Tja, die helling van Ans. Het blijft een probleem. Bergop mogen machinisten slechts 100 kilometer per uur, bergaf slechts 70.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, en nu ik. WAT een dag.
Keurig min of meer op tijd gereden vanaf Utrecht (vertrek 11:38) naar Maastricht en Luik. In Luik bleek een spoorboekje ineens het Godsvermogen van ELF euro te kosten (In NL 5,50, en ondanks wat broodnodige verbeteringen is de NL versie nog steeds VEEL beter). Dus ik neem die vette IC die 200 km/h rijdt over de Neubaustrecke Ans - Leuven![]()
Tenminste.... als hij de helling bij Ans op kan komen dusHoppatee, +31. Nou ja, ik had eerder deze week al eens +172 meegemaakt, dus allez.
Leuk gezellig in Brussel-Nationaal-Luchthaven even over de resten van het slagveld geklauterd naar het oude station aldaar, met veel dank aan een spoormaatje. Was heel gezellig. Maar ja, ik moest ook nog terug naar huis, dus hoe doe je dat? De IR van 17:37 naar Leuven. +11okee, geeft niet. in Leuven de IC gepakt terug naar Luik zoals het plan toch al was. In Luik het klassiekske naar Maastricht, die helaas luid tyfonerend iedere overweg stapvoets passeerde, ondanks dat alle overweginstallaties volledig in functie waren
Gevolg: +12 in Maastricht, waar ik maar 6 minuten overstap gehad zou hebben, enfin, +30 dus. Lekker
Dan in Eindhoven denkt NS dat ze het wel met 1 treinstel kunnen trekken naar Amsterdam, dus iedereen wordt uit de achterste in de voorste gejaagd. Ook fijn. Dan blijkt de plee kapot volgens een conducteur, evenals de plee in het naburige rijtuig. Even later is een medereiziger naar een conducteur gaan zoeken, heeft die (een andere) gevonden, en deze conducteur zegt "mwoa, een kleine, dat kan nog wel even." En ook ik krijg toestemming. Dus ik kom bijna naar buiten, komt conducteur nr 1 toestanden maken. "Ik heb toch gezegd dat die plee kapot was, wat doe je daar dan??!!" Ik zeg "Ja hoor eens, ik heb toestemming van je collega etc" Hij: "Waar is die collega dan?? Want ik heb nog niemand gezienDus hoe je daar binnen komt...."
WTF je weet toch wel van elkaar wie er op die trein zit of wat?
Na ja toen waren we in Utrecht en moest ik er toch uit. Maar wat een gezeik zeg. Ik word zowat half beschuldigd van het hebben en gebruiken van een sleutel terwijl die sjappies niet eens van elkaar weten wie er aan boord is.
Samenvatting:
NMBS ga dood met je geklooi op die helling bij Ans
Prorail ga dood met die onnodige overwegneuzelarij
NS zorg eens dat je conducteurs van elkaars bestaan op de hoogte zijn, en dat je spiksplinternieuwe treinstellen niet binnen 6 weken met allerlei defecten rondrijden. Om dan vervolgens je reizigers de zwarte piet toe te gaan spelen
Dat was het. Dank voor uw aandacht.
Excursiepuntje voor deze week, en als ik me vergis waar ik denk dat je m gehaald heb ,heb ik in ieder geval een leuk ritje gehadquote:Op zondag 4 januari 2009 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
En wie me deze terughaalt krijgt een biertje![]()
[ afbeelding ]
Ik zou t knap vindenquote:Op maandag 5 januari 2009 00:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Excursiepuntje voor deze week, en als ik me vergis waar ik denk dat je m gehaald heb ,heb ik in ieder geval een leuk ritje gehad
Post eens watquote:Op maandag 5 januari 2009 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
TsoekkieJa VET daar joh
![]()
Aardig wat kunnen doen kwa spoor gelukkigmaar iig super dagen gehad met die lui daar
Ja verder nog wel wat ja, maar niet veel. Wat S-bahn gedoe. Er staat in FFO wel een stoomloc on static display maar ik had die dag zware batterij-problemenquote:Op maandag 5 januari 2009 00:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja die had ik al gezien inderdaad. Bordjes ook enzo. Goeie vangst gedaan dus. Maar had wel wat meer treintjes ofzo verwacht. Je hebt zo te zien naast sneeuw ook zon gehad, beste wat er is
quote:
quote:Op maandag 5 januari 2009 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar goed, dat is triviaal. Daar krijg je geen biertje voor
quote:Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn alle NS ICE 3M nu ontdaan van de mooie NS logo's of rijdt er nog 1 of 2 met NS logo's ?
Ok, kan gebeuren.quote:Eindhoven Maandag 5 Januari 10:12
Oorzaak Rond Eindhoven rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Wat is een materieelprobleem en waarom kan het nog 6,5 uur duren voordat dat is opgelost?quote:Ede-Wageningen-Amersfoort Maandag 5 Januari 08:53
Oorzaak Tussen Amersfoort en Barneveld Centrum rijden minder treinen door een materieelprobleem.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Reisadvies
Omdat er blijkbaar een trein stuk is?quote:Op maandag 5 januari 2009 10:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is een materieelprobleem en waarom kan het nog 6,5 uur duren voordat dat is opgelost?
Stuur een loc eropaf die 'm wegsleept naar een werkplaats, en klaar ben je? Lijkt me raar dat dat tot 17.00 moet duren...quote:Op maandag 5 januari 2009 10:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar een trein stuk is?
Goeie vraag eigenlijk. De 4652 en 4654 zijn zoiezo al NS Hispeed, maar de 4651 en 4653 heb ik al te lang niet gefotografeerd, dus moet ik je daarop het antwoord schuldig blijven. Maar om eerlijk te zijn: ik denk wel dat die stellen ook al NS Hispeed zijn.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef SpeedyRich het volgende:
verder zijn alle NS ICE 3M nu ontdaan van de mooie NS logo's of rijdt er nog 1 of 2 met NS logo's ?
Personeelstekort misschien?quote:Op maandag 5 januari 2009 10:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar een trein stuk is?
Daar staat ie al, ze hebben gewoon niet genoeg materieel om de dienst uit te voeren.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Stuur een loc eropaf die 'm wegsleept naar een werkplaats, en klaar ben je? Lijkt me raar dat dat tot 17.00 moet duren...
voorste heeft wel wat weg van de s-bahn. over de achterste zie mijn vorige post. mag ik nog een keer gokken? hamburg? (gezien de grote havenkranen)quote:Op maandag 5 januari 2009 12:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is geen Berlijn hoor.. Die metrostellen rijden daar helemaal niet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |