abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2009 @ 21:00:50 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64703894
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..
Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en steenkoude treinstellen op voorraad staan. En anders maar wel: Dan had je OOK gezeik gehad.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 21:03:09 #227
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_64704016
Dat DD-AR materieel begint ook te vervelen, ik ben wel weer in voor een rondje Nederland. Zijn er nog leuke stukjes aan te bevelen?
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 5 januari 2009 @ 21:10:18 #228
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64704426
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:03 schreef Lemjur het volgende:
Dat DD-AR materieel begint ook te vervelen, ik ben wel weer in voor een rondje Nederland. Zijn er nog leuke stukjes aan te bevelen?
De Binckhorstboog...
  maandag 5 januari 2009 @ 21:17:59 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64704874
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:03 schreef Lemjur het volgende:
ik ben wel weer in voor een rondje Nederland.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 21:20:45 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64705032
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je wilt het horen he? JA. Sociaal gehandicapte treinennerd ben je
Ik let ook altijd op baknummers
  maandag 5 januari 2009 @ 21:24:24 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64705255
Afgelopen jaar heb ik wel op treinstelnummers gelet en van alles bijgehouden. Dat is me te veel werk, daar stop ik mee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 21:25:18 #232
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_64705306
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hé, ik moet toch wat doen moet ook nog van m'n Kruitvat-kaartje af
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 5 januari 2009 @ 21:25:45 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64705329
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Afgelopen jaar heb ik wel op treinstelnummers gelet en van alles bijgehouden. Dat is me te veel werk, daar stop ik mee
Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naar "Hey daar heb je de 9560," dat idee, zegmaar.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:28:16 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64705489
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naar "Hey daar heb je de 9560," dat idee, zegmaar.
Baknummers zijn andere dingen hoor Dat is nog iets hardcoreder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 21:29:12 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64705552
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Hé, ik moet toch wat doen moet ook nog van m'n Kruitvat-kaartje af
Ja, ik heb er ook nog 1. Moet wel deze maand op natuurlijk. Maar eens zien in 1 van de komende weekends. Het liefst pak ik het laatste weekend omdat de dagen dan het langst zijn. Maar we gaan het zien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 januari 2009 @ 21:30:01 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64705601
Sterker nog. Bij de nieuwe VIRM kun je die aan de buitenkant zien. Bij DD-AR en DDM-1 kun je dat ook zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 januari 2009 @ 21:30:28 #237
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_64705635
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naar "Hey daar heb je de 9560," dat idee, zegmaar.
* Is hier ook schuldig aan
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 5 januari 2009 @ 21:31:13 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64705680
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Sterker nog. Bij de nieuwe VIRM kun je die aan de buitenkant zien. Bij DD-AR en DDM-1 kun je dat ook zien.
En bij alle getrokken rijtuigen natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 januari 2009 @ 21:32:32 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64705782
Uiteraard, maar die zitten onderaan de bak en niet ergens zeer duidelijk zichtbaar. Bij het door mij genoemd materieel is dat wel het geval.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 januari 2009 @ 21:41:41 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64706298
Mm, ik bedoelde natuurlijk treinstelnummer i.p.v. baknummer. Stomme fout, maargoed.

Bij getrokken materieel kijk ik altijd naar de infostrip onderin: max. snelheid, en waar hij is toegelaten. De rest snap ik allemaal niet
  maandag 5 januari 2009 @ 22:46:33 #241
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64709824
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
Mm, ik bedoelde natuurlijk treinstelnummer i.p.v. baknummer. Stomme fout, maargoed.

Bij getrokken materieel kijk ik altijd naar de infostrip onderin: max. snelheid, en waar hij is toegelaten. De rest snap ik allemaal niet
Ik kijk ook altijd naar het treinstel nummer, ik houd het niet bij maar ik kan vertellen dat ik een abbonement heb op de 517
  maandag 5 januari 2009 @ 23:41:14 #242
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64712300
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
Uiteraard, maar die zitten onderaan de bak en niet ergens zeer duidelijk zichtbaar. Bij het door mij genoemd materieel is dat wel het geval.
Die van de DD-AR vind ik wel duidelijk te lezen.

Bij de IRM lees je overduidelijk de UIC-codes, maar dat geldt alleen voor de nieuwste lichting (vanaf 9547, red.).

Ik hou me wel bezig met treinnummers en ontdek de logica. DD-AR's worden genummerd aan de hand van het stuurstandrijtuig, de IRM's kun je identificeren aan de hand van de genummerde bak (al is dat niet altijd vanzelfsprekend).
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:36:13 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64714534
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry

Bekijk deze YouTube-video

Kom eens even met de thumbnail lamme kutsite

[ Bericht 10% gewijzigd door Dr_Flash op 06-01-2009 00:43:28 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 03:40:39 #244
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64716948
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry



Kom eens even met de thumbnail lamme kutsite
Even afwachten. Misschien lost dit probleem zich later wel op.

Edit: Hij werkt.
pi_64717963
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:12 schreef hooibaal het volgende:
Was me er toch net bijna een conducteur gelyncht in Den Bosch.

Utrecht-Nijmegen met de IC van 16:23. Aanrijding bij Driebergen, omreisadvies via Den Bosch. Tot zover nog logisch, en levert ook amper vertraging op. De trein van 16:38 naar Den Bosch dan maar, want met die van :21 heb je geen aansluiting op de sneltrein naar Nijmegen. Om 16:35 komt de vertraagde trein van :21 aan, dus daar maar ingestapt. Trein ramvol (duh) dus staan (en dat in 12 bakken IRM!). In Den Bosch samen met nog 400 andere sardientjes naar spoor 3b gebanjerd voor de sneltrein naar Zwolle, die meestal rijdt met 7 rijtuigen ICR. Het was een beetje proppen (jullie kennen vast wel dat filmpje van de japanse metro) maar alles zat erin. Vervolgens komt heel droog de mededeling over de intercom "Attentie dames en heren, zoals u merkt zit deze trein veel te vol. De mensen die staan in de gangen en op de balkons, wordt verzocht deze trein te verlaten. U kunt gebruik maken van de stoptrein van spoor 3a. Anders zullen we niet vertrekken"
Goed, de mensen verlieten nu niet bepaald in drommen de trein, ik ook niet, want ik had meer te doen dan de trein uitgeschopt te worden door een conducteur die graag grensrechter had willen worden. Volgt u vooral ook even de conversatie tussen betrokken conducteur en twee willekeurige passagiers:
C: U wordt vriendelijk verzocht de trein nú te verlaten
P: Ik vind u helemaal niet vriendelijk! En ik heb betaald en ik wil naar huis dus ik blijf in deze trein.
C: Aan het einde van dit perron staat de stoptrein, die gaat ook naar Nijmegen
P: Maar die zit ook ramvol. En zelfs als ik er al bij pas, dan denkt u toch niet serieus dat je 150 man in vier bakken stoptreinmaterieel krijgt hč
C: Dat weet ik niet, maar deze trein gaat niet rijden als er niet eerst 100 man uitgaan.

Dat ging zo nog even door, maar wat een idioot. Ondertussen kwamen er natuurlijk nog meer ic's vanuit Utrecht aan. Vooral niet vooruit denken, stel je voor. Mijn trein, en ik zal gelijk krijgen!
ah daar zat ik ook in gelukkig
Als de conducteur er echt mensen uit had willen hebben had hij moeten roepen dat er niet gestopt zou worden in Oss, dan zou de trein wel snel leeglopen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:10:46 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64718597
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry



Kom eens even met de thumbnail lamme kutsite
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:45:04 #247
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_64719282
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry

Zo fijn, tussen al die "grote" stations zoals Berlin HBF etc. komen ook nog Utrecht Terwijde en Houten Castellum e.d. Hoe groter wil je de tegenstellingen hebben.

Fijn gedaan hoor fles!
pi_64719491
Gisteren reed er een DD-AR (zonder loc geloof ik) tussen Zwolle en Roosendaal
Mijn excuses als ik het fout zeg, ben niet echt op de hoogte van de verschillen tussen DDM en DD-AR en met en zonder loc enz. enz.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:54:48 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64719540
Op Geldermalsen is vanmorgen iemand tussen trein en perron geflikkerd, en de enige manier om 'm weer op het perron te krijgen was om een treeplank van de betreffende Plan V te slijpen.

Perron was slecht gestrooid en treeplank was ook glad.

Aldus mijn enigszins vertraagd (+60) gearriveerde collega...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 januari 2009 @ 10:06:41 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64719836
Hoe krijg je het voor elkaar
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')