abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2009 @ 19:06:20 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64697970
200 km/h, 300 km/h, maakt toch geen verschil. Als je er frontaal door wordt geraakt ben je sowieso dood.

* James1988 voorziet een toename in het aantal springers langs de HSL-Zuid als die eenmaal rijdt.
  maandag 5 januari 2009 @ 19:12:53 #202
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_64698292
Was me er toch net bijna een conducteur gelyncht in Den Bosch.

Utrecht-Nijmegen met de IC van 16:23. Aanrijding bij Driebergen, omreisadvies via Den Bosch. Tot zover nog logisch, en levert ook amper vertraging op. De trein van 16:38 naar Den Bosch dan maar, want met die van :21 heb je geen aansluiting op de sneltrein naar Nijmegen. Om 16:35 komt de vertraagde trein van :21 aan, dus daar maar ingestapt. Trein ramvol (duh) dus staan (en dat in 12 bakken IRM!). In Den Bosch samen met nog 400 andere sardientjes naar spoor 3b gebanjerd voor de sneltrein naar Zwolle, die meestal rijdt met 7 rijtuigen ICR. Het was een beetje proppen (jullie kennen vast wel dat filmpje van de japanse metro) maar alles zat erin. Vervolgens komt heel droog de mededeling over de intercom "Attentie dames en heren, zoals u merkt zit deze trein veel te vol. De mensen die staan in de gangen en op de balkons, wordt verzocht deze trein te verlaten. U kunt gebruik maken van de stoptrein van spoor 3a. Anders zullen we niet vertrekken"
Goed, de mensen verlieten nu niet bepaald in drommen de trein, ik ook niet, want ik had meer te doen dan de trein uitgeschopt te worden door een conducteur die graag grensrechter had willen worden. Volgt u vooral ook even de conversatie tussen betrokken conducteur en twee willekeurige passagiers:
C: U wordt vriendelijk verzocht de trein nú te verlaten
P: Ik vind u helemaal niet vriendelijk! En ik heb betaald en ik wil naar huis dus ik blijf in deze trein.
C: Aan het einde van dit perron staat de stoptrein, die gaat ook naar Nijmegen
P: Maar die zit ook ramvol. En zelfs als ik er al bij pas, dan denkt u toch niet serieus dat je 150 man in vier bakken stoptreinmaterieel krijgt hč
C: Dat weet ik niet, maar deze trein gaat niet rijden als er niet eerst 100 man uitgaan.

Dat ging zo nog even door, maar wat een idioot. Ondertussen kwamen er natuurlijk nog meer ic's vanuit Utrecht aan. Vooral niet vooruit denken, stel je voor. Mijn trein, en ik zal gelijk krijgen!
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 5 januari 2009 @ 19:15:21 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64698408
Onthoud goed: Een reizigersoverschot is altijd de schuld van de reizigers. Altijd.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 19:19:03 #204
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_64698603
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Onthoud goed: Een reizigersoverschot is altijd de schuld van de reizigers. Altijd.


Het is goed met je. Als er mensen die trein uit moeten, ga dan vegen. Wat verwacht die klojo nou, dat we strootjes gaan trekken?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 5 januari 2009 @ 19:24:35 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64698880
Mja, als het gewoon in de zomer was geweest had ik gedacht, okee, ik laat er wel eentje lopen, stuur een GtbV in en cashen maar. Maar met dit weer is het een ander verhaal natuurlijk Beetje jammer.

Maar goed, ze kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 19:27:49 #206
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_64699070
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, ze kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen
Aan de oorzaak niet nee, maar wel aan de oplossing.

Je weet dat er 600 man per half uur aankomen vanuit utrecht, en als je er maar 350 per half uur wil afvoeren gaat er dus iets mis. Ga mensen geen oplossing suggereren die er niet is (stoptrein is ook vol, en de volgende sneltrein natuurlijk ook. Daarnaast denk ik niet dat iemand het verkeer gaat regelen om de mensen die het langste staan te wachten het eerste weer in de trein te kijken. Iedereen die vertraging heeft wordt uiteindelijk een keer pischagrijnig, en dan helpt het als je een conducteur hebt die een beetje met je meedenkt, in plaats van alleen maar met bullshitoplossingen te komen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 5 januari 2009 @ 19:33:22 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64699300
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:27 schreef hooibaal het volgende:
Je weet dat er 600 man per half uur aankomen vanuit utrecht, en als je er maar 350 per half uur wil afvoeren gaat er dus iets mis. Ga mensen geen oplossing suggereren die er niet is (stoptrein is ook vol, en de volgende sneltrein natuurlijk ook. Daarnaast denk ik niet dat iemand het verkeer gaat regelen om de mensen die het langste staan te wachten het eerste weer in de trein te kijken. Iedereen die vertraging heeft wordt uiteindelijk een keer pischagrijnig, en dan helpt het als je een conducteur hebt die een beetje met je meedenkt, in plaats van alleen maar met bullshitoplossingen te komen.
Wat stel jij voor dan?

"Mensen, krijg de pest, deze trein rijdt ook niet"?

Zomaar even een treinstel bijplaatsen is geen optie namelijk. Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan. Bovendien zouden de mensen er niet kunnen instappen vanwege de beschikbare perronlengte.

Geen omreisadvies maar dan? Krijg je weer het gezeik dat er geen omreisadvies kwam, "terwijl iedereen weet dat je ook makkelijk via Den Bosch had kunnen reizen"

Zeg het maar hoor, ik ben benieuwd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 19:35:49 #208
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_64699394
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat stel jij voor dan?

"Mensen, krijg de pest, deze trein rijdt ook niet"?

Zomaar even een treinstel bijplaatsen is geen optie namelijk. Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan. Bovendien zouden de mensen er niet kunnen instappen vanwege de beschikbare perronlengte.

Geen omreisadvies maar dan? Krijg je weer het gezeik dat er geen omreisadvies kwam, "terwijl iedereen weet dat je ook makkelijk via Den Bosch had kunnen reizen"

Zeg het maar hoor, ik ben benieuwd
Deuren dicht en rijden. Zoals ik al zei, iedereen die er op dat moment was, zat en stond al in de trein. Maar ga geen mensen naar een trein sturen waar ze ook niet inpassen. Dat is toch gelul?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 5 januari 2009 @ 19:41:17 #209
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_64699639
Zijn er eigenlijk regels voor wanneer treinen "te vol" zijn, of ligt dat maar aan de inschatting van de conducteurs?

Want ik heb zo af en toe ook in treinen gezeten die afgeladen vol waren, en die reden gewoon zonder morren wel.
pi_64701144
Ja die regels zijn bekend bij bijsturing NS. Zoiets als DDAR 4 bakken waarbij overloop vol zijn, betekent 1200 man. Daarvanuit gaan dan weer lijntjes om eventueel treinen te verlengen etc.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:11:44 #211
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_64701192
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:41 schreef von_Preussen het volgende:
Zijn er eigenlijk regels voor wanneer treinen "te vol" zijn, of ligt dat maar aan de inschatting van de conducteurs?

Want ik heb zo af en toe ook in treinen gezeten die afgeladen vol waren, en die reden gewoon zonder morren wel.
Heeft het niet iets te maken met het feit dat er ook mensen uit moeten kunnen stappen?
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_64701282
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja die regels zijn bekend bij bijsturing NS. Zoiets als DDAR 4 bakken waarbij overloop vol zijn, betekent 1200 man. Daarvanuit gaan dan weer lijntjes om eventueel treinen te verlengen etc.
Oja, vergeten bij te vermelden: Tot zover de theorie..
  maandag 5 januari 2009 @ 20:14:14 #213
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_64701324
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:11 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Heeft het niet iets te maken met het feit dat er ook mensen uit moeten kunnen stappen?
Die trein is na 20 minuten zinloos geouwehoer en geheenenweerstuur van verkleumde reizigers alsnog gaan rijden met alle mensen die erin zaten en stonden. En toch konden in Oss netjes alle mensen die daar moesten zijn eruit.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_64701455
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:18:04 #215
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_64701526
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven.
Ja mooi man, de principele kloothommel uithangen. Dan duw je 600 man het perron op, en heb je het probleem verplaatst naar de volgende trein. Heel goed, u gaat door naar de volgende ronde!

-edit- niet kwaad naar jou bedoeld, maar naar het stel verlichte geesten dat dit soort 'oplossingen' verzint -/edit-
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 5 januari 2009 @ 20:21:22 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64701733
Niet meer dan logisch hoor, dat een overvolle trein niet rijdt - het risico is te groot. Mocht zo'n trein een noordremming moeten maken, of bijvoorbeeld een aanrijding krijgen, dan is NS verantwoordelijk voor lichamelijk letsel bij mensen in die trein.

Bij een reiziger of 2 die moet staan, is dat nog wel te overzien, maar als er 400 reizigers staan, dan wordt het wel een heel erg grote kostenpost. En voor reizigers is het nog oncomfortabel ook, natuurlijk. Dat het niet ideaal is, logisch, maar een betere oplossing is er niet altijd.

Overigens, bij Den Bosch stond al de hele dag een 12-baks VIRM geparkeerd, en ook 7 bakken ICRm. Zou daar iets mis mee zijn ofzo?
pi_64702157
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven.
Laatst ging ik van Amersfoort naar Groningen. Er was niks bijzonders gebeurd, maar er kwam gewoon een veel te korte trein. Toen werd juist opgeroepen dat iedereen moest doorlopen en in de gangpaden moest gaan staan zodat iedereen erin paste.
pi_64702620
Tja hebt vol en je hebt vol he Maar soms is het echt gepruts in de NoordOost tussen Amersfoort en Zwolle...
  maandag 5 januari 2009 @ 20:39:39 #219
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64702751
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan.
Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..
  maandag 5 januari 2009 @ 20:51:21 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64703414
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert.


Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
  maandag 5 januari 2009 @ 20:54:31 #221
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64703574
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert.


Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Nee hoor, ik zoek ook altijd bewust bakken uit in koplopers
  maandag 5 januari 2009 @ 20:57:17 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64703714
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja hebt vol en je hebt vol he Maar soms is het echt gepruts in de NoordOost tussen Amersfoort en Zwolle...
Op de Oost ook hoor. Heb al eens gehad dat Amsterdam - Enschede met 3 bakken ICM gereden werd, terwijl de trein van een half uur later er ineens 14 had
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 januari 2009 @ 20:58:14 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64703758
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert.


Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Die bakken mijd ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 januari 2009 @ 20:59:10 #224
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_64703812
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..
Precies, en als je al op elkaar staat wordt het vanzelf wel warm (of klef, hoe je dat ook wilt zien).
  maandag 5 januari 2009 @ 20:59:33 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64703837
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Je wilt het horen he? JA. Sociaal gehandicapte treinennerd ben je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')