abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:25:38 #101
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64573628
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 15:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Iedereen een stress-vrij trein jaar toegewenst
Stressvrij treinen, oké. Vertraging op de trein vind ik niet zo erg.

Stressvrij met het GVB is weer een ander verhaal. Plan nog steeds om die Senseo-apparaten bij de eindpunten kort en klein te slaan in het kader van punctualiteit.

Verder zie ik ook nog uit naar de indienststelling van de HSL, zodat ik komende kerst wel naar de kerstmarkt van Antwerpen kan en tegelijkertijd in een wat-dan-ook zit.
pi_64588654
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Hopen dat dit een succesvol treinenjaar wordt voor ons allemaal.
quote:
Extra geld voor treinverkeer over de grens
vrijdag 02 januari 2009 | 18:00 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 02 januari 2009 | 18:23

ENSCHEDE - Twente moet snel een plan maken om de reistijd op de treinverbinding vanuit Enschede naar Münster en Dortmund te 'bekorten.' Verder zou deze spoorverbinding moeten worden doorgetrokken naar Hengelo en uiteindelijk Almelo, zodat ook station Enschede Drienerlo in de route is opgenomen waarvan veel Duitse studenten van de Universiteit Twente profiteren.

CDA-Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt uit Hengelo roept regio en provincie Overijssel op om hierover in overleg te gaan met de Duitse autoriteiten. Het CDA maakte zich sterk in de Kamer voor meer geld in het Infrastructuurfonds van het rijk, na een lobby van de christendemocraten vanuit Twente.

Kort voor kerst nam de Kamer een voorstel aan van CDA en ChristenUnie om twintig miljoen euro extra toe te voegen aan dit fonds voor grensoverschrijdende treinverbindingen. De Twentse projecten worden daarbij specifiek genoemd. Regio en provincie moeten zelf ook bijdragen aan eventuele maatregelen. Maar allereerst moet er een plan van aanpak komen. " Het zou mooi zijn als er snel een proefproject komt, om te kijken of het kan" , aldus Omtzigt.
Twentsche Courant Tubantia

Dus nu naar acht treinen per uur op het Twentse net (IC Enschede-Randstad, Enschede-Zwolle, Enschede-Apeldoorn, Deutschland-Almelo)?
Lijkt me alleen haalbaar als die tunnel-zonder-dak in Almelo eens wordt opgeleverd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Charango op 02-01-2009 20:02:46 ]
Socialist in Mercedes
  Redactie Sport vrijdag 2 januari 2009 @ 20:45:47 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64592388
mja, waar zouden deze treinen op aansluiten dan?
als ie in enschede door zou rijden na een korte stop komt ie tussen de 7900 en de intercity in, en deze zitten in almelo al kort achter elkaar, wat dus niet zou kunnen
ook na de intercity wil bijna niet, omdat dan de 7000 al rijdt
alleen met een stop in enschede van 15-20 minuten zou ie door kunnen rijden, maar dat heeft dus weinig zin, tegen die tijd is iedereen al overgestapt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64595087
quote:
Maar allereerst moet er een plan van aanpak komen
Nou, nou, nou! Wat een haast allemaal zeg. Haastige spoed is zelden goed! Ik stel voor om eerst een stuurgroep in te stellen (waarvoor ik als penningmeester beschikbaar ben) en vervolgens een projectgroep in te stellen waarna er aan een pilot gedacht kan worden.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:07:34 #105
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64595954
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:45 schreef dennistd het volgende:
mja, waar zouden deze treinen op aansluiten dan?
als ie in enschede door zou rijden na een korte stop komt ie tussen de 7900 en de intercity in, en deze zitten in almelo al kort achter elkaar, wat dus niet zou kunnen
Anders laat je die trein uit Duitsland toch gewoon in plaats van de 7900 doorrijden naar Zwolle?
pi_64598943
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:07 schreef ReisT het volgende:

[..]

Anders laat je die trein uit Duitsland toch gewoon in plaats van de 7900 doorrijden naar Zwolle?
Op zich wel een goed idee, maar ik denk wel dat een dergelijke verbinding erg gevoelig is voor vertragingen met 24 stops ipv 11. De dienst raakt bijvoorbeeld bij Münster vertraagd, en neemt die vertraging dus mee naar Nederland of v.v. De tijdbuffers in Enschede verdwijnen dus.

Daarnaast zal het er wel mee te maken hebben dat het twee verschillende concessielijnen zijn volgens mij (moeilijk om als een lijn aan te besteden)
Socialist in Mercedes
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:45:19 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64600207
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:03 schreef bork het volgende:
Kon je wel fluiten naar je tussenrondje met Jannowitzbrucke? Nog ff nagekeken, kende dat alleen als U-Bahn station maar inderdaad komt ook DB langs
Ik ben op de heenweg meteen naar Potsdam gegaan, zoals het plan ook eigenlijk al was. Op de terugweg, vandaag dus, kon ik toch wat eerder weg waardoor ik heel lijn 7 van de S-bahn (Potsdam - Ahrensfelde) heb kunnen doen Sterker nog, ik ben er in Lichtenberg even uit geweest omdat daar de mooiste trein ooit gebouwd stond te zonnebaden met een vers laagje sneeuw

Maar nu ben ik weer in Utrecht

Oh en er was ook nog een excursie op woensdag die me een slagje Frankfurt/Oder in de schoot wierp
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 januari 2009 @ 00:27:00 #108
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64601772
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben op de heenweg meteen naar Potsdam gegaan, zoals het plan ook eigenlijk al was. Op de terugweg, vandaag dus, kon ik toch wat eerder weg waardoor ik heel lijn 7 van de S-bahn (Potsdam - Ahrensfelde) heb kunnen doen Sterker nog, ik ben er in Lichtenberg even uit geweest omdat daar de mooiste trein ooit gebouwd stond te zonnebaden met een vers laagje sneeuw

Maar nu ben ik weer in Utrecht

Oh en er was ook nog een excursie op woensdag die me een slagje Frankfurt/Oder in de schoot wierp
Nice, goed gedaan, welkom thuis.
Lichtenberg, bekend terrein, ben wel erg nieuwsgierig wat je aantrof onder een laagje sneeuw .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 3 januari 2009 @ 00:34:10 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64602039
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:27 schreef bork het volgende:
Lichtenberg, bekend terrein, ben wel erg nieuwsgierig wat je aantrof onder een laagje sneeuw .
Deze jongedame



Vanaf 1963 werden deze vierbaks dieseltreinstellen in de DDR gebouwd voor de grote internationale verbindingen zoals Berlin - Wien - Praha. Volgens een aantal bronnen staat dit treinstel al minimaal sinds oktober 2004 afgesteld op een zijspoortje in Berlin-Lichtenberg. Ben eigenlijk wel benieuwd of er überhaupt plannen zijn om er nog iets mee te gaan doen....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 januari 2009 @ 00:39:45 #110
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64602234
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Deze jongedame

[ afbeelding ]

Vanaf 1963 werden deze vierbaks dieseltreinstellen in de DDR gebouwd voor de grote internationale verbindingen zoals Berlin - Wien - Praha. Volgens een aantal bronnen staat dit treinstel al minimaal sinds oktober 2004 afgesteld op een zijspoortje in Berlin-Lichtenberg. Ben eigenlijk wel benieuwd of er überhaupt plannen zijn om er nog iets mee te gaan doen....
oe, ziet er goed uit, nu snap ik je opmerking wel
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 3 januari 2009 @ 02:26:49 #111
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64605002
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:19 schreef Charango het volgende:

[..]

Op zich wel een goed idee, maar ik denk wel dat een dergelijke verbinding erg gevoelig is voor vertragingen met 24 stops ipv 11. De dienst raakt bijvoorbeeld bij Münster vertraagd, en neemt die vertraging dus mee naar Nederland of v.v. De tijdbuffers in Enschede verdwijnen dus.

Daarnaast zal het er wel mee te maken hebben dat het twee verschillende concessielijnen zijn volgens mij (moeilijk om als een lijn aan te besteden)
De stoptrein Zwolle-Enschede behoort volgens mij nog tot het landelijk pakket, tot 2015 zal daar niet aan getornd worden lijkt me.
pi_64607394
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 02:26 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De stoptrein Zwolle-Enschede behoort volgens mij nog tot het landelijk pakket, tot 2015 zal daar niet aan getornd worden lijkt me.
er was toch ook sprake van dat het stuk Wierden-Zwolle geëlektrificeerd en dubbel baans zou worden?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:11:03 #113
136283 knars
Teethgrinder
pi_64608205
Wisselstoring tussen Zoetermeer Oost en Gouda. Kreeg net een belletje van mw. knars die ook eens ervaart hoe dat is
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:13:21 #114
136283 knars
Teethgrinder
pi_64608239
Oeh! Ik weet wel dat de A12 en A20 gekoppeld gaan worden met de zogenaamde Moordrechtboog naast knooppunt Gouwe, maar ook het spoor gaat hier kennelijk aan meedoen
quote:
Utrecht Centraal-Den Haag Centraal Zaterdag 3 Januari 11:06
Oorzaak Tussen Zoetermeer Oost en Nieuwerkerk a/d IJssel rijden geen treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Den Haag Centraal en Amersfoort/Utrecht Centraal reizen via Schiphol.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Woerden reizen via Leiden Centraal.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Gouda reizen via Rotterdam Centraal.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:16:00 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64609347
Door een wisselstoring hmm Of door een gebrek aan hout en ijzer misschien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:41:43 #116
148385 Wadloper
Noorderling
pi_64611452
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Deze jongedame

[ afbeelding ]

Vanaf 1963 werden deze vierbaks dieseltreinstellen in de DDR gebouwd voor de grote internationale verbindingen zoals Berlin - Wien - Praha. Volgens een aantal bronnen staat dit treinstel al minimaal sinds oktober 2004 afgesteld op een zijspoortje in Berlin-Lichtenberg. Ben eigenlijk wel benieuwd of er überhaupt plannen zijn om er nog iets mee te gaan doen....
Dat ie er nog zo piekfijn uit ziet na 4 jaar daar te staan Hoef je hier in NL niet te verwachten, want ik zag gisteren in Zwolle een DM'90 met aan 1 kant driekwart aan beschilderingen, van dak tot onderkant
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:22:14 #117
136283 knars
Teethgrinder
pi_64614218
In verband met ijzel vonden de lightrail trammetjes het vanmorgen ook wel erg moeilijk om tussen Alphen en Gouda te pendelen. Ik zie nu dat de vertreksporen gewijzigd zijn naar spoor 3 op Alphen en spoor 11 op Gouda. Lijkt mij dat ze die brakke plastic pleurisdingen dus weer eens aan de kant hebben gezet en de good old citypendel weer van stal hebben gehaald
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:25:06 #118
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64619661
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:22 schreef knars het volgende:
In verband met ijzel vonden de lightrail trammetjes het vanmorgen ook wel erg moeilijk om tussen Alphen en Gouda te pendelen. Ik zie nu dat de vertreksporen gewijzigd zijn naar spoor 3 op Alphen en spoor 11 op Gouda. Lijkt mij dat ze die brakke plastic pleurisdingen dus weer eens aan de kant hebben gezet en de good old citypendel weer van stal hebben gehaald
HTF kan dat? De A32's in Stockholm zijn geschikt voor barre weeromstandigheden en hun broertjes hier beginnen te kuren bij de minste ijzel?
  Redactie Sport zaterdag 3 januari 2009 @ 18:40:14 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64620152
Op dordrecht-geldermalsen heeft vandaag zelfs een v'tje een slag moeten maken, omdat de gtw's het ijs niet van de bovenleiding konden krijgen....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64620358
een vraagje.. misschien heb ik 'm hier al eerder geplaatst.. lange tijd stond er bij het station van Hengelo een 1200-serie met daarbij een 'bijzondere variant' op een ICK-rijtuig. Namelijk een rijtuig met aan beide zijden 2 paar deuren (waarvan één vrij breed/schuifvariant). ik denk dat de trein er (ter hoogte van voormalig Siemes-terrein/spoor richting Delden) ongeveer 4 á 5 jaar geleden gestaan heeft. Weet iemand waar deze trein nu staat? Ik vond de ICK-variant er erg mooi (nostalgisch) uitzien.

alvast bedankt voor reacties!
  Redactie Sport zaterdag 3 januari 2009 @ 18:49:09 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64620427
een plan w misschien?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:28:18 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64623922
De oogst:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:00:24 #123
136283 knars
Teethgrinder
pi_64625255
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:25 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

HTF kan dat? De A32's in Stockholm zijn geschikt voor barre weeromstandigheden en hun broertjes hier beginnen te kuren bij de minste ijzel?
Zo beredeneerd zouden die trams het altijd goed moeten doen, maar ik heb er jarenlang ellende mee gehad op de RGL. Scheen iets te maken te hebben met de beveiliging op het baanvlak en een aantal bochten die de tram niet goed kon nemen, een gebrek aan communicatie tussen NS en HTM, materieeltekort en een monteur die vanuit Den Haag moet komen om ergens tussen Gouda en Alphen iets te repareren (wat door miscommunicatie tussen NS en HTM nog wel eens de mist in wil lopen). Dat, en het zijn klotebakken.

Maar wat er vanochtend nou mis was weet ik ook niet; ik las op de NS site dat er vertraging van 15 tot 30 minuten was tussen Alphen en Gouda ivm ijzel, en toen die storingsmelding voorbij was zag ik bij Actuele vertrektijden (via traphic.nl) dat niet de lightrailsporen (verlaagde perrons 4LR op Alphen en 9 op Gouda) wedren gebruikt, maar 3 en 11 die ook voor de spitstreinen Gouda-Alphen-Leiden worden gebruikt (wordt doorgaans met SGMm gereden, heel soms nog mat64). Vandaar dat ik aanneem dat die A32s weer aan de kant zijn geschoven.

geen idee of dat door de ijzel komt. Kan me alleen maar voorstellen dat de reizigers op de RGL vandaag aangenaam verrast werden met een echte trein
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:02:44 #124
136283 knars
Teethgrinder
pi_64625351
Had ik al gezegd dat ik met mijn SOV destijds net zolang stations afstruinde (met name Den Haag CS, Utrecht CS en EIndhoven) op zoek naar een plan W rijtuig? Had altijd wel wat bijzonders maar goed, toen had de Railhopper nog een 2+3 indeling... Toch jammer dat ik toen jaar terug geen goed fototoestel had ofzo.
pi_64626779
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:49 schreef dennistd het volgende:
een plan w misschien?
[ afbeelding ]
vet! ja die was het! wanneer is de plan w uit de dienstregeling gehaald en op welk traject heeft deze gereden?
heel hartelijk dank voor de post! erg mooi!

vooral het 'rolluik' als detail vind ik ook vet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')