer weg uit de OP.
Daar heb ik heel weinig aan. De afstand van mijn huis tot de dichtstbijzijnde Bruna is nu verder dan ooit.quote:Op zaterdag 27 december 2008 18:11 schreef ReisT het volgende:
Mooi overzichtje!
Voor de liefhebbers, er is weer een (redelijk) voordelig treinkaartje te koop:
[..]
"Iemand"?quote:Op zondag 28 december 2008 09:38 schreef DaFrenk het volgende:
Voor de geïnteresseerde, iemand @ usenet zit 80 DVD's aan Bahn TV opnames te postenIn een zogenaamd "TreinOog Project" inclusief lokale website met daarin een uitgebreide index.
quote:
Dat vind ik onzin. Panne kan voorkomen natuurlijk, maar in zo'n situatie moet er gewoon binnen een uur een loc staan die die trein wegsleept naar een station.quote:Op zondag 28 december 2008 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja. Ik neem aan zulke discussies als op HGBTF al niet eens meer deel eigenlijkAlleen maar spoorlui die komen uitleggen dat en waarom het niet sneller *kan* en dat men het maar moet slikken etc etc etc.
Wat een vingerververs bij Infrabel toch.quote:Op zondag 28 december 2008 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja. Ik neem aan zulke discussies als op HGBTF al niet eens meer deel eigenlijkAlleen maar spoorlui die komen uitleggen dat en waarom het niet sneller *kan* en dat men het maar moet slikken etc etc etc.
Infrabel, Incapabel, het rijmt ookquote:Op zondag 28 december 2008 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat een vingerververs bij Infrabel toch.
De prijs zal wel veel goedmaken, denk ik zo. Maar het is echt te bizar voor woorden.quote:Ik begrijp niet dat de Belgische treinreiziger hun fratsen slikt, terwijl ze nog beroerde presteren dan ProRail.
Waar gaat dit over?quote:Op zondag 28 december 2008 18:52 schreef SpeedyRich het volgende:
fles de foto 1700 op dat grensstation en die vertrekkende trein is puik plaatje
Mja, dat dus. Maar samen met Nico Spilt ben ook ik benieuwd naar de details.quote:Laatste nieuws: 's avonds is treinstel 273 bij het Spoorwegmuseum ernstig beschadigd bij een aanrijding door een Sprinter. Details zijn mij nog niet bekend.
NMBS wordt overgefinancieerd door de overheid, net zoals de MIVB/STIB, VVM De Lijn en SRWT TEC.quote:Op zondag 28 december 2008 18:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Infrabel, Incapabel, het rijmt ook
[..]
De prijs zal wel veel goedmaken, denk ik zo. Maar het is echt te bizar voor woorden.
Als ik Descheemaeker zou zijn, zou ik m'n ogen uit m'n kop schamen... om aan leiding te staan van zo'n beroerd presterend bedrijf. NMBS draait toch nog steeds verlies, als ik me niet vergis?
??quote:Op maandag 29 december 2008 09:55 schreef Duvel het volgende:
En weer een machinist minder in actieve NSR-dienst.![]()
![]()
Auw ->quote:Op maandag 29 december 2008 00:44 schreef sander89 het volgende:
Die sprinters knallen wel vaak ergens tegen op![]()
Ben bang dat ik ga schrikken als ik de foto's zie
Dat kun je ook wel fietsen.quote:Op maandag 29 december 2008 16:39 schreef bork het volgende:
Speciaal vandaag om 17.52 en 18.52 van Hilversum naar Utrecht Maliebaan zonder overstap!!!
[ afbeelding ]
Bedankt voor de foto's. Ziet er niet zo best uit.quote:Op maandag 29 december 2008 16:59 schreef bork het volgende:
[..]
Auw ->
[ afbeelding ]
Kant die tegen het juk is aangekomen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Andere kant (SGM-knal)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ban gehadquote:Op zondag 28 december 2008 09:06 schreef Wadloper het volgende:
Ik neem ook al geen deel meer met de discussies op Somda. Ik mag dat trouwens niet eens meer
Jepquote:
Klopt helemaal Peterseliequote:Op maandag 29 december 2008 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, die krijg je daar zo en aan discussies daar deelnemen heeft geen zin, omdat er of 80x hetzelfde wordt gezegd en/of de mensen het dan nog niet willen geloven.
Kon je wel fluiten naar je tussenrondje met Jannowitzbrucke? Nog ff nagekeken, kende dat alleen als U-Bahn station maar inderdaad komt ook DB langsquote:Op maandag 29 december 2008 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Nou. We zijn er hoor. Potsdam.
9:41 keurig met de PE vanuit Amf vertrokken
tot en met Rheine op tijd
aankomst Osnabruck +8
Vertrek Osnabruck +142 (tijdje stil gestaat tot de baan weer vrij waas, aanrijding met persoon)
aankomst Stendal +144
Oh nog een stremming, we worden omgeleid via Wittenberge, daarvoor moet alleen wel even de lok omlopen.
Staat de lok aan de andere kant: Oh, stremming voorbij. Lok weer terug omlopen....
Vertrek Stendal +165
Aankomst Berlin Hbf +172. En nu maar eens een biertje
Bedoel je zoiets?quote:Op dinsdag 30 december 2008 01:43 schreef James1988 het volgende:
Jaarrapporten, winst, omzet, reizigerswaardering, enzovoorts?
quote:U heeft veel kritiek gekregen op uw keus in 2004 voor treinen van het Italiaanse AnsaldoBreda omdat dit bedrijf bekend staat om zijn trage levering. Had u achteraf niet liever een andere fabrikant gekozen?
„Het ging om een Europese aanbesteding in 2002. Op dat moment maakte het Franse Alstom grote verliezen, en dreigde het zelfs failliet te gaan. Bombardier kon deze trein niet leveren. AnsaldoBreda had gewoon het beste bod. En ook de Italianen zaten te wachten op ERTMS, waarvan de laatste specificaties pas in juni van dit jaar kwamen. Dat was dus veel te laat, maar dat kun je de Italianen niet kwalijk nemen.”
Peijs dwong u destijds om andere treinen er bij te huren, in afwachting van die van AnsaldoBreda.
„Ja, en die zijn er ook gekomen. De schuldvraag is later omgedraaid. Peijs vond eerst dat de fout bij HSA lag [de HSA is de alliantie die de hsl-zuid gaat exploiteren, waar NS voor 90 procent in deelneemt en KLM 10 procent, red.] en eiste financiële genoegdoening omdat de staat de eerste inkomsten van de concessiehouder zou mislopen.
„Maar in tweede instantie kreeg HSA gelijk: niet zij zat fout, maar de staat. Oorzaak en gevolg werden duidelijk. Alles kwam weer neer op ERTMS als dé oorzaak van alle vertraging en daarvoor was HSA niet verantwoordelijk. Nu ontvangt HSA geld van de staat wegens gemaakte kosten.”
Komen ze nog wel, die treinen van AnsaldoBreda?
„Jazeker. Begin 2009 wordt de eerste getest op de hsl-zuid. Het spoor is beschikbaar. De afgelopen tijd hebben we de gehuurde treinen getest en we hebben heel veel geleerd. Daar zijn de testen ook voor bedoeld.”
Leeuwarden - Wolvega toch ook, of wordt die inmiddels met ICM gereden?quote:Op woensdag 31 december 2008 16:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Een half uur later passeren NSR's 3436 en 3421 als stoptrein Groningen - Zwolle. Alleen hier rijden dieseltreinstellen DM90 voor 100% van de rit onder de draad.
Loc 1700 mogen in principe dat tot 40 km/u.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:41 schreef ghizzer het volgende:
laatst stond hier iets over dat een loc nooit met 2 pantografen omhoog mag rijden, maar de laatste maanden zie ik regelmatig 1600/1700-series die dat wél doen. Weet iemand hier iets meer over? Bedankt alvast!
Ai.. mogelijk geduwd ook nogquote:Op donderdag 1 januari 2009 10:11 schreef Duvel het volgende:
En het jaar begint weer goed:
http://www.ad.nl/rotterda(...)epen_door_trein.html
van het zelfdequote:
*schreeuwt: SUKKEL, LEES HET ARTIKEL!quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:22 schreef SpeedyRich het volgende:
moet je ook maar niet over het spoor heen gaan
* mompelt iets van: eigen schuld..............
Toch niet richting spoor gaanquote:Op donderdag 1 januari 2009 15:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
*schreeuwt: SUKKEL, LEES HET ARTIKEL!
Ik kocht met kerst een boekenbon, zat een kaartje bij voor 2e passagier gratisquote:Op zaterdag 27 december 2008 18:11 schreef ReisT het volgende:
Mooi overzichtje!
Voor de liefhebbers, er is weer een (redelijk) voordelig treinkaartje te koop:
[..]
Stressvrij treinen, oké. Vertraging op de trein vind ik niet zo erg.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Iedereen een stress-vrij trein jaar toegewenst
Twentsche Courant Tubantiaquote:Extra geld voor treinverkeer over de grens
vrijdag 02 januari 2009 | 18:00 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 02 januari 2009 | 18:23
ENSCHEDE - Twente moet snel een plan maken om de reistijd op de treinverbinding vanuit Enschede naar Münster en Dortmund te 'bekorten.' Verder zou deze spoorverbinding moeten worden doorgetrokken naar Hengelo en uiteindelijk Almelo, zodat ook station Enschede Drienerlo in de route is opgenomen waarvan veel Duitse studenten van de Universiteit Twente profiteren.
CDA-Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt uit Hengelo roept regio en provincie Overijssel op om hierover in overleg te gaan met de Duitse autoriteiten. Het CDA maakte zich sterk in de Kamer voor meer geld in het Infrastructuurfonds van het rijk, na een lobby van de christendemocraten vanuit Twente.
Kort voor kerst nam de Kamer een voorstel aan van CDA en ChristenUnie om twintig miljoen euro extra toe te voegen aan dit fonds voor grensoverschrijdende treinverbindingen. De Twentse projecten worden daarbij specifiek genoemd. Regio en provincie moeten zelf ook bijdragen aan eventuele maatregelen. Maar allereerst moet er een plan van aanpak komen. " Het zou mooi zijn als er snel een proefproject komt, om te kijken of het kan" , aldus Omtzigt.
Nou, nou, nou! Wat een haast allemaal zeg. Haastige spoed is zelden goed! Ik stel voor om eerst een stuurgroep in te stellen (waarvoor ik als penningmeester beschikbaar ben) en vervolgens een projectgroep in te stellen waarna er aan een pilot gedacht kan worden.quote:Maar allereerst moet er een plan van aanpak komen
Anders laat je die trein uit Duitsland toch gewoon in plaats van de 7900 doorrijden naar Zwolle?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:45 schreef dennistd het volgende:
mja, waar zouden deze treinen op aansluiten dan?
als ie in enschede door zou rijden na een korte stop komt ie tussen de 7900 en de intercity in, en deze zitten in almelo al kort achter elkaar, wat dus niet zou kunnen
Op zich wel een goed idee, maar ik denk wel dat een dergelijke verbinding erg gevoelig is voor vertragingen met 24 stops ipv 11. De dienst raakt bijvoorbeeld bij Münster vertraagd, en neemt die vertraging dus mee naar Nederland of v.v. De tijdbuffers in Enschede verdwijnen dus.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:07 schreef ReisT het volgende:
[..]
Anders laat je die trein uit Duitsland toch gewoon in plaats van de 7900 doorrijden naar Zwolle?
Ik ben op de heenweg meteen naar Potsdam gegaan, zoals het plan ook eigenlijk al was. Op de terugweg, vandaag dus, kon ik toch wat eerder weg waardoor ik heel lijn 7 van de S-bahn (Potsdam - Ahrensfelde) heb kunnen doenquote:Op maandag 29 december 2008 22:03 schreef bork het volgende:
Kon je wel fluiten naar je tussenrondje met Jannowitzbrucke? Nog ff nagekeken, kende dat alleen als U-Bahn station maar inderdaad komt ook DB langs
Nice, goed gedaan, welkom thuis.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben op de heenweg meteen naar Potsdam gegaan, zoals het plan ook eigenlijk al was. Op de terugweg, vandaag dus, kon ik toch wat eerder weg waardoor ik heel lijn 7 van de S-bahn (Potsdam - Ahrensfelde) heb kunnen doenSterker nog, ik ben er in Lichtenberg even uit geweest omdat daar de mooiste trein ooit gebouwd stond te zonnebaden met een vers laagje sneeuw
![]()
Maar nu ben ik weer in Utrecht
Oh en er was ook nog een excursie op woensdag die me een slagje Frankfurt/Oder in de schoot wierp![]()
Deze jongedamequote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:27 schreef bork het volgende:
Lichtenberg, bekend terrein, ben wel erg nieuwsgierig wat je aantrof onder een laagje sneeuw.
oe, ziet er goed uit, nu snap ik je opmerking welquote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze jongedame![]()
[ afbeelding ]
Vanaf 1963 werden deze vierbaks dieseltreinstellen in de DDR gebouwd voor de grote internationale verbindingen zoals Berlin - Wien - Praha. Volgens een aantal bronnen staat dit treinstel al minimaal sinds oktober 2004 afgesteld op een zijspoortje in Berlin-Lichtenberg. Ben eigenlijk wel benieuwd of er überhaupt plannen zijn om er nog iets mee te gaan doen....
De stoptrein Zwolle-Enschede behoort volgens mij nog tot het landelijk pakket, tot 2015 zal daar niet aan getornd worden lijkt me.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:19 schreef Charango het volgende:
[..]
Op zich wel een goed idee, maar ik denk wel dat een dergelijke verbinding erg gevoelig is voor vertragingen met 24 stops ipv 11. De dienst raakt bijvoorbeeld bij Münster vertraagd, en neemt die vertraging dus mee naar Nederland of v.v. De tijdbuffers in Enschede verdwijnen dus.
Daarnaast zal het er wel mee te maken hebben dat het twee verschillende concessielijnen zijn volgens mij (moeilijk om als een lijn aan te besteden)
er was toch ook sprake van dat het stuk Wierden-Zwolle geëlektrificeerd en dubbel baans zou worden?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 02:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De stoptrein Zwolle-Enschede behoort volgens mij nog tot het landelijk pakket, tot 2015 zal daar niet aan getornd worden lijkt me.
quote:Utrecht Centraal-Den Haag Centraal Zaterdag 3 Januari 11:06
Oorzaak Tussen Zoetermeer Oost en Nieuwerkerk a/d IJssel rijden geen treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Den Haag Centraal en Amersfoort/Utrecht Centraal reizen via Schiphol.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Woerden reizen via Leiden Centraal.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Gouda reizen via Rotterdam Centraal.
Dat ie er nog zo piekfijn uit ziet na 4 jaar daar te staanquote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze jongedame![]()
[ afbeelding ]
Vanaf 1963 werden deze vierbaks dieseltreinstellen in de DDR gebouwd voor de grote internationale verbindingen zoals Berlin - Wien - Praha. Volgens een aantal bronnen staat dit treinstel al minimaal sinds oktober 2004 afgesteld op een zijspoortje in Berlin-Lichtenberg. Ben eigenlijk wel benieuwd of er überhaupt plannen zijn om er nog iets mee te gaan doen....
HTF kan dat? De A32's in Stockholm zijn geschikt voor barre weeromstandigheden en hun broertjes hier beginnen te kuren bij de minste ijzel?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:22 schreef knars het volgende:
In verband met ijzel vonden de lightrail trammetjes het vanmorgen ook wel erg moeilijk om tussen Alphen en Gouda te pendelen. Ik zie nu dat de vertreksporen gewijzigd zijn naar spoor 3 op Alphen en spoor 11 op Gouda. Lijkt mij dat ze die brakke plastic pleurisdingen dus weer eens aan de kant hebben gezet en de good old citypendel weer van stal hebben gehaald
Zo beredeneerd zouden die trams het altijd goed moeten doen, maar ik heb er jarenlang ellende mee gehad op de RGL. Scheen iets te maken te hebben met de beveiliging op het baanvlak en een aantal bochten die de tram niet goed kon nemen, een gebrek aan communicatie tussen NS en HTM, materieeltekort en een monteur die vanuit Den Haag moet komen om ergens tussen Gouda en Alphen iets te repareren (wat door miscommunicatie tussen NS en HTM nog wel eens de mist in wil lopen). Dat, en het zijn klotebakken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
HTF kan dat? De A32's in Stockholm zijn geschikt voor barre weeromstandigheden en hun broertjes hier beginnen te kuren bij de minste ijzel?
vet! ja die was het! wanneer is de plan w uit de dienstregeling gehaald en op welk traject heeft deze gereden?quote:
Volgens mij zag ik vanavond bij het binnenrijden van Gouda (met de auto) inderdaad een Plan V'tje op het spoortje naar Alphen!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:00 schreef knars het volgende:
Maar wat er vanochtend nou mis was weet ik ook niet; ik las op de NS site dat er vertraging van 15 tot 30 minuten was tussen Alphen en Gouda ivm ijzel, en toen die storingsmelding voorbij was zag ik bij Actuele vertrektijden (via traphic.nl) dat niet de lightrailsporen (verlaagde perrons 4LR op Alphen en 9 op Gouda) wedren gebruikt, maar 3 en 11 die ook voor de spitstreinen Gouda-Alphen-Leiden worden gebruikt (wordt doorgaans met SGMm gereden, heel soms nog mat64). Vandaar dat ik aanneem dat die A32s weer aan de kant zijn geschoven.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze jongedame![]()
[ afbeelding ]
Vanaf 1963 werden deze vierbaks dieseltreinstellen in de DDR gebouwd voor de grote internationale verbindingen zoals Berlin - Wien - Praha. Volgens een aantal bronnen staat dit treinstel al minimaal sinds oktober 2004 afgesteld op een zijspoortje in Berlin-Lichtenberg. Ben eigenlijk wel benieuwd of er überhaupt plannen zijn om er nog iets mee te gaan doen....
"Etwa 2 Stunden später" stond er. In Osnabrück liep dat gewoon min of meer real time mee:quote:
quote:Stoptrein Hengelo-Rheine stap dichterbij
Twente moet haast maken met een plan voor een nieuwe grensoverschrijdende spoorverbinding tussen Hengelo en Rheine.
De gemeenten Hengelo en Oldenzaal willen samen met de provincie, de regio Twente en de overheden aan Duitse kant van de grens een stoptrein laten rijden tussen Hengelo en Rheine. Het rijk heeft voor de kerst 20 miljoen euro uitgetrokken voor grensoverschrijdend openbaar vervoer. Twente wil daarvan een paar miljoen euro voor Hengelo-Rheine. In de zomer al moet een pilot van start gaan met treinen tussen de twee steden. De politiek verwacht dat er meer plannen zijn dan er geld is, waardoor haast gemaakt moet worden. Twente wil ook geld voor een snellere verbinding tussen Enschede en Munster.
Hmm ook lekker verwarrend. Welke buitenlander weet nu waar Schiphol ligt. Beter hadden ze er Amsterdam Flughafen of iets dergelijks van gemaakt. Aangezien het gros van het vollk in de Pimpel toch echt wel naar Amsterdam wil. Immers een vliegveld hebben ze in Berlijn ook wel.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, Het Bewijs.
[ afbeelding ]
+172 dus. Echt waar.
Boejje, ding kwam vanuit Schiphol. "Nicht einsteigen bitte"quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hmm ook lekker verwarrend. Welke buitenlander weet nu waar Schiphol ligt. Beter hadden ze er Amsterdam Flughafen of iets dergelijks van gemaakt. Aangezien het gros van het vollk in de Pimpel toch echt wel naar Amsterdam wil. Immers een vliegveld hebben ze in Berlijn ook wel.
Ik heb er nog steeds niets over gehoord, ik zal het opzoeken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:22 schreef ghizzer het volgende:
[..]
er was toch ook sprake van dat het stuk Wierden-Zwolle geëlektrificeerd en dubbel baans zou worden?
En ook dit begrijp ik niet van Stadler Rail, ze hadden die treinen ook kunnen testen onder Zwitserse omstandigheden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:40 schreef dennistd het volgende:
Op dordrecht-geldermalsen heeft vandaag zelfs een v'tje een slag moeten maken, omdat de gtw's het ijs niet van de bovenleiding konden krijgen....
*proestquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, Het Bewijs.
[ afbeelding ]
+172 dus. Echt waar.
Zijn de wasmuntjes weer eens op?quote:Op zondag 4 januari 2009 18:18 schreef dennistd het volgende:
Een fotootje die ik op somda tegenkwam van een nogal smerige Plan V 911
[ afbeelding ]
Ah, een beetje vorst en de wasstraten werken niet meer...quote:Op zondag 4 januari 2009 18:18 schreef dennistd het volgende:
Een fotootje die ik op somda tegenkwam van een nogal smerige Plan V 911
[ afbeelding ]
Afgelopen woensdagmiddag ook, d8 een oudejaars cadeau van de NSquote:
Oude wasmachines mogen niet meer draaien als het kouder is dan 2 graden, en er nachtvorst dreigt.quote:Op zondag 4 januari 2009 18:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ah, een beetje vorst en de wasstraten werken niet meer...
quote:Op zondag 4 januari 2009 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
En wie me deze terughaalt krijgt een biertje![]()
[ afbeelding ]
Gewoon. Degene die weet waar deze foto genomen is, en zelf daarheen gaat om dezelfde foto te maken, die krijgt een biertje van mijquote:
Tja, die helling van Ans. Het blijft een probleem. Bergop mogen machinisten slechts 100 kilometer per uur, bergaf slechts 70.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, en nu ik. WAT een dag.
Keurig min of meer op tijd gereden vanaf Utrecht (vertrek 11:38) naar Maastricht en Luik. In Luik bleek een spoorboekje ineens het Godsvermogen van ELF euro te kosten (In NL 5,50, en ondanks wat broodnodige verbeteringen is de NL versie nog steeds VEEL beter). Dus ik neem die vette IC die 200 km/h rijdt over de Neubaustrecke Ans - Leuven![]()
Tenminste.... als hij de helling bij Ans op kan komen dusHoppatee, +31. Nou ja, ik had eerder deze week al eens +172 meegemaakt, dus allez.
Leuk gezellig in Brussel-Nationaal-Luchthaven even over de resten van het slagveld geklauterd naar het oude station aldaar, met veel dank aan een spoormaatje. Was heel gezellig. Maar ja, ik moest ook nog terug naar huis, dus hoe doe je dat? De IR van 17:37 naar Leuven. +11okee, geeft niet. in Leuven de IC gepakt terug naar Luik zoals het plan toch al was. In Luik het klassiekske naar Maastricht, die helaas luid tyfonerend iedere overweg stapvoets passeerde, ondanks dat alle overweginstallaties volledig in functie waren
Gevolg: +12 in Maastricht, waar ik maar 6 minuten overstap gehad zou hebben, enfin, +30 dus. Lekker
Dan in Eindhoven denkt NS dat ze het wel met 1 treinstel kunnen trekken naar Amsterdam, dus iedereen wordt uit de achterste in de voorste gejaagd. Ook fijn. Dan blijkt de plee kapot volgens een conducteur, evenals de plee in het naburige rijtuig. Even later is een medereiziger naar een conducteur gaan zoeken, heeft die (een andere) gevonden, en deze conducteur zegt "mwoa, een kleine, dat kan nog wel even." En ook ik krijg toestemming. Dus ik kom bijna naar buiten, komt conducteur nr 1 toestanden maken. "Ik heb toch gezegd dat die plee kapot was, wat doe je daar dan??!!" Ik zeg "Ja hoor eens, ik heb toestemming van je collega etc" Hij: "Waar is die collega dan?? Want ik heb nog niemand gezienDus hoe je daar binnen komt...."
WTF je weet toch wel van elkaar wie er op die trein zit of wat?
Na ja toen waren we in Utrecht en moest ik er toch uit. Maar wat een gezeik zeg. Ik word zowat half beschuldigd van het hebben en gebruiken van een sleutel terwijl die sjappies niet eens van elkaar weten wie er aan boord is.
Samenvatting:
NMBS ga dood met je geklooi op die helling bij Ans
Prorail ga dood met die onnodige overwegneuzelarij
NS zorg eens dat je conducteurs van elkaars bestaan op de hoogte zijn, en dat je spiksplinternieuwe treinstellen niet binnen 6 weken met allerlei defecten rondrijden. Om dan vervolgens je reizigers de zwarte piet toe te gaan spelen
Dat was het. Dank voor uw aandacht.
Excursiepuntje voor deze week, en als ik me vergis waar ik denk dat je m gehaald heb ,heb ik in ieder geval een leuk ritje gehadquote:Op zondag 4 januari 2009 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
En wie me deze terughaalt krijgt een biertje![]()
[ afbeelding ]
Ik zou t knap vindenquote:Op maandag 5 januari 2009 00:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Excursiepuntje voor deze week, en als ik me vergis waar ik denk dat je m gehaald heb ,heb ik in ieder geval een leuk ritje gehad
Post eens watquote:Op maandag 5 januari 2009 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
TsoekkieJa VET daar joh
![]()
Aardig wat kunnen doen kwa spoor gelukkigmaar iig super dagen gehad met die lui daar
Ja verder nog wel wat ja, maar niet veel. Wat S-bahn gedoe. Er staat in FFO wel een stoomloc on static display maar ik had die dag zware batterij-problemenquote:Op maandag 5 januari 2009 00:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja die had ik al gezien inderdaad. Bordjes ook enzo. Goeie vangst gedaan dus. Maar had wel wat meer treintjes ofzo verwacht. Je hebt zo te zien naast sneeuw ook zon gehad, beste wat er is
quote:
quote:Op maandag 5 januari 2009 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar goed, dat is triviaal. Daar krijg je geen biertje voor
quote:Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn alle NS ICE 3M nu ontdaan van de mooie NS logo's of rijdt er nog 1 of 2 met NS logo's ?
Ok, kan gebeuren.quote:Eindhoven Maandag 5 Januari 10:12
Oorzaak Rond Eindhoven rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Wat is een materieelprobleem en waarom kan het nog 6,5 uur duren voordat dat is opgelost?quote:Ede-Wageningen-Amersfoort Maandag 5 Januari 08:53
Oorzaak Tussen Amersfoort en Barneveld Centrum rijden minder treinen door een materieelprobleem.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Reisadvies
Omdat er blijkbaar een trein stuk is?quote:Op maandag 5 januari 2009 10:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is een materieelprobleem en waarom kan het nog 6,5 uur duren voordat dat is opgelost?
Stuur een loc eropaf die 'm wegsleept naar een werkplaats, en klaar ben je? Lijkt me raar dat dat tot 17.00 moet duren...quote:Op maandag 5 januari 2009 10:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar een trein stuk is?
Goeie vraag eigenlijk. De 4652 en 4654 zijn zoiezo al NS Hispeed, maar de 4651 en 4653 heb ik al te lang niet gefotografeerd, dus moet ik je daarop het antwoord schuldig blijven. Maar om eerlijk te zijn: ik denk wel dat die stellen ook al NS Hispeed zijn.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef SpeedyRich het volgende:
verder zijn alle NS ICE 3M nu ontdaan van de mooie NS logo's of rijdt er nog 1 of 2 met NS logo's ?
Personeelstekort misschien?quote:Op maandag 5 januari 2009 10:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar een trein stuk is?
Daar staat ie al, ze hebben gewoon niet genoeg materieel om de dienst uit te voeren.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Stuur een loc eropaf die 'm wegsleept naar een werkplaats, en klaar ben je? Lijkt me raar dat dat tot 17.00 moet duren...
voorste heeft wel wat weg van de s-bahn. over de achterste zie mijn vorige post. mag ik nog een keer gokken? hamburg? (gezien de grote havenkranen)quote:Op maandag 5 januari 2009 12:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is geen Berlijn hoor.. Die metrostellen rijden daar helemaal niet!
De kleuren van de S-Bahn Berlijn zijn rood , beigegeel/rood of geheel beigegeelquote:Op maandag 5 januari 2009 12:51 schreef ghizzer het volgende:
[..]
voorste heeft wel wat weg van de s-bahn.
er schijnen nog wel een aantal problemen te zijn, onder andere met de dodeman, waardoor ie niet waarschuwt maar direct een snelremming inzetquote:Op maandag 5 januari 2009 13:59 schreef Nightshadow het volgende:
http://www.ad.nl/denhaag/(...)in_startblokken.html
Weet iemand hier eigenlijk al meer over?
Dan kijk jij vanuit het centrum richting het station... anders zag je wel wat meer VIRM's en ICRm's...quote:Op maandag 5 januari 2009 14:08 schreef James1988 het volgende:
Ik zit hier nu bij een klant in 's-Hertogenbosch, met uitkijk op het Centraal Station. Als treinenliefhebber kijk ik dus ook regelmatig naar buiten, maar eigenlijk is het best saai: ik zie voornamelijk VIRM, heel soms een ICRm. Verder is het Mat '64.
Nee, ik kijk juist vanuit het zuiden richting station.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:22 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dan kijk jij vanuit het centrum richting het station... anders zag je wel wat meer VIRM's en ICRm's...
lijkt me dan dat je dan kijkt op stuk 's-Hertogenbosch-Eindhoven. Want daar rijden voornamelijke VIRM's en de stoptrein naar Eindhoven (Mat'64).quote:Op maandag 5 januari 2009 14:08 schreef James1988 het volgende:
Ik zit hier nu bij een klant in 's-Hertogenbosch, met uitkijk op het Centraal Station. Als treinenliefhebber kijk ik dus ook regelmatig naar buiten, maar eigenlijk is het best saai: ik zie voornamelijk VIRM, heel soms een ICRm. Verder is het Mat '64.
Dan zie je juist de sporen richting Eindhoven/Roosendaal waar VIRM en ICRM's oprijden... en twee maal in het uur de stoptrein naar Breda.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, ik kijk juist vanuit het zuiden richting station.
lijkt mij niet.. want hij zegt de ICRM's soms te zien.. dan lijkt mij dat je dan geen zicht heb op het traject richting Tilburg/Roosendaal, tenzij het natuurlijk een kwestie is van toeval.. dat hij dus nét niet die momenten kijkt dat de IC richting Roosendaal voorbij komt.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:34 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dan zie je juist de sporen richting Eindhoven/Roosendaal waar VIRM en ICRM's oprijden... en twee maal in het uur de stoptrein naar Breda.
Op spoor 7 stopt/vertrekt de IC naar Roosendaal, stroptrein Bredaquote:Op maandag 5 januari 2009 14:36 schreef ghizzer het volgende:
[..]
lijkt mij niet.. want hij zegt de ICRM's soms te zien.. dan lijkt mij dat je dan geen zicht heb op het traject richting Tilburg/Roosendaal, tenzij het natuurlijk een kwestie is van toeval.. dat hij dus nét niet die momenten kijkt dat de IC richting Roosendaal voorbij komt.
Misschien heeft het met sectiecodes te maken?quote:Op maandag 5 januari 2009 14:46 schreef Dichterbijer het volgende:
Daarnaast de vraag... waarom is er een spoor 1c in Den Bosch...
Zag in de kerstvakantie Hispeed ICE in Brussel Noord stoppen, rit ging naar Luik-Aken-Keulen, wist niet dat ze daar actief waren met ICE'squote:Op maandag 5 januari 2009 10:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Goeie vraag eigenlijk. De 4652 en 4654 zijn zoiezo al NS Hispeed, maar de 4651 en 4653 heb ik al te lang niet gefotografeerd, dus moet ik je daarop het antwoord schuldig blijven. Maar om eerlijk te zijn: ik denk wel dat die stellen ook al NS Hispeed zijn.
Dan zullen die ICE's ook toegelaten zijn op het Belgische net. In ieder geval zijn er dagelijkse diensten tussen Brussel en Frankfurt.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:41 schreef bork het volgende:
[..]
Zag in de kerstvakantie Hispeed ICE in Brussel Noord stoppen, rit ging naar Luik-Aken-Keulen, wist niet dat ze daar actief waren met ICE's
[ afbeelding ]
Klopt ook nog.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag er gisteren ook eentje met volle snelheid langs een perronspoor in Leuven suizen. Leek op de normale baanvaksnelheid daar (200 km/h).
Precies. Maar 200 langs een perronspoor?quote:Op maandag 5 januari 2009 17:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt ook nog.
De HSL-lijn tussen Leuven en Ans toch?
Bijna goed, het was Baumwall, net iets verderop.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:15 schreef Harmen1984 het volgende:
Hamburg toch, U-Bahn Landungsbrucken?
Gebeurt in Duitsland ook, bijvoorbeeld op Hamm-Bielefeld.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Maar 200 langs een perronspoor?Dat dat zomaar kan daar
Rare jongens, die Belgen
Dan rijdt er nog een stopper tussen Luik en Brussel-Zuid.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Maar 200 langs een perronspoor?Dat dat zomaar kan daar
Rare jongens, die Belgen
Die rijdt vanaf Ans over een totaal andere route (Lijn 36, red.)quote:Op maandag 5 januari 2009 18:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Dan rijdt er nog een stopper tussen Luik en Brussel-Zuid.
Of hij had materieel bij zich wat niet harder konquote:Op de site http://www.belrail.be lees ik dat Leuven-Ans (lijn 2, red.) zelfs geschikt is voor snelheden tot 300 km/h.
Of de machinist had alle tijd van de wereld of hij had de configuratie niet optimaal ingesteld.
Het is goed met je. Als er mensen die trein uit moeten, ga dan vegen. Wat verwacht die klojo nou, dat we strootjes gaan trekken?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Onthoud goed: Een reizigersoverschot is altijd de schuld van de reizigers. Altijd.
Aan de oorzaak niet nee, maar wel aan de oplossing.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, ze kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen
Wat stel jij voor dan?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:27 schreef hooibaal het volgende:
Je weet dat er 600 man per half uur aankomen vanuit utrecht, en als je er maar 350 per half uur wil afvoeren gaat er dus iets mis. Ga mensen geen oplossing suggereren die er niet is (stoptrein is ook vol, en de volgende sneltrein natuurlijk ook. Daarnaast denk ik niet dat iemand het verkeer gaat regelen om de mensen die het langste staan te wachten het eerste weer in de trein te kijken. Iedereen die vertraging heeft wordt uiteindelijk een keer pischagrijnig, en dan helpt het als je een conducteur hebt die een beetje met je meedenkt, in plaats van alleen maar met bullshitoplossingen te komen.
Deuren dicht en rijden. Zoals ik al zei, iedereen die er op dat moment was, zat en stond al in de trein. Maar ga geen mensen naar een trein sturen waar ze ook niet inpassen. Dat is toch gelul?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat stel jij voor dan?
"Mensen, krijg de pest, deze trein rijdt ook niet"?
Zomaar even een treinstel bijplaatsen is geen optie namelijk. Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan. Bovendien zouden de mensen er niet kunnen instappen vanwege de beschikbare perronlengte.
Geen omreisadvies maar dan? Krijg je weer het gezeik dat er geen omreisadvies kwam, "terwijl iedereen weet dat je ook makkelijk via Den Bosch had kunnen reizen"
Zeg het maar hoor, ik ben benieuwd
Heeft het niet iets te maken met het feit dat er ook mensen uit moeten kunnen stappen?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:41 schreef von_Preussen het volgende:
Zijn er eigenlijk regels voor wanneer treinen "te vol" zijn, of ligt dat maar aan de inschatting van de conducteurs?
Want ik heb zo af en toe ook in treinen gezeten die afgeladen vol waren, en die reden gewoon zonder morren wel.
Oja, vergeten bij te vermelden: Tot zover de theorie..quote:Op maandag 5 januari 2009 20:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja die regels zijn bekend bij bijsturing NS. Zoiets als DDAR 4 bakken waarbij overloop vol zijn, betekent 1200 man. Daarvanuit gaan dan weer lijntjes om eventueel treinen te verlengen etc.
Die trein is na 20 minuten zinloos geouwehoer en geheenenweerstuur van verkleumde reizigers alsnog gaan rijden met alle mensen die erin zaten en stonden. En toch konden in Oss netjes alle mensen die daar moesten zijn eruit.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:11 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Heeft het niet iets te maken met het feit dat er ook mensen uit moeten kunnen stappen?
Ja mooi man, de principele kloothommel uithangen. Dan duw je 600 man het perron op, en heb je het probleem verplaatst naar de volgende trein. Heel goed, u gaat door naar de volgende ronde!quote:Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven.
Laatst ging ik van Amersfoort naar Groningen. Er was niks bijzonders gebeurd, maar er kwam gewoon een veel te korte trein. Toen werd juist opgeroepen dat iedereen moest doorlopen en in de gangpaden moest gaan staan zodat iedereen erin paste.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven.
Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..quote:Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan.
Nee hoor, ik zoek ook altijd bewust bakken uit in koplopersquote:Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert.
Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Op de Oost ook hoor. Heb al eens gehad dat Amsterdam - Enschede met 3 bakken ICM gereden werd, terwijl de trein van een half uur later er ineens 14 hadquote:Op maandag 5 januari 2009 20:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja hebt vol en je hebt vol heMaar soms is het echt gepruts in de NoordOost tussen Amersfoort en Zwolle...
Die bakken mijd ikquote:Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert.
Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Precies, en als je al op elkaar staat wordt het vanzelf wel warm (of klef, hoe je dat ook wilt zien).quote:Op maandag 5 januari 2009 20:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..
Je wilt het horen he? JA. Sociaal gehandicapte treinennerd ben jequote:Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en steenkoude treinstellen op voorraad staan. En anders maar wel: Dan had je OOK gezeik gehad.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..
De Binckhorstboog...quote:Op maandag 5 januari 2009 21:03 schreef Lemjur het volgende:
Dat DD-AR materieel begint ook te vervelen, ik ben wel weer in voor een rondje Nederland. Zijn er nog leuke stukjes aan te bevelen?
quote:Op maandag 5 januari 2009 21:03 schreef Lemjur het volgende:
ik ben wel weer in voor een rondje Nederland.
Ik let ook altijd op baknummersquote:Op maandag 5 januari 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je wilt het horen he? JA. Sociaal gehandicapte treinennerd ben je
Hé, ik moet toch wat doenquote:
Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naarquote:Op maandag 5 januari 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Afgelopen jaar heb ik wel op treinstelnummers gelet en van alles bijgehouden. Dat is me te veel werk, daar stop ik mee
Baknummers zijn andere dingen hoorquote:Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naar"Hey daar heb je de 9560," dat idee, zegmaar.
Ja, ik heb er ook nog 1. Moet wel deze maand op natuurlijk. Maar eens zien in 1 van de komende weekends. Het liefst pak ik het laatste weekend omdat de dagen dan het langst zijn. Maar we gaan het zien.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Hé, ik moet toch wat doenmoet ook nog van m'n Kruitvat-kaartje af
* Is hier ook schuldig aanquote:Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naar"Hey daar heb je de 9560," dat idee, zegmaar.
En bij alle getrokken rijtuigen natuurlijkquote:Op maandag 5 januari 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Sterker nog. Bij de nieuwe VIRM kun je die aan de buitenkant zien. Bij DD-AR en DDM-1 kun je dat ook zien.
Ik kijk ook altijd naar het treinstel nummer, ik houd het niet bij maar ik kan vertellen dat ik een abbonement heb op de 517quote:Op maandag 5 januari 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
Mm, ik bedoelde natuurlijk treinstelnummer i.p.v. baknummer. Stomme fout, maargoed.
Bij getrokken materieel kijk ik altijd naar de infostrip onderin: max. snelheid, en waar hij is toegelaten. De rest snap ik allemaal niet
Die van de DD-AR vind ik wel duidelijk te lezen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
Uiteraard, maar die zitten onderaan de bak en niet ergens zeer duidelijk zichtbaar. Bij het door mij genoemd materieel is dat wel het geval.
Even afwachten. Misschien lost dit probleem zich later wel op.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry![]()
Kom eens even met de thumbnail lamme kutsite![]()
ah daar zat ik ook in gelukkigquote:Op maandag 5 januari 2009 19:12 schreef hooibaal het volgende:
Was me er toch net bijna een conducteur gelyncht in Den Bosch.
Utrecht-Nijmegen met de IC van 16:23. Aanrijding bij Driebergen, omreisadvies via Den Bosch. Tot zover nog logisch, en levert ook amper vertraging op. De trein van 16:38 naar Den Bosch dan maar, want met die van :21 heb je geen aansluiting op de sneltrein naar Nijmegen. Om 16:35 komt de vertraagde trein van :21 aan, dus daar maar ingestapt. Trein ramvol (duh) dus staan (en dat in 12 bakken IRM!). In Den Bosch samen met nog 400 andere sardientjes naar spoor 3b gebanjerd voor de sneltrein naar Zwolle, die meestal rijdt met 7 rijtuigen ICR. Het was een beetje proppen (jullie kennen vast wel dat filmpje van de japanse metro) maar alles zat erin. Vervolgens komt heel droog de mededeling over de intercom "Attentie dames en heren, zoals u merkt zit deze trein veel te vol. De mensen die staan in de gangen en op de balkons, wordt verzocht deze trein te verlaten. U kunt gebruik maken van de stoptrein van spoor 3a. Anders zullen we niet vertrekken"
Goed, de mensen verlieten nu niet bepaald in drommen de trein, ik ook niet, want ik had meer te doen dan de trein uitgeschopt te worden door een conducteur die graag grensrechter had willen worden. Volgt u vooral ook even de conversatie tussen betrokken conducteur en twee willekeurige passagiers:
C: U wordt vriendelijk verzocht de trein nú te verlaten
P: Ik vind u helemaal niet vriendelijk! En ik heb betaald en ik wil naar huis dus ik blijf in deze trein.
C: Aan het einde van dit perron staat de stoptrein, die gaat ook naar Nijmegen
P: Maar die zit ook ramvol. En zelfs als ik er al bij pas, dan denkt u toch niet serieus dat je 150 man in vier bakken stoptreinmaterieel krijgt hè
C: Dat weet ik niet, maar deze trein gaat niet rijden als er niet eerst 100 man uitgaan.
Dat ging zo nog even door, maar wat een idioot. Ondertussen kwamen er natuurlijk nog meer ic's vanuit Utrecht aan. Vooral niet vooruit denken, stel je voor. Mijn trein, en ik zal gelijk krijgen!
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry![]()
Kom eens even met de thumbnail lamme kutsite![]()
Zo fijn, tussen al die "grote" stations zoals Berlin HBF etc. komen ook nog Utrecht Terwijde en Houten Castellum e.d. Hoe groter wil je de tegenstellingen hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry![]()
Ja, uitglijden natuurlijk. Ik memoreer:quote:
quote:Perron was slecht gestrooid en treeplank was ook glad.
Ja, dat weet ikquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, uitglijden natuurlijk. Ik memoreer:
[..]
Nee, maar blijkbaar toch onhandig gevallen en daarbij het een en ander lichamelijk beschadigd, vandaar dat ie er niet op een normale manier uit kon komen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, dat weet ikMaar zoveel ruimte zit er meestal toch niet tussen de trein en het perron?
Gisteren in een ICMm gezeik in de plee, en daarna ook omdat er maar een pisstraaltje uit het kraantje. Helaas lag er toen wel al zeepsop in de wasbak. En aangezien de wasbak nog wel op het spoor uitkomt en er door de rijdende trein een drukverschil was tussen buiten en binnen stond ik met mijn enigszins benevelde kop tussen de zeepbellen op een gegeven moment.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:35 schreef ghizzer het volgende:
Ik zit nu in een IC-stam van Tilburg naar Deventer en voor de zoveelste keer knippert bij alle toiletten het lampje defect. Heeft dit met het oog op het water misschien met de vrieskou te maken? En zo ja, hoe zit het wat dat betreft met de VIRM's?
OMGquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gisteren in een ICMm gezeik in de plee, en daarna ook omdat er maar een pisstraaltje uit het kraantje. Helaas lag er toen wel al zeepsop in de wasbak. En aangezien de wasbak nog wel op het spoor uitkomt en er door de rijdende trein een drukverschil was tussen buiten en binnen stond ik met mijn enigszins benevelde kop tussen de zeepbellen op een gegeven moment.
Dan kan je dus voortaan sneller met de trein naar Berlijn dan met het vliegtuig, beter was alquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik las op de wiki van de ICE-3 het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."
Weet iemand als dat gaat gebeuren? Of heeft iemand meer info erover?
Zou leuk zijn, maar niet als dat inhoudt dat de prijs extreem omhoog gaat... ¤78 voor een retourtje vind ik erg netjes, namelijkquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik las op de wiki van de ICE-3 het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."
Weet iemand als dat gaat gebeuren? Of heeft iemand meer info erover?
quote:Op maandag 5 januari 2009 14:15 schreef ir.P.Theissen het volgende:
Op beeldscherm in trein:
"Toiletten buiten gebruik. Veolia zet bussen in."
Ik stond daar met zeep op mijn handen, vervolgens te balen van dat pisstraaltje en toen kwamen de bellen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
OMG![]()
Ik zie het zo voor me![]()
* Darkwing_Duck moet lachen
Das toch van dat poederzeep toch?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik stond daar met zeep op mijn handen, vervolgens te balen van dat pisstraaltje en toen kwamen de bellen.Ik eerst verbaasd, zo van: hoe dat dan... Vond het ook wel vermakelijk.
Nee joh, dat trekt toch geen bellen? Dit was gewoon natte zeep, en samen met het weinig water dat er uit de kraan kwam, vormde dat een ideale substantie om bellen te blazen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Das toch van dat poederzeep toch?
nou, als ik naar enschede-hengelo kijk is het misschien 1x per maand controle, meer niet...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:15 schreef Nightshadow het volgende:
moet ik ook een stuk met de NS. En over dat kleine stukje word ik vaker gecontoleerd dan op het syntus traject.
Ik wel vaker, maar dan nog, 1x per maand is nog altijd meer dan in de Syntusquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
nou, als ik naar enschede-hengelo kijk is het misschien 1x per maand controle, meer niet...
Dom van Arriva om het niet zodanig in te richten dat het water in de leidingen nooit kan bevriezen. Maar ja daarvoor moet een stel wel aan de depotvoeding staan en dat staan ze lang niet allemaal meer tegenwoordig.quote:
Er komen toch bakken vrij van de treinen die niet kunnen rijden op Utrecht - Nijmegen? Die kan je allicht laten pendelen tussen Nijmegen en Den Bosch.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat stel jij voor dan?
"Mensen, krijg de pest, deze trein rijdt ook niet"?
Zomaar even een treinstel bijplaatsen is geen optie namelijk. Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan. Bovendien zouden de mensen er niet kunnen instappen vanwege de beschikbare perronlengte.
quote:
Ja, dat blijkt nu ineens. Natuurlijk.quote:Het verschil met de treintoiletten van de NS is dat bij Arriva dankzij een gesloten afvoersysteem je hoopje niet op de rails terechtkomt. Helaas blijkt dit systeem nu bij strenge vorst niet te functioneren.
Lijkt me sterk, want dan zou de dienst weer ontkoppeld moeten worden van het binnenlandse Intercity-netwerk, aangezien het me niet lijkt dat men de gewone reizigers met het bericht "betaal maar toeslag" het bos in sturen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik las op de wiki van de ICE-3 het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."
Weet iemand als dat gaat gebeuren? Of heeft iemand meer info erover?
Omdat je het over een beneveld hoofd had dacht ik naast bellen ook een zooi droge poeder de lucht in gingquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee joh, dat trekt toch geen bellen? Dit was gewoon natte zeep, en samen met het weinig water dat er uit de kraan kwam, vormde dat een ideale substantie om bellen te blazen.
Dat was volgens mij ook 1 van de problemen, omdat ze niet zo makkelijk een extra konden inleggen tussen Amf -> Asd/Shl. Tenminste dat is iets wat ik mij herinder uit een krantenbericht van toch wel enkele maanden geleden..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, want dan zou de dienst weer ontkoppeld moeten worden van het binnenlandse Intercity-netwerk, aangezien het me niet lijkt dat men de gewone reizigers met het bericht "betaal maar toeslag" het bos in sturen.
Whehe, nee, gelukkig niet!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Omdat je het over een beneveld hoofd had dacht ik naast bellen ook een zooi droge poeder de lucht in ging
Kan nu beter gekoppeld worden met de overblijvende mannelijke treinstellen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:44 schreef Nightshadow het volgende:
Syntus treinstel 30 is omgebouwd van man tot vrouw![]()
Spoedexcursiepuntje van maken..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:44 schreef Nightshadow het volgende:
Syntus treinstel 30 is omgebouwd van man tot vrouw![]()
Dus darkwing, ik weet niet of ze allemaal worden omgebouwd, maar als je nog omroepen wil scoren moet je misschien wel snel zijn.. Overigens is deze vrouw nóg slomer dan de man
Als dit in de States gebeurde, dan wachtte de NS een miljoenenclaim.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:54 schreef Duvel het volgende:
Op Geldermalsen is vanmorgen iemand tussen trein en perron geflikkerd, en de enige manier om 'm weer op het perron te krijgen was om een treeplank van de betreffende Plan V te slijpen.
Perron was slecht gestrooid en treeplank was ook glad.
Aldus mijn enigszins vertraagd (+60) gearriveerde collega...
Vervangen door Marion Jager?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:44 schreef Nightshadow het volgende:
Syntus treinstel 30 is omgebouwd van man tot vrouw![]()
Dus darkwing, ik weet niet of ze allemaal worden omgebouwd, maar als je nog omroepen wil scoren moet je misschien wel snel zijn.. Overigens is deze vrouw nóg slomer dan de man
Ja, verrekte kutzooi, dat had ik zondag dus ookquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:43 schreef Doc__Zenith het volgende:
Opmerkelijk te Eindhoven: zowel de CTA als de omroep meldden dat er vooraan ingestapt moest worden. Tja, moet je maar niet met een losse VIRM geheel doorrijden te Utrecht terwijl men dan eens gespreid staat...
Pandemie? Hebben wij er ook al last van en de rest van de wereld?quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Kennen jullie de Belgenmop over de NMBS?
Er valt een pak sneeuw in Brussel (en het hele land), bovenleidingen knappen en de vertragingen in Brussel verspreiden zich als een pandemie over het hele netwerk.
Ondertussen bezwijkt er ook een wissel in Denderleeuw.![]()
![]()
![]()
Ja, dat staat ook ergens op de zijkant als het goed is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:34 schreef James1988 het volgende:
Ik zag net in de verte een mij onbekende trein rijden, die wel wat weghad van Mat '64, maar dan één bak... toen hij wat dichterbijkwam zag ik dat het mP Jules was - leuk om die hier ook eens te zien
Erop stond 'Radio Coverage', maar mP Jules doet toch ook ATB-testen?
Meer info: http://www.eurailscout.com/NL_jules.shtmlquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:34 schreef James1988 het volgende:
Erop stond 'Radio Coverage', maar mP Jules doet toch ook ATB-testen?
Bron [pag. 2 onderaan]quote:- De OV-Studentenkaart is geldig op de HSL-Zuid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |