Anders zet je even een andere plaat op. Deze blijft hangen.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo? PVV mag best blijven hoor. Kunnen we tenminste zien hoe groot het rechts extremisme is!
Anders hou je even je mond, als je alleen maar op users kunt reageren.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Anders zet je even een andere plaat op. Deze blijft hangen.
Daar is een forum voor lijkt me.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Anders hou je even je mond, als je alleen maar op users kunt reageren.
De meeste mensen hier reageren op posts, stellingen, meningen etc.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daar is een forum voor lijkt me.
Ik reageer op jouw post. Dus op jou. Een user.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:54 schreef capricia het volgende:
[..]
De meeste mensen hier reageren op posts, stellingen, meningen etc.
Dat jij beaamt dat je op users reageert, zegt genoeg...![]()
Omdat het voldoet aan diverse kenmerken van een extreem rechtse partij, zoals duidelijk gebleken is uit het onderzoek.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik reageer op jouw post. Dus op jou. Een user.
Waarom is de PVV dan precies extreem rechts?
Ik hou me niet bezig met complottheorieën, maar ik wil wel even kwijt welke organisatie hebben samengewerkt met de totstandkoming van dit onderzoek. Dat zijn onder andere de AIVD, het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie van het Openbaar Ministerie, de Commissie Gelijke Behandeling, Onderzoeksgroep Kafka, het Instituut voor multiculturele ontwikkeling forum, de Rotterdamse Anti Discriminatie Actie Raad, het Amsterdamse Meldpunt Discriminatie, het Haagse Bureau Discriminatie, etc. (Monitor2008 - blz. 15).quote:Op donderdag 11 december 2008 17:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.Linksom of rechtsom, de PVV moet down.
Ben je nu echt zo naïef, of doe je maar alsof? Ik vermoed het laatste.
Welke kenmerken dan? En waarom is dat onderzoek doorslaggevend en waarheidsgetrouw?quote:Op donderdag 11 december 2008 18:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat het voldoet aan diverse kenmerken van een extreem rechtse partij, zoals duidelijk gebleken is uit het onderzoek.
Waarom is dat zo erg?
En waarom vind jij dan van niet?
Nee, vertel jij nu maar eerst een wat meer. Waarom vind jij dat de PVV geen rechts-extreme partij is? Op welke punten deugt het onderzoek niet volgens jou?quote:Op donderdag 11 december 2008 18:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Welke kenmerken dan? En waarom is dat onderzoek doorslaggevend en waarheidsgetrouw?
Wilders heeft het bijvoorbeeld, in tegenstelling tot Janmaat, nooit gehad over het compleet
verwijderen van hele bevolkingsgroepen omdat ze getint zijn. Of dat de hele multiculturele samenleving
moet worden afgeschaft.
Hij is een stuk selectiever en beperkt zich tot de overlastgevers, dat die toevallig vaak bij dezelfde
bevolkingsgroep horen, dat is nu net niet de schuld van Wilders.
Ik heb net wat dingen neergezet, reageer daar dan op.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, vertel jij nu maar eerst een wat meer. Waarom vind jij dat de PVV geen rechts-extreme partij is? Op welke punten deugt het onderzoek niet volgens jou?
Kan hier wel een heel betoog neer gaan zetten, en dan weet ik dat iedereen over ieder klein voorbeeldje valt. Dus dat doe ik niet.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik heb net wat dingen neergezet, reageer daar dan op.
Daarnaast dit:quote:Met haar standpunten over het ‘eigene’ en het ‘vreemde’ schaart de pvv
zich in wat door Mudde is aangeduid als de extreemrechtse partijfamilie.
Het gaat om een reeks partijen die, ondanks individuele verschillen, een
overeenkomstige ideologie hebben waarin een nationalistische oriëntatie,
xenofobie (afkeer van het vreemde) en law and order-denken een belangrijke
plaats innemen.
En dan hierbij alle uitingen van Wilders over zijn Islamfobie.quote:Een niet onbelangrijk gevolg van de huidige organisatiestructuur van de
pvv is dat de partij er geen interne democratie op nahoudt en de leiding
dus neerkomt op een eigentijdse vorm van autoritair leidersbeginsel.
Gisteren was er over dit nieuws een interessante reportage bij Netwerk:quote:Op donderdag 11 december 2008 18:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, vertel jij nu maar eerst een wat meer. Waarom vind jij dat de PVV geen rechts-extreme partij is? Op welke punten deugt het onderzoek niet volgens jou?
Dat was helemaal niet de maatstaf, dat was een constatering. Alleen al daaruit kan ik concluderen dat Afshin Ellian een matig denker is.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:32 schreef Roux het volgende:
[..]
Gisteren was er over dit nieuws een interessante reportage bij Netwerk:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=8425350&md5=efff9c6cef70b577ef66c83b83131972
Daarin weerlegde rechtsgeleerde Afshin Ellian het onderzoek van het monitor op alle punten. Hij vertelde dat het rapport inhoudelijk niets meer bracht dan wat er in de kranten heeft gestaan en niet objectief is.
Waar het op neerkwam is dat de uitspraken van de PVV zonder alle retoriek vergelijkbaar zijn met die van bijvoorbeeld de CDA of VVD. En dat zou betekenen dat volgens de maatstaven van het monitor ook die partijen extreem rechts zijn.
Om een voorbeeld te nomen is de maatstaaf of Wilders extreem rechts zou aantrekken. Bolkestein heeft toendertijd 5 zetels gekregen toen die bij Jan Maat weggingen. Daarop werd Bolkestein toch ook niet extreem rechts genoemd.
Ik zeg niet dat het dé maatstaaf is maar een van de maatstaven waarop het rapport is gebaseerd. Het onderzoek is verricht op basis van een aantal maatstaven die volgens het monitor aantoonbaar zijn.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was helemaal niet de maatstaf, dat was een constatering. Alleen al daaruit kan ik concluderen dat Afshin Ellian een matig denker is.
Het ging om de magneetfunctie; de aantrekkingskracht die de partij uitoefent op ‘radicalen’, personen die blijk hebben gegeven van uitgesproken extreemrechtse sympathieën, zoals dit is uitgelegd in de Monitor, te duiden met een ander voorbeeld.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was helemaal niet de maatstaf, dat was een constatering. Alleen al daaruit kan ik concluderen dat Afshin Ellian een matig denker is.
Ja en???quote:Op donderdag 11 december 2008 18:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik hou me niet bezig met complottheorieën, maar ik wil wel even kwijt welke organisatie hebben samengewerkt met de totstandkoming van dit onderzoek. Dat zijn onder andere de AIVD, het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie van het Openbaar Ministerie, de Commissie Gelijke Behandeling, Onderzoeksgroep Kafka, het Instituut voor multiculturele ontwikkeling forum, de Rotterdamse Anti Discriminatie Actie Raad, het Amsterdamse Meldpunt Discriminatie, het Haagse Bureau Discriminatie, etc. (Monitor2008 - blz. 15).
Dat is de neiuwe politieke correctheid. Alles wat kritisch is op rechts, deugt niet, is fout enz.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:46 schreef ES57 het volgende:
Wilders slachtoffer van pseudowetenschappers
Bron
Héé?! Nu niet gaan huilen, hè?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is de neiuwe politieke correctheid. Alles wat kritisch is op rechts, deugt niet, is fout enz.
Valt me vies van Elsevier tegen dat ze extreem-rechts zo enorm verdedigen.
Uhm, je weigert een antwoord te geven op een heel simpele vraag. Dat is veelzeggend. Zeg gewoon ja of nee.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit gaat weer een herhaling van zetten worden, waarna jij dan weer, over hetgeen ik in deze discussie te berde breng, 'constateert' dat het cliché en flauw is.
Bekijk het even, Jaap.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Uhm, je weigert een antwoord te geven op een heel simpele vraag. Dat is veelzeggend. Zeg gewoon ja of nee.
Vind jij Wilders extreem-rechts?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |