abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63938382
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoezo? PVV mag best blijven hoor. Kunnen we tenminste zien hoe groot het rechts extremisme is!
Anders zet je even een andere plaat op. Deze blijft hangen.
pi_63938557
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:43 schreef Specularium het volgende:

[..]

Anders zet je even een andere plaat op. Deze blijft hangen.
Anders hou je even je mond, als je alleen maar op users kunt reageren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63938623
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Anders hou je even je mond, als je alleen maar op users kunt reageren.
Daar is een forum voor lijkt me.
pi_63938683
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daar is een forum voor lijkt me.
De meeste mensen hier reageren op posts, stellingen, meningen etc.
Dat jij beaamt dat je op users reageert, zegt genoeg...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63938789
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:54 schreef capricia het volgende:

[..]

De meeste mensen hier reageren op posts, stellingen, meningen etc.
Dat jij beaamt dat je op users reageert, zegt genoeg...
Ik reageer op jouw post. Dus op jou. Een user.

Waarom is de PVV dan precies extreem rechts?
pi_63938831
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik reageer op jouw post. Dus op jou. Een user.

Waarom is de PVV dan precies extreem rechts?
Omdat het voldoet aan diverse kenmerken van een extreem rechtse partij, zoals duidelijk gebleken is uit het onderzoek.
Waarom is dat zo erg?
En waarom vind jij dan van niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63938840
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Linksom of rechtsom, de PVV moet down.

Ben je nu echt zo naïef, of doe je maar alsof? Ik vermoed het laatste.
Ik hou me niet bezig met complottheorieën, maar ik wil wel even kwijt welke organisatie hebben samengewerkt met de totstandkoming van dit onderzoek. Dat zijn onder andere de AIVD, het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie van het Openbaar Ministerie, de Commissie Gelijke Behandeling, Onderzoeksgroep Kafka, het Instituut voor multiculturele ontwikkeling forum, de Rotterdamse Anti Discriminatie Actie Raad, het Amsterdamse Meldpunt Discriminatie, het Haagse Bureau Discriminatie, etc. (Monitor2008 - blz. 15).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 11 december 2008 @ 18:11:09 #258
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63939088
Ik ben zelf ook niet zo van de complottheorieën.

Laten we zeggen dat er onder een substantieel deel van de bevolking in Nederland (ook wel de "politiek correcte gemeente (PCG)" genoemd) een sterk gevoel van onbehagen heerst als het gaat om de PVV. Dit substantiële deel van de bevolking deelt ook nog eens de lakens uit bij allerhande, voor het merendeel gouvernementele organisaties, die direct of indirect, veel of weinig, iets te maken denken te hebben met wat door datzelfde substantiële deel van de bevolking gezien wordt als "racisme- en discriminatiebestrijding".

Deze organisaties delen dus een gemeenschappelijk doel, en het is dus helemaal niet zo gek dat zij hun krachten bundelen. Dat heeft verder niks te maken met een vooropgezet plan dat neigt naar een complot, dat is gewoon de manier waarop dit soort dingen gaan als een bepaalde meerderheid van gelijkgestemden het lang voor het zeggen heeft gehad (en in feite nog steeds voor het zeggen heeft).
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_63939116
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat het voldoet aan diverse kenmerken van een extreem rechtse partij, zoals duidelijk gebleken is uit het onderzoek.
Waarom is dat zo erg?
En waarom vind jij dan van niet?
Welke kenmerken dan? En waarom is dat onderzoek doorslaggevend en waarheidsgetrouw?

Wilders heeft het bijvoorbeeld, in tegenstelling tot Janmaat, nooit gehad over het compleet
verwijderen van hele bevolkingsgroepen omdat ze getint zijn. Of dat de hele multiculturele samenleving
moet worden afgeschaft.

Hij is een stuk selectiever en beperkt zich tot de overlastgevers, dat die toevallig vaak bij dezelfde
bevolkingsgroep horen, dat is nu net niet de schuld van Wilders.
pi_63939204
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:12 schreef Specularium het volgende:

[..]

Welke kenmerken dan? En waarom is dat onderzoek doorslaggevend en waarheidsgetrouw?

Wilders heeft het bijvoorbeeld, in tegenstelling tot Janmaat, nooit gehad over het compleet
verwijderen van hele bevolkingsgroepen omdat ze getint zijn. Of dat de hele multiculturele samenleving
moet worden afgeschaft.

Hij is een stuk selectiever en beperkt zich tot de overlastgevers, dat die toevallig vaak bij dezelfde
bevolkingsgroep horen, dat is nu net niet de schuld van Wilders.
Nee, vertel jij nu maar eerst een wat meer. Waarom vind jij dat de PVV geen rechts-extreme partij is? Op welke punten deugt het onderzoek niet volgens jou?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63939229
Al die kneuzen gisteren bij NOVA die aangifte hadden gedaan tegen Wilders wegens het aanzetten tot discriminatie en haat. Los van de vraag of dat zo is begrijp ik niet waar die mensen zich bang/druk over maken. Het verhaal van extreem-rechts en vreemdelingenhaat is flinterdun, met een paar tegenargumenten prik je er zo door heen, waar ben je bang voor? Geen vertrouwen in je eigen verhaal daar zijn deze aangiften een uiting van.
pi_63939262
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, vertel jij nu maar eerst een wat meer. Waarom vind jij dat de PVV geen rechts-extreme partij is? Op welke punten deugt het onderzoek niet volgens jou?
Ik heb net wat dingen neergezet, reageer daar dan op.
pi_63939393
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:18 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik heb net wat dingen neergezet, reageer daar dan op.
Kan hier wel een heel betoog neer gaan zetten, en dan weet ik dat iedereen over ieder klein voorbeeldje valt. Dus dat doe ik niet.
Maar wat ik duidelijk vind in het rapport waarom de PVV een rechts extreme partij is, is dit (en ik citeer uit het rapport):
quote:
Met haar standpunten over het ‘eigene’ en het ‘vreemde’ schaart de pvv
zich in wat door Mudde is aangeduid als de extreemrechtse partijfamilie.
Het gaat om een reeks partijen die, ondanks individuele verschillen, een
overeenkomstige ideologie hebben waarin een nationalistische oriëntatie,
xenofobie (afkeer van het vreemde) en law and order-denken een belangrijke
plaats innemen.
Daarnaast dit:
quote:
Een niet onbelangrijk gevolg van de huidige organisatiestructuur van de
pvv is dat de partij er geen interne democratie op nahoudt en de leiding
dus neerkomt op een eigentijdse vorm van autoritair leidersbeginsel.
En dan hierbij alle uitingen van Wilders over zijn Islamfobie.

Dus angst voor vreemdelingen + je eigen volk eerst gedachte + het sterke leiderschapsprincipe wat niet van democratie getuigd. Dat is voor mij het voornaamste.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63939412
Specularium, ben oprecht geinteresseerd in je mening (we hebben al vaker wat gediscusseerd). Maar ik ga eerst eten. Dus doe rustig aan met je antwoord!!!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63939523
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Gisteren was er over dit nieuws een interessante reportage bij Netwerk:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=8425350&md5=efff9c6cef70b577ef66c83b83131972

Daarin weerlegde rechtsgeleerde Afshin Ellian het onderzoek van het monitor op alle punten. Hij vertelde dat het rapport inhoudelijk niets meer bracht dan wat er in de kranten heeft gestaan en niet objectief is.

Waar het op neerkwam is dat de uitspraken van de PVV zonder alle retoriek vergelijkbaar zijn met die van bijvoorbeeld de CDA of VVD. En dat zou betekenen dat volgens de maatstaven van het monitor ook die partijen extreem rechts zijn.

Om een voorbeeld te nomen is de maatstaaf of Wilders extreem rechts zou aantrekken. Bolkestein heeft toendertijd 5 zetels gekregen toen die bij Jan Maat weggingen. Daarop werd Bolkestein toch ook niet extreem rechts genoemd.
pi_63939859
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:32 schreef Roux het volgende:

[..]

Gisteren was er over dit nieuws een interessante reportage bij Netwerk:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=8425350&md5=efff9c6cef70b577ef66c83b83131972

Daarin weerlegde rechtsgeleerde Afshin Ellian het onderzoek van het monitor op alle punten. Hij vertelde dat het rapport inhoudelijk niets meer bracht dan wat er in de kranten heeft gestaan en niet objectief is.

Waar het op neerkwam is dat de uitspraken van de PVV zonder alle retoriek vergelijkbaar zijn met die van bijvoorbeeld de CDA of VVD. En dat zou betekenen dat volgens de maatstaven van het monitor ook die partijen extreem rechts zijn.

Om een voorbeeld te nomen is de maatstaaf of Wilders extreem rechts zou aantrekken. Bolkestein heeft toendertijd 5 zetels gekregen toen die bij Jan Maat weggingen. Daarop werd Bolkestein toch ook niet extreem rechts genoemd.
Dat was helemaal niet de maatstaf, dat was een constatering. Alleen al daaruit kan ik concluderen dat Afshin Ellian een matig denker is.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 11 december 2008 @ 18:46:56 #267
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_63939863
Wilders slachtoffer van pseudowetenschappers

Bron
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_63940078
Ze trappen inderdaad nogal een open deur in . Hij weet net iets beter de echte gekken buiten de deur te houden dan de andere extreem rechtse groeperingen maar daarmee houdt het ook wel op .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_63940131
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat was helemaal niet de maatstaf, dat was een constatering. Alleen al daaruit kan ik concluderen dat Afshin Ellian een matig denker is.
Ik zeg niet dat het dé maatstaaf is maar een van de maatstaven waarop het rapport is gebaseerd. Het onderzoek is verricht op basis van een aantal maatstaven die volgens het monitor aantoonbaar zijn.

Als je andere partijen langs dezelfde maatstaven legt kom je er dus op uit dat ook die partijen onder de noemer "extreem rechts" zullen vallen.
pi_63940383
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het ging om de magneetfunctie; de aantrekkingskracht die de partij uitoefent op ‘radicalen’, personen die blijk hebben gegeven van uitgesproken extreemrechtse sympathieën, zoals dit is uitgelegd in de Monitor, te duiden met een ander voorbeeld.
Iedereen was blij dat destijds vijf zetels van Janmaat naar de VVD van Bolkesteijn gingen, terwijl dat geenszins aanleiding gaf Bolkesteijn te kwalificeren als extreemrechts.
Dit argument van van Donselaar is dus boterzacht. Dat lijkt me evident.
pi_63940384
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik hou me niet bezig met complottheorieën, maar ik wil wel even kwijt welke organisatie hebben samengewerkt met de totstandkoming van dit onderzoek. Dat zijn onder andere de AIVD, het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie van het Openbaar Ministerie, de Commissie Gelijke Behandeling, Onderzoeksgroep Kafka, het Instituut voor multiculturele ontwikkeling forum, de Rotterdamse Anti Discriminatie Actie Raad, het Amsterdamse Meldpunt Discriminatie, het Haagse Bureau Discriminatie, etc. (Monitor2008 - blz. 15).
Ja en???
pi_63940411
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:46 schreef ES57 het volgende:
Wilders slachtoffer van pseudowetenschappers

Bron
Dat is de neiuwe politieke correctheid. Alles wat kritisch is op rechts, deugt niet, is fout enz.

Valt me vies van Elsevier tegen dat ze extreem-rechts zo enorm verdedigen.
pi_63940445
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is de neiuwe politieke correctheid. Alles wat kritisch is op rechts, deugt niet, is fout enz.

Héé?! Nu niet gaan huilen, hè?
Daar word ik ook verdrietig van.
pi_63940446
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit gaat weer een herhaling van zetten worden, waarna jij dan weer, over hetgeen ik in deze discussie te berde breng, 'constateert' dat het cliché en flauw is.
Uhm, je weigert een antwoord te geven op een heel simpele vraag. Dat is veelzeggend. Zeg gewoon ja of nee.

Vind jij Wilders extreem-rechts?
pi_63940462
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Uhm, je weigert een antwoord te geven op een heel simpele vraag. Dat is veelzeggend. Zeg gewoon ja of nee.

Vind jij Wilders extreem-rechts?
Bekijk het even, Jaap.
pi_63940480
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Héé?! Nu niet gaan huilen, hè?
Daar word ik ook verdrietig van.
Wat voor kleur hebben jouw tranen?
pi_63940493
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bekijk het even, Jaap.
Aaaah sterk, aaaahikwordgek is gereincarneerd. Hij gaat namen noemen

Geef gewoon antwoord lieverd.
pi_63940521
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat voor kleur hebben jouw tranen?
Rood. Vind je dat goed?
pi_63940530
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:54 schreef du_ke het volgende:
Ze trappen inderdaad nogal een open deur in . Hij weet net iets beter de echte gekken buiten de deur te houden dan de andere extreem rechtse groeperingen maar daarmee houdt het ook wel op .
Andre Krouwel (ja die politicoloog) gaf gisteren op BNR ook aan dat hij de kwalificaties in rapport buitensporig en onzin vind. Verder is het natuurlijk verdacht dat dit rapport mede tot stand is gekomen via de Anne-Frank stichting.
pi_63940562
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Aaaah sterk, aaaahikwordgek is gereincarneerd. Hij gaat namen noemen

Geef gewoon antwoord lieverd.
Lees gewoon terug, luilak.
pi_63940822
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Die heb ik ook al gezien. Ben ik nu SS-cher?
Ben je lang, blond en blauwe ogen?

Oh nee, laat die eisen maar vallen, Himmler voldeed daar toch ook niet aan.

Conclusie: je bent SS-cher
pi_63940848
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:54 schreef du_ke het volgende:
Dat is wel de conclussie van het rapport in een samenvatting van 1 zin.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63940883
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Elsevier
Neemt het toch altijd op voor rechts?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63940909
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Andre Krouwel (ja die politicoloog) gaf gisteren op BNR ook aan dat hij de kwalificaties in rapport buitensporig en onzin vind. Verder is het natuurlijk verdacht dat dit rapport mede tot stand is gekomen via de Anne-Frank stichting.
Want?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63941003
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Want?
Er zijn inmiddels genoeg argumenten genoemd (ook in het andere topic).
pi_63941008
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Verder is het natuurlijk verdacht dat dit rapport mede tot stand is gekomen via de Anne-Frank stichting.
Ah want Hitler was niet extreem rechts zeker?

De Duitsers maakten grappen toen ze het Jodendom vergasten?
pi_63941049
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Elsevier
Neemt het toch altijd op voor rechts?
Wanneer heeft in de Elsevier voor het laatst een betoog van Constant Kusters gestaan? Of probeer je nu te zeggen dat Wilders toch gewoon rechts is?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_63941081
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah want Hitler was niet extreem rechts zeker?

De Duitsers maakten grappen toen ze het Jodendom vergasten?
Hitler wilde het kapitaal en de productiemiddelen van een kleine groep Joden afpakken en aanwenden voor de gemeenschap van het Groot-Duitse Rijk.

Typerende kenmerk van extreem-rechts, inderdaad.
pi_63941087
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er zijn inmiddels genoeg argumenten genoemd (ook in het andere topic).
Geef eens een argumentatie tegen de anne frank stichting dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63941124
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Geef eens een argumentatie tegen de anne frank stichting dan?
Ga jij nu eerst eens in op de inhoudelijke punten tegen het rapport die doorspekt staan in deze topic en het andere topic!
pi_63941135
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:34 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wanneer heeft in de Elsevier voor het laatst een betoog van Constant Kusters gestaan? Of probeer je nu te zeggen dat Wilders toch gewoon rechts is?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt de elsevier niet links of in het midden plaatsen...blijft er nog 1 kant over..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63941149
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hitler wilde het kapitaal en de productiemiddelen van een kleine groep Joden afpakken en aanwenden voor de gemeenschap van het Groot-Duitse Rijk.

Typerend extreem-rechts, inderdaad.
Een bevolkingsgroep om z'n geloof verbannen/ uitsluiten/ doden etc is inderdaad extreem rechts. Dat klopt.
pi_63941160
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ga jij nu eerst in op de inhoudelijke punten tegen het rapport die doorspekt staan in deze topic en het andere topic!
Dat heb ik hierboven gedaan...beter lezen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63941198
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ga jij nu eerst eens in op de inhoudelijke punten tegen het rapport die doorspekt staan in deze topic en het andere topic!
Het is wel degelijk relevant dat de vraag waarom de medewerking van de Anne Frank stichting aan een onderzoek zo verdacht is beantwoord gaat worden.
pi_63941202
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een bevolkingsgroep om z'n geloof verbannen/ uitsluiten/ doden etc is inderdaad extreem rechts. Dat klopt.
Hoe noem je dat punt dat ik zojuist ter berde bracht, omdat je nu ineens over iets anders begint?
pi_63941210
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is wel degelijk relevant dat de vraag waarom de medewerking van de Anne Frank stichting aan een onderzoek zo verdacht is beantwoord gaat worden.
Nou, dan wachten we daarop.
pi_63941219
quote:

[..]

Precies.
Ben het helemaal met je eens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63941239
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:39 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nou, dan wachten we daarop.
Ja, we wachten op jou.
Waarom is de Anne Frank stichting zo verdacht?
Ik snap hem niet...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63941332
quote:

[..]

Stalin, Pol Pot, Mao Zedong zijn volgens deze definiëring extreem-rechts.

Dit is nieuw voor mij. Daar moet ik nog even aan wennen, denk ik.
pi_63941398
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:39 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoe noem je dat punt dat ik zojuist ter berde bracht, omdat je nu ineens over iets anders begint?
Je posts doen vermoeden dat je Hitler en consorten ook niet extreem rechts vond omdat de van de Joden geroofde goederen zogenaamd ten bate kwamen van het Duitse rijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')