Stressvrij treinen, oké. Vertraging op de trein vind ik niet zo erg.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Iedereen een stress-vrij trein jaar toegewenst
Twentsche Courant Tubantiaquote:Extra geld voor treinverkeer over de grens
vrijdag 02 januari 2009 | 18:00 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 02 januari 2009 | 18:23
ENSCHEDE - Twente moet snel een plan maken om de reistijd op de treinverbinding vanuit Enschede naar Münster en Dortmund te 'bekorten.' Verder zou deze spoorverbinding moeten worden doorgetrokken naar Hengelo en uiteindelijk Almelo, zodat ook station Enschede Drienerlo in de route is opgenomen waarvan veel Duitse studenten van de Universiteit Twente profiteren.
CDA-Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt uit Hengelo roept regio en provincie Overijssel op om hierover in overleg te gaan met de Duitse autoriteiten. Het CDA maakte zich sterk in de Kamer voor meer geld in het Infrastructuurfonds van het rijk, na een lobby van de christendemocraten vanuit Twente.
Kort voor kerst nam de Kamer een voorstel aan van CDA en ChristenUnie om twintig miljoen euro extra toe te voegen aan dit fonds voor grensoverschrijdende treinverbindingen. De Twentse projecten worden daarbij specifiek genoemd. Regio en provincie moeten zelf ook bijdragen aan eventuele maatregelen. Maar allereerst moet er een plan van aanpak komen. " Het zou mooi zijn als er snel een proefproject komt, om te kijken of het kan" , aldus Omtzigt.
Nou, nou, nou! Wat een haast allemaal zeg. Haastige spoed is zelden goed! Ik stel voor om eerst een stuurgroep in te stellen (waarvoor ik als penningmeester beschikbaar ben) en vervolgens een projectgroep in te stellen waarna er aan een pilot gedacht kan worden.quote:Maar allereerst moet er een plan van aanpak komen
Anders laat je die trein uit Duitsland toch gewoon in plaats van de 7900 doorrijden naar Zwolle?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:45 schreef dennistd het volgende:
mja, waar zouden deze treinen op aansluiten dan?
als ie in enschede door zou rijden na een korte stop komt ie tussen de 7900 en de intercity in, en deze zitten in almelo al kort achter elkaar, wat dus niet zou kunnen
Op zich wel een goed idee, maar ik denk wel dat een dergelijke verbinding erg gevoelig is voor vertragingen met 24 stops ipv 11. De dienst raakt bijvoorbeeld bij Münster vertraagd, en neemt die vertraging dus mee naar Nederland of v.v. De tijdbuffers in Enschede verdwijnen dus.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:07 schreef ReisT het volgende:
[..]
Anders laat je die trein uit Duitsland toch gewoon in plaats van de 7900 doorrijden naar Zwolle?
Ik ben op de heenweg meteen naar Potsdam gegaan, zoals het plan ook eigenlijk al was. Op de terugweg, vandaag dus, kon ik toch wat eerder weg waardoor ik heel lijn 7 van de S-bahn (Potsdam - Ahrensfelde) heb kunnen doenquote:Op maandag 29 december 2008 22:03 schreef bork het volgende:
Kon je wel fluiten naar je tussenrondje met Jannowitzbrucke? Nog ff nagekeken, kende dat alleen als U-Bahn station maar inderdaad komt ook DB langs
Nice, goed gedaan, welkom thuis.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben op de heenweg meteen naar Potsdam gegaan, zoals het plan ook eigenlijk al was. Op de terugweg, vandaag dus, kon ik toch wat eerder weg waardoor ik heel lijn 7 van de S-bahn (Potsdam - Ahrensfelde) heb kunnen doenSterker nog, ik ben er in Lichtenberg even uit geweest omdat daar de mooiste trein ooit gebouwd stond te zonnebaden met een vers laagje sneeuw
![]()
Maar nu ben ik weer in Utrecht
Oh en er was ook nog een excursie op woensdag die me een slagje Frankfurt/Oder in de schoot wierp![]()
Deze jongedamequote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:27 schreef bork het volgende:
Lichtenberg, bekend terrein, ben wel erg nieuwsgierig wat je aantrof onder een laagje sneeuw.
oe, ziet er goed uit, nu snap ik je opmerking welquote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze jongedame![]()
[ afbeelding ]
Vanaf 1963 werden deze vierbaks dieseltreinstellen in de DDR gebouwd voor de grote internationale verbindingen zoals Berlin - Wien - Praha. Volgens een aantal bronnen staat dit treinstel al minimaal sinds oktober 2004 afgesteld op een zijspoortje in Berlin-Lichtenberg. Ben eigenlijk wel benieuwd of er überhaupt plannen zijn om er nog iets mee te gaan doen....
De stoptrein Zwolle-Enschede behoort volgens mij nog tot het landelijk pakket, tot 2015 zal daar niet aan getornd worden lijkt me.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:19 schreef Charango het volgende:
[..]
Op zich wel een goed idee, maar ik denk wel dat een dergelijke verbinding erg gevoelig is voor vertragingen met 24 stops ipv 11. De dienst raakt bijvoorbeeld bij Münster vertraagd, en neemt die vertraging dus mee naar Nederland of v.v. De tijdbuffers in Enschede verdwijnen dus.
Daarnaast zal het er wel mee te maken hebben dat het twee verschillende concessielijnen zijn volgens mij (moeilijk om als een lijn aan te besteden)
er was toch ook sprake van dat het stuk Wierden-Zwolle geëlektrificeerd en dubbel baans zou worden?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 02:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De stoptrein Zwolle-Enschede behoort volgens mij nog tot het landelijk pakket, tot 2015 zal daar niet aan getornd worden lijkt me.
quote:Utrecht Centraal-Den Haag Centraal Zaterdag 3 Januari 11:06
Oorzaak Tussen Zoetermeer Oost en Nieuwerkerk a/d IJssel rijden geen treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Den Haag Centraal en Amersfoort/Utrecht Centraal reizen via Schiphol.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Woerden reizen via Leiden Centraal.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Gouda reizen via Rotterdam Centraal.
Dat ie er nog zo piekfijn uit ziet na 4 jaar daar te staanquote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze jongedame![]()
[ afbeelding ]
Vanaf 1963 werden deze vierbaks dieseltreinstellen in de DDR gebouwd voor de grote internationale verbindingen zoals Berlin - Wien - Praha. Volgens een aantal bronnen staat dit treinstel al minimaal sinds oktober 2004 afgesteld op een zijspoortje in Berlin-Lichtenberg. Ben eigenlijk wel benieuwd of er überhaupt plannen zijn om er nog iets mee te gaan doen....
HTF kan dat? De A32's in Stockholm zijn geschikt voor barre weeromstandigheden en hun broertjes hier beginnen te kuren bij de minste ijzel?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:22 schreef knars het volgende:
In verband met ijzel vonden de lightrail trammetjes het vanmorgen ook wel erg moeilijk om tussen Alphen en Gouda te pendelen. Ik zie nu dat de vertreksporen gewijzigd zijn naar spoor 3 op Alphen en spoor 11 op Gouda. Lijkt mij dat ze die brakke plastic pleurisdingen dus weer eens aan de kant hebben gezet en de good old citypendel weer van stal hebben gehaald
Zo beredeneerd zouden die trams het altijd goed moeten doen, maar ik heb er jarenlang ellende mee gehad op de RGL. Scheen iets te maken te hebben met de beveiliging op het baanvlak en een aantal bochten die de tram niet goed kon nemen, een gebrek aan communicatie tussen NS en HTM, materieeltekort en een monteur die vanuit Den Haag moet komen om ergens tussen Gouda en Alphen iets te repareren (wat door miscommunicatie tussen NS en HTM nog wel eens de mist in wil lopen). Dat, en het zijn klotebakken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
HTF kan dat? De A32's in Stockholm zijn geschikt voor barre weeromstandigheden en hun broertjes hier beginnen te kuren bij de minste ijzel?
vet! ja die was het! wanneer is de plan w uit de dienstregeling gehaald en op welk traject heeft deze gereden?quote:
Volgens mij zag ik vanavond bij het binnenrijden van Gouda (met de auto) inderdaad een Plan V'tje op het spoortje naar Alphen!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:00 schreef knars het volgende:
Maar wat er vanochtend nou mis was weet ik ook niet; ik las op de NS site dat er vertraging van 15 tot 30 minuten was tussen Alphen en Gouda ivm ijzel, en toen die storingsmelding voorbij was zag ik bij Actuele vertrektijden (via traphic.nl) dat niet de lightrailsporen (verlaagde perrons 4LR op Alphen en 9 op Gouda) wedren gebruikt, maar 3 en 11 die ook voor de spitstreinen Gouda-Alphen-Leiden worden gebruikt (wordt doorgaans met SGMm gereden, heel soms nog mat64). Vandaar dat ik aanneem dat die A32s weer aan de kant zijn geschoven.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze jongedame![]()
[ afbeelding ]
"Etwa 2 Stunden später" stond er. In Osnabrück liep dat gewoon min of meer real time mee:quote:
quote:Stoptrein Hengelo-Rheine stap dichterbij
Twente moet haast maken met een plan voor een nieuwe grensoverschrijdende spoorverbinding tussen Hengelo en Rheine.
De gemeenten Hengelo en Oldenzaal willen samen met de provincie, de regio Twente en de overheden aan Duitse kant van de grens een stoptrein laten rijden tussen Hengelo en Rheine. Het rijk heeft voor de kerst 20 miljoen euro uitgetrokken voor grensoverschrijdend openbaar vervoer. Twente wil daarvan een paar miljoen euro voor Hengelo-Rheine. In de zomer al moet een pilot van start gaan met treinen tussen de twee steden. De politiek verwacht dat er meer plannen zijn dan er geld is, waardoor haast gemaakt moet worden. Twente wil ook geld voor een snellere verbinding tussen Enschede en Munster.
Hmm ook lekker verwarrend. Welke buitenlander weet nu waar Schiphol ligt. Beter hadden ze er Amsterdam Flughafen of iets dergelijks van gemaakt. Aangezien het gros van het vollk in de Pimpel toch echt wel naar Amsterdam wil. Immers een vliegveld hebben ze in Berlijn ook wel.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, Het Bewijs.
[ afbeelding ]
+172 dus. Echt waar.
Boejje, ding kwam vanuit Schiphol. "Nicht einsteigen bitte"quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hmm ook lekker verwarrend. Welke buitenlander weet nu waar Schiphol ligt. Beter hadden ze er Amsterdam Flughafen of iets dergelijks van gemaakt. Aangezien het gros van het vollk in de Pimpel toch echt wel naar Amsterdam wil. Immers een vliegveld hebben ze in Berlijn ook wel.
Ik heb er nog steeds niets over gehoord, ik zal het opzoeken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:22 schreef ghizzer het volgende:
[..]
er was toch ook sprake van dat het stuk Wierden-Zwolle geëlektrificeerd en dubbel baans zou worden?
En ook dit begrijp ik niet van Stadler Rail, ze hadden die treinen ook kunnen testen onder Zwitserse omstandigheden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:40 schreef dennistd het volgende:
Op dordrecht-geldermalsen heeft vandaag zelfs een v'tje een slag moeten maken, omdat de gtw's het ijs niet van de bovenleiding konden krijgen....
*proestquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, Het Bewijs.
[ afbeelding ]
+172 dus. Echt waar.
Zijn de wasmuntjes weer eens op?quote:Op zondag 4 januari 2009 18:18 schreef dennistd het volgende:
Een fotootje die ik op somda tegenkwam van een nogal smerige Plan V 911
[ afbeelding ]
Ah, een beetje vorst en de wasstraten werken niet meer...quote:Op zondag 4 januari 2009 18:18 schreef dennistd het volgende:
Een fotootje die ik op somda tegenkwam van een nogal smerige Plan V 911
[ afbeelding ]
Afgelopen woensdagmiddag ook, d8 een oudejaars cadeau van de NSquote:
Oude wasmachines mogen niet meer draaien als het kouder is dan 2 graden, en er nachtvorst dreigt.quote:Op zondag 4 januari 2009 18:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ah, een beetje vorst en de wasstraten werken niet meer...
quote:Op zondag 4 januari 2009 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
En wie me deze terughaalt krijgt een biertje![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |