Tja, die helling van Ans. Het blijft een probleem. Bergop mogen machinisten slechts 100 kilometer per uur, bergaf slechts 70.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, en nu ik. WAT een dag.
Keurig min of meer op tijd gereden vanaf Utrecht (vertrek 11:38) naar Maastricht en Luik. In Luik bleek een spoorboekje ineens het Godsvermogen van ELF euro te kosten (In NL 5,50, en ondanks wat broodnodige verbeteringen is de NL versie nog steeds VEEL beter). Dus ik neem die vette IC die 200 km/h rijdt over de Neubaustrecke Ans - Leuven![]()
Tenminste.... als hij de helling bij Ans op kan komen dusHoppatee, +31. Nou ja, ik had eerder deze week al eens +172 meegemaakt, dus allez.
Leuk gezellig in Brussel-Nationaal-Luchthaven even over de resten van het slagveld geklauterd naar het oude station aldaar, met veel dank aan een spoormaatje. Was heel gezellig. Maar ja, ik moest ook nog terug naar huis, dus hoe doe je dat? De IR van 17:37 naar Leuven. +11okee, geeft niet. in Leuven de IC gepakt terug naar Luik zoals het plan toch al was. In Luik het klassiekske naar Maastricht, die helaas luid tyfonerend iedere overweg stapvoets passeerde, ondanks dat alle overweginstallaties volledig in functie waren
Gevolg: +12 in Maastricht, waar ik maar 6 minuten overstap gehad zou hebben, enfin, +30 dus. Lekker
Dan in Eindhoven denkt NS dat ze het wel met 1 treinstel kunnen trekken naar Amsterdam, dus iedereen wordt uit de achterste in de voorste gejaagd. Ook fijn. Dan blijkt de plee kapot volgens een conducteur, evenals de plee in het naburige rijtuig. Even later is een medereiziger naar een conducteur gaan zoeken, heeft die (een andere) gevonden, en deze conducteur zegt "mwoa, een kleine, dat kan nog wel even." En ook ik krijg toestemming. Dus ik kom bijna naar buiten, komt conducteur nr 1 toestanden maken. "Ik heb toch gezegd dat die plee kapot was, wat doe je daar dan??!!" Ik zeg "Ja hoor eens, ik heb toestemming van je collega etc" Hij: "Waar is die collega dan?? Want ik heb nog niemand gezienDus hoe je daar binnen komt...."
WTF je weet toch wel van elkaar wie er op die trein zit of wat?
Na ja toen waren we in Utrecht en moest ik er toch uit. Maar wat een gezeik zeg. Ik word zowat half beschuldigd van het hebben en gebruiken van een sleutel terwijl die sjappies niet eens van elkaar weten wie er aan boord is.
Samenvatting:
NMBS ga dood met je geklooi op die helling bij Ans
Prorail ga dood met die onnodige overwegneuzelarij
NS zorg eens dat je conducteurs van elkaars bestaan op de hoogte zijn, en dat je spiksplinternieuwe treinstellen niet binnen 6 weken met allerlei defecten rondrijden. Om dan vervolgens je reizigers de zwarte piet toe te gaan spelen
Dat was het. Dank voor uw aandacht.
Excursiepuntje voor deze week, en als ik me vergis waar ik denk dat je m gehaald heb ,heb ik in ieder geval een leuk ritje gehadquote:Op zondag 4 januari 2009 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
En wie me deze terughaalt krijgt een biertje![]()
[ afbeelding ]
Ik zou t knap vindenquote:Op maandag 5 januari 2009 00:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Excursiepuntje voor deze week, en als ik me vergis waar ik denk dat je m gehaald heb ,heb ik in ieder geval een leuk ritje gehad
Post eens watquote:Op maandag 5 januari 2009 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
TsoekkieJa VET daar joh
![]()
Aardig wat kunnen doen kwa spoor gelukkigmaar iig super dagen gehad met die lui daar
Ja verder nog wel wat ja, maar niet veel. Wat S-bahn gedoe. Er staat in FFO wel een stoomloc on static display maar ik had die dag zware batterij-problemenquote:Op maandag 5 januari 2009 00:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja die had ik al gezien inderdaad. Bordjes ook enzo. Goeie vangst gedaan dus. Maar had wel wat meer treintjes ofzo verwacht. Je hebt zo te zien naast sneeuw ook zon gehad, beste wat er is
quote:
quote:Op maandag 5 januari 2009 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar goed, dat is triviaal. Daar krijg je geen biertje voor
quote:Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn alle NS ICE 3M nu ontdaan van de mooie NS logo's of rijdt er nog 1 of 2 met NS logo's ?
Ok, kan gebeuren.quote:Eindhoven Maandag 5 Januari 10:12
Oorzaak Rond Eindhoven rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Wat is een materieelprobleem en waarom kan het nog 6,5 uur duren voordat dat is opgelost?quote:Ede-Wageningen-Amersfoort Maandag 5 Januari 08:53
Oorzaak Tussen Amersfoort en Barneveld Centrum rijden minder treinen door een materieelprobleem.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Reisadvies
Omdat er blijkbaar een trein stuk is?quote:Op maandag 5 januari 2009 10:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is een materieelprobleem en waarom kan het nog 6,5 uur duren voordat dat is opgelost?
Stuur een loc eropaf die 'm wegsleept naar een werkplaats, en klaar ben je? Lijkt me raar dat dat tot 17.00 moet duren...quote:Op maandag 5 januari 2009 10:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar een trein stuk is?
Goeie vraag eigenlijk. De 4652 en 4654 zijn zoiezo al NS Hispeed, maar de 4651 en 4653 heb ik al te lang niet gefotografeerd, dus moet ik je daarop het antwoord schuldig blijven. Maar om eerlijk te zijn: ik denk wel dat die stellen ook al NS Hispeed zijn.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef SpeedyRich het volgende:
verder zijn alle NS ICE 3M nu ontdaan van de mooie NS logo's of rijdt er nog 1 of 2 met NS logo's ?
Personeelstekort misschien?quote:Op maandag 5 januari 2009 10:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar een trein stuk is?
Daar staat ie al, ze hebben gewoon niet genoeg materieel om de dienst uit te voeren.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Stuur een loc eropaf die 'm wegsleept naar een werkplaats, en klaar ben je? Lijkt me raar dat dat tot 17.00 moet duren...
voorste heeft wel wat weg van de s-bahn. over de achterste zie mijn vorige post. mag ik nog een keer gokken? hamburg? (gezien de grote havenkranen)quote:Op maandag 5 januari 2009 12:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is geen Berlijn hoor.. Die metrostellen rijden daar helemaal niet!
De kleuren van de S-Bahn Berlijn zijn rood , beigegeel/rood of geheel beigegeelquote:Op maandag 5 januari 2009 12:51 schreef ghizzer het volgende:
[..]
voorste heeft wel wat weg van de s-bahn.
er schijnen nog wel een aantal problemen te zijn, onder andere met de dodeman, waardoor ie niet waarschuwt maar direct een snelremming inzetquote:Op maandag 5 januari 2009 13:59 schreef Nightshadow het volgende:
http://www.ad.nl/denhaag/(...)in_startblokken.html
Weet iemand hier eigenlijk al meer over?
Dan kijk jij vanuit het centrum richting het station... anders zag je wel wat meer VIRM's en ICRm's...quote:Op maandag 5 januari 2009 14:08 schreef James1988 het volgende:
Ik zit hier nu bij een klant in 's-Hertogenbosch, met uitkijk op het Centraal Station. Als treinenliefhebber kijk ik dus ook regelmatig naar buiten, maar eigenlijk is het best saai: ik zie voornamelijk VIRM, heel soms een ICRm. Verder is het Mat '64.
Nee, ik kijk juist vanuit het zuiden richting station.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:22 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dan kijk jij vanuit het centrum richting het station... anders zag je wel wat meer VIRM's en ICRm's...
lijkt me dan dat je dan kijkt op stuk 's-Hertogenbosch-Eindhoven. Want daar rijden voornamelijke VIRM's en de stoptrein naar Eindhoven (Mat'64).quote:Op maandag 5 januari 2009 14:08 schreef James1988 het volgende:
Ik zit hier nu bij een klant in 's-Hertogenbosch, met uitkijk op het Centraal Station. Als treinenliefhebber kijk ik dus ook regelmatig naar buiten, maar eigenlijk is het best saai: ik zie voornamelijk VIRM, heel soms een ICRm. Verder is het Mat '64.
Dan zie je juist de sporen richting Eindhoven/Roosendaal waar VIRM en ICRM's oprijden... en twee maal in het uur de stoptrein naar Breda.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, ik kijk juist vanuit het zuiden richting station.
lijkt mij niet.. want hij zegt de ICRM's soms te zien.. dan lijkt mij dat je dan geen zicht heb op het traject richting Tilburg/Roosendaal, tenzij het natuurlijk een kwestie is van toeval.. dat hij dus nét niet die momenten kijkt dat de IC richting Roosendaal voorbij komt.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:34 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dan zie je juist de sporen richting Eindhoven/Roosendaal waar VIRM en ICRM's oprijden... en twee maal in het uur de stoptrein naar Breda.
Op spoor 7 stopt/vertrekt de IC naar Roosendaal, stroptrein Bredaquote:Op maandag 5 januari 2009 14:36 schreef ghizzer het volgende:
[..]
lijkt mij niet.. want hij zegt de ICRM's soms te zien.. dan lijkt mij dat je dan geen zicht heb op het traject richting Tilburg/Roosendaal, tenzij het natuurlijk een kwestie is van toeval.. dat hij dus nét niet die momenten kijkt dat de IC richting Roosendaal voorbij komt.
Misschien heeft het met sectiecodes te maken?quote:Op maandag 5 januari 2009 14:46 schreef Dichterbijer het volgende:
Daarnaast de vraag... waarom is er een spoor 1c in Den Bosch...
Zag in de kerstvakantie Hispeed ICE in Brussel Noord stoppen, rit ging naar Luik-Aken-Keulen, wist niet dat ze daar actief waren met ICE'squote:Op maandag 5 januari 2009 10:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Goeie vraag eigenlijk. De 4652 en 4654 zijn zoiezo al NS Hispeed, maar de 4651 en 4653 heb ik al te lang niet gefotografeerd, dus moet ik je daarop het antwoord schuldig blijven. Maar om eerlijk te zijn: ik denk wel dat die stellen ook al NS Hispeed zijn.
Dan zullen die ICE's ook toegelaten zijn op het Belgische net. In ieder geval zijn er dagelijkse diensten tussen Brussel en Frankfurt.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:41 schreef bork het volgende:
[..]
Zag in de kerstvakantie Hispeed ICE in Brussel Noord stoppen, rit ging naar Luik-Aken-Keulen, wist niet dat ze daar actief waren met ICE's
[ afbeelding ]
Klopt ook nog.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag er gisteren ook eentje met volle snelheid langs een perronspoor in Leuven suizen. Leek op de normale baanvaksnelheid daar (200 km/h).
Precies. Maar 200 langs een perronspoor?quote:Op maandag 5 januari 2009 17:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt ook nog.
De HSL-lijn tussen Leuven en Ans toch?
Bijna goed, het was Baumwall, net iets verderop.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:15 schreef Harmen1984 het volgende:
Hamburg toch, U-Bahn Landungsbrucken?
Gebeurt in Duitsland ook, bijvoorbeeld op Hamm-Bielefeld.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Maar 200 langs een perronspoor?Dat dat zomaar kan daar
Rare jongens, die Belgen
Dan rijdt er nog een stopper tussen Luik en Brussel-Zuid.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Maar 200 langs een perronspoor?Dat dat zomaar kan daar
Rare jongens, die Belgen
Die rijdt vanaf Ans over een totaal andere route (Lijn 36, red.)quote:Op maandag 5 januari 2009 18:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Dan rijdt er nog een stopper tussen Luik en Brussel-Zuid.
Of hij had materieel bij zich wat niet harder konquote:Op de site http://www.belrail.be lees ik dat Leuven-Ans (lijn 2, red.) zelfs geschikt is voor snelheden tot 300 km/h.
Of de machinist had alle tijd van de wereld of hij had de configuratie niet optimaal ingesteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |