abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64398287

Hier alweer deel 137 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.

Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.

Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Benelux-trein

Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie daarvoor hieronder.


Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.


Veolia rijdt op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht=Randwijck-Kerkrade=Centrum). Op eerstgenoemde lijn rijdt men met Stadler GTW’s, die door Veolia Velios genoemd worden. Aangezien deze lijn geen bovenleiding heeft, betreft het uiteraard de dieselversie. Op de andere lijn rijdt men nog met Plan V, totdat de elektrische Velios geleverd zijn.


De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de NS-treinen wiki.


Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 27-12-2008 13:37:58 ]
  zaterdag 27 december 2008 @ 13:35:17 #2
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64398432
Om even op het jaar terug te blikken:

Mijn hoogtepunt was wel met fles in de richting van Trier, anderhalf uur door de coupe rennen en uit ramen hangen om bordjes te knallen, en die mensen maar afvragen waar we mee bezig waren

Dieptepunt was de aanrijding tussen Delft en Rijswijk..
  Redactie Sport zaterdag 27 december 2008 @ 13:38:25 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64398521
tegenwoordig rijden er geen Treinen Voor Post meer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64398630
Dat Castellumtremmetje kan wel weer weg uit de OP.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 december 2008 @ 13:44:27 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64398670
ATB / TVP

Ik ben echt benieuwd naar Train Simulator 2, 't ziet er goed uit i.i.g.
pi_64398909
Hoogtepunt: de ritjes met knars junior, Thalys die bij mijn achtertuin strandt
Dieptepunt: inzet DDAR op mijn directe woon-werk verbinding sinds dienstregeling 2009
pi_64398946
Moet dat niet andersom?
pi_64399363
Deeltje 137 alweer
  zaterdag 27 december 2008 @ 14:12:33 #9
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64399393
Dieptepunt: de HSL, die nog steeds niet rijdt, AnsaldoBreda.
  zaterdag 27 december 2008 @ 14:26:36 #10
136283 knars
Teethgrinder
pi_64399728
Nee, dat moet absoluut niet andersom. Alhoewel, een ontspoorde DDAR levert ook wel leuke foto's op
  zaterdag 27 december 2008 @ 14:58:32 #11
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64400542
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:26 schreef knars het volgende:
Nee, dat moet absoluut niet andersom. Alhoewel, een ontspoorde DDAR levert ook wel leuke foto's op
Dan moet je hopen dat een vingerverver ligt te slapen en treinpaden naar hetzelfde spoor leidt.
  zaterdag 27 december 2008 @ 14:59:04 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64400558
Is er ooit al eens een IRM ontspoord eigenlijk?
  Redactie Sport zaterdag 27 december 2008 @ 15:08:17 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64400806
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:59 schreef James1988 het volgende:
Is er ooit al eens een IRM ontspoord eigenlijk?
wel na een aanrijding
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 27 december 2008 @ 15:15:21 #14
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64401012
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

wel na een aanrijding
De eerste was dacht ik tussen Nieuw-Vennep en Leiden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 december 2008 @ 17:31:52 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64404651
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:59 schreef James1988 het volgende:
Is er ooit al eens een IRM ontspoord eigenlijk?
Vaak genoeg. Na aanrijdingen en ook wel door defecte wissels.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 december 2008 @ 17:32:25 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64404669
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Castellumtremmetje kan wel weer weg uit de OP.
Neuh, Nostalgie FTW
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 27 december 2008 @ 17:42:52 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64404979
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 17:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vaak genoeg. Na aanrijdingen en ook wel door defecte wissels.
En in Utrecht omdat een machinist een wissel openreed en vervolgens de trein terugzette over dat zelfde wissel, toen deed ie ook *bonk*.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64405672
Daar zijn we weer, het jaaroverzicht in 12 foto's: Spoor in 2008.

Veenendaal-De Klomp, 1 januari 2008. Iets na 11:35 suist Railion-loc 1601 langs met een 3½ uur vertraagde CityNightLine 318 naar Amsterdam Centraal. Vanwege de jaarwisseling heeft de trein in Duitsland 3½ uur stilgestaan.



Liège-Guillemins, België, 24 februari 2008. Klassiek motorstel 175 komt zojuist binnen vanuit Maastricht en staat op het punt om in orde gemaakt te worden voor de terugreis. Even later zou een gedeelte van de tweede klasse ontruimd worden naar de eerste klasse vanwege een versplinterd venster.



Hannover Messe/Laatzen, Duitsland, 9 maart 2008. Loc 218 452 staat klaar om een sliert Halberstadt-rijtuigen als stoptrein naar Hildesheim Hbf te duwen.



Nykøbing/Falster, Denemarken, 26 april 2008. Een dubbeldeksstammetje maakt zich op om terug te rijden naar København H, geduwd door een zware zesassige dieselloc uit de serie 1500.



Eeklo, België, 3 mei 2008. De in 2006 en 2007 volledig gerestaureerde Poolse stoomloc Tkh 5387 "Generaal Stanislaw Maczek" van het Stoomcentrum Maldegem komt binnen met twee voormalige NMBS-rijtuigen.



Arras, Frankrijk, 22 juni 2008. Treinstel 378 staat in het zonnetje te wachten op een nieuwe inzet. Dit treinstel is het 100ste uit deze serie wat geleverd werd aan de SNCF voor de regionale TER-diensten, vandaar de vrolijke beschildering.



Mechelen, België, 27 juli 2008. Break-treinstel 363 staat klaar voor vertrek als stoptrein naar Leuven. Op de achtergrond "Duikbril" 905.



Kemi, Finland, 14 augustus 2008. Loc 3087 komt binnen met de stoptrein vanuit Kokkola in de richting van Rovaniemi. Stoptreinen die een rit van 421 km maken en een restauratierijtuig aan boord hebben zijn vrij normaal in Noord-Finland.



Mayrhofen, Oostenrijk, 5 september 2008. Een driebaks dieseltreinstelletje heeft zojuist het eindpunt van de Zillertalbahn bereikt, en maakt zich op om terug te keren naar Jenbach over het 760 mm smalspoor.



Bad Bentheim, Duitsland, 25 oktober 2008. FLIRT ET 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld Hbf. In de verte NS-eloc 1770 die zojuist PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-loc 101 124-6 richting Hannover en Berlijn.



Stavoren, 15 november 2008. In de grauwe Friese zaterdagmiddag staat Arriva-Spurtje 242 te wachten om terug te keren naar Leeuwarden.



Houten, 13 december 2008. Trammetje 6016 pendelt vandaag voor het laatst op en neer naar Houten Castellum. De dienst wordt minimaal het komende jaar verbust, totdat Houten Castellum een reguliere stop aan de lijn Utrecht - 's Hertogenbosch zal worden. Het trammetje is getooid met vele handafdrukken in vingerverf, als gevolg van een afscheidsreceptie een dag eeder.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 december 2008 @ 18:11:56 #19
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64405755
Mooi overzichtje!

Voor de liefhebbers, er is weer een (redelijk) voordelig treinkaartje te koop:
quote:
Tijdens de Bruna-actie kunt u voor ¤ 17,50 een treinkaartje kopen voor één dag onbeperkt 2e klas reizen door heel Nederland voor één persoon. Dit kaartje is van 27 december 2008 t/m 24 januari 2009 te koop bij de Bruna-filialen in Nederland. Het kaartje is te gebruiken van 27 december 2008 t/m 22 maart 2009.

Geldig in de treinen van NS (binnenland), Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia op maandag t/m vrijdag na 09.00 uur en van 27 december 2008 t/m 01 januari 2009 én op zaterdag en zondag onbeperkt.

(Bruna-stationswinkels zijn uitgesloten van deze actie)
pi_64406023
Top Fles!
pi_64406197
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
Neuh, Nostalgie FTW
Waar zijn alle treinen van de NS eigenlijk.
pi_64406539
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 18:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Waar zijn alle treinen van de NS eigenlijk.
Die staan in de NS wiki, maar de plaatjes doen hetniet meer idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64407418
definitieve statistieken (voor wat dat boeit dan) zijn er nog niet aangezien ik komende week eerst nog een aantal dagen in de buurt van Berlijn vertoef Dus dat zal volgend jaar worden dan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 december 2008 @ 20:19:15 #24
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64409654
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Castellumtremmetje kan wel weer weg uit de OP.
Al gedaan
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 28 december 2008 @ 00:34:11 #25
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64417844
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 18:11 schreef ReisT het volgende:
Mooi overzichtje!

Voor de liefhebbers, er is weer een (redelijk) voordelig treinkaartje te koop:
[..]
Daar heb ik heel weinig aan. De afstand van mijn huis tot de dichtstbijzijnde Bruna is nu verder dan ooit.
  zondag 28 december 2008 @ 01:10:46 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64418754
Er heeft vanochtend een zuurstok van Brussel naar Amsterdam meer dan 3 uur stilgestaan, door een defect aan de bovenleiding. Voor een reportage, zie http://www.deredactie.be/(...)/081227_Trein_Duffel

Ik vind dit schandalig. Dat je niet in 10 minuten vervangend vervoer kunt regelen snap ik, maar 3 uur is echt te veel, zeker met die vrieskou. Wat een gepruts.

Discussie/meer info op HGBTF.

[ Bericht 11% gewijzigd door James1988 op 28-12-2008 01:18:40 ]
pi_64421520
Sick.
pi_64422334
Mja. Ik neem aan zulke discussies als op HGBTF al niet eens meer deel eigenlijk Alleen maar spoorlui die komen uitleggen dat en waarom het niet sneller *kan* en dat men het maar moet slikken etc etc etc.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64422471
Ik neem ook al geen deel meer met de discussies op Somda. Ik mag dat trouwens niet eens meer
pi_64422656
Voor de geïnteresseerde, iemand @ usenet zit 80 DVD's aan Bahn TV opnames te posten In een zogenaamd "TreinOog Project" inclusief lokale website met daarin een uitgebreide index.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zondag 28 december 2008 @ 09:56:27 #31
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_64422796
quote:
Op zondag 28 december 2008 04:11 schreef Socios het volgende:
Sick.
Nogal idd
pi_64424573
quote:
Op zondag 28 december 2008 09:38 schreef DaFrenk het volgende:
Voor de geïnteresseerde, iemand @ usenet zit 80 DVD's aan Bahn TV opnames te posten In een zogenaamd "TreinOog Project" inclusief lokale website met daarin een uitgebreide index.
"Iemand"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64424804
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Iemand"?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_64427298
Zeg, die pieptonen die je hoort in de dubbeldekkers van de NS, da's toch antigeluid voor de motoren ofzoiets?
Ontzettend irritant in de tweede klas, maar als je eerste klas gaat zitten hoor je ze niet?
  zondag 28 december 2008 @ 13:28:32 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64427363
Nee, is een smoorspoel ergens in het hoogspanningscircuit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 28 december 2008 @ 15:21:23 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64431094
quote:
Op zondag 28 december 2008 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja. Ik neem aan zulke discussies als op HGBTF al niet eens meer deel eigenlijk Alleen maar spoorlui die komen uitleggen dat en waarom het niet sneller *kan* en dat men het maar moet slikken etc etc etc.
Dat vind ik onzin. Panne kan voorkomen natuurlijk, maar in zo'n situatie moet er gewoon binnen een uur een loc staan die die trein wegsleept naar een station.

Dit was waardeloos, wat die Steven ook zegt. Zo ga je niet met passagiers om.
  zondag 28 december 2008 @ 17:46:53 #37
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64436131
quote:
Op zondag 28 december 2008 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja. Ik neem aan zulke discussies als op HGBTF al niet eens meer deel eigenlijk Alleen maar spoorlui die komen uitleggen dat en waarom het niet sneller *kan* en dat men het maar moet slikken etc etc etc.
Wat een vingerververs bij Infrabel toch.

Ik begrijp niet dat de Belgische treinreiziger hun fratsen slikt, terwijl ze nog beroerde presteren dan ProRail.
  zondag 28 december 2008 @ 18:34:36 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64437576
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wat een vingerververs bij Infrabel toch.
Infrabel, Incapabel, het rijmt ook
quote:
Ik begrijp niet dat de Belgische treinreiziger hun fratsen slikt, terwijl ze nog beroerde presteren dan ProRail.
De prijs zal wel veel goedmaken, denk ik zo. Maar het is echt te bizar voor woorden.

Als ik Descheemaeker zou zijn, zou ik m'n ogen uit m'n kop schamen... om aan leiding te staan van zo'n beroerd presterend bedrijf. NMBS draait toch nog steeds verlies, als ik me niet vergis?
pi_64437926
Hoogtepunt 2008: mijn eerste rondje Nederland, Rondje Amsterdam-Milaan-Ljubljana-Praag-Amsterdam.

Dieptepunt 2008: NS-Hispeed-systeem wat op mijn kaartje een verkeerd station in Praag print, waardoor ik als een haas naar een ander station moest reizen en bijna mń trein miste. En tevens niet kunnen slapen in de slaaptrein naar huis vanwege jankende kinderen,

Kus
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  zondag 28 december 2008 @ 18:52:06 #40
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_64438081
fles de foto 1700 op dat grensstation en die vertrekkende trein is puik plaatje
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_64440172
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:52 schreef SpeedyRich het volgende:
fles de foto 1700 op dat grensstation en die vertrekkende trein is puik plaatje
Waar gaat dit over?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 december 2008 @ 20:20:28 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64441031
quote:
Op zondag 28 december 2008 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar gaat dit over?
Ik denk over http://www.smorgensindevroegte.nl/treinen/spoor2008/200810.jpg
pi_64441548
oh okee, ik dacht even dat het over 2 verschillende plaatjes ging
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64447785
Weet iemand wat er bij het Spoorwegmuseum gebeurd is?
quote:
Laatste nieuws: 's avonds is treinstel 273 bij het Spoorwegmuseum ernstig beschadigd bij een aanrijding door een Sprinter. Details zijn mij nog niet bekend.
Mja, dat dus. Maar samen met Nico Spilt ben ook ik benieuwd naar de details.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 december 2008 @ 23:01:43 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
  zondag 28 december 2008 @ 23:48:41 #46
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64450191
Museum is deze maandag open ivm met kerstvakantie, ben benieuwd hoe ze dit ff oplossen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_64451785
Die sprinters knallen wel vaak ergens tegen op

Ben bang dat ik ga schrikken als ik de foto's zie
............................
  maandag 29 december 2008 @ 00:52:30 #48
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64452001
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Infrabel, Incapabel, het rijmt ook
[..]

De prijs zal wel veel goedmaken, denk ik zo. Maar het is echt te bizar voor woorden.

Als ik Descheemaeker zou zijn, zou ik m'n ogen uit m'n kop schamen... om aan leiding te staan van zo'n beroerd presterend bedrijf. NMBS draait toch nog steeds verlies, als ik me niet vergis?
NMBS wordt overgefinancieerd door de overheid, net zoals de MIVB/STIB, VVM De Lijn en SRWT TEC.

De prijzen zijn goedkoper dan in Nederland, woon-werkkilometers worden vergoed, maar de reizigersbond laat zich ook roeren omdat donderdag de tarieven met ongeveer 6% stijgen.
  maandag 29 december 2008 @ 08:17:01 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64455559
Whehe, ik had op HGBTF gepost dat ik het gepruts vind, en er zijn mensen die het met me eens zijn
  maandag 29 december 2008 @ 09:55:15 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64456949
En weer een machinist minder in actieve NSR-dienst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 29 december 2008 @ 09:57:34 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64457001
quote:
Op maandag 29 december 2008 09:55 schreef Duvel het volgende:
En weer een machinist minder in actieve NSR-dienst.
??
  maandag 29 december 2008 @ 09:58:31 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64457022
Machinisten die museummaterieel beschadigen, moeten worden ontslagen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64460950
De vangst van twee koude zonnige dagen in den Lande:


De inzet van de serie 1200 en 6700 voor de Leeuwarden Shuttle gaan nog altijd gestaag door, maar toch zal daar hoe dan ook binnen niet al te lange tijd een einde aan komen. Op derde kerstdag is ACTS weer gewoon van de partij, na twee rustdagen ingelast te hebben. Door de vrieskou op deze zonnige zaterdag passeren de 1251 en de 6703 met containertrein 50063 enkele vrijstaande woningen in Wezep op weg naar 't Harde, al waar de trein even aan de kant gaat om NSR tweemaal voor te laten.


Na de stop in 't Harde vervolgen de 1251 + 6703 hun weg met containertrein 50063 op weg naar de Maasvlakte West. Met het oude stationsgebouwtje op de achtergrond passeren zij hier het station van Ermelo.


Zondag. Op de Betuweroute was het vandaag erg rustig. Slechts 1 trein was te zien tijdens een wacht van ruim 2 uur. Veolia's 189 094 is met Graantrein 341713 vanuit Europoort op weg naar Emmerich en Bottrop (D), als Herwijnen gepasseerd wordt.


Zo'n 50 km verderop ter hoogte van de CUP in Valburg tussen de stapelwolken door enkele zonnestralen. Zoals te zien is op de foto, is de zon 200m verderop uit. Nogmaals de Veolia 189 094 met Graantrein 341713 van Europoort naar Bottrop (D). Over het hoe en wat van het inhalen van deze trein doe ik overigens geen uitspraken


NSR's ICMm 4034 is alleen op weg als IC van Enschede naar Schiphol, als Dijkerhoek gepasseerd wordt.


Van de zondagse optocht uit Bentheim bleef vandaag weinig over. Enkele treinen opgeheven of flink in de plus. Gelukkig nog wel een extraatje in de laatste zonnestralen van de dag. ITL 186 148 met de vertraagde Tulipan tr 42336 ter hoogte van buurtschap Dijkerhoek tussen Holten en Bathmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 29-12-2008 13:22:16 ]
pi_64461100
tvp
pi_64462264
Prachtig beeldmateriaal, kan er minuten naar kijken.
  maandag 29 december 2008 @ 16:39:16 #56
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64468641
Speciaal vandaag om 17.52 en 18.52 van Hilversum naar Utrecht Maliebaan zonder overstap!!!

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 29 december 2008 @ 16:59:46 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64469328
quote:
Op maandag 29 december 2008 00:44 schreef sander89 het volgende:
Die sprinters knallen wel vaak ergens tegen op

Ben bang dat ik ga schrikken als ik de foto's zie
Auw ->



Kant die tegen het juk is aangekomen.







Andere kant (SGM-knal)









I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_64469352
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:39 schreef bork het volgende:
Speciaal vandaag om 17.52 en 18.52 van Hilversum naar Utrecht Maliebaan zonder overstap!!!

[ afbeelding ]
Dat kun je ook wel fietsen.
אין מקום כמו ארץ ישראל
  maandag 29 december 2008 @ 17:12:45 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64469746
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:59 schreef bork het volgende:

[..]

Auw ->

[ afbeelding ]

Kant die tegen het juk is aangekomen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Andere kant (SGM-knal)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bedankt voor de foto's. Ziet er niet zo best uit. Gelukkig wel herstelbaar, maar toch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64471731
00:24 Nijmegen 4b Hertogenbosch ('s) Stoptrein (NS)
00:28 Nijmegen Dukenburg
00:32 Wijchen
00:38 Ravenstein
00:44 Oss
00:47 Oss West
00:54 Rosmalen
00:58 Hertogenb ('s) Oost
01:02 Hertogenbosch ('s) 3a
01:22 Hertogenbosch ('s) 6 Utrecht Centraal Intercity (NS)
01:50 Utrecht Centraal 18a
02:00 Utrecht Centraal 19b Ede-Wageningen Intercity (NS)
02:10 Driebergen-Zeist
02:23 Veenendaal-De Klomp
02:30 Ede-Wageningen
02:41 Arnhem 7b

Voor het recordbedrag van ¤ 3,80 of ¤ 2,30 met korting. Leuk die nieuwe dienstregeling tussen Ah en Nm maar de laatste trein is nu wel geschapt.
  maandag 29 december 2008 @ 18:54:40 #61
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64473135
Tegelen - Nijmegen - Utrecht Centraal - Gouda - Rotterdam Centraal (overstap) Antwerpen

Dat waren de stations / steden waar ik moest zijn vandaag. Lekker treinritje weer!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_64475429
quote:
Op zondag 28 december 2008 09:06 schreef Wadloper het volgende:
Ik neem ook al geen deel meer met de discussies op Somda. Ik mag dat trouwens niet eens meer
Ban gehad
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 december 2008 @ 20:09:24 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64475516
Ach ja, die krijg je daar zo en aan discussies daar deelnemen heeft geen zin, omdat er of 80x hetzelfde wordt gezegd en/of de mensen het dan nog niet willen geloven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64475683
Zo. Nou. We zijn er hoor. Potsdam.

9:41 keurig met de PE vanuit Amf vertrokken
tot en met Rheine op tijd
aankomst Osnabruck +8
Vertrek Osnabruck +142 (tijdje stil gestaat tot de baan weer vrij waas, aanrijding met persoon )
aankomst Stendal +144
Oh nog een stremming, we worden omgeleid via Wittenberge, daarvoor moet alleen wel even de lok omlopen.
Staat de lok aan de andere kant: Oh, stremming voorbij. Lok weer terug omlopen....
Vertrek Stendal +165
Aankomst Berlin Hbf +172. En nu maar eens een biertje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 29 december 2008 @ 20:35:53 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64476538
Haha, flinke vertraging, maar je bent er!

Ik hoop dat je niet in de vrieskou hebt gezeten zoals die mensen in de Benelux van zaterdag?
pi_64477186
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:06 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Ban gehad
Jep
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, die krijg je daar zo en aan discussies daar deelnemen heeft geen zin, omdat er of 80x hetzelfde wordt gezegd en/of de mensen het dan nog niet willen geloven.
Klopt helemaal Peterselie Maar ja, misschien is dat wel iets van de spoorwereld zelf
pi_64479203
Nee James, het was behoorlijk heet zelfs. omdat ieder moment het sein zou kunnen komen dat we verder konden moesten de deuren dicht blijven pas het laatste half uur, toen duidelijk was dat het nog zeker een half uur zou duren, konden we eruit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 29 december 2008 @ 21:53:03 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64479587
Klinkt heel prettig, veel plezier in elk geval!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 29 december 2008 @ 22:03:25 #69
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64480035
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Nou. We zijn er hoor. Potsdam.

9:41 keurig met de PE vanuit Amf vertrokken
tot en met Rheine op tijd
aankomst Osnabruck +8
Vertrek Osnabruck +142 (tijdje stil gestaat tot de baan weer vrij waas, aanrijding met persoon )
aankomst Stendal +144
Oh nog een stremming, we worden omgeleid via Wittenberge, daarvoor moet alleen wel even de lok omlopen.
Staat de lok aan de andere kant: Oh, stremming voorbij. Lok weer terug omlopen....
Vertrek Stendal +165
Aankomst Berlin Hbf +172. En nu maar eens een biertje
Kon je wel fluiten naar je tussenrondje met Jannowitzbrucke? Nog ff nagekeken, kende dat alleen als U-Bahn station maar inderdaad komt ook DB langs
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 30 december 2008 @ 00:23:51 #70
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64485588
Berlijn, toffe stad, leuke tijd toegewenst fles!

mooie foto's zug!
  dinsdag 30 december 2008 @ 01:43:13 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64487749
Vraagje: wie weet waar ik cijfers van de NS en NMBS kan vinden? Jaarrapporten, winst, omzet, reizigerswaardering, enzovoorts?

De Engelse Wikipedia geeft wel wat info, maar zeker voor de NMBS is die verouderd.
  dinsdag 30 december 2008 @ 02:45:54 #72
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64488760
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 01:43 schreef James1988 het volgende:
Jaarrapporten, winst, omzet, reizigerswaardering, enzovoorts?
Bedoel je zoiets?
Jaarverslag NS 2007 (vanaf p.34)
Jaarverslag NMBS 2007 (vanaf p.18)
Begint allebei met hoop blablabla, maar tussendoor ook de nodige cijfers .
pi_64496076
Ik las net een interview met Aad Veenman uit het NRC. Daar ging ook een stukje over de aankoop van de V250 bij AnsaldoBreda.
quote:
U heeft veel kritiek gekregen op uw keus in 2004 voor treinen van het Italiaanse AnsaldoBreda omdat dit bedrijf bekend staat om zijn trage levering. Had u achteraf niet liever een andere fabrikant gekozen?
„Het ging om een Europese aanbesteding in 2002. Op dat moment maakte het Franse Alstom grote verliezen, en dreigde het zelfs failliet te gaan. Bombardier kon deze trein niet leveren. AnsaldoBreda had gewoon het beste bod. En ook de Italianen zaten te wachten op ERTMS, waarvan de laatste specificaties pas in juni van dit jaar kwamen. Dat was dus veel te laat, maar dat kun je de Italianen niet kwalijk nemen.”

Peijs dwong u destijds om andere treinen er bij te huren, in afwachting van die van AnsaldoBreda.
„Ja, en die zijn er ook gekomen. De schuldvraag is later omgedraaid. Peijs vond eerst dat de fout bij HSA lag [de HSA is de alliantie die de hsl-zuid gaat exploiteren, waar NS voor 90 procent in deelneemt en KLM 10 procent, red.] en eiste financiële genoegdoening omdat de staat de eerste inkomsten van de concessiehouder zou mislopen.
„Maar in tweede instantie kreeg HSA gelijk: niet zij zat fout, maar de staat. Oorzaak en gevolg werden duidelijk. Alles kwam weer neer op ERTMS als dé oorzaak van alle vertraging en daarvoor was HSA niet verantwoordelijk. Nu ontvangt HSA geld van de staat wegens gemaakte kosten.”

Komen ze nog wel, die treinen van AnsaldoBreda?
„Jazeker. Begin 2009 wordt de eerste getest op de hsl-zuid. Het spoor is beschikbaar. De afgelopen tijd hebben we de gehuurde treinen getest en we hebben heel veel geleerd. Daar zijn de testen ook voor bedoeld.”
pi_64537306

Een ijskoude dinsdagochtend in de rustige leegte nabij Staphorst/Punthorst wordt kortstondig opgeschrikt door de passage van IC (10)736 (Leeuwarden - Schiphol). Verder dan Ermelo kwam de trein spijtig genoeg niet, vanwege de aanrijding met een persoon.


Een half uur later passeren NSR's 3436 en 3421 als stoptrein Groningen - Zwolle. Alleen hier in het Noorden rijden dieseltreinstellen DM90 voor 100% van de rit onder de draad., zowel tussen Groningen en Zwolle als de spitsslagen tussen Leeuwarden en Wolvega.


Ook ACTS heeft een 189'er van MRCE geleased. De lok wordt standaard ingezet voor de treinen van/naar Herne (D) via de Betuweroute. Wanneer deze shuttle niet rijdt, volgt de inzet in de shuttles van/naar Veendam of, sporadisch, Leeuwarden. Op een zonnige en ijskoude een-na-laatste dag van 2008, passeert de 189 096 met containertrein 50063 (Leeuwarden - Maasvlakte West) hier ter hoogte van Staphorst/Punthorst.


De Bentheimer Eisenbahn is de particuliere goederenvervoerder tussen Coevorden (NL) en Bad Bentheim. Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier zojuist vertrokken vanaf het Wintershall-terrein en rijdt hier het bos uit op weg naar het stationnetje van Emlichheim (D).


Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier zojuist vertrokken vanaf het Wintershall-terrein en passeert hier onder een fraaie bomenrij. De trein zal weldra arriveren op het stationsemplacement van Emlichheim, waar de lok zal omlopen. Na een remproef zal dan vertrokken worden naar Esche en Osterwald.


Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier ter hoogte van Lamberg onderweg met de olietrein op weg naar Esche.


Op werkdagen rijdt de Bentheimer Eisenbahn een olietrein van Emlichheim naar Osterwald. De D25 is hier ter hoogte van Berge onderweg met de olietrein op weg naar Esche en weldra arriveren te Esche. Daar zal de lok wederom omlopen en na een remproef de trein naar Erdölwerk Osterwald brengen.


Door de vrieskou van afgelopen dagen is op dinsdag 29 december bij het vertrek van containertrein 50020 uit Coevorden de ACTS 1254 defect geraakt. De Bentheimer Eisenbahn, de verplichte helpende hand van ACTS, heeft de trein daarop teruggeplaatst op de terminal van Coevorden Heege. Een dag later in een al laag staande zon staat de trein nog altijd te wachten op wat er komen gaat. Hulp kwam uiteindelijk wel op het NS station van Coevorden aan, maar kon vervolgens niet bij de trein op Coevorden Heege komen. Wat bleek: de draaibrug tussen de Euroterminal en Coevorden-NS is defect. Ook op woensdag 31 januari om 16:30 is de trein nog steeds niet vertrokken, ook niet na het aankomen van een 3e lok.


Op oudjaarsdag 2008 laat de zon het afweten in Leeuwarden, de bomen, struiken en het gras zijn daarentegen bijzonder fraai berijpt, dikke mist maken het zicht relatief slecht. Het smalle slootje is voorzien van een dikke laag ijs, waar de jeugd enkele baantjes op de schaatsen trekt. Arriva's GTW (Spurt) 327 is als stoptrein op weg vanuit Leeuwarden naar Groningen als Achter de Hoven gepasseerd wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 31-12-2008 16:59:28 ]
  Redactie Sport woensdag 31 december 2008 @ 16:57:01 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64538024
quote:
Op woensdag 31 december 2008 16:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Een half uur later passeren NSR's 3436 en 3421 als stoptrein Groningen - Zwolle. Alleen hier rijden dieseltreinstellen DM90 voor 100% van de rit onder de draad.
Leeuwarden - Wolvega toch ook, of wordt die inmiddels met ICM gereden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64538124
Hmm, true inderdaad =D
pi_64538483
misschien een domme vraag, maar hoe kan de ACTS 1254 nou zonder bovenleiding vertrekken? :bloos:
pi_64538555
Dat staat er ook bij: zij mogen zelf niet rijden op het terrein van Coevorden. Daarvoor hebben zij altijd de hulp nodig van de Bentheimer Eisenbahn.
pi_64539520
Wat een ellende bij amersfoort vannochtend, draadbreuk moesten van zwolle utrecht leiden utrecht zwolle, 10.37 klaar maar kwamen de heenweg niet verder dan amersfoort schothorst:P.

Ombouwen en weer terug tot 10.30 maar reserve gezeten.
Ik zwaai naar dieren.
pi_64539545
@Zug-Chef. Thnx! Trouwens.. laatst stond hier iets over dat een loc nooit met 2 pantografen omhoog mag rijden, maar de laatste maanden zie ik regelmatig 1600/1700-series die dat wél doen. Weet iemand hier iets meer over? Bedankt alvast!

Voor nu een goede jaarwisseling toegewenst! (Y)
pi_64542065
quote:
Op woensdag 31 december 2008 17:41 schreef ghizzer het volgende:
laatst stond hier iets over dat een loc nooit met 2 pantografen omhoog mag rijden, maar de laatste maanden zie ik regelmatig 1600/1700-series die dat wél doen. Weet iemand hier iets meer over? Bedankt alvast!
Loc 1700 mogen in principe dat tot 40 km/u.
Maar het fijne weet ik er ook niet van

Ieder van mijn kant ook een goede jaarwisseling gewenst, en het beste voor het jaar 2009
  donderdag 1 januari 2009 @ 10:10:42 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64550940
Allemaal een mooi treinenjaar gewenst!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 1 januari 2009 @ 10:11:02 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64550943
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64550950
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 10:11 schreef Duvel het volgende:
En het jaar begint weer goed:
http://www.ad.nl/rotterda(...)epen_door_trein.html
Ai.. mogelijk geduwd ook nog
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_64551903
Met veel veilige treinkilometers conform de dienstregeling.
pi_64552744
een gelukkig 2009 iedereen!
  donderdag 1 januari 2009 @ 13:22:03 #87
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_64552809
moet je ook maar niet over het spoor heen gaan
* mompelt iets van: eigen schuld..............
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 1 januari 2009 @ 13:22:24 #88
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_64552813
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 13:16 schreef ghizzer het volgende:
een gelukkig 2009 iedereen!
van het zelfde
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_64553504
Even mijn rijwiel stallen, hoor.

  donderdag 1 januari 2009 @ 14:37:28 #90
136283 knars
Teethgrinder
pi_64554345
je vouwfiets met houten banden? Mooie treinreizen voor allen!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 januari 2009 @ 14:49:15 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64554541
Gelukkig nieuwjaar allemaal
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 januari 2009 @ 15:03:22 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64554849
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 13:22 schreef SpeedyRich het volgende:
moet je ook maar niet over het spoor heen gaan
* mompelt iets van: eigen schuld..............
*schreeuwt: SUKKEL, LEES HET ARTIKEL!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64555636
Iedereen een stress-vrij trein jaar toegewenst
pi_64559124
Laten we hopen dat het nieuwe jaar beter begint dan het oude eindigde, aangezien ik gisteravond meer dan een uur vaststond op station Deventer (moest naar Nijmegen) vanwege een defecte trein tussen Olst en Deventer. Maar goed, iedereen heeft gewacht op de laatste trein (de defecte was de 1 na laatste), en we hebben het best gezellig gehad.

En omdat het de laatste trein was hebben we overal en nergens extra stops gemaakt om mensen eruit te laten (via de machinist), en werden mensen per taxi verder vervoerd (alle aansluitingen waren immers vertrokken).
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 januari 2009 @ 22:27:40 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64567365
Lees net in een post van manuel25 op Somda dat Arriva GTW's 10240, 10242 en 10309 gister in Zwolle zijn gesignaleerd. Naar verluid moest de 10309 daar in de overdekte wasplaats schoongespoten worden. Stellen zijn inmiddels al weer terug in het noorden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 januari 2009 @ 22:32:46 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64567536
Samen met een paar vrienden ga ik misschien in de laatste week van februari met de pimpel naar Berlijn
  donderdag 1 januari 2009 @ 22:57:27 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64568320


Oud en Nieuw, mooi voor het begin van 2009, het beste allemaal, sterkte met vertragingen, botsende treinen en vingerverfdozen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:41:10 #98
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_64571045
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 15:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

*schreeuwt: SUKKEL, LEES HET ARTIKEL!
Toch niet richting spoor gaan
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_64572588
Kijken of ik dit jaar wat meer van me OV kan profiteren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')