abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63941540
quote:
Monitor Racisme en Extremisme

Op woensdag 10 december presenteerden de Leidse bestuurskundige Jaap van Donselaar en Peter R. Rodrigues (Anne Frank Stichting) de achtste rapportage van de Monitor Racisme en Extremisme. De monitor rapporteert over onder meer racistisch geweld en uitingen van rechts-extremisme. De monitor is een doorlopend wetenschappelijk project van de Universiteit Leiden en de Anne Frank Stichting.

Afbeelding: Antwerpen demonstreert tegen racisme, 26 mei 2006

Het probleem van ‘islamofobie’ is in Nederland afgelopen jaar aanzienlijk groter geworden. Dit betreft niet alleen het negatieve opinieklimaat over moslims, maar ook het toegenomen geweld tegen deze gemeenschap en het meer gedogen van tegen moslims gerichte uitingsdelicten. Dit is een van de meest in het oog springende bevindingen van de Monitor Racisme & Extremisme.

Naast toegenomen islamofobie zijn er twee andere opvallende bevindingen.

1. Het extreemrechtse landschap in Nederland is de laatste jaren ingrijpend veranderd, enerzijds door sterk toenemend extreemrechts straatactivisme, anderzijds door de wijze waarop de radicaler wordende Partij voor de Vrijheid zich heeft gemanifesteerd. De PVV kan als extreemrechts worden bestempeld.

2. Het evenwicht tussen vrijheid van meningsuiting en bescherming tegen discriminatie is de afgelopen monitorperiode verstoord. Oorzaken zijn gelegen in een veranderend politiek klimaat – kort samengevat: ‘je moet kunnen zeggen wat je denkt’ – en in neveneffecten van beleid tegen terrorisme en radicalisering.

In de Monitor Racisme & Extremisme worden uiteenlopende vormen van racisme en extremisme in Nederland gevolgd. In deze achtste rapportage komt een breed scala van onderwerpen aan bod, zoals racistisch geweld, diverse uitingen van rechts-extremisme, waaronder de Partij voor de Vrijheid (PVV), strafrechtelijke aanpak van discriminatie en extremisme, omgang met extreemrechtse demonstraties, beleid tegen radicalisering en deradicalisering van rechts- en islamitische radicalen.

De achtste rapportage van de Monitor Racisme & Extremisme is onder redactie van Jaap van Donselaar en Peter R. Rodrigues door dertien onderzoekers van diverse universiteiten en instellingen in Nederland tot stand gebracht. Het onderzoeksverslag staat integraal op de Monitor Racisme & Extremisme.
Laatste posts:
---------------------
damian5700
quote:
Hitler wilde het kapitaal en de productiemiddelen van een kleine groep Joden afpakken en aanwenden voor de gemeenschap van het Groot-Duitse Rijk.
Typerend extreem-rechts, inderdaad.
---------------------
du_ke
quote:
Je posts doen vermoeden dat je Hitler en consorten ook niet extreem rechts vond omdat de van de Joden geroofde goederen zogenaamd ten bate kwamen van het Duitse rijk.
---------------------
Hier verder!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63941672
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je posts doen vermoeden dat je Hitler en consorten ook niet extreem rechts vond omdat de van de Joden geroofde goederen zogenaamd ten bate kwamen van het Duitse rijk.
Op basis van die post van Damian vind ik het eigenlijk niet de moeite waard om met hem in discussie te gaan. Hij klinkt al zo extreem:
quote:
Hitler wilde het kapitaal en de productiemiddelen van een kleine groep Joden afpakken en aanwenden voor de gemeenschap van het Groot-Duitse Rijk.
Alsof het rechtmatige belastingen waren...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63942088
Geen interesse in een deel II?
Het vorige deel liep zo hard...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63942198
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:16 schreef capricia het volgende:
Geen interesse in een deel II?
Het vorige deel liep zo hard...
Ach de aanhangers van Wilders zullen toch te vuur en te zwaard de conclusie bestrijden dat z'n beweging extreem rechts is, ruimte om wat verder te kijken is er in hun oogkleppen niet. En als we dan ook nog eens van dat volk krijgen dat het niet kan laten de Hitler is links stelling te droppen en deze uiteraard niet kan onderbouwen dan houdt het op .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_63942264
Ik begrijp ook niet dat die mensen vuur en zwaard ter hand nemen om te bepleiten dat de PVV niet extreem rechts is.
Dat is toch iedereen wel duidelijk?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63942386
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:24 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp ook niet dat die mensen vuur en zwaard ter hand nemen om te bepleiten dat de PVV niet extreem rechts is.
Ze willen volop kunnen kankeren op de Marokkanen zonder extreem genoemd te worden
pi_63942438
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:24 schreef capricia het volgende:
Ach, het heeft niet bepaald een positieve bijklank.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_63942671
Wilders reageert op Netwerk Ned 2, over een paar minuutjes.
pi_63943225
Wilders noemt die onderzoekers nozems, op de vraag of hij stappen gaat ondernemen, te veel eer zegt hij.

"In 1955 wordt de Nederlandse taal verrijkt met het woord nozem. Daarmee wordt een nieuw type jongeling aangeduid: zelfbewust en vaak agressief, gekleed in spijkerbroek en leren jack en uitgedost met vetkuif, hangend op zijn brommer voor de snackbar." Bron

Maar zijn woede snap ik ergens wel. Ik denk dat een aantal stemmers, mogelijk meer dan we denken, zich ook niet in dit oordeel (als extreem rechts zijnde) herkennen en verontwaardigd zijn. Heb het al eerder gepost, ik vind het allemaal wat kort door de bocht qua onderzoek en mogelijk met als eindresultaat, meer stemmen voor de PVV.
pi_63943389
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:41 schreef Suko het volgende:
Wilders reageert op Netwerk Ned 2, over een paar minuutjes.
Ik was net te laat...maar bedankt voor je post en je samenvatting eronder!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63943968
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:33 schreef du_ke het volgende:
Ah want Hitler was niet extreem rechts zeker?

De Duitsers maakten grappen toen ze het Jodendom vergasten?
Nee, veel Joodse organisaties hebben belang bij het levend houden van de gedachte dat het extreem-rechtse gevaar en alle narigheid die daar bij kwam kijken nog steeds op de loer ligt, Wilders extreem-rechts noemen helpt daar goed bij.
pi_63944082
Och, ik zie er niet zoveel kwaad in.
Als je weet uit welke hoek zo'n uitspraak komt, kan ik er eerder om lachen.

pi_63944140
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, veel Joodse organisaties hebben belang bij het levend houden van de gedachte dat het extreem-rechtse gevaar en alle narigheid die daar bij kwam kijken nog steeds op de loer ligt, Wilders extreem-rechts noemen helpt daar goed bij.
Ik zou het bijna geloven inderdaad.

Wilders kan nu niet bepaald als anti-semiet neergezet worden, dus een vergelijking met Hitler slaat sowieso nergens op.
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2008 @ 21:30:24 #14
230491 Zith
pls tip
pi_63944222
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:59 schreef Suko het volgende:
Wilders noemt die onderzoekers nozems, op de vraag of hij stappen gaat ondernemen, te veel eer zegt hij.
Wat voor stappen zou hij dan kunnen nemen op een door een universiteit uitgebracht onderzoek?
quote:
Maar zijn woede snap ik ergens wel. Ik denk dat een aantal stemmers, mogelijk meer dan we denken, zich ook niet in dit oordeel (als extreem rechts zijnde) herkennen en verontwaardigd zijn.
Ja, en dacht jij dat de gemiddelde nazi in de jaren '30 dacht een extremist te zijn?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_63944266
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:59 schreef Suko het volgende:

"In 1955 wordt de Nederlandse taal verrijkt met het woord nozem. Daarmee wordt een nieuw type jongeling aangeduid: zelfbewust en vaak agressief, gekleed in spijkerbroek en leren jack en uitgedost met vetkuif, hangend op zijn brommer voor de snackbar." Bron

Maar zijn woede snap ik ergens wel. Ik denk dat een aantal stemmers, mogelijk meer dan we denken, zich ook niet in dit oordeel (als extreem rechts zijnde) herkennen en verontwaardigd zijn. Heb het al eerder gepost, ik vind het allemaal wat kort door de bocht qua onderzoek en mogelijk met als eindresultaat, meer stemmen voor de PVV.
Och, op Hitler hebben ook een heleboel fatsoenlijke Duitsers gestemd, die helemaal geen antisemitische neigingen hadden. Dus of dat nu zo'n argument is...
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2008 @ 21:33:00 #16
230491 Zith
pls tip
pi_63944300
quote:

[..]

Ach kom-op, complot denker

Wilders is pro-ISR en heeft ook veel vrienden in Israel, en zeker daar in de politiek. Joodse organisaties hebben er niets aan om zich van hem te verwijderen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_63944426
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:33 schreef Zith het volgende:

[..]

Ach kom-op, complot denker

Wilders is pro-ISR en heeft ook veel vrienden in Israel, en zeker daar in de politiek. Joodse organisaties hebben er niets aan om zich van hem te verwijderen.
Uitgezonderd EAJG. Maar dat zijn natuurlijk ook gewoon verkapte (?!) antisemieten.
pi_63944564
quote:

[..]

Ok hoog tijd dus om aparte wetten voor Moslims te gaan maken volgens jou? Of bedoel je dat dan net weer niet?

Maak eens concreet waarom het zo erg is dat de Anne Frank stichting tegen discriminatie strijdt?
pi_63944754
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:27 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Wilders kan nu niet bepaald als anti-semiet neergezet worden, dus een vergelijking met Hitler slaat sowieso nergens op.
Ah je kan dus alleen extreem rechts zijn als je Joden wilt discrimineren?
pi_63944898
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah je kan dus alleen extreem rechts zijn als je Joden wilt discrimineren?
Ik heb het over de vergelijking met Hitler.
pi_63945098
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:27 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Oh nee?
Joods én Hitlerfan: binnenkort in de Knesset!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63945276
Nou, uitzondering bevestigd de regel dan.

Beetje zoutloze discussie als je het mij vraagt.
pi_63945359
Heren,back on topic.
Jullie dwalen af.
pi_63945600
OK, OK. Ik vind Hitler Wilders meer belachelijk rechts, dan extreem rechts.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63945673
Verse Wilders-quote's in de aanbieding.

"Ik wil discrimineren."
Geert Wilders, radiointerview, NIO

"Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5, 22/8/2007

"Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit,
met familie en al."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"Migranten bestaan" "hun hypothetische afwezigheid binnen de Nederlandse realiteit mag dan wel mijn utopia zijn, maar is niet realistisch"
Interview van Wilders met het Duitse persbureau DPA

Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland.;

Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

O.a. wel
pi_63945746
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Kan hier wel een heel betoog neer gaan zetten, en dan weet ik dat iedereen over ieder klein voorbeeldje valt. Dus dat doe ik niet.
Maar wat ik duidelijk vind in het rapport waarom de PVV een rechts extreme partij is, is dit (en ik citeer uit het rapport):
[..]

Dus angst voor vreemdelingen + je eigen volk eerst gedachte + het sterke leiderschapsprincipe wat niet van democratie getuigd. Dat is voor mij het voornaamste.
De termen vreemdelingenhaat en xenofobie gaan mij bij Wilders echt te ver.
Omdat een aantal moslims er over de hele wereld en in toenemende mate een rotzooi van maken
door middel van geweld en terreur, is Wilders een racist omdat hij dit aankaart en er iets tegen wil doen?
Dit is niet eens de definitie van racisme.

En wat betreft eigen volk eerst (ook weer zo'n retro term), als je in Nederland gewoon je best doet hoor je bij dat volk. Doe je dat niet hoor je er niet bij, maar degene die wel hun best doen hebben voorrang.
Dan heb ik het puur over de wet. Zo raar is dat toch niet? Meedoen of wegwezen.

Het enige twijfelachtige vind ik inderdaad het systeem waarop de PVV in elkaar zit.
Zou kunnen dat het is gedaan om LPF achtige toestanden uit te sluiten. Maar dat weet ik niet.

Mijn partij is het niet, maar ik noem het geen extreemrechts. Zoals ik al eerder zei, dat zijn de jongens
van de NVU.
pi_63945876
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:13 schreef Specularium het volgende:

[..]

Een Nederland zonder migranten als z'n Utopia zien komt toch wel een eind in die richting naar mijn idee..
pi_63945919
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:13 schreef Specularium het volgende:

[..]

Omdat een aantal moslims er over de hele wereld en in toenemende mate een rotzooi van maken
door middel van geweld en terreur, is Wilders een racist omdat hij dit aankaart en er iets tegen wil doen?
Dit is niet eens de definitie van racisme.

En wat betreft eigen volk eerst (ook weer zo'n retro term), als je in Nederland gewoon je best doet hoor je bij dat volk. Doe je dat niet hoor je er niet bij, maar degene die wel hun best doen hebben voorrang.
Dan heb ik het puur over de wet. Zo raar is dat toch niet? Meedoen of wegwezen.

Het enige twijfelachtige vind ik inderdaad het systeem waarop de PVV in elkaar zit.
Zou kunnen dat het is gedaan om LPF achtige toestanden uit te sluiten. Maar dat weet ik niet.

Mijn partij is het niet, maar ik noem het geen extreemrechts. Zoals ik al eerder zei, dat zijn de jongens
van de NVU.
Je gaat nou precies de mist in, waar veel PVV kiezers (ook) ingaan.

"Hij benoemt de problemen met moslims in de wereld en wil er iets tegen doen".

Ten eerste het probleem van de hangjeugd heeft 0 verband met het terrorisme. Echt ideologen zijn die hangjongeren niet namelijk, ze neuken en blowen er op los net als de Nederlandse jeugd.

Ten tweede: Wilders heeft een aantal zal racistische uitlatingen gedaan. Misschien boeien die jou niet aangezien je geen moslim bent.
Maar het lijkt mij niet fijn om uitgezet te worden als een familielid van mij een delict begaat. Dat is niets minder dan racistisch.

Radicaal islamisme en terrorisme worden door de huidige overheden ook aangepakt en veel beter dan Wilders dat zou doen. Alleen dat zijn dingen (islamisme, terrorisme)waar de overweldigende meerderheid van de moslims niets mee van doen heeft.

Verder ontwijkt Wilders het stellig om het over de "gewone" moslim te hebben. Die bestaat niet. Hij ontwijkt iedere vraag over moslims die het wel gaat doen. Het lijkt zelfs een soort ontkenning. Moet je eens opletten(ja ik was ook op met enige naïviteit op zoek naar een beetje redelijkheid bij die man). Dat is gewoon richting eng aan het gaan. Het demoniseren van een complete bevolkingsgroep, alle individuen inbegrepen.

[ Bericht 4% gewijzigd door IHVK op 11-12-2008 22:23:24 ]
pi_63946024
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:30 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat voor stappen zou hij dan kunnen nemen op een door een universiteit uitgebracht onderzoek?
[..]
>knip<
Ik denk geen, maar hij neemt de moeite ook niet zei hij, te veel eer. Mogelijk weet hij wel dat dat een lange weg zal worden.

Interessant artikel in de Elsevier: Wilders slachtoffer van pseudowetenschappers Citaat: "De wetenschappelijke methode zou je ‘murder by association’ kunnen noemen. Van Donselaar en de zijnen betitelen een beweging als extreem-rechts als zo’n beweging positieve aandacht heeft voor het ‘eigene’, negatieve aandacht voor het ‘vreemde’, een afkeer heeft van politieke tegenstanders, een hang naar het autoritaire, als bekende rechtsextremisten er zich door aangetrokken voelen, als de beweging voor ‘tweedeling’ zorgt, immigranten criminaliseert en het veel heeft over de islam en niet-westerse allochtonen.

Antisemitisme
Dat is bij de PVV allemaal het geval, zegt de Monitor, en daarom is de PVV extreem-rechts. Bijna spijtig constateert de Monitor dat de beweging van Wilders niet te betrappen is op antisemitisme."
pi_63946110
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:20 schreef Suko het volgende:

[..]

Ik denk geen, maar hij neemt de moeite ook niet zei hij, te veel eer. Mogelijk weet hij wel dat dat een lange weg zal worden.

Interessant artikel in de Elsevier: Wilders slachtoffer van pseudowetenschappers Citaat: "De wetenschappelijke methode zou je ‘murder by association’ kunnen noemen. Van Donselaar en de zijnen betitelen een beweging als extreem-rechts als zo’n beweging positieve aandacht heeft voor het ‘eigene’, negatieve aandacht voor het ‘vreemde’, een afkeer heeft van politieke tegenstanders, een hang naar het autoritaire, als bekende rechtsextremisten er zich door aangetrokken voelen, als de beweging voor ‘tweedeling’ zorgt, immigranten criminaliseert en het veel heeft over de islam en niet-westerse allochtonen.

Antisemitisme
Dat is bij de PVV allemaal het geval, zegt de Monitor, en daarom is de PVV extreem-rechts. Bijna spijtig constateert de Monitor dat de beweging van Wilders niet te betrappen is op antisemitisme."
Valt me tegen van Elsevier dat ze rechts-extremisme lopen te verdedigen.

Gelukkig is het onzin, maar dat is het wel vaker bij Elsevier.
pi_63946312
Geen van onze gezagsdragers heeft tot nu toe een voorstel gedaan tot een duidelijk en voor ieder begrijpelijk beleid.
Men is kennelijk doodsbang om heldere maatregelen te nemen.
Zoals bijvoorbeeld het uit het land zetten van extremistische immams en het sluiten van moskeeen,die als basis dienen voor antiwesterse indoctrinatie en als broeinest voor discriminatie van alles wat niet islamitisch is.
En waarom wordt nooit de vraag gesteld hoe het komt dat van alle immigranten de islamitische,en dan vooral de Marokkaanse,de meeste problemen veroorzaken?

Men heeft het over islamofobie,los het bovenstaande op en de islamofobie is weg.
Maar daar is wel lef voor nodig,en dat hebben de politici heden ten dage niet.
De PVV legt de vinger op de zere plek,en NU is de overheid aan de bal.
pi_63946431
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:22 schreef IHVK het volgende:

[..]

Valt me tegen van Elsevier dat ze rechts-extremisme lopen te verdedigen.

Gelukkig is het onzin, maar dat is het wel vaker bij Elsevier.
Ach, het is een opinie, zoals velen dat hebben. Nu we het toch over extremen hebben, op NOS teletekst staat op pag. 318 deze mening van iemand: "Geert Wilders is extreem-rechts. Dat vindt ook de universiteit Leiden. Nu weten we al 40 jaar dat ons onderwijs gestadig achteruit kachelt, dus de uitkomst van dit flutonderzoek zal niemand verbazen. Wie onderzoekt nu eens extreem-links? Dan gaat het wel om moord, bedreiging, inbraak, brandstichting, vernieling enzovoorts. Aangezien Geert Wilders zich hieraan nooit schuldig heeft gemaakt, betekent in mijn visie extreem-rechts:integer, fatsoenlijk, moedig, vaderlandslievend (oei, nu maak ik een denkfout; vaderlandsliefde is natuurlijk iets smerigs...)."

Zo kun je twee extremen tegenover elkaar plaatsen, beide kort door de bocht met dien verstande dat extreem links nog niet is gemonitord. Daar wachten wij nog op....
pi_63946531
Iedereen mag zijn eigen mening hebben of anderen een stigma opleggen, maar je kunt onmogelijk enkel aan de hand van dit 'wetenschappelijk' onderzoek concluderen dat de PVV rechts-extremistisch is.
Dit is een tendentieus prulwerkje.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63946662
De multiculturele samenleving is een drama,een gijzelingsdrama.
De Hollandse mensen zijn gegijzeld door linkse moralisten die elke bezorgdheid en kritiek aan het adres van allochtonen kwalificeerden als racisme of onderbuikgevoelens.
Zie Fortuyn, van Gogh,Wilders.

[ Bericht 1% gewijzigd door detlevico op 11-12-2008 22:54:10 ]
  donderdag 11 december 2008 @ 23:00:32 #35
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63947508
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze willen volop kunnen kankeren op de Marokkanen zonder extreem genoemd te worden
Kom jij maar eens een tijdje hier wonen, dan zullen we eens kijken wie nu eigenlijk het hardst kan kankeren op Marokkanen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_63947584
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kom jij maar eens een tijdje hier wonen, dan zullen we eens kijken wie nu eigenlijk het hardst kan kankeren op Marokkanen.
Waar woon je dan?

Ik woon in Rotterdam-Zuid. Zelden-nooit ergens last van.
pi_63947593
quote:

[..]

Ik blijf gezellig tegenover mijn tokkieburen wonen . Ze hebben net in de flat hiernaast een kelderbox met voldoende vuurwerk om die flat op te blazen leeggehaald dus ik ben weer veilig
  donderdag 11 december 2008 @ 23:04:38 #38
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_63947686
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:34 schreef damian5700 het volgende:
Iedereen mag zijn eigen mening hebben of anderen een stigma opleggen, maar je kunt onmogelijk enkel aan de hand van dit 'wetenschappelijk' onderzoek concluderen dat de PVV rechts-extremistisch is.
Dit is een tendentieus prulwerkje.
Je hebt het gelezen? Welke wetenschappelijke fouten zijn er dan gemaakt? Waar zitten de fouten dan? Welke onderzoeksmethoden kloppen niet?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 11 december 2008 @ 23:05:24 #39
66444 Lord_Vetinari
pi_63947718
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:38 schreef detlevico het volgende:
De multiculturele samenleving is een drama,een gijzelingsdrama.
De Hollandse mensen zijn gegijzeld door linkse moralisten die elke bezorgdheid en kritiek aan het adres van allochtonen kwalificeerden als racisme of onderbuikgevoelens.
Zie Fortuyn, van Gogh,Wilders.
En de Zeeuwse mensen dan? De Gelderse mensen? Brabantse mensen? Friese mensen? Groningse mensen? Die allemaal niet?
pi_63947747
quote:

[..]

Eigenverantwoordelijk. Verbeter je eigen situatie ipv vastgeroest te zitten zowel materieel als immaterieel.
I´m back.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:08:04 #41
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63947841
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:02 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waar woon je dan?

Ik woon in Rotterdam-Zuid. Zelden-nooit ergens last van.
Zeg eens héééél eerlijk, je bent zelf allochtoon of hebt in elk geval een kleurtje?
pi_63947903
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je hebt het gelezen? Welke wetenschappelijke fouten zijn er dan gemaakt? Waar zitten de fouten dan? Welke onderzoeksmethoden kloppen niet?
Ik heb er flink wat uit gelezen, inderdaad. In het eerste topic en in het topic in [NWS] heb ik argumenten voor mijn mening gegeven.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:10:04 #43
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63947919
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eigenverantwoordelijk. Verbeter je eigen situatie ipv vastgeroest te zitten zowel materieel als immaterieel.
Waar denk jij dan dat ik mee bezig ben? Ik kan mijn situatie niet sneller en efficiënter verbeteren dan door Marokkanen het land uit te werken!
pi_63947929
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zeg eens héééél eerlijk, je bent zelf allochtoon of hebt in elk geval een kleurtje?

Ik ken genoeg mensen zonder kleurtje die nergens last van hebben, en zich niet kunnen vinden in de negatieve berichtgeving.

En ik ben altijd eerlijk.

En jij woont in welke ghetto dan? Dat het zo erg is.
pi_63947944
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:10 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waar denk jij dan dat ik mee bezig ben? Ik kan mijn situatie niet sneller en efficiënter verbeteren dan door Marokkanen het land uit te werken!
D'r komen er alleen maar bij, snor.
I´m back.
pi_63947948
Dat er problemen zijn ga ik trouwens niet ontkennen.

Maar Wilders zijn oplossingen staan me niet erg aan.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:12:05 #47
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63947990
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik blijf gezellig tegenover mijn tokkieburen wonen . Ze hebben net in de flat hiernaast een kelderbox met voldoende vuurwerk om die flat op te blazen leeggehaald dus ik ben weer veilig
Prijs jij je nou maar gelukkig! Je mag dan helemaal in dat boertige Grunningen wonen, je woont in elk geval niet tussen de Marokkanen of Antillianen.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:12:07 #48
66444 Lord_Vetinari
pi_63947996
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb er flink wat uit gelezen, inderdaad. In het eerste topic en in het topic in [NWS] heb ik argumenten voor mijn mening gegeven.
Doe eens knippen en plakken dan? En vermeld ook even je academische kwalificaties die jou het recht geven een wetenschappelijk onderzoek af te doen als 'tendentieus'. Ik neem tenminste aan dat je dan minstens een graad in de politicologie of sociologie hebt?
  donderdag 11 december 2008 @ 23:14:27 #49
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63948080
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen zonder kleurtje die nergens last van hebben, en zich niet kunnen vinden in de negatieve berichtgeving.

En ik ben altijd eerlijk.

En jij woont in welke ghetto dan? Dat het zo erg is.
Je hebt dus een kleurtje. Dan is het inderdaad niet zo raar dat je nergens last van hebt.

Maar ben je toevallig ook moslim? Want zoniet, dan zul jij er binnenkort ook last van krijgen. Zoals Marokkanen momenteel ook druk bezig zijn de Schilderswijk vrij van Hindoestanen te maken.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:16:38 #50
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63948160
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

D'r komen er alleen maar bij, snor.
Als heel Nederland bestond uit Ryan3s, dan wel ja. Gelukkig is dat niet zo, en zijn er ook nog mensen die wel middenin de realiteit staan.

Overigens heb ik helemaal geen hekel aan allochtonen an sich, laat dat duidelijk zijn. Alleen aan bepaalde lui (criminelen etc.), meestal afkomstig uit bepaalde etnische groepen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lemmeb op 13-12-2008 11:10:06 ]
pi_63948204
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Prijs jij je nou maar gelukkig! Je mag dan helemaal in dat boertige Grunningen wonen, je woont in elk geval niet tussen de Marokkanen of Antillianen.
hmm dan zullen die van top tot teen ingepakte dames wel ergens anders vandaan komen .
pi_63948222
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En de Zeeuwse mensen dan? De Gelderse mensen? Brabantse mensen? Friese mensen? Groningse mensen? Die allemaal niet?
Wég drmee
  donderdag 11 december 2008 @ 23:19:38 #53
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63948262
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

hmm dan zullen die van top tot teen ingepakte dames wel ergens anders vandaan komen .
Die drie bedoel je? Uit Iran?
pi_63948447
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:14 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je hebt dus een kleurtje. Dan is het inderdaad niet zo raar dat je nergens last van hebt.

Maar ben je toevallig ook moslim? Want zoniet, dan zul jij er binnenkort ook last van krijgen. Zoals Marokkanen momenteel ook druk bezig zijn de Schilderswijk vrij van Hindoestanen te maken.
Ik ben van Turkse afkomst.

En ik heb al gezegd dat vele autochtone vrienden van mij zich totaal niet herkennen in de negatieve beeldvorming.
pi_63948455
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:19 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Die drie bedoel je? Uit Iran?
In deze wijk is een procent of 30% van buitenlandse afkomst. Maar van problemen is weinig sprake. De wijk is door een goede herstructurering juist flink opgeknapt de afgelopen jaren.
pi_63948484
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als heel Nederland bestond uit Ryan3s, dan wel ja. Gelukkig is dat niet zo, en zijn er ook nog mensen die wel middenin de realiteit staan.

Overigens heb ik helemaal geen hekel aan allochtonen an sich, laat dat duidelijk zijn. Alleen aan bepaalde etnische groepen.
Bepaalde etnische groepen.

Dus een Marokkaan zoals Najib Amhali haat je ook vanwege zijn etniciteit?

En welke groepen zijn het.
pi_63948597
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

In deze wijk is een procent of 30% van buitenlandse afkomst. Maar van problemen is weinig sprake. De wijk is door een goede herstructurering juist flink opgeknapt de afgelopen jaren.
Vogelaarwijk?
pi_63948628
In Vogelaarwijken worden best leuke dingen gedaan. Er is hier nu een schaatsbaan, waar alle kinderen op af komen. En heel veel activiteiten. Bovenal is het gewoon gezellig.

Goed werk.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:32:05 #59
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63948669
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:24 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik ben van Turkse afkomst.
Dan zal jou niks gebeuren. Criminele Marokkanen jagen alleen op prooien uit niet-islamitische bevolkingsgroepen. Of je echt moslim bent is daarbij overigens niet van belang.
quote:
En ik heb al gezegd dat vele autochtone vrienden van mij zich totaal niet herkennen in de negatieve beeldvorming.
Laat me raden... 'vrinden' van de uni, voornamelijk afkomstig uit de blanke gemeenten rond Rotterdam.
pi_63948696
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Vogelaarwijk?
Neuh, generatie projecten eerder gok ik . Het opknappen is hier zo'n beetje afgerond.
pi_63948760
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh, generatie projecten eerder gok ik . Het opknappen is hier zo'n beetje afgerond.
Die Ella, altijd wel geweten dat ze een beetje achterliep. Hebben ze de wijkbewoners ook opgeknapt, of was dat niet nodig?
pi_63948771
Vraag je eens af wat 'rechts' is. Het is niets anders dan een debiel schaakspel tussen zwarte en witte stukken.
links zijn de witte stukken, de heiligen, de solidairen en de barmhartigen.
rechts zijn dan de egoïsten en (in het meest 'rechtse' geval) de racisten.
Echter links noch rechts heeft iets te maken met racisme. Dat staat er buiten.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:36:25 #63
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63948801
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

Bepaalde etnische groepen.

Dus een Marokkaan zoals Najib Amhali haat je ook vanwege zijn etniciteit?

En welke groepen zijn het.
"Haten" is wel erg sterk uitgedrukt. En individuen haat ik sowieso niet, tenzij ze me persoonlijk echt iets aangedaan hebben.
pi_63948807
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Doe eens knippen en plakken dan? En vermeld ook even je academische kwalificaties die jou het recht geven een wetenschappelijk onderzoek af te doen als 'tendentieus'. Ik neem tenminste aan dat je dan minstens een graad in de politicologie of sociologie hebt?
'PVV is een extreem rechtse partij'
'PVV is een extreem rechtse partij'
Monitor: PVV is extreemrechts

Daarbij wordt in het rapport een onderzoeksvraag gesteld, in hoeverre is de PVV in verband te brengen met rechts-extremisme?
De vraag is dus niet of er een verband is tussen de PVV en rechts-extremisme, maar alleen HOE dat verband er is. Dit is evident suggestief.

Er wordt ook gesteld dat de PVV typerende kenmerken van rechts-extremisme heeft, omdat het onmogelijk is lid te worden; dit is ondemocratisch. Iets verderop wordt gesteld dat de PVV extreem-rechts is, vanwege de 'magneetfunctie', dat wil zeggen als mensen zich wel als lid zouden kunnen aanmelden er allerlei extreem-rechtse lieden zich zouden kunnen aanmelden.

Dit moet dan zogenaamd wetenschappelijk zijn?

[ Bericht 7% gewijzigd door damian5700 op 11-12-2008 23:53:00 ]
  donderdag 11 december 2008 @ 23:37:53 #65
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63948837
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:30 schreef IHVK het volgende:
In Vogelaarwijken worden best leuke dingen gedaan. Er is hier nu een schaatsbaan, waar alle kinderen op af komen. En heel veel activiteiten. Bovenal is het gewoon gezellig.

Goed werk.
Weggegooid geld. Als Marokkanen of Antillianen in jouw wijk de overhand krijgen, gaat het allemaal kapot. Net als in de Schilderswijk.
pi_63948918
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dan zal jou niks gebeuren. Criminele Marokkanen jagen alleen op prooien uit niet-islamitische bevolkingsgroepen. Of je echt moslim bent is daarbij overigens niet van belang.
Er gaat niemand iets gebeuren. We worden bedreigd door Marokkaanse roofdieren die op zoek zijn naar neit moslims?

Het verband met de islam is er niet hoor. Die proberen sommigen wel te zoeken, maar die kern, die pakt gewoon iedereen. En ze maken vooral hun eigen leven zuur. Vaak zijn ze ook drugsverslaafd wat ook niet echt goed samengaat. Maar dat gaf je zelf ook gedeeltelijk aan zie ik nu.

Problemen in Rotterdam zijn er echter wel. Maar niet zo groot als het beeld dat geschetst wordt zeg maar. En ook met niet-islamitische bevolkingsgroepen. (Zo zijn Antillianen gemiddeld veel crimineler dan Turken)
Ook moet je het allemaal op individueel niveau kunnen bekijken. Ik heb een hekel aan 'insert etniciteit' vind ik gewoon not done.
quote:
Laat me raden... 'vrinden' van de uni, voornamelijk afkomstig uit de blanke gemeenten rond Rotterdam.
Niet per se. Mensen uit de uni komen soweiso uit heel veel verschillende plaatsen in de perifierie.
Die dachten dat alle moslims geweldadig en extremestisch waren. één had een ware cultuurshock en had dat ook verteld aan mij.
Ik heb het over bewoners van Rotterdamse ex-probleemwijken.
pi_63949011
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Weggegooid geld. Als Marokkanen of Antillianen in jouw wijk de overhand krijgen, gaat het allemaal kapot. Net als in de Schilderswijk.
Tja.. Zo kun je erover denken..

Ik word er niet vrolijk van.

Als de Marokkanse/Antilliaanse/Turkse/Chinese/Tokkei- probleem gezinnen de wijk overnemen dan gaat er inderdaad wat mis.

Maar dat is ook sociaal-economisch bepaald dat allochtone gezinnen gemiddeld gezien meer problemen hebben. Sommige groepen meer dan andere.

Ik ga er trouwens vandoor. Veel plezier met de discussie verder.
pi_63949082
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:30 schreef IHVK het volgende:

Goed werk.
Als de boel bewoond wordt door analfabete tokkies blijft het nog altijd een ongezellige klotewijk.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:47:26 #69
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63949128
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:43 schreef IHVK het volgende:
Ik word er niet vrolijk van.
Nee, wie wel...
pi_63949265
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als de boel bewoond wordt door analfabete tokkies blijft het nog altijd een ongezellige klotewijk.
Sinds een paar jaar wordt er gewerkt naar een gemengde samentelling in achterstandswsijken in Rotterdam.

Ze doen goedkope huizen slopen en dure ervoor in de plaats zetten. Je merkt ook wel het verschil..
pi_63949293
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Voor iemand die een stulpje in een VINEX wijk als hoogste goed ziet wel ja.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:57:17 #72
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63949436
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Sinds een paar jaar wordt er gewerkt naar een gemengde samentelling in achterstandswsijken in Rotterdam.

Ze doen goedkope huizen slopen en dure ervoor in de plaats zetten. Je merkt ook wel het verschil..
Ja, met dank aan LR.
pi_63949609
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:27 schreef detlevico het volgende:
En waarom wordt nooit de vraag gesteld hoe het komt dat van alle immigranten de islamitische,en dan vooral de Marokkaanse,de meeste problemen veroorzaken?

Men heeft het over islamofobie,los het bovenstaande op en de islamofobie is weg.
Maar daar is wel lef voor nodig,en dat hebben de politici heden ten dage niet.
De PVV legt de vinger op de zere plek,en NU is de overheid aan de bal.
Goed, dan stel ik jou die vraag: Hoe komt het dat van alle immigranten de islamitische, en dan vooral de Marokkaanse, de meeste problemen veroorzaken?
Wat is daarop U antwoord?

Want het is niet zo moeilijk om vingers op zere plekken te leggen, dat kan elke flapdrol.
Een werkbare oplossing bedenken, dat is lastig.
pi_63949719
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Limburgse mensen niet: zie de PVV.
Heel Nederland? Nee, een kleine provincie hield dapper stand en, dankzij de toverkleurspoeling, maakte zij het de gijzelnemers nog behoorlijk lastig. Alleen Geert Wilders werd overgeslagen bijhet uitdelen, want hij was in zijn jeugd in de ketel met toverhersenkleurspoeling gevallen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 00:10:40 #75
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63949763
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goed, dan stel ik jou die vraag: Hoe komt het dat van alle immigranten de islamitische, en dan vooral de Marokkaanse, de meeste problemen veroorzaken?
Wat is daarop U antwoord?

Want het is niet zo moeilijk om vingers op zere plekken te leggen, dat kan elke flapdrol.
Een werkbare oplossing bedenken, dat is lastig.
Helemaal niet. De werkbare oplossing is juist het makkelijkst van het hele verhaal.
pi_63949782
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:10 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ach, met die lage huizenprijzen van nu kun je geen ander huis kopen?
Of harder werken, zodat je een huis èn een auto kunt kopen om in de file te staan?
Of je begint een eigen bedrijf, dan houd je kantoor aan huis.

Alsof Marokkanen het land uitzetten zo efficiënt en snel is.
En wie mag dat betalen? De Nederlandse belastingbetalers zeker.
pi_63949851
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wég drmee
Wacht maar. Binnenkort komen we de dijken doorsteken.
  vrijdag 12 december 2008 @ 00:18:06 #78
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63949908
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, met die lage huizenprijzen van nu kun je geen ander huis kopen?
Of harder werken, zodat je een huis èn een auto kunt kopen om in de file te staan?
Of je begint een eigen bedrijf, dan houd je kantoor aan huis.
Mag ik misschien zelf bepalen waar ik wel en waar ik niet behoefte aan heb, en waarvoor ik eventueel bereid ben harder te werken? Ik heb er vooral behoefte aan dat spugend, stinkend, schichtig om zich heen kijkend mocrotuig uit mijn straatbeeld verdwijnt. De rest interesseert me stukken minder.
quote:
Alsof Marokkanen het land uitzetten zo efficiënt en snel is.
En wie mag dat betalen? De Nederlandse belastingbetalers zeker.
Het kost anders helemaal niets. Sterker nog, als je het goed doet levert het alleen wat op.
pi_63949936
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]
Linken naar FOK als bronvermelding?
quote:
Daarbij wordt in het rapport een onderzoeksvraag gesteld, in hoeverre is de PVV in verband te brengen met rechts-extremisme?
De vraag is dus niet of er een verband is tussen de PVV en rechts-extremisme, maar alleen HOE dat verband er is. Dit is evident suggestief.
Beide vet van mij!

Je weet het verschil niet tussen in hoeverre en HOE?

Edit: beetje liggen kloten met quoten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kees22 op 12-12-2008 00:26:44 ]
pi_63949995
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mag ik misschien zelf bepalen waar ik wel en waar ik niet behoefte aan heb, en waarvoor ik eventueel bereid ben harder te werken? Ik heb er vooral behoefte aan dat spugend, stinkend, schichtig om zich heen kijkend mocrotuig uit mijn straatbeeld verdwijnt. De rest interesseert me stukken minder.
Ah, etnische zuivering!
quote:
[..]

Het kost anders helemaal niets. Sterker nog, als je het goed doet levert het alleen wat op.
Zelfs al zou je ze in lekke roeibootjes de zee opsturen, dan nog kost het veel geld om ze op te sporen, op te pakken, in een roeibootje te zetten (dat je ook moet kopen), en de aangespoelde lijken later weer op te ruimen.

Dat account..... bij je avatar betekent kennelijk niet dat je goed bent in boekhouden.
pi_63950051
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:22 schreef Kees22 het volgende:
Ah, etnische zuivering!
Nee, het geldt alleen voor 'spugend, stinkend, schichtig om zich heen kijkend mocrotuig'. Marokkanen die dat niet doen vallen daar dus niet onder, etniciteit is dus geen selectiecriterium.
quote:
Zelfs al zou je ze in lekke roeibootjes de zee opsturen, dan nog kost het veel geld om ze op te sporen, op te pakken, in een roeibootje te zetten (dat je ook moet kopen), en de aangespoelde lijken later weer op te ruimen.
Sunk-costs, of de politie nou staat te flitsen of Marokkanen op het vliegtuig zet, de kosten worden sowieso al gemaakt en het is dus niet nodig om die kosten in een afweging voor wat betreft de economische verantwoordelijkheid mee te nemen.
quote:
Dat account..... bij je avatar betekent kennelijk niet dat je goed bent in boekhouden.
Het heeft niks met boekhouden te maken, dat is alleen maar een informatiemiddel.
pi_63950098
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, het geldt alleen voor 'spugend, stinkend, schichtig om zich heen kijkend mocrotuig'. Marokkanen die dat niet doen vallen daar dus niet onder, etniciteit is dus geen selectiecriterium.
Sorry. Mijn fout.

Maar waarom heeft hij dan geen hekel aan 'spugend, stinkend, schichtig om zich heen kijkend ander tuig'?
pi_63950114
Ik vind zelf rochelen behoorlijk smerig. Mag dat ook als criterium genoemd worden?
pi_63950131
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

[..]

Maar het levert dus niets op.
I´m back.
pi_63950134
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:28 schreef Kees22 het volgende:
Maar waarom heeft hij dan geen hekel aan 'spugend, stinkend, schichtig om zich heen kijkend ander tuig'?
Vast ook wel, maar Antillianen, Turken en Kaapverdianen (allen ruim aanwezig in Rotterdam, dus ik weet enigszins waar ik het over heb) vertonen dat gedrag veel minder of zelfs helemaal niet.
  vrijdag 12 december 2008 @ 00:30:57 #86
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63950144
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, etnische zuivering!
Walgelijk mannetje ben jij zeg.
quote:
Oppakken gaat vanzelf, dat gebeurt nu al de hele dag door. Maar in plaats van dat je hen weer de straat opschopt, zet je hen met tien tegelijk in een lekke roeiboot. Simpel toch?
pi_63950155
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vast ook wel, maar Antillianen, Turken en Kaapverdianen vertonen dat gedrag veel minder of zelfs helemaal niet.
Dus het hoofdstuk Islaam kunnen we sluiten?
I´m back.
  vrijdag 12 december 2008 @ 00:32:38 #88
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63950183
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sorry. Mijn fout.

Daar heb ik ook een hekel aan. En ik heb bijvoorbeeld ook een hekel aan negertjes die hun drol achterlaten in mijn gedeelde portiek, omdat ze het toilet van hun moeder tever lopen vinden.
pi_63950204
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
Dus het hoofdstuk Islaam kunnen we sluiten?
Lijkt mij niet verstandig, er zijn veel terroristen die uit naam van de Islam opereren. Van aanslagen van boedhisten en hindoestanen heb ik in de Westerse wereld nog nooit wat gemerkt dus het Islamitische geloof speelt zeker een rol bij terrorisme.
pi_63950206
quote:
[..]

Sunk-costs, of de politie nou staat te flitsen of Marokkanen op het vliegtuig zet, de kosten worden sowieso al gemaakt en het is dus niet nodig om die kosten in een afweging voor wat betreft de economische verantwoordelijkheid mee te nemen.
[..]

Het heeft niks met boekhouden te maken, dat is alleen maar een informatiemiddel.
De politie kan niet tegelijk geldverdienend staan te flitsen èn geldkostend Marokkanen uitzetten. Dus het meenemen van die kosten is wel degelijk nodig. En een vliegtuig kan niet tegelijk vol betalende toeristen zitten èn vol geldkostende, tegenstribbeldende en dus begeleide Marokkanen.

Ja, dat is me bekend, dat boekhouden een middel is om informatie te verzamelen en hanteren. Met name informatie over of een activiteit lonend is of niet. Kosten-baten-analyse en zo.
De opmerking: sneller en efficiënter suggereert een afweging. Naar mijn smaak is die niet goed gemaakt.
pi_63950245
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Lijkt mij niet verstandig, er zijn veel terroristen die uit naam van de Islam opereren. Van aanslagen van boedhisten en hindoestanen heb ik in de Westerse wereld nog nooit wat gemerkt dus het Islamitische geloof speelt zeker een rol bij terrorisme.
Maar niet bij het zogenaamde straatterrorisme in Nederland.
Turken zijn, wat?, 99%? ook Islaamistisch.
I´m back.
pi_63950254
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:33 schreef Kees22 het volgende:
De politie kan niet tegelijk geldverdienend staan te flitsen èn geldkostend Marokkanen uitzetten. Dus het meenemen van die kosten is wel degelijk nodig. En een vliegtuig kan niet tegelijk vol betalende toeristen zitten èn vol geldkostende, tegenstribbeldende en dus begeleide Marokkanen.
Vergeet niet de opbrengst van het feit dat we dan van het tuig af zijn mee te rekenen (alleen al de overvallen, tasjesroven en supermarktterreur die dat scheelt), anders kom je niet tot een juist kosten/opbrengsten plaatje.
pi_63950257
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Walgelijk mannetje ben jij zeg.
Ja hallo: jij komt met het idee. Ik geef het alleen de juiste naam.
quote:
[..]

Oppakken gaat vanzelf, dat gebeurt nu al de hele dag door. Maar in plaats van dat je hen weer de straat opschopt, zet je hen met tien tegelijk in een lekke roeiboot. Simpel toch?
Ik dacht dat het juist jouw probleem was dat ze niet de hele dag opgepakt worden, maar los rondlopenhangen.
pi_63950269
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
Maar niet bij het zogenaamde straatterrorisme in Nederland.
Turken zijn, wat?, 99%? ook Islaamistisch.
Maar dat is ook niet de link die gelegd wordt door Wilders.
  vrijdag 12 december 2008 @ 00:37:22 #95
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63950279
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Man wat doe je toch moeilijk. Je neemt gewoon een vrachtvliegtuig en ramt er een paar kooien met criminele Marokkaantjes in. Niks betalende toeristen en niks begeleiding. Of je kiest natuurlijk voor de optie "lekke roeiboot".
pi_63950283
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Daar heb ik ook een hekel aan. En ik heb bijvoorbeeld ook een hekel aan negertjes die hun drol achterlaten in mijn gedeelde portiek, omdat ze het toilet van hun moeder tever lopen vinden.
Dus, zoals Ryan3 al zei: het hoofdstuk Islaam kunnen we sluiten?
  vrijdag 12 december 2008 @ 00:39:04 #97
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63950311
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus, zoals Ryan3 al zei: het hoofdstuk Islaam kunnen we sluiten?
Wat mij betreft absoluut niet. De islam blijft sowieso ongewenst.
pi_63950318
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vergeet niet de opbrengst van het feit dat we dan van het tuig af zijn mee te rekenen, anders kom je niet tot een juist kosten/opbrengsten plaatje.
Maar wat zijn de kosten? Je zult wrs een soort dictatuur moeten instellen volgens mij, met als gevolg misschien een civiele oorlog. Je zult de paria worden van de internationale gemeenschap. De VN zal economische sancties instellen. Je export, die voor ons vrij belangrijk is, gaat naar de haaien.
I´m back.
pi_63950352
quote:

[..]

Vergeet niet de opbrengst van het feit dat we dan van het tuig af zijn mee te rekenen (alleen al de overvallen, tasjesroven en supermarktterreur die dat scheelt), anders kom je niet tot een juist kosten/opbrengsten plaatje.
Goed punt. Maar de handel die dat oplevert, in dure auto's en scooters, drugs etc valt dan ook weg. Dus een geroofd tasje heeft een nettoverlies voor de staat van pakweg 19 % (de BTW op de aanschaf van dat omaatje).
En de verdiensten van de werkende Marokkanen (jaja, die zijn er ook nog!) zijn we dan kwijt.
Ik vrees toch dat de gederfde inkomsten van de geflitste auto's amper opwegen tegen de besparingen aan Marokkans tuig.
pi_63950363
quote:

[..]

Maar dat is ook niet de link die gelegd wordt door Wilders.
Volgens mij ziet Wilders de Islaam als het belangrijkste probleem. Tsunami van islamisering, hoofddoekjes ik lust ze rauw, Islaam is fascisme, de heilige qo´ran is mein kampf.
I´m back.
  vrijdag 12 december 2008 @ 00:42:31 #101
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63950368
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar wat zijn de kosten? Je zult wrs een soort dictatuur moeten instellen volgens mij, met als gevolg misschien een civiele oorlog. Je zult de paria worden van de internationale gemeenschap. De VN zal economische sancties instellen. Je export, die voor ons vrij belangrijk is, gaat naar de haaien.
Wat een geklets zeg. Niks van dit alles.

Geen dictatuur, geen civiele oorlog , geen paria en geen VN-sancties. Kijk naar Italië en die flikken het ook zonder problemen.
pi_63950370
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Man wat doe je toch moeilijk. Je neemt gewoon een vrachtvliegtuig en ramt er een paar kooien met criminele Marokkaantjes in. Niks betalende toeristen en niks begeleiding. Of je kiest natuurlijk voor de optie "lekke roeiboot".
Ach, en vrachtvliegtuigen vliegen anders leeg rond?
Ik doe niet moeilijk, jij kunt niet rekenen/boekhouden.
pi_63950373
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:39 schreef Ryan3 het volgende:
Zit je wel in het goede topic? We hebben het hier over optreden tegen veroorzakers van overlast, leed, en verdriet.
  vrijdag 12 december 2008 @ 00:44:23 #104
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63950397
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, en vrachtvliegtuigen vliegen anders leeg rond?
Nee, maar wat wil je daarmee zeggen. Een vrachtvliegtuig kun je gewoon huren. Leeg uiteraard, anders heb je er niks aan.
quote:
Ik doe niet moeilijk, jij kunt niet rekenen/boekhouden.
Nee, jij bent lekker in je bovenkamer.
pi_63950404
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zit je wel in het goede topic? We hebben het hier over optreden tegen veroorzakers van overlast, leed, en verdriet.
Die je met familie en al, om eens een gevleugelde uitspraak van lemmeb te gebruiken, op de boot wil zetten, en voor een groot gedeelte preventief. Daar komt gelazer van, veel meer dan de meerderheid van onze bevolking pikt dat niet.
I´m back.
pi_63950412
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, het gaat hier over de vraag of Wilders' PVV extreem-rechts is of niet.
pi_63950423
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, maar wat wil je daarmee zeggen. Een vrachtvliegtuig kun je gewoon huren. Leeg uiteraard, anders heb je er niks aan.
Ja, en dan kosten ze dus geld. Waarschijnlijk meer dan een lekke roeiboot.
quote:
[..]

Nee, jij bent lekker in je bovenkamer.
Ach, je doet wat je kunt.
  vrijdag 12 december 2008 @ 00:47:56 #108
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63950455
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, en dan kosten ze dus geld.
Joh, je meent het. Maar het kost dus geen reet als je het afzet tegen alle overlast en ellende die deze lieden veroorzaken.
quote:
Waarschijnlijk meer dan een lekke roeiboot.
Waarschijnlijk wel. Maar jij was zelf degene die over vliegtuigen begon. Ik verkies sowieso de optie "lekke roeiboot".
pi_63950461
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Linken naar FOK als bronvermelding?
Ga nog eens terug in het topic naar het waarom ik dit doe, bemoeial.
quote:
Beide vet van mij!

Je weet het verschil niet tussen in hoeverre en HOE?
Ja, men gaat vooraf aan het onderzoek uit van enige mate van het verband in plaats van te onderzoeken of er überhaupt een verband bestaat.
pi_63950463
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat een geklets zeg. Niks van dit alles.

Geen dictatuur, geen civiele oorlog , geen paria en geen VN-sancties. Kijk naar Italië en die flikken het ook zonder problemen.
Wrs heb ik even het journaal niet gevolgd, daar hebben ze alle Islaamieten het land uitgezet?
I´m back.
pi_63950516
Maw lemmeb, ik mag dan misschien meneer onbenul genoemd worden, maar je houding duid ik als uitermate onrealistisch, op het onvolwassene, zelfs kinderlijke af zelfs, de wereld past zich niet aan jouw toevallige persoonlijke situatie aan, jij moet je aan de wereld aanpassen.
I´m back.
  vrijdag 12 december 2008 @ 01:01:15 #112
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63950618
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs heb ik even het journaal niet gevolgd, daar hebben ze alle Islaamieten het land uitgezet?
Nee, slechts alle zigeuners en ander Oosteuropees gespuis.
pi_63950643
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Joh, je meent het. Maar het kost dus geen reet als je het afzet tegen alle overlast en ellende die deze lieden veroorzaken.
Volgens mij had je die kosten al weggestreept tegen het oppakken.
quote:
[..]

Waarschijnlijk wel. Maar jij was zelf degene die over vliegtuigen begon. Ik verkies sowieso de optie "lekke roeiboot".
Ik weet heel zeker dat ik niet over vliegtuigen begon. Omdat die veel geld kosten. Ik wilde het je makkelijk maken.
pi_63950646
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Heb je een bron daarvoor? Zijn die mensen op een boot gezet? Of zijn slechts de grenzen gesloten voor die mensen?
Ik heb dit echt gemist.
I´m back.
pi_63950681
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ga nog eens terug in het topic naar het waarom ik dit doe, bemoeial.
Ach ja, je doet wat je kunt hè.
quote:
[..]

Ja, men gaat vooraf aan het onderzoek uit van enige mate van het verband in plaats van te onderzoeken of er überhaupt een verband bestaat.
Het vraagwoord "In hoeverre" leidt een open vraag in. Men gaat uit van de mogelijkheid dat er een verband is, dus men vraagt zich af of er überhaupt een verband bestaat.
pi_63950702
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Maar wat hebben die met de islam te maken? Of met spugend etc. tuig?
  vrijdag 12 december 2008 @ 01:07:20 #117
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63950716
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Volgens mij had je die kosten al weggestreept tegen het oppakken.
Nee, want zoals al eerder gezegd, het oppakken gebeurt sowieso wel. Omdat het criminelen zijn, remember? Let nou eens op, je betweterige edoch misplaatste gedram begint nu echt een beetje vervelend te worden.
quote:
Ik weet heel zeker dat ik niet over vliegtuigen begon. Omdat die veel geld kosten. Ik wilde het je makkelijk maken.
Whatever. Ik begon er in elk geval ook niet over. ik was altijd al voor de "lekke roeiboot"-aanpak.
  vrijdag 12 december 2008 @ 01:09:12 #118
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63950738
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb je een bron daarvoor? Zijn die mensen op een boot gezet? Of zijn slechts de grenzen gesloten voor die mensen?
Ik heb dit echt gemist.
Google is your friend. Even yours.

Zoek eens op "italie zet mensen het land uit". Bijvoorbeeld. Zo moeilijk is het allemaal niet, ome Ryan3.
pi_63950745
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar wat hebben die met de islam te maken? Of met spugend etc. tuig?
Wrs is zijn redenering als volgt: als je zigeuners en Oosteuropeanen kunt deporteren (in een EU land) dan kun je dat ook met Islaamieten en dus krijg je geen burgeroorlog etc. zoals ik tegenwierp.
I´m back.
pi_63950760
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Google is your friend. Even yours.

Zoek eens op "italie zet mensen het land uit". Bijvoorbeeld. Zo moeilijk is het allemaal niet, ome Ryan3.
Ja, snor, maar deze discussie is net als raad je plaatje voor dummies, zonder google.
I´m back.
pi_63950762
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach ja, je doet wat je kunt hè.
Evident niet veel, want anders had je die vraag niet gesteld.
quote:
Het vraagwoord "In hoeverre" leidt een open vraag in. Men gaat uit van de mogelijkheid dat er een verband is, dus men vraagt zich af of er überhaupt een verband bestaat.
Nee, in hoeverre is een synoniem in welke mate of tot welke hoogte. Er wordt niet onderzocht of er een verband is tussen rechts-extremisme en de PVV, maar hoe het verband kan worden beargumenteerd.
pi_63950778
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, want zoals al eerder gezegd, het oppakken gebeurt sowieso wel. Omdat het criminelen zijn, remember? Let nou eens op, je betweterige edoch misplaatste gedram begint nu echt een beetje vervelend te worden.
Ik zei al: jouw probleem was toch juist dat ze niet opgepakt werden.
quote:
[..]

Whatever. Ik begon er in elk geval ook niet over. ik was altijd al voor de "lekke roeiboot"-aanpak.
Toch wel.
  vrijdag 12 december 2008 @ 01:12:54 #123
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63950780
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs is zijn redenering als volgt: als je zigeuners en Oosteuropeanen kunt deporteren (in een EU land) dan kun je dat ook met Islaamieten en dus krijg je geen burgeroorlog etc. zoals ik tegenwierp.
Zoiets ja, lijkt me toch vrij evident.
pi_63950800
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe ze Aboutaleb en Ahmed Amhali dan gaan uitzetten.
  vrijdag 12 december 2008 @ 01:15:05 #125
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63950813
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik zei al: jouw probleem was toch juist dat ze niet opgepakt werden.
Nee, mijn probleem is dat oppakken totaal niets uithaalt.
quote:
Toch wel.
Toch niet. Dat was die ander, lees maar eens terug.

Het is niet erg dat je het continu beter denkt te weten. Maar heb dan ook gewoon eens een keer gelijk. Nu ben je alleen maar heel erg irritant.
pi_63950827
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zoiets ja, lijkt me toch vrij evident.
Alleen ben ik er dus niet van overtuigd dat de Italianen met zigeuners een Oosteuropeanen datgene deed als wat jij met de Marokkanen voorhebt. .
Ik denk werkelijkwaar dat je plannen niet realistisch zijn en niet uitvoerbaar.
I´m back.
pi_63950835
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe ze Aboutaleb en Ahmed Amhali dan gaan uitzetten.
Dat gaat niet zonder kamp.
I´m back.
  vrijdag 12 december 2008 @ 01:17:30 #128
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63950850
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alleen ben ik er dus niet van overtuigd dat de Italianen met zigeuners een Oosteuropeanen datgene deed als wat jij met de Marokkanen voorhebt. .
Och het enige verschil is die lekke roeiboot. Die is vervangen door een huifkar op drie wielen.
quote:
Ik denk werkelijkwaar dat je plannen niet realistisch zijn en niet uitvoerbaar.
Zolang er geen meerderheid voor is inderdaad niet.
  vrijdag 12 december 2008 @ 01:18:26 #129
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63950866
En nu ga ik lekker pitten!
pi_63950877
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Evident niet veel, want anders had je die vraag niet gesteld.
[..]

Nee, in hoeverre is een synoniem in welke mate of tot welke hoogte. Er wordt niet onderzocht of er een verband is tussen rechts-extremisme en de PVV, maar hoe het verband kan worden beargumenteerd.
Nee, "in hoeverre" betekent "in welke mate". Dat kan ook 0 zijn. Hoe het verband kan worden beargumenteerd is weer een stap verder dan hoe dat verband daadwerkelijk is.

Maar goed, dit is een welles-nietes discussie, die alleen beslecht kan worden door Van Dale. Dus laat maar.
pi_63950893
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Och het enige verschil is die lekke roeiboot. Die is vervangen door een huifkar op drie wielen.
[..]

Zolang er geen meerderheid voor is inderdaad niet.
Die zal er nooit komen. Ik bedoel waarom is die er nu nog niet? Voor jou is het allemaal al vrij lang gesneden koek, maar waarom voor zovele andere mensen, een meerderheid, niet volgens jou?
Zijn die mensen gebrainwashed?
I´m back.
pi_63950911
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:18 schreef Lemmeb het volgende:
En nu ga ik lekker pitten!
Slaap zacht. .
I´m back.
pi_63950921
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, "in hoeverre" betekent "in welke mate". Dat kan ook 0 zijn. Hoe het verband kan worden beargumenteerd is weer een stap verder dan hoe dat verband daadwerkelijk is.

Maar goed, dit is een welles-nietes discussie, die alleen beslecht kan worden door Van Dale. Dus laat maar.
Dat is precies wat ik zeg; in welke mate of tot welke hoogte.

En begin er dan niet over!
Ik heb bovendien veel meer argumenten gegeven.
pi_63950987
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, mijn probleem is dat oppakken totaal niets uithaalt.
[..]

Toch niet. Dat was die ander, lees maar eens terug.

Het is niet erg dat je het continu beter denkt te weten. Maar heb dan ook gewoon eens een keer gelijk. Nu ben je alleen maar heel erg irritant.
Verdonk, je hebt gelijk:
quote:

[..]
Overigens weet ik het meestal ook beter. Sorry hoor, maar je doet wat je kunt, hè.
pi_63951065
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik zeg; in welke mate of tot welke hoogte.
Nee, dat zeg je niet.
quote:
En begin er dan niet over!
Ik heb bovendien veel meer argumenten gegeven.
Begin er dan niet over?!
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:36 schreef damian5700 het volgende:

Vet van mij.
Wie begint waarover??
  vrijdag 12 december 2008 @ 07:39:28 #136
66444 Lord_Vetinari
pi_63952457
quote:

[..]

Zeker geen idee wat laadruimte in een vrachtvliegtuig kost? En het verhaal blijft hetzelfde: Een vrachtvlioegtuig dat kooien met Marokkanen vervoert, kan geen ULD-platen met vracht vervoeren.
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:22:30 #137
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63953551
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 07:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zeker geen idee wat laadruimte in een vrachtvliegtuig kost?
Nou zeg het eens. Vast véél minder de dan de maatschappelijke en economische schade die zo'n kut-Marokaan gedurende z'n hele leven veroorzaakt.
quote:
En het verhaal blijft hetzelfde: Een vrachtvlioegtuig dat kooien met Marokkanen vervoert, kan geen ULD-platen met vracht vervoeren.
Ja, dus? En een lekke roeiboot met 10 kut-Marokkanen kan nu eenmaal geen vissers met vis vervoeren. Dat lijkt me evident.

Vervoer over lange afstand kost nu eenmaal geld. Maar het levert in dit geval véél meer op dan het kost en dus zijn de netto baten zeer positief.
pi_63954258
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:32 schreef Kees22 het volgende:

Nee, dat zeg je niet.
Ja, ik heb gezegd dat in hoeverre een synoniem is voor in welke mate of tot welke hoogte.
quote:
Begin er dan niet over?!
Deze opmerking slaat direct op: Maar goed, dit is een welles-nietes discussie, die alleen beslecht kan worden door Van Dale. Dus laat maar.
quote:
Vet van mij.
Wie begint waarover??
Jij begint aan een semantische discussie over een gedeelte uit een reeks argumenten die ik heb gegeven.
Daarover heb ik reeds mijn standpunt weergegeven namelijk, er wordt niet onderzocht of er een verband is tussen rechts-extremisme en de PVV, maar hoe het verband kan worden beargumenteerd.
Voor mij is dit ook klip en klaar vanwege deze zinsnede uit het rapport:
quote:
De vijfde monitorrapportage (2002) bevat een deelonderzoek, getiteld Het extreem-rechtse en racistische gehalte van de LPF/Leefbaarstroming. Getracht werd genoemd ‘gehalte’ te bepalen aan de hand van drie indicatoren, ideologie, sociale genealogie en magneetfunctie. Ons onderzoek naar het extreemrechtse gehalte van de pvv heeft grotendeels langs dezelfde lijnen plaatsgevonden.
De opstellers van dit rapport hebben aldus hun eerder eigen rapport, waarbij het rechts-extremisme en racisme van de LPF en de Leefbaren is bepaald, gebruikt als uitgangspunt voor het bepalen van het rechts-extremisme van de PVV.
Ik vind dit nogmaals suggestief.

Daarnaast spreekt het rapport aldus over drie indicatoren te weten ideologie, sociale genealogie en magneetfunctie. Dit wordt er gezegd over sociale genealogie:
quote:
Noch onder de oprichters van de PVV noch onder de huidige Tweede Kamerfractie bevinden zich personen met een extreemrechtse ‘carrière’, althans voor zover wij hebben kunnen nagaan. De tweede vraag – het gaandeweg bij de organisatie aansluiten van ‘bekende’ rechtsextremisten – kan niet beantwoord worden, omdat de PVV tot dusverre geen leden heeft toegelaten. Omdat de pvv als formele organisatie vrijwel geen bemensing heeft, is van bovengenoemde sociale genealogie dus ook geen sprake.
Eén indicator kan dus helemaal niet gebruikt worden, terwijl dit de methode is om het rechts-extremistische en racistische gehalte te bepalen.
Ik vind simpelweg erg vreemd.
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:07:32 #139
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63955890
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:22 schreef Lemmeb het volgende:
Vervoer over lange afstand kost nu eenmaal geld. Maar het levert in dit geval véél meer op dan het kost en dus zijn de netto baten zeer positief.
Overigens kan deze kostenpost natuurlijk prima afgewenteld worden op de te vervoeren subjecten.
pi_63957801
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Overigens kan deze kostenpost natuurlijk prima afgewenteld worden op de te vervoeren subjecten.
Kansloos

Misschien kan je voor de PVV in de 2de kamer, je bent alle realiteitszin kwijt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 12:23:34 #141
236264 crew  capricia
pi_63957897
Ik zie niet alleen dat de PVV extreem recht is, maar een aantal posters hier ook.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63959690
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, een wijk met alleen maar academici is een veel prettiger wijk dan een wijk met allemaal analfabeten. Maar die analfabeten worden nog steeds geen betere of prettiger mensen als er meer academici in de wijk komen te wonen.
pi_63959756
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wacht maar. Binnenkort komen we de dijken doorsteken.
Kom maar op. De Victorie begon ooit van Alkmaar (en met doorgestoken dijken), en dat huzarenstukje kunnen we nog wel een keer herhalen.
pi_63960200
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:19 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Kansloos

Misschien kan je voor de PVV in de 2de kamer, je bent alle realiteitszin kwijt.
De Chinezen doen dit anders al tijden.
pi_63960249
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:23 schreef capricia het volgende:
Ik zie niet alleen dat de PVV extreem recht is, maar een aantal posters hier ook.

Dat maakt het dan dus al wat minder 'extreem'.
pi_63960548
Wat een walgelijke discussie over de manier waarop deportatie moet plaatsvinden.

Ik snap niet dat er mensen uberhaupt in discussie gaan met lui die hiervoor zijn.

Als je zo graag wil deporteren, ga lekker zelf in vrachtvliegtuig zitten die naar Timboektoe gaat.
pi_63960622
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:02 schreef IHVK het volgende:
Wat een walgelijke discussie over de manier waarop deportatie moet plaatsvinden.

Ik snap niet dat er mensen uberhaupt in discussie gaan met lui die hiervoor zijn.

Als je zo graag wil deporteren, ga lekker zelf in vrachtvliegtuig zitten die naar Timboektoe gaat.
Er is niks mis met het deporteren van illegalen ed, dus daar valt best een fatsoenlijke discussie over op te zetten.
pi_63960871
Ach men heeft in Nederland gewoon geen evravring in de omgang met een echte rechste partei dus gaat men maar stigmatiseren.

Dat de PVV extreem rechts zou zijn , is een poltitieke stok om mee te slaan . Niet meer niet minder.

Ik als PVV kiezer heb er geen probleem mee. Ik weet namenlijk dat ik nooit de FPÖ , Front National of NPD zou kiezen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:19:07 #149
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_63964164
De term extreem-rechts, omstreden als zij is, heeft in de volksmond een heel negatieve connotatie. Dat weten de mensen achter dit onderzoek ook donders goed en daar heb ik problemen mee. Het onderzoek en sich vind ik prima onderbouwd, de concepten die men gebruikt om Wilders' gedachtengoed te typeren (voor zover dat er is) zijn imo prima uitgewerkt. De koppeling met extreem rechts vind ik alleen een brug te ver.

Ik denk dat het de onderzoekers om te doen is om Wilders te associeren met kaalkopjes etc. Om hem testigmatiseren. Op zich niet erg, Wilders doet andersom precies het zelfde. Het verschil is dat Wilders niet pretendeert wetenschappelijk bezig te zijn..

Politicologisch gezien zou ik de concepten die gebruikt zijn in het onderzoek niet als typisch rechts bestempelen, als ik al die term zou gebruiken. Als ik al een label zou moeten plakken dan zou het iets in de trant van "conservatief met een nationalistische insteek" zijn. Dat Wilders discrimineert staat voor mij buiten kijf. Dit alles maakt hem nog geen Nazi, en daarom is die vergelijking, en de vergelijking met "extreem-rechts" (die vrij expliciet verwijst naar het Nationaal-Socialistisch gedachtengoed) volgens mij een foutieve.

NB: Voor de geen die riep "Wilders is een rascist": Onzin, Moslims zijn geen ras.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_63965600
quote:

och, als je datgene wat zich in Fitna afspeelt liever niet hier ziet gebeuren..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_63966535
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, met dank aan LR.
Sloop en nieuwbouw in herstructureringswijken is bepaald niet iets van de laatste 5 jaar en zeker ook geen schokkende afwijking van eerder beleid.
pi_63966595
quote:
Joh vertel eens wat nieuws .
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:30:47 #153
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_63967281
De PVV extreemrechts? dat is wel redelijk far-fetched maar toch:

De Koran verbieden en jezelf partij voor de vrijheid noemen?
(Er wonen 1 miljoen + moslims in Nederland en dat zijn niet allemaal terroristen)

Oproepen het leger in te schakelen om tegen de eigen burgers te vechten?
(De politie of de ME kan ik nog wel inkomen, maar het leger?)

Immigranten weigeren op basis van de meest voorkomende religie in het land van herkomst?
(Als een homo voor zijn leven Iran ontvlucht dan mag hij van Geert terug omdat hij uit een moslim-land komt)
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:58:32 #154
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63967980
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Sloop en nieuwbouw in herstructureringswijken is bepaald niet iets van de laatste 5 jaar en zeker ook geen schokkende afwijking van eerder beleid.
In Rotterdam wel. De PvdA heeft die stad in het verleden gruwelijk laten verpauperen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:01:46 #155
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63968062
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:19 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Kansloos
Gewoon zoals het al honderden jaren over ter wereld gaat. Niks kansloos dus, en ook zeker niks nieuws onder de zon. Gewoon een kwestie van een meerderheid onder de bevolking krijgen die dit wil.
quote:
Misschien kan je voor de PVV in de 2de kamer
Bedankt voor het compliment.
pi_63968427
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:19 schreef AgLarrr het volgende:
NB: Voor de geen die riep "Wilders is een rascist": Onzin, Moslims zijn geen ras.
Maar "komen uit een moslimland" is wél iets wat je niet meer terug kan draaien, zoals een ras. En dat wil Wilders ook weren uit Nederland.
pi_63968464
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dan kan je moeder en je vriendin je ook zien en dan trek je je vast terug.
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:16:52 #158
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63968504
Ja, dom, dik en/of lelijk zijn is ook iets wat je niet meer terug kunt draaien, zoals een ras. Soit, zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:17:54 #159
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63968538
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:15 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dan kan je moeder en je vriendin je ook zien en dan trek je je vast terug.
Welnee, die zijn het allebei met me eens.
pi_63971599
Wilders is een voorstander van de verzorgingsstaat, iets wat doorgaans als 'links' wordt gezien.

Afschuwelijk dat zulke achterlijke subsidieclubjes hier weer mee komen. 'extreem-rechts' is een holle onzin term, een verzinsel.
Als 'extreem rechts', 'racisme' inhoudt, is een beetje 'rechts' dan 'een beetje racistisch'. En is iedereen die 'links' is dan totaal vrij van 'racisme'. Wat een kletskoek.
Het links/rechtse spectrum is sowieso hopeloos achterhaald, dat is het al sinds het socialisme opkwam.
pi_63975316
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Welnee, die zijn het allebei met me eens.
Dus het ligt aan de opvoeding.
pi_63975346
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 21:11 schreef sneakypete het volgende:
Wilders is een voorstander van de verzorgingsstaat, iets wat doorgaans als 'links' wordt gezien.

Afschuwelijk dat zulke achterlijke subsidieclubjes hier weer mee komen. 'extreem-rechts' is een holle onzin term, een verzinsel.
Als 'extreem rechts', 'racisme' inhoudt, is een beetje 'rechts' dan 'een beetje racistisch'. En is iedereen die 'links' is dan totaal vrij van 'racisme'. Wat een kletskoek.
Het links/rechtse spectrum is sowieso hopeloos achterhaald, dat is het al sinds het socialisme opkwam.
Natuurlijk weet jij het beter dan deze wetenschappelijke onderzoekers.

Je hebt minstens een doctoraal in de sociologie neem ik aan?
pi_63975382
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:06 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Er is niks mis met het deporteren van illegalen ed, dus daar valt best een fatsoenlijke discussie over op te zetten.
Ja want het ging over illegalen.

Doe eens niet zo triest.
pi_63975438
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Gewoon zoals het al honderden jaren over ter wereld gaat. Niks kansloos dus, en ook zeker niks nieuws onder de zon. Gewoon een kwestie van een meerderheid onder de bevolking krijgen die dit wil.
[..]

schopje naar Stormfront voor deze topic inclusief sommige users.
pi_63975530
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 21:11 schreef sneakypete het volgende:

Gematigd rechts is niet een beetje racistisch, en ook pro-verzorgingsstaat.
Dat die links-rechts tegenstelling er volgens jou niet toe doet, wil nog niet zeggen dat die er voor anderen niet toe doet of dat die er zo objectief mogelijk gezien er niet toe doet. Hier op Fok! zie je toch dat linksjes en rechtsjes elkaar al sinds het bestaan van dit subforum, ongeveer 6 jaar geleden, in de haren vliegen, en dat is niet gespeeld. Hoewel het ergens ook wel een spelletje is, is de tegenstelling dus springlevend. Misschien gaat die tegenstelling wrs boven rationele categorieën uit?
Ontkennen dat de tegenstelling bestaat is echter een utopie.
I´m back.
pi_63975694
Rustig jongen, dien hem gewoon van repliek!Kees22Laat hem alle hoeken van de kamer zien jong
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja, ik heb gezegd dat in hoeverre een synoniem is voor in welke mate of tot welke hoogte.
[..]

Deze opmerking slaat direct op: Maar goed, dit is een welles-nietes discussie, die alleen beslecht kan worden door Van Dale. Dus laat maar.
[..]

Jij begint aan een semantische discussie over een gedeelte uit een reeks argumenten die ik heb gegeven.
Daarover heb ik reeds mijn standpunt weergegeven namelijk, er wordt niet onderzocht of er een verband is tussen rechts-extremisme en de PVV, maar hoe het verband kan worden beargumenteerd.
Dit is niet semantisch, dit zijn gewoon twee verschillende uitgangspunten. De onderzoekers nemen zich voor, eens te kijken hoe groot het verband is tussen rechts-extremisme en de PVV. Jij stelt, dat ze argumenten gaan zoeken om dat verband te poneren. In het eerste geval zijn ze betrekkelijk onbevangen, in het tweede geval proberen ze gewoon een vooroordeel te bevestigen of zoeken ze naar een manier om iedereen iets wijs te maken.
quote:
Voor mij is dit ook klip en klaar vanwege deze zinsnede uit het rapport:
[]De vijfde monitorrapportage (2002) bevat een deelonderzoek, getiteld Het extreem-rechtse en racistische gehalte van de LPF/Leefbaarstroming. Getracht werd genoemd ‘gehalte’ te bepalen aan de hand van drie indicatoren, ideologie, sociale genealogie en magneetfunctie. Ons onderzoek naar het extreemrechtse gehalte van de pvv heeft grotendeels langs dezelfde lijnen plaatsgevonden.[/]

De opstellers van dit rapport hebben aldus hun eerder eigen rapport, waarbij het rechts-extremisme en racisme van de LPF en de Leefbaren is bepaald, gebruikt als uitgangspunt voor het bepalen van het rechts-extremisme van de PVV.
Ik vind dit nogmaals suggestief.
Dat kun je vinden, maar ze zeggen alleen maar dezelfde indicatoren en methodes te gebruiken. Dat lijkt me voor de hand te liggen: het zou onzin zijn een nieuwe methode te bedenken als een bestaande methode voldoet. Ze werken ook op jouw kosten hoor!
Overigens kun je dezelfde methodes en indicatoren ook gebruiken om extreem-links of extreem-watdanook te onderzoeken.
quote:
Daarnaast spreekt het rapport aldus over drie indicatoren te weten ideologie, sociale genealogie en magneetfunctie. Dit wordt er gezegd over sociale genealogie:
[]Noch onder de oprichters van de PVV noch onder de huidige Tweede Kamerfractie bevinden zich personen met een extreemrechtse ‘carrière’, althans voor zover wij hebben kunnen nagaan. De tweede vraag – het gaandeweg bij de organisatie aansluiten van ‘bekende’ rechtsextremisten – kan niet beantwoord worden, omdat de PVV tot dusverre geen leden heeft toegelaten. Omdat de pvv als formele organisatie vrijwel geen bemensing heeft, is van bovengenoemde sociale genealogie dus ook geen sprake.[/]

Eén indicator kan dus helemaal niet gebruikt worden, terwijl dit de methode is om het rechts-extremistische en racistische gehalte te bepalen.
Ik vind simpelweg erg vreemd.
Op de indicator sociale genealogie scoort de pvv dus nul. Dan schieten er dus nog twee indicataoren over. Wat is daar nou vreemd aan?

Braaf!Kees22Shit!
pi_63975794
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zou ik niet doen: worden ze nog crimineler van!
pi_63975813
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:27 schreef Kees22 het volgende:

Offtopic; ga jij nog reageren op die knesset figuur topic?
I´m back.
pi_63975968
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:10 schreef kawotski het volgende:

[..]

och, als je datgene wat zich in Fitna afspeelt liever niet hier ziet gebeuren..
Die twee of drie demonstraties? Dat is ons democratisch erfgoed.
pi_63976014
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Offtopic; ga jij nog reageren op die knesset figuur topic?
Hihi, jazeker! Was ik nog niet aan toe.
pi_63976111
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hihi, jazeker! Was ik nog niet aan toe.
Okee. .
I´m back.
pi_63977494
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:27 schreef Kees22 het volgende:
Jij stelt, dat ze argumenten gaan zoeken om dat verband te poneren.
Ja, inderdaad. Van Donselaar gebruikt dezelfde methode als waarmee hij destijds de LPF en de Leefbaren racistisch en extreem-rechts heeft verklaard om de PVV te onderzoeken. Dit is suggestief.
quote:
Dat kun je vinden, maar ze zeggen alleen maar dezelfde indicatoren en methodes te gebruiken.
Ja, dat vind ik inderdaad. Ook hierin kun je duidelijk merken dat van Donselaar zijn mening vooraf al klaar had.
quote:
Op de indicator sociale genealogie scoort de pvv dus nul. Dan schieten er dus nog twee indicataoren over. Wat is daar nou vreemd aan?
Ik heb al iets over de andere indicatoren gezegd. Er blijft weinig over van deze indicatoren.
Zo heb ik al gezegd over de magneetfunctie, dat daar geen enkel bewijs voor werd aangeleverd. Is er bewijs dat Wilders en de PVV extreem-rechtse lieden aantrekt?
Uit het rapport:
quote:
Ondanks de ‘uitgestoken hand’ wordt krachtig afstand gehouden van het Vlaams Belang en eenzelfde distantie wordt betracht jegens het Franse Front National van Le Pen en jegens andere als extreemrechts bekend staande groeperingen.
Dit is gewoon vreemd.
quote:
Braaf!Kees22Shit!
Sukkel.
  zaterdag 13 december 2008 @ 00:50:30 #173
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63977763
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:14 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dus het ligt aan de opvoeding.
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:19 schreef IHVK het volgende:

[..]

schopje naar Stormfront voor deze topic inclusief sommige users.
Ach gut, wat laat jij je kennen zeg. Kun je het niet winnen?
pi_63977869
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 00:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

[..]

Ach gut, wat laat jij je kennen zeg. Kun je het niet winnen?
Ik zou willen dat er op Fok! geen ruimte was voor extreem rechts.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 december 2008 @ 01:07:02 #175
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63978111
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 00:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Tuurlijk zou je dat willen. Gewoon iedereen met een mening die je niet bevalt monddood maken, onder de noemer van "extreem-rechts". Het beproefde recept van links. Wie zijn hier nu eigenlijk de ware fascisten?
pi_63978161
quote:

[..]

Ik weet natuurlijk niet of je een kloon bent, maar zonder extreemrechtsjes hebben de linksjes geen lol meer hoor.
I´m back.
  zaterdag 13 december 2008 @ 01:10:57 #177
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63978201
Nee, en de extreem-linksjes al helemaal niet. En vice versa. Dus we hebben elkaar nodig, anders bloeden NWS en POL dood.
pi_63978210
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tuurlijk zou je dat willen. Gewoon iedereen met een mening die je niet bevalt monddood maken, onder de noemer van "extreem-rechts". Het beproefde recept van links. Wie zijn hier nu eigenlijk de ware fascisten?
Nee, baas, dat willen jullie, alleen weet je gewoon dat dat niet werkt, kijk naar jullie mislukte internetformules.
I´m back.
pi_63978231
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:10 schreef Lemmeb het volgende:
Nee, en de extreem-linksjes al helemaal niet. En vice versa. Dus we hebben elkaar nodig, anders bloeden NWS en POL dood.
Extreemlinksjes bestaan niet meer, goochem. Niet op Fok! althans, op een dood enkele user na misschien, die weer een zekere cultstatus verdient.
I´m back.
pi_63978240
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het gaat me niet om mensen met een andere mening.
Iedereen mag een mening hebben.
Maar ik vind dt extreem rechts geneuzel over het deporteren van mensen of ze in een lek roeibootje zetten gewoon niet zo'n prettig klimaat om uberhaupt een normale, beschaafde discussie te houden.

Jij hebt daar kennelijk geen moeite mee.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 december 2008 @ 01:13:25 #181
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63978247
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, baas, dat willen jullie, alleen weet je gewoon dat dat niet werkt, kijk naar jullie mislukte internetformules.
Ik heb helemaal niet de intentie om ook maar iemand monddood te maken. En ik snap ook werkelijk niet waar je dat vandaan haalt.

Op de rest van je geblaat zal ik maar niet ingaan. Voor je het weet heb ik weer een ban en zit jij weer vuistdiep in één of ander crewlid.
  zaterdag 13 december 2008 @ 01:16:13 #182
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63978305
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Het gaat me niet om mensen met een andere mening.
Iedereen mag een mening hebben.
Maar ik vind dt extreem rechts geneuzel over het deporteren van mensen of ze in een lek roeibootje zetten gewoon niet zo'n prettig klimaat om uberhaupt een normale, beschaafde discussie te houden.
Oh dus iedereen mag elke mening hebben, behalve een mening die jou niet prettig in de oren klinkt? En dat is jouw idee van vrijheid van meningsuiting?
pi_63978409
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Oh dus iedereen mag elke mening hebben, behalve een mening die jou niet prettig in de oren klinkt? En dat is jouw idee van vrijheid van meningsuiting?
Zucht. Je bent een meester in het verdraaien van iemands woorden, weet je dat!
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 december 2008 @ 01:28:59 #184
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63978548
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Zucht. Je bent een meester in het verdraaien van iemands woorden, weet je dat!
Neehoor, dat is feitelijk wat je zei. Iedereen mag volgens jou een mening hebben, maar als die mening jou niet aanstaat dan mag degene met die mening van jou opkrassen.
pi_63978646
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 00:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Van Donselaar gebruikt dezelfde methode als waarmee hij destijds de LPF en de Leefbaren racistisch en extreem-rechts heeft verklaard om de PVV te onderzoeken. Dit is suggestief.
Ja hallo. Ik gebruik dezelfde methode om de uitzetting van ijzer te meten als ik al gebruikte om de uitzetting van koper en aluminium te meten. Wat is daar voor suggestiefs aan?
quote:
[..]

Ja, dat vind ik inderdaad. Ook hierin kun je duidelijk merken dat van Donselaar zijn mening vooraf al klaar had.
[..]

Ik heb al iets over de andere indicatoren gezegd. Er blijft weinig over van deze indicatoren.
Zo heb ik al gezegd over de magneetfunctie, dat daar geen enkel bewijs voor werd aangeleverd. Is er bewijs dat Wilders en de PVV extreem-rechtse lieden aantrekt?
Uit het rapport:
[..]

Dit is gewoon vreemd.
[..]

Sukkel.
Ah, dus gewoon van repliek dienen in plaats van erop slaan is sukkelachtig? Succes ermee.
Ik moet zeggen: ik vond het krantenbericht niet echt overtuigend en ik vind zelf Wilders eerder hilarisch dan extreem.
pi_63978652
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neehoor, dat is feitelijk wat je zei. Iedereen mag volgens jou een mening hebben, maar als die mening jou niet aanstaat dan mag degene met die mening van jou opkrassen.
Lees dan eens wat ik schrijf:
Iedereen mag een mening hebben. Maar ik vind het discusseren met mensen die een bevolkingsgroep willen deporteren of in een lekke roeiboot willen zetten niet zo'n prettige atmosfeer.
En ja, dat noem ik extreem rechts.

Ben je het daar niet mee eens: Fijn voor je.
Respecteer ook zelf eens de mening van een ander.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63978695
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Iedereen mag een mening hebben. Maar ik vind het discusseren met mensen die een bevolkingsgroep willen deporteren of in een lekke roeiboot willen zetten niet zo'n prettige atmosfeer.

Nee, daarboven zei je wel degelijk dat je geen ruimte zou willen voor extreem-rechts. Als je vervolgens dezelfde methode hanteert als de pseudo-wetenschappers van deze Monitor om mensen onder het kopje extreem-rechts te duwen is dat op zijn zachts gezegd lichtelijk intolerant.
pi_63978696
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niet de intentie om ook maar iemand monddood te maken. En ik snap ook werkelijk niet waar je dat vandaan haalt.

Op de rest van je geblaat zal ik maar niet ingaan. Voor je het weet heb ik weer een ban en zit jij weer vuistdiep in één of ander crewlid.
Ik zie dat jullie zelf verzonnen mythe van martelaarschap nog steeds weelderig tiert, of is het eigenlijk gewoon Calimeroschap. .
En juist dat is het begin van het monddood maken van een andersdenkende hè. En dat terwijl je gewoon weet dat je het eenvoudigweg niet uithoudt in de nabijheid van slechts degenen die dezelfde ideeën en wrok hebben als jij hè. Ik bedoel jij wordt wrs nog gekker van die gelijkdenkende mafketels op die forumpjes en logjes van jullie dan van een gemeenschap als Fok!.
I´m back.
  zaterdag 13 december 2008 @ 01:40:08 #189
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63978718
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is niet alles wat je schreef.
quote:
quote:

[..]

Afijn, ik respecteer jouw mening wel hoor. Jij mag van mij roepen wat je wilt, ongeacht wat ik er inhoudelijk van vind. Nu jij nog.
pi_63978762
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, daarboven zei je wel degelijk dat je geen ruimte zou willen voor extreem-rechts. Als je vervolgens dezelfde methode hanteert als de pseudo-wetenschappers van deze Monitor om mensen onder het kopje extreem-rechts te duwen is dat op zijn zachts gezegd lichtelijk intolerant.
Je blijft maar doorgaan he.
Ik heb in het eerste topic duidelijk uitgelegd waarom ik dit rapport wel wetenschappelijk verantwoord vind.
Jij trekt het kennelijk in twijfel. Veel plezier daarmee.
En ja: Als je bepaalde bevolkingsgroepen wilt deporteren of in een lek bootje wil zetten (dus gewoon verzuipen), dan ben je extreem rechts.

Wees er trots op, zou ik zeggen...ik snap werkelijk niet waarom je je voor jezelf schaamt.
Kom er gewoon eens voor uit dat jij dat soort denkbeelden hebt! Je schrijft ze wel op, maar als iemand ze extreem rechts noemt, dan ben je op je pik getrapt.
Vreemd hoor.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63978786
Laat ik het zo zeggen dat mensen verzuipen op zijn minst impliceert dat je ze monddood wilt maken.
Of ga je dat hier ook ontkennen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 december 2008 @ 01:45:48 #192
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63978812
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:42 schreef capricia het volgende:
En ja: Als je bepaalde bevolkingsgroepen wilt deporteren of in een lek bootje wil zetten (dus gewoon verzuipen), dan ben je extreem rechts.

Wees er trots op, zou ik zeggen...ik snap werkelijk niet waarom je je voor jezelf schaamt.
Kom er gewoon eens voor uit dat jij dat soort denkbeelden hebt! Je schrijft ze wel op, maar als iemand ze extreem rechts noemt, dan ben je op je pik getrapt.
Vreemd hoor.
Ja, als je mensen met een mening die jou niet aanstaat monddood wilt maken, zoals jij, dan ben je gewoon een fascist. Kom er gewoon eens voor uit dat jij dat soort denkbeelden hebt! Je schrijft ze wel op, maar als iemand ze fascistisch noemt, dan ben je op je pik getrapt.

zaterdag 13 december 2008 @ 01:46:47 #193
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63978834
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:44 schreef capricia het volgende:
Laat ik het zo zeggen dat mensen verzuipen op zijn minst impliceert dat je ze monddood wilt maken.
Of ga je dat hier ook ontkennen?
Wil je nu ook al mensen om hun mening gaan verzuipen?
pi_63978847
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, als je mensen met een mening die jou niet aanstaat monddood wilt maken, zoals jij, dan ben je gewoon een fascist. Kom er gewoon eens voor uit dat jij dat soort denkbeelden hebt! Je schrijft ze wel op, maar als iemand ze fascistisch noemt, dan ben je op je pik getrapt.

Monddood zal wel meevallen.
Van zijn genoeg fora die je met open armen zullen ontvangen, denk ik zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63978878
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wil je nu ook al mensen om hun mening gaan verzuipen?
Tzijn jouw woorden dat je die mensen wilt verzuipen...dus dan zijn ze op zijn minst monddood.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63978879
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja hallo. Ik gebruik dezelfde methode om de uitzetting van ijzer te meten als ik al gebruikte om de uitzetting van koper en aluminium te meten. Wat is daar voor suggestiefs aan?
Er wordt een methodiek gekozen dat altijd extreem-rechts als uitkomst heeft. Er wordt niet waargenomen en een neutraal begrip gedefinieerd. Er is vooraf bepaald wat de uitkomst moet zijn.
quote:
Ah, dus gewoon van repliek dienen in plaats van erop slaan is sukkelachtig? Succes ermee.
Ik moet zeggen: ik vond het krantenbericht niet echt overtuigend en ik vind zelf Wilders eerder hilarisch dan extreem.
Het overmatig gebruik van smileys en dat praten in de derde persoon, vind ik melkmuil-achtig.
pi_63978882
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Monddood zal wel meevallen.
Van zijn genoeg fora die je met open armen zullen ontvangen, denk ik zo.
Joh, Lemmeb is nogal een idioot, al tig keer gebanned, gaat dan huilen op een zelfgemaakt forumpje en komt af en toe onder een kloontje weer terug. Hij is net zo snel weer weg. Gewoon negeren.
  zaterdag 13 december 2008 @ 01:52:12 #198
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63978916
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Tzijn jouw woorden dat je die mensen wilt verzuipen...dus dan zijn ze op zijn minst monddood.
Jij begon anders net zelf over dat 'verzuipen'. Is dat wat je graag zou willen doen met lui die dingen zeggen die je niet aanstaan? Ik zou namelijk denken van wel. Anders kom je daar toch niet zomaar mee? Ik en anderen in dit topic hebben dat hele woord 'verzuipen' namelijk nooit eerder gebruikt.
pi_63978921
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Je blijft maar doorgaan he.
Ik heb in het eerste topic duidelijk uitgelegd waarom ik dit rapport wel wetenschappelijk verantwoord vind.
Jij trekt het kennelijk in twijfel. Veel plezier daarmee.

Vreemd hoor.
Ik heb het daar niet over. Ik lees ook de polemiek tussen jou en Lemmeb.

Ik heb het over deze opmerking van jou:
quote:

[..]

En nu moet je mijn bericht nog eens lezen, want dat zet het dan in het juiste perspectief.

Dan klopt het dus wat Lemmeb eerder zei, Iedereen mag volgens jou een mening hebben, maar als die mening jou niet aanstaat dan mag degene met die mening van jou opkrassen.
pi_63978959
Es geht loss, lemmeb. .
I´m back.
pi_63978988
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij begon anders net zelf over dat 'verzuipen'. Is dat wat je graag zou willen doen met luit die dingen zeggen die je niet aanstaan? Ik zou namelijk denken van wel. Anders kom je daar toch niet zomaar mee? Ik noch anderen in dit topic hebben dat hele woord 'verzuipen' namelijk nooit eerder gebruikt.
Nee, ik zeg wat jij schrijft...en dat wil je nog wel even in herinnering brengen hoor:
quote:

[..]

quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:47 schreef Lemmeb het volgende:

Wat is een lekke roeiboot anders dan de intentie om mensen te verzuipen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63979009
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb het daar niet over. Ik lees ook de polemiek tussen jou en Lemmeb.

Ik heb het over deze opmerking van jou:
[..]

En nu moet je mijn bericht nog eens lezen, want dat zet het dan in het juiste perspectief.

Dan klopt het dus wat Lemmeb eerder zei, Iedereen mag volgens jou een mening hebben, maar als die mening jou niet aanstaat dan mag degene met die mening van jou opkrassen.
En waar zeg ik dan precies dat iemand geen extreem rechtse mening mag hebben?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 december 2008 @ 02:00:46 #203
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63979037
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, ik zeg wat jij schrijft...en dat wil je nog wel even in herinnering brengen hoor:
[..]

[..]

Wat is een lekke roeiboot anders dan de intentie om mensen te verzuipen?
Ze naar Marokko te laten varen?

Je hebt nog nooit in een lekke roeiboot gevaren? Daar verzuip je niet zomaar mee hoor. Je moet alleen een beetje harder wapperen met de peddels.
pi_63979056
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit in een lekke roeiboot gevaren? Daar verzuip je niet zomaar mee hoor. Je moet alleen een beetje harder wapperen met de peddels.
Hou toch op met je domme geneuzel, je hebt weer eens wat gepost wat je een ban kan opleveren en nu krabbel je terug. Dat is pas laf.
pi_63979061
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het was vrij duidelijk wat je bedoelde hoor.
Ga je nu je keutel terug trekken?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 december 2008 @ 02:11:00 #206
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63979145
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:02 schreef capricia het volgende:

Het was vrij duidelijk wat je bedoelde hoor.
Ah, je begint me nu ook al woorden in de mond te leggen, zoals het een echte fascist betaamt! Wanneer ga je nu eens toegeven dat je er fascistische ideeën op nahoudt? Nogal laf van je dat je daar zo omheen draait.
pi_63979147
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Hou toch op met je domme geneuzel, je hebt weer eens wat gepost wat je een ban kan opleveren en nu krabbel je terug. Dat is pas laf.
In 2001 en eerder stond je dat op een ban, nu niet meer.
I´m back.
pi_63979157
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:59 schreef capricia het volgende:

[..]

En waar zeg ik dan precies dat iemand geen extreem rechtse mening mag hebben?
Veel belangrijker is eigenlijk de methodiek die je hanteert om iemand te kwalificeren. Bij welk geringe zweem iemand het etiket extreem-rechts krijgt opgeplakt en zodoende onherroepelijk buitenspel wordt gezet?
En dan is er nu de suggestie dat er een cruciaal verschil is tussen niet mogen hebben of er is geen ruimte.
pi_63979234
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Veel belangrijker is eigenlijk de methodiek die je hanteert om iemand te kwalificeren. Bij welk geringe zweem iemand het etiket extreem-rechts krijgt opgeplakt en zodoende onherroepelijk buitenspel wordt gezet?
En dan is er nu de suggestie dat er een cruciaal verschil is tussen niet mogen hebben of er is geen ruimte.
Mensen die bepaalde bevolkingsgroepen willen verzuipen kwalificeren zichzelf.
Daar hoef ik geen wetenschappelijke studie naar te doen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63979436
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Mensen die bepaalde bevolkingsgroepen willen verzuipen kwalificeren zichzelf.
Daar hoef ik geen wetenschappelijke studie naar te doen...
Is jouw wereld zwart-wit? Ik kan me herinneren dat je in de OP mij ook kwalificeert als extreem en op grond daarvan buiten de discussie wilde plaatsen.
Ik vraag me af of je jouw norm aan de hand van dit voorbeeld (opmerking over verzuipen bevolkingsgroep) vaststelt of dit gebeurt op basis van willekeur (ben je bij familie, vrienden en bekenden milder?), op de methode foute opmerking is fout mens of andere regels.
pi_63979495
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Is jouw wereld zwart-wit? Ik kan me herinneren dat je in de OP mij ook kwalificeert als extreem en op grond daarvan buiten de discussie wilde plaatsen.
Ik vraag me af of je jouw norm aan de hand van dit voorbeeld (opmerking over verzuipen bevolkingsgroep) vaststelt of dit gebeurt op basis van willekeur (ben je bij familie, vrienden en bekenden milder?), op de methode foute opmerking is fout mens of andere regels.
Ik denk dat de betreffende persoon zich met deze opmerking buiten de discussie heeft geplaatst.
Later verdraaide hij zijn woorden. Met een lek bootje moet je harder roeien of zo. Maar de intentie van de post was vrij duidelijk. De betreffende persoon zou gewoon ook het lef moeten hebben om zijn eigen post te backen en niet zijn keutel in te trekken. Als dat is waar hij voor staat, kom er dan gewoon voor uit.

Ik persoonlijjk vind dit soort bewoordingen niet echt bijdragen aan een goede discussie-sfeer, maar goed, dit is Fok.

Verders vind ik jouw vraag nogal suggestief: Oordeel je op basis van een voorbeeld of op basis van willekeur? Dat is wat je me vraagt.
Als je een serieus antwoord wilt hebben, moet je een serieuze vraag posten.

Jij en ik hebben volgens mij al eens serieus over de kwalificatie van het onderzoek gesproken. Jouw standpunt daarin is mij duidelijk. Ik hoop dat mijn standpunt jou ook duidelijk is.

Verders is het laat en ga ik zo naar bedje toe voordat ik nog meer schrijffouten maak

[ Bericht 14% gewijzigd door capricia op 13-12-2008 03:03:38 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63979519
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik begrijp uit je reactie dat je de betreffende posts ook fout vindt?
Daar gaat het helemaal niet om.
Vind je dat bijv opmerkingen over een bootje wel gezegd mogen worden of niet?

Is een ja/nee vraag.
pi_63979526
quote:

[..]

Ik begrijp uit je reactie dat je de betreffende posts ook fout vindt?
Ik zie mezelf niet gauw in zulke bewoordingen uitdrukken.
Blijft nog wel mijn vraag staan.
pi_63979675
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:49 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zie mezelf niet gauw in zulke bewoordingen uitdrukken.
Blijft nog wel mijn vraag staan.
Het is laat...mijn antwoord staat hierboven..wilde je vraag kopieren maar er ging wat mis...tijd voor mij om mijn bed op te zoeken.
Voor zo wel te rusten!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63979687
quote:

Verders vind ik jouw vraag nogal suggestief: Oordeel je op basis van een voorbeeld of op basis van willekeur? Dat is wat je me vraagt.
Als je een serieus antwoord wilt hebben, moet je een serieuze vraag posten.

Ik vroeg iets anders, namelijk: Ik vraag me af of je jouw norm aan de hand van dit voorbeeld (opmerking over verzuipen bevolkingsgroep) vaststelt of dit gebeurt op basis van willekeur (ben je bij familie, vrienden en bekenden milder?), op de methode foute opmerking is fout mens of andere regels.

Dus geen twee voorbeelden, zoals jij aangeeft. En ik geef daarnaast een uitleg wat ik bedoel met willekeur, hetgeen tussen haakjes staat.
Beetje flauwe en slappe repliek, in mijn opinie, dus ik wacht nog op antwoord.
pi_63981878
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In 2001 en eerder stond je dat op een ban, nu niet meer.
Na 11 september is verzuipen immers helemaal in.
pi_63981882
Topic is verbaggerd, heeft schoonmaakbeurt nodig.
  † In Memoriam † zaterdag 13 december 2008 @ 11:12:33 #218
230491 Zith
pls tip
pi_63981984
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:19 schreef AgLarrr het volgende:
De term extreem-rechts, omstreden als zij is, heeft in de volksmond een heel negatieve connotatie. Dat weten de mensen achter dit onderzoek ook donders goed en daar heb ik problemen mee. Het onderzoek en sich vind ik prima onderbouwd, de concepten die men gebruikt om Wilders' gedachtengoed te typeren (voor zover dat er is) zijn imo prima uitgewerkt. De koppeling met extreem rechts vind ik alleen een brug te ver.

Ik denk dat het de onderzoekers om te doen is om Wilders te associeren met kaalkopjes etc. Om hem testigmatiseren. Op zich niet erg, Wilders doet andersom precies het zelfde. Het verschil is dat Wilders niet pretendeert wetenschappelijk bezig te zijn..

Politicologisch gezien zou ik de concepten die gebruikt zijn in het onderzoek niet als typisch rechts bestempelen, als ik al die term zou gebruiken. Als ik al een label zou moeten plakken dan zou het iets in de trant van "conservatief met een nationalistische insteek" zijn. Dat Wilders discrimineert staat voor mij buiten kijf. Dit alles maakt hem nog geen Nazi, en daarom is die vergelijking, en de vergelijking met "extreem-rechts" (die vrij expliciet verwijst naar het Nationaal-Socialistisch gedachtengoed) volgens mij een foutieve.
WIlders is ook helemaal geen nazi en een van zijn grootste tegenstanders zijn de Nederlandse neo-nazi's (hoe heette die group ook al weer?). Wilders heeft ook helemaal niets tegen Joden... Maar! Wilders gebruikt wel dezelfde argumenten en wilt dezelfde ingrepen doen als de nazi's in de vroege jaren '30: Voorbeeld: Beiden claim(d)en dat groep-X hun land wilde overnemen en de vrijheid van het volk wilde afpakken. Beiden wil(l/d)en groep-X met familie en al het land uitzetten als er sprake was van een overtreding.

(dit zijn slechts voorbeelden, er zijn werkelijk tientalle quotes van hitler die bijna letterlijk overgenomen zijn door Wilders, alleen dan met een andere ethnische groep).
quote:
Ja, dit is een hardnekkig iets wat maar niet uit de meeste users geslagen kan worden: Racisme mag OOK gebruikt worden op basis van etniciteit (Marokkaan) of religie.
quote:
the term "racial discrimination" shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life.
-United Nations, Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination,

En dan proberen users vaak nog als laatste redmiddel te claimen dat dit Nederland is, en niet de VN. Nee, dat is ook fout. Nederland heeft dit ondertekend en volgens de Nederlandse wet staan internationale verdragen boven nationale.
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:33:45 #219
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63982331
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:06 schreef IHVK het volgende:
Topic is verbaggerd, heeft schoonmaakbeurt nodig.
Dat krijg je ervan heh, als je insinuaties plaatst betreffende de opvoeding van andere users en aangeeft andere users naar Stromfront te willen verbannen.
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:34:42 #220
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_63982341
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:12 schreef Zith het volgende:
WIlders is ook helemaal geen nazi en een van zijn grootste tegenstanders zijn de Nederlandse neo-nazi's (hoe heette die group ook al weer?). Wilders heeft ook helemaal niets tegen Joden... Maar! Wilders gebruikt wel dezelfde argumenten en wilt dezelfde ingrepen doen als de nazi's in de vroege jaren '30: Voorbeeld: Beiden claim(d)en dat groep-X hun land wilde overnemen en de vrijheid van het volk wilde afpakken. Beiden wil(l/d)en groep-X met familie en al het land uitzetten als er sprake was van een overtreding.

(dit zijn slechts voorbeelden, er zijn werkelijk tientalle quotes van hitler die bijna letterlijk overgenomen zijn door Wilders, alleen dan met een andere ethnische groep).
Ik hoop dat je begrijp dat ik nu heel hard "bron!" ga roepen? En zelfs al zijn een aantal methoden vergelijkbaar met Hitler zijn ingrepen, dan nog is de link 1) een brug te ver en 2) bewust gemaakt om te stigmatiseren. Waarom? Diezelfde link kun je nl ook maken tussen beleidsvoorstellen van de SP en die van Hitler, of die van de PvdA en Hitler. Het zit 'em in dat socialisme denk ik..
quote:
the term "racial discrimination" shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life.
Even mierenneuken nu, maar religie staat daar niet tussen... dus tenzij alle Moslims van eenzelfde lijn afstammen of tot een zelfde etnische groep behoren kun je op basis van het bovenstaande Wilders geen racist noemen.

zaterdag 13 december 2008 @ 11:35:41 #221
66444 Lord_Vetinari
pi_63982358
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat krijg je ervan heh, als je insinuaties plaatst betreffende de opvoeding van andere users en aangeeft andere users naar Stromfront te willen verbannen.
Wat m.i. nog altijd minder erg is dan een gehele bevolkingsgroep op basis van hun afkomst / religie naar de bodem van de zee te willen verbannen.
pi_63982429
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Moet je nagaan.
Je neemt mijn opmerking (duidelijk een grapje, kan je toch wel hebben?) over de opvoeding zeer serieus.
En dat Stormfront vind ik nog steeds terecht gezien sommige opmerkingen van sommige users. (ik had geen namen genoemd)

Nu kan je misschien zelf ook bedenken wat een nogal bedenkelijke reactie over lekke bootjes nou teweeg zou kunnen brengen bij mensen, als jijzelf over zoiets kleins al zo moeilijk doet.
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:43:47 #223
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_63982482
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:15 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je hebt minstens een doctoraal in de sociologie neem ik aan?
Humor. Die man heeft gewoon een punt. Dat heeft niets met een doctoraal in Sociologie te maken, maar een kwestie van logisch redeneren.

zaterdag 13 december 2008 @ 11:44:59 #224
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63982499
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

Moet je nagaan.
Je neemt mijn opmerking (duidelijk een grapje, kan je toch wel hebben?) over de opvoeding zeer serieus.
En dat Stormfront vind ik nog steeds terecht gezien sommige opmerkingen van sommige users. (ik had geen namen genoemd)
Die opmerkingen interesseren me geen ruk. Het gaat erom dat je je ervan moet onthouden (al dan niet grappig bedoelde) ad hominems te plaatsen, omdat dat de discussie verstoort en daardoor het topic kan ontsporen. Of was dat soms precies wat je wilde?
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:46:22 #225
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63982522
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat m.i. nog altijd minder erg is dan een gehele bevolkingsgroep op basis van hun afkomst / religie naar de bodem van de zee te willen verbannen.
Neehoor, ik wil bepaalde Marokkanen naar Marokko verbannen. Waar jij vandaan haalt dat Marokko op de bodem van de zee zou liggen is me werkelijk een raadsel.
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:47:45 #226
66444 Lord_Vetinari
pi_63982536
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neehoor, ik wil bepaalde Marokkanen naar Marokko verbannen. Waar jij vandaan haalt dat Marokko op de bodem van de zee zou liggen is me werkelijk een raadsel.
Ik sprak in het algemeen. Waar jij vandaan haalt dat dit over jou gaat is mij werkelijk een raadsel. Wel een gevalletje van 'Wie de schoen past...'
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:52:01 #227
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63982595
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik sprak in het algemeen.
Ooohhh, dan is het goed. Ik dacht even dat je refereerde aan de discussie van vannacht in dit topic. Maar blijkbaar is je suggestie dat er mensen zouden zijn die "een gehele bevolkingsgroep op basis van hun afkomst / religie naar de bodem van de zee willen verbannen" geheel uit de lucht gegrepen.
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:56:47 #228
66444 Lord_Vetinari
pi_63982658
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ooohhh, dan is het goed. Ik dacht even dat je refereerde aan de discussie van vannacht in dit topic. Maar blijkbaar is je suggestie dat er mensen zouden zijn die "een gehele bevolkingsgroep op basis van hun afkomst / religie naar de bodem van de zee willen verbannen" geheel uit de lucht gegrepen.
Als dat jouw niveau van 'begrijpend lezen van een topic' is, dan snap ik wel dat je hersendood achter Wilders c.s. aanholt, ja.
pi_63982696
Nou er is misschien een lichtpuntje in dit topic.

Ik heb veel bingo.

zaterdag 13 december 2008 @ 12:00:21 #230
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63982702
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als dat jouw niveau van 'begrijpend lezen van een topic' is, dan snap ik wel dat je hersendood achter Wilders c.s. aanholt, ja.
Ach gut. Meneertje kan het weer niet winnen en begint andere users "hersendood" te noemen vanwege hun politieke voorkeur voor Wilders.

En dan vinden mensen het nog gek dat het topic ontspoort.
pi_63982727
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Die opmerkingen interesseren me geen ruk. Het gaat erom dat je je ervan moet onthouden (al dan niet grappig bedoelde) ad hominems te plaatsen, omdat dat de discussie verstoort en daardoor het topic kan ontsporen. Of was dat soms precies wat je wilde?
Welke discussie? De discussie over hoe de deportaties moesten plaatsvinden?

Nee ik vond dat geen normale discussie, maar goed daar kunnen de meningen over verschillen natuurlijk.
Maar als iemand zoiets normaal vindt, begrijp ik niet waarom de opmerking over stormfront als 'ad hominem' geïnterpreteerd wordt.
  zaterdag 13 december 2008 @ 12:01:48 #232
66444 Lord_Vetinari
pi_63982728
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ach gut. Meneertje kan het weer niet winnen en begint andere users "hersendood" te noemen vanwege hun politieke voorkeur voor Wilders.

En dan vinden mensen het nog gek dat het topic ontspoort.
Nee, je bewijs voor 'hersendood' ligt in het feit, dat je nu probeert te ontkennen dat je mensen wilt verzuipen vanwege hun afkomst of religie. Het GEVOLG daarvan is, dat je achter Wilders c.s. aanholt. Wel de goede volgorde in de gaten houden, natuurlijk.
  zaterdag 13 december 2008 @ 12:04:36 #233
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63982773
Is goed hoor jochie, wat jij wil. Denk maar wat je wilt aangaande mijn persoontje.

Ik ga me weer even met zinniger topics bezighouden. De PVV blijft toch wel groeien.
pi_63982845
Dat ligt meer aan Rita dan aan Wilders heb ik het zo het idee. Jammer dat ze het heeft verprutst.

En als de overgrote meerderheid van de stemmers het enorme verschil tussen Rita en Wilders niet ziet, dan zegt dat ook wat over de stemmers vind ik.

Maar het wordt hoogstens LPF 2.0 met Wilders, dus niet echt iets waar men zich druk om hoeft te maken.
  zaterdag 13 december 2008 @ 12:19:17 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63983019
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:09 schreef IHVK het volgende:
Dat ligt meer aan Rita dan aan Wilders heb ik het zo het idee.
Ja, dat denk ik ook. Erg goede actie van Rita om zichzelf politiek op te blazen.
pi_63983177
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:17 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja want het ging over illegalen.

Doe eens niet zo triest.
Ik wilde alleen maar wat extra olie op het vuur gooien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_63983345
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik wilde alleen maar wat extra olie op het vuur gooien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foei!

En volgens mij ging het meer om het extreme. Niet om links of rechts.
pi_63983428
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

Foei!

En volgens mij ging het meer om het extreme. Niet om links of rechts.
Nu ja, het verwerpelijke van deporteren zit 'm vooral in het waarom, niet in dat het gebeurt.
pi_63989719
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gematigd rechts is niet een beetje racistisch, en ook pro-verzorgingsstaat.
Dat die links-rechts tegenstelling er volgens jou niet toe doet, wil nog niet zeggen dat die er voor anderen niet toe doet of dat die er zo objectief mogelijk gezien er niet toe doet. Hier op Fok! zie je toch dat linksjes en rechtsjes elkaar al sinds het bestaan van dit subforum, ongeveer 6 jaar geleden, in de haren vliegen, en dat is niet gespeeld. Hoewel het ergens ook wel een spelletje is, is de tegenstelling dus springlevend. Misschien gaat die tegenstelling wrs boven rationele categorieën uit?
Ontkennen dat de tegenstelling bestaat is echter een utopie.
Die tegenstelling houdt juist een aantal waanbeelden en de onmogelijkheid tot een goede discussie in stand.
Zoals je zelf al eens aangaf, is het klassieke rechts het conservatisme dat toendertijd de macht bij de koning en adel wilde laten, terwijl het klassieke links werd aangehangen door liberalen die de macht bij het volk wilden brengen. Wat is er nog over van déze tegenstelling in het huidige links/rechts denken?

Met de opkomst van het Marxisme is het politieke denken op zijn minst een triangel geworden (conservatisme, liberalisme en socialisme).
pi_63989850
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:15 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je hebt minstens een
Neu, maar is dat nodig?
Het gaat mij erom dat het dogma 'extreem-rechts' überhaupt niet klopt. Je had natuurlijk ook inhoudelijk op mijn post kunnen ingaan
pi_63992845
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:30 schreef Lemmeb het volgende:

Deze moordplannen die we in het dagelijks spraakgebruik "fascistisch' noemen is natuurlijk geen werkbaar simpele oplossing voor een democratisch land, bijv Nederland
Het wordt niet geaccepteerd door de Kamer... en de regering zal vallen... Hoezo werkbaar ?
pi_63993026
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:09 schreef IHVK het volgende:
En als de overgrote meerderheid van de stemmers het enorme verschil tussen Rita en Wilders niet ziet, dan zegt dat ook wat over de stemmers vind ik.
Er is mijns inziens inhoudelijk nauwelijks verschil tussen het gedachtengoed van Rita Verdonk en Geert Wilders. Het verschil zit gewoon in de stijl: Wilders is een onbehouwen, lompe hufter, Verdonk heeft een typisch VVD-vernisje dat beschaving moet suggereren. Dat betekent echter niet dat Wilders daadwerkelijk radicaler dan Verdonk zou zijn, de strak geregiseerde heksenjacht van Verdonk destijds op Hirsi Ali en Taida Pasic ging bijvoorbeeld toch heel wat verder dan de theatrale proefballonnetjes die Geert Wilders wekelijks oplaat. In neem tenminste aan dat hij daar zelf toch ook niet in gelooft.

Zowel Verdonk als Wilders zijn intolerant-nationalistisch, xenofoob en economisch uiterst rechts-liberaal en dat is een cocktail die in het verleden in Europa al vaak tot etnische zuiveringen, oorlogen en ander onheil heeft geleid. De vraag voor mij blijft alleen wie van de twee het gevaarlijkste is.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_63993376
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:49 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er wordt een methodiek gekozen dat altijd extreem-rechts als uitkomst heeft. Er wordt niet waargenomen en een neutraal begrip gedefinieerd. Er is vooraf bepaald wat de uitkomst moet zijn.
[..]

Het overmatig gebruik van smileys en dat praten in de derde persoon, vind ik melkmuil-achtig.
Nee, met diezelfde methodiek zou je ook extreem-links kunnen vinden. Met als indicatoren de mate en herkomst van ideologie, sociale genealogie en magneetfunctie.
En er wordt wel degelijk waargenomen. Onder andere gaf je zelf een citaat waarin stond, dat sociale genealogie niet gevonden was. Dan is er dus waargenomen.
Er is voor mij geen reden om aan te nemen dat de uitkomst vooraf bepaald is. En je hebt me daar nog geen reden voor gegeven. Je bent alleen achterdochtig, maar dat is geen reden om dat rapport vooringenomen te vinden.

Oh, dat mag.
pi_63993699
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik hoop dat je begrijp dat ik nu heel hard "bron!" ga roepen? En zelfs al zijn een aantal methoden vergelijkbaar met Hitler zijn ingrepen, dan nog is de link 1) een brug te ver en 2) bewust gemaakt om te stigmatiseren. Waarom? Diezelfde link kun je nl ook maken tussen beleidsvoorstellen van de SP en die van Hitler, of die van de PvdA en Hitler. Het zit 'em in dat socialisme denk ik..
Dat de link een brug te ver is, kun je vinden. Maar dat ze bewust gemaakt is om te stigmatiseren kun je niet weten en dus ook niet als feit stellen. Je bent begonnen met het te stellen als mening en nu zou het opeens een feit zijn? Dat kan niet.
En dat je eventueel dezelfde link zou kunnen maken tussen PvdA of SP en Hitler, betwijfel ik, maar is niet relevant in dit kader. Dat kan de stigmatisering hoogstens een beetje aannemelijker maken (tot de SP als extreem-rechts wordt aangeduid), maar is nog steeds geen wetenschap, maar slechts veronderstelling of zwartmakerij.
pi_63993791
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nu ja, het verwerpelijke van deporteren zit 'm vooral in het waarom, niet in dat het gebeurt.
Pardon?
pi_64004159
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Pardon?
Met het deporteren van illegalen is niets mis, met het deporteren van labdgenoten wel.
pi_64008147
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, met diezelfde methodiek zou je ook extreem-links kunnen vinden.
Ik heb reeds argumenten gegeven waarom het niet waarschijnlijk is dat het herleiden en kwalificeren van extreem-links ooit tot het onderzoeksterrein van van Donselaar gaat behoren.
quote:
Met als indicatoren de mate en herkomst van ideologie, sociale genealogie en magneetfunctie.
En er wordt wel degelijk waargenomen. Onder andere gaf je zelf een citaat waarin stond, dat sociale genealogie niet gevonden was. Dan is er dus waargenomen.
Er wordt niet neutraal-objectief waargenomen, maar aan de hand van een mal waar anderen volgens deze methodiek al extreem-rechts zijn verklaard door dezelfde onderzoekers. Bovendien gaf ik zojuist nog een indicator die negatief is; dus geen aanleiding vormt om in deze methodiek tot de conclusie te komen, dat er sprake is van een legitimatie van de kwalificatie extreem-rechts.
quote:
Er is voor mij geen reden om aan te nemen dat de uitkomst vooraf bepaald is. En je hebt me daar nog geen reden voor gegeven. Je bent alleen achterdochtig, maar dat is geen reden om dat rapport vooringenomen te vinden.
Voor mij is er genoeg reden. En daarnaast is het geenszins zo, dat dit hét argument vormt voor mij om aan te nemen dat het onderzoek niet deugt. Ik heb meerdere argumeneten aangedragen. Jij valt vervolgens over een gedeelte van het totaal aan argumenten.
Dat is prima, maar jij hebt mij in het geheel niet weten te overtuigen. Laat staan dat jij mij op de onbesproken argumenten mij op andere gedachte heb gebracht.
quote:
Oh, dat mag.
Natuurlijk mag dat, melkmuil.
pi_64015189
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:59 schreef FeestNummer het volgende:

Zowel Verdonk als Wilders zijn intolerant-nationalistisch, xenofoob en economisch uiterst rechts-liberaal en dat is een cocktail die in het verleden in Europa al vaak tot etnische zuiveringen, oorlogen en ander onheil heeft geleid. De vraag voor mij blijft alleen wie van de twee het gevaarlijkste is.
Wa zedde gij daar?

Etnische zuiveringen onder economisch liberalisme?
Misschien jezelf eens wat beter laten informeren dude.

Etnische spanningen waren en zijn juist een gevolg van het collectivisme.
pi_64015462
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:21 schreef sneakypete het volgende:
Etnische zuiveringen onder economisch liberalisme?
Misschien jezelf eens wat beter laten informeren dude.
Cocktail? Combinatie?

Toch?

"intolerant-nationalistisch, xenofoob en economisch uiterst rechts-liberaal en dat is een cocktail"
pi_64015683
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Cocktail? Combinatie?

Toch?

"intolerant-nationalistisch, xenofoob en economisch uiterst rechts-liberaal en dat is een cocktail"
Noem eens zo'n cocktail. Ik neem min of meer aan dat Feestnummer doelde op de verschrikkingen van bijv Duitsland en Italie in de 20e eeuw (die immers worden gezien als de belichaming van 'extreem-rechts').

En dat waren dus absoluut geen voorbeelden van liberalisme. Liberalisme geldt altijd voor zowel het economische als het privédomein van de mens. Het één kan niet zonder het ander. Sluit één van de twee uit, en de andere zal er vroeg of laat aan moeten geloven.

Racistische heilstaten met veel ruimte voor vrijheid in de economie kunnen niet bestaan en hebben ook niet bestaan.
pi_64016081
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:36 schreef sneakypete het volgende:
Noem eens zo'n cocktail.
"intolerant-nationalistisch, xenofoob en economisch uiterst rechts-liberaal"
quote:
En dat waren dus absoluut geen voorbeelden van liberalisme.
Vind ik ook, maar dat is niet wat gesteld werd, hoewel wat gesteld werd niet waar is.
quote:
Liberalisme geldt altijd voor zowel het economische als het privédomein van de mens.
Wel, dat zeg jij.
pi_64016180
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

"intolerant-nationalistisch, xenofoob en economisch uiterst rechts-liberaal"
Wat in feite een contradicio in terminis is. Economisch liberalisme kan natuurlijk niet als je bevolkingsgroepen van de nationale economie wilt uitsluiten.
quote:
Vind ik ook, maar dat is niet wat gesteld werd, hoewel wat gesteld werd niet waar is.
Eigenlijk ben je het gewoon met me eens maar je debatteert zeker ook graag?
quote:
Wel, dat zeg jij.
én de grote denkers uit het liberalisme.
pi_64016350
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:50 schreef sneakypete het volgende:
Eigenlijk ben je het gewoon met me eens maar je debatteert zeker ook graag?
Ik ben het met je eens, maar ik heb geen leven en ben een azijnpisser, slechte combinatie.
pi_64016542
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar ik heb geen leven en ben een azijnpisser, slechte combinatie.
Een dodelijke cocktail welhaast, ben je soms ook extreem-rechts?
pi_64016550
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:50 schreef sneakypete het volgende:

én de grote denkers uit het liberalisme.
ach ja... denkers denken zoveel... denk vooral zelf in het hier en nu en laat die denkgoeroe's maar mauwen..
Aanhangers van een kapitalistische economie zijn ook maar gewone mensen - al dan niet hun eigen rijkdom verdedigend- en kunnen kiezen voor een dictatuur zoals vaak ook wél werd gedaan.
Die pretentie van liberalen en kapitalisten dat zij de uitvinders van democratie en de enige ware verdedigers van democratische vrijheiden zijn, is allang bespottelijk.
pi_64016650
blabla
pi_64016685
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:00 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Een dodelijke cocktail welhaast, ben je soms ook extreem-rechts?
Maar dan ben ik het vooral met je eens dat de totalitaire regimes van de afgelopen eeuw absoluut geen liberaal economisch beleid voerden.
pi_64016766
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:03 schreef IHVK het volgende:
blabla
Klassiek-liberalisme en collectivisme gaan op zich ook gewoon samen, dat is het, op het eerste gezicht, gekke.
I´m back.
pi_64016791
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klassiek-liberalisme en collectivisme gaan op zich ook gewoon samen, dat is het op het eerste gezicht gekke.
Wablief?
pi_64016832
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:07 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wablief?
Wat er staat...
I´m back.
pi_64017157
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar dan ben ik het vooral met je eens dat de totalitaire regimes van de afgelopen eeuw absoluut geen liberaal economisch beleid voerden.
Denk je.... veel kapitalistische economie nog onder de fascistische regimes van de vorige eeuw... net zoals die combinatie mogelijk is in China en Singapore van nu..
China is de grootste kapitalistische dictatuur ..ooit..
pi_64017192
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Denk je.... veel kapitalistische economie nog onder de fascistische regimes van de vorige eeuw... net zoals die combinatie mogelijk is in China en Singapore van nu..
China is idd een voorbeeld. .
I´m back.
pi_64017356
quote:

[..]

Denk je....
Nee. Weet ik....
pi_64017577
China is een product van jarenlang communistisch geweld. Dat het nu (net als in bijv Rusland) nog absoluut geen feest van jewelste is, is een erfenis daarvan. Maar het is juist de toegenomen ruimte voor vrije markten die China in rap tempo laat opbloeien tot een economie van wereldniveau, wil je ontkennen dat deze landen daar welvarender van zijn geworden? Hallelujah.

Een onderdrukker houdt gewoon minder macht als hij slechts de politieke macht (de trias politica) beheerst en niet daarnaast ook nog eens het totale bedrijfsleven (al kan één uit het ander volgen, helaas). Daarom is collectivisering ook zo gevaarlijk. Als de verkeerde aan het roer komt zijn de gevolgen rampzalig.
pi_64017666
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:33 schreef sneakypete het volgende:
. Maar het is juist de toegenomen ruimte voor vrije markten die China in rap tempo laat opbloeien tot een economie van wereldniveau,
okee dus je erkent... dat een kapitalistische economie en dictatuur kunnen samengaan...
dan zijn we het eens..
pi_64018808
quote:

[..]

Ooit wat?
pi_64019083
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ooit wat?
ooit binnen één staat..... en die staat telt 1,3 miljard mensen ..
pi_64102246
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64132164
quote:
Maar de meeste reacties zijn dan weer om te huilen.
pi_64133686
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar de meeste reacties zijn dan weer om te huilen.
Ja. Ik vind het ook wel wat triest. De reacties van de mensen hier.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64136940
PVV is niet mijn partij, maar lekker belangrijk verder wat zo´n linkse monitor er van vindt. Volgens mij trekken ook weinig mensen zich wat aan van de mening van die vlooienballen die die monitor samenstellen.
pi_64137553
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat ook. Maar ik bedoelde die reacties op die column in de Volkskrant.
Verbaasde me ook een beetje: van lezers van de Volkskrant verwacht ik meer instemming van Von der Dunk. Zouden er mensen speciaal op de site geabonneerd zijn om kritiek te leveren? Om zich te ergeren?
pi_64137597
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat ze niet stroken met jouw beeld van wat iets is?
pi_64138092
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 00:56 schreef Specularium het volgende:

[..]

Omdat ze niet stroken met jouw beeld van wat iets is?
Nee, dat is het punt niet.
Vanwege de kortzichtigheid, de angst, het beperkte wereldbeeld, het gebrek aan inleving.

Gisteren reed ik met een collega rond door onze gemeente om kerstpakketjes rond te brengen. Een best mens, bereid tot helpen en meedenken en iets doen voor een ander. Niks mis mee.
Ik ben 35 jaar geleden aangekomen en ben dus import, zij is hier geboren en getogen. Toch kende ik beter de weg dan zij en was ik beter op de hoogte van nieuwbouw en verandering. Zij wilde bijna verhuizen, vanwege alle nieuwbouw en alle veranderingen.
Ik ben ook niet blij met alle vernieuwingen en er gaat veel mis. Maar ik kan het wel volgen. Zij kan het gewoon niet volgen.

Er moet ruimte zijn voor mensen die het allemaal niet kunnen volgen, zoveel is zeker. Er moet zeker rekening met hen gehouden worden. Maar ze moeten niet de orde der dingen bepalen.

Wilders word misselijk als hij een moskee ziet. Dan moet hij naar de dokter voor een pilletje of naar een psychiater voor een therapie. Niet naar de sloper of het parlement.
Als ik met mijn collega praat, probeer ik haar onrust te sussen en haar begrip bij te brengen.
Wat Wilders zou doen, is haar onrust nog opjagen. Tot ze op tilt slaat.
Daarom is hij extreem. En rechts is hij omdat hij de invloed van vreemdelingen haat.
pi_64138161
Ter aanvulling: Balkenende was vanavond bij Pauw en Witteman en hij was sterk. *zei hij met tegenzin*
Over Wilders:
Het is duidelijk dat we misstanden en misdragingen moeten aanpakken. Onze normen en waarden staan niet toe dat iemand de hulpdiensten aanvalt.
Maar het is evenzeer duidelijk, dat we niet hele bevolkingsgroepen uit kunnen sluiten van de samenleving. En opruiende taal in die richting kunnen we niet goedkeuren.
pi_64138486
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 01:30 schreef Kees22 het volgende:
Ter aanvulling: Balkenende was vanavond bij Pauw en Witteman en hij was sterk. *zei hij met tegenzin*
Over Wilders:
Het is duidelijk dat we misstanden en misdragingen moeten aanpakken. Onze normen en waarden staan niet toe dat iemand de hulpdiensten aanvalt.
Maar het is evenzeer duidelijk, dat we niet hele bevolkingsgroepen uit kunnen sluiten van de samenleving. En opruiende taal in die richting kunnen we niet goedkeuren.
Mee eens, maar daar moet een kanttekening bij.
Het bestaansrecht van Wilders komt voort uit het onderbuikgevoel van veel mensen.
Dat gevoel neem je niet weg door Wilders te diskwalificeren of hem te associeren met
extreemrechts. Het is alleen maar een voedingsbodem voor hem en zijn partij.
Wordt hij genegeerd kan hij daar weer kwaad om worden en een hoop mensen zullen
het met hem eens zijn dat de huidige politiek weer een machtsspelletje speelt.
Wordt hij geassocieerd met extreemrechts kan hij zich daarvan distantieren en roepen
dat hij geen nazi is en daar zullen ook weer veel mensen het mee eens zijn.

Als Groenlinks aan de linkerkant van het spectrum oppositie voert dan is het niet meer dan
logisch voor de balans dat de PVV dat aan de rechterkant doet. Maar het lijkt mij dan ook het beste
dat het bij oppositie voeren blijft.

Btw, Wilders is ook tegen het koningshuis, dat maakt hem volgens de kwalificatie weer links.
Dus op 1 issue kun je niet iemand onder een zuil plaatsen.
pi_64217076
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 01:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, dat is het punt niet.
Vanwege de kortzichtigheid, de angst, het beperkte wereldbeeld, het gebrek aan inleving.

Gisteren reed ik met een collega rond door onze gemeente om kerstpakketjes rond te brengen. Een best mens, bereid tot helpen en meedenken en iets doen voor een ander. Niks mis mee.
Ik ben 35 jaar geleden aangekomen en ben dus import, zij is hier geboren en getogen. Toch kende ik beter de weg dan zij en was ik beter op de hoogte van nieuwbouw en verandering. Zij wilde bijna verhuizen, vanwege alle nieuwbouw en alle veranderingen.
Ik ben ook niet blij met alle vernieuwingen en er gaat veel mis. Maar ik kan het wel volgen. Zij kan het gewoon niet volgen.

Er moet ruimte zijn voor mensen die het allemaal niet kunnen volgen, zoveel is zeker. Er moet zeker rekening met hen gehouden worden. Maar ze moeten niet de orde der dingen bepalen.

Wilders word misselijk als hij een moskee ziet. Dan moet hij naar de dokter voor een pilletje of naar een psychiater voor een therapie. Niet naar de sloper of het parlement.
Als ik met mijn collega praat, probeer ik haar onrust te sussen en haar begrip bij te brengen.
Daarom is hij extreem. En rechts is hij omdat hij de invloed van vreemdelingen haat.
Helemaal eens!!

zondag 21 december 2008 @ 19:10:55 #278
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64217295
De enige strategie die echt zal werken tegen de PVV, is zorgen dat de door die partij aangekaarte problemen ophouden te bestaan. Maar aangezien ik al die slijmballen in Den Haag daar niet toe in staat acht (zeker nu niet meer, nu het geld opraakt), voorspel ik gouden tijden voor de PVV. En terecht ook: we zitten al meer dan tien jaar met de ellende en het wordt alsmaar erger in plaats van minder.

Keesje22 kan dus schreeuwen en stickertjes plakken wat hij wil, het is allemaal volkomen zinloos.
pi_64217402
quote:

[..]
pi_64228185
Zo'n film als Fitna valt ook te maken voor het Christelijke geloof. Een flinke dosis Staphorst, Urk, Amerikaanse dominees en als toetje de KKK. Beetje selectief monteren en klaar is Bassie.

Wat ik me weleens afvraag is wat de gedachtengang van Wilders is. Heeft hij nu werkelijk het idee 'we moeten het maar ff flink bashen' als een soort kruistocht. Of ziet hij zichzelf als een soort verlosser die wel zegt dat hij tegen de islam is maar in z'n achterhoofd de stichter wil zijn van een wereldwijde discussie waarin moslims wat meer aan zelfreflectie doen.

Ik krijg nooit echt hoogte van 'm..

[ Bericht 53% gewijzigd door Beathoven op 21-12-2008 23:53:19 ]
pi_64228341
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:47 schreef Beathoven het volgende:
Zo'n film als Fitna valt ook te maken voor het Christelijke geloof. Een flinke dosis Staphorst, Urk, Amerikaanse dominees en als toetje de KKK. Beetje selectief monteren en klaar is Bassie.
Zeker.

Alleen het verschil is dat het christendom wel een verlichting heeft doorgemaakt
en niet wereldwijd aanslagen pleegt op andersgelovigen.
pi_64228506
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:51 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zeker.

Alleen het verschil is dat het christendom wel een verlichting heeft doorgemaakt
Ach ik kan je verzekeren dat er meer dan genoeg christenen te vinden zijn aan wie die verlichting totaal voorbij is gegaan.
pi_64228658
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach ik kan je verzekeren dat er meer dan genoeg christenen te vinden zijn aan wie die verlichting totaal voorbij is gegaan.
Absoluut, ik verdenk ze er ook van in het huidige kabinet te zitten.
pi_64229196
quote:
Op maandag 22 december 2008 00:00 schreef Specularium het volgende:

[..]

Absoluut, ik verdenk ze er ook van in het huidige kabinet te zitten.
Die van de CU zijn dan nog relatief mild.
pi_64229753
quote:

[..]

Zeker.

Nou ja, het binnenvallen van Irak en de bedreiging van Iran gingen ook uit naam van God. Want God zag dat er olie was, God bless America and f**** the rest. Pot-ketel misschien, maar het rare is wel dat men in het verre oosten onderscheid maakt tussen Amerikanen en Europeanen en zelden over Christenen wordt gesproken terwijl Wilders 'alle' moslims op de korrel wil nemen.

Moslims kennen de verlichting niet, maar er zijn wel degelijk grote groepen te vinden die je zou kunnen omschrijven als verlicht. Het suni is eigenlijk te vergelijken met onze protestanten, de hoofddoek is daarin uit den boze en zal ook z'n invoering er niet in vinden.

Er valt te betwijfelen of de hele kern van het probleem wel bij het geloof ligt. In oost Turkije heb ik deze foto geschoten op het platteland tegen de Syrische grens. Dit joch wordt later vast en zeker PKK strijder, hij heeft absoluut niets te verliezen en goed onderwijs zal hij ook niet krijgen want z'n ouders kunnen het niet betalen.

Wij hebben dromen, wij hebben toekomst en dat heeft iedereen maar voor sommigen is dit een bodemloze put. Stel je voor dat je in zijn schoenen staat en de opdracht krijgt van een of 't andere gek om je in Istanbul op te blazen voor de eer van je volk en uit naam van God / Allah. Dat je in de hemel je ware geluk zult vinden.

Zulke mensen zijn makkelijk te manipuleren, zij zullen zo'n gek zien als de messias .Ze weten niets van de wereld.. ze weten niets van andere plaatsen en ze weten ook niets van Godsdienst, ze hebben vaak niet eens een Koran maar geloven wel dat God er is. Hun wereld gaat t/m het eigen erf.

Een parallel kun je ook trekken met het Amerikaanse leger dat de allerarmsten recruiteert met dezelfde boodschap. Nu heb je niets, in het leger krijg je alles van ons plus een goed salaris. Doe het voor Amerika, doe het voor God.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 22-12-2008 00:33:35 ]
pi_64230109
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:47 schreef Beathoven het volgende:

Wat ik me weleens afvraag is wat de gedachtengang van Wilders is. Heeft hij nu werkelijk het idee 'we moeten het maar ff flink bashen' als een soort kruistocht. Of ziet hij zichzelf als een soort verlosser die wel zegt dat hij tegen de islam is maar in z'n achterhoofd de stichter wil zijn van een wereldwijde discussie waarin moslims wat meer aan zelfreflectie doen.

Ik krijg nooit echt hoogte van 'm..
Vet van mij.
Geen van beide. Hij zegt dat hij de mensen de ogen wil openen voor het kwaadaardige karakter van de islam.
En ik zie geen reden om hem in dit geval niet op zijn woord te geloven: hij zal zelf wel het beste weten wat zijn motief is.
pi_64230176
quote:

[..]

Zeker.

Pardon?
Het nieuws gemist, de laatste 50 jaar?
pi_64231045
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:10 schreef Lemmeb het volgende:
De enige strategie die echt zal werken tegen de PVV, is zorgen dat de door die partij aangekaarte problemen ophouden te bestaan. Maar aangezien ik al die slijmballen in Den Haag daar niet toe in staat acht (zeker nu niet meer, nu het geld opraakt), voorspel ik gouden tijden voor de PVV. En terecht ook: we zitten al meer dan tien jaar met de ellende en het wordt alsmaar erger in plaats van minder.

Keesje22 kan dus schreeuwen en stickertjes plakken wat hij wil, het is allemaal volkomen zinloos.
De door mij geciteerde woorden van Balkenende zijn duidelijke taal en beloven precies wat jij aanraadt: de problemen van de mensen oplossen of althans aanpakken. En dat zonder groepen te stigmatiseren.
Ik vind Balkenende niet zo heel sterk overkomen en woorden zijn geen daden, maar hij wijst in de juiste richting. En hij staat daarin niet alleen.
En tien jaar in de ellende? Ach, ik hoor al 40 jaar dat het slecht gaat met het land vanwege dit of dat. Ik geloof niet dat het steeds slechter gaat, ik heb de indruk dat overal mensen zich inspannen om het goed te laten gaan en dat ook heel regelmatig lukt. En het is inmiddels in de Linkse Kerk ook al geen taboe meer om over kut-Marrokanen te praten.

Je kunt niet rekenen en nu laat je zien dat je ook al niet kunt lezen.
pi_64249737
quote:
Op maandag 22 december 2008 00:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nou ja, het binnenvallen van Irak en de bedreiging van Iran gingen ook uit naam van God. Want God zag dat er olie was, God bless America and f**** the rest. Pot-ketel misschien, maar het rare is wel dat men in het verre oosten onderscheid maakt tussen Amerikanen en Europeanen en zelden over Christenen wordt gesproken terwijl Wilders 'alle' moslims op de korrel wil nemen.

Moslims kennen de verlichting niet, maar er zijn wel degelijk grote groepen te vinden die je zou kunnen omschrijven als verlicht. Het suni is eigenlijk te vergelijken met onze protestanten, de hoofddoek is daarin uit den boze en zal ook z'n invoering er niet in vinden.

Er valt te betwijfelen of de hele kern van het probleem wel bij het geloof ligt. In oost Turkije heb ik deze foto geschoten op het platteland tegen de Syrische grens. Dit joch wordt later vast en zeker PKK strijder, hij heeft absoluut niets te verliezen en goed onderwijs zal hij ook niet krijgen want z'n ouders kunnen het niet betalen.

Wij hebben dromen, wij hebben toekomst en dat heeft iedereen maar voor sommigen is dit een bodemloze put. Stel je voor dat je in zijn schoenen staat en de opdracht krijgt van een of 't andere gek om je in Istanbul op te blazen voor de eer van je volk en uit naam van God / Allah. Dat je in de hemel je ware geluk zult vinden.

Zulke mensen zijn makkelijk te manipuleren, zij zullen zo'n gek zien als de messias .Ze weten niets van de wereld.. ze weten niets van andere plaatsen en ze weten ook niets van Godsdienst, ze hebben vaak niet eens een Koran maar geloven wel dat God er is. Hun wereld gaat t/m het eigen erf.

Een parallel kun je ook trekken met het Amerikaanse leger dat de allerarmsten recruiteert met dezelfde boodschap. Nu heb je niets, in het leger krijg je alles van ons plus een goed salaris. Doe het voor Amerika, doe het voor God.
Ik zou het zelf niet beter hebben kunnen zeggen.
  maandag 22 december 2008 @ 17:12:00 #290
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64250177
quote:
Op maandag 22 december 2008 00:37 schreef Kees22 het volgende:
Je kunt niet rekenen en nu laat je zien dat je ook al niet kunt lezen.
Jij bent en blijft de zwakste schakel op dit forum, met je incoherente, bijna seniele posts. Dat je dat even niet vergeet.
pi_64250202
Nothing to see here, carry on
pi_64251445
quote:

[..]

Want verandering is per definitie goed?
pi_64256198
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij bent en blijft de zwakste schakel op dit forum, met je incoherente, bijna seniele posts. Dat je dat even niet vergeet.
Nou, nou, nou.
  maandag 22 december 2008 @ 20:12:00 #294
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64256264
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:10 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Nou, nou, nou.
Tsja, wie kaatst...
  Moderator maandag 22 december 2008 @ 20:36:07 #295
236264 crew  capricia
pi_64257246
quote:

[..]

Heerlijk inhoudelijk, Lemmeb. Echt wat ik van je gewend ben...
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 22 december 2008 @ 20:57:32 #296
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64258145
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Heerlijk inhoudelijk, Lemmeb. Echt wat ik van je gewend ben...
Nee, roepen dat een andere user niet kan rekenen en niet kan lezen, dat is lekker inhoudelijk.

Kijk je überhaupt wel waarop ik reageer? Zal wel niet, jij bent immers die fascist die andere users met een mening die je niet aanstaat het liefste monddood wil maken. Daar moet uiteraard alles voor wijken.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lemmeb op 22-12-2008 21:03:13 ]
pi_64264415
quote:

[..]

Ik kreeg even de slappe lach!
pi_64264557
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:54 schreef nikk het volgende:

[..]

Want verandering is per definitie goed?
Nee, verandering is helemaal niet per definitie goed.
Maar behoud evenmin.
En ik ben agnost, dus ook niet zo blij met religie en al helemaal niet met vroomheid.

Maar echt veel argumenten heeft Wilders niet, behalve dan dat hij misselijk wordt van het zien van een moskee. Met Fitna laat hij heel goed zien op welk primitief niveau hij over de islam denkt.
  dinsdag 23 december 2008 @ 13:56:21 #299
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64282766
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik kreeg even de slappe lach!
Da's meestal al hè met demente bejaarden. Die kunnen alleen nog maar schaterlachen en op de tafel timmeren. Ter compensatie, omdat ze de wereld om hen heen niet meer begrijpen.
  zondag 28 december 2008 @ 18:04:22 #300
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_64436654
Geert Wilders met een extreemrechts stempel is een godsgeschenk voor Nederland. Als hij nog eens in het buitenland optreedt, wordt er altijd bij vermeld dat hij door een vooraanstaand bureau omschreven wordt als extreemrechts. Hij komt in een rijtje De Winter, Haider en LePen. Niemand die hem nog serieus neemt.

Ik kan me in de criteria ook wel vinden. Niet alleen inhoudelijk, maar ook over de vorm van zijn partij. Hij is een volslagen ongeleid projectiel. Hij hoeft zich aan niemand te verantwoorden en kan alles roepen. Hij is de baas. Dan stem je als kiezer dus tegen democratie.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  Moderator zondag 28 december 2008 @ 18:21:42 #301
236264 crew  capricia
pi_64437170
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:04 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Ik kan me in de criteria ook wel vinden. Niet alleen inhoudelijk, maar ook over de vorm van zijn partij. Hij is een volslagen ongeleid projectiel. Hij hoeft zich aan niemand te verantwoorden en kan alles roepen. Hij is de baas. Dan stem je als kiezer dus tegen democratie.
Is dat leiderschapsprinicipe ook niet een van de kenmerken?
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')