Denk je.... veel kapitalistische economie nog onder de fascistische regimes van de vorige eeuw... net zoals die combinatie mogelijk is in China en Singapore van nu..quote:Op zondag 14 december 2008 22:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar dan ben ik het vooral met je eens dat de totalitaire regimes van de afgelopen eeuw absoluut geen liberaal economisch beleid voerden.
China is idd een voorbeeld.quote:Op zondag 14 december 2008 22:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Denk je.... veel kapitalistische economie nog onder de fascistische regimes van de vorige eeuw... net zoals die combinatie mogelijk is in China en Singapore van nu..
China is de grootste kapitalistische dictatuur ..ooit..
okee dus je erkent... dat een kapitalistische economie en dictatuur kunnen samengaan...quote:Op zondag 14 december 2008 22:33 schreef sneakypete het volgende:
. Maar het is juist de toegenomen ruimte voor vrije markten die China in rap tempo laat opbloeien tot een economie van wereldniveau,
Ooit wat?quote:Op zondag 14 december 2008 22:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
China is de grootste kapitalistische dictatuur ..ooit..
Maar de meeste reacties zijn dan weer om te huilen.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:48 schreef capricia het volgende:
"De NSB was democratisch vergeleken met de PVV"
![]()
Ja. Ik vind het ook wel wat triest. De reacties van de mensen hier.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar de meeste reacties zijn dan weer om te huilen.
Dat ook. Maar ik bedoelde die reacties op die column in de Volkskrant.quote:Op donderdag 18 december 2008 22:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik vind het ook wel wat triest. De reacties van de mensen hier.
Omdat ze niet stroken met jouw beeld van wat iets is?quote:Op donderdag 18 december 2008 22:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik vind het ook wel wat triest. De reacties van de mensen hier.
Nee, dat is het punt niet.quote:Op vrijdag 19 december 2008 00:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat ze niet stroken met jouw beeld van wat iets is?
Mee eens, maar daar moet een kanttekening bij.quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:30 schreef Kees22 het volgende:
Ter aanvulling: Balkenende was vanavond bij Pauw en Witteman en hij was sterk. *zei hij met tegenzin*
Over Wilders:
Het is duidelijk dat we misstanden en misdragingen moeten aanpakken. Onze normen en waarden staan niet toe dat iemand de hulpdiensten aanvalt.
Maar het is evenzeer duidelijk, dat we niet hele bevolkingsgroepen uit kunnen sluiten van de samenleving. En opruiende taal in die richting kunnen we niet goedkeuren.
Helemaal eens!!quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat is het punt niet.
Vanwege de kortzichtigheid, de angst, het beperkte wereldbeeld, het gebrek aan inleving.
Gisteren reed ik met een collega rond door onze gemeente om kerstpakketjes rond te brengen. Een best mens, bereid tot helpen en meedenken en iets doen voor een ander. Niks mis mee.
Ik ben 35 jaar geleden aangekomen en ben dus import, zij is hier geboren en getogen. Toch kende ik beter de weg dan zij en was ik beter op de hoogte van nieuwbouw en verandering. Zij wilde bijna verhuizen, vanwege alle nieuwbouw en alle veranderingen.
Ik ben ook niet blij met alle vernieuwingen en er gaat veel mis. Maar ik kan het wel volgen. Zij kan het gewoon niet volgen.
Er moet ruimte zijn voor mensen die het allemaal niet kunnen volgen, zoveel is zeker. Er moet zeker rekening met hen gehouden worden. Maar ze moeten niet de orde der dingen bepalen.
Wilders word misselijk als hij een moskee ziet. Dan moet hij naar de dokter voor een pilletje of naar een psychiater voor een therapie. Niet naar de sloper of het parlement.
Als ik met mijn collega praat, probeer ik haar onrust te sussen en haar begrip bij te brengen.
Wat Wilders zou doen, is haar onrust nog opjagen. Tot ze op tilt slaat.
Daarom is hij extreem. En rechts is hij omdat hij de invloed van vreemdelingen haat.
quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wilders word misselijk als hij een moskee ziet. Dan moet hij naar de dokter voor een pilletje of naar een psychiater voor een therapie. Niet naar de sloper of het parlement.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |