Ik kocht met kerst een boekenbon, zat een kaartje bij voor 2e passagier gratisquote:Op zaterdag 27 december 2008 18:11 schreef ReisT het volgende:
Mooi overzichtje!
Voor de liefhebbers, er is weer een (redelijk) voordelig treinkaartje te koop:
[..]
Stressvrij treinen, oké. Vertraging op de trein vind ik niet zo erg.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Iedereen een stress-vrij trein jaar toegewenst
Twentsche Courant Tubantiaquote:Extra geld voor treinverkeer over de grens
vrijdag 02 januari 2009 | 18:00 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 02 januari 2009 | 18:23
ENSCHEDE - Twente moet snel een plan maken om de reistijd op de treinverbinding vanuit Enschede naar Münster en Dortmund te 'bekorten.' Verder zou deze spoorverbinding moeten worden doorgetrokken naar Hengelo en uiteindelijk Almelo, zodat ook station Enschede Drienerlo in de route is opgenomen waarvan veel Duitse studenten van de Universiteit Twente profiteren.
CDA-Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt uit Hengelo roept regio en provincie Overijssel op om hierover in overleg te gaan met de Duitse autoriteiten. Het CDA maakte zich sterk in de Kamer voor meer geld in het Infrastructuurfonds van het rijk, na een lobby van de christendemocraten vanuit Twente.
Kort voor kerst nam de Kamer een voorstel aan van CDA en ChristenUnie om twintig miljoen euro extra toe te voegen aan dit fonds voor grensoverschrijdende treinverbindingen. De Twentse projecten worden daarbij specifiek genoemd. Regio en provincie moeten zelf ook bijdragen aan eventuele maatregelen. Maar allereerst moet er een plan van aanpak komen. " Het zou mooi zijn als er snel een proefproject komt, om te kijken of het kan" , aldus Omtzigt.
Nou, nou, nou! Wat een haast allemaal zeg. Haastige spoed is zelden goed! Ik stel voor om eerst een stuurgroep in te stellen (waarvoor ik als penningmeester beschikbaar ben) en vervolgens een projectgroep in te stellen waarna er aan een pilot gedacht kan worden.quote:Maar allereerst moet er een plan van aanpak komen
Anders laat je die trein uit Duitsland toch gewoon in plaats van de 7900 doorrijden naar Zwolle?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:45 schreef dennistd het volgende:
mja, waar zouden deze treinen op aansluiten dan?
als ie in enschede door zou rijden na een korte stop komt ie tussen de 7900 en de intercity in, en deze zitten in almelo al kort achter elkaar, wat dus niet zou kunnen
Op zich wel een goed idee, maar ik denk wel dat een dergelijke verbinding erg gevoelig is voor vertragingen met 24 stops ipv 11. De dienst raakt bijvoorbeeld bij Münster vertraagd, en neemt die vertraging dus mee naar Nederland of v.v. De tijdbuffers in Enschede verdwijnen dus.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:07 schreef ReisT het volgende:
[..]
Anders laat je die trein uit Duitsland toch gewoon in plaats van de 7900 doorrijden naar Zwolle?
Ik ben op de heenweg meteen naar Potsdam gegaan, zoals het plan ook eigenlijk al was. Op de terugweg, vandaag dus, kon ik toch wat eerder weg waardoor ik heel lijn 7 van de S-bahn (Potsdam - Ahrensfelde) heb kunnen doenquote:Op maandag 29 december 2008 22:03 schreef bork het volgende:
Kon je wel fluiten naar je tussenrondje met Jannowitzbrucke? Nog ff nagekeken, kende dat alleen als U-Bahn station maar inderdaad komt ook DB langs
Nice, goed gedaan, welkom thuis.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben op de heenweg meteen naar Potsdam gegaan, zoals het plan ook eigenlijk al was. Op de terugweg, vandaag dus, kon ik toch wat eerder weg waardoor ik heel lijn 7 van de S-bahn (Potsdam - Ahrensfelde) heb kunnen doenSterker nog, ik ben er in Lichtenberg even uit geweest omdat daar de mooiste trein ooit gebouwd stond te zonnebaden met een vers laagje sneeuw
![]()
Maar nu ben ik weer in Utrecht
Oh en er was ook nog een excursie op woensdag die me een slagje Frankfurt/Oder in de schoot wierp![]()
Deze jongedamequote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:27 schreef bork het volgende:
Lichtenberg, bekend terrein, ben wel erg nieuwsgierig wat je aantrof onder een laagje sneeuw.
oe, ziet er goed uit, nu snap ik je opmerking welquote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze jongedame![]()
[ afbeelding ]
Vanaf 1963 werden deze vierbaks dieseltreinstellen in de DDR gebouwd voor de grote internationale verbindingen zoals Berlin - Wien - Praha. Volgens een aantal bronnen staat dit treinstel al minimaal sinds oktober 2004 afgesteld op een zijspoortje in Berlin-Lichtenberg. Ben eigenlijk wel benieuwd of er überhaupt plannen zijn om er nog iets mee te gaan doen....
De stoptrein Zwolle-Enschede behoort volgens mij nog tot het landelijk pakket, tot 2015 zal daar niet aan getornd worden lijkt me.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:19 schreef Charango het volgende:
[..]
Op zich wel een goed idee, maar ik denk wel dat een dergelijke verbinding erg gevoelig is voor vertragingen met 24 stops ipv 11. De dienst raakt bijvoorbeeld bij Münster vertraagd, en neemt die vertraging dus mee naar Nederland of v.v. De tijdbuffers in Enschede verdwijnen dus.
Daarnaast zal het er wel mee te maken hebben dat het twee verschillende concessielijnen zijn volgens mij (moeilijk om als een lijn aan te besteden)
er was toch ook sprake van dat het stuk Wierden-Zwolle geëlektrificeerd en dubbel baans zou worden?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 02:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De stoptrein Zwolle-Enschede behoort volgens mij nog tot het landelijk pakket, tot 2015 zal daar niet aan getornd worden lijkt me.
quote:Utrecht Centraal-Den Haag Centraal Zaterdag 3 Januari 11:06
Oorzaak Tussen Zoetermeer Oost en Nieuwerkerk a/d IJssel rijden geen treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Den Haag Centraal en Amersfoort/Utrecht Centraal reizen via Schiphol.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Woerden reizen via Leiden Centraal.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Gouda reizen via Rotterdam Centraal.
Dat ie er nog zo piekfijn uit ziet na 4 jaar daar te staanquote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze jongedame![]()
[ afbeelding ]
Vanaf 1963 werden deze vierbaks dieseltreinstellen in de DDR gebouwd voor de grote internationale verbindingen zoals Berlin - Wien - Praha. Volgens een aantal bronnen staat dit treinstel al minimaal sinds oktober 2004 afgesteld op een zijspoortje in Berlin-Lichtenberg. Ben eigenlijk wel benieuwd of er überhaupt plannen zijn om er nog iets mee te gaan doen....
HTF kan dat? De A32's in Stockholm zijn geschikt voor barre weeromstandigheden en hun broertjes hier beginnen te kuren bij de minste ijzel?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:22 schreef knars het volgende:
In verband met ijzel vonden de lightrail trammetjes het vanmorgen ook wel erg moeilijk om tussen Alphen en Gouda te pendelen. Ik zie nu dat de vertreksporen gewijzigd zijn naar spoor 3 op Alphen en spoor 11 op Gouda. Lijkt mij dat ze die brakke plastic pleurisdingen dus weer eens aan de kant hebben gezet en de good old citypendel weer van stal hebben gehaald
Zo beredeneerd zouden die trams het altijd goed moeten doen, maar ik heb er jarenlang ellende mee gehad op de RGL. Scheen iets te maken te hebben met de beveiliging op het baanvlak en een aantal bochten die de tram niet goed kon nemen, een gebrek aan communicatie tussen NS en HTM, materieeltekort en een monteur die vanuit Den Haag moet komen om ergens tussen Gouda en Alphen iets te repareren (wat door miscommunicatie tussen NS en HTM nog wel eens de mist in wil lopen). Dat, en het zijn klotebakken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
HTF kan dat? De A32's in Stockholm zijn geschikt voor barre weeromstandigheden en hun broertjes hier beginnen te kuren bij de minste ijzel?
vet! ja die was het! wanneer is de plan w uit de dienstregeling gehaald en op welk traject heeft deze gereden?quote:
Volgens mij zag ik vanavond bij het binnenrijden van Gouda (met de auto) inderdaad een Plan V'tje op het spoortje naar Alphen!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:00 schreef knars het volgende:
Maar wat er vanochtend nou mis was weet ik ook niet; ik las op de NS site dat er vertraging van 15 tot 30 minuten was tussen Alphen en Gouda ivm ijzel, en toen die storingsmelding voorbij was zag ik bij Actuele vertrektijden (via traphic.nl) dat niet de lightrailsporen (verlaagde perrons 4LR op Alphen en 9 op Gouda) wedren gebruikt, maar 3 en 11 die ook voor de spitstreinen Gouda-Alphen-Leiden worden gebruikt (wordt doorgaans met SGMm gereden, heel soms nog mat64). Vandaar dat ik aanneem dat die A32s weer aan de kant zijn geschoven.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze jongedame![]()
[ afbeelding ]
Vanaf 1963 werden deze vierbaks dieseltreinstellen in de DDR gebouwd voor de grote internationale verbindingen zoals Berlin - Wien - Praha. Volgens een aantal bronnen staat dit treinstel al minimaal sinds oktober 2004 afgesteld op een zijspoortje in Berlin-Lichtenberg. Ben eigenlijk wel benieuwd of er überhaupt plannen zijn om er nog iets mee te gaan doen....
"Etwa 2 Stunden später" stond er. In Osnabrück liep dat gewoon min of meer real time mee:quote:
quote:Stoptrein Hengelo-Rheine stap dichterbij
Twente moet haast maken met een plan voor een nieuwe grensoverschrijdende spoorverbinding tussen Hengelo en Rheine.
De gemeenten Hengelo en Oldenzaal willen samen met de provincie, de regio Twente en de overheden aan Duitse kant van de grens een stoptrein laten rijden tussen Hengelo en Rheine. Het rijk heeft voor de kerst 20 miljoen euro uitgetrokken voor grensoverschrijdend openbaar vervoer. Twente wil daarvan een paar miljoen euro voor Hengelo-Rheine. In de zomer al moet een pilot van start gaan met treinen tussen de twee steden. De politiek verwacht dat er meer plannen zijn dan er geld is, waardoor haast gemaakt moet worden. Twente wil ook geld voor een snellere verbinding tussen Enschede en Munster.
Hmm ook lekker verwarrend. Welke buitenlander weet nu waar Schiphol ligt. Beter hadden ze er Amsterdam Flughafen of iets dergelijks van gemaakt. Aangezien het gros van het vollk in de Pimpel toch echt wel naar Amsterdam wil. Immers een vliegveld hebben ze in Berlijn ook wel.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, Het Bewijs.
[ afbeelding ]
+172 dus. Echt waar.
Boejje, ding kwam vanuit Schiphol. "Nicht einsteigen bitte"quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hmm ook lekker verwarrend. Welke buitenlander weet nu waar Schiphol ligt. Beter hadden ze er Amsterdam Flughafen of iets dergelijks van gemaakt. Aangezien het gros van het vollk in de Pimpel toch echt wel naar Amsterdam wil. Immers een vliegveld hebben ze in Berlijn ook wel.
Ik heb er nog steeds niets over gehoord, ik zal het opzoeken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:22 schreef ghizzer het volgende:
[..]
er was toch ook sprake van dat het stuk Wierden-Zwolle geëlektrificeerd en dubbel baans zou worden?
En ook dit begrijp ik niet van Stadler Rail, ze hadden die treinen ook kunnen testen onder Zwitserse omstandigheden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:40 schreef dennistd het volgende:
Op dordrecht-geldermalsen heeft vandaag zelfs een v'tje een slag moeten maken, omdat de gtw's het ijs niet van de bovenleiding konden krijgen....
*proestquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, Het Bewijs.
[ afbeelding ]
+172 dus. Echt waar.
Zijn de wasmuntjes weer eens op?quote:Op zondag 4 januari 2009 18:18 schreef dennistd het volgende:
Een fotootje die ik op somda tegenkwam van een nogal smerige Plan V 911
[ afbeelding ]
Ah, een beetje vorst en de wasstraten werken niet meer...quote:Op zondag 4 januari 2009 18:18 schreef dennistd het volgende:
Een fotootje die ik op somda tegenkwam van een nogal smerige Plan V 911
[ afbeelding ]
Afgelopen woensdagmiddag ook, d8 een oudejaars cadeau van de NSquote:
Oude wasmachines mogen niet meer draaien als het kouder is dan 2 graden, en er nachtvorst dreigt.quote:Op zondag 4 januari 2009 18:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ah, een beetje vorst en de wasstraten werken niet meer...
quote:Op zondag 4 januari 2009 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
En wie me deze terughaalt krijgt een biertje![]()
[ afbeelding ]
Gewoon. Degene die weet waar deze foto genomen is, en zelf daarheen gaat om dezelfde foto te maken, die krijgt een biertje van mijquote:
Tja, die helling van Ans. Het blijft een probleem. Bergop mogen machinisten slechts 100 kilometer per uur, bergaf slechts 70.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, en nu ik. WAT een dag.
Keurig min of meer op tijd gereden vanaf Utrecht (vertrek 11:38) naar Maastricht en Luik. In Luik bleek een spoorboekje ineens het Godsvermogen van ELF euro te kosten (In NL 5,50, en ondanks wat broodnodige verbeteringen is de NL versie nog steeds VEEL beter). Dus ik neem die vette IC die 200 km/h rijdt over de Neubaustrecke Ans - Leuven![]()
Tenminste.... als hij de helling bij Ans op kan komen dusHoppatee, +31. Nou ja, ik had eerder deze week al eens +172 meegemaakt, dus allez.
Leuk gezellig in Brussel-Nationaal-Luchthaven even over de resten van het slagveld geklauterd naar het oude station aldaar, met veel dank aan een spoormaatje. Was heel gezellig. Maar ja, ik moest ook nog terug naar huis, dus hoe doe je dat? De IR van 17:37 naar Leuven. +11okee, geeft niet. in Leuven de IC gepakt terug naar Luik zoals het plan toch al was. In Luik het klassiekske naar Maastricht, die helaas luid tyfonerend iedere overweg stapvoets passeerde, ondanks dat alle overweginstallaties volledig in functie waren
Gevolg: +12 in Maastricht, waar ik maar 6 minuten overstap gehad zou hebben, enfin, +30 dus. Lekker
Dan in Eindhoven denkt NS dat ze het wel met 1 treinstel kunnen trekken naar Amsterdam, dus iedereen wordt uit de achterste in de voorste gejaagd. Ook fijn. Dan blijkt de plee kapot volgens een conducteur, evenals de plee in het naburige rijtuig. Even later is een medereiziger naar een conducteur gaan zoeken, heeft die (een andere) gevonden, en deze conducteur zegt "mwoa, een kleine, dat kan nog wel even." En ook ik krijg toestemming. Dus ik kom bijna naar buiten, komt conducteur nr 1 toestanden maken. "Ik heb toch gezegd dat die plee kapot was, wat doe je daar dan??!!" Ik zeg "Ja hoor eens, ik heb toestemming van je collega etc" Hij: "Waar is die collega dan?? Want ik heb nog niemand gezienDus hoe je daar binnen komt...."
WTF je weet toch wel van elkaar wie er op die trein zit of wat?
Na ja toen waren we in Utrecht en moest ik er toch uit. Maar wat een gezeik zeg. Ik word zowat half beschuldigd van het hebben en gebruiken van een sleutel terwijl die sjappies niet eens van elkaar weten wie er aan boord is.
Samenvatting:
NMBS ga dood met je geklooi op die helling bij Ans
Prorail ga dood met die onnodige overwegneuzelarij
NS zorg eens dat je conducteurs van elkaars bestaan op de hoogte zijn, en dat je spiksplinternieuwe treinstellen niet binnen 6 weken met allerlei defecten rondrijden. Om dan vervolgens je reizigers de zwarte piet toe te gaan spelen
Dat was het. Dank voor uw aandacht.
Excursiepuntje voor deze week, en als ik me vergis waar ik denk dat je m gehaald heb ,heb ik in ieder geval een leuk ritje gehadquote:Op zondag 4 januari 2009 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
En wie me deze terughaalt krijgt een biertje![]()
[ afbeelding ]
Ik zou t knap vindenquote:Op maandag 5 januari 2009 00:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Excursiepuntje voor deze week, en als ik me vergis waar ik denk dat je m gehaald heb ,heb ik in ieder geval een leuk ritje gehad
Post eens watquote:Op maandag 5 januari 2009 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
TsoekkieJa VET daar joh
![]()
Aardig wat kunnen doen kwa spoor gelukkigmaar iig super dagen gehad met die lui daar
Ja verder nog wel wat ja, maar niet veel. Wat S-bahn gedoe. Er staat in FFO wel een stoomloc on static display maar ik had die dag zware batterij-problemenquote:Op maandag 5 januari 2009 00:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja die had ik al gezien inderdaad. Bordjes ook enzo. Goeie vangst gedaan dus. Maar had wel wat meer treintjes ofzo verwacht. Je hebt zo te zien naast sneeuw ook zon gehad, beste wat er is
quote:
quote:Op maandag 5 januari 2009 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar goed, dat is triviaal. Daar krijg je geen biertje voor
quote:Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn alle NS ICE 3M nu ontdaan van de mooie NS logo's of rijdt er nog 1 of 2 met NS logo's ?
Ok, kan gebeuren.quote:Eindhoven Maandag 5 Januari 10:12
Oorzaak Rond Eindhoven rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Wat is een materieelprobleem en waarom kan het nog 6,5 uur duren voordat dat is opgelost?quote:Ede-Wageningen-Amersfoort Maandag 5 Januari 08:53
Oorzaak Tussen Amersfoort en Barneveld Centrum rijden minder treinen door een materieelprobleem.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Reisadvies
Omdat er blijkbaar een trein stuk is?quote:Op maandag 5 januari 2009 10:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is een materieelprobleem en waarom kan het nog 6,5 uur duren voordat dat is opgelost?
Stuur een loc eropaf die 'm wegsleept naar een werkplaats, en klaar ben je? Lijkt me raar dat dat tot 17.00 moet duren...quote:Op maandag 5 januari 2009 10:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar een trein stuk is?
Goeie vraag eigenlijk. De 4652 en 4654 zijn zoiezo al NS Hispeed, maar de 4651 en 4653 heb ik al te lang niet gefotografeerd, dus moet ik je daarop het antwoord schuldig blijven. Maar om eerlijk te zijn: ik denk wel dat die stellen ook al NS Hispeed zijn.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef SpeedyRich het volgende:
verder zijn alle NS ICE 3M nu ontdaan van de mooie NS logo's of rijdt er nog 1 of 2 met NS logo's ?
Personeelstekort misschien?quote:Op maandag 5 januari 2009 10:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar een trein stuk is?
Daar staat ie al, ze hebben gewoon niet genoeg materieel om de dienst uit te voeren.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Stuur een loc eropaf die 'm wegsleept naar een werkplaats, en klaar ben je? Lijkt me raar dat dat tot 17.00 moet duren...
voorste heeft wel wat weg van de s-bahn. over de achterste zie mijn vorige post. mag ik nog een keer gokken? hamburg? (gezien de grote havenkranen)quote:Op maandag 5 januari 2009 12:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is geen Berlijn hoor.. Die metrostellen rijden daar helemaal niet!
De kleuren van de S-Bahn Berlijn zijn rood , beigegeel/rood of geheel beigegeelquote:Op maandag 5 januari 2009 12:51 schreef ghizzer het volgende:
[..]
voorste heeft wel wat weg van de s-bahn.
er schijnen nog wel een aantal problemen te zijn, onder andere met de dodeman, waardoor ie niet waarschuwt maar direct een snelremming inzetquote:Op maandag 5 januari 2009 13:59 schreef Nightshadow het volgende:
http://www.ad.nl/denhaag/(...)in_startblokken.html
Weet iemand hier eigenlijk al meer over?
Dan kijk jij vanuit het centrum richting het station... anders zag je wel wat meer VIRM's en ICRm's...quote:Op maandag 5 januari 2009 14:08 schreef James1988 het volgende:
Ik zit hier nu bij een klant in 's-Hertogenbosch, met uitkijk op het Centraal Station. Als treinenliefhebber kijk ik dus ook regelmatig naar buiten, maar eigenlijk is het best saai: ik zie voornamelijk VIRM, heel soms een ICRm. Verder is het Mat '64.
Nee, ik kijk juist vanuit het zuiden richting station.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:22 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dan kijk jij vanuit het centrum richting het station... anders zag je wel wat meer VIRM's en ICRm's...
lijkt me dan dat je dan kijkt op stuk 's-Hertogenbosch-Eindhoven. Want daar rijden voornamelijke VIRM's en de stoptrein naar Eindhoven (Mat'64).quote:Op maandag 5 januari 2009 14:08 schreef James1988 het volgende:
Ik zit hier nu bij een klant in 's-Hertogenbosch, met uitkijk op het Centraal Station. Als treinenliefhebber kijk ik dus ook regelmatig naar buiten, maar eigenlijk is het best saai: ik zie voornamelijk VIRM, heel soms een ICRm. Verder is het Mat '64.
Dan zie je juist de sporen richting Eindhoven/Roosendaal waar VIRM en ICRM's oprijden... en twee maal in het uur de stoptrein naar Breda.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, ik kijk juist vanuit het zuiden richting station.
lijkt mij niet.. want hij zegt de ICRM's soms te zien.. dan lijkt mij dat je dan geen zicht heb op het traject richting Tilburg/Roosendaal, tenzij het natuurlijk een kwestie is van toeval.. dat hij dus nét niet die momenten kijkt dat de IC richting Roosendaal voorbij komt.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:34 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dan zie je juist de sporen richting Eindhoven/Roosendaal waar VIRM en ICRM's oprijden... en twee maal in het uur de stoptrein naar Breda.
Op spoor 7 stopt/vertrekt de IC naar Roosendaal, stroptrein Bredaquote:Op maandag 5 januari 2009 14:36 schreef ghizzer het volgende:
[..]
lijkt mij niet.. want hij zegt de ICRM's soms te zien.. dan lijkt mij dat je dan geen zicht heb op het traject richting Tilburg/Roosendaal, tenzij het natuurlijk een kwestie is van toeval.. dat hij dus nét niet die momenten kijkt dat de IC richting Roosendaal voorbij komt.
Misschien heeft het met sectiecodes te maken?quote:Op maandag 5 januari 2009 14:46 schreef Dichterbijer het volgende:
Daarnaast de vraag... waarom is er een spoor 1c in Den Bosch...
Zag in de kerstvakantie Hispeed ICE in Brussel Noord stoppen, rit ging naar Luik-Aken-Keulen, wist niet dat ze daar actief waren met ICE'squote:Op maandag 5 januari 2009 10:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Goeie vraag eigenlijk. De 4652 en 4654 zijn zoiezo al NS Hispeed, maar de 4651 en 4653 heb ik al te lang niet gefotografeerd, dus moet ik je daarop het antwoord schuldig blijven. Maar om eerlijk te zijn: ik denk wel dat die stellen ook al NS Hispeed zijn.
Dan zullen die ICE's ook toegelaten zijn op het Belgische net. In ieder geval zijn er dagelijkse diensten tussen Brussel en Frankfurt.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:41 schreef bork het volgende:
[..]
Zag in de kerstvakantie Hispeed ICE in Brussel Noord stoppen, rit ging naar Luik-Aken-Keulen, wist niet dat ze daar actief waren met ICE's
[ afbeelding ]
Klopt ook nog.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag er gisteren ook eentje met volle snelheid langs een perronspoor in Leuven suizen. Leek op de normale baanvaksnelheid daar (200 km/h).
Precies. Maar 200 langs een perronspoor?quote:Op maandag 5 januari 2009 17:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt ook nog.
De HSL-lijn tussen Leuven en Ans toch?
Bijna goed, het was Baumwall, net iets verderop.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:15 schreef Harmen1984 het volgende:
Hamburg toch, U-Bahn Landungsbrucken?
Gebeurt in Duitsland ook, bijvoorbeeld op Hamm-Bielefeld.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Maar 200 langs een perronspoor?Dat dat zomaar kan daar
Rare jongens, die Belgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |