abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2009 @ 19:06:20 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64697970
200 km/h, 300 km/h, maakt toch geen verschil. Als je er frontaal door wordt geraakt ben je sowieso dood.

* James1988 voorziet een toename in het aantal springers langs de HSL-Zuid als die eenmaal rijdt.
  maandag 5 januari 2009 @ 19:12:53 #202
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_64698292
Was me er toch net bijna een conducteur gelyncht in Den Bosch.

Utrecht-Nijmegen met de IC van 16:23. Aanrijding bij Driebergen, omreisadvies via Den Bosch. Tot zover nog logisch, en levert ook amper vertraging op. De trein van 16:38 naar Den Bosch dan maar, want met die van :21 heb je geen aansluiting op de sneltrein naar Nijmegen. Om 16:35 komt de vertraagde trein van :21 aan, dus daar maar ingestapt. Trein ramvol (duh) dus staan (en dat in 12 bakken IRM!). In Den Bosch samen met nog 400 andere sardientjes naar spoor 3b gebanjerd voor de sneltrein naar Zwolle, die meestal rijdt met 7 rijtuigen ICR. Het was een beetje proppen (jullie kennen vast wel dat filmpje van de japanse metro) maar alles zat erin. Vervolgens komt heel droog de mededeling over de intercom "Attentie dames en heren, zoals u merkt zit deze trein veel te vol. De mensen die staan in de gangen en op de balkons, wordt verzocht deze trein te verlaten. U kunt gebruik maken van de stoptrein van spoor 3a. Anders zullen we niet vertrekken"
Goed, de mensen verlieten nu niet bepaald in drommen de trein, ik ook niet, want ik had meer te doen dan de trein uitgeschopt te worden door een conducteur die graag grensrechter had willen worden. Volgt u vooral ook even de conversatie tussen betrokken conducteur en twee willekeurige passagiers:
C: U wordt vriendelijk verzocht de trein nú te verlaten
P: Ik vind u helemaal niet vriendelijk! En ik heb betaald en ik wil naar huis dus ik blijf in deze trein.
C: Aan het einde van dit perron staat de stoptrein, die gaat ook naar Nijmegen
P: Maar die zit ook ramvol. En zelfs als ik er al bij pas, dan denkt u toch niet serieus dat je 150 man in vier bakken stoptreinmaterieel krijgt hè
C: Dat weet ik niet, maar deze trein gaat niet rijden als er niet eerst 100 man uitgaan.

Dat ging zo nog even door, maar wat een idioot. Ondertussen kwamen er natuurlijk nog meer ic's vanuit Utrecht aan. Vooral niet vooruit denken, stel je voor. Mijn trein, en ik zal gelijk krijgen!
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 5 januari 2009 @ 19:15:21 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64698408
Onthoud goed: Een reizigersoverschot is altijd de schuld van de reizigers. Altijd.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 19:19:03 #204
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_64698603
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Onthoud goed: Een reizigersoverschot is altijd de schuld van de reizigers. Altijd.


Het is goed met je. Als er mensen die trein uit moeten, ga dan vegen. Wat verwacht die klojo nou, dat we strootjes gaan trekken?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 5 januari 2009 @ 19:24:35 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64698880
Mja, als het gewoon in de zomer was geweest had ik gedacht, okee, ik laat er wel eentje lopen, stuur een GtbV in en cashen maar. Maar met dit weer is het een ander verhaal natuurlijk Beetje jammer.

Maar goed, ze kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 19:27:49 #206
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_64699070
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, ze kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen
Aan de oorzaak niet nee, maar wel aan de oplossing.

Je weet dat er 600 man per half uur aankomen vanuit utrecht, en als je er maar 350 per half uur wil afvoeren gaat er dus iets mis. Ga mensen geen oplossing suggereren die er niet is (stoptrein is ook vol, en de volgende sneltrein natuurlijk ook. Daarnaast denk ik niet dat iemand het verkeer gaat regelen om de mensen die het langste staan te wachten het eerste weer in de trein te kijken. Iedereen die vertraging heeft wordt uiteindelijk een keer pischagrijnig, en dan helpt het als je een conducteur hebt die een beetje met je meedenkt, in plaats van alleen maar met bullshitoplossingen te komen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 5 januari 2009 @ 19:33:22 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64699300
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:27 schreef hooibaal het volgende:
Je weet dat er 600 man per half uur aankomen vanuit utrecht, en als je er maar 350 per half uur wil afvoeren gaat er dus iets mis. Ga mensen geen oplossing suggereren die er niet is (stoptrein is ook vol, en de volgende sneltrein natuurlijk ook. Daarnaast denk ik niet dat iemand het verkeer gaat regelen om de mensen die het langste staan te wachten het eerste weer in de trein te kijken. Iedereen die vertraging heeft wordt uiteindelijk een keer pischagrijnig, en dan helpt het als je een conducteur hebt die een beetje met je meedenkt, in plaats van alleen maar met bullshitoplossingen te komen.
Wat stel jij voor dan?

"Mensen, krijg de pest, deze trein rijdt ook niet"?

Zomaar even een treinstel bijplaatsen is geen optie namelijk. Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan. Bovendien zouden de mensen er niet kunnen instappen vanwege de beschikbare perronlengte.

Geen omreisadvies maar dan? Krijg je weer het gezeik dat er geen omreisadvies kwam, "terwijl iedereen weet dat je ook makkelijk via Den Bosch had kunnen reizen"

Zeg het maar hoor, ik ben benieuwd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 19:35:49 #208
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_64699394
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat stel jij voor dan?

"Mensen, krijg de pest, deze trein rijdt ook niet"?

Zomaar even een treinstel bijplaatsen is geen optie namelijk. Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan. Bovendien zouden de mensen er niet kunnen instappen vanwege de beschikbare perronlengte.

Geen omreisadvies maar dan? Krijg je weer het gezeik dat er geen omreisadvies kwam, "terwijl iedereen weet dat je ook makkelijk via Den Bosch had kunnen reizen"

Zeg het maar hoor, ik ben benieuwd
Deuren dicht en rijden. Zoals ik al zei, iedereen die er op dat moment was, zat en stond al in de trein. Maar ga geen mensen naar een trein sturen waar ze ook niet inpassen. Dat is toch gelul?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 5 januari 2009 @ 19:41:17 #209
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_64699639
Zijn er eigenlijk regels voor wanneer treinen "te vol" zijn, of ligt dat maar aan de inschatting van de conducteurs?

Want ik heb zo af en toe ook in treinen gezeten die afgeladen vol waren, en die reden gewoon zonder morren wel.
pi_64701144
Ja die regels zijn bekend bij bijsturing NS. Zoiets als DDAR 4 bakken waarbij overloop vol zijn, betekent 1200 man. Daarvanuit gaan dan weer lijntjes om eventueel treinen te verlengen etc.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:11:44 #211
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_64701192
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:41 schreef von_Preussen het volgende:
Zijn er eigenlijk regels voor wanneer treinen "te vol" zijn, of ligt dat maar aan de inschatting van de conducteurs?

Want ik heb zo af en toe ook in treinen gezeten die afgeladen vol waren, en die reden gewoon zonder morren wel.
Heeft het niet iets te maken met het feit dat er ook mensen uit moeten kunnen stappen?
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_64701282
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja die regels zijn bekend bij bijsturing NS. Zoiets als DDAR 4 bakken waarbij overloop vol zijn, betekent 1200 man. Daarvanuit gaan dan weer lijntjes om eventueel treinen te verlengen etc.
Oja, vergeten bij te vermelden: Tot zover de theorie..
  maandag 5 januari 2009 @ 20:14:14 #213
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_64701324
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:11 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Heeft het niet iets te maken met het feit dat er ook mensen uit moeten kunnen stappen?
Die trein is na 20 minuten zinloos geouwehoer en geheenenweerstuur van verkleumde reizigers alsnog gaan rijden met alle mensen die erin zaten en stonden. En toch konden in Oss netjes alle mensen die daar moesten zijn eruit.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_64701455
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:18:04 #215
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_64701526
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven.
Ja mooi man, de principele kloothommel uithangen. Dan duw je 600 man het perron op, en heb je het probleem verplaatst naar de volgende trein. Heel goed, u gaat door naar de volgende ronde!

-edit- niet kwaad naar jou bedoeld, maar naar het stel verlichte geesten dat dit soort 'oplossingen' verzint -/edit-
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 5 januari 2009 @ 20:21:22 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64701733
Niet meer dan logisch hoor, dat een overvolle trein niet rijdt - het risico is te groot. Mocht zo'n trein een noordremming moeten maken, of bijvoorbeeld een aanrijding krijgen, dan is NS verantwoordelijk voor lichamelijk letsel bij mensen in die trein.

Bij een reiziger of 2 die moet staan, is dat nog wel te overzien, maar als er 400 reizigers staan, dan wordt het wel een heel erg grote kostenpost. En voor reizigers is het nog oncomfortabel ook, natuurlijk. Dat het niet ideaal is, logisch, maar een betere oplossing is er niet altijd.

Overigens, bij Den Bosch stond al de hele dag een 12-baks VIRM geparkeerd, en ook 7 bakken ICRm. Zou daar iets mis mee zijn ofzo?
pi_64702157
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven.
Laatst ging ik van Amersfoort naar Groningen. Er was niks bijzonders gebeurd, maar er kwam gewoon een veel te korte trein. Toen werd juist opgeroepen dat iedereen moest doorlopen en in de gangpaden moest gaan staan zodat iedereen erin paste.
pi_64702620
Tja hebt vol en je hebt vol he Maar soms is het echt gepruts in de NoordOost tussen Amersfoort en Zwolle...
  maandag 5 januari 2009 @ 20:39:39 #219
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64702751
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan.
Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..
  maandag 5 januari 2009 @ 20:51:21 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64703414
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert.


Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
  maandag 5 januari 2009 @ 20:54:31 #221
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64703574
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert.


Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Nee hoor, ik zoek ook altijd bewust bakken uit in koplopers
  maandag 5 januari 2009 @ 20:57:17 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64703714
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja hebt vol en je hebt vol he Maar soms is het echt gepruts in de NoordOost tussen Amersfoort en Zwolle...
Op de Oost ook hoor. Heb al eens gehad dat Amsterdam - Enschede met 3 bakken ICM gereden werd, terwijl de trein van een half uur later er ineens 14 had
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 januari 2009 @ 20:58:14 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64703758
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert.


Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Die bakken mijd ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 januari 2009 @ 20:59:10 #224
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_64703812
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..
Precies, en als je al op elkaar staat wordt het vanzelf wel warm (of klef, hoe je dat ook wilt zien).
  maandag 5 januari 2009 @ 20:59:33 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64703837
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Je wilt het horen he? JA. Sociaal gehandicapte treinennerd ben je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 21:00:50 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64703894
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..
Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en steenkoude treinstellen op voorraad staan. En anders maar wel: Dan had je OOK gezeik gehad.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 21:03:09 #227
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_64704016
Dat DD-AR materieel begint ook te vervelen, ik ben wel weer in voor een rondje Nederland. Zijn er nog leuke stukjes aan te bevelen?
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 5 januari 2009 @ 21:10:18 #228
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64704426
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:03 schreef Lemjur het volgende:
Dat DD-AR materieel begint ook te vervelen, ik ben wel weer in voor een rondje Nederland. Zijn er nog leuke stukjes aan te bevelen?
De Binckhorstboog...
  maandag 5 januari 2009 @ 21:17:59 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64704874
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:03 schreef Lemjur het volgende:
ik ben wel weer in voor een rondje Nederland.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 21:20:45 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64705032
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je wilt het horen he? JA. Sociaal gehandicapte treinennerd ben je
Ik let ook altijd op baknummers
  maandag 5 januari 2009 @ 21:24:24 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64705255
Afgelopen jaar heb ik wel op treinstelnummers gelet en van alles bijgehouden. Dat is me te veel werk, daar stop ik mee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 21:25:18 #232
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_64705306
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hé, ik moet toch wat doen moet ook nog van m'n Kruitvat-kaartje af
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 5 januari 2009 @ 21:25:45 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64705329
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Afgelopen jaar heb ik wel op treinstelnummers gelet en van alles bijgehouden. Dat is me te veel werk, daar stop ik mee
Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naar "Hey daar heb je de 9560," dat idee, zegmaar.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:28:16 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64705489
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naar "Hey daar heb je de 9560," dat idee, zegmaar.
Baknummers zijn andere dingen hoor Dat is nog iets hardcoreder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 januari 2009 @ 21:29:12 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64705552
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Hé, ik moet toch wat doen moet ook nog van m'n Kruitvat-kaartje af
Ja, ik heb er ook nog 1. Moet wel deze maand op natuurlijk. Maar eens zien in 1 van de komende weekends. Het liefst pak ik het laatste weekend omdat de dagen dan het langst zijn. Maar we gaan het zien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 januari 2009 @ 21:30:01 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64705601
Sterker nog. Bij de nieuwe VIRM kun je die aan de buitenkant zien. Bij DD-AR en DDM-1 kun je dat ook zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 januari 2009 @ 21:30:28 #237
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_64705635
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naar "Hey daar heb je de 9560," dat idee, zegmaar.
* Is hier ook schuldig aan
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 5 januari 2009 @ 21:31:13 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64705680
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Sterker nog. Bij de nieuwe VIRM kun je die aan de buitenkant zien. Bij DD-AR en DDM-1 kun je dat ook zien.
En bij alle getrokken rijtuigen natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 januari 2009 @ 21:32:32 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64705782
Uiteraard, maar die zitten onderaan de bak en niet ergens zeer duidelijk zichtbaar. Bij het door mij genoemd materieel is dat wel het geval.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 januari 2009 @ 21:41:41 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64706298
Mm, ik bedoelde natuurlijk treinstelnummer i.p.v. baknummer. Stomme fout, maargoed.

Bij getrokken materieel kijk ik altijd naar de infostrip onderin: max. snelheid, en waar hij is toegelaten. De rest snap ik allemaal niet
  maandag 5 januari 2009 @ 22:46:33 #241
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64709824
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
Mm, ik bedoelde natuurlijk treinstelnummer i.p.v. baknummer. Stomme fout, maargoed.

Bij getrokken materieel kijk ik altijd naar de infostrip onderin: max. snelheid, en waar hij is toegelaten. De rest snap ik allemaal niet
Ik kijk ook altijd naar het treinstel nummer, ik houd het niet bij maar ik kan vertellen dat ik een abbonement heb op de 517
  maandag 5 januari 2009 @ 23:41:14 #242
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64712300
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
Uiteraard, maar die zitten onderaan de bak en niet ergens zeer duidelijk zichtbaar. Bij het door mij genoemd materieel is dat wel het geval.
Die van de DD-AR vind ik wel duidelijk te lezen.

Bij de IRM lees je overduidelijk de UIC-codes, maar dat geldt alleen voor de nieuwste lichting (vanaf 9547, red.).

Ik hou me wel bezig met treinnummers en ontdek de logica. DD-AR's worden genummerd aan de hand van het stuurstandrijtuig, de IRM's kun je identificeren aan de hand van de genummerde bak (al is dat niet altijd vanzelfsprekend).
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:36:13 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64714534
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry

Bekijk deze YouTube-video

Kom eens even met de thumbnail lamme kutsite

[ Bericht 10% gewijzigd door Dr_Flash op 06-01-2009 00:43:28 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 03:40:39 #244
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64716948
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry



Kom eens even met de thumbnail lamme kutsite
Even afwachten. Misschien lost dit probleem zich later wel op.

Edit: Hij werkt.
pi_64717963
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:12 schreef hooibaal het volgende:
Was me er toch net bijna een conducteur gelyncht in Den Bosch.

Utrecht-Nijmegen met de IC van 16:23. Aanrijding bij Driebergen, omreisadvies via Den Bosch. Tot zover nog logisch, en levert ook amper vertraging op. De trein van 16:38 naar Den Bosch dan maar, want met die van :21 heb je geen aansluiting op de sneltrein naar Nijmegen. Om 16:35 komt de vertraagde trein van :21 aan, dus daar maar ingestapt. Trein ramvol (duh) dus staan (en dat in 12 bakken IRM!). In Den Bosch samen met nog 400 andere sardientjes naar spoor 3b gebanjerd voor de sneltrein naar Zwolle, die meestal rijdt met 7 rijtuigen ICR. Het was een beetje proppen (jullie kennen vast wel dat filmpje van de japanse metro) maar alles zat erin. Vervolgens komt heel droog de mededeling over de intercom "Attentie dames en heren, zoals u merkt zit deze trein veel te vol. De mensen die staan in de gangen en op de balkons, wordt verzocht deze trein te verlaten. U kunt gebruik maken van de stoptrein van spoor 3a. Anders zullen we niet vertrekken"
Goed, de mensen verlieten nu niet bepaald in drommen de trein, ik ook niet, want ik had meer te doen dan de trein uitgeschopt te worden door een conducteur die graag grensrechter had willen worden. Volgt u vooral ook even de conversatie tussen betrokken conducteur en twee willekeurige passagiers:
C: U wordt vriendelijk verzocht de trein nú te verlaten
P: Ik vind u helemaal niet vriendelijk! En ik heb betaald en ik wil naar huis dus ik blijf in deze trein.
C: Aan het einde van dit perron staat de stoptrein, die gaat ook naar Nijmegen
P: Maar die zit ook ramvol. En zelfs als ik er al bij pas, dan denkt u toch niet serieus dat je 150 man in vier bakken stoptreinmaterieel krijgt hè
C: Dat weet ik niet, maar deze trein gaat niet rijden als er niet eerst 100 man uitgaan.

Dat ging zo nog even door, maar wat een idioot. Ondertussen kwamen er natuurlijk nog meer ic's vanuit Utrecht aan. Vooral niet vooruit denken, stel je voor. Mijn trein, en ik zal gelijk krijgen!
ah daar zat ik ook in gelukkig
Als de conducteur er echt mensen uit had willen hebben had hij moeten roepen dat er niet gestopt zou worden in Oss, dan zou de trein wel snel leeglopen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:10:46 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64718597
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry



Kom eens even met de thumbnail lamme kutsite
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:45:04 #247
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_64719282
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry

Zo fijn, tussen al die "grote" stations zoals Berlin HBF etc. komen ook nog Utrecht Terwijde en Houten Castellum e.d. Hoe groter wil je de tegenstellingen hebben.

Fijn gedaan hoor fles!
pi_64719491
Gisteren reed er een DD-AR (zonder loc geloof ik) tussen Zwolle en Roosendaal
Mijn excuses als ik het fout zeg, ben niet echt op de hoogte van de verschillen tussen DDM en DD-AR en met en zonder loc enz. enz.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:54:48 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64719540
Op Geldermalsen is vanmorgen iemand tussen trein en perron geflikkerd, en de enige manier om 'm weer op het perron te krijgen was om een treeplank van de betreffende Plan V te slijpen.

Perron was slecht gestrooid en treeplank was ook glad.

Aldus mijn enigszins vertraagd (+60) gearriveerde collega...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 januari 2009 @ 10:06:41 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64719836
Hoe krijg je het voor elkaar
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:30:25 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64720508
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar
Ja, uitglijden natuurlijk. Ik memoreer:
quote:
Perron was slecht gestrooid en treeplank was ook glad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64720649
Ik zit nu in een IC-stam van Tilburg naar Deventer en voor de zoveelste keer knippert bij alle toiletten het lampje defect. Heeft dit met het oog op het water misschien met de vrieskou te maken? En zo ja, hoe zit het wat dat betreft met de VIRM's?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 januari 2009 @ 10:38:30 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64720739
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, uitglijden natuurlijk. Ik memoreer:
[..]

Ja, dat weet ik Maar zoveel ruimte zit er meestal toch niet tussen de trein en het perron?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:47:58 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64721014
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik Maar zoveel ruimte zit er meestal toch niet tussen de trein en het perron?
Nee, maar blijkbaar toch onhandig gevallen en daarbij het een en ander lichamelijk beschadigd, vandaar dat ie er niet op een normale manier uit kon komen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:49:44 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64721062
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:35 schreef ghizzer het volgende:
Ik zit nu in een IC-stam van Tilburg naar Deventer en voor de zoveelste keer knippert bij alle toiletten het lampje defect. Heeft dit met het oog op het water misschien met de vrieskou te maken? En zo ja, hoe zit het wat dat betreft met de VIRM's?
Gisteren in een ICMm gezeik in de plee, en daarna ook omdat er maar een pisstraaltje uit het kraantje. Helaas lag er toen wel al zeepsop in de wasbak. En aangezien de wasbak nog wel op het spoor uitkomt en er door de rijdende trein een drukverschil was tussen buiten en binnen stond ik met mijn enigszins benevelde kop tussen de zeepbellen op een gegeven moment.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:06:39 #256
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64721535
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gisteren in een ICMm gezeik in de plee, en daarna ook omdat er maar een pisstraaltje uit het kraantje. Helaas lag er toen wel al zeepsop in de wasbak. En aangezien de wasbak nog wel op het spoor uitkomt en er door de rijdende trein een drukverschil was tussen buiten en binnen stond ik met mijn enigszins benevelde kop tussen de zeepbellen op een gegeven moment.
OMG

Ik zie het zo voor me

* Darkwing_Duck moet lachen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:13:56 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64721766
Ik zag hier zojuist VIRM 9556 voorbijrijden, met graffiti erop
pi_64721857
Ik las op de wiki van de ICE-3 het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."

Weet iemand als dat gaat gebeuren? Of heeft iemand meer info erover?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:20:33 #259
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64721992
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik las op de wiki van de ICE-3 het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."

Weet iemand als dat gaat gebeuren? Of heeft iemand meer info erover?
Dan kan je dus voortaan sneller met de trein naar Berlijn dan met het vliegtuig, beter was al
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:28:37 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64722247
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik las op de wiki van de ICE-3 het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."

Weet iemand als dat gaat gebeuren? Of heeft iemand meer info erover?
Zou leuk zijn, maar niet als dat inhoudt dat de prijs extreem omhoog gaat... ¤78 voor een retourtje vind ik erg netjes, namelijk
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2009 @ 11:30:36 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64722302
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:15 schreef ir.P.Theissen het volgende:
Op beeldscherm in trein:

"Toiletten buiten gebruik. Veolia zet bussen in."
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:48:28 #262
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64722977
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

OMG

Ik zie het zo voor me

* Darkwing_Duck moet lachen
Ik stond daar met zeep op mijn handen, vervolgens te balen van dat pisstraaltje en toen kwamen de bellen. Ik eerst verbaasd, zo van: hoe dat dan... Vond het ook wel vermakelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:10:12 #263
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64723775
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik stond daar met zeep op mijn handen, vervolgens te balen van dat pisstraaltje en toen kwamen de bellen. Ik eerst verbaasd, zo van: hoe dat dan... Vond het ook wel vermakelijk.
Das toch van dat poederzeep toch?
pi_64723950
Hmm.. Ik ga eens kijken hoe lang ik het kan volhouden om niet mijn nieuwe Studenten OV te gebruiken... In de Syntus wordt bijna nooit gecontroleerd, vanochtend wel, ik denk dus, shit dat is snel voorbij... Maar ik liet mijn oude zien en dat zag hij helemaal niet

Denk dat ik nog wel een maandje kan reizen zonder de nieuwe te laten zien.. Daarna moet ik weer naar school en moet ik ook een stuk met de NS. En over dat kleine stukje word ik vaker gecontoleerd dan op het syntus traject.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:26:17 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64724332
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Das toch van dat poederzeep toch?
Nee joh, dat trekt toch geen bellen? Dit was gewoon natte zeep, en samen met het weinig water dat er uit de kraan kwam, vormde dat een ideale substantie om bellen te blazen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 6 januari 2009 @ 12:56:47 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64725246
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:15 schreef Nightshadow het volgende:
moet ik ook een stuk met de NS. En over dat kleine stukje word ik vaker gecontoleerd dan op het syntus traject.
nou, als ik naar enschede-hengelo kijk is het misschien 1x per maand controle, meer niet...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:02:39 #267
136283 knars
Teethgrinder
pi_64725513
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:56 schreef dennistd het volgende:

[..]

nou, als ik naar enschede-hengelo kijk is het misschien 1x per maand controle, meer niet...
Ik wel vaker, maar dan nog, 1x per maand is nog altijd meer dan in de Syntus
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 januari 2009 @ 13:13:26 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64725793
quote:
Dom van Arriva om het niet zodanig in te richten dat het water in de leidingen nooit kan bevriezen. Maar ja daarvoor moet een stel wel aan de depotvoeding staan en dat staan ze lang niet allemaal meer tegenwoordig.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64726010
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat stel jij voor dan?

"Mensen, krijg de pest, deze trein rijdt ook niet"?

Zomaar even een treinstel bijplaatsen is geen optie namelijk. Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan. Bovendien zouden de mensen er niet kunnen instappen vanwege de beschikbare perronlengte.
Er komen toch bakken vrij van de treinen die niet kunnen rijden op Utrecht - Nijmegen? Die kan je allicht laten pendelen tussen Nijmegen en Den Bosch.
So we just called him Fred too
pi_64727806
Tuurlijk niet. De bakken treinen keren gewoon in Utrecht en in Arnhem en gaan terug naar respectievelijk Schiphol/Den Helder en Nijmegen. Zeker als het zo'n 2 uur later weer over is en de dienst weer moet herstellen naar normaal.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:02:50 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64729890
quote:
quote:
Het verschil met de treintoiletten van de NS is dat bij Arriva dankzij een gesloten afvoersysteem je hoopje niet op de rails terechtkomt. Helaas blijkt dit systeem nu bij strenge vorst niet te functioneren.
Ja, dat blijkt nu ineens. Natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:29:01 #273
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_64730901
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik las op de wiki van de ICE-3 het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."

Weet iemand als dat gaat gebeuren? Of heeft iemand meer info erover?
Lijkt me sterk, want dan zou de dienst weer ontkoppeld moeten worden van het binnenlandse Intercity-netwerk, aangezien het me niet lijkt dat men de gewone reizigers met het bericht "betaal maar toeslag" het bos in sturen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:29:58 #274
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64730930
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee joh, dat trekt toch geen bellen? Dit was gewoon natte zeep, en samen met het weinig water dat er uit de kraan kwam, vormde dat een ideale substantie om bellen te blazen.
Omdat je het over een beneveld hoofd had dacht ik naast bellen ook een zooi droge poeder de lucht in ging
pi_64731594
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:29 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, want dan zou de dienst weer ontkoppeld moeten worden van het binnenlandse Intercity-netwerk, aangezien het me niet lijkt dat men de gewone reizigers met het bericht "betaal maar toeslag" het bos in sturen.
Dat was volgens mij ook 1 van de problemen, omdat ze niet zo makkelijk een extra konden inleggen tussen Amf -> Asd/Shl. Tenminste dat is iets wat ik mij herinder uit een krantenbericht van toch wel enkele maanden geleden..
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:00:14 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64732325
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Omdat je het over een beneveld hoofd had dacht ik naast bellen ook een zooi droge poeder de lucht in ging
Whehe, nee, gelukkig niet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:08:41 #277
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_64735338
ik vind die ICE 3 met die hispeed logo's lelijk
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:29:14 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64736183
SpeedyRich: wees dan maar blij dat het alleen maar logo's zijn, en geen bestickering zoals op de Albatrosjes/Benelux
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:03:35 #279
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_64737525
daar heb je ook gelijk in, maar die ICE 3 van de NS ziet er heel anders uit dat die V250/benelux qua huistijl. Van mij mogen die NS logo's terug
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_64738966
Syntus treinstel 30 is omgebouwd van man tot vrouw

Dus darkwing, ik weet niet of ze allemaal worden omgebouwd, maar als je nog omroepen wil scoren moet je misschien wel snel zijn.. Overigens is deze vrouw nóg slomer dan de man
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:02:36 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64739703
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:44 schreef Nightshadow het volgende:
Syntus treinstel 30 is omgebouwd van man tot vrouw
Kan nu beter gekoppeld worden met de overblijvende mannelijke treinstellen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:27:36 #282
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64740823
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:44 schreef Nightshadow het volgende:
Syntus treinstel 30 is omgebouwd van man tot vrouw

Dus darkwing, ik weet niet of ze allemaal worden omgebouwd, maar als je nog omroepen wil scoren moet je misschien wel snel zijn.. Overigens is deze vrouw nóg slomer dan de man
Spoedexcursiepuntje van maken..

Wat een gekloot weer net, een 1900 viel uit...

op delft duurde het al 4 minuten tussen fluit en vertrek, en op rotterdam reed hij niet verder ivm een deurstoring , maar toen was er nog niet gefloten... (ICK)

Zal me niks verbazen als dat ding vanaf delft al niet in orde was, maarja, daar staat ie natuurlijk gigantisch in de weg en hebben ze gewoon nog gereden ....
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:39:41 #283
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64741415
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:54 schreef Duvel het volgende:
Op Geldermalsen is vanmorgen iemand tussen trein en perron geflikkerd, en de enige manier om 'm weer op het perron te krijgen was om een treeplank van de betreffende Plan V te slijpen.

Perron was slecht gestrooid en treeplank was ook glad.

Aldus mijn enigszins vertraagd (+60) gearriveerde collega...
Als dit in de States gebeurde, dan wachtte de NS een miljoenenclaim.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:40:50 #284
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64741487
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:44 schreef Nightshadow het volgende:
Syntus treinstel 30 is omgebouwd van man tot vrouw

Dus darkwing, ik weet niet of ze allemaal worden omgebouwd, maar als je nog omroepen wil scoren moet je misschien wel snel zijn.. Overigens is deze vrouw nóg slomer dan de man
Vervangen door Marion Jager?
pi_64750094
Defect materieel ergens tussen Utrecht en Geldermalsen vanmiddag. De stoptreinen naar Geldermalsen en de 800 reed niet, alleen de 3500 reed nog. Het was dan ook knus in de 16.52 trein vanaf Utrecht, welke met een losse VIRM-VI reed.

Opmerkelijk te Eindhoven: zowel de CTA als de omroep meldden dat er vooraan ingestapt moest worden. Tja, moet je maar niet met een losse VIRM geheel doorrijden te Utrecht terwijl men dan eens gespreid staat...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:01:56 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64751095
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:43 schreef Doc__Zenith het volgende:
Opmerkelijk te Eindhoven: zowel de CTA als de omroep meldden dat er vooraan ingestapt moest worden. Tja, moet je maar niet met een losse VIRM geheel doorrijden te Utrecht terwijl men dan eens gespreid staat...
Ja, verrekte kutzooi, dat had ik zondag dus ook Weer een nieuw geintje van NSR of zo? Stap je in Maastricht in de IC naar Amsterdam, blijk je in Eindhoven ineens toch over te moeten stappen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:50:00 #287
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64755086
Kennen jullie de Belgenmop over de NMBS?

Er valt een pak sneeuw in Brussel (en het hele land), bovenleidingen knappen en de vertragingen in Brussel verspreiden zich als een pandemie over het hele netwerk.

Ondertussen bezwijkt er ook een wissel in Denderleeuw.
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:38:34 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64758534
Gisteren was 't daar ook al zo'n bende - bovenleidingen geknapt bij Leuven, alle sporen behalve eentje waren buiten gebruik.

Elders een zelfdoding, elders nog meer problemen. Eergisteren een totale blackout bij Mechelen door problemen bij een transformatorhuisje (oid) (afaik).

En dan vinden ze het gek dat er zo'n bende is, dat de NMBS-groep na al die jaren nog steeds verlies draait, ondanks de miljarden subsidie...

Ik wil niet veel zeggen, maar dan doet de Nederlandse vingerverfbrigade het toch nog niet zo slecht, vind ik.

Hoeveel subsidie krijgt NS eigenlijk?
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:34:32 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64761217
Ik zag net in de verte een mij onbekende trein rijden, die wel wat weghad van Mat '64, maar dan één bak... toen hij wat dichterbijkwam zag ik dat het mP Jules was - leuk om die hier ook eens te zien

Erop stond 'Radio Coverage', maar mP Jules doet toch ook ATB-testen?
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:34:44 #290
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64761221
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Kennen jullie de Belgenmop over de NMBS?

Er valt een pak sneeuw in Brussel (en het hele land), bovenleidingen knappen en de vertragingen in Brussel verspreiden zich als een pandemie over het hele netwerk.

Ondertussen bezwijkt er ook een wissel in Denderleeuw.
Pandemie? Hebben wij er ook al last van en de rest van de wereld?
Epidemie bedoel je
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:39:09 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64761352
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:34 schreef James1988 het volgende:
Ik zag net in de verte een mij onbekende trein rijden, die wel wat weghad van Mat '64, maar dan één bak... toen hij wat dichterbijkwam zag ik dat het mP Jules was - leuk om die hier ook eens te zien

Erop stond 'Radio Coverage', maar mP Jules doet toch ook ATB-testen?
Ja, dat staat ook ergens op de zijkant als het goed is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64761883
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:34 schreef James1988 het volgende:
Erop stond 'Radio Coverage', maar mP Jules doet toch ook ATB-testen?
Meer info: http://www.eurailscout.com/NL_jules.shtml
So we just called him Fred too
pi_64762747
Foto's!

Vanuit het fraaie Twentse Winterwonderland bij Zenderen


'Artistieke' ICM-4 onderweg van Schiphol naar Enschede


Mat '64 onderweg naar Apeldoorn


DM'90 buffelt zich een weg door de kou van Zwolle naar Enschede

BTW, als iemand weet hoe ik die foto's sneller kan laten laden, aarzel het dan niet te zeggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Charango op 07-01-2009 11:28:55 ]
Socialist in Mercedes
pi_64763050
Leuke foto's! Helemaal omdat het hier in de buurt is:)

Als je die laatste foto iets later had geschoten, was hij super geweest

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2009 11:31:23 ]
pi_64763695
Idd leuke foto's van het oh zo mooije Twente:D
pi_64768037
Nog een meevaller voor de studenten onder ons:
quote:
- De OV-Studentenkaart is geldig op de HSL-Zuid.
Bron [pag. 2 onderaan]
Socialist in Mercedes
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 januari 2009 @ 13:54:27 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64768227
Lijkt me wel met toeslag te zijn eerlijkgezegd, al blijkt dat niet duidelijk uit het document
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:11:02 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64768888
Het lijkt me zinniger als NS Hispeed wat meer normale tarieven zou hanteren, gewoon een tarief per kilometer (zoals nu dus ook gebeurt) en daar bovenop een toeslag van ¤3 o.i.d... dan lijkt me dat meer mensen die trein zullen nemen
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:31:06 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64778047
En eigenlijk zitten die stoeltjes op het balkon van een VIRM-4 best verrot... ja 9564 ik heb het tegen jou.

Maar ik hoor wel de geluiden
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:31:30 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64778067
-dubbelpost-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')