abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63945746
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Kan hier wel een heel betoog neer gaan zetten, en dan weet ik dat iedereen over ieder klein voorbeeldje valt. Dus dat doe ik niet.
Maar wat ik duidelijk vind in het rapport waarom de PVV een rechts extreme partij is, is dit (en ik citeer uit het rapport):
[..]

Dus angst voor vreemdelingen + je eigen volk eerst gedachte + het sterke leiderschapsprincipe wat niet van democratie getuigd. Dat is voor mij het voornaamste.
De termen vreemdelingenhaat en xenofobie gaan mij bij Wilders echt te ver.
Omdat een aantal moslims er over de hele wereld en in toenemende mate een rotzooi van maken
door middel van geweld en terreur, is Wilders een racist omdat hij dit aankaart en er iets tegen wil doen?
Dit is niet eens de definitie van racisme.

En wat betreft eigen volk eerst (ook weer zo'n retro term), als je in Nederland gewoon je best doet hoor je bij dat volk. Doe je dat niet hoor je er niet bij, maar degene die wel hun best doen hebben voorrang.
Dan heb ik het puur over de wet. Zo raar is dat toch niet? Meedoen of wegwezen.

Het enige twijfelachtige vind ik inderdaad het systeem waarop de PVV in elkaar zit.
Zou kunnen dat het is gedaan om LPF achtige toestanden uit te sluiten. Maar dat weet ik niet.

Mijn partij is het niet, maar ik noem het geen extreemrechts. Zoals ik al eerder zei, dat zijn de jongens
van de NVU.
pi_63945876
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:13 schreef Specularium het volgende:

[..]

Een Nederland zonder migranten als z'n Utopia zien komt toch wel een eind in die richting naar mijn idee..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_63945919
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:13 schreef Specularium het volgende:

[..]

Omdat een aantal moslims er over de hele wereld en in toenemende mate een rotzooi van maken
door middel van geweld en terreur, is Wilders een racist omdat hij dit aankaart en er iets tegen wil doen?
Dit is niet eens de definitie van racisme.

En wat betreft eigen volk eerst (ook weer zo'n retro term), als je in Nederland gewoon je best doet hoor je bij dat volk. Doe je dat niet hoor je er niet bij, maar degene die wel hun best doen hebben voorrang.
Dan heb ik het puur over de wet. Zo raar is dat toch niet? Meedoen of wegwezen.

Het enige twijfelachtige vind ik inderdaad het systeem waarop de PVV in elkaar zit.
Zou kunnen dat het is gedaan om LPF achtige toestanden uit te sluiten. Maar dat weet ik niet.

Mijn partij is het niet, maar ik noem het geen extreemrechts. Zoals ik al eerder zei, dat zijn de jongens
van de NVU.
Je gaat nou precies de mist in, waar veel PVV kiezers (ook) ingaan.

"Hij benoemt de problemen met moslims in de wereld en wil er iets tegen doen".

Ten eerste het probleem van de hangjeugd heeft 0 verband met het terrorisme. Echt ideologen zijn die hangjongeren niet namelijk, ze neuken en blowen er op los net als de Nederlandse jeugd.

Ten tweede: Wilders heeft een aantal zal racistische uitlatingen gedaan. Misschien boeien die jou niet aangezien je geen moslim bent.
Maar het lijkt mij niet fijn om uitgezet te worden als een familielid van mij een delict begaat. Dat is niets minder dan racistisch.

Radicaal islamisme en terrorisme worden door de huidige overheden ook aangepakt en veel beter dan Wilders dat zou doen. Alleen dat zijn dingen (islamisme, terrorisme)waar de overweldigende meerderheid van de moslims niets mee van doen heeft.

Verder ontwijkt Wilders het stellig om het over de "gewone" moslim te hebben. Die bestaat niet. Hij ontwijkt iedere vraag over moslims die het wel gaat doen. Het lijkt zelfs een soort ontkenning. Moet je eens opletten(ja ik was ook op met enige naïviteit op zoek naar een beetje redelijkheid bij die man). Dat is gewoon richting eng aan het gaan. Het demoniseren van een complete bevolkingsgroep, alle individuen inbegrepen.

[ Bericht 4% gewijzigd door IHVK op 11-12-2008 22:23:24 ]
pi_63946024
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:30 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat voor stappen zou hij dan kunnen nemen op een door een universiteit uitgebracht onderzoek?
[..]
>knip<
Ik denk geen, maar hij neemt de moeite ook niet zei hij, te veel eer. Mogelijk weet hij wel dat dat een lange weg zal worden.

Interessant artikel in de Elsevier: Wilders slachtoffer van pseudowetenschappers Citaat: "De wetenschappelijke methode zou je ‘murder by association’ kunnen noemen. Van Donselaar en de zijnen betitelen een beweging als extreem-rechts als zo’n beweging positieve aandacht heeft voor het ‘eigene’, negatieve aandacht voor het ‘vreemde’, een afkeer heeft van politieke tegenstanders, een hang naar het autoritaire, als bekende rechtsextremisten er zich door aangetrokken voelen, als de beweging voor ‘tweedeling’ zorgt, immigranten criminaliseert en het veel heeft over de islam en niet-westerse allochtonen.

Antisemitisme
Dat is bij de PVV allemaal het geval, zegt de Monitor, en daarom is de PVV extreem-rechts. Bijna spijtig constateert de Monitor dat de beweging van Wilders niet te betrappen is op antisemitisme."
pi_63946110
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:20 schreef Suko het volgende:

[..]

Ik denk geen, maar hij neemt de moeite ook niet zei hij, te veel eer. Mogelijk weet hij wel dat dat een lange weg zal worden.

Interessant artikel in de Elsevier: Wilders slachtoffer van pseudowetenschappers Citaat: "De wetenschappelijke methode zou je ‘murder by association’ kunnen noemen. Van Donselaar en de zijnen betitelen een beweging als extreem-rechts als zo’n beweging positieve aandacht heeft voor het ‘eigene’, negatieve aandacht voor het ‘vreemde’, een afkeer heeft van politieke tegenstanders, een hang naar het autoritaire, als bekende rechtsextremisten er zich door aangetrokken voelen, als de beweging voor ‘tweedeling’ zorgt, immigranten criminaliseert en het veel heeft over de islam en niet-westerse allochtonen.

Antisemitisme
Dat is bij de PVV allemaal het geval, zegt de Monitor, en daarom is de PVV extreem-rechts. Bijna spijtig constateert de Monitor dat de beweging van Wilders niet te betrappen is op antisemitisme."
Valt me tegen van Elsevier dat ze rechts-extremisme lopen te verdedigen.

Gelukkig is het onzin, maar dat is het wel vaker bij Elsevier.
pi_63946312
Geen van onze gezagsdragers heeft tot nu toe een voorstel gedaan tot een duidelijk en voor ieder begrijpelijk beleid.
Men is kennelijk doodsbang om heldere maatregelen te nemen.
Zoals bijvoorbeeld het uit het land zetten van extremistische immams en het sluiten van moskeeen,die als basis dienen voor antiwesterse indoctrinatie en als broeinest voor discriminatie van alles wat niet islamitisch is.
En waarom wordt nooit de vraag gesteld hoe het komt dat van alle immigranten de islamitische,en dan vooral de Marokkaanse,de meeste problemen veroorzaken?

Men heeft het over islamofobie,los het bovenstaande op en de islamofobie is weg.
Maar daar is wel lef voor nodig,en dat hebben de politici heden ten dage niet.
De PVV legt de vinger op de zere plek,en NU is de overheid aan de bal.
pi_63946431
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:22 schreef IHVK het volgende:

[..]

Valt me tegen van Elsevier dat ze rechts-extremisme lopen te verdedigen.

Gelukkig is het onzin, maar dat is het wel vaker bij Elsevier.
Ach, het is een opinie, zoals velen dat hebben. Nu we het toch over extremen hebben, op NOS teletekst staat op pag. 318 deze mening van iemand: "Geert Wilders is extreem-rechts. Dat vindt ook de universiteit Leiden. Nu weten we al 40 jaar dat ons onderwijs gestadig achteruit kachelt, dus de uitkomst van dit flutonderzoek zal niemand verbazen. Wie onderzoekt nu eens extreem-links? Dan gaat het wel om moord, bedreiging, inbraak, brandstichting, vernieling enzovoorts. Aangezien Geert Wilders zich hieraan nooit schuldig heeft gemaakt, betekent in mijn visie extreem-rechts:integer, fatsoenlijk, moedig, vaderlandslievend (oei, nu maak ik een denkfout; vaderlandsliefde is natuurlijk iets smerigs...)."

Zo kun je twee extremen tegenover elkaar plaatsen, beide kort door de bocht met dien verstande dat extreem links nog niet is gemonitord. Daar wachten wij nog op....
pi_63946531
Iedereen mag zijn eigen mening hebben of anderen een stigma opleggen, maar je kunt onmogelijk enkel aan de hand van dit 'wetenschappelijk' onderzoek concluderen dat de PVV rechts-extremistisch is.
Dit is een tendentieus prulwerkje.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63946662
De multiculturele samenleving is een drama,een gijzelingsdrama.
De Hollandse mensen zijn gegijzeld door linkse moralisten die elke bezorgdheid en kritiek aan het adres van allochtonen kwalificeerden als racisme of onderbuikgevoelens.
Zie Fortuyn, van Gogh,Wilders.

[ Bericht 1% gewijzigd door detlevico op 11-12-2008 22:54:10 ]
  donderdag 11 december 2008 @ 23:00:32 #35
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63947508
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze willen volop kunnen kankeren op de Marokkanen zonder extreem genoemd te worden
Kom jij maar eens een tijdje hier wonen, dan zullen we eens kijken wie nu eigenlijk het hardst kan kankeren op Marokkanen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_63947584
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kom jij maar eens een tijdje hier wonen, dan zullen we eens kijken wie nu eigenlijk het hardst kan kankeren op Marokkanen.
Waar woon je dan?

Ik woon in Rotterdam-Zuid. Zelden-nooit ergens last van.
pi_63947593
quote:

[..]

Ik blijf gezellig tegenover mijn tokkieburen wonen . Ze hebben net in de flat hiernaast een kelderbox met voldoende vuurwerk om die flat op te blazen leeggehaald dus ik ben weer veilig
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:04:38 #38
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_63947686
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:34 schreef damian5700 het volgende:
Iedereen mag zijn eigen mening hebben of anderen een stigma opleggen, maar je kunt onmogelijk enkel aan de hand van dit 'wetenschappelijk' onderzoek concluderen dat de PVV rechts-extremistisch is.
Dit is een tendentieus prulwerkje.
Je hebt het gelezen? Welke wetenschappelijke fouten zijn er dan gemaakt? Waar zitten de fouten dan? Welke onderzoeksmethoden kloppen niet?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 11 december 2008 @ 23:05:24 #39
66444 Lord_Vetinari
pi_63947718
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:38 schreef detlevico het volgende:
De multiculturele samenleving is een drama,een gijzelingsdrama.
De Hollandse mensen zijn gegijzeld door linkse moralisten die elke bezorgdheid en kritiek aan het adres van allochtonen kwalificeerden als racisme of onderbuikgevoelens.
Zie Fortuyn, van Gogh,Wilders.
En de Zeeuwse mensen dan? De Gelderse mensen? Brabantse mensen? Friese mensen? Groningse mensen? Die allemaal niet?
pi_63947747
quote:

[..]

Eigenverantwoordelijk. Verbeter je eigen situatie ipv vastgeroest te zitten zowel materieel als immaterieel.
I´m back.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:08:04 #41
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63947841
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:02 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waar woon je dan?

Ik woon in Rotterdam-Zuid. Zelden-nooit ergens last van.
Zeg eens héééél eerlijk, je bent zelf allochtoon of hebt in elk geval een kleurtje?
pi_63947903
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je hebt het gelezen? Welke wetenschappelijke fouten zijn er dan gemaakt? Waar zitten de fouten dan? Welke onderzoeksmethoden kloppen niet?
Ik heb er flink wat uit gelezen, inderdaad. In het eerste topic en in het topic in [NWS] heb ik argumenten voor mijn mening gegeven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:10:04 #43
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63947919
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eigenverantwoordelijk. Verbeter je eigen situatie ipv vastgeroest te zitten zowel materieel als immaterieel.
Waar denk jij dan dat ik mee bezig ben? Ik kan mijn situatie niet sneller en efficiënter verbeteren dan door Marokkanen het land uit te werken!
pi_63947929
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zeg eens héééél eerlijk, je bent zelf allochtoon of hebt in elk geval een kleurtje?

Ik ken genoeg mensen zonder kleurtje die nergens last van hebben, en zich niet kunnen vinden in de negatieve berichtgeving.

En ik ben altijd eerlijk.

En jij woont in welke ghetto dan? Dat het zo erg is.
pi_63947944
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:10 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waar denk jij dan dat ik mee bezig ben? Ik kan mijn situatie niet sneller en efficiënter verbeteren dan door Marokkanen het land uit te werken!
D'r komen er alleen maar bij, snor.
I´m back.
pi_63947948
Dat er problemen zijn ga ik trouwens niet ontkennen.

Maar Wilders zijn oplossingen staan me niet erg aan.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:12:05 #47
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63947990
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik blijf gezellig tegenover mijn tokkieburen wonen . Ze hebben net in de flat hiernaast een kelderbox met voldoende vuurwerk om die flat op te blazen leeggehaald dus ik ben weer veilig
Prijs jij je nou maar gelukkig! Je mag dan helemaal in dat boertige Grunningen wonen, je woont in elk geval niet tussen de Marokkanen of Antillianen.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:12:07 #48
66444 Lord_Vetinari
pi_63947996
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb er flink wat uit gelezen, inderdaad. In het eerste topic en in het topic in [NWS] heb ik argumenten voor mijn mening gegeven.
Doe eens knippen en plakken dan? En vermeld ook even je academische kwalificaties die jou het recht geven een wetenschappelijk onderzoek af te doen als 'tendentieus'. Ik neem tenminste aan dat je dan minstens een graad in de politicologie of sociologie hebt?
  donderdag 11 december 2008 @ 23:14:27 #49
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63948080
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen zonder kleurtje die nergens last van hebben, en zich niet kunnen vinden in de negatieve berichtgeving.

En ik ben altijd eerlijk.

En jij woont in welke ghetto dan? Dat het zo erg is.
Je hebt dus een kleurtje. Dan is het inderdaad niet zo raar dat je nergens last van hebt.

Maar ben je toevallig ook moslim? Want zoniet, dan zul jij er binnenkort ook last van krijgen. Zoals Marokkanen momenteel ook druk bezig zijn de Schilderswijk vrij van Hindoestanen te maken.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:16:38 #50
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63948160
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

D'r komen er alleen maar bij, snor.
Als heel Nederland bestond uit Ryan3s, dan wel ja. Gelukkig is dat niet zo, en zijn er ook nog mensen die wel middenin de realiteit staan.

Overigens heb ik helemaal geen hekel aan allochtonen an sich, laat dat duidelijk zijn. Alleen aan bepaalde lui (criminelen etc.), meestal afkomstig uit bepaalde etnische groepen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lemmeb op 13-12-2008 11:10:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')