Het is goed met je. Als er mensen die trein uit moeten, ga dan vegen. Wat verwacht die klojo nou, dat we strootjes gaan trekken?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Onthoud goed: Een reizigersoverschot is altijd de schuld van de reizigers. Altijd.
Aan de oorzaak niet nee, maar wel aan de oplossing.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, ze kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen
Wat stel jij voor dan?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:27 schreef hooibaal het volgende:
Je weet dat er 600 man per half uur aankomen vanuit utrecht, en als je er maar 350 per half uur wil afvoeren gaat er dus iets mis. Ga mensen geen oplossing suggereren die er niet is (stoptrein is ook vol, en de volgende sneltrein natuurlijk ook. Daarnaast denk ik niet dat iemand het verkeer gaat regelen om de mensen die het langste staan te wachten het eerste weer in de trein te kijken. Iedereen die vertraging heeft wordt uiteindelijk een keer pischagrijnig, en dan helpt het als je een conducteur hebt die een beetje met je meedenkt, in plaats van alleen maar met bullshitoplossingen te komen.
Deuren dicht en rijden. Zoals ik al zei, iedereen die er op dat moment was, zat en stond al in de trein. Maar ga geen mensen naar een trein sturen waar ze ook niet inpassen. Dat is toch gelul?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat stel jij voor dan?
"Mensen, krijg de pest, deze trein rijdt ook niet"?
Zomaar even een treinstel bijplaatsen is geen optie namelijk. Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan. Bovendien zouden de mensen er niet kunnen instappen vanwege de beschikbare perronlengte.
Geen omreisadvies maar dan? Krijg je weer het gezeik dat er geen omreisadvies kwam, "terwijl iedereen weet dat je ook makkelijk via Den Bosch had kunnen reizen"
Zeg het maar hoor, ik ben benieuwd
Heeft het niet iets te maken met het feit dat er ook mensen uit moeten kunnen stappen?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:41 schreef von_Preussen het volgende:
Zijn er eigenlijk regels voor wanneer treinen "te vol" zijn, of ligt dat maar aan de inschatting van de conducteurs?
Want ik heb zo af en toe ook in treinen gezeten die afgeladen vol waren, en die reden gewoon zonder morren wel.
Oja, vergeten bij te vermelden: Tot zover de theorie..quote:Op maandag 5 januari 2009 20:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja die regels zijn bekend bij bijsturing NS. Zoiets als DDAR 4 bakken waarbij overloop vol zijn, betekent 1200 man. Daarvanuit gaan dan weer lijntjes om eventueel treinen te verlengen etc.
Die trein is na 20 minuten zinloos geouwehoer en geheenenweerstuur van verkleumde reizigers alsnog gaan rijden met alle mensen die erin zaten en stonden. En toch konden in Oss netjes alle mensen die daar moesten zijn eruit.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:11 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Heeft het niet iets te maken met het feit dat er ook mensen uit moeten kunnen stappen?
Ja mooi man, de principele kloothommel uithangen. Dan duw je 600 man het perron op, en heb je het probleem verplaatst naar de volgende trein. Heel goed, u gaat door naar de volgende ronde!quote:Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven.
Laatst ging ik van Amersfoort naar Groningen. Er was niks bijzonders gebeurd, maar er kwam gewoon een veel te korte trein. Toen werd juist opgeroepen dat iedereen moest doorlopen en in de gangpaden moest gaan staan zodat iedereen erin paste.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven.
Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..quote:Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan.
Nee hoor, ik zoek ook altijd bewust bakken uit in koplopersquote:Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert.
Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Op de Oost ook hoor. Heb al eens gehad dat Amsterdam - Enschede met 3 bakken ICM gereden werd, terwijl de trein van een half uur later er ineens 14 hadquote:Op maandag 5 januari 2009 20:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja hebt vol en je hebt vol heMaar soms is het echt gepruts in de NoordOost tussen Amersfoort en Zwolle...
Die bakken mijd ikquote:Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert.
Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Precies, en als je al op elkaar staat wordt het vanzelf wel warm (of klef, hoe je dat ook wilt zien).quote:Op maandag 5 januari 2009 20:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..
Je wilt het horen he? JA. Sociaal gehandicapte treinennerd ben jequote:Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |