Het is goed met je. Als er mensen die trein uit moeten, ga dan vegen. Wat verwacht die klojo nou, dat we strootjes gaan trekken?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Onthoud goed: Een reizigersoverschot is altijd de schuld van de reizigers. Altijd.
Aan de oorzaak niet nee, maar wel aan de oplossing.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, ze kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen
Wat stel jij voor dan?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:27 schreef hooibaal het volgende:
Je weet dat er 600 man per half uur aankomen vanuit utrecht, en als je er maar 350 per half uur wil afvoeren gaat er dus iets mis. Ga mensen geen oplossing suggereren die er niet is (stoptrein is ook vol, en de volgende sneltrein natuurlijk ook. Daarnaast denk ik niet dat iemand het verkeer gaat regelen om de mensen die het langste staan te wachten het eerste weer in de trein te kijken. Iedereen die vertraging heeft wordt uiteindelijk een keer pischagrijnig, en dan helpt het als je een conducteur hebt die een beetje met je meedenkt, in plaats van alleen maar met bullshitoplossingen te komen.
Deuren dicht en rijden. Zoals ik al zei, iedereen die er op dat moment was, zat en stond al in de trein. Maar ga geen mensen naar een trein sturen waar ze ook niet inpassen. Dat is toch gelul?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat stel jij voor dan?
"Mensen, krijg de pest, deze trein rijdt ook niet"?
Zomaar even een treinstel bijplaatsen is geen optie namelijk. Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan. Bovendien zouden de mensen er niet kunnen instappen vanwege de beschikbare perronlengte.
Geen omreisadvies maar dan? Krijg je weer het gezeik dat er geen omreisadvies kwam, "terwijl iedereen weet dat je ook makkelijk via Den Bosch had kunnen reizen"
Zeg het maar hoor, ik ben benieuwd
Heeft het niet iets te maken met het feit dat er ook mensen uit moeten kunnen stappen?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:41 schreef von_Preussen het volgende:
Zijn er eigenlijk regels voor wanneer treinen "te vol" zijn, of ligt dat maar aan de inschatting van de conducteurs?
Want ik heb zo af en toe ook in treinen gezeten die afgeladen vol waren, en die reden gewoon zonder morren wel.
Oja, vergeten bij te vermelden: Tot zover de theorie..quote:Op maandag 5 januari 2009 20:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja die regels zijn bekend bij bijsturing NS. Zoiets als DDAR 4 bakken waarbij overloop vol zijn, betekent 1200 man. Daarvanuit gaan dan weer lijntjes om eventueel treinen te verlengen etc.
Die trein is na 20 minuten zinloos geouwehoer en geheenenweerstuur van verkleumde reizigers alsnog gaan rijden met alle mensen die erin zaten en stonden. En toch konden in Oss netjes alle mensen die daar moesten zijn eruit.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:11 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Heeft het niet iets te maken met het feit dat er ook mensen uit moeten kunnen stappen?
Ja mooi man, de principele kloothommel uithangen. Dan duw je 600 man het perron op, en heb je het probleem verplaatst naar de volgende trein. Heel goed, u gaat door naar de volgende ronde!quote:Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven.
Laatst ging ik van Amersfoort naar Groningen. Er was niks bijzonders gebeurd, maar er kwam gewoon een veel te korte trein. Toen werd juist opgeroepen dat iedereen moest doorlopen en in de gangpaden moest gaan staan zodat iedereen erin paste.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven.
Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..quote:Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan.
Nee hoor, ik zoek ook altijd bewust bakken uit in koplopersquote:Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert.
Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Op de Oost ook hoor. Heb al eens gehad dat Amsterdam - Enschede met 3 bakken ICM gereden werd, terwijl de trein van een half uur later er ineens 14 hadquote:Op maandag 5 januari 2009 20:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja hebt vol en je hebt vol heMaar soms is het echt gepruts in de NoordOost tussen Amersfoort en Zwolle...
Die bakken mijd ikquote:Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert.
Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Precies, en als je al op elkaar staat wordt het vanzelf wel warm (of klef, hoe je dat ook wilt zien).quote:Op maandag 5 januari 2009 20:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..
Je wilt het horen he? JA. Sociaal gehandicapte treinennerd ben jequote:Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en steenkoude treinstellen op voorraad staan. En anders maar wel: Dan had je OOK gezeik gehad.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..
De Binckhorstboog...quote:Op maandag 5 januari 2009 21:03 schreef Lemjur het volgende:
Dat DD-AR materieel begint ook te vervelen, ik ben wel weer in voor een rondje Nederland. Zijn er nog leuke stukjes aan te bevelen?
quote:Op maandag 5 januari 2009 21:03 schreef Lemjur het volgende:
ik ben wel weer in voor een rondje Nederland.
Ik let ook altijd op baknummersquote:Op maandag 5 januari 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je wilt het horen he? JA. Sociaal gehandicapte treinennerd ben je
Hé, ik moet toch wat doenquote:
Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naarquote:Op maandag 5 januari 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Afgelopen jaar heb ik wel op treinstelnummers gelet en van alles bijgehouden. Dat is me te veel werk, daar stop ik mee
Baknummers zijn andere dingen hoorquote:Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naar"Hey daar heb je de 9560," dat idee, zegmaar.
Ja, ik heb er ook nog 1. Moet wel deze maand op natuurlijk. Maar eens zien in 1 van de komende weekends. Het liefst pak ik het laatste weekend omdat de dagen dan het langst zijn. Maar we gaan het zien.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Hé, ik moet toch wat doenmoet ook nog van m'n Kruitvat-kaartje af
* Is hier ook schuldig aanquote:Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naar"Hey daar heb je de 9560," dat idee, zegmaar.
En bij alle getrokken rijtuigen natuurlijkquote:Op maandag 5 januari 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Sterker nog. Bij de nieuwe VIRM kun je die aan de buitenkant zien. Bij DD-AR en DDM-1 kun je dat ook zien.
Ik kijk ook altijd naar het treinstel nummer, ik houd het niet bij maar ik kan vertellen dat ik een abbonement heb op de 517quote:Op maandag 5 januari 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
Mm, ik bedoelde natuurlijk treinstelnummer i.p.v. baknummer. Stomme fout, maargoed.
Bij getrokken materieel kijk ik altijd naar de infostrip onderin: max. snelheid, en waar hij is toegelaten. De rest snap ik allemaal niet
Die van de DD-AR vind ik wel duidelijk te lezen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
Uiteraard, maar die zitten onderaan de bak en niet ergens zeer duidelijk zichtbaar. Bij het door mij genoemd materieel is dat wel het geval.
Even afwachten. Misschien lost dit probleem zich later wel op.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry![]()
Kom eens even met de thumbnail lamme kutsite![]()
ah daar zat ik ook in gelukkigquote:Op maandag 5 januari 2009 19:12 schreef hooibaal het volgende:
Was me er toch net bijna een conducteur gelyncht in Den Bosch.
Utrecht-Nijmegen met de IC van 16:23. Aanrijding bij Driebergen, omreisadvies via Den Bosch. Tot zover nog logisch, en levert ook amper vertraging op. De trein van 16:38 naar Den Bosch dan maar, want met die van :21 heb je geen aansluiting op de sneltrein naar Nijmegen. Om 16:35 komt de vertraagde trein van :21 aan, dus daar maar ingestapt. Trein ramvol (duh) dus staan (en dat in 12 bakken IRM!). In Den Bosch samen met nog 400 andere sardientjes naar spoor 3b gebanjerd voor de sneltrein naar Zwolle, die meestal rijdt met 7 rijtuigen ICR. Het was een beetje proppen (jullie kennen vast wel dat filmpje van de japanse metro) maar alles zat erin. Vervolgens komt heel droog de mededeling over de intercom "Attentie dames en heren, zoals u merkt zit deze trein veel te vol. De mensen die staan in de gangen en op de balkons, wordt verzocht deze trein te verlaten. U kunt gebruik maken van de stoptrein van spoor 3a. Anders zullen we niet vertrekken"
Goed, de mensen verlieten nu niet bepaald in drommen de trein, ik ook niet, want ik had meer te doen dan de trein uitgeschopt te worden door een conducteur die graag grensrechter had willen worden. Volgt u vooral ook even de conversatie tussen betrokken conducteur en twee willekeurige passagiers:
C: U wordt vriendelijk verzocht de trein nú te verlaten
P: Ik vind u helemaal niet vriendelijk! En ik heb betaald en ik wil naar huis dus ik blijf in deze trein.
C: Aan het einde van dit perron staat de stoptrein, die gaat ook naar Nijmegen
P: Maar die zit ook ramvol. En zelfs als ik er al bij pas, dan denkt u toch niet serieus dat je 150 man in vier bakken stoptreinmaterieel krijgt hè
C: Dat weet ik niet, maar deze trein gaat niet rijden als er niet eerst 100 man uitgaan.
Dat ging zo nog even door, maar wat een idioot. Ondertussen kwamen er natuurlijk nog meer ic's vanuit Utrecht aan. Vooral niet vooruit denken, stel je voor. Mijn trein, en ik zal gelijk krijgen!
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry![]()
Kom eens even met de thumbnail lamme kutsite![]()
Zo fijn, tussen al die "grote" stations zoals Berlin HBF etc. komen ook nog Utrecht Terwijde en Houten Castellum e.d. Hoe groter wil je de tegenstellingen hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry![]()
Ja, uitglijden natuurlijk. Ik memoreer:quote:
quote:Perron was slecht gestrooid en treeplank was ook glad.
Ja, dat weet ikquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, uitglijden natuurlijk. Ik memoreer:
[..]
Nee, maar blijkbaar toch onhandig gevallen en daarbij het een en ander lichamelijk beschadigd, vandaar dat ie er niet op een normale manier uit kon komen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, dat weet ikMaar zoveel ruimte zit er meestal toch niet tussen de trein en het perron?
Gisteren in een ICMm gezeik in de plee, en daarna ook omdat er maar een pisstraaltje uit het kraantje. Helaas lag er toen wel al zeepsop in de wasbak. En aangezien de wasbak nog wel op het spoor uitkomt en er door de rijdende trein een drukverschil was tussen buiten en binnen stond ik met mijn enigszins benevelde kop tussen de zeepbellen op een gegeven moment.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:35 schreef ghizzer het volgende:
Ik zit nu in een IC-stam van Tilburg naar Deventer en voor de zoveelste keer knippert bij alle toiletten het lampje defect. Heeft dit met het oog op het water misschien met de vrieskou te maken? En zo ja, hoe zit het wat dat betreft met de VIRM's?
OMGquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gisteren in een ICMm gezeik in de plee, en daarna ook omdat er maar een pisstraaltje uit het kraantje. Helaas lag er toen wel al zeepsop in de wasbak. En aangezien de wasbak nog wel op het spoor uitkomt en er door de rijdende trein een drukverschil was tussen buiten en binnen stond ik met mijn enigszins benevelde kop tussen de zeepbellen op een gegeven moment.
Dan kan je dus voortaan sneller met de trein naar Berlijn dan met het vliegtuig, beter was alquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik las op de wiki van de ICE-3 het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."
Weet iemand als dat gaat gebeuren? Of heeft iemand meer info erover?
Zou leuk zijn, maar niet als dat inhoudt dat de prijs extreem omhoog gaat... ¤78 voor een retourtje vind ik erg netjes, namelijkquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik las op de wiki van de ICE-3 het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."
Weet iemand als dat gaat gebeuren? Of heeft iemand meer info erover?
quote:Op maandag 5 januari 2009 14:15 schreef ir.P.Theissen het volgende:
Op beeldscherm in trein:
"Toiletten buiten gebruik. Veolia zet bussen in."
Ik stond daar met zeep op mijn handen, vervolgens te balen van dat pisstraaltje en toen kwamen de bellen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
OMG![]()
Ik zie het zo voor me![]()
* Darkwing_Duck moet lachen
Das toch van dat poederzeep toch?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik stond daar met zeep op mijn handen, vervolgens te balen van dat pisstraaltje en toen kwamen de bellen.Ik eerst verbaasd, zo van: hoe dat dan... Vond het ook wel vermakelijk.
Nee joh, dat trekt toch geen bellen? Dit was gewoon natte zeep, en samen met het weinig water dat er uit de kraan kwam, vormde dat een ideale substantie om bellen te blazen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Das toch van dat poederzeep toch?
nou, als ik naar enschede-hengelo kijk is het misschien 1x per maand controle, meer niet...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:15 schreef Nightshadow het volgende:
moet ik ook een stuk met de NS. En over dat kleine stukje word ik vaker gecontoleerd dan op het syntus traject.
Ik wel vaker, maar dan nog, 1x per maand is nog altijd meer dan in de Syntusquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
nou, als ik naar enschede-hengelo kijk is het misschien 1x per maand controle, meer niet...
Dom van Arriva om het niet zodanig in te richten dat het water in de leidingen nooit kan bevriezen. Maar ja daarvoor moet een stel wel aan de depotvoeding staan en dat staan ze lang niet allemaal meer tegenwoordig.quote:
Er komen toch bakken vrij van de treinen die niet kunnen rijden op Utrecht - Nijmegen? Die kan je allicht laten pendelen tussen Nijmegen en Den Bosch.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat stel jij voor dan?
"Mensen, krijg de pest, deze trein rijdt ook niet"?
Zomaar even een treinstel bijplaatsen is geen optie namelijk. Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan. Bovendien zouden de mensen er niet kunnen instappen vanwege de beschikbare perronlengte.
quote:
Ja, dat blijkt nu ineens. Natuurlijk.quote:Het verschil met de treintoiletten van de NS is dat bij Arriva dankzij een gesloten afvoersysteem je hoopje niet op de rails terechtkomt. Helaas blijkt dit systeem nu bij strenge vorst niet te functioneren.
Lijkt me sterk, want dan zou de dienst weer ontkoppeld moeten worden van het binnenlandse Intercity-netwerk, aangezien het me niet lijkt dat men de gewone reizigers met het bericht "betaal maar toeslag" het bos in sturen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik las op de wiki van de ICE-3 het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."
Weet iemand als dat gaat gebeuren? Of heeft iemand meer info erover?
Omdat je het over een beneveld hoofd had dacht ik naast bellen ook een zooi droge poeder de lucht in gingquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee joh, dat trekt toch geen bellen? Dit was gewoon natte zeep, en samen met het weinig water dat er uit de kraan kwam, vormde dat een ideale substantie om bellen te blazen.
Dat was volgens mij ook 1 van de problemen, omdat ze niet zo makkelijk een extra konden inleggen tussen Amf -> Asd/Shl. Tenminste dat is iets wat ik mij herinder uit een krantenbericht van toch wel enkele maanden geleden..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, want dan zou de dienst weer ontkoppeld moeten worden van het binnenlandse Intercity-netwerk, aangezien het me niet lijkt dat men de gewone reizigers met het bericht "betaal maar toeslag" het bos in sturen.
Whehe, nee, gelukkig niet!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Omdat je het over een beneveld hoofd had dacht ik naast bellen ook een zooi droge poeder de lucht in ging
Kan nu beter gekoppeld worden met de overblijvende mannelijke treinstellen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:44 schreef Nightshadow het volgende:
Syntus treinstel 30 is omgebouwd van man tot vrouw![]()
Spoedexcursiepuntje van maken..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:44 schreef Nightshadow het volgende:
Syntus treinstel 30 is omgebouwd van man tot vrouw![]()
Dus darkwing, ik weet niet of ze allemaal worden omgebouwd, maar als je nog omroepen wil scoren moet je misschien wel snel zijn.. Overigens is deze vrouw nóg slomer dan de man
Als dit in de States gebeurde, dan wachtte de NS een miljoenenclaim.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:54 schreef Duvel het volgende:
Op Geldermalsen is vanmorgen iemand tussen trein en perron geflikkerd, en de enige manier om 'm weer op het perron te krijgen was om een treeplank van de betreffende Plan V te slijpen.
Perron was slecht gestrooid en treeplank was ook glad.
Aldus mijn enigszins vertraagd (+60) gearriveerde collega...
Vervangen door Marion Jager?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:44 schreef Nightshadow het volgende:
Syntus treinstel 30 is omgebouwd van man tot vrouw![]()
Dus darkwing, ik weet niet of ze allemaal worden omgebouwd, maar als je nog omroepen wil scoren moet je misschien wel snel zijn.. Overigens is deze vrouw nóg slomer dan de man
Ja, verrekte kutzooi, dat had ik zondag dus ookquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:43 schreef Doc__Zenith het volgende:
Opmerkelijk te Eindhoven: zowel de CTA als de omroep meldden dat er vooraan ingestapt moest worden. Tja, moet je maar niet met een losse VIRM geheel doorrijden te Utrecht terwijl men dan eens gespreid staat...
Pandemie? Hebben wij er ook al last van en de rest van de wereld?quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Kennen jullie de Belgenmop over de NMBS?
Er valt een pak sneeuw in Brussel (en het hele land), bovenleidingen knappen en de vertragingen in Brussel verspreiden zich als een pandemie over het hele netwerk.
Ondertussen bezwijkt er ook een wissel in Denderleeuw.![]()
![]()
![]()
Ja, dat staat ook ergens op de zijkant als het goed is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:34 schreef James1988 het volgende:
Ik zag net in de verte een mij onbekende trein rijden, die wel wat weghad van Mat '64, maar dan één bak... toen hij wat dichterbijkwam zag ik dat het mP Jules was - leuk om die hier ook eens te zien
Erop stond 'Radio Coverage', maar mP Jules doet toch ook ATB-testen?
Meer info: http://www.eurailscout.com/NL_jules.shtmlquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:34 schreef James1988 het volgende:
Erop stond 'Radio Coverage', maar mP Jules doet toch ook ATB-testen?
Bron [pag. 2 onderaan]quote:- De OV-Studentenkaart is geldig op de HSL-Zuid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |